Bezpečnost vozu

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Bezpečnost vozu

Re: Bezpečnost vozu

od Nosferat » čtv 20. pro 2012 17:39:08

Jo, to je, dělají to po kouskách zhruba 10cm. Připadá mi to jak lego. Nejhorší je napasovat blatník, kdyz neseději nosníky. A s materiálem nevím, je to asi obyčejných 1mm plech.

Re: Bezpečnost vozu

od Honza_t » čtv 20. pro 2012 16:52:59

No že to vyrobí je celkem jedno, jestli je to obdobnej materiál obdobný tloušťky a má to pak stejnej tvar. Ale z toho předchozího příspěvku mám pocit že vyrobí pěknou splácaninu :)

Re: Bezpečnost vozu

od Nosferat » čtv 20. pro 2012 15:33:41

Ve skole, klempiri, si vyrábějí nosníky blatniků jen ohýbáním plechu do tvaru nosníku, L profil. Tak mě zajímá, zda je to bezpečný, kdyby auto bouralo

Jo, promiň automaticky opravování textu neumí některý slova....

Re: Bezpečnost vozu

od Honza_t » čtv 20. pro 2012 15:19:15

To jsem nějak nepochopil. Ještě jednou pro blbce?

Re: Bezpečnost vozu

od Nosferat » čtv 20. pro 2012 14:28:22

Využijí tohohle tématu. Ve škole klempíři vždy u Felda a facek vvyrábějí nosníky beatniků z 1mm plechu. Jsou to kousky holý do pravého úhle, asi 10cm dlouhý a navazují je za sebe. Tak mě zajímá, jestli je to bezpečný....

Re: Bezpečnost vozu

od Honza9007 - FK » pát 07. pro 2012 21:38:39

Inferno: a ty nemáš civilní verzi BVP? :lol:

BVP - bytelná volkswagen produkce :mrgreen:

Re: Bezpečnost vozu

od 00Inferno00 » pát 07. pro 2012 17:00:57

Honza9007 píše:hihi, nechci vám do toho kecat, ale právě ty širší A-sloupky zajistím i tužší skelet klece pro posádku ;) A proto jsou pak ta auta i bezpečnější. Ale to jen tak na okraj a asi zcela :ot:

:lol: :lol: :lol:



Nechci tu rozdmýchat flame, ale to bychom pak mohli všichni jezdit BVPčkem. Vidět z něj moc není, ale tuhé je až až :? :roll:

Re: Bezpečnost vozu

od Arkis » pát 07. pro 2012 16:28:06

Jenom taková vsuvka: V roce 2008 měl děda nehodu s felicií combi OF dovezená z itálie, technicky ve perfektním stavu. Když vyjížděl z T křižovatky na hlavní silnicí, tak v půlce vyjíždění se z horizontu vyvalila Fábie v rychlosti nejméně 120km. Došlo k čelnímu střetu s tím, že felicie byla nabraná z levé strany a Fabie čelně. Celý motor i s "kastlí kolem" uletěl a felda se 2x otočila než zůstala v příkopu. Tehdy doktoři řekli,že nebýt toho, že se motor oddělil, tak by byli oba cestující na místě mrtví. Fabie nedopadla nejlíp, každopádně obě auta na odpis a dement s Fábií platil nové auto.

Výsledek? Každé aut je papírové, když ho řídí hňup ve vysoké rychlosti.

Re: Bezpečnost vozu

od Honza9007 - FK » pon 26. lis 2012 22:01:50

:pr: 1:0 :pl:

:albino:

Re: Bezpečnost vozu

od Honza_t » pon 26. lis 2012 19:46:54

řekni mi to z profilu :pr:
:lol:

Re: Bezpečnost vozu

od Honza9007 - FK » pon 26. lis 2012 19:32:36

1:0

:lol: :lol: :lol:

Re: Bezpečnost vozu

od Honza_t » pon 26. lis 2012 18:39:04

OK :) ;)

Re: Bezpečnost vozu

od Honza9007 - FK » pon 26. lis 2012 18:34:08

viděl jsem to v řezu ;)

Re: Bezpečnost vozu

od Honza_t » ned 25. lis 2012 22:47:11

Tak to jsi mě nepochopil. Samozřejmě že může (a taky nemusí, záleží na konstrukci), ale jak víš že je v tom sloupku víc materiálu?

