škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Kolo » úte 07. úno 2023 10:56:26

výborne už viem ako majú vyzerať dráhy potenciometrov, kolega odtiaľto Atnarfus má to dobré video
takže dnes -10°C (štartujem studený motor s málinko pridaným plynom) pekne chytí a vrčí s pridaným plynom na otáčkach aké chcem, takže držím ju na 1500, potom uberiem na 1200 a po chvíli odchádzam. Ak by som plyn pustil zhasne. Keď sa motor ohreje tak drží tesne pod 700/min voľnobeh sama.
Predpokladám, že snímač teploty bude v poriadku inak by pri studenom nevedel že treba obohatiť zmes aj keď si plyn musím držať sám, tak RJ musí vedieť že je zima a preto viac benzínu...otázka, ktorá mi nedá je, prečo klapka sama za studena nedrží voľnobeh a za tepla ano, čo mi uniká?

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Kolo » ned 05. úno 2023 16:47:08

hej, teraz tam zrovna nič nie je ale budem to sledovať
ja si inak myslím, že na tej Felde to bude súbor viacerých chýb. Nemyslím si, že by to bola cievka lebo asi by som inak nejazdil ale po vyčistení klapky sa mi stalo pár krát že po pustení plynu motor akoby vypol na sekundu, doslova s ním trhne akoby zhasol
Chcem sa spýtať, tie dráhy potenciometrov v klapke majú byť čierne alebo medené? Ja som ich čistil liehom ale žiaden bordel z toho nešiel, potom som ich trochu prešiel červenou Diavou

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od ferdamravenec » sob 04. úno 2023 22:08:30

K tý diagnostice , podívej se na bazar u vás ( bazoš.sk?????) Jestli tam někdo něco neprodává v tvojí dostupnosti aby jsi se s ním domluvil na koupi až po vyzkoušení. Jinak ty levný neumějí nic nastavit jen vyčíst hodnoty.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Kolo » sob 04. úno 2023 15:52:24

Díky za odpoveď, ja som nechal teraz odpojenú baterku a skúsim spraviť aspoň toto kľúčikové nastavenie ale myslím si, že tam bude potiaž buď v motorčeku v klapke alebo RJ to zabudla ovládať. Musím zohnať niekoho s diagnostikou, bez toho by som už iba menil diely

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od ferdamravenec » čtv 02. úno 2023 22:21:40

Když jsem měl 1.6 tak jsem základní nastavení dělal: ohřát auto jízdou , odpojit svorkovnici na ŘJ nechat 1minutu , zapnout klíček nechat cca 20 -30 sekund a nastartovat.
Na diagnostiku by to chtělo jestli jsou hodnoty čidla teploty vody a teploty, tlaku vzduchu v předepsaných hodnotách. Čidlo vzduchu by chtělo vyčistit, u čidla teploty vody zkontrolovat svorkovnici kvůli oxidaci, taky zkontrolovat hadici odvzdušnění motoru - bývá prodřená o karoserii.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Kolo » čtv 02. úno 2023 14:30:49

Z tohto vlákna radšej prechádzam sem so svojim problémom na aute viewtopic.php?f=22&t=24137&p=615057#p615057

dnes som vyčistil škrtiacu klapku, aj dráhy aj Diava...naštartoval zahrial 10km, zhasol, vybral 1. poistku nechal 10minút, poistku vrátil, zapal zapaľovanie a počkal 30s, dotočil kľúčom do štartu, auto nabehlo ale voľnobeh neistý, skôr nižší okolo 650/min. Pri jemnulinkom pridaní plynu ma najskôr tendenciu akoby sa udusiť a potom zvýšiť otáčky ale to len pri takom tom jemnom dotyku kde len cukneš o 100/min navyše. Za jazdy všetko ok.
Nepočujem ale motorček klapky len čerpadlo benzínu a neviem zohnať nikoho z diagnostikou na Feliciu
Takže čo vyvrtam tiež dierku do klapky? Máte niekto prosím nejaký nápad?
Teraz som to skúšal znova, naštartuje ale voľnobeh 650/min a trochu teda vibruje, predtým ten motor vždy šiel jak dvanásťvalec
Na drhu stranu si myslím ak by nefungoval motorček v klapke tak ani neštartne ale neviem, bude to chcieť asi do MB na diagnostiku, lebo to nik nemá už dnes

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od lukydm » pát 21. črc 2017 8:34:23

Zaujimavy poznatek...Vačka a RJ od M-E.

