Svíčky pro 1.3 MPI

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Svíčky pro 1.3 MPI

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od kater » sob 15. úno 2020 11:21:31

Takže ďalší postreh. Najazdené asi 85km ,hlavne mesto a kolóny.Štarty jak studeného tak teplého motora rovnaké ako pri NGK. S NGK som bol spokojný ,mám novú lambdu NTK ,vyčistenú a nastavenú klapku ,nový originálny koncový tlmič ,nový originálny termostat s origo čidlom , takže s motorom som nemal žiadne problémy keďže ručička otáčkomeru sa pozrie často na červené dieliky tak elektrody boli krásne ,čisté tehlovej farby .Nieje problém do kopca rozbehnúť auto na 3 stupeň na 120km/hod do obmedzovača. Ale prečo by som si nespravil radosť a pre kľud duše som tam dal tie Densa. No ale teraz ten nový poznatok ,úplne zmizlo to puhupovanie auta pri nízkych otáčkach pri poťahovaní v kolone ,ktoré som musel korigovať spojkou ,teraz to úplne zmizlo a auto ide krásne plynule.Takže ďalšie pozitivum sviečok Denso.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od kater » čtv 13. úno 2020 21:19:06

Včera dostala felda Denso IK16TT.Zatiaľ ok.Budem referovať ako sa budj správať.Prvý poznatok je ten ,že pri NGK mi PP pri zohriatom motore na voľnobehu ukazoval spotrebu 0.9l/h a teraz 0,8l/h.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » sob 18. bře 2017 21:33:38

takže kašlať na ne, radšej niečo zo spomínanej trojice písanej vyššie

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Lugosy » sob 18. bře 2017 18:30:50

dc a dc+ se liší materiálem elektrody, tepelná hodnota je stejná. co jsem měl bosche, vždy to byly šmejdy.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » sob 18. bře 2017 13:01:51

nojo, tak v tom případě bych buď sehnal ještě jednu svíčku FR8DC s modrým proužkem anebo jak píšeš koupil komplet 4 svíčky a je.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » pát 17. bře 2017 20:21:53

mno neviem, tri mali na sebe modrý pásik a označenie FR8DC a jedna zelený pásik a označenie FR8DC+. ak sú staré poctivé, tak OK ale ak šmejdy to radšej tie NGK, Champion či Brisk

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » pát 17. bře 2017 20:13:15

jestli jsou všechny svíčky shodně označené FR8DC, nebál bych se je tam šoupnout. zvlášť jestli jsou to ještě staré poctivé made in Germany. jinak samozřejmě cpát tam jednu svíčku jinou než tři zbývající je hloupost..

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » pát 17. bře 2017 19:27:54

hej Mann je dobrý to vieme :) sviečky kúpim nové, zasa to nie je taká pálka, jeden žhavič je drahší ako jedna sviečka tak čo :D v kufri boli hodené v obale Bosch FR8DC, no zaujímavé že tri kusy v modrom obale a jeden v takom inom do zelena, trocha iná sviečka. takže radšej nové ako tam pchať každú inú

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » pát 17. bře 2017 19:23:12

Mann je sázka na jistotu... také ho používám a nedám na něj dopustit. Nevím o tom, že by se Brisk vyráběl mimo ČR, ale moc by mě to nepřekvapilo, kdyby ano. Nicméně neslyšel jsem o tom nic. Kdybys chtěl vyzkoušet japonskou kvalitu za rozumnou cenu, mohu nabídnout jednobodové Denso K16PRU (nebo Q20PRU) za 35 Kč/ks+poštovné :-). Už jsem také slyšel o tom, že Brisky někomu fungovaly blbě a když je vyměnil, tak problém přestal. Nicméně já jsem je měl na třech feldách a na všech OK. Může být, že některému autu Brisky opravdu "nesednou", může to být také tím, že budou náchylnější na provoz ve více opotřebovaném motoru nebo motoru se zanedbanou údržbou. Sám mám s Brisky jen dobrou zkušenost, takže k tomu nemůžu nic říct...

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » pát 17. bře 2017 17:35:25

jo nepatria tam, pri výmene oleja sa budu meniť aj sviečky a je pokoj. inak vyrábajú sa tie Brisky stále v ČR ?
tie sviečky na mojej foto boli vypálené už a myslel som že to žere olej. no potom som zbadal že olejová škvrna je pod olejovým filtrom kdesi, objavovala sa sporadicky a iba ked je systém pod tlakom, dotiahnutie filtra nepomohlo, je to šmejd AQ :D takže nový MANN to istí.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » pát 17. bře 2017 15:16:22

jak říkám, nic tím nezkazíš, ale myslím že ani nezískáš. zvlášť jestli ti to na Brisky nezlobilo, tak myslím nepoznáš žádný rozdíl. NGK budou násobně dražší, takže je velká otázka zda se to vyplatí, když přínos není veškerý žádný. ale jak se říká, proti gustu žádný dišputát ;-) . Každopádně trojbodové brisky do motoru 135B nepatří, tam mají být myslím DR17YC, jednobodové

