Ventilátor

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Ventilátor

Re: Ventilátor

od ferdamravenec » sob 20. říj 2018 21:00:28

přijeď dáme to do kupy ,
termostat je do týhle komory ?
jinak , víčko termostatu v pořádku ?
komora termostatu v pořádku ??

Re: Ventilátor

od Papi - FK » sob 20. říj 2018 8:40:13

.....

Re: Ventilátor a termostat

od martinezi » sob 20. říj 2018 5:21:04

Ahoj mam 1.6 klimu 1999 kombi a můj problém je ten že mi teplota šla do červeného políčka vyměnil jsem termostat ale voda se těžko zahřívá tedy alespoň ručička je pořád dole vyleze jen pokud zastavím nebo jedu po městě tam vyleze až skoro k červené až tam sepne ventilator ale ručička jde až skoro dolů a tak celé dokola při delší trase ručička pořád dole prosím co to je děkuji

Re: Ventilátor

od burningsoul - FK » pon 30. kvě 2011 12:14:59

NO, nějak tomu furt nerozumím...
já měl za to, že stačí z baterky vytáhnout 12V, spínačem nějakým rozdělit okruh. čili z baterky do spínače, ze spínače na + větráku a - vétraku na kostru. Takhle to nebude fungovat?

Re: Ventilátor

od krejsa » stř 22. črc 2009 20:27:27

Zdravim.osobne jsem to vyresil pres spinac, tim ze jsem si na paticich v pojistkove skriny nasel kterej to je drat, ten jsem precvak a mapojil dvojlinku kterou jsem pripojil na vypinac(koupen original na vystrazaky) jsem si umistil k ostatnim.u cidla jsem ty kontakty propojil a mam klid.je to nejjednodusi a nejrychlejsi.

Re: Ventilátor

od nebulus - FK » pon 20. črc 2009 7:54:41

Ja som to mal podobne spravené na Š 120, trocha som to zapojenie vylepšil: Na spínač som priviedol elektriku z poistky čo bola zapnutá iba pri zapnutom zapalovaní ( aby som náhodou nenechal bežať ventilátor pri odchode z auta ). Výstup z vypínača som zapojil na ventilátor ( alebo na výstup termospínača na chladiči- to je jedno ). Na tento vodič som zapojil aj svetelnú kontrolku vo vypínači, takže mi svietil keď som ho zapol, aj keď sa zapol ventilátor sám. Fungovalo to parádne ;) .

Re: Ventilátor

od 103457 » ned 19. črc 2009 10:31:28

Martased
jde paralerně zapojíš ruční vypínač na teplotní spínač co je na mchladiči

Re: Ventilátor

od Martased - FK » ned 19. črc 2009 10:26:53

chtěl bych se zeptat jestli jde zapojit vypinač na ventilator i společně s tím čidlem aby sepinalo čidlo vrtuli a popřipadě abych ji mohl sepnout sam vypinačem. Díky za odpověď

Re: Ventilátor

od kimmi » ned 19. črc 2009 6:29:20

Ja som tiež riešil manuálne zapínanie ventilátora a urobil som to takto.Puužil som špeciálny kábel na autoreproduktory 3,5,vypínač 10A.V motorovom priestore som spojil kontakty ventilátora,kábel som pretiahol motorovým priestorom cez priechodku náhonu tachometra a vľavo dele som navŕtal dieru pre vypínač a tam som ho umiestnil.Samozrejme v motorovom priestore som kábel svorkami prichitil,proti náhodnému pohybu a vybráciám.Teraz si ventilátor zapnem kedy chcem,nezávisle na tom či je motor vypnutý alebo naštartovaný.Kontrolka mi slúži "UCHO".

Re: Ventilátor

od Vaclav » pon 06. črc 2009 22:06:56

Dal jsem si tam relátko a spínám proud který dříve vedl do předchozího ventilátoru.
Děkuji za upozornění.
Starší ventilátor jsem měl zapojený na proud ze spínací skříňky.

Re: Ventilátor

od mikka » pon 06. črc 2009 20:56:07

Pozor na proudovou zátěž spínačů, použitých na ruční zapínání ventilátoru chladiče.
I spínač určený pro spínání vyhřívání zadního skla spíná jen proud do cívky relátka v pojistkovce, a má tedy kontakty dimenzované na proudy v řádu miliampérů.
Proud pro nejslabší motorek ventilátoru chladiče je ca 7A a ca 20A pro silnější motorky.

