Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od ferdamravenec » čtv 29. říj 2020 2:23:21

Kromě čidla teploty vody i čidlo teploty a tlaku vzduchu. Pak záleží na opotřebení vstriku , dráhy potencimetru klapky , a jeji čistotě,
A že ti to někdy hrká na 600 , bych viděl na svody / znečištění zap lišty, popř odcházející svíčku

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Belo » stř 28. říj 2020 18:13:48

Ja by som sa chcel opýtať, že na základe ktorých konkrétnych snímačov určuje RJ motora voľnobežné otáčky?

Listoval som si trošku fórum a dočítal som sa že k tomu prispieva aj snímač teploty chladiacej kvapaliny.
Určuje to iba tento snímač alebo aj nejaké ďalšie?

Mám trošku problém s tým, že keď je motor studený tak niekedy nabehnú zvýšené otáčky (1000 niekedy 1100) a zase inokedy motor hrkoce na ledva 600 otáčkach.

Napríklad v tieto dni keď sú skoré rána chladnejšie tak zvyšené otáčky nie a nie nabehnúť. Keď je trošku teplejšie napríklad keď idem domov z práce tak pekne nabehne 1000 otáčok.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Rob » stř 28. říj 2020 13:29:44

Klidně přijeď, ale Vážany vidím u Blanska, Vyškova a Zlína. Ani jedno není za rohem. Jsem z Jihlavy a jsem doma :-)

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Felinkar » stř 28. říj 2020 12:25:31

Našel by se tu někdo, kdo by mi klapku vyčistil a znovu nastavil?
Přijedu, zaplatím.Děkuju za nabídku.

VAG reset Motordiag seřízení klapky, vyčištění

od merlinii » stř 20. lis 2019 22:57:45

Ahoj. Pokud by chtěl někdo v okolí Olomouce resetnout EEPROM u 1.3 MPi a udělat nastavení přes VAG, tak se klidně ozvěte a domluvíme se win-win.

T.e.l.: tři sedmy 008 321. Platí stále.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Rob » stř 27. bře 2019 8:28:38

VAG kabel stojí cca 300 Kč, pak už jen stačí stáhnout si simos 2P manager zde: http://www.motordiag.cz/msm/index.php
a problém je vyřešený. Kabel ti zůstane a věř tomu, že ho ještě hodněkrát upotřebíš, jestli si teda plánuješ nechat feldu déle než rok. Samotný reset je jednoduchý, program je v češtině a blbuvzdorně tě provede celým procesem resetu ŘJ.

Anebo přijeď za mnou na Vysočinu, pokecáme, dáme kafe a udělám ti to za 10 min :-)

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od MrMikis » pon 25. bře 2019 21:55:28

Zdravím lidi, taktéž mám pravděpodobně problém se škrtící klapkou,bohužel mi po čištění drží volnoběh kolem 2000 otáček :( Nenašel by se někdo z Plzně kdo umí reset škrtící klapky přes počítač??Díkec Michal

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Franta13 » sob 10. úno 2018 20:44:52

Dobrý den.Mám problém.objednal sem si kabel OBD II kabel Fast KKL - USB, kompatibilní s VAG-COM ,ale nepřišli mi k němu ovladače a počítač mi stále hází neznámé zařízení.Nevíte kde sehnat ovladač?Před koupí mi motordiag v nabídce napsal i cd s ovladači,ale přišel jen malý lístek s odkazem na ms .

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od LeBron » úte 10. říj 2017 11:47:59

Sravil som vsetko spravne Lugosy, tak som sa rozhodol to zopakovat . Vsetko som spravil vynechal som iba to zakladne nastavenie cez Vag myslim si ze prave to mi to pokazilo a teraz pekne vsetko slape otacky mozno nepadaju uplne dokonale ale je to v pohode da sa normalne jazdit. :salut:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Lugosy » čtv 05. říj 2017 19:09:52

