Kotoučové brzdy (přední a zadní)
Přední větrané, zadní jednoduché
-
Přední náprava
Potřebné díly:
- kotouč brzdový (Renault Clio r.v. 1996)
- třmen brzdový levý, pravý (Ford Fiesta 1.6, r.v. 1996)
Postup demontáže a montáže:
- demontáž brzdového třmenu
- odpojení brzdové hadice
- demontáž kotouče
- nasazení větraného kotouče
- nasazení brzdového třmenu s destičkami (já jsem použil Ferodo DS Performance)
Cena: Třmeny z vrakoviště - po repasi cca 3200,- Kč/ks, kotouč nový cca 1300,- Kč/ks, destičky 1200,- Kč
-
Zadní náprava
Potřebné díly:
- kotouč brzdový s integrovaným nábojem (Golf III, do r.v. 1996 rozteč šroubů 4x100m)
- třmen brzdový levý, pravý (bez úprav z Golfu III)
- čep zadního kola s integrovaným držákem třmenu levý, pravý (Golf III)
- Lano ruční brzdy (z Golfu III). Původní nelze použít, je krátké.
- Kryt kotouče (Škoda Fabia s kot. brzdami, nutno převrtat díry dia 10 mm).
- Brzdová hadice
Postup demontáže a montáže:
- sejmout kola
- sejmout středovou krytku ložiska
- vyjmout závlačku a matici
- sejmout brzdový buben
- odpojit lano ruční brzdy
- odpojit brzdovou trubku
- sejmout čep kola se štítem brzdy
- namontovat čep kola s držákem a krytem kotouče
- namontovat brzdový kotouč
- namontovat brzdový třmen
- připevnit držák brzdové trubky (já jsem ho vyrobil z uhelníku 25 mm, délka 100mm, připevněn je do volného otvoru dia 10mm před kostkou uložení čepu)
- namontovat hadici do třmenu
- zajistit druhý konec hadice do držáku sponou (jako na PN)
- natvarovat původní brzdovou trubku
- výměna lan ruční brzdy
- odvzdušnění
Tímto by mělo být hotovo. Postup je velmi zjednodušen, protože předpokládám že montáž nebude provádět začátečník, ale ten kdo již má nějaké zkušenosti z vozy Škoda.
Cena: Třmeny 2500,- Kč/ks (repasované), kotouč 2600,- Kč/ks, kryt, hadice apod. vše cca 800,- Kč.
Vypracoval: Milan (2005)