Moje auto velmi rychle reaguje na plyn, co je dobra vec :D ale znervoznuje to na popojiždení v meste a pod. Priiklad, jedu na 4ku 50kmh, bez plynu, chci jemne pridat, motor po jemnom stlačeni plynu ihned reaguje, až je to neprijemne.
Može to byt potenciometrem v klapce? Nebo proste vačkou a RJ...
Doteraz som to neriešil, ale striedam auta v garaži, a s 1,6 M-E sa mi fakt jazdi obtižne :D Na plny plyn to jede jak zbesile :D tam to nerešim :D

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Rob » pon 26. zář 2016 7:43:17

důležitý je "novou" klapku před montáží do auta pečlivě z obou stran vyčistit a vyresetovat adaptace, jinak to nebude nikdy ono - předpokládám, žes nekoupil fungl novou klapku, ale sehnal někde z vrakáče nebo na inzerát. pěknej návod na vyčištění + reset klapky je zde: http://dfens-cz.com/service-vycisteni-s ... svepomoci/
je fajn, že se povedlo závadu identifikovat, bez toho VAGu by to bylo ještě na hodně dlouhý lokty. tak ať se povede doladit k dokonalosti, teď už by to měla bejt malina, když je jasné kde je problém...

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od moula » sob 24. zář 2016 18:50:46

tak nakonec jsem sehnal diagnostiku a byla tam chyba 282 Throttle position actuator. nic jiného. klapka měla špatný uhel a ani přes vag nešla nastavit výchozí pozice. sehnal jsem jinou klapku a s ní je to dobrý. né skvělý ale dobrý. otáčky se drží na volnoběh na 1000-1100. chod je motoru je dobrý, nechcípá, volnoběh drží, ale ale motor si trochu na volnoběh přidává. rafička tak o milimetr na každou stranu a je slyšet jak se sám jakoby tůruje lehounce..resetování jsem ale dělal pouze přes baterku atd ..

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Rob » úte 20. zář 2016 13:59:58

... jak je na tom palivovej filtr, je měněnej, nebo nikdo neví? interval výměny má 60 kkm, ale neškodí ho vyměnit i o něco dříve. pak bych zkusil na zkoušku vyměnit čidla a snímače, jak psal ferda snímač teploty, neškodí zkusit i snímač otáček... ale bez toho VAGu je to věštění z křišťálový koule. VAG kabel stojí např. na aukru okolo 200-300 Kč, instalace softwaru je hotová za pár minut a může se diagnostikovat do alelujá. Vidím ten kabel jako velmi užitečnou, téměř nezbytnou pomůcku při řešení rozličných problémů s chodem motoru a rozhodně to vyjde levněji, než navštěvovat jakýkoliv servis, nemluvě o úspoře času. Pokud se rozhodneš zkoušet měnit čidla a snímače (pravděpodobně bude některý z nich příčinou problémů), strávíš s tím dost času, nehledě na to, že třeba vytáhnout lambdu je opravdu lahůdka a dělat to jen tak na zkoušku by mě ani nenapadlo. Pomíjím skutečnost, že čidla budeš stejně muset někde koupit a zaplatit a pravděpodobnost, že se trefíš na to pravé hned napoprvé je velmi nízká. Takže buďto na diagnostiku ke známému nebo do servisu - zadarmo to určitě nebude, anebo koupit kabel za pár korun a bude velmi pravděpodobně jasno hned...