Re: Bezpečnost vozu

od Honza9007 - FK » ned 25. lis 2012 21:22:28

Honza_t: tak jsem asi něco propásl nebo co... tvá informace je pro mě absolutní novinka :roll:

V konstrukci nás učili, že víc materiálu může přenést a roznést více sil

Re: Bezpečnost vozu

od Honza_t » ned 25. lis 2012 19:51:28

Honza9007: No nevím, větší neznamená tužší. Všechno je to v kvalitě a tvarování plechu, v množství ani tak ne. Felda nemá ani jedno...

Re: Bezpečnost vozu

od straca » ned 25. lis 2012 19:49:03

to je jasný ,že jo,my jsme mluvili o aktivní bezpečnosti ted

Re: Bezpečnost vozu

od Honza9007 - FK » ned 25. lis 2012 19:42:46

hihi, nechci vám do toho kecat, ale právě ty širší A-sloupky zajistím i tužší skelet klece pro posádku ;) A proto jsou pak ta auta i bezpečnější. Ale to jen tak na okraj a asi zcela :ot:

:lol: :lol: :lol:

Re: Bezpečnost vozu

od MIC_BJUKENEN - FK » sob 24. lis 2012 19:06:12

ahoj toje pravd az felicie vidim lepe nez z tranzportera co take vlastnim ty sloupk yjsou ohodne sirsi a zabranujou vyhledu.to v tomto je felinka zlata!

Re: Bezpečnost vozu

od straca » sob 24. lis 2012 18:44:19

to jo aktivní bezpečnost,je u feldy lepší než u nových vozů co se týká výhledu,některá auta maj přední sloupky že je dost spatně vidět

Re: Bezpečnost vozu

od TIW » sob 24. lis 2012 15:42:22

Nejlepší je nebourat a nebo pověsit si na zrcátko růženec a věřit v sílu vyšší moci :lol:

Re: Bezpečnost vozu

od PetrMPI » sob 24. lis 2012 14:19:31

Řešíte zbytečně pasivní bezpoečnost. Tu vylepšíte jen minimálně. U Felicie je mnohem důležitější ta aktivní. Jestli mám v pořádku tlumiče, brzdy, hodně pomůže ABS... Pasivní jde vylepšit třeba rozpěrou, dveřma s výztuhama, sedačkama s vyšším opěradlem.

Re: Bezpečnost vozu

od Jura_Favorit » pát 23. lis 2012 23:33:13

TIW: jo, torpéda pod blatníkem neměly, to máš pravdu, ale zase tam bylo nahoře víc prolisů a širší vzpěry mezi domkem a podběhem.. ale to jsou už takové spíš drobnosti.. Ono to tam je stejně hlavně kvůli pantům kapoty, protože ty jsou u Feldy řešené úplně jinak, žejo, a bylo potřeba s tím rohem něco udělat.. to je důvod, proč to konči už tak "divně" a není to v celé délce podběhu (a pak už tam zase zavazí kapsa na blinkr). Sloupky jsou zesílené u 93+ stejně (předtím to bylo horší)... Místy dvojitý rám dveří + podokenní výztuha + šroubované trubky, to u Favoritů nikdy nebylo, to jen Vašek přehnal množství toho, co šňupe, kouří nebo si píchá :lol: Nevím, co to je, ale bude to evidentně kvalitní materiál, odkoupil bych si kdyžtak malé množství na Silvestr :lol: 8-)

Re: Bezpečnost vozu

od TIW » pát 23. lis 2012 23:24:38

Jura_Favorit:Máš recht, měl jsem i nezpevněnou feldu a ten předek byl opravdu hodně podobný, pravda je, že škodovka se holedbala, že jsou zesílené sloupky a podobně, ale zesílená kastle je zesílená kastle 8-) nechcu kecat, ale mám pocit že fáčko ještě nemělo horní profil pod blatníkem uzavřený, jako první felda a podobně, ale ruku do ohně za to nedám :oops:

U dveří Fáčka byly rozdíly, to je fakt, první Fáčka v nich neměla skoro nic, můj ObrázekObrázek (r.v.92) už měl ve dveřích vevnitř několikrát lomený profil, tvarově připomínajíci zmenšené svodidlo, ale že poslední Fáčka měla ve dveřích trubky jako felda jsem nevěděl :shock:

Re: Bezpečnost vozu

od Vasek » pát 23. lis 2012 21:12:13

Jura_Favorit píše:Bych tě jenom doplnil, že to, co jsi napsal, platí jen pro zesílenou kastli - nezesílená Felda je kromě dveří úplně stejná jako Favorit 93+...


nevim, zda ty dveře náhodou nezmiňuješ kvůli těm výztuhám (trubkám), co jsou uvnitř. Já jen, že v našem formanovi (1993+) byly stejný výztuhy, jako mam já ve Feldě (99). Forman byl dovezenej z Německa a měl jiný papíry, takže datum výroby neznáme. Ale určitě to byl jeden z úplně posledních, protože měl motor 136B se stejnym vzduchovim filtrem, jako měly feldy.

Re: Bezpečnost vozu

od Jura_Favorit » pát 23. lis 2012 19:22:13

...takže to samé, co jsem připomenul TIWovi, připomínám i Tobě... ;)
Když už srovnávat/vyvracet, tak konkrétně, ty kastle se fakt liší dost zásadně a je potřeba to rozlišovat, ikdyž těch nezesílených FEL je zlomek... Stejně tak u Favoritů jsou ne úplně malé rozdíly. Jsme na Feliciaklubu, ne na fóru pěstitelů žampionů, takže se dá předpokládat nějaká elementární znalost problematiky :cyclops:

Re: Bezpečnost vozu

od straca » pát 23. lis 2012 19:15:03

Také jsem tenkrát viděl ten polský test jak auta tehdejší vw polo,fiat punto a feldu pustili v 60km/h na ten betonový kvádr,všechny vozy dopadly +- strejně ,jen u feldy šly po nárazu bezproblémů otevřít přední dveře
to sou fotky z toho testu
ObrázekObrázekObrázek





ona spousta lidí stále přemýšlí tak že felicia = favo... a ono ne.... http://www.chcizit.cz/foto-nehody/resized/695-5.jpg

Re: Bezpečnost vozu

od Jura_Favorit » pát 23. lis 2012 19:10:51

TIW píše:Felda byla na svou dobu docela dobrý průměr, třeba o dost lepší než fáčko a fáčko bylo úplně jinde, než škoda 120

Bych tě jenom doplnil, že to, co jsi napsal, platí jen pro zesílenou kastli - nezesílená Felda je kromě dveří úplně stejná jako Favorit 93+...

Re: Bezpečnost vozu

od Vasek » čtv 22. lis 2012 22:47:38

tak víš jak, on ani neni problém udělat auto, který "by se moc při bouračce neničilo", umění je ho ale udělat pevný akorát a se správnýma deformačníma zónama, který budou úspěšně pohlcovat energii při různě velkých nehodách.

Re: Bezpečnost vozu

od Honza_t » čtv 22. lis 2012 22:03:13

No nevím, při nárazu v 90ti bych o tom pochyboval i v superbu. Třeba tady jak je zničenej a to je jen v 64km/h a ten bok je v 50ti. http://www.youtube.com/watch?v=8MPwh9bI-kA

Re: Bezpečnost vozu

od RAIMMI » čtv 22. lis 2012 21:03:03

ve vysoké rychlosti ano, ale při 90km/h už Ti třeba jiné auto zachraní život... Felicie nějak bezpečná není a ani nikdy nebude, není to jen vývojem, ale v roce kdy se vyráběly Feldy se vyráběli i jiná auta, bezpečnější auta. Samozřejmě taky tenkrát za jinou cenu...

Re: Bezpečnost vozu

od straca » čtv 22. lis 2012 17:28:09

tak tak

Re: Bezpečnost vozu

od TIW » čtv 22. lis 2012 15:34:05

Ve vysoké rychlosti je už jedno, v čem sedíte http://www.youtube.com/watch?v=6dI5ewOmHPQ Falda byla na svou dobu docela dobrý průměr, třeba o dost lepší než fáčko a fáčko bylo úplně jinde, než škoda 120 :lol: Fóbie je zase jinde, než Felda atd... prostě vývoj, ani prd nezastavíš :lol: Dnešní auta sice po nehodě vypadají ok, ale zase mají doktoři problém s tím, že při takovém přetížení, kterému je tělo při nárazu vystaveno, se trhají vnitřní orgány jako igelitové pytlíky plné vody, ale alespoň tě pak dají do pytle v celku a nemusí tě vyškrabávat z pomuchlané konzervy ;)