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » čtv 16. bře 2017 19:14:44

tak tie sviečky čo tam sú teraz, niekde o stranu vzad je aj foto :D sú tam trojbodové Brisky trocha vypálené :D NGK viem že je uznávaná značka, ak s mi podarí zoženiem teda tie

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » čtv 16. bře 2017 8:09:54

NGK jsem měl dvakrát, auto jezdilo pěkně ale zrovna tak pěkně jezdilo i s Championama a Briskama. Zimní starty všude OK, spotřeba stejná. Někdo má s Briskama problémy, někomu fungujou bez problémů. Držel bych se toho, cos tam měl předtím, podle mě je hlavně důležité aby tam byly takové svíčky jaké tam patří. A pokud je motor a motormanagement v pořádku, musí to fungovat se všema předepsanýma svíčkama (za předpokladu že nejsou vadné). Jestli chceš zaexperimentovat a koupit dražší svíčky tak tím určitě nic nezkazíš, nicméně podle mých zkušeností to nic extra navíc nepřinese.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Matuhsch » stř 15. bře 2017 23:30:55

Odporúčam NGK :thumleft:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » stř 15. bře 2017 20:03:55

zdar. aké máte skúsenosti so sviečkami Champion RC12YC ? je to pre BMM 135B 40kW. Alebo radšej alternatíva Brisk DR17YC ? NGK BCPR5ES majú málokde...

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » čtv 02. bře 2017 8:17:29

Svíčky mívám zbarvené pěkně, jezdím také na LPG a takto vypadají po 15 kkm: http://robertx.rajce.idnes.cz/svicky_NG ... 15_000_km/
a takto po 30 kkm: http://robertx.rajce.idnes.cz/svicky_NG ... 30_000_km/
Nicméně nedělal bych si z toho hlavu, jestli ti to nežere olej. Může to být i bohatší směsí, zkus VAGem zkontrolovat lambdu jak pracuje (a jestli pracuje). Předpokládám, že máš podtlakové LPG s centrálním mixem (a možná krokovým motorkem). Pokud bys měl sekvenci, můžou být zanesené nebo rozhozené třeba vstřiky LPG. Zdá se mi, že možná zbytečně moc brzo měníš svíčky na LPG, já jsem tyto tříbodové NGK měnil po 30 kkm a Brisk bych se tam určitě nebál nechat min. 20 kkm. Na druhou stranu je to každého věc a není to velká investice, která se může bohatě vrátit např. bezproblémovými zimními starty a bezproblémovým provozem vůbec. Jen mi přijde, že měnit svíce po 10 kkm je zbytečně brzo :-)
Jinak já jsem teď přešel na jednobodové denso, dával jsem K16PRU a Q20PRUa naposled jsem se praštil přes kapsu a dal iridiové IK20. Mám je tam chvíli, tak uvidím, o kolik budou trvanlivější, měly by prý vydržet až 100 kkm dle zkušeností plynaře :-D (výrobce udává min 50 kkm). Doma mi zbyly po jedné sadě (K16PRU a Q20PRU), tak kdyby měl někdo zájem, můžu nabídnout á 35 Kč, celkem za 4 ks 140 Kč.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Evzen » čtv 02. bře 2017 1:33:37

Rambo-x píše:0,5 litru na 1000 km je hodně. Třeba můj motor 1,3 MPi má už 270 tisíc a nesežere jedinou kapku. Buď má auto najeto mnohonásobně víc nebo na něm byla zanetbávaná výměna oleje. Svíčka je lehce černá,to znamená že se olej do spalováku dostává,na to množství by to odpovídalo. Kroužky vyloučíš přeměřením komprese. A pokud to nebudou kroužky,tak vyměnit gufírka na ventilech a mělo by to být OK


Mně to olej nežere a taky občas vyhazuju svíčky podobně zbarvené. Je-li známkou oleje ve směsi, nemůže se mi do ní olej dostávat z odfuku z ventilového víka?
Nebo je to tím, že jezdím na LPG? Případně mám hledat jiný problém?
Auto jede v pohodě, startuju na benzín, přepínám na LPG až se trochu proklape na benzín nebo pohne ručička teploměru. Většinou startuju na brnk i v -20 °C.
Svíčky (Brisk DR15TC extra) měním za nové s každou výměnou oleje (tzn. cca 10 - 12500 km, resp. 6 - 12 měsíců).