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od moula » čtv 15. zář 2016 15:09:47

diagnostiku nemám možnost takže nevím. dělá to za studena i za tepla. jediný co vím že se to postupně zhoršovalo během 14 dní z občas na každé sešlápnutí spojky za jízdy. na místě se motor tak tak drží v chodu. když jedu tak nic zvláštního nepozoruji jede ukázkově.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od ferdamravenec » čtv 15. zář 2016 13:43:08

no a nezapomeň na snímač teploty ,

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od moula » čtv 15. zář 2016 9:06:15

nemám možnost to nikde připojit. jen doplním že se to zhoršilo během tak 14 dní. nejdřív to udělalo občas ted to dělá při každém vyšlápnutí plynu za jízdy okamžitý pád otáček a rozsvícení kontrolek pokud tedy okamžitě nezařadím a rychle nepřidám plyn..

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Rob » čtv 15. zář 2016 9:02:06

...je to tak, pokud je zanešená olejovými úsadami, které často bývají připečené, nedá se mluvit o čisté klapce. Doporučuji klapku demontovat a pečlivě vyčistit Z OBOU STRAN. Velmi se mi při takové činnosti osvědčil starý kartáček na zuby namočený v benzínu. Potom dosucha vytřít čistým hadrem a mělo by být vystaráno, alespoň co se čistoty klapky týká. Co paměť závad, je čistá, nebo se tam objevuje nějaká hláška?

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od moula » čtv 15. zář 2016 9:01:46

Myslel jsem to tak že tam nejsou žádné usazeniny a tak. Pouze olejový film, mastnota. Jinak v téhle části jsem měl olej vždy to vyhazovalo olej nahoru jak se tu píše na forum. Takže myslíš demontovat klapku pořádně vyčistit od oleje a resetovat nastavení. Přes baterku a pojistku?

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Maty » čtv 15. zář 2016 8:56:00

pokud je klapka od oleje tak není čistá ;) :P

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od moula » stř 14. zář 2016 22:53:43

Ahoj, naše 1.6 začala zlobit. Po nastartování musím přidat hned plyn jinak to má tendenci hned chcípnout, když naskočí tak pouze 250 otáček. Motor jen tak tak běží. Při jízdě po sešlápnutí spojky otáčky úplně padají a chcípne. Celkem peklo kdekoliv potřebujete řadit. Zkoušel jsem zkouknout klapku a vypadá čístá, pouze od oleje. Očistil jsem ukostření, vyčistil lihem čidlo tlaku vzduchu zboku klapky. Nic nepomohlo. Zkusil jsem resetovat nastavení klapky (batekou a pojitskou). První nastartování bylo ukázkový i volnoběh lepší-500-600. Po kilometru jízdy ale zase to samé. Vyšlápnutí spojky, tak okamžite chípne..rozsvítí se kontrolky. Je klapka tedy v kopru, nebo čím to může být? Díky za rady

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od lefthandgun » stř 23. pro 2015 13:55:08

Po vymazání chyb jsem provedl základní nastavení, ale studený motor nelze nastartovat, musím přidat plyn. Nízký volnoběh, nemá tah. Po rozjezdu motor vynechá, pustím plyn a už zase táhne. Když dám plný plyn na podlahu, asi 2 sekundy se nic neděje a pak táhne normálně. Čím to může být? Dělal jsem to přes IHR 304.

Někdy mi vyhodí chyba Potenciometr škrtící klapky - zkrat na plus. Druhý věc co se mi nelíbí je, že soft nekomunikuje s motorem v chodu (volnoběh i zvýšené otáčky), reaguje pouze na zapnuté zapalování.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Atnarfus » pát 16. říj 2015 18:44:55

Klapka se nastaví ihned po zapnutí zapalování. Je slyšet, jak jí to asi dvakrát otevře a zavře. Při jízdě se ale ukládají další adaptační hodnoty, ale to již nesouvisí přímo z klapkou. Adaptace se zapisuje průběžně podle podmínek a stylu jízdy.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od redroker » čtv 15. říj 2015 17:39:56

Nechci procházet celé vlákno.Po cca kolika km se klapka nastaví sama po odpojení baterky?

