škubání motoru

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: škubání motoru

Re: škubání motoru

od Martinmisa » úte 16. led 2018 6:21:40

Ahoj, no já mám stejný problém, ale s 1.3 M P I škube, občas vynechá, a už se mi i stalo že chcipla úplně.máte nějaké tipy?

Re: trhanie motora

od lukas.kiss - FK » sob 10. bře 2012 11:57:26

smazany clen - FK píše:zda sa mi ze pri asi 90 km/h na 5 rychlosti pri volnom plyne trha v motore , ked pridam plyn prestane to, ked zvolnim zase sa to objavi, poradte prosim


Čaute lidi, vlastním Felicii 1,9D, r.v. 2001, natočeno 206.000 km. Poslední dobou (no už je to skoro rok), se potýkám s následujícím problémem. Takové to cukání motoru, co popisuje několik kolegů mě potkalo taky. Dle tipů jsem zaslepil EGR a vyčistil sání, nový palivový a vzduchový filtr. Ještě jsem nechal udělat diagnostiku, dle servisu je rozkmit (vzniklý opotřebením) naftového čerpadla celkem v normě - prý některá auta s tímto rozkmitem nalítají dalších 200.000 km bez problémů, i jiných stačí nalítat dalších 1000 km a čerpadlo je KO. Po těchto zásazích (EGR OFF, vyčištěné sání, nové filtry) auto lítalo cca 14 dní bez problému - necukalo, celkem výrazněji táhlo, myslím že i spotřeba byla OK. Vedlejší závada, která se vyskytuje už cca 1/2 roku je, že po nastartování 2 vteřiny beží motor jakoby v režimu sitiče, pak spadnou otáčky jakoby sitič vypnul, ale po přidání plynu se motor dusí, musí se nechat trošku zahřát, pak jde do otáček (ale asi to sitič nemá, řídí se to elektronicky) - to asi bude tepelný čidlo, ?zelené? - to asi nebude problém - vymění se. Ale co je teď horší - za studena motor při otáčkách cca 1500 - 1700 klepe, jako by ventily nebo něco takového. Po zahřátí je to lepší, hůře se hledá poloha plynu (rozmezí otáček), při kterém to klepe (má to zvuk jak jedničkovej Golf ). Motor se nyní hůře vytáčí do otáček, při volnoběhu nepatrně kolísají otáčky a při vykvaltování pomaleji padají, než dříve. Myslíte že by to mohl být začátek konce čerpadla? Omlouvám se za rozsáhlost dotazu, ale fakt už si s tím nevím rady a začíná mě přepadat zoufalost. Jo a ještě jedna záhada , potom co přítelkyni došla nafta a motor se znovu nastartoval, nešlo ho vypnout. Otočil se a vytáhnul klíček, kontrolky zhasly, ale motor běžel dál. Nezbylo nic jiného, než 5. kvalt a pomalu pouštět spojku . Nechtěl jsem se vrtat ve STOP ventilu (protože ve spínačce to určitě nebude - kontrolky zhasínají), tak jsem zkusil na chvíli vytáhnout pojistky od řídící jednotky a naftového čerpadla a ejhle, motor opět zhasíná klíčkem. Nevím, jestli mám tak záhadné auto jenom já, nebo jestli má někdo podobné zkušenosti . Prosím poraďte !!!!

