od Rob » pon 06. bře 2017 11:03:20
Zdar, mám takovej problém, vypadá to na těsnění pod hlavou, ale rád si poslechnu další názor. Tak tedy: Ve městě při popojíždění se auto zahřívá, ne nějak výrazně, kvůli LPG mám jiný spínač sahary a ten se sepne cca při 95°C na budíku, takže uchladí (zatím) dobře. Při jízdě mimo město OK. Ubývá chladící kapalina, dolívám cca 0,5-1 l na 1000 km, mám žlutý šlem pod olej.víčkem, na měrce nic. Mastná oka v chladící kapalině nepozoruji, stejně tak ani oleje mi nepřibývá ani nijak nemění barvu. Chodí bez problémů na všechny čtyři válce hned od startu i po zahřátí. Žádný bílý dým z výfuku není zastudena ani po zahřátí. Louže pod autem nenacházím, nikde jsem únik nezjistil. Těsnění mám zřejmě původní - v pravém dolním rohu mám napsáno TEMAC, auto má najeto 137 kkm, z toho cca 16 kkm na LPG. Natlakovat jsem zatím nezkoušel, mám to v úmyslu udělat dnes nebo zítra, ale moc si od toho neslibuji, protože parkuji v garáži a předpokládám, že případný únik chladiva bych na podlaze nalezl. Po jízdě při uvolnění víčka expanzky si trochu "pšoukne", ne však nijak výrazně, myslím, že to tak je normální. Nějaký nápad nebo rada, na co se zaměřit, co vyzkoušet? Sundavat hlavu hned nechci, není to levná legrace a udělat to zbytečně unáhleně nechci. Ale nevím, co ještě kromě toho natlakování vyzkoušet nebo jak si potvrdit, že se opravdu jedná o špatné těsnění, už mě nic nenapadá... Jinak při srovnávání hlavy se obvykle ubírá 0,1 mm nebo jiná hodnota?
edit: takže jsem včera tlakoval kompresorem do expanzky, ale únik nikde žádnej. Pod autem sucho...prošel jsem hadice z a do chladiče, expanzku, termostat, k vodní pumpě je teda svinskej přístup, ale ani tam jsem vlhkost neobjevil. Na zkoušku jsem cca před týdnem vyměnil víčko expanzky. Ještě mě napadlo jestli neteče topení, ale to by zřejmě bylo cítit v interiéru a to nic cítit není... tak už mě fakt nic na kontrolu nenapadá
Zdar, mám takovej problém, vypadá to na těsnění pod hlavou, ale rád si poslechnu další názor. Tak tedy: Ve městě při popojíždění se auto zahřívá, ne nějak výrazně, kvůli LPG mám jiný spínač sahary a ten se sepne cca při 95°C na budíku, takže uchladí (zatím) dobře. Při jízdě mimo město OK. Ubývá chladící kapalina, dolívám cca 0,5-1 l na 1000 km, mám žlutý šlem pod olej.víčkem, na měrce nic. Mastná oka v chladící kapalině nepozoruji, stejně tak ani oleje mi nepřibývá ani nijak nemění barvu. Chodí bez problémů na všechny čtyři válce hned od startu i po zahřátí. Žádný bílý dým z výfuku není zastudena ani po zahřátí. Louže pod autem nenacházím, nikde jsem únik nezjistil. Těsnění mám zřejmě původní - v pravém dolním rohu mám napsáno TEMAC, auto má najeto 137 kkm, z toho cca 16 kkm na LPG. Natlakovat jsem zatím nezkoušel, mám to v úmyslu udělat dnes nebo zítra, ale moc si od toho neslibuji, protože parkuji v garáži a předpokládám, že případný únik chladiva bych na podlaze nalezl. Po jízdě při uvolnění víčka expanzky si trochu "pšoukne", ne však nijak výrazně, myslím, že to tak je normální. Nějaký nápad nebo rada, na co se zaměřit, co vyzkoušet? Sundavat hlavu hned nechci, není to levná legrace a udělat to zbytečně unáhleně nechci. Ale nevím, co ještě kromě toho natlakování vyzkoušet nebo jak si potvrdit, že se opravdu jedná o špatné těsnění, už mě nic nenapadá... Jinak při srovnávání hlavy se obvykle ubírá 0,1 mm nebo jiná hodnota?
edit: takže jsem včera tlakoval kompresorem do expanzky, ale únik nikde žádnej. Pod autem sucho...prošel jsem hadice z a do chladiče, expanzku, termostat, k vodní pumpě je teda svinskej přístup, ale ani tam jsem vlhkost neobjevil. Na zkoušku jsem cca před týdnem vyměnil víčko expanzky. Ještě mě napadlo jestli neteče topení, ale to by zřejmě bylo cítit v interiéru a to nic cítit není... tak už mě fakt nic na kontrolu nenapadá