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Borderer » úte 21. dub 2015 15:22:02

Technický dotaz, o klapce na motoru 1.6 sem si přečetl už hromadu, ale jedno mě vrtá v hlavě. Má najeto 210 tisíc kilometrů, servo v ní bylo vyměněno, ale..... Poslední dobou mě blbne volnoběh. Nedělá to za uplného studena, nedělá to na horkém motoru, ten musí být "vlažný". Nastartuju, otáčky vyletěj na 2-3 tisíce, tam sou pár sekund, spadne na klasickej volnoběh a zase vyletěj....někdy to lítá jen mezi 1 500 až 2 000 otáčkama. Blbne to tak 10 sekund po nastartování, ujedu 100 metrů a je vše v pohodě....ale zase jen do kombinace klimatizace+sepnutý ventilátor na II. stupeň, houpe 800-900 otáček....vypne ventilátor a je to dobré. Odcházejí potenciometry? ...Ale proč to blbne jen za určité teploty motoru? Dělá to jak na LPG tak na benzín.

Teďka sem měl klapku venku, je hezky čistá.

edit: složil sem to, napíchnul na VAG. Jediná chyba byla sporadická lambda, jinak nic. úhel natočení klapky podle VAGu jde při sešlapování plynule.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Atnarfus » pát 05. pro 2014 20:47:37

Felicie nám ale cukají na volnoběh. Tedy v režimu kdy na plynový pedál nešlapeme a spínač je sepnutý.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od mirda76 » pon 01. pro 2014 13:38:06

Zdravím.Kopání nebo cukání auta normální není,už jsem to tu někde psal,podařilo se mi to odstranit prostým vyčištěním a mechanickým nastavením klapky.Problém je v tom,že mikrospínač ovládacího elektromotorku se při jemném přidávání plynu nerozpojí a motorek má snahu klapku zavírat a řidič otvírat..Proto cuká.Nastavoval jsem to tak,jak se dělaly třeba renaulty,při minimálním pootevření klapky musí spínač cvaknout,pak už bude ovládání klapky jen na pedálu.Otáčky mám cca.650 a mohu klidně popojíždět v kolonách.:-) Doporučuji vyzkoušet.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Atnarfus » čtv 06. lis 2014 21:54:07

V klapce je běžný kartáčový 12V motor. Je tedy možné ho krátkodobým připojením napětí vyzkoušet i když je osazený v tělese klapky. Nejlepší je ho ale z klapky vymontovat, vyčistit komutátor a uhlíky. Vyzkoušet zda spolehlivě běží, vše složit a užívat si zase funkční regulaci volnoběhu.
Chyba může být například ve vedení mezi řídící jednotkou a klapkou. Bez proměření se to nedá na dálku určit.

Už tu někdo psal, že do klapky vyvrtal díru a regulaci volnoběhu tím vyřadil. Vzduch pro volnoběh si to nasává dírou.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Monin - FK » pon 03. lis 2014 23:05:01

Dobrej pánové, tak mám taky problém asi s klapkou. Základní hodnoty nejdou nastavit, při spuštění testu funkčních členů se klapka ani nehne. Vyměnil jsem klapku za použitou (bohužel nemám ověřeno jestli byla fukční) a žádná změna. Zkoušeli jsme jinou řídící jednotku a taky beze změny.