Re: Ventilátor

od Vaclav » sob 04. črc 2009 17:53:01

Výměna čidla v chladiči. Z 82 na 85 stupňů.
V předchozím příspěvku.

Re: Ventilátor

od Vaclav » ned 18. led 2009 21:57:31

Třeba mám špatný těsnění, nebo nějakou jinou závadu.

Řešil jsem problémy s ventilátorem, protože se mi zdálo, že spínač v chladiči pozdě spíná.
Koupil jsem nový originální a ten spínal podle mě jeden až dva stupně dříve než ten starý. Mě to nestačilo tak jsem sehnal náhradní spínače značky Wahler.
Zkoušel jsem tam hodnotu 88 stupňů, dále 85 stupňů a nechal sem tam spínač s hodnotou 82 stupňů.

Od té doby co jsem takto upravil spínání ventilátoru tak mi skoro neubývá voda.
Spínač sepne asi tak při 94 stupních podle ručičky.

V jednom značkovém servizu tam tyto spínače taky dávají, protože už řešili pár ohnutých hlav.
V servizu mi dali spínač s hodnotou 88 stupňů.
Musejí se ale upravit konektory na klasické dva ploché.
Závit u těchto spínačů je asi o dva milimetry kratší.
Je dobré občas spínač utáhnout. Je u něho dosti měkké těsnění. U favorita jsem viděl, že je těsnění z duralové podložky.

Neoriginální spínač wahler u prodejce stojí asi 300 korun.
Mám felicii rok výroby 1998.
Letos jsem měnil celý termostat i s čidlem. Stál asi 1100 kč.
Před tím jsem tam měl chvíli atyp termostatu a ten otvíral asi o čtyři stupně dříve. Takže se nevyplatí na tim moc šetřit.
V chladiči mám originální červenou kapalinu a nedoporučoval bych jí smíchávat s neoriginální kapalinou od spolany. Může se stát, že vám v nádobce udělá pěný nánosy na stěnách.

Ještě jsem si namontoval další spínač, kterým sepnu ventilátor ručně. To jde jenom, když je klíček v poloze 1.
Spínač jsem dal kde by měl být spínač na vyhřívání sedaček. Spínač na vyhřívání sedaček je jenom stykač. Doporučuji koupit spínač třeba k vyhříváního zadního skla.
Kontrolku jsem využil na zapnutí pásů.
Kontrolka se rozsvítí i když sepne spínač v chladiči.

Potom jsem si tam dal ještě další dva vypínače vlevo dolu a tím přeruším přívod proudu do ventilátoru a do kontrolky, kdy bych nevěděl jestli seplo čidlo v chladiči nebo jsem zapnul ventilátor spínačem na palubovce.

Druhý vypínač tam mám kvůli tomu, aby se nerozsvěcela kontrolka, když proud vzduchu roztočí ventilátor.


Hlavní zastoupení těchto spínačů je v Praze, ale mají i jiné pobočky.
Jde o 10117 termospínače a termoregulátory Wahler (30 položek 85 kB) [Ceníky]

6010.88D
6010.85D Dal jsem do felicie. 85 stupňů. Může se, ale stát to, že na dálnici bude brzy spínat tak potom dám spínač s vyšší teplotou.
6010.82D

Telefon:
+420/272 765 794
Telefon:
+420/272 760 509

Obchodní pavilon Centrum
Hlavní 2459
141 00 Praha 4 Spořilov

http://www.ihr-autodily.cz/cs/kontant/
http://www.ihr-autodily.cz/
http://www.ihr-autodily.cz/cs/ceniky/37 ... zek-85-kb/
Nabízejí i žárovky, žhavící svíčky, chladiče atd.


Pokud budete schánět nějaké starší díly na auta. Praha
Třeba u Říčan u Prahy na vrakovišti Sluštice. tel. 602696117
http://www.autoland.cz/SKODA/

Pro informaci: Výměna těsnění pod hlavou v autorizovaném servizu asi 4 000 kč.
Zarovnání hlavy asi 8 000 korun.