Re: škubání motoru

od lukas.kiss - FK » sob 10. bře 2012 11:50:42

Čaute lidi, vlastním Felicii 1,9D, r.v. 2001, natočeno 206.000 km. Poslední dobou (no už je to skoro rok), se potýkám s následujícím problémem. Takové to cukání motoru, co popisuje několik kolegů mě potkalo taky. Dle tipů jsem zaslepil EGR a vyčistil sání, nový palivový a vzduchový filtr. Ještě jsem nechal udělat diagnostiku, dle servisu je rozkmit (vzniklý opotřebením) naftového čerpadla celkem v normě - prý některá auta s tímto rozkmitem nalítají dalších 200.000 km bez problémů, i jiných stačí nalítat dalších 1000 km a čerpadlo je KO. Po těchto zásazích (EGR OFF, vyčištěné sání, nové filtry) auto lítalo cca 14 dní bez problému - necukalo, celkem výrazněji táhlo, myslím že i spotřeba byla OK. Vedlejší závada, která se vyskytuje už cca 1/2 roku je, že po nastartování 2 vteřiny beží motor jakoby v režimu sitiče, pak spadnou otáčky jakoby sitič vypnul, ale po přidání plynu se motor dusí, musí se nechat trošku zahřát, pak jde do otáček (ale asi to sitič nemá, řídí se to elektronicky) - to asi bude tepelný čidlo, ?zelené? - to asi nebude problém - vymění se. Ale co je teď horší - za studena motor při otáčkách cca 1500 - 1700 klepe, jako by ventily nebo něco takového. Po zahřátí je to lepší, hůře se hledá poloha plynu (rozmezí otáček), při kterém to klepe (má to zvuk jak jedničkovej Golf :D ). Motor se nyní hůře vytáčí do otáček, při volnoběhu nepatrně kolísají otáčky a při vykvaltování pomaleji padají, než dříve. Myslíte že by to mohl být začátek konce čerpadla? Omlouvám se za rozsáhlost dotazu, ale fakt už si s tím nevím rady a začíná mě přepadat zoufalost. Jo a ještě jedna záhada :D , potom co přítelkyni došla nafta a motor se znovu nastartoval, nešlo ho vypnout. Otočil se a vytáhnul klíček, kontrolky zhasly, ale motor běžel dál. Nezbylo nic jiného, než 5. kvalt a pomalu pouštět spojku :o . Nechtěl jsem se vrtat ve STOP ventilu (protože ve spínačce to určitě nebude - kontrolky zhasínají), tak jsem zkusil na chvíli vytáhnout pojistky od řídící jednotky a naftového čerpadla a ejhle, motor opět zhasíná klíčkem. Nevím, jestli mám tak záhadné auto jenom já, nebo jestli má někdo podobné zkušenosti :shock: . Prosím poraďte !!!!

Re: škubání motoru

od nebulus - FK » stř 20. dub 2011 18:40:16

No neviem či ten vydratý potenciometer nie je len fáma. To by malo ísť ľahko odmerať, buď multimetrom alebo Vagom. Skôr by som povedal že to môže byť predvstrek, skús doladiť potenciometer, alebo pohnúť čerpadlom.

Re: škubání motoru

od Kovi » stř 20. dub 2011 18:25:51

Zřejmě vydřená dráha potenciometru v ooblasti RPM kterou popisuješ... . tudiž sehnat někde potencimetr, nebo rovno ucelé čerpadlo....

Re: škubání motoru

od Hunter551 - FK » stř 20. dub 2011 16:42:52

Re: škubání motoru

od RappiN - FK » stř 20. dub 2011 8:29:34

Ahoj,
mám také problém se škubáním. Mám Felicii 1,9D r.v.1998 (nová maska). Volnoběh je v pořádku, motor šlape jako hodinky. Jde pěkně za plynem. Ale když držím konstantní rychlost a otáčky, tak prostě občas sem tam škubne a někdy škube docela dost. Když přidám plyn, tak neškube. A škube v rozmezí 1500-2500 ot./min. Mám nový naftový i olejový filtr (dělalo to před výměnou i po). Vyčistil jsem nádrž i trubky od nádrže k filtru. Stejně to pořád cukne. Známý říkal, že by to mohlo být čerpadlem? Jo a mám nové svíčky od února originál od BOSCH.
Díky za radu.


A co se týče rady změny benzinky, tak tankuju někdy u Globusu, někdy u SHELL, někdy u OMV v Plzni.

Re: škubání motoru

od Kovi » sob 26. úno 2011 12:06:32

Kolego, mícháš jablka s hruškami :) Tady se řeší diesel a ty se ptáš na LPG, respektive benzín. :)

Re: škubání motoru

od Návštěvník » sob 26. úno 2011 1:46:41

je mozne taketo cukanie aj na felici s lpg ? Bude to ten predstrek ci nieco ine ?

