od Pawlick » stř 25. črc 2018 7:01:48
Když jsme u toho, pokud máš propadlou STK, tak bys měl správně dojet na STK na podvalu...
Pokud byly brzdy nesouměrné již tehdy, musíš najít závadu. 30 % je hodně, při běžném klidném brždění se to sice skoro nepozná, ale kdyby přišla krizovka, hned bys o tom věděl...
Jestliže si pouze měnil destičky a ne kotouče, možná byla nesouměrnost způsobená tím, že si destičky na již oběhaný kotouč nestihly sednout. Další možnost je, pokud si měnil hadičky, zda jsi měl správně odvzdušněno. Jinak ještě může být problém s váznoucím vodicím čepem. To se na válcích na STK pozná jednoduše, protože je vidět, že kolo po odbrždění stále přibržďuje.
Tak či tak, v tvém případě bych doporučoval brzdy rozebrat, rozhýbat a namazat vodicí čepy, zkontrolovat, jak destičky na kotoučích sedí a asi nejlépe vyměnit kotouče, pokud byly starý a destičky máš přitom nový. Případně odvzdušnění (po dvou letech stání by si měl stejně vyměnit brzdovku). Na brzdách by se nemělo šetřit.
Když jsme u toho, pokud máš propadlou STK, tak bys měl správně dojet na STK na podvalu...
Pokud byly brzdy nesouměrné již tehdy, musíš najít závadu. 30 % je hodně, při běžném klidném brždění se to sice skoro nepozná, ale kdyby přišla krizovka, hned bys o tom věděl...
Jestliže si pouze měnil destičky a ne kotouče, možná byla nesouměrnost způsobená tím, že si destičky na již oběhaný kotouč nestihly sednout. Další možnost je, pokud si měnil hadičky, zda jsi měl správně odvzdušněno. Jinak ještě může být problém s váznoucím vodicím čepem. To se na válcích na STK pozná jednoduše, protože je vidět, že kolo po odbrždění stále přibržďuje.
Tak či tak, v tvém případě bych doporučoval brzdy rozebrat, rozhýbat a namazat vodicí čepy, zkontrolovat, jak destičky na kotoučích sedí a asi nejlépe vyměnit kotouče, pokud byly starý a destičky máš přitom nový. Případně odvzdušnění (po dvou letech stání by si měl stejně vyměnit brzdovku). Na brzdách by se nemělo šetřit.