Auto se chová asi takto. Studené: volnoběh nedrží vůbec, okamžitě zdechá, nastartovat lze jen pod plynem. Pokud zmáčknu plyn a nechám ho v jedné poloze auto nastartuje zůstane viset ne vysokých točkách (třeba 2000ot) a poté zdechne. Jakmile začne zdechat můžu mačkat plyn jak chci a nic. Tohle se opakuje asi 2 až 3x a poté už to otáčky pod plynem udrží. volnoběh vůbec. Toto se neděje pokud stále mírně přidávám plyn. v tom případě se otáčky zvyšují a ke zdechnutí nedojde. Po zahřátí volnoběh udrží (500ot) a nehýbe se ale pouze pokud jsou vypnuté světla či jiný odběr el.energie. jakmile zapnu světla začně kolísa tak 500-400 když mlhovky klidně i 200ot.

Toto podle mě značí že nefunguje regulace klapky podle potřeby (teplota, odběr apod). Umíte poradit jak zjistím co je vadné? jestli klapka, řídící jednotka nebo třeba kabely??? Nejjedodušší by bylo sehnat 100% funkční klapku a vyzkoušet to s ní ale toto se mi zatím nedáří (jsem s Opavy) (nechci kupovat zatím novou a pak jí mít k ničemu když to tím nebude). Dá se nějak proměřit napětí, jestli řj vysílá povely a jestli se dostanou až ke klapce?

A druhý dotaz takový trochu teoretický: Bylo by v principu fungování elektroniky funkční vyrušit zpětnou regulaci klapky? že by klapka byla čistě mechanická. Je mi jasné že by nefungovala zpětná regulace klapky právě při volnoběhu za studena ale ta nefunguje teď taky a pokud je motor v tahu tak jede bez zadrhávání a problémů. Toto by se dalo obejít větším mechanickým otevřením klapky a tím zvýšením volnoběhu. Nejsem si teď jistý ale zdali by nebylo nutné zachovat čidlo polohy klapky, nebo jestli si ŘJ dokáže poradí i bez těchto hodnot

Díky za každý smysluplný názor, s pozdravem Martin

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Dyka » stř 08. říj 2014 10:42:51

Mám vyzkoušeno, že pokud TC-6 ukazuje mezi 10-20 stupni, nastartuju, motor vyletí do 3000 otáček a TC-6 ukáže okamžitou spotřebu mezi 3,5-5 l/h. Po pár vteřinách otáčky spadnou k 1500, ale mírně kolísají, jak se to řídící jednotka snaží korigovat, motor sebou zběsile škube, ovšem dokud se po půl minutě neohřeje lambda, tak se nedá nic dělat. Pak už je to v pohodě - spotřeba 1,8-2,1 l/h podle venkovní teploty, stabilní otáčky mírně nad 1000. A konečně můžu v oblaku benzínu odjet. :)

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Atnarfus » úte 07. říj 2014 19:52:58

A dělá to jenom když je motor studený a venku je teplo? Má po nastartování za těchto podmínek hrubý zvuk?
Jestli ano, tak je to vlastnost.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od skodovkar19861 » pát 19. zář 2014 7:43:46

Čaute som tu nový a mám een problé s mojou feldou.Naštartujem,hodím rýchlosť, chce sa pohnúť a začne zdochýnať. Najprv ho musím vytočiť nad 3000ot a potom to uz ide. Viete mi niekto prosí poradiť ? :?:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Kobra - FK » pát 12. zář 2014 14:15:56

Jasně, já taky hledal, četl, ale nebyl jsem si jistý... ;) Nicméně... Stejně to byla klapka, stačilo ji znovu přenastavit... :thumleft:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od ferdamravenec » čtv 11. zář 2014 17:59:30

Kobra píše:No, tak koukám, že to tady vážně žije...
Mimochodem, klapku jsem našel a vyčistil :D Ale problém přetrvává... Napadl mě snímač otáček, je to možné?


jen k tomu začátku , je tu tolik informací , někdy i duplicitně , že ti co to vědí ani nenapíšou protože už to psali , nebo se to probíralo X-krát ............................ani mě se to nechce psát...........................
prostě se musí hledat k čtení je toho spousta , že se to ani nechce číst natož hledat ...........................