V poslední době sice občas trochu po studeném startu chvíli poškytávalo, ale to spíš dávám za vinu nějakému počínajícímu problému s přípravou směsi (škrtící klapka?). Jak se v posledních dnech trochu oteplilo, tak zase většina startů ok a na brnk.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od ferdamravenec » pát 30. pro 2016 19:14:09

:ot:
některý zelený nářadí se vyrábí v ČR
ale třeba pakny do brzd bych od nich už nevzal , taky čína

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rambo-x » pát 30. pro 2016 17:38:53

Problém není v číně. Jakou výrobu si tam objednáš,nebo jakou továrnu tam postavíš,takové výrobky z ní dostaneš. Problém je spíš ve vedení firem. Dřív byli třeba značky jako bosch symbol německé kvality. Dnes už to je taky jenom spotřební zboží jako všechno ostatní

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » pát 30. pro 2016 14:40:49

...samozřejmě není v číně přesunuto 100 % výroby Bosche... ale vyrábí se tam toho dost, ty zapalovací svíčky jsou jisté. Nevím jak to je s nějakýma platinovýma nebo iridiovýma, protože takové do felicie nekupuju, ale takové ty normální a obyčejné, které používá 90 % feldařů, tak ty se tam vyrábějí určitě. Co se týká konkrétně žhavičů tak tam nevím, ono je možné, že třeba část výroby je tam a část výroby někde jinde, případně je to podle typu nebo podle značky aut, pro které se to dělá. Nebudu si vymýšlet a cucat nepodložené informace z prstu, ale obecně informace, že Bosch vyrábí dost podstatnou část své produkce v Číně, je pravdivá stoprocentně.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » pát 30. pro 2016 11:15:18

jojo opíšem si čísla z tej sviečky a pojdem kuknúť čo je to zač.
vravíte Bosch robí v číne ? nebodaj aj žhaviče ? no to hádam nie :D tak o náradí viem, zelený bosch a modrý bosch je rozdiel

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » pát 30. pro 2016 8:12:35

NGK nejsou špatné, ale dle mých zkušeností nepřinášejí nic navíc oproti např. Brisku - za předpokladu normálního používání, nikoliv při jízdě na hraně červeného pásma otáčkoměru. Hlavně je Brisk mnohem levnější a podle mých zkušeností udělá stejnou službu. Bosch klidně vyzkoušej, pokud by tam opravdu ležely dlouho a byly to ještě poctivé "made in Germany", mohly by dobře posloužit. Ale spíše to odhaduji na tu Čínu, kde Bosch dnes vyrábí velkou část své produkce včetně zapalovacích svíček. Hlavně pozor na správny typ a teplotu svíčky, aby měly tu správnou hodnotu co patří do tvé feldy.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » čtv 29. pro 2016 23:18:14

mno keď som zistil že auto mala žena tak som automaticky zabudol asi na akúkoľvek údržbu :D
teda tipujem že sviečky sú tam dlho, sú to nejaké Brisk Super. číslo presne neviem.
tie Bosch neviem, na skúšku nech ich tam dá. NGK by nebolo špatné, skúsim nahovoriť na kúpu nových

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Lugosy » čtv 29. pro 2016 22:34:48

Svíčka na fotce je opálená jak prase, odtrh už určitě nebude 0,8 jako u nové TC. Co to je za typ? DP pro SPI uvádí max. 30000km. Hlavně dej správnou tepelnou hodnotu, u SPI to není jedno jako u MPI. Jinak doporučím obyčejné Brisk DR17YC, NGK BCPR5ES, Champion RC12YC. S tříelektrodovýma u tohoto zapalování nic nezískáš. Vyzkoušej s odtrhem 0,7, otestuj a potom zvětš na 0,8 a zase otestuj. Motor s jedním nebo s druhým pojede více "nakulato", ale není řečeno, že s 0,8 a taky čím vyšší odtrh, tím vyšší zátěž cívky a možná nižší energie jiskry v první a nejdůležitější fázi průrazu mezi elektrodami. Též doporučím vyčistit víčko rozdělovače a palec, a zkontrolovat uhlík. Bosch bych někomu daroval k vánocům jako rekvizitu, jsou to v číně vyráběné zmetky a vydrží strašně málo.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » čtv 29. pro 2016 21:20:50

na bloku je vyrazené 135B

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Lugosy » čtv 29. pro 2016 20:30:44

Je to motor 781.135B nebo 781.136B?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » čtv 29. pro 2016 10:16:35

Toto je síce BMM, tam by mali byť doporučené jednobodové sviečky. LPG tu nie je. Sviečky isto vymením, ale najprv by som chcel vyriešiť tú spotrebu oleja. a keď bude u nás teplejšie a budem mať sadu na meranie kompresných tlakov, potom žačnem ich meraním. v DP som našiel že by mali byť okolo 10bar.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » čtv 29. pro 2016 8:23:31

DP i servisní knížka doporučuje výměnu svíček u MPI po max. 60 kkm. Doporučené jsou Brisk DR15TC, NGK BKUR5ET-10 a Champion RC89PYC. Ovšem určitě nezaškodí, když se svíčky vymění dříve, já používám na radu plynaře (mám LPG) jednobodové Denso K20PRU a měním po 20 kkm. On ten plyn přece jen zatěžuje zapalovací soustavu více a není od věci ty svíčky vyměnit raději dříve nežli později. Člověk tím předejde spoustě nepříjemností zvláště v zimním období.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rambo-x » stř 28. pro 2016 19:58:47