Škodovka vyráběla pět druhů ventilátorů za chladič. Silnější mají šest lopatek a průměr 280 mm.
Budu do auta dávat silnější. Pořídím si ho na vrakovišti. Originální stojí kolem 4000 korun.
Původní ventilátor je poddimenzovaný.
Když se u felicie z výroby namontovanou klimatizací zapne klimatizace tak by se měl zároveň zapnout ventilátor.

Tak jsem si koupil starší jednostupňový šetilopatkový ventilátor o průměru 280 mm pro motor 1,6 se saharou o výkonu 180W. Cena 500 ventilátor, Plech 300.
Musel jsem k uchycení přidělat dva plechy.
Plech byl orezlý a celkem hodin s montáží do 15 hodin.
Motor chladí daleko lépe.

Zjišťoval jsem cenu plechu k ventilátoru 1,6 a bez klimatizace by stál 620 kč a sklimatizací 1260 kč.

Jestli si budete chtít něco přečíst o ventilátorech do felicie tak se podívejte na tento odkaz. Je to zeskenované z knihy.

http://vaclavz1.rajce.idnes.cz/Ventilator/

Re: Ventilátor

od Atnarfus » pát 18. črc 2008 11:18:56

Spínač vyreklamovat a nový v hrnci na sporáku vyzkoušet při kolika sepne. Origoš má ale sepnout až někde přes 100 stupňů, tak na sporáku ani nesepne.

Re: Ventilátor

od smazany clen - FK » pát 18. črc 2008 6:55:04

Ahojte,
začala sa mi prehrievať felícia 1.6, teplota už bola tesne pod červeným políčkom alebo už v ňom a ventilátor sa nezapol, aj keď tak len chvíľku a hneď sa vypol, pritom teplota bola stále vysoká. Keď som prepojil káble, ventilátor sa zapol, takže som usúdil, že čidlo je už vadné. Kúpil som nové a toto spína už tesne nad polovičkou a vypína tesne pod polovičkou, problém je v tom, že teraz je ventilátor skoro stále zapnutý, lebo tá spínacia teplota je vlastne pracovná teplota. Stretli ste sa aj vy s tým? Môžem to tak nechať alebo mám zháňať nejaké iné čidlo? Toto je nemecký thermoswitch 79-88/ SK0208-1 Čo by ste mi poradili? ďakujem.

Re: Ventilátor

od smazany clen - FK » pát 18. črc 2008 6:54:31

Ahojte,
začala sa mi prehrievať felícia 1.6, teplota už bola tesne pod červeným políčkom alebo už v ňom a ventilátor sa nezapol, aj keď tak len chvíľku a hneď sa vypol, pritom teplota bola stále vysoká. Keď som prepojil káble, ventilátor sa zapol, takže som usúdil, že čidlo je už vadné. Kúpil som nové a toto spína už tesne nad polovičkou a vypína tesne pod polovičkou, problém je v tom, že teraz je ventilátor skoro stále zapnutý, lebo tá spínacia teplota je vlastne pracovná teplota. Stretli ste sa aj vy s tým? Môžem to tak nechať alebo mám zháňať nejaké iné čidlo? Toto je nemecký thermoswitch 79-88/ SK0208-1 Čo by ste mi poradili? ďakujem.

Re: Ventilátor

od marian » pát 04. črc 2008 6:53:01

PavelZe píše:Čau a proč tam chceš zvlášť vypínač na vent? Nevěříš spínacímu čidlu ventilátoru? Já si namontoval čidlo které spíná při 88st místo originálního(95st) a velká spokojenost...
Jinak teda musíš připojit "dvojlinku" na kontakty čidla a vést ji do vnitř vozidla a někde si dát vypínač,kterým v případě potřeby zapneš ventilátor chladiče...

A ako si sa dostal k takému čidlu,ako si vedel pri kúpe že spíná pri 88st?

Re: Ventilátor

od hostel » stř 02. črc 2008 12:42:45

25A spínač bude pěkné bago ..

Re: Ventilátor

od hoste » stř 02. črc 2008 11:57:37

Atnarfus má pravdu, kontakt relé připojit paralelně rychlospojkami u termostatu, jeden vývod cívky hodit na kostru a do kabiny táhneš jeden tenký drát ...