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Kobra - FK » čtv 11. zář 2014 14:52:56

No, svíčky a kabely jsem měnil nedávno, tam bych asi problém neviděl. Ale napadlo mě taky teplotní čidlo u termostatu... Musím na to mrknout...

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Tommy35 - FK » stř 10. zář 2014 13:11:16

To kobra: Asi bych se podíval prvně na svíčky.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Tommy35 - FK » stř 10. zář 2014 13:08:43

Tak koukám že problémů s klapkama je víc a víc :D . Už jsem si prošel svoje. Základní nastavení klapky provádíme přes Vag a nebo to jde ještě stylem chyť a pusť. Zapneme klíček a asi 12x za sebou odpojíme + kontakt z baterky. Vždy musíte počkat až sepne a vypne relé na čerpadlo a až se přestane točit nastavovací motorek v klapce.
Klapka po zapojení baterky ukládá hodnoty základního nastavení do Ř.J. proto se to musí dělat tolikrát aby se to uložilo. Jak už psalo hodně lidí stačí vyčistit klapku ono to pak i líp jede. Já měl ještě takový problém že mi auto z ničeho nic přidalo samo plnej plyn. zůstala vyset klapka auto se přehltilo. Po chcípnutí nešlo nastartovat protože klapka byla otevřená na doraz. Nad tímhle problémem se dumal dlouhou dobu. Závadu sem našel na čidle teploty na termostatu. mžikově čidlo poslalo do řj hodnotu -30 stupnů. A jednotka to vzala tak že má přidat směs. Teď řeším další problém nemá někdo zkušenosti s přehráváním softwaru Simos 2P u 1.3 Mpi. Mám teď feldu na plyn a nějaký pako s tím něco dělalo a otáčky zůstávaní na 2000. Jedná se určitě o základní nastavení ale vag píše chybu rídící jednotka zablokována tudíž nejde nic nastavovat ani měnit.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Kobra - FK » stř 10. zář 2014 12:29:47

No, tak koukám, že to tady vážně žije...
Mimochodem, klapku jsem našel a vyčistil :D Ale problém přetrvává... Napadl mě snímač otáček, je to možné?

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Kobra - FK » stř 20. srp 2014 6:52:54

Zdravím,
řeším asi podobný problém... Včera jsem feldu prohnal trochu po dálnici, ale vzhledem k věku auta ( 95 ) a i ke svému věku, jsem nijak nebláznil, otáčky lehce nad 3 tis, kolem 120 km/h. Ale když jsem pak dojel do města, vyřadím u světel a najednou chcíp... Otáčky padají na volnoběh skoro na nulu, někdy to zdechne, většinou se to udrží... V tahu je to pohodě, jede normálně... Tak nevím... Chtěl jsem vyhnat pavouky a vypadá to, že se mi jeden usadil v klapce... Protože jsem naprostý laik, chci se zeptat : kde tu klapku najdu a jak ji vyčistím???

Škrtící klapka 1,6MPi

od Mikelights - FK » sob 02. srp 2014 11:37:50

Zdravíčko pánové.
Asi po roce bezporuchového ježdění jsem narazil na problém. Začaly mi na volnoběh kolísat otáčky motoru. Když je motor zahřátý, drží se mezi 300-700ot./min. Ale za studena to chcípá, nedrží otáčky ani sytič. Napíchnul jsem to na diagnostiku, a ukazuje to chybu ve škrtící klapce. Tak jsem ji vyčistil, ale pořád to dělá to samé. Když přidám plyn, jede to normálně, krásně táhne až do 5tis.otáček, ale volnoběh pořád kolísá. Poradíte někdo nějakou fintu? Nechce se mi sypat takovej ranec za novou klapku. Díky