Svíčky pokud se nepletu tak 30 tisíc km

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » stř 28. pro 2016 19:15:44

jojo, prípravok si zbuchnem to nie je problém. niekto dáva aj špagát do valcu a potom piest do HU, niekto matku M4 na drátiku a podopriepresne ventil ktorý treba a piestom dotlačí :D

guferá som našiel Corteco, Ajusa. Corteco by som sa nebál veru

a sviečky sa majú meniť po 60 000km ? neviem kolko sú tam tieto, no výmena isto nezaškodí ked niekto nevie kedy boli menené. alebo skúsim tie jednobodové Bosch čo som našiel v kufri nové, pozrem aký je to typ

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rambo-x » stř 28. pro 2016 17:50:47

Ano jde,ale musí být jak jsi psal válec v horní úvrati a musíš mít dobrý přípravek na stlačení pružiny. Vyndat klínky,sundat pružinku. Gufírko by mělo jít vyloupnout jen šroubovákem. Nasadit nový a jít na další ventil. Hlavně si dávej pozor aby jsi nezapoměl dát další válec do horní úvratě,jinak jak sundáš pružinu,ventil ti spadne do motoru a sundání hlavy se nevyhneš.
Poté včas měnit motorový olej plus kvalitní filtr. Svíčky můžeš klidně používat ty tříbody brisk,nejsou vůbec špatný

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » stř 28. pro 2016 16:18:11

okej díky za radu ;) ešte dodám, že všetky sviečky maju rovnaku farbu, teda nie že je čierna sviečka iba na jednom.

ono motor zvonku vypadá ako nový, čo by odpovedalo aj kilometrom, no jediný problém je spotreba oleja.
merač kompresného tlaku si asi vyrobím, použijem starú sviečku, ventilček z bicykla a manometer tak do 30bar :D
v jednoduchšom prípade by to mali byť len guferá ventilov, a čítal som že sa dajú vymeniť aj bez sundania hlavy, teda piest v HU aby ventili nespadli dolu, stlačiť pružinu, vybrať polmesiačik a sundať to a vymeniť gufero. možno je po rokoch aj staré a stvdrnuté.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rambo-x » stř 28. pro 2016 16:05:27

0,5 litru na 1000 km je hodně. Třeba můj motor 1,3 MPi má už 270 tisíc a nesežere jedinou kapku. Buď má auto najeto mnohonásobně víc nebo na něm byla zanetbávaná výměna oleje. Svíčka je lehce černá,to znamená že se olej do spalováku dostává,na to množství by to odpovídalo. Kroužky vyloučíš přeměřením komprese. A pokud to nebudou kroužky,tak vyměnit gufírka na ventilech a mělo by to být OK

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » stř 28. pro 2016 14:44:03

zdar. včera som vytiahol von sviečky z 1,3 BMM a sú tam trojbodové Brisky, farbu majú takú čierno-tehlovú alebo ako to nazvať :) popravde neviem kolko majú najazdené, auto je bratovo čo prednedávnom kúpil. auto má najazdené teraz 88 000km. on najazdil asi 2000km zatial, v kufri som našiel nové jednobodové sviečky Bosch.

ide mi o to, či sa dá z toho poznať že to žerie aj olej ? lebo nikde nič netečie, motor suchý iba som dolieval za ten čas čo najazdil asi 1l oleja :) žeby guferá ventilov ? pri najhoršom krúžky. pomohlo by mi zmerať kompresné tlaky ? tým by som vylúčil tie krúžky či nie ? ďakujem

Obrázek

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Mr.Wankel » stř 05. říj 2016 14:06:29

Měnil jsem původní Brisk za NGK BKUR5ET a taky nepozoruji nějaký rozdíl. Myslím, že Brisky bohatě stačí, pokud člověk nemá hodně velký nájezd v extrémních podmínkách.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » stř 22. čer 2016 9:29:19

jen tak pro zajímavost, kolik má ta svíčka (Brisk BP+4) doskok mezi zemnící a střední elektrodou? 0,8 mm, 1,00 mm nebo ještě jinak? nikde jsem to nenašel... zkoušel jsi porovnat tyto svíčky s nějakými obyčejnými jednobodovými? např brisk DR15YC anebo co teď dělá denso s tenkou střední elektrodou K16TT, ty by neměly tak zatěžovat zapalovací soustavu z důvodu právě té tenké střední elektrody, kterou mají většinou jen iridiové svíčky. Jinak popravdě mně se felda se všemi předepsanými svíčkami chovala korektně, neviděl jsem v nich zásadní rozdíl, kromě ceny. Zkoušel jsem DR15YS, DR15TC, Champion RC89PYC, NGK BKUR5ET-10, Denso K20PRU. Osobně jsem přesvědčen, že autu udělám lepší službu, když koupím obyč svíčky a vyměním je dříve než když koupím iridiové a budu je tam sušit nějakých 50-80 kkm. Takové svíčky by měly opodstatnění někde, kde je k nim praseckej přístup, např. octavia 1,6 BFQ.
Jinak mám LPG a tyto obyčejné svíce měnim po 20 kkm a nezdá se mi, že by byly nějak opotřebované, spíš je měním preventivně abych neměl například v zimě problém se starty. Ty tvoje Brisk BP+4 mají životnost až 100 kkm, rozhodně bych se nebál je tam nechat polovic životnosti, která je doporučená u LPG - oněch deklarovaných 45 kkm ti musejí vydržet (pokud teda taky nemáš LPG). Aby se ti aspoň částečně kompenzovala jejich poměrně vysoká cena...