Re: škubání motoru

od jirikubiss » stř 23. úno 2011 19:18:43

Dobrý den. Felici jsem koupil a dva měsíce škubala jak tu popisujete. Při dodrženi určitých otáček. Měl jsem venku vztřiky, zaslepenej ten slavnej ventil a zavařil jsem prasklý katalizátor. Nakonec se zjistilo že celej problém byl v čidle teploty vody. Jestli to někomu pomůže tak at mi napise na e-mail: jirikubis@seznam.cz

Re: škubání motoru

od nebulus - FK » čtv 10. úno 2011 21:51:41

Predvstrek ( potenciometer, alebo samotné čerpadlo ), keď to nepômože tak podávacia časť čerpadla môže byť vybehaná.

Re: škubání motoru

od Alpinet » stř 09. úno 2011 22:40:36

Taky bych si moh myslet,že to máš moc přeforovaný (horší starty v zimě),zkusil bych pohnout s předvstřikem na čerpadle (ne potenciometr),pokud vše ostatní selže Dehet-Power

Re: škubání motoru

od DjTommy - FK » stř 09. úno 2011 21:18:03

Zkusil bych naftový filtr... Diagnostika by asi taky nebyla od věci

škubání motoru - jen v nízkých otáčkách na 2.3.4

od erozim » stř 09. úno 2011 20:38:15

obracím sem k Vám s konkrétním dotazem - čím to může být

Auto jezdí celkem normálně, studený startování v mrazech není na drc ale vždy na poprvé nastartuje i když párkrát otočí startér má to tendenci chytat a až za chvilku chytne a ok - taky nevím jestli tohle je normální, ale chci dát všechny ingredience :-), nicméně když se rozjíždí z nižších otáček, celkem hodně škube, ať teplá tak studená, začalo to dělat postupně se zhoršovat snad během pár dnů. jednička rozjezd v pohodě, dá se dvojka a než se dostane z malých otáček tak škube, to samý 3ka, 4ka už bych řekl méně. Když chci po měste třeba jet v klidu na 3ku pomalu, v nižších otáčkách tak celkem porod :( Jinak když se jede třeba na 5ku 90kou tak úplně bez broblémů. Jinak Felda rok 2000, najeto 270 tis., čerpadlo už asi měněné

Re: škubání motoru

od Kovi » pon 31. led 2011 12:40:40

Já si myslím, že bude problém s přesuvníkem předvstřiku. Ten upravuje a vyrovnává otáčky volnoběhu a také se stará o to aby to nezdechlo po ubrání plynu, když byl motor v otáčkách. Pokud funguje, můžete po ubrná plynu z otáček vidět, jak ručička klesne někam pod osmset, vzápětí lehce vyskočí nad tisic a pak se to ustálí na volnoběžkách....to vše trvá jen vteřinku, ale jde si toho všimnout. Takže podle mě je to přesuvník....

Re: škubání motoru

od xshrek80 - FK » sob 25. pro 2010 15:09:20

zdravím pánové.... potřebavola bych poradit :? někdy mě klesají otáčky na volnoběch a poslední dobou mě to párkrát při sundání nohy s plyny zdechlo ale hned to jde nastartovat :( :?: naftovej filtr mam novej,trumpetky jsou fuč a EGR ventyl je taky zaslepenej... tak jsem s toho v pasti :scratch:

Re: škubání motoru

od nebulus - FK » pát 24. pro 2010 20:02:53

U mňa zabral až repas čerpadla, bolo opotrebené dopravné čerpadlo. Potom som iba o chlp pohol potenciometrom a je to OK.

Re: škubání motoru

od Dagl87 - FK » pát 24. pro 2010 12:41:28

Zdravím všechny, co řeší neustálé škubání motoru. Já se tímto nešvarem u svého auta zabývám už od ledna a řešní je v nedohlednu. Vyzkoušel jsem snad všechno mimo výměny pumpy a nic a nic a nic! No nic, sice to škube, ale jezdí. Přeju Vám všem víc štěstí, než mám já. :alien:

Re: škubání motoru

od kubula - FK » pon 22. bře 2010 13:44:33

Zdravim, ja jen dodam ze moje naftova felda taky zacala skubat pri ohratem motoru a otackach kolem 1500/min, a nechci to teda zakriknout, ale snad to bylo jen naftou... nalil jsem do ni naftu od OMV, prvni nadrz vyjezdena (ted v zime jen 700 km:)) a skubnuti ani jedno...