Re: Bezpečnost vozu

od lord_sef - FK » stř 21. lis 2012 19:46:05

zalezi taky na stesti jaka je havarie, jak je auto trefene atd... ja kdyz boural s feldou od nasich - rv 96 zesilena karoserie, stav prumerny... sem tam rez ale nic co by bylo skrz nebo tak... uvezla se me krajnice asi v 50kmh, vzal jsem betonovy mostek, letel 3x pres strechu... kdybych jel se spolujezdcem, tak je tuhy na miste, to misto melo vrazeny podbeh do nohou ridice, sedacka vyrvana, sloupek zarazeny ke spolujezdci... ja vylezl z auta po nejake chvili sam kufrem potluceny pobouchany... dalsi vec je ta, ze auto melo airbag ridice... a vzpominku na to mam doted, sedim porad za volantem nabouraneho auta rozhlizim se a prask... airbag mel zpozdeni mozna pul minuty. Cim to bylo nevim, takze i tohle muze byt u starsich aut nebezpecne

Re: Bezpečnost vozu

od straca » stř 21. lis 2012 18:56:52

Přesně tak,je to o stavu vozidla,atd... taky si vezměmě že felda je u nás hodně častý uto a je tak videt snad v každý 4tý bouračce ve zprávách,otázkou je kolik lidí se taky připoutalo jak rychle jeli atd..nová auta jsou samo bezpečnější,ale do určité míry co je platný že v nějakém SUV v 70km se to do interiéru téměř nedostane,když člověk je pak vystaven takovému přetížení že to stejně nepřežije,slyšel jsem spoutu takových řečí jako felda je jen kulatý favorit,jednou jsem viděl čelně sraženou feldu s favoritem,felda byla tedy zesílená kastle,zatímco posádka z feldy vylezla pro řidiče favoritu letěl vrtulník a rozdím ve zdeformování obou auto byl dost velký

Re: Bezpečnost vozu

od Talla2xlccv » stř 21. lis 2012 17:49:50

Paní Pohlová vám bych zakázal mluvit a žít duchodkyně co se nudí dělá a kecá blbosti

Re: Bezpečnost vozu

od Vasek » stř 21. lis 2012 0:05:18

Matuhsch píše:No kdysi proběhl crashtest feldy, bylo to popsaný na jedněch polskejch stránkách a v případě zesílené kastle s airbagama bys měl přežít čelní náraz v 60km/h do pevné překážky bez úhony... jenže většina nehod je buď čelní střet s protijedoucím autem nebo strom atd a tam už je to daleko horší... Už při tady tom crashtestu se vytrhly sedačky z uchycení a podobný věci. Testováním NCAP felicie nikdy neprošla ale co sem se tak dočet měla by být někde na úrovni VW Polo.. Obecně auta z této doby na tom nejsou nijak zvlášť dobře co se týká bezpečnosti .. Já osobně sem zažil jeden ťukanec z boku kdy baba vyletěla v zatáčce a nabrala mi dveře a blatník a moc příjemný to nebylo...


jen krátká reakce: sedačky se o určitou míru "vytrhávají" schválně, svim způsobem je to deformační zóna (slouží k pohlcení energie).
ad2: čelní náraz do protijedoucího auta jedoucího "stejnou energií" (tzn. m x a =konst.) má pro auto úplně stejný následky, jako náraz do pevný překážky stejnou rychlostí. Oni se totiž ty rychlosti nesčítají (pokud platí výše uvedená podmínka). Chápu, že pro většinu populace je tohle nepřijatelná myšlenka, když už paní učitelky na základní škole nám říkají něco jinýho...

Re: Bezpečnost vozu

od Honza_t » úte 20. lis 2012 23:32:26

Felda je opravdu celkem papírová. Neřekl bych že je to množstvím plechu, ale spíš jeho kvalitou a tvarovým zpracováním. Největší problém feldy je náraz bokem, to je na roztržení celýho auta. A pokud dojde ke konfrontaci s nějakým BMW, který bych řekl je navržený na co největší masakrování okolí jen aby to přežila posádka, tak to je konec.