Nízké otáčky při volnoběhu a problém za jízdy

od jedlis » úte 29. črc 2014 19:10:03

Hoj kluci, dnes jsem u 1.6 vyměnil škrtící klapku, protože původní házela chybu na VAG a nešlo nastavit základní nastavení, ale jinak šlapala bez problému. U nynější jsem nastavil adapatační hodnoty + základní nastavení bez chyby, ale problém je takový, že když s nastartuju motor s touto klapkou, tak se otáčky drží cca na 450 ot/min, což je málo a asi až po 15s se zvednou na těch cca 650 což by bylo OK. Další problém který se mi ale teď stal, je ten že po cca 10 km jízdy mi najednou přestává jet auto - jako kdyby došel benzín, kterýho tam je ale dost. Takže musím zastavit při krajnici a otáčky se drží na těch 500 a i když prošlápnum tak se nic neděje, naopak div to nechcípne. Chcípnu tedy motor, nastartuje a vše OK ... Jinak klapka je důkladně vyčištěna. Nějaký nápad ?? Díky za rady ..

Edit: Opět vadná klapka - vyměněna za další jinou a vše OK :)

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Atnarfus » pon 14. črc 2014 19:56:09

Lehké pokopávání je normální. Cukání autem normální není. Zkontroluj těsnost sacího potrubí a vyčisti komutátor elektromotoru ve škrtící klapce. Jestli je klapka ještě origoš, tak bude komutátor dost opálený a uhlíky krátké.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Martin » pát 11. črc 2014 21:38:47

U Felicie 1,6 je při zahřátém motoru, kdy jsou otáčky cca 640 rpm, cítit škubání a vibrace motoru v celém interiéru, není to nic hrozného, ale je to zřetelné, v interiéru se například chvěje volant včetně přístrojové desky, klepe se řadící páka, když mám lehce stažené okno, tak se také chvěje atd. Klapka je vyčištěná a provedlo se i základní nastavení. Při jízdě nejsou vibrace motoru tolik cítit, řekl bych, že po přidání plynu třeba jen na 900 rpm se vibrace v interiéru sníží a nejsou tak znatelné, ale jakmile otáčky klesnou na volnoběh, vibrace v interiéru opět zesílí. Motor má ale pravidelný chod, prostě jenom víc vibruje. Poradil by někdo? Napíše někdo, jak to má být u motoru 1,6? Měl by na volnoběh vibrovat jen minimálně, třeba jako moderní auta? U jiných aut ani nepoznám, že motor běží na volnoběh, protože téměř nevibruje. Rok výroby mojí Felicie je 1996, typ řídící jednotky M. Díky za radu

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od Rob » čtv 10. črc 2014 14:43:13

ahoj mám problém se svojí felinou 1,3 MPI, rv 1999, najeto 105 kkm. zlobí mě volnoběh za studena, popř. s minimálně zahřátým motorem. Po startu drží vyšší otáčky, cca 1100 ot/min, ale jak to začne klesat s postupně zahřívajícím se motorem, klesnou až příliš někam k hodnotám 550-650 ot/min a občas i zdechne. Měnil jsem svíčky, zapal.lištu, vzduch.filtr, simos managerem resetoval ŘJ a poté vag comem nastavil klapku, ale nic nepomohlo. jinak jede normálně, zrychluje plynule, nepociťuji žádné jiné změny. Nedávno jsem měnil jeden vstřik a mám pocit, že to zlobí od té doby. ale nejsem si jist, že je to tím, navíc po odpojení vstřiku se výrazně zhorší chod motoru a po opětovném připojení se hned zlepší, tak jako u všech ostatních, takže se mi nezdá, že by to bylo tím. má někdo nějaký nápad, případně podobnou zkušenost? Díky...

p.s. sorry, teď jsem si uvědomil, že jsem ve fóru o 1,6 MPI.. takže prosím admina, aby smazal můj příspěvěk, jdu ho vložit na správné místo. :-)

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od XXX - FK » pon 30. čer 2014 19:21:48

pri tomto problemu , jsem nechal vycistit klapku , jeden mechanik poradil vyvrtat malinkou dirku nahore v klapce , od te doby mam klid. Netvrdim ze to pomuze vsem u me to problem vyresilo.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od krejsa » úte 18. bře 2014 21:27:45

zdravim.chtel jsem se optat jestli nekdo nemate nahodou vypsane hodnoty z vagu po nastaveni klapky na felde na 1.6 mpi.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od RAAF_96 » čtv 27. úno 2014 19:31:59