Dělal jsi to správně i s vytahováním pojistky, apod.? Jednou jsem na něco zapomněl, a chovalo se to stejně jako tobě, protože nebylo provedeno uložení změn do EEPROM. Po novém provedení už byl přepis korektní. Ohledně následného nastavení přes VAG si myslím, že není potřeba, správně přepsaná jednotka si při prvním spuštění osahá všechny periferie a nastaví klapku, ale jelikož nejsem žádný diagnostik, poslouchám diagnostiky a vždy jsem to VAGem posléze nastavoval. Další věcí je předpětí lanka. Nesmí být žádné a přitom vůle minimální. Taky můžeš mít hin těsnění pod klapkou nebo u hlavy a nepravidelně to přisává. Doporučím stáhnout dílenskou příručku Simosu 2P a provést kontrolu všech hodnot ve všech kanálech dle ní.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od LeBron » čtv 05. říj 2017 18:39:49

Tak chalani ja neviem ci som to zakrikol ale : ked som nanstartoval tak otacky boli v norme aj ked som pridal pekne padli ale bol som sa previezt a ked som preradoval tak otacky vobec neklesaju skusal som vyradit pocas jazdy a zase otacky na 2000 ale ked tuknem do plynu tak vtedy niekedy padnu dole pekne na volnobeh ale nie vzdy ale pri tom preradovani to je cista katastrofa a ked som niekde zastavil iba drnkat do pedalu nech to klesne lebo ludia kukaju :) Co som spravil zle? nemal som sa nahodou vykaslat na to zakladne nastavenie cez VAG? Rob: V notebooku je win 7 ale ten VAG co tam je k tomu kablu mi neslo otvorit ani cez spravcu tak som isiel cez moj povodny vag ktory mam na ten hex-can kabel VCDS 10.6.4. CZ. Nemoze byt aj to chyba ze som to mal s tym istym kablom robit to zaskladne nastavenie?

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Rob » čtv 05. říj 2017 12:04:30

no tak fajn že se povedlo. Kabel určitě ještě užiješ, už jen kvůli čištění klapky a následnému resetu a základnímu nastavení poté. Ještě se tě zeptám, na jakém systému VAG kabel provozuješ, respektive co máš za systém v notebooku - WIN XP, WIN 7... WIN 10 ??

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od LeBron » čtv 05. říj 2017 10:59:21

Cavte takze dorazil mi dneska ten KKL-usb kabel naistaloval som ovladac v spravci uloch som nasiel aky com port priradilo u mna to bolo com 7 v manageri som nastavil com 7 spustil reset vymazalo eprom, potom som cez vag nastavil zakladne nastavenia na klapku kanal 098 start v v zakladnych nastaveniach vsetko fakci ako ma Dakujem vsetkym , hlavne celemu forumu ste super diki. :thumleft: :thumright: PS: cez ten hex-can to nejde lebo ten com port neviem nastavit urcite sa to da ale az taky frajer niesom :) .

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Rob » stř 04. říj 2017 13:31:13

s hex-can nemám zkušenost, vag-kkl funguje na 100% . Je zde také možnost "nechat to vyhnít" tzn. jezdit se zvýšenými otáčkami a počkat, až se to po cca 1500-2000 km srovná samo. Nicméně pokud by šlo o moje auto, investoval bych ty 300 Kč do kabelu a provedl korektně reset a základní nastavení klapky

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od LeBron » úte 03. říj 2017 10:48:20

Cavte tak klasika vycistil som klapku a hele otacky na volnobehu 2000 sem tam padnu na 1200 cez vag nic vypise sice ze vymazalo aj adaptacne hodnoty a aj zakladne nastavenie ale nic stale to iste. Mam kabel hex can a ten mi nefunguje cez toho managera simons z motordiagu tak neviem podarilo sa to niekomu cez hex -can spojazdnit ci mam objednat ten kkl-usb co tam pisu ze len s tym to funguje. Dakujem

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Rob » stř 02. lis 2016 12:44:26

