od Rob » stř 10. úno 2016 13:15:47
hmm.. tak u takovéhoto "šikovného" mechanika už by mě nikdo neviděl. Klapku v 99 % případů není třeba měnit, v drtivé většině stačí vyčistit a funguje dál. Snažím se servisy navštěvovat co nejméně a zatím se mi to docela daří, měnil jsem si sám doma i membrány, výfuk, vstřiky, čerpadla a jiné věci. Měnit motor nebo hlavu bych si asi netroufl, ale s takovými celkem jednoduchými věcmi nikam nechodím. Oni dnes ti opraváři nevědí, co si za půl hodinu práce mají říci a dost často se mi stávalo, že něco opravili (vyměnili - to umím taky) a druhý den to zlobilo znova. Takže oprava stylem pokus/omyl, to zvládnu též a nepotřebuju k tomu drahého trotla, který si mimo dlouhých a drahých hodin namastí kapsu i na dílech, které se dají na netu koupit nové za polovic. Tolik k těm opravářům. Čest výjimkám. Nicméně, děda, předpokládám že pokročilejšího věku 60+ nemá zřejmě chutě válet se pod autem, pro což mám pochopení.
Psaním tady toho moc neopravíme, bude chtít obléct montérky a mrknout na to. Origo čidlo je určitě lepší než jakákoliv náhrada, s tím souhlasím. O kroužek vyměnit je snadné, ale nejdřív chce zjistit, zda to fakt tudy utíká. Ona revize dost často bývá jen formalita, nicméně obejít to s detektorem plynu by měl být základ. Někde možná nedělají ani to, nevím... Já na revizi chodím jen před STK, tzn. jednou za 2 roky. Pokud to utíká, většinou to není drahá/složitá oprava, dotáhne se stahovačka, případně vymění kolínko/hadice a jede se dál. Oprava na počkání. Taky není nikde napsáno jak dlouho a zda to tam vůbec utíká. To kolínko se otáčet může, ale jen kolem vlastní osy, ne všemi směry. Únik chladící kapaliny revize neřeší a STK někde taky ne, někde to dá do lehkých závad, pokud si vůbec všimne.
Nádrž se mění kvůli tlakové zkoušce, která je na novou nádrž platná 10 let. Zkorodovaná zevnitř jistě nebude, v podstatě není důvod ji tam nenechat 20 let - kromě legislativy. Teoreticky změnou teplot a tlaku mohou vzniknout mikropraskliny a nádrž se za určitých okolností může roztrhnout, ale pak je tam ještě multiventil, který při zvýšeném tlaku "odfoukne" přetlak pod auto. Ale stává se kombinace více nešťastných okolností nebo závad, tak zřejmě kvůli tomu. Problém bude, že na propadlou nádrž děda nedostane revizi a bez ní neudělá STK - alespoň tak je to v ČR. Takže buď ho čeká výměna anebo demontáž LPG pohonu. Případně prodej auta nebo ekolikvidace, což by byla škoda. Jinak nová nádrž LPG se nechá koupit za cca 2500 kč - cca 92 EUR a není problém si ji s trochou šikovnosti přehodit doma. Pak jen revize, razítko a je to.
Právě u toho nátrubku nad klapkou dochází k přisávání falešného vzduchu - stačí zatmelit nejlépe červeným silikonem. Ten můj vynález má tu výhodu, že se nemusí trhat silikon a dá se pohodlně čistit klapka bez nutnosti nového přetěsnění. Odpojení čerpadla při provozu na LPG doporučuji dodělat, je to jednoduché, levné a nehrozí zničení čerpadla. Pokud není provedeno, chce to mít benzín alespoň mezi 1/4 - 1/3 nádrže, aby se čerpadlo chladilo a nezadíralo.
hmm.. tak u takovéhoto "šikovného" mechanika už by mě nikdo neviděl. Klapku v 99 % případů není třeba měnit, v drtivé většině stačí vyčistit a funguje dál. Snažím se servisy navštěvovat co nejméně a zatím se mi to docela daří, měnil jsem si sám doma i membrány, výfuk, vstřiky, čerpadla a jiné věci. Měnit motor nebo hlavu bych si asi netroufl, ale s takovými celkem jednoduchými věcmi nikam nechodím. Oni dnes ti opraváři nevědí, co si za půl hodinu práce mají říci a dost často se mi stávalo, že něco opravili (vyměnili - to umím taky) a druhý den to zlobilo znova. Takže oprava stylem pokus/omyl, to zvládnu též a nepotřebuju k tomu drahého trotla, který si mimo dlouhých a drahých hodin namastí kapsu i na dílech, které se dají na netu koupit nové za polovic. Tolik k těm opravářům. Čest výjimkám. Nicméně, děda, předpokládám že pokročilejšího věku 60+ nemá zřejmě chutě válet se pod autem, pro což mám pochopení.
Psaním tady toho moc neopravíme, bude chtít obléct montérky a mrknout na to. Origo čidlo je určitě lepší než jakákoliv náhrada, s tím souhlasím. O kroužek vyměnit je snadné, ale nejdřív chce zjistit, zda to fakt tudy utíká. Ona revize dost často bývá jen formalita, nicméně obejít to s detektorem plynu by měl být základ. Někde možná nedělají ani to, nevím... Já na revizi chodím jen před STK, tzn. jednou za 2 roky. Pokud to utíká, většinou to není drahá/složitá oprava, dotáhne se stahovačka, případně vymění kolínko/hadice a jede se dál. Oprava na počkání. Taky není nikde napsáno jak dlouho a zda to tam vůbec utíká. To kolínko se otáčet může, ale jen kolem vlastní osy, ne všemi směry. Únik chladící kapaliny revize neřeší a STK někde taky ne, někde to dá do lehkých závad, pokud si vůbec všimne.
Nádrž se mění kvůli tlakové zkoušce, která je na novou nádrž platná 10 let. Zkorodovaná zevnitř jistě nebude, v podstatě není důvod ji tam nenechat 20 let - kromě legislativy. Teoreticky změnou teplot a tlaku mohou vzniknout mikropraskliny a nádrž se za určitých okolností může roztrhnout, ale pak je tam ještě multiventil, který při zvýšeném tlaku "odfoukne" přetlak pod auto. Ale stává se kombinace více nešťastných okolností nebo závad, tak zřejmě kvůli tomu. Problém bude, že na propadlou nádrž děda nedostane revizi a bez ní neudělá STK - alespoň tak je to v ČR. Takže buď ho čeká výměna anebo demontáž LPG pohonu. Případně prodej auta nebo ekolikvidace, což by byla škoda. Jinak nová nádrž LPG se nechá koupit za cca 2500 kč - cca 92 EUR a není problém si ji s trochou šikovnosti přehodit doma. Pak jen revize, razítko a je to.
Právě u toho nátrubku nad klapkou dochází k přisávání falešného vzduchu - stačí zatmelit nejlépe červeným silikonem. Ten můj vynález má tu výhodu, že se nemusí trhat silikon a dá se pohodlně čistit klapka bez nutnosti nového přetěsnění. Odpojení čerpadla při provozu na LPG doporučuji dodělat, je to jednoduché, levné a nehrozí zničení čerpadla. Pokud není provedeno, chce to mít benzín alespoň mezi 1/4 - 1/3 nádrže, aby se čerpadlo chladilo a nezadíralo.