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Saly » stř 22. čer 2016 8:35:09

Svíčky používám Brisk BP+4 měním po 20 000km oproti tříbodovým jde motor úplně jako za mlada mám nalítáno 270 000km ostrá vačka Cimbu, ECU Cimbu,upravená hlava... :salut:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » pát 12. úno 2016 20:23:25

chlapi tak dnes som sa stavil u deda a zobral som aj VAG ;) zistil som pár nových poznatkov a pár foto som spravil. aby som tu nebol OT tak pokračujem tu. díky :) viewtopic.php?f=61&t=36927

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » čtv 11. úno 2016 16:18:50

skúsim s ním prehovoriť o tom. lebo mal aj myšlienku novšieho auta ako napr. fábia a pod :) felda je celkom OK hrdza nieje a je to garážované. veď sa oteplí a bude sa dať lepšie robiť vonku

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » čtv 11. úno 2016 8:23:03

dokud není udělané odpojení čerpadla, je vhodnější mít v nádrži více než 1/4 benzínu. Jak svítí hladovec je to extra špatný. Přesně jak píšeš, od ventilu u nádrže napojit na relé čerpadlo, tak to mám také udělané. To odpojení je práce max. na hodinu a rozhodně tím nic nepokazíš a hodně si tím ušetříš práci a starosti myslet na to, abys měl v nádrži dost benzínu. Navíc to čerpadlo, pokud ho nezasereš nějakým svinstvem, je i s benzínovým filtrem už navěky. Za sebe můžu 100% ně doporučit. No a s tou nádrží LPG - pokud má děda feldu ve slušném stavu, přimluvil bych se dát novou. Ale dá se sehnat i starší s platností třeba na 3-5 let. Ale zas tolik na tom člověk neušetří, jestli nová stojí 2500 Kč a pětiletá 1500 Kč je otázka zda nedat novou. Nejdražší je na tom stejně montáž a ta bude stát stejně ať je nádrž nová nebo stará, pokud si ji neuděláš sám. Zlepšováky jsou dobrá věc pokud jsou osvědčené provozem u někoho není důvod se jich bát. Zvláště ne u feldy. Navíc většina takových je lehce vratná do původního stavu před zlepšovákem, takže pokud není spokojenost, není problém navrátit se k původnímu stavu.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » stř 10. úno 2016 18:48:02

skúsim mu trocha dohovoriť, nájdem si čas a aspoň dačo opravím. v nádrži má vždy nad rezervou aby mu nesvietilo hladové oko :D o tej nádrži vie, veď sa zbadá keď pôjde na STK. vypínanie čerpadla by som dorobil, na LPG je ventil, ktorý púšťa plyn, teda keď sa prepne na LPG tak ventil sa otvorí. z neho zoberiem "signál" a je to ;) len teda či sa bude dať na to nahovoriť, ja teda rád hladám zlepšováky, no v mojom okolí sú ludia naučení že keď to funguje nechytať sa toho, čo sa mi nepáči :roll: lenže vôbec to nemusí byť správne

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Lugosy » stř 10. úno 2016 17:45:11

Dobrý somár, měnit klapku jen tak. Radši to dědovi oprav sám, vyjde ho to mnohem levněji. S tou nádrží bacha. Kdyby se něco stalo, a třeba někdo do dědy naboural, tak pojišťovna zjistí, že ji má propadlou, a i když není viník, nedostane ani korunu, jelikož jsou rádi, když někoho mohou okrást, tedy alespoň v ČR.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » stř 10. úno 2016 13:15:47

hmm.. tak u takovéhoto "šikovného" mechanika už by mě nikdo neviděl. Klapku v 99 % případů není třeba měnit, v drtivé většině stačí vyčistit a funguje dál. Snažím se servisy navštěvovat co nejméně a zatím se mi to docela daří, měnil jsem si sám doma i membrány, výfuk, vstřiky, čerpadla a jiné věci. Měnit motor nebo hlavu bych si asi netroufl, ale s takovými celkem jednoduchými věcmi nikam nechodím. Oni dnes ti opraváři nevědí, co si za půl hodinu práce mají říci a dost často se mi stávalo, že něco opravili (vyměnili - to umím taky) a druhý den to zlobilo znova. Takže oprava stylem pokus/omyl, to zvládnu též a nepotřebuju k tomu drahého trotla, který si mimo dlouhých a drahých hodin namastí kapsu i na dílech, které se dají na netu koupit nové za polovic. Tolik k těm opravářům. Čest výjimkám. Nicméně, děda, předpokládám že pokročilejšího věku 60+ nemá zřejmě chutě válet se pod autem, pro což mám pochopení.