... no ono to seřízení s tím vymazáním adaptačních hodnot souvisí. bez jednoho nelze druhé. Pokud vědí, jak to seřídit, tak bych jim to klidně dal. Tuším, že v pravěku, když nebyl ten softík na mazání adaptačních hodnot, se odpojila baterie, šláplo na brzdový pedál, aby se vybil zbývající proud v el.okruhu a vyndala ŘJ, poté se šoupla na noc někam do mrazáku a druhý den se připojila. Nevím, nikdy jsem tento postup nezkoušel, jen jsem o něm slyšel. výborný návod je zde, prográmek lze volně stáhnout a výmaz sám je otázkou cca 3-5 min:
viz: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... -ecu-simos

nemáš tam co zkazit, jde jen o to prográmek zcela jednoduše nainstalovat a spustit (je v češtině). Dole pod textem jsou i obrázky a celý postup, je to fakt práce pro desetiletý dítě. U Benátek nikoho neznám, jedině bys musel přijet za mnou na Vysočinu ;-)

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od angell » stř 02. lis 2016 12:31:54

Takhle.Já jsem na tohle úplný analfabet a nechce se mi nějak do toho hrabat když tomu nerozumím.Objezdil jsem okolní servisy a nikdo mi nechce vymazat adaptační hodnoty.Jediné co znají je klasicky seřídit klapku a nebo ji vyměnit.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Rob » úte 01. lis 2016 12:09:49

...pokud nikoho neseženeš v okolí, koupil si na tvém místě diagnostickej kabel, stojí okolo 300,-. Je to výborná věc i při hledání různých závad a rozhodně se vyplatí mít ho doma. zvlášť když si člověk spočítá kolik peněz zaplatí mechanikům za diagnostiku různých triviálních závad, jejichž následné odstranění trvá v řádu minut a kolik času tím ušetří

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od angell » úte 01. lis 2016 9:47:59

Ahoj.Potřeboval bych poradit.Neznáte někoho z okolí Benátek nad Jizerou kdo by nastavil adaptační hodnoty?Čistil jsem klapku a teď to dělá bordel.Servisy v okolí mi tvrdí že to nedělají.Moc díky

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Rob » čtv 06. říj 2016 14:12:12

Pokud budeš měnit jen lanko, tak stačí naštelovat tu zarážku co je na lanku. lanko by mělo být napnuté, ale nemělo by při zcela povoleném akceleračním pedálu hýbat s unašečem lanka. Volnoběh se určitě lankem, respektive zarážkou nešteluje, od toho slouží vyčištění klapky a následný reset+základní nastavení. takže odpověď zní - klapku kvůli lanku nastavovat není třeba. s diagnostikou delphi nemám osobní zkušenost...

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Marek26 » čtv 06. říj 2016 14:01:13

Zdravim.Idem menit lanko plynu na felde, treba potom nastavit aj klapku alebo staci len tymi stelovacimi zarazkami co su na lanku, volnobeh.
A inak nastavoval tu niekto klapku cez diagnostiku delphi?

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Lugosy » sob 06. úno 2016 20:31:33

VAG-Skupina 098, pole 3, vysvětlení v obrázku 10 a 11, případně v textu postup ohmického měření.
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... imos2p.php

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od azse » sob 06. úno 2016 19:25:50

Ten spínač voľnobehu kde nájdem,v škrtiacej klapke? Ako mám preveriť,či funguje správne?

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Lugosy » sob 06. úno 2016 18:06:12

Pokud nepozoruješ žádné nestandardní stavy, vše funguje dobře při jízdě i volnoběh je stabilní (tzn. buďto zcela nebo nepravidelné kolísání max. o 50 otáček), a také spotřeba nemá moc velké výkyvy vzhůru, nedoporučuji do klapky vstupovat.

EDIT: ještě si ověř funkci spínače volnoběhu a zkontroluj našponování lanka z důvodu např. poškození bowdenu

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od azse » sob 06. úno 2016 16:50:03

Vyčistil som škrtiacu klapku,urobil som reset klapky s programom simos a potom základné nastavenie s vagom.Všetko prebehlo v poriadku,ale na hlavnej stránke tohto fóra v návodoch o nastavení škrtiacej klapky je že: "4,29 a 3,98 jsou hodnoty napětí na potenciometru, pokud jsou jiné, je nedostatečne vyčištěna klapka".Ja so tam mal hodnoty 4,16 a 3,98.Je to v poriadku,alebo mal by som rozobrať aj potenciometer?