Re: škubání motoru

od mikka » stř 17. bře 2010 18:49:19

Tady jsi u naftových 1,9D, podívej se raději do sekce 1,3BMM.

Re: škubání motoru

od KORAKORA » stř 17. bře 2010 13:04:36

Zbysek píše:KORAKORA co to máš vůbec za auto a s jakým motorem?


Mam Felicia 1.3 BMM. R.V. 1995 50kw. Uz fakt nevim co s tim... Nekdo mi rika cerpadlo, nekdo kabelaz. V servise jsou taky nejaky marny. Nevis, cim by to mohlo byt? Diky

Re: škubání motoru

od Zbysek - FK » sob 13. úno 2010 16:54:01

KORAKORA co to máš vůbec za auto a s jakým motorem?

Re: škubání motoru

od nebulus - FK » pát 05. úno 2010 7:11:38

Myslel som to ironicky, lebo lebo v tomto aute žiadna lambda sonda nie je... :lol:

Re: škubání motoru

od KORAKORA » čtv 04. úno 2010 11:54:29

nebulus píše:Mal by si sa vrátiť do toho servisu kde menili lambda sondu, to sú najlepší odborníci. :D


To prave moc odbornici nejsou. Prej, at jim tam auto necham, ze v nem budou jezdit a casem na to prijdou. To je sice hezky, ale ja to auto potrebuju. Celkove uz sem k servisum ztratil duveru, proto sem se pokusil obratit na zdejsi uzivatele. Nevis, cim by to mohlo byt?

Re: škubání motoru

od nebulus - FK » stř 03. úno 2010 19:09:40

Mal by si sa vrátiť do toho servisu kde menili lambda sondu, to sú najlepší odborníci. :D

škubání motoru

od KORAKORA » stř 03. úno 2010 16:48:18

Zdravim, uz nevim, na koho se mam obratit. Sem z toho uz zoufaly. Snad mi zde nekdo poradi...

Mam nasledujici problem:

Pri jizde mi zacnou kolisat otacky, az do te doby, nez se mi vypne motor. Rozsviti se mi kontrolka oleje a baterky. Kdyz se mi to stane za jitdy, hodim tam nizsi rychlost, auto parkrat cukne a motor zase naskoci. Deje se mi to porad dokola. Pokud se mi to nestane za jizdy, tak po zastaveni nemuzu nastartovat. Kdyz motor chyti, hned se rozsviti opet obe kontrolky a motor zhasne. Kdyz to zopakuju cca 20 krat, motor naskoci. Nicmene za jizdy zacne opet blbnout. V autech se moc nevyznam, tak sem objizdel vsechny mozne servisy. V jednou menili lambda sondu, v dalsim ridici jednotku, ostatni nevedeli... Pokud mel nekdo podobny problem a podarilo se mu ho odstranit, prosim, dejte mi vedet cim to bylo. Nechci uz cpat penize do neceho, kdyz si nejsem jisty tim, zda to zbusobuje prave tato soucastka... Dekuji za odpovedi.

Re: škubání motoru

od Dagl87 - FK » sob 23. led 2010 9:10:50

Ahoj všichni. Tady se člověk dozví , co potřebuje. Zaujal mě poslední příspěvek (poslední, co se mi zobrazil) o kolísání obrátek motoru. Tento problém mám asi tak poslední 3 týdny, ještě jsem s tím nic nedělal, ale mám za to, že asi není dobré to jen tak nechávat. Víte někdo,čím by to mohlo být? Předem dík. :geek:

Re: škubání motoru

od Chavier - FK » stř 11. lis 2009 18:55:40

Zdravím, po studeném startu mi začnou kolísat otáčky nahoru, dolu. Na otačkoměru ručička skáče nad a pod 1000ot cca o 200ot. Po ujetí par km to přestane ale motor má stále přerušovaný chod, pak se to ustálí do normálu. Čim by to mohlo být? dělá mi to krátce, cca týden.