Psaním tady toho moc neopravíme, bude chtít obléct montérky a mrknout na to. Origo čidlo je určitě lepší než jakákoliv náhrada, s tím souhlasím. O kroužek vyměnit je snadné, ale nejdřív chce zjistit, zda to fakt tudy utíká. Ona revize dost často bývá jen formalita, nicméně obejít to s detektorem plynu by měl být základ. Někde možná nedělají ani to, nevím... Já na revizi chodím jen před STK, tzn. jednou za 2 roky. Pokud to utíká, většinou to není drahá/složitá oprava, dotáhne se stahovačka, případně vymění kolínko/hadice a jede se dál. Oprava na počkání. Taky není nikde napsáno jak dlouho a zda to tam vůbec utíká. To kolínko se otáčet může, ale jen kolem vlastní osy, ne všemi směry. Únik chladící kapaliny revize neřeší a STK někde taky ne, někde to dá do lehkých závad, pokud si vůbec všimne.

Nádrž se mění kvůli tlakové zkoušce, která je na novou nádrž platná 10 let. Zkorodovaná zevnitř jistě nebude, v podstatě není důvod ji tam nenechat 20 let - kromě legislativy. Teoreticky změnou teplot a tlaku mohou vzniknout mikropraskliny a nádrž se za určitých okolností může roztrhnout, ale pak je tam ještě multiventil, který při zvýšeném tlaku "odfoukne" přetlak pod auto. Ale stává se kombinace více nešťastných okolností nebo závad, tak zřejmě kvůli tomu. Problém bude, že na propadlou nádrž děda nedostane revizi a bez ní neudělá STK - alespoň tak je to v ČR. Takže buď ho čeká výměna anebo demontáž LPG pohonu. Případně prodej auta nebo ekolikvidace, což by byla škoda. Jinak nová nádrž LPG se nechá koupit za cca 2500 kč - cca 92 EUR a není problém si ji s trochou šikovnosti přehodit doma. Pak jen revize, razítko a je to.

Právě u toho nátrubku nad klapkou dochází k přisávání falešného vzduchu - stačí zatmelit nejlépe červeným silikonem. Ten můj vynález má tu výhodu, že se nemusí trhat silikon a dá se pohodlně čistit klapka bez nutnosti nového přetěsnění. Odpojení čerpadla při provozu na LPG doporučuji dodělat, je to jednoduché, levné a nehrozí zničení čerpadla. Pokud není provedeno, chce to mít benzín alespoň mezi 1/4 - 1/3 nádrže, aby se čerpadlo chladilo a nezadíralo.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » stř 10. úno 2016 11:08:56

no ktovie, je to taký mladší chalan vraj a vraj "šikovný" :D tak klapku ktorá predtým išla v pohode,a keď som na tom aute išiel ja nerobila žiaden problém proste nič, on ju vymenil. pýtal som sa deda že prečo to menil ? že one nevie. hlavne že pán mechanik sa nezaujímal o tesnenie pod víkom ventilov a že celý motor je zasraný od oleja a že chladič tečie v jednom rohu a že z reduktoru tečie chladiaca. toto je asi u neho OK :o tesnenie pod víkom som menil osobne a nikde ani kvapka už.

čidlo teploty bude isto náhrada ale ukazuje správne. celoplastové išlo kade lahšie... Luxemburg origo čidlo mám v mojej felde a fachá ako nové. hodnoty sedia a dokonca nieje ani velký rozptyl v hodnotách tých dvoch termistorov v ňom. mal som tam pár rokov čínu a zistil som že budík ukazoval niečo okolo 85°C a vo VAGu trvalo 77 °C čo sa mi nezadlo. jasné že odpory čidiel nesedeli. vrátil som tam origo a hneď na budíku skoro 90°C a vo VAGu tiež 88°C

v LPG sa moc vrtať nechcem, no však vymeniť ten O-kružok by som zvládol, ale nechápem ako to vlastne môže prejsť revíziou pri STK ? inak nádrž má byť tuším 10 rokov a potom výmena. minulý rok tuším dedovi uplynulo 10 rokov. a výmena novej skoro 200€ tak vraví že nechá to tak, veď nádrž vyzerá dobre čo by sa jej mohlo stať. lenže koroziu zvnutra nevidno.
neviem ako je privedený plyn do klapky, každopádne je tam nejaký nátrubok nad ňou a predpokladám že to tadial saje dovnútra. inak odpojenie čerpadla v nádrži neviem či je tu dorobené. takže asi čerpadlo ide stále. raz keď sa pokazilo tak nešlo naštartovať to si pamätám, takže štartuje na benzín.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » stř 10. úno 2016 9:05:27