Re: Ventilátor

od Mikesch - FK » stř 02. črc 2008 10:41:35

tyjo,,,že bych to přece tak nějak udělal :roll: Výborné rady :)

Re: Ventilátor

od Atnarfus » stř 02. črc 2008 9:35:58

Rovnou do okolí spínače na chladiči bych přidal 40A relátko.
Spínač v palubce pak může být jakýkoli a stačí k němu tenké vedení.

Re: Ventilátor

od hostel » stř 02. črc 2008 9:15:08

no koukal jsem do dílenské příručky, větrák je zapojen následovně. Z trvalých 12 V přes pojistku č.17 (25A) na termostat, přes jeho kontakty se připojuje motor ventilátoru, druhý vývod motoru na kostru. Vzhledem k tomu, že je tam pojistka 25A, nevím jaký spínač by byl vhodný. Já bych to řešil osazením nového spínače do řady v palubce (jsou tam minimálně dvě pozice volné) a ten větrák bych spínal přes relé. Jsou to ale dva dráty 1,5mm2 do motorového prostoru. prostrčit to jde přes vývodku hydra.

Re: Ventilátor

od Vici » stř 02. črc 2008 8:51:40

jj takove veci by mely byt vzdy pres relatko

Re: Ventilátor

od Atnarfus » stř 02. črc 2008 8:12:21

Krt€K píše:
Atnarfus píše:Záleží jak často to chceš používat. Jestli v létě trvale, tak bych se za snížení otáček přimlouval.
Navíc je dobrý to připojit až za spínací skříňku, aby se větrák točil jenom když je zapnuté zapalování.

Jo..takhle jsem to měl taky a nestačil jsem se divit, když se mi hřála felda, zapnul jsem větrák, ale jelikož teplota vystoupala i na tu hranici, kde spíná automaticky, tak mi běžel motor i po vypnutí klíčku s větrákem.. no nevim.. s timhle bych byl opatrnej...


Stačilo to galvanicky oddělit relátkem a nic takového by ti to nedělalo.

Re: Ventilátor

od smazany clen - FK » úte 01. črc 2008 22:22:00

Jurka píše:Chtěl bych se zeptat...na ukazateli teploty na 1.6ce nejsou hodnoty nevíte jaký tam sou? A kde máte ručičku na dálnici a kde v městském provozu? Díkec

Teď jsem měnil a dal jsem tam 92/87,made in Germany,cena 87Kč.
Obrázek
Spíná už kousek nad vodorovnou čárkou.Sepne kraťounce běží a vypne.To celé každou chvíli.Uchladí to dobře.Jinak v zimě mě drží ručka pod tou vodorovnou čárkouasi 3 mm,v létě asi 2 mm,ale jen při delší jízdě mimo obec -má dostatek náporovýho chlazení,v obci mi to pak v létě rychle leze nad tu čárku asi 2-3 mm,ale tam už zapíná ventilátor.Delší plynulá jízda v obci při těchhle žárech-ručka přesně na čárce.

Re: Ventilátor

od Jurka - FK » úte 01. črc 2008 20:50:12

Chtěl bych se zeptat...na ukazateli teploty na 1.6ce nejsou hodnoty nevíte jaký tam sou? A kde máte ručičku na dálnici a kde v městském provozu? Díkec

Re: Ventilátor

od Krtek1 » úte 01. črc 2008 20:05:22

Když jsme u čidla, to jsem měnil o víkendu :-D mimochodem... nevíte někdo, kde sehnat nějaký, co spíná dřív? Pasuje tam ze škodovky, ale když jsem udělal redukce, aby šlo zapojit, tak ani prd... tak jestli dělaj nějaký přímo na feldu, sem s ním..

Re: Ventilátor

od Mikesch - FK » úte 01. črc 2008 19:51:44

tak to je škoda, že mi to nepůjde tak jak jsem chtěl...nevadí...asi to stejně dopadne tak, že koupím zase nové čidlo

Re: Ventilátor

od Krtek1 » úte 01. črc 2008 19:20:30

Buď..a nebo pak klasicky při určitý teplotě, jako normálně...

Re: Ventilátor

od Mikesch - FK » úte 01. črc 2008 18:57:47

takže ventilátor šel jenom když jsi ho zapnul tím vypínačem?

