od 103457 » pon 20. srp 2018 6:29:45
110°C není přehřívání, to je běžná teplota teď v létě v kolonách, ap., kdy má sepnout sahara, otevřete si kapotu a koukejte na motor. Kde je čidlo pro teploměr?? Na hlavě, kde je největší teplo. Kde je termospínač pro ventilátor?? Někde cca uprostřed chladiče. Mezi čidlem pro teploměr a termospínačem je dlouhá cesta, kdy kapalina chladne. Takže nemůže ventilátor spínat při 90°C, to by jsi na čidle teploměru měl cca o 10°C méně, čili nějakých 80°C. Ale při 80°C se ještě neotevírá termostat, takže nemůže kapalina dotéct k termospínači. Proto když na budíku (který mimochodem je jen orientační) máš cca 110°C, tak máš přibližně stejně na hlavě, ale na termospínači máš cca o -10°C méně, nějakých 100°C. A toto jsou správné teploty. Termostat má začít otevírat cca při 88°C ± 2°C. Termospínač má sepnout při cca 97°C ± 2°C. Dejte si tyhle teploty dohromady a zjistíte, že nějakých 110°C na orientačním budíku není problém. A ještě jedna důležitá věc, na kterou se zapomíná, není až tak důležitá teplota vody, která odchází z motoru, ale naopak důležitá je teplota vody, která do motoru přichází. Ta přichází do bloku a chladí válce a zbytek motoru.
Dobře je to popsané také zde, ikdyž píšou o 1,3
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... lazeni.php
110°C není přehřívání, to je běžná teplota teď v létě v kolonách, ap., kdy má sepnout sahara, otevřete si kapotu a koukejte na motor. Kde je čidlo pro teploměr?? Na hlavě, kde je největší teplo. Kde je termospínač pro ventilátor?? Někde cca uprostřed chladiče. Mezi čidlem pro teploměr a termospínačem je dlouhá cesta, kdy kapalina chladne. Takže nemůže ventilátor spínat při 90°C, to by jsi na čidle teploměru měl cca o 10°C méně, čili nějakých 80°C. Ale při 80°C se ještě neotevírá termostat, takže nemůže kapalina dotéct k termospínači. Proto když na budíku (který mimochodem je jen orientační) máš cca 110°C, tak máš přibližně stejně na hlavě, ale na termospínači máš cca o -10°C méně, nějakých 100°C. A toto jsou správné teploty. Termostat má začít otevírat cca při 88°C ± 2°C. Termospínač má sepnout při cca 97°C ± 2°C. Dejte si tyhle teploty dohromady a zjistíte, že nějakých 110°C na orientačním budíku není problém. A ještě jedna důležitá věc, na kterou se zapomíná, není až tak důležitá teplota vody, která odchází z motoru, ale naopak důležitá je teplota vody, která do motoru přichází. Ta přichází do bloku a chladí válce a zbytek motoru.
Dobře je to popsané také zde, ikdyž píšou o 1,3
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-1300-mpi-termostat-chlazeni.php