... mám zkušenost, že většina servisáků co vyloženě nedělá LPG s ním nechce mít nic moc společného. Poladí většinou jen benzínovou část a na LPG kašlou. Ohledně čištění klapky je tady spousta informací, viz: viewtopic.php?f=21&t=6037&start=650
Rozhodně bych ji skouknul a případně vyčistil, tím se nic nezkazí. Nezapomenout na reset Simos Managerem a nastavení klapky VAGem. To levé čidlo vypadá jako čína, ale pokud ukazuje dobře (zkontrolovat nejen na budíku ale i na VAGu), neměl by být problém. Pak ostatní věci co už jsem psal předtím. Nemůžu si pomoct, ale u mě to furt vychází na chybu v zapalovací soustavě - za předpokladu, že ve VAGu v paměti závad nebude nic.

Reduktor by rozhodně téct neměl, to vypadá na prasklou membránu v reduktoru nebo něco podobného. Vyměnit je není až tak těžké, pokud si na to ale netroufáš, bude lepší plynař. Mám zkušenost, že za to chtějí okolo 2000 Kč, nic úplně levného to není. Ale téct bych to v žádném případě nenechal.

V garáži trochu plyn může být cítit, zvlášť když se startuje nebo se zhasne neprohřátý motor. Ale i když jedu za autem na LPG, tak ty spaliny jsou trochu cítit. Důležité je, aby to nesmrdělo vevnitř. Pomalu padající otáčky (na LPG) ukazují na vysokou bohatost směsi, trochu bych uškrtil - utahovat šroub tak po 1/4 otáčky. Zas neutáhnout moc, aby to zastudena nechcípalo.

Pokud se hýbe to kolínko na hadici s plynem, mělo by se jen otáčet kolem dokola, ale rozhodně ne všemi směry - nahoru dolu doleva doprava. Těsnost nejlíp ověříš tak, že nastartuješ, přepneš na LPG a čuchneš k tomu, případně potřeš trochu mýdlovou vodou - pokud budeš cítit plyn anebo se budou dělat bubliny, je něco špatně. Je tam gumový O kroužek, ten by mělo stačit vyměnit, pokud není prasklé to kolínko.

Zkontrolovat těsnost mixu neboli toho difuzorního prstence jak píše Lugosy nebude na škodu. Jak to přisává falešný vzduch, nefunguje pořádně lambdaregulace, kolísají otáčky atd. Já to mám vyřešeno takto: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda_LPG_zarizeni/
obr 4-11. Ale nemyslím si, že by toto mělo mít nějaký zásadní negativní vliv na dlouhé starty.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Lugosy » stř 10. úno 2016 7:25:19

Levé vypadá jako ELTH Luxembourg, tedy origoš, ale chybí mi na něm vyražené hodnoty, pravé je stopro čína a žádné celoplastové nevydrží fachat dlouho. Zajímalo by mě, jestli mechanik klapku přizpůsobil, podle chování to vypadá, jakoby ani ne ve stylu "však ono si to sedne samo" a ještě někde přisávala. Máš ten difuzorní prstenec, ze kterého leze plyn, vůči klapce zatěsněný?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » úte 09. úno 2016 22:25:46

no tak nieje servis ako servis :D každopádne chodí ku mechanikovi, na výmenu oleja a tak. viem že menil aj palivový filter, starý bol zanesený, čerpadlo v nádrži nové, staré raz odišlo. škrtiaca klapka menená, neviem ani prečo ju ten mechanik menil :lol: predtým štarty obtiažne, volnobeh držala. po pridaní plynu a pustení otáčky krásne spadli na volnobeh a nezhasol motor ! po výmene bez zmeny, volnobeh drží, akurát keď sa pridá plyn a pustí tak otáčky pomááááličky padajú dolu že zatial riadne zívnem a už som na volnobehu :D tak načo ju menil ten chalan ? niekedy nechápem tých "mechanikov"

ten reduktor sa mne osobne nepáči, na to nepovedal nič. nie z hadíc ale priamo z toho obalu tečie chlad. kvapalina. plyn nebolo cítiť, ale pár krát keď auto stálo len tak v garáži som dačo ucítil. miesto kde sa hýbe hadica som označil na tom obrázku z netu. vôla je v tej prírube čo ide na reduktor. neviem či tam má byť nejaký O-krúžok alebo čo lebo to plastové koleno sa tam hrozne hýbe :roll: jo a LGP je tam tuším Tartarini.

inak čidlo teploty tam bolo divné celoplastové aké som ešte nevidel ale určite malo zlú charakteristiku. je to to napravo. nalavo je čidlo nové kúpené a namontované a ukazuje správne.