Re: Bezpečnost vozu

od Jura_Favorit » úte 20. lis 2012 23:27:43

Paní Pohlová v tom má jasno :mrgreen:

Obrázek

Re: Bezpečnost vozu

od Matuhsch » úte 20. lis 2012 23:26:10

No kdysi proběhl crashtest feldy, bylo to popsaný na jedněch polskejch stránkách a v případě zesílené kastle s airbagama bys měl přežít čelní náraz v 60km/h do pevné překážky bez úhony... jenže většina nehod je buď čelní střet s protijedoucím autem nebo strom atd a tam už je to daleko horší... Už při tady tom crashtestu se vytrhly sedačky z uchycení a podobný věci. Testováním NCAP felicie nikdy neprošla ale co sem se tak dočet měla by být někde na úrovni VW Polo.. Obecně auta z této doby na tom nejsou nijak zvlášť dobře co se týká bezpečnosti .. Já osobně sem zažil jeden ťukanec z boku kdy baba vyletěla v zatáčce a nabrala mi dveře a blatník a moc příjemný to nebylo...

Re: Bezpečnost vozu

od FUBAR - FK » úte 20. lis 2012 23:06:25

Jasný :) No jako stav vozdial je určitě důležitej. Je mi jasný že Felicie v perfektním stavu na tom bude při nehodě asi líp než nějáká rezavá rachotina ale chtěl jsem se dozvědět spíš o tom jak je na tom auto obecně...stav nebrat v potaz. Alespoň moje auto bych řekl, že je v dobrém stavu rok 96 ale prorezlý není a podvozek je taky si myslím slušný. Člověk předemnou se o auto staral. Ty "čočky" mu dávám spíš až já jakožto mladej kluk musím se přiznat ale je to moje první auto, nemám ho ani rok čímž vlastně chci odpovědět na to co psal lord_sef. Samozřejmě, kdybych měl možnost si hned pořídit nové Volvo tak to udělám :)

Re: Bezpečnost vozu

od SatandaS » úte 20. lis 2012 22:54:38

přesně tak, dále pokud se majitel o auto nestará tak to potom tak vypadá. Řekl bych že 90% feld mají dost shnilé nosníky a i když o tom vědí je jim to vlastně jedno. Pak je jasný že při nárazu je to jako papír.

Re: Bezpečnost vozu

od lord_sef - FK » úte 20. lis 2012 22:49:35

felda je konstrukcne auto starsiho data... takze si vem jaky byl vyvoj a pokrok tehdy a co je ted. Nesmis nad takovyma vecma uvazovat, nebo pokud nad tim chces uvazovat a trapi te, ze v pripade nehody by byla felda na hadry (i s tebou) kup si neco noveho... dalsi vec co s timhle souvisi si myslim je i to, v jakem je auto stavu - jestli je prorezle, tak to ochrane posadky taky moc neprida.

Bezpečnost vozu

od FUBAR - FK » úte 20. lis 2012 22:44:21

Zdravím všechny Felináře. Předem se omlouvám pokuď zde už je podobné téma ale nic jsem nenašel. Taktéž si nejsem jistje jestli je to vhodný příspěvek do "Exteriéru" ale nejspíš ano ...nebo je to alespoň nejblíže toho na co se chci zeptat. (Kdyžtak to přesuntě)
Takže abych se dostl k samotnému dotazu. Co jsem tak brouzdal na internetu, okoukával fotky apod. Všiml jsem si, že Felicie je v případě nehody (berme v potaz vážnější) skoro vždy totálně na plech. Tudíž většinou končí smrtí posádky. Nehledě na to jestli má model vozidla Airbagy, připoutaní osob atd. Jde o to, že sem objevil názory, které prostě tvrdili, že auto je z "papíru", že stačí náraz při 50 km/h a auto je na odpis apod. Tudíž se chci zeptat jak to ve skutečnosti je s Feliciema? Je to vážne auto s konstrukcí z "papíru" jde mi hlavně o srovnání s vozy stejné kateogire téže doby. Docela by mě zajímalo jestli mám v takovém autě vůbec šanci přežít vážnější nehodu, nebo jsou to jen mýty. Po dálnici si to většinou lítám mezi 130-140 což by podle toho co jsem četl znamenalo, že by mi v plné rychlosti po nehodě z auta zbylo ...no moc by toho nebylo... Jde mi o názory lidí co už toho maj s Feldou trochu zažito. Případně i nějáké ty zkušenosti s nehodami těchto vozidel. Budu rád ža každej názor, díky :)

Nahoru