Re: Ventilátor

od Krtek1 » úte 01. črc 2008 18:42:04

Zapojil jsem to nezávisle přes vypínač...a kontrolku na palubce...

Re: Ventilátor

od Mikesch - FK » úte 01. črc 2008 18:38:17

A jak jsi to teda nakonec vyřešil?

Re: Ventilátor

od Krtek1 » úte 01. črc 2008 18:34:43

No, prostě tam procházel furt proud..a chcípla až když se uchladila... fofrem jsem to udělal jinak..

Re: Ventilátor

od Mikesch - FK » úte 01. črc 2008 18:25:04

tyjo tak to je mazec, vidím, že nejenom moje feliška si dělá co chce :D

Re: Ventilátor

od Krtek1 » úte 01. črc 2008 18:08:42

Atnarfus píše:Záleží jak často to chceš používat. Jestli v létě trvale, tak bych se za snížení otáček přimlouval.
Navíc je dobrý to připojit až za spínací skříňku, aby se větrák točil jenom když je zapnuté zapalování.

Jo..takhle jsem to měl taky a nestačil jsem se divit, když se mi hřála felda, zapnul jsem větrák, ale jelikož teplota vystoupala i na tu hranici, kde spíná automaticky, tak mi běžel motor i po vypnutí klíčku s větrákem.. no nevim.. s timhle bych byl opatrnej...

Re: Ventilátor

od Mikesch - FK » úte 01. črc 2008 17:53:42

přesně tak, jde o to abych měl možnost ho zapnout kdykoliv třeba dřív než sepne sám. :)

Re: Ventilátor

od PavelZe » úte 01. črc 2008 17:18:29

Atnarfus píše:Bez natažení drátu z motorového prostoru to neuděláš.
Pro trvalý chod bych ale uvažoval o omezení otáček. Je zbytečné, aby větrák točil naplno. V nouzi bych do serie zapojil třeba žárovku.

Já jsem to pochopil tak,že Mikesh bude jezdit s vypnutým ventilátorem a pokud se mu začne zdvihat teplota(dle budíku na palubce) tak prostě jen zapne manuálně vypínačem vrtuli a jak se motor ochladí tak ji zase vypne,ne?

Re: Ventilátor

od Mikesch - FK » úte 01. črc 2008 16:53:24

chtěl bych to využívat jen někdy ve městě...ale s tou spínačkou nevím jak to provest...nebo spíš kde přesně to napojit

Re: Ventilátor

od Atnarfus » úte 01. črc 2008 12:30:25

Záleží jak často to chceš používat. Jestli v létě trvale, tak bych se za snížení otáček přimlouval.
Navíc je dobrý to připojit až za spínací skříňku, aby se větrák točil jenom když je zapnuté zapalování.

Re: Ventilátor

od Mikesch - FK » úte 01. črc 2008 6:39:21

Takže bych tam měl hodin do série s vypínačem ještě nějaký odpor?

Re: Ventilátor

od Atnarfus » pon 30. čer 2008 20:42:20

Bez natažení drátu z motorového prostoru to neuděláš.
Pro trvalý chod bych ale uvažoval o omezení otáček. Je zbytečné, aby větrák točil naplno. V nouzi bych do serie zapojil třeba žárovku.

Re: Ventilátor

od Mikesch - FK » pon 30. čer 2008 20:25:45

čau,,,právě že tomu moc nevěřím...nedávno jsem kupoval čidlo a zdá se mi že spíná až při 100...navíc jezdím hodně po městě a v tomto počasí je mi felišky líto

Re: Ventilátor

od PavelZe » pon 30. čer 2008 20:21:26

Čau a proč tam chceš zvlášť vypínač na vent? Nevěříš spínacímu čidlu ventilátoru? Já si namontoval čidlo které spíná při 88st místo originálního(95st) a velká spokojenost...
Jinak teda musíš připojit "dvojlinku" na kontakty čidla a vést ji do vnitř vozidla a někde si dát vypínač,kterým v případě potřeby zapneš ventilátor chladiče...

Ventilátor

od Mikesch - FK » pon 30. čer 2008 16:06:18

Ahojte elektrikáři, chtěl bych si připojit samostatný vypínač pro spouštění ventilátoru. Je mi jasné, že musí být paralelně, ale jde mi o to, jestli se dá připojit někde v palubovce. Díky

Nahoru