od Lugosy » ned 30. lis 2014 22:36:10
Nemám bohužel potvrzeno, že by Simos při zapnutí zapalování kontroloval všechny komponenty v krajních mezích a myslím, že to nedělá. Třeba jízda bez lambdy je pár minut možná, než si toho jednotka všimne, a zapíše vadu. Ale vím stoprocentně, že při zapnutí nenastavuje klapku. Její rozsah je uložen v EEPROM 93C56, to je to první nastavení po resetu a pak případně při základním nastavení přes Vag. Postupným zanášením klapky si poté koriguje spodní mez za provozu přepisy v této EEPROM. A když klapku vyčistíš, musíš ji nastavit, nebo lépe vyresetovat jednotku (právě tuto EEPROM přepisuješ čistýma hodnotama), a když to neuděláš, tak máš kolísavý, vyšší, nebo vysoký volnoběh, nebo třeba dobrý volnoběh, ale vyšší spotřebu, protože má klapka posunutý ten rozsah někam jinam a jednotka o tom neví a podle toho upravuje vstřikovací časy, apod.
Takže jsou dvě možnosti:
- pokud Ti to hlásí chybu Vagu při resetu nebo základním nastavení s vypnutým motorem, je vadná klapka, nebo třeba jednotka
- pokud Ti to hlásí chyby, zapsané v jednotce až po nějaké době provozu, je buďto vadná klapka (nebo jednotka - méně pravděpodobné), anebo je spíše vadné třeba to těsnění a projevuje se jen občas při určitém zatížení (teplotě motoru a podtlaku v sání).
Jednička je jasná, testnout klapku, případně jednotku někde jinde nebo dát jiné do Tvé filety.
Dvojka je jasná taky. Buďto to vyměníš a opravíš, nebo s tím budeš jezdit, a dopadneš jako týpek, kterému volnoběh neustále v pravidelných intervalech cca 1 sekundy kolísal mezi 500-3000 otáčkami, jak se jednotka snažila skrz otevírání a zavírání klapky ho urovnat - myslím, že to těsnění nakonec vyměnil, a měl klid, ale už si to moc nepamatuji.
Nemám bohužel potvrzeno, že by Simos při zapnutí zapalování kontroloval všechny komponenty v krajních mezích a myslím, že to nedělá. Třeba jízda bez lambdy je pár minut možná, než si toho jednotka všimne, a zapíše vadu. Ale vím stoprocentně, že při zapnutí nenastavuje klapku. Její rozsah je uložen v EEPROM 93C56, to je to první nastavení po resetu a pak případně při základním nastavení přes Vag. Postupným zanášením klapky si poté koriguje spodní mez za provozu přepisy v této EEPROM. A když klapku vyčistíš, musíš ji nastavit, nebo lépe vyresetovat jednotku (právě tuto EEPROM přepisuješ čistýma hodnotama), a když to neuděláš, tak máš kolísavý, vyšší, nebo vysoký volnoběh, nebo třeba dobrý volnoběh, ale vyšší spotřebu, protože má klapka posunutý ten rozsah někam jinam a jednotka o tom neví a podle toho upravuje vstřikovací časy, apod.
Takže jsou dvě možnosti:
- pokud Ti to hlásí chybu Vagu při resetu nebo základním nastavení s vypnutým motorem, je vadná klapka, nebo třeba jednotka
- pokud Ti to hlásí chyby, zapsané v jednotce až po nějaké době provozu, je buďto vadná klapka (nebo jednotka - méně pravděpodobné), anebo je spíše vadné třeba to těsnění a projevuje se jen občas při určitém zatížení (teplotě motoru a podtlaku v sání).
Jednička je jasná, testnout klapku, případně jednotku někde jinde nebo dát jiné do Tvé filety.
Dvojka je jasná taky. Buďto to vyměníš a opravíš, nebo s tím budeš jezdit, a dopadneš jako týpek, kterému volnoběh neustále v pravidelných intervalech cca 1 sekundy kolísal mezi 500-3000 otáčkami, jak se jednotka snažila skrz otevírání a zavírání klapky ho urovnat - myslím, že to těsnění nakonec vyměnil, a měl klid, ale už si to moc nepamatuji.