Zdravím, nechci zakládat nové téma. Jen se chci zeptat, když jedu, pak pustím plyn a následně přidám tak mi strašně škube motor. Myslím si že to bude silentblok, ale jaký? Dole co je takový kulatý je měněný, jinak jsem se díval a netuším čím by to mohlo být. Díky

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od JRV » pát 10. led 2014 18:20:02

už sem ho doplnil =) dík za rady =)

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od emilio52 » pát 10. led 2014 18:13:02

Kdybys měl vyplněno bydliště tak možná by se našel někdo z okolí kdo by ti to udělal .

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od JRV » pát 10. led 2014 17:46:34

to pro mě znamená jet do autoservisu aby to tam udělali? .... kolik tam tak nechám Kč? Může způsobovat i vysokou ztrátu výkonu že to nemam správně nastavený?
Mimochodem: mám Seat Cordoba SX s motorem z Felicie 1.6 mpi a netuším rok výroby, atd

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od emilio52 » pát 10. led 2014 17:34:42

Provést základní nastavení pomocí VAGu. :!:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od JRV » pát 10. led 2014 17:25:47

Zdravím všechny....mám problém se škrtící klapkou....po odpojení baterky když otočím klíčkem tak se začne kalibrovat (mělo by to dle fóra trvat cca 30 vteřin) ale pořád v ní hučí zaseknutá v jedné poloze....předpokládám že se tím pádem nekalibruje. Jinak auto strašně kouří ale opravdu strašně a kouř je cítit benzínem, škube, nedrží otáčky, atd. Klapka je vyčištěná a i vnitřek je okey. Nějaké rady?? už opravdu nevím co s tím autem =/

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od RadekN70 - FK » čtv 26. pro 2013 15:49:48

Když by někdo chtěl novou klapku 1.6 Mpi, tak SZ :)

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

od mirda76 » stř 25. pro 2013 12:32:42

Ahoj.Přeju všem krásné Vánoce a rád bych přispěl svojí troškou do mlýna.Asi před dvěma měsíci mi kleklo auto a vzhledem k nutnosti denního dojíždění do práce mi nakonec v rukou skončila felda 1,6 combi..Musím přiznat,že jsem po felicii nikdy netoužil,od dob,kdy jsem jezdíval s favoritem a zjistil jsem,že je slabá a pomalá...Ale 1,6 mě vyléčila,dodnes si užívám pohledy závodníků v oktávkách,když zjistěj,že na to jejich žihadlo nemá.:-)Parádní a skoro přemotorovaný auto.:-) A teď k tomu škubání..Jednou mi došel benzín,po nalití z kanystru a nastartování otáčky držely 1000.Týden jsem jezdil a doufal,že se to srovná.Nic,vyčistil jsem klapku,pod černým plastovým deklem bylo trochu bordelu a pomohlo to.Při tom jsem si všiml,že spínač,který odpojuje krokový motorek se rozpojuje při poměrně velkém pootevření klapky.Ale nebyl čas to řešit.Podruhé se závada objevila po výměně spínačky.Zase rozebrání a čištění,ale i promazání krokového motorku,protože lehce vázl a zároveň jsem srovnal doraz spínače.Při malém otevření hned cvakne,tak jako u jiných vozů.DOkud je sepnutý ovládá totiž klapku i motorek a jak jsem zjistil je celkem problém plynem udržet otáčky třeba 1500,buď je volnoběh nebo až 2000.Po seřízení tohoto mikrospínače je to v pohodě a hlavně bez cukání a poskakování při jízdě v kolonách.
Tolik asi moje malá rada.Jinak přeju hoodně kilometrů s feldami a vše NEJ v novém roce! ;)

Nahoru