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od 1.3MPi » pon 08. pro 2014 22:33:43

Karas píše:Měl jsem to podobný. Po resetu šlo auto jak mělo. Drželo volnoběh, neolísalo to a vše se zdálo v pohodě. Většinou po pár nastartování (do druhého dne) se vše vrátilo zpátky. Ve VAGu se objevili závady jako neprovedené nastavení škrticí klapky, nesmyslsný signál či zkrat na potenciometru. Po někola týdnech laborování a zkoušení jsem nakonec zkusil jinou (starší) klapku a ejhle, je po problému. Od čtvrtka auto jezdí jak má, motor krásně drží otáčky i za studena a motor jede jak novej.
Provedl jsem rozborku klapky a po proměření jsem zjistil, že jeden kontakt nebyl vůbec vodivý s odporovou dráhou. Musel jsem odrbat to lepidlo na kontaktech potenciometru a trochu prohřát a poté již kontakt naskočil. Takže u mně byl problém opravdu v klapce, která díky unavenému spoji posílala špatné signály a ŘJ nevěděl co má dělat. ;)

To je presne ono, až na ten "zkrat na potenciometru", to som ešte vo VAG-u nevidel :D Pravdepodobne máš pravdu, nechám si to ešte prejsť hlavou, ale asi objednám novú klapku.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Jardik » pon 08. pro 2014 21:59:43

Zdravim feldaři,tak a ted babo rad :) cca rok z5 jsem cistil klapku..tim zpusobem ze sem mladou poslal do kelly,ta privezla specialni cistic ve spreji, tak a pak mi kamos turoval a ja prostrikaval,prisel jak jinak nez problem se zvysenym volnobehem,ten vyresil nas znamy supr programek simos manager a vse poradku...ale nedavno cca mesic kdyz sem preventivne prostrikal klapku a bracha mi turoval a pote jsem opet pouzil program simos manager ( reset klapky probehl v poradku a na 100%) tak uz mi problem s volnobehem nevyresil :( volnobeh nezustava porad,jen na studenem motoru,jakmile se motor ohreje volnobeh je ok ale tech cca prvnich 5 min je neprijemnych...nevite nekdo kde je problem? pokud jste nekdo mel podobny zadrhel byl bych vdecny za rady a postrehy...

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Karas » pon 08. pro 2014 17:51:47

Skôr mi nejde do hlavy, že po resete Simosom to normálne ide, ale po VAG-u/otočením kľúča to zas zblbne. Dokonca prvých cca 400 km. to išlo takmer v pohode(pomalšie padaly otáčky, ale voľnobeh bol OK), a teraz sa to zase "pokazilo"...

Měl jsem to podobný. Po resetu šlo auto jak mělo. Drželo volnoběh, neolísalo to a vše se zdálo v pohodě. Většinou po pár nastartování (do druhého dne) se vše vrátilo zpátky. Ve VAGu se objevili závady jako neprovedené nastavení škrticí klapky, nesmyslsný signál či zkrat na potenciometru. Po někola týdnech laborování a zkoušení jsem nakonec zkusil jinou (starší) klapku a ejhle, je po problému. Od čtvrtka auto jezdí jak má, motor krásně drží otáčky i za studena a motor jede jak novej.
Provedl jsem rozborku klapky a po proměření jsem zjistil, že jeden kontakt nebyl vůbec vodivý s odporovou dráhou. Musel jsem odrbat to lepidlo na kontaktech potenciometru a trochu prohřát a poté již kontakt naskočil. Takže u mně byl problém opravdu v klapce, která díky unavenému spoji posílala špatné signály a ŘJ nevěděl co má dělat. ;)

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od 1.3MPi » pon 08. pro 2014 16:21:32

Tesnenie medzi hlavou a klapkou je pôvodné-115000 km. Prasknutú hadicu nemám žiadnu snáď, zajtra to pozriem ešte, jedine SK paska na tenkej hadičke od vika ventilov na klapke je KO( hadička len nasunutá) a krúžky na vstrekoch by som vylúčil, keďže to robí aj na Lpg. Skôr mi nejde do hlavy, že po resete Simosom to normálne ide, ale po VAG-u/otočením kľúča to zas zblbne. Dokonca prvých cca 400 km. to išlo takmer v pohode(pomalšie padaly otáčky, ale voľnobeh bol OK), a teraz sa to zase "pokazilo"...