Obrázek

Obrázek

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » úte 09. úno 2016 21:36:19

no to je základní předpoklad, že majitel má chuť a snahu s tím něco dělat. pokud je s tím takto smířen, jako že asi je, nemá smysl ho do něčeho nutit. To co píšeš zní hodně zajímavě, zřejmě to auto moc často na servis nejezdí, pokud vůbec. No rozhodně v zájmu bezpečnosti provozu bych alespoň dotáhl případně vyměnil stahovací pásky, aby neutíkala chladící kapalina, popř. neutíkal plyn - není cítit v motorovém prostoru případně v kabině? Vůli na reduktoru hadice mít rozhodně nemá, je potřeba to dotáhnout nebo pokud jsou hadice špatné tak vyměnit. Ty čidla nejlíp napoví nakouknutí do VAGu, je jich tam více a určitě to některé z nich může být. Nicméně skoro bych řekl, že než rady takto po netu bude lepší, když na to koukne někdo znalej a provede základní servis a údržbu. Ty úniky kapalin popř. plynu nevěstí nic dobrého, pokud to chcípe - předpokládám při neutrálu, chce to poštelovat bohatost směsi a pokud to nepůjde, budou zřejmě membrány na výměnu. Co klapka, čistil někdy někdo? pokud je hodně zaprasená, i to může způsobovat obtížné starty. Kdybys nepsal, že při provozu jen na benzín to startuje dobře, řekl bych, že chce vyměnit palivový filtr nebo je načnuté čerpadlo, ale pokud je problém jen když před startem jedeš na LPG, tím to nebude. Troufnu si tipnout, že tam bude více problémů a buďto to někdo projde jedno po druhém a pár hodin údržby tomu věnuje, nebo to bude jezdit dál tak jak to jezdí, dokud něco zásadního neodejde. Rada typu: otoč šroubkem na reduktoru o 180°,třikrát pozpátku oběhni auto a zpívej přitom Točte se pardálové v tomto případě řešením nebude :D

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od pipo444 » úte 09. úno 2016 20:26:46

mno auto nieje moje a dedo je naučený na to už, zvykol si. že by to nejak chcel riešiť nezdá sa... no každopádne sviečky mení pravidelne, zasa tolko nenajazdí, to auto má ale 10 rokov a od jakživa to tatko zle štartovalo, dokonca ak nechce tak stúpiť na plyn riadne a potom to nejak chytí. možno ani to LPG nieje nejak dokonalé, pravdupovediac keď som videl ten splynovač trocha mi ostalo zle :( z ktorejsi dierky na ňom vyteká červená chladiaca kvapalina a potom že tá hrubá hadica cez ktorú ide plyn do motora, má vôlu v tom reduktore jak sviňa :o kýve sa to tam, ktovie či to nemože podfukovať a tak. každopádne mám v pláne nazrieť do VAGu, troška sa štartovanie zlepšilo vtedy, keď som mu vymenil nové žlté čidlo teploty. ono tam bolo nejaké žlté divné, a ukazovalo len 70°C a motor mal kludne prevádzkovú 90°C. teda aj RJ mala zlé info o teplote. možno však ostala v RJ chyba a pod. ktorá by mohla spôsobovať tie zlé štarty. je možné že by sa malo štartovať na benzín a potom prepnúť na plyn, po zvýšení otáčok cca na 1500 cvakne relé a prepne na plyn. ale prvý štart trvá neuprosne dlho :? ešte jedna nová vec čo spozoroval, párkrát sa mu stalo, že ak prešiel menšiu nerovnosť zdochol motor. nedalo sa naštartovať a až po chvíli. skúšal som kývať s autom všelijak a dokonca som hýbal so všetkými káblami v motorovom priestore a motor nezhasol :o neviem, mne sa toto 1,3MPi nepáči, samé problémy sú s tým a záhady :D zlatá moja 1,9D jednoduchý a spolahlivý motor :thumleft:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

od Rob » úte 09. úno 2016 18:33:21

hmmm.. pokud by děda startoval na LPG, mohlo by to být i tím co píše Lugosy. Ale ten filtr a membrány by se projevovaly i jinak než jen u startu, auto by nešlo do otáček, dusilo by se při rozjezdu, chcípalo zastudena/zatepla na volnoběh atd. Navíc předpokládám, že auto startuje na benzín a přepíná se až po překonání nastavených otáček, nejčastěji 2000 ot/min. Takže dle mého s LPG systémem by neměly mít starty nic společného. Ale - šedivá je teorie a zelený strom praxe. Může například propouštět elektroventil uzávěru LPG a můžou tam jít obě paliva současně. Pak se to ulejvá, zahlcuje a starty jsou velmi problematické i při relativně teplém počasí. To je další věc, kam bych zaměřil svou pozornost. Rozhodně nebude na škodu zkontrolovat i komponenty které doporučuje Lugosy, já bych se ponejprve přidržel zapalovací soustavy a pak až bych hledal chybu v elektroventilu a jinde v LPG pohonu.

Nahoru