Zahřívání, chlazení

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zahřívání, chlazení

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Papi » pon 20. srp 2018 6:55:31

Nepsal jsem nic o tom kdy se ma spinat sahara, ale o tom, ze pri jizde po dalnici do kopce fakt neni normalni, aby sla teplota nahoru a je jedno v jake poloze standartne je. Me i v tomhle vedru drzi teplomer na carce a to nemam chladici soustavu v nejlepsim stavu.

Jinak termospinac ventilatoru je na 1.3 az u vystupu z chladice. Se spinacem ze 120 na 80° spina pri cca pri 95° teplote motoru.

Je pravda, ze teplomer je nepresny. Pokud ukazuje pri normalni jizde 90 s 80° termostatem, bude nekde chyba.

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od 103457 » pon 20. srp 2018 6:29:45

110°C není přehřívání, to je běžná teplota teď v létě v kolonách, ap., kdy má sepnout sahara, otevřete si kapotu a koukejte na motor. Kde je čidlo pro teploměr?? Na hlavě, kde je největší teplo. Kde je termospínač pro ventilátor?? Někde cca uprostřed chladiče. Mezi čidlem pro teploměr a termospínačem je dlouhá cesta, kdy kapalina chladne. Takže nemůže ventilátor spínat při 90°C, to by jsi na čidle teploměru měl cca o 10°C méně, čili nějakých 80°C. Ale při 80°C se ještě neotevírá termostat, takže nemůže kapalina dotéct k termospínači. Proto když na budíku (který mimochodem je jen orientační) máš cca 110°C, tak máš přibližně stejně na hlavě, ale na termospínači máš cca o -10°C méně, nějakých 100°C. A toto jsou správné teploty. Termostat má začít otevírat cca při 88°C ± 2°C. Termospínač má sepnout při cca 97°C ± 2°C. Dejte si tyhle teploty dohromady a zjistíte, že nějakých 110°C na orientačním budíku není problém. A ještě jedna důležitá věc, na kterou se zapomíná, není až tak důležitá teplota vody, která odchází z motoru, ale naopak důležitá je teplota vody, která do motoru přichází. Ta přichází do bloku a chladí válce a zbytek motoru.


Dobře je to popsané také zde, ikdyž píšou o 1,3
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... lazeni.php

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Papi » pon 20. srp 2018 4:25:44

Macman píše: ikdyž je motor zahřátej na 90 mám pocit že mi furt topí topení ... ventil jsem kontroloval a otevírá a zavírá jak má - když stojím na křižovatkách tak si pro jistotu zapnu ještě topení


Tomuhle nejak nerozumim, co by topeni u zahratyho motoru melo delat? A u Felicie ventil na topeni neni, radiator topi porad a pouze se smeruje vzduch.

Pri vymene chladice tam zustal plast na vedeni vzduchu mezi naraznikem a chladicovkou? A jaky je novy chladic? Neni to nejaka cina s polovicni hustotou lamel?

Prehrivani pri 120 ani v tomhle vedru neni normalni, pokud to neni s plnym autem na 4.

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od 103457 » ned 19. srp 2018 22:36:37

Je leto ja bych v tom problem nevidel. Sam pises ze pri normalni jizde to drzi 90.

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od ferdamravenec » ned 19. srp 2018 22:17:41

voda mizí ? nemizí ?
osobně bych tipnul že je problém s hlavou

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Macman » ned 19. srp 2018 21:03:21