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Lugosy » pon 08. pro 2014 15:11:37

Sklonem reguluje volnoběh. Pochybuju, žes měl takové neštěstí na dvě vadné klapky za sebou. Těsnění pod klapkou máš nové, co těsnění mezi hlavou a sáním? Nemáš někde zteřelou/prasklou hadici od posilovače nebo na nátrubcích klapky? A taky je možné, ale nepravděpodobné, poněvadž to by nemělo mít vliv na kolísání volnoběhu, jestli nemáš tvrdé kroužky na vstřikovačích a neprofukujou.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od roman63 » pon 08. pro 2014 14:58:58

Karas píše:Tak dneska Felda zase pěkně blbla.
Nastartoval jsem a otáčky šíleně kolísaly, motor skoro chcípal. Zajímavé bylo, že když jsem to chcípnul a znovu nastartoval tak se frekvence kolísání zvýšila a už to nekolísalo tolik. Pak se mi občas stalo, že se mi jakoby sám sešplápnul plyn. Najednou se plyn odlehčil a nereagoval na sešlápnutí a motor se sám přidal (za jízdy).
Pak jsem zastavil a najednou se otáčky motoru zvýšili sami na hodnotu 4 000 ot/min. Po sešlápnutí se na krátko snížily otáčky ale potom opět vylezly. Musel jsem několikrát chcípnout a nastartovat aby se volnoběh snížil.
Už nějak nevím co s tím, asi objednám jinou klapku s bazaru. :(
Měl jsem podobné problémy na své Feldě a viníkem bylo vadné teplotní čidlo.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od 1.3MPi » pon 08. pro 2014 12:31:08

1.3MPi píše:Ďakujem zatiaľ, preštudujem niečo, a začnem sa obzerať po inej(nie novej) klapke. Netesnosť nie je úplne vylúčená, ale problémy nastali po vyčistení a resete, takže myslím, že to bude skôr chyba v klapke resp. RJ možno. Keby to viem na betón, tak kúpim novú, ale 160€ je celkom dosť na metódu pokus-omyl :D


EDIT: Tak, bola na chybe klapka. Zohnal som inú, a zatiaľ to fachčí v rámci možností, a ani nevypisuje chybu :) Ďakujem za pomoc...


Problém po cca 400km pretrváva aj so staro-novou klapkou. Znova som skúšal Simos manager, VAG, vymenil som tesnenie pod klapkou, a stále to isté(po SM funguje, ale po pár štartoch/VAG-u znova tempomat na 2000 ot/min. a volnobeh cca 950.) Sledoval som nejake hodnoty cez VAG a zistil som, že uhol klapky je na voľnobeh stále 3/3,5°, kolísaním sa mení iba sklon(%). Čo znamená táto veličina? Asi bude nová klapka na Vianoce...

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Lugosy » sob 06. pro 2014 19:45:13

Tak jsi mě nakonec zlomil klapku otevřít a je to dobře. Mezi 6 a 4 by jsi měl naměřit 2,3-2,6 kOhm. Dráhy jsou dvě vedle sebe. Cínem šetřili, ale jak vodiče od svorkovnice, tak dráhy drží pevně. Je to v podstatě monolit, který se vůči sobě nehýbe, vodiče jsou kovové pásky, zalité v umělé hmotě, kde drží i poťáky. Pájecí místa na poťákách jsou zality bezbarvým lakem. Bez otevření deklu změříš vše, kromě G88, protože tím hýbe motorek.
Má náhradní klapka:
Zavřeno. Mezi 4 a 5 = 2,53 kOhm, 5-6 = 1,02 kR.
Otevřeno 4-5 = 0,91kR, 5-6 = 2,54 kR.
Mezi 3 a 4: Z – zkrat, O – nekonečno, spínač rozepnut
Mezi 1 a 2: 13 R, vinutí motorku.

