od Ljuba » pon 19. čer 2017 21:04:16
Zdravím,
prosím o radu, sice jsem prošel nějaké diskuze zde na foru, ale pořád z toho nejsem moudrej. Se strejdou (automechanik) jsme měnili chladič a i čidlo chladiče, ale od té doby spouští ventilátor hodně často, když popojíždím pomalu ve městě, nebo zastavím tak vůbec nevypne, až jen když jedu rychle. Po zhasnutí motoru taky jede dcl dlouho než se vypne. Za 2 tejdny jedu do Chorvatska a při tom, jak to běží teď, by ten ventilátor běžel pořád. Vím že, během minulých horkých letních měsíců nikdy takhle často a dlouho ten ventilátor neběžel. Četl jsem tady na foru, že tam jsou 2 polohy pro připojení ventilátoru? Je to správně? Je možné, že to máme špatně zapojené, nebo je špatné tohle čidlo? Nejsem elektrikář, bohužel tomuhle nerozumím. Ještě dodám, že na palubovce postupně teplota vzroste na provozních 88-90°C (2mm pod prostřední čárku) a výš se nehne, max kousek pod tu prostřední čárku a přitom už běží ventilátor. Jako kdyby spínal o 10-15 stupňů dřív. Předtím se ventilátor rozeběhl až při těch 100-105 stupňů a to tam bylo originální čidlo.
Díky moc za rady.
Zdravím,
prosím o radu, sice jsem prošel nějaké diskuze zde na foru, ale pořád z toho nejsem moudrej. Se strejdou (automechanik) jsme měnili chladič a i čidlo chladiče, ale od té doby spouští ventilátor hodně často, když popojíždím pomalu ve městě, nebo zastavím tak vůbec nevypne, až jen když jedu rychle. Po zhasnutí motoru taky jede dcl dlouho než se vypne. Za 2 tejdny jedu do Chorvatska a při tom, jak to běží teď, by ten ventilátor běžel pořád. Vím že, během minulých horkých letních měsíců nikdy takhle často a dlouho ten ventilátor neběžel. Četl jsem tady na foru, že tam jsou 2 polohy pro připojení ventilátoru? Je to správně? Je možné, že to máme špatně zapojené, nebo je špatné tohle čidlo? Nejsem elektrikář, bohužel tomuhle nerozumím. Ještě dodám, že na palubovce postupně teplota vzroste na provozních 88-90°C (2mm pod prostřední čárku) a výš se nehne, max kousek pod tu prostřední čárku a přitom už běží ventilátor. Jako kdyby spínal o 10-15 stupňů dřív. Předtím se ventilátor rozeběhl až při těch 100-105 stupňů a to tam bylo originální čidlo.
Díky moc za rady.