Zdravim po delší odmlce..potřebuju tip/radu .. podezřele se mi přehřívá 1.3MPi 50kw a už mě to nebaví ... Je tam čerstvě dělaná hlava (rozuměj srovnána, kontrola tlaků,..) s tím všechny nový těsnění okolo, nový chladič, termo čidlo, snímač teploty...
Aktuálně když jedu cca 80km/h tak je teplota okolo 90 jak má být..jak zrychlím nad 120km/h nebo příjde kopec, křižovatka či kolona teplota letí až k 110.
Dával jsem schválně termospínač ze 120ky který spíná saharu dřív (mám pocit že jede furt)... po různých zkušenostech mám asi třetí termostat který je polskej a měl by otvírat něco kolem 80 stupnu...po kontrole se otevírá ... ikdyž je motor zahřátej na 90 mám pocit že mi furt topí topení ... ventil jsem kontroloval a otevírá a zavírá jak má - když stojím na křižovatkách tak si pro jistotu zapnu ještě topení
Celá chladičová soustava se několikrát proplachovala .. teď když jde teplota na 100 tak odfoukne (odplivne) i expanska .. je tam nová kapalina

už mě nějak nenapadá co .. možná je to tím že jsem teď za víkend najel to co za rok a jsem zhýčkanej z jiných aut, ale vím, že jsem tohle nikdy u fe neřešil


napadá vás v čem by mohl bejt problém? jediné co mě napadá vyměnit termostat ikdyž se mi zrovna ten zdá dobrej ... jinak nikde žádný únik není

zatím díky

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od 103457 » stř 26. říj 2016 20:48:18

úplně obyč termostat, jen plech, jako měly staré škůdky. Ale zda má shodný průměr a je záměnnej to netuším, nepotřeboval jsem to zkoumat.

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Joemay » stř 26. říj 2016 20:20:55

Ahoj chlapy,potřeboval bych vědět : Felína 1,9 r.v.2000 má termostat ten širší (Favoriťáckej) nebo ten plastovej užší?
Díky!

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od 103457 » čtv 27. zář 2012 18:27:11

Neřeš v kolika zapíná. buď rád, že zapíná.
Nemáš jistotu, že budík nebo čidlo snímá dobře. Pokud chceš být puntičkář napoj to na VAG, tam to zjistíš přesně.

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Jena8 - FK » čtv 27. zář 2012 17:05:15

Tak hotovo, vyměněno :) já jsem koupil tenhle http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... h9avXWzs9u a funguje :D operace mi trvala tak 30 minut, nějak mi nešla dát ta přetlaková nádobka dolu tak holt sem to musel vypouštět, pak sem to byl projet asi 20 minut a po 3 minutách teplota vylezla jak má. Ještě sem se chtěl zeptat, v kolika stupních se tak zapíná sahara? Mě těsně na tou prostřední bílou čárkou, je to dobře?

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od H4nIS » stř 26. zář 2012 22:26:14

vypadá to, že to je on :) mě nabízela paní dva druhy termostatu nějakou čínu za stovku a pak dražší vernet tak sem vzal ten dražší za 270 :)

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Jena8 - FK » úte 25. zář 2012 17:12:05

Tak už sem na to přišel :) ještě věcná http://shop.autodilykrc.cz/cz-detail-55 ... t-87c.html tady ten termostat by tam měl teda pasovat?

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od ferdamravenec » úte 25. zář 2012 16:17:06

Jena8 píše:Termostat se nachází tedy někde u hadice, která vede do spod chladiče? Abych byl na 100% na to připravenej a věděl co a jak pak :D

jak bylo napsáno stáhni si příručku a knihu jak na to , pročti si to co potřebuješ je tam i obrazová příloha

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Ftigr » úte 25. zář 2012 15:38:00

emilio52 píše:Vypouštět se nemusí ,stačí dát nádobku trochu níž a hladina kapaliny klesne dostatečně na výměnu termostatu . ;)


Myslím že jsem trochu musel ulít do PET lahve. Každopádně povolit expanzku a dát ji níž je nejjednodušší metoda a v motoru je na to dost prostoru...