R = Ohm

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Karas » pát 05. pro 2014 16:24:36

Tak jsem klapku rozdělal, proměřil a narazil na problém. Jeden konec potencimetrové dráhy neměl kontakt, jelikož na pinu svorkovnice jsem nic nenaměřil. Po obnažení krytu a zalitého kontaktu na potenciometru jsem zjistil, že je tam zřejmě studeňák nebo unavený spoj. Tak jsem to prohřál a dal trochu cínu a už tam kontakt opět je. Takže zřejmě byl problém v tom. Nová klapka zatím běží v pohodě a motor super chod i za studena. Uvidíme co to provede později. ;)

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Karas » čtv 04. pro 2014 19:59:57

Neví někdo jaké odpory musí být na jednotlivých kontaktech na svorkovnici škrticí klapky?

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Lugosy » ned 30. lis 2014 22:36:10

Nemám bohužel potvrzeno, že by Simos při zapnutí zapalování kontroloval všechny komponenty v krajních mezích a myslím, že to nedělá. Třeba jízda bez lambdy je pár minut možná, než si toho jednotka všimne, a zapíše vadu. Ale vím stoprocentně, že při zapnutí nenastavuje klapku. Její rozsah je uložen v EEPROM 93C56, to je to první nastavení po resetu a pak případně při základním nastavení přes Vag. Postupným zanášením klapky si poté koriguje spodní mez za provozu přepisy v této EEPROM. A když klapku vyčistíš, musíš ji nastavit, nebo lépe vyresetovat jednotku (právě tuto EEPROM přepisuješ čistýma hodnotama), a když to neuděláš, tak máš kolísavý, vyšší, nebo vysoký volnoběh, nebo třeba dobrý volnoběh, ale vyšší spotřebu, protože má klapka posunutý ten rozsah někam jinam a jednotka o tom neví a podle toho upravuje vstřikovací časy, apod.
Takže jsou dvě možnosti:
- pokud Ti to hlásí chybu Vagu při resetu nebo základním nastavení s vypnutým motorem, je vadná klapka, nebo třeba jednotka
- pokud Ti to hlásí chyby, zapsané v jednotce až po nějaké době provozu, je buďto vadná klapka (nebo jednotka - méně pravděpodobné), anebo je spíše vadné třeba to těsnění a projevuje se jen občas při určitém zatížení (teplotě motoru a podtlaku v sání).

Jednička je jasná, testnout klapku, případně jednotku někde jinde nebo dát jiné do Tvé filety.
Dvojka je jasná taky. Buďto to vyměníš a opravíš, nebo s tím budeš jezdit, a dopadneš jako týpek, kterému volnoběh neustále v pravidelných intervalech cca 1 sekundy kolísal mezi 500-3000 otáčkami, jak se jednotka snažila skrz otevírání a zavírání klapky ho urovnat - myslím, že to těsnění nakonec vyměnil, a měl klid, ale už si to moc nepamatuji.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Karas » ned 30. lis 2014 21:33:56

Né, to nehodí hlášku hned, ale až po nějaké době.
Někde jsem četl, že po otočení klíčku do pozice 1 dojde během několika vteřin k uložení nových adaptačních hodnot. Co je na tom pravdy?
Jelikož se jedná o sporadickou závadu nastavení klapky, tak by byl problém spíš v téhle automatické adaptaci, která z nejistých důvodů prostě neproběhne správně.
Tzn. např. po deseti nastartování zjistí ŘJ že došlo k deseti neúspěšným pokusům o nastavení a tak vyhodí chybu. Třeba je to jinak než jsem to napsal, tak mne opravte. ;)

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Lugosy » ned 30. lis 2014 21:27:27

ferdamravenec píše:to je sice pravda , ale bmm se dává aby se to líp dotěsnilo (bývalo silnější ), jinak je potřeba zkontrolovat rovinnost dosedacích ploch , .......


Pravda, rozhodně bych už nebrousil pilníkem tři dosedací plochy výfuku do jedné roviny, když ta střední byla o 1-2 mm níž od těch krajních, a foukalo to tam. Pokud to chceš přetěsnit celé, dej tam bmm těsnění, a máš klid na delší dobu.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Lugosy » ned 30. lis 2014 21:24:41

Karas píše:Takhle jsem to dělal a stejně se tam pak objevila chybová hláška, že nastavení neproběhlo, možná proto to blbne. Jaký VAG je nejlepší použít? Já mám VAG 208_4.