Jednou mi to tak dělalo při zavzdušnění, což teď není ono. Filtr mám nedávno kupovaný. EGR zaslepený.

Re: škubání motoru

od Jojin » čtv 03. zář 2009 19:14:34

Zbysek píše:Pokud to dělá opravdu jen v té jedné oblasti (nejčastěji samozřejmě v té nejpoužívanější poloze plynu, kde se s tím pořád hrká), tak to není tak tragické. Horší je když už si to pak přidává celkově jak chce a celé čerpadlo už je vyběhané. Přinejhorším tam hodíš nějakého Boscháka, které se dají sehnat všude za pár kaček.

Měl jsem něco podobného ... při ustálené rychlosti cca 90km/h si motor jakoby lehce ubral, při korekci plynem ochotně vyběhl ke 100km/h a po ubrání na 90km/h chvíli rychlost držel a potom vše zopakoval. Bylo to v době kdy se Felišová dostala ke mně, takže první co jsem udělal byl EGR a kupodivu to pomohlo. Později jsem si toto ověřil že to tím bylo a ještě později jsem tuto zhůvěřilost"zelených Khmérů"zaslepil definitivně. :D

Re: škubání motoru

od Zbysek - FK » stř 26. srp 2009 20:58:13

Pokud máš v pořádku palivovou soustavu (především filtr), pak jde o špatně nastavený předvstřik. Je to taková klasická závada diesel feld a chce to o vlásek pohnout předvstřikem nejlépe na čerpadle. Lze to řešit i laděním potenciometru, ale není to tak efektní.

Re: škubání motoru

od Petron19 » úte 25. srp 2009 20:37:36

Zdravím všechny,mám takový problém s mojí dehtovou feldou,ráno když nastartuji a jedu cca 5 kilometrů než se motor ohřeje,tak mi felda škube a to tak,že když šlápnu víc na plyn a držím ho tak felda po chvilce úplně přestane jet,otáčky klesnou na 1500 a pak se zas chytne a jede (poškubává).Jakmile se ohřeje vše je O.K.Nevíte někdo čím by to mohlo být? Díky.

Re: škubání motoru

od Zbysek - FK » ned 14. čer 2009 19:06:09

Cenovka záleží vždy na kontaktech a kde to člověk shání. Dá se sehnat od 2 tisíc, ale klidně i méně, když je to přes známé. Sehnat buď na vrakáči samozřejmě, nebo nejlépe nějaký repas či prodej od někoho, kdo to jen mění na svém autě za jiný typ například.

Re: škubání motoru

od icestring » sob 13. čer 2009 22:49:03

Zbysek píše:Pokud to dělá opravdu jen v té jedné oblasti (nejčastěji samozřejmě v té nejpoužívanější poloze plynu, kde se s tím pořád hrká), tak to není tak tragické. Horší je když už si to pak přidává celkově jak chce a celé čerpadlo už je vyběhané. Přinejhorším tam hodíš nějakého Boscháka, které se dají sehnat všude za pár kaček.


Zbysek,

za kolko cca sa da zohnat Boschak a kde?

Re: škubání motoru

od Diablo - FK » čtv 07. kvě 2009 0:02:54

´mno a pokud ti to nehuli tak mas transexualniho diesla co si hraje na benzin :lol:

Re: škubání motoru

od Zbysek - FK » úte 05. kvě 2009 18:55:54

Pokud ti to po ubrání jen jede lépe, tak to je tím, že motor v té fázi dostává ideální poměr směsi a není obohacován příliš naftou. Tedy logicky jede lépe. Zkušený řidič tyhle stavy pozná a jezdí v nich a ne na více plynu zbytečně, kdy tam teče moc nafty a přesto to lépe nejede.
Pokud ti ale při stejné poloze plynu kolísají otáčky, pak je to čerpadlem a jeho vyběháním.

Re: škubání motoru

od vanplus - FK » pon 04. kvě 2009 22:52:42

Zbysek píše:Půl plynu a občasné samovolné přidání je příznak lehce vyběhané oblasti v čerpadle.

no hlavně že mi tu někdo radil že to je vzduchem v palivové soustavě :) když mám furt plnou,prostě jedu pak trochu uberu a má to efekt jeko bych přidal...egr off trumpety out...takže koupim nový čerpadlo a je to....