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Jena8 - FK » úte 25. zář 2012 15:28:14

Termostat se nachází tedy někde u hadice, která vede do spod chladiče? Abych byl na 100% na to připravenej a věděl co a jak pak :D

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od emilio52 » úte 25. zář 2012 7:38:10

Vypouštět se nemusí ,stačí dát nádobku trochu níž a hladina kapaliny klesne dostatečně na výměnu termostatu . ;)

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od H4nIS » pon 24. zář 2012 22:19:44

Taky jsem měl stejný problém, minulý týden jsem vyměnil termostat značka Vernet a už to fičí bez problému, motor je na provozní teplotě kolem 5ti minut jízdy :) ze spodní hadice co vede do chladiče odpustíš chl, kapalinu pak povolíš hrdlo i s hadicí a termostat by měl vypadnou nacvakneš nový a přiděláš zpátky hrdlo a jeto, jednoduché jak facka ;-)

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od 103457 » pon 24. zář 2012 18:43:02

Návod je v těch příručkách co sem ti dal odkaz. Stáhni a přečti.
Čerpadlo je OK, to by se to jinak hřálo.

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Jena8 - FK » pon 24. zář 2012 18:37:41

A ještě věcná, vodní čerpadlo by podle toho teda mělo být ok nebo ho radši také vyměnit?

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Jena8 - FK » pon 24. zář 2012 18:28:21

Kapalina by unikat neměla. Existuje nějakej návod podle kterýho se to dá vyměnit?

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od 103457 » pon 24. zář 2012 18:27:27

Jena8 píše:Dobře, díky. Je to lehké to vyměnit nebo je lepší to svěřit někomu zkušenějšímu?


Těžko říct, když tě neznáme. Stáhni si zde příručky a pročti si, usoudíš sám, zda to zvládneš, či ne.
http://wrp.cz/clanky/felicia.html

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od 103457 » pon 24. zář 2012 18:24:36

Pokud ti neuniká nikde okolo kapalina, tak stačí vyměnit jen termostat a preventivně i jeho hrdlo.
http://shop.autodilykrc.cz/cz-detail-55 ... t-87c.html
http://shop.autodilykrc.cz/cz-detail-55 ... statu.html

Nebo můžeš vyměnit i komplet celou skříň
http://shop.autodilykrc.cz/cz-detail-55 ... krini.html

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Jena8 - FK » pon 24. zář 2012 18:24:14

Dobře, díky. Je to lehké to vyměnit nebo je lepší to svěřit někomu zkušenějšímu?

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Skury » pon 24. zář 2012 18:22:24

Ne domeček, ale jen to "čidlo"...

http://www.amd-autodily.cz/chladici-sys ... -orig.html

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Jena8 - FK » pon 24. zář 2012 18:19:22

Omlouvám se, pročítal sem to tu a na podobný jsem nenarazil.

Myslíš vyměnit celej termostat nebo jen jednotlivý součástky? Sem ho hledal a vyjeli mi různý části toho, tak jestli i to celý plastový. Popř. jestli by si byl tak hodnej a hodil sem odkaz kde to když tak koupit :) já se moc v takovýhlech věcech nevyznám :(

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0 ... tavia.html tohle je ono?

Re: Zahřívání, chlazení

Příspěvek od 103457 » pon 24. zář 2012 18:04:44

vyměň termostat a máš po problému. Již X krát zde probírané tema.

Zahřívání, chlazení

Příspěvek od Jena8 - FK » pon 24. zář 2012 16:08:16

Snad popíšu problém, tak aby to někdo pochopil, docela mi to vrtá hlavou.

Při jízdě po městě se felicie v klidu za hřeje na provozní teplotu, ale jakmile vyjedu mimo město tak po chvíli uplně spadne. Když jedu jen mimo město tak se skoro rafička ani nehne. V čem může být asi tak problém? Jezdím do škola, cca 17 km a ta rafička je pořád dole, jen když pak jedu odvézt kamaráda do centra tak pak se teplota začne i šplhat nahoru. Bude chyba na termostatu? Nemůže být zaseklej, když se s felicií přes zimu nejezdilo a začalo až teď o prázdninách? Co by tak mohlo pomoct, aby teplota byla v pořádku?

Nahoru