Jak jsem tak jednoho dne projížděl forum tak jsme narazil na menší nedostatek
a to že návod na výměnu podkladů tu jaksi není a každý druhý mění polepy
článek je použit z části ze stránek
Tuningsamolepka.cz dle kterého jsme to dělal i já...
Výměna je celkem jednoduchá a zvládnout by ji měl i méně zručný..
Jsou dva způsoby o kterých vím ..
Jeden je složitější a to hlavně tím že se pak musí udělat kalibrace ukazatelů,ten druhý se liší jen v tom že se polepy v místě kde je ručička naříznou a tím odpadá pak dodatečná kalibrace ukazatelů...
Myslím že jak rozdělat celou kapličku s budíků zde popisovat snad nemusím..
Takže vytáhneme přístrojovou desku, odpojíme náhon tachometru a veškeré konektory.Je lepší mít odmontovaný i volant pro snadnější manipulaci ale není podmínkou..jde vytáhnout i bez toho
Náhon tachometru jde vytáhnout i ze zadu od přístrojové desky,ale jen pokud máte menší ruku..
Jako další uvolníme budíky od toho většího plastu,který drží na takových 2 packách..dále sundáme ze předu čirá plast a stejně tak i zadní černý plast..
Palivoměr,rychloměr a stav paliva drží na šroubku..ten odšroubujeme a vytlačíme ven..tímto nám zůstanou jen volné ukazatele..
Rychloměr je malinko složitější..Ten drží na 4řech šroubkách..
Z ukazatelu vytlačíme doraz ručičky..to boužel neplatí pro rychloměr..ručička po vyjmutí dorazu klesne dolů..zde je nutné si fixou nakreslit rysku kde ručička sjede aby budíky ukazovaly jak mají..potom pomocí kolíčků na prádlo opatrně vytlačíme ručičky ven..polepy drží na 2 šroubkách ..odšroubujeme a dáme nové polepy..postup složení je opačný jako rozložení
Rychloměr..demontujeme ručičku,2 šroubky od polepů,oddělíme doraz ručičky a pomocí šroubováku opatrně vypáčíme plastové rámečky ujetých km..vyměníme polep rycloměru a složíme...je tu sice ještě jedna možnost a to že by se doraz vytahnul kleštičkami ze předu ale radši nedoporučuji..
100% klaibraci budíků by byla jen přes servis,což jsem jaksi neměl čas..takže pokud se spokojíme s menší odchylkou ukazatelů tak postupuje dle návodu a označených poloh ručiček..
Rychloměr jsem řešil tak,že jsem jsme se snažil držet otáčky na 1500 při zařazeném 3. rychlostním stupni což by mělo být 29km/h
Pak jsme ještě provedl kontrolu dle "radaru" před vjezdem do města a dle navigace..
Budíky mi sice neukazují 100% hodnoty ale už jsem si po 2 rokách zvykl...
Zde je pak výsledek...
Jak jsem tak jednoho dne projížděl forum tak jsme narazil na menší nedostatek ;) a to že návod na výměnu podkladů tu jaksi není a každý druhý mění polepy ;)
článek je použit z části ze stránek [url=http://www.tuningsamolepka.cz/new.php3?id=tuning&menu=tuning&lang=][color=#BF0040]Tuningsamolepka.cz[/color][/url] dle kterého jsme to dělal i já...
Výměna je celkem jednoduchá a zvládnout by ji měl i méně zručný..
Jsou dva způsoby o kterých vím ..
Jeden je složitější a to hlavně tím že se pak musí udělat kalibrace ukazatelů,ten druhý se liší jen v tom že se polepy v místě kde je ručička naříznou a tím odpadá pak dodatečná kalibrace ukazatelů...
Myslím že jak rozdělat celou kapličku s budíků zde popisovat snad nemusím..
:arrow: Takže vytáhneme přístrojovou desku, odpojíme náhon tachometru a veškeré konektory.Je lepší mít odmontovaný i volant pro snadnější manipulaci ale není podmínkou..jde vytáhnout i bez toho ;)
Náhon tachometru jde vytáhnout i ze zadu od přístrojové desky,ale jen pokud máte menší ruku..
:arrow: Jako další uvolníme budíky od toho většího plastu,který drží na takových 2 packách..dále sundáme ze předu čirá plast a stejně tak i zadní černý plast..
[img]http://www.tuningsamolepka.cz/img/budiky/7.jpg[/img]
Palivoměr,rychloměr a stav paliva drží na šroubku..ten odšroubujeme a vytlačíme ven..tímto nám zůstanou jen volné ukazatele..
[img]http://www.tuningsamolepka.cz/img/budiky/8.jpg[/img][img]http://www.tuningsamolepka.cz/img/budiky/9.jpg[/img]
Rychloměr je malinko složitější..Ten drží na 4řech šroubkách..
Z ukazatelu vytlačíme doraz ručičky..to boužel neplatí pro rychloměr..ručička po vyjmutí dorazu klesne dolů..zde je nutné si fixou nakreslit rysku kde ručička sjede aby budíky ukazovaly jak mají..potom pomocí kolíčků na prádlo opatrně vytlačíme ručičky ven..polepy drží na 2 šroubkách ..odšroubujeme a dáme nové polepy..postup složení je opačný jako rozložení ;)
[img]http://www.tuningsamolepka.cz/img/budiky/10.jpg[/img][img]http://www.tuningsamolepka.cz/img/budiky/11.jpg[/img][img]http://www.tuningsamolepka.cz/img/budiky/12.jpg[/img][img]http://www.tuningsamolepka.cz/img/budiky/13.jpg[/img]
Rychloměr..demontujeme ručičku,2 šroubky od polepů,oddělíme doraz ručičky a pomocí šroubováku opatrně vypáčíme plastové rámečky ujetých km..vyměníme polep rycloměru a složíme...je tu sice ještě jedna možnost a to že by se doraz vytahnul kleštičkami ze předu ale radši nedoporučuji..
[img]http://www.tuningsamolepka.cz/img/budiky/17.jpg[/img]
:arrow: 100% klaibraci budíků by byla jen přes servis,což jsem jaksi neměl čas..takže pokud se spokojíme s menší odchylkou ukazatelů tak postupuje dle návodu a označených poloh ručiček..
Rychloměr jsem řešil tak,že jsem jsme se snažil držet otáčky na 1500 při zařazeném 3. rychlostním stupni což by mělo být 29km/h
Pak jsme ještě provedl kontrolu dle "radaru" před vjezdem do města a dle navigace..
Budíky mi sice neukazují 100% hodnoty ale už jsem si po 2 rokách zvykl... ;)
Zde je pak výsledek...
[url=http://img444.imageshack.us/i/dsc00523t.jpg/][img]http://img444.imageshack.us/img444/9629/dsc00523t.th.jpg[/img][/url]