Re: škubání motoru

od G.O.N.K. - FK » ned 12. dub 2009 20:44:16

ok mrknu na to a dik
pak reknu jak jsem uspel

Re: škubání motoru

od Zbysek - FK » stř 08. dub 2009 20:06:43

Stačí si to tu pročíst, na vše už bylo zodpovězeno. Škubání lze řešit přenastavením potenciometru nebo samotného čerpadla. Vždy to pomůže. Samozřejmě musí být v pořádku palivová soustava, filtry a sání. Ale pokud to dělá stále v těch stejných otáčkách, ač na jiné rychlosti, tak jde o špatně nastavený předvstřik, tedy řeší to právě potenciometr a čepadlo.

Re: škubání motoru

od G.O.N.K. - FK » stř 08. dub 2009 18:39:12

Caute hosi, mam tokovy problem skube mi motor na dvojku a na trojku kdyz jde z nizkych otacek.
Zkube at uz za tepla ci za studena.
Nevite cim to muze byt? Cerpadlo? neco ucpane? nevim

Re: škubání motoru

od Kovi » pon 16. bře 2009 18:22:52

A chceš kostku ořech 1 nebo ořech 2 nebo moury?? :lol: :lol:

Re: škubání motoru

od Diablo - FK » pon 16. bře 2009 17:28:41

topime snim v kotli na dilne, to jsou orgie :D to je dym, takovej zluto-hnedo-bilo-cernej, tim by neproletela ani kulka :D to je ono :D

Re: škubání motoru

od Kovi » pon 16. bře 2009 15:35:05

Diablo, ty si tím hulením posedlej! Přinesu ti z práce uhlí, dej si do vejfucku. To mostecký hulí jak svin.

Re: škubání motoru

od Diablo - FK » pon 16. bře 2009 12:29:59

pote se vse zanasi i vyfuk a pak kdyz budete chvilku abstinovat a pak to osolite tak to ZAHULI :twisted: :D

Re: škubání motoru

od Kovi » stř 04. bře 2009 9:51:18

Jak už tu bylo dříve napsáno, egr zanáší sání hlavně jízdou na velmi nízké otáčky, tzv, podtáčení. A při nedokonalém spalování nafty.

Re: škubání motoru

od Zbysek - FK » úte 03. bře 2009 19:53:59

Jen jsi to sání vyčistil a nezaslepil egr, nebo i to? Bez egr off to je za chvíli to samé zase.

Re: škubání motoru

od Tibi » pon 02. bře 2009 9:11:32

Ďakujem v šetkým čo sem písali a tým aj vyriešili môj problém! Vyčistil som sánie a je to good!!! :D :D :D

Re: škubání motoru

od Diablo - FK » sob 21. úno 2009 16:22:11

No ono kdyby videli jak ja jezdim mustky a prejezdy tak by se mozna stydeli i na svetovem sampionatu ve skoku do dalky na lyzich :D takze RIP silentblokum :D

Re: škubání motoru

od Zbysek - FK » ned 08. úno 2009 13:34:17

No, tak to se bavíme správně oba o toms tejném, tedy o reakční vzpěře převodovky. Ta dělá hlavně bordel, když se klepe moc motor a dává rázy-.

Re: škubání motoru

od Diablo - FK » ned 08. úno 2009 13:30:37

mozna jsem to spatne napsal, myslim ten spodni, je sanad na 3 sroubech a skr oko je jeden dlouhej sroub v pouzdru,ten horni nad prevodovkou mam novej, ten nemyslim :)

Re: škubání motoru

od Zbysek - FK » ned 08. úno 2009 10:43:22

Lehký paprsek průsvit? O kterém silentbloku se bavíš? Já mám na msysli reakční vzpěru převodovky (spermie dole) a podle toho průsvitu se ty bavíš o kostce nahoře na převodovce, která dělá bordel jedině, když je tam tak půl centimetru mezera.

Nahoru