Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od Lugosy » pát 17. črc 2015 13:04:45

Ale na rozdíl od novinářů, co píší za peníze skoro pokaždé o ničem, my ty dvě strany udělali o něčem a zadara :D :D :D

Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od LPG.habartice » pát 17. črc 2015 11:49:07

Kucí, vy jste měli bejt novináři. Ze 2 vět co jsem napsal o odpojování čerpadla přes relátko jste udělali článek na 2 strany :lol:

Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od Rob » pát 17. črc 2015 6:57:17

... takže kdo by se chtěl inspirovat a stál by o podrobně a precizně zpracovaný návod na odpojení benzínového čerpadla při provozu na LPG, srozumitelný i pro naprostého laika, odkaz je zde:
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... o-cerpadla
myslím, že kdo není extrémně nešikovný, nemá za hodinu co dělat...

Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od Lugosy » stř 15. črc 2015 10:38:38

Myslím si, že čím méně je čerpadlo v provozu, tím lépe. Provozem ubývají jak uhlíky, tak komutátor. Čím víc je zanesený filtr, tím více vzrůstá výstupní odpor a motorek musí více tlačit. Uhlíky a komutátorem protéká vyšší proud a více ubývají. Čerpadlo jsem měl v autě, provozovaném na benzín, od výroby, takže v provozu bylo od 3.6.1997 do 26.2.2015 a do skonu najezdilo 272463 km. Po rozřezání motorku byla závada jasná, zcela vydřený komutátor a ojeté uhlíky už nestačily. Hlavním projevem bylo mírné až větší cukání, vrzavé zvuky studeného čerpadla, a někdy motor úplně vynechal. Po výměně čerpadla bez cukání, vrzání a vynechávání. Při startu čerpadla je špičkový proud asi 4 A, v provozu okolo 1 A, takže stačí 30 A relé, ale na druhou stranu čím silnější, tím větší rezerva na kontaktech, poněvadž jde o spínání indukční zátěže, takže špička v prvních pár milisekundách může dosahovat i desítek A.

K Robovi: funguje mu to skvěle, ideální by sice bylo spínání čerpadla třeba s 5 až 2 vteřinovým předstihem, aby naběhl plný tlak, poněvadž takto jde trošičku pocítit, že tlak paliva ještě asi vteřinu od přepnutí narůstá, motor však nezhasne. Na druhou stranu je to zbytečné, protože po přepnutí na plyn je auto ježděno až do zastavení jen na plyn. Tím, že je každý start na benzín, tak se čerpadlo pravidelně protáčí a nezatuhne. U montáže žádné svorkování, ale jedině pájení.

:ot: Paulie a Rob: Oba pánové jsou naprosto fajn chlápci, se kterými se dá příjemně povídat o autech dlouhé hodiny ;) Pánové, děkuji za poklony, potěšily :D Četl jsem to večer a byl dojat natolik, že udělal tssss báječným jihlavským Ježkem :)

Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od Paulie » úte 14. črc 2015 14:50:01

:ot: Já bych k tomu dodal, že Lugosy je fakt fajn chlápek, se kterým se dá o autech strašně moc dlouho povídat. Fakt supr člověk :)

Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od Rob » úte 14. črc 2015 9:11:18

... zrovna o víkendu mi přijel kámoš a zapojení provedl tak jak píšeš. Rozpojil kostru čerpadla a napájení vzal z elektroventilu u multiventilu v nádrži LPG. Bylo trochu prcání protáhnout káblík od MV spodkem pod rezervou průchodkou pod nárazníkem do kufru, protože mám tažné, ale po částečné demontáži nárazníku se povedlo. Jinak práce pohodově na necelou hodinu. Musím poděkovat uživateli Lugosy za profesionální a bezchybné provedení. Po otočení klíčkem čerpadlo natlakuje, nastartuji na benzín, přepnu hned na LPG, čerpadlo se zastaví a rozběhne se až po dalším otočení klíčkem. Tím, že běží při každém startu tak nezatuhne a nezaroste, zároveň ale není namáháno dlouhým používáním a tlačením do okruhu při provozu na LPG. Jsem spokojen..
pár obrázků zde:
http://www.imghosting.cz/view-86P7114820.jpg
http://www.imghosting.cz/view-51P7114822.jpg
http://www.imghosting.cz/view-30P7114823.jpg
http://www.imghosting.cz/view-24P7114832.jpg
http://www.imghosting.cz/view-66P7114833.jpg
http://www.imghosting.cz/view-81P7114835.jpg

Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od LPG.habartice » pát 07. úno 2014 10:52:31

Bejt tebou ak bych to vůbec neřešil. to čerpadlo je nato stavěný aby chodilo furt, navíc má vracečku do nádrže aby se odlehčovalo
a nespálilo se tím že tlačí domrtva. Navíc když jedeš s kopce na benzín a pustíš plyn tak se uzavřou vstřikovače a jedeš bez benálu
tak čerpadlo taky tlačí a vrací se to přepadem zpět. Ale pokud nutně chceš udělat odpojovač, tak je nejjednodušší
vzít napájení při provozu lpg z elektroventilu co otvírá přívod lpg. Z toho elektroventilu si natáhni kejblíky do relátka, jak přepneš
na lpg tak se rozepne relé no a přes to relé protáhni kabel od čerpadla a zdar. Která to je barva a kde se nachází to si musíš najít ve schématech
to už si nepamatuju. To relé by mělo být tak 30/40A aby neshořelo, kdyžtak nějaký nový k tomuto účelu mám

Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od Martas085 - FK » čtv 06. úno 2014 23:01:07

No snazim se furt mit tak okolo 10 litru v nadrzi...nejpozdeji kdyz uz sem tam problikne hladove oko,beru aspon za 300.. Spis mi jde fakt o to,ze kdyz clovek jede dal,cerpadlo furt tlaci a hlavne daleko vic dostava nafrak,kdyz vsechno musi tlacit zpet pres regulator do nadrze..nemluve o zbytecnem vetrani benzinu.a taky spotrebe elektriky...coz by mohlo teoreticky i pomahat lepe dobijet baterku,kdyz se furt sviti.uvazoval jsem i o tom,zda by nesel pichnout na palubku obycejny vypinac... Byl by nekdo schopny poradit,pripadne detailneji i se schematkem jak to udelat pres to rele?pripadne jak to udelat s tim vypinacem a co bude nejlepsi pouzit...cerpadlo bude mit asi pekny odber,tak at cosi nezhori;)

Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od LPG.habartice » čtv 06. úno 2014 14:17:43

už jsem to popisoval na různých forech. Běžně se čerpadlo neodpojuje, dá se to vyřešil relátkem který rozpojí napájení čerpadla při provozu na lpg.
Pokud jezdíš s autem na lpg a v nádrži máš dost benzínu tak není třeba čerpadlo odpojovat, pokud jezdíš na prázdnou nádrž a sem tam smrkneš benzín za 100 kč aby to vůbec startovalo tak je lepší čerpadlo odpojovat páč ho stejně časem spálíš

Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od Rob » čtv 06. úno 2014 13:30:57

Téma tady není, ale už se to zde probíralo: viewtopic.php?f=61&t=4759&p=88878&hilit=vypnut%C3%AD+%C4%8Derpadla#p88878
Nejlépe bude spojit vypnutí s čerpadla s odpojením benz.vstřiků, které jsou taktéž při provozu na LPG vyřazeny z provozu. Ale určitě budou i jiné možnosti, jak odpojit. Rozhodně při standardní montáži LPG se palivové čerpadlo při provozu na LPG neodpojuje, neznám žádného plynaře, který by toto dělal automaticky při každé montáži - alespoň teda ne u feldy.

Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od Jirka20 - FK » čtv 06. úno 2014 12:59:31

Myslíš odpojení palivovýho čerpadla? To by se mělo samo vypnout když jedeš na plyn ne?

Odpojení čerpadla při jízdě na LPG

od Martas085 - FK » čtv 06. úno 2014 12:50:44

Zdravím borci,nikde jsem tady takové téma neviděl. Chtěl bych zkusit pořešit odpojení palivového čerpadla při jízdě na LPG. Jak to bude nejjednoduší? A taky nejbezpečnější? Jde mi o to,že je zbytečné,aby čerpadlo tlačilo přes regulátor a zbytečně se opotřebovávalo.Nemluvě o tom,že zbytečně celkem dost žere.

Nahoru