od Rob » čtv 07. bře 2019 19:57:38
Pravděpodobně bude zborcená přepážka v topení, viz kamarádův web:
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... lazeni.php
Jmenovitě tato pasáž:
"Netopící topení má většinou na svědomí právě netěsná, či zborcená přepážka mezi vstupní a výstupní komorou. Spojí tak nakrátko vstup s výstupem, a veškerá voda jde ze vstupního nátrubku nejsnazší cestou přímo do výstupního. Zatím jsem se nesetkal s tekoucím vyměníkem topení, pouze se zborcenou přepážkou. Vyměník ve fotogalerii má přepážku částečně prasklou a i tak ještě topil dostatečně, že nebýt rozborky, nebyla by závada poznat.
Výměna vložky topení je jednoduchá u Favorita. Stačí pouze vytáhnout akumulátor, vypustit chladící kapalinu, odpojit hadice z vyměníku topení a lanovod uzavíracího ventilu. Po odjištění příložného rámečku se vyměník vysune směrem k akumulátoru. U Felicie je to kapánek složitější. Vytáhne se akumulátor, vypustí voda, odpojí hadice, vyšroubuje torx na vyměníku. Vytáhne se přístrojový štít, odšroubují dvě samořezky, držící panel topení na palubovce, povolí dvě matice v motorovém prostoru a topení se kousíček vytáhne směrem k motoru a nahne nahoru. Celé harakiri je potřeba dělat proto, že kurviči vymysleli kurvítko ve stylu zbytečně vysokého držáku akumulátoru, bránícímu pohodlnému vysunutí vyměníku bez nutnosti hýbání s topením. Po výměně vyměníku se topení vrátí zpět. Musel jsem znovu usazovat spodní výdech na plastovou rozvodku k zadním sedadlům, jinak si topení sedlo dobře. "
Pravděpodobně bude zborcená přepážka v topení, viz kamarádův web:
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-1300-mpi-termostat-chlazeni.php
Jmenovitě tato pasáž:
"Netopící topení má většinou na svědomí právě netěsná, či zborcená přepážka mezi vstupní a výstupní komorou. Spojí tak nakrátko vstup s výstupem, a veškerá voda jde ze vstupního nátrubku nejsnazší cestou přímo do výstupního. Zatím jsem se nesetkal s tekoucím vyměníkem topení, pouze se zborcenou přepážkou. Vyměník ve fotogalerii má přepážku částečně prasklou a i tak ještě topil dostatečně, že nebýt rozborky, nebyla by závada poznat.
Výměna vložky topení je jednoduchá u Favorita. Stačí pouze vytáhnout akumulátor, vypustit chladící kapalinu, odpojit hadice z vyměníku topení a lanovod uzavíracího ventilu. Po odjištění příložného rámečku se vyměník vysune směrem k akumulátoru. U Felicie je to kapánek složitější. Vytáhne se akumulátor, vypustí voda, odpojí hadice, vyšroubuje torx na vyměníku. Vytáhne se přístrojový štít, odšroubují dvě samořezky, držící panel topení na palubovce, povolí dvě matice v motorovém prostoru a topení se kousíček vytáhne směrem k motoru a nahne nahoru. Celé harakiri je potřeba dělat proto, že kurviči vymysleli kurvítko ve stylu zbytečně vysokého držáku akumulátoru, bránícímu pohodlnému vysunutí vyměníku bez nutnosti hýbání s topením. Po výměně vyměníku se topení vrátí zpět. Musel jsem znovu usazovat spodní výdech na plastovou rozvodku k zadním sedadlům, jinak si topení sedlo dobře. "