Velmi divné, ta hláška o chybě. Při vypnutém motoru by to hlásit nemělo. Já mám IHR 304.0. Těsněním ale nic nepokazíš.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od ferdamravenec » ned 30. lis 2014 21:22:17

to je sice pravda , ale bmm se dává aby se to líp dotěsnilo (bývalo silnější ), jinak je potřeba zkontrolovat rovinnost dosedacích ploch , .......

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Karas » ned 30. lis 2014 20:11:32

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Jura_Favorit » ned 30. lis 2014 20:06:18

Nicméně sdružené těsnění na MPi funguje zcela bez problému také. Lety prověřeno :cyclops:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Maty » ned 30. lis 2014 19:57:31

to je na BMM .... MPi má zvlášť sací a zvlášť výfukové těsnění

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od ferdamravenec » ned 30. lis 2014 19:55:55

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Karas » ned 30. lis 2014 18:45:08

Dobře, zkusím předně to těsnění.
Mohl bych tě poprosit o přesné vytipování toho těsnění?
Dík.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Lugosy » ned 30. lis 2014 18:24:17

Ono to s tou nětěsností spojené být může a nemusí. Pokud ji tam nemáš, tak ji tam stejně za čas mít budeš a je lépe ji vyloučit, když už se do toho vrtá, to těsnění stojí snad 35 Kč za kus, což je nic. Však nejjednodušší máš půjčit od někoho klapku a testnout to. Nebo si klapku vyměňte a uvidíte oba. Třeba jsem měl klapku, co neměla ani 50000 najeto, a byl problém se s průměrem dostat pod 6. A s klapkou s 270000 jezdím po horách za 5,34 a v údolí a městě Bruntále a Opavě do 5,6. Nelze vyloučit vůbec nic, protože vše je spojeno se vším. Ona ta klapka třeba může mít problém s nastavením proto, že jí tam pořád díky té netěsnosti brutálně kolísají poměry, dostane se mimo regulační rozsah a pak hodí ty chyby, co tam máš, protože jednoduše nedokáže ten volnoběh vykorigovat a jednotka to vyhodnotí jako chybu poťáku nebo motorku. Např. netěsný kroužek výkyvného spoje výfuku se mi projevoval hláškou o lambdě (měla tehdy jen pár tisíc), že byla mimo spodní doraz, nebo jak to tam bylo přesně. Po přetěsnění problém zmizel a už se neobjevil ani nárazově. Tím chci říci, že vstřikování je složená soustava a je k ní potřeba přistupovat komlexně.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Karas » ned 30. lis 2014 18:14:49

Takhle jsem to dělal a stejně se tam pak objevila chybová hláška, že nastavení neproběhlo, možná proto to blbne. Jaký VAG je nejlepší použít? Já mám VAG 208_4.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Lugosy » ned 30. lis 2014 18:09:42

Dáš Základní nastavení 098 Start, počkáš bez šlapání, až si ošahá krajní meze, to jsou ty napěťové hodnoty a jakmile se přestanou měnit, tak nějakou chvíli počkáš, dáš Hotovo návrat a Ukončit komunikaci a vypneš zapalování. Pak čekám cca 30 sekund. No, a pak je klapka nastavena.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Karas » ned 30. lis 2014 16:58:06

Když nastavujete klapku pomocí VAG-COM na kanále 098 tak jak to probíhá? Je nutné čekat na nějakou hlášku? Nebo nastavení proběhne a pak už jen skončím spojení a je hotovo.

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

od Karas » ned 30. lis 2014 16:10:34

Jasné, ale prostě se mi to nezdá, že by to bylo tím. Jelikož chyby v ŘJ vychází ze škrticí klapky. Signál klapky ve VAG lítá jak se mu zachce, když přidávám tak místo toho aby rostl tak tam občas skočí záporná hodnota atp. Mám záznam ve VAG kdyby jsi třeba dokázal podle toho poradit.
Vždy když vymažu chybové kódy tak se mi zdá, že je vše v pohodě. Pak jsem normálně jel asi 10 km a pak to začalo znovu a ejhle, chyba s potenciometrem tam byla zase. :hlava:

Nahoru