Žhavení a svíčky

Odeslat odpověď

Ověřovací kód
Vložte kód přesně tak, jak ho vidíte na obrázku. Mezi velkými/malými písmeny není rozdíl.
Smajlíci
:hledej: :ot: :D :) ;) :( :o :hlava: :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :@: :alien: :cyclops: :pig: :pr: :pale: :scratch: :salut: :cat: :rendeer: :king: :queen: :joker: :jocolor: :flower: :thumleft: :thumright: :puker: :brilsmurf: :bigsmurf: :shaking2: :elephant: :rambo: :hockey: :thumbdown: :dj: :safe: :chef: :baseball:
Zobrazit další smajlíky

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Žhavení a svíčky

Re: Žhavení a svíčky

od Lakin » ned 14. črc 2013 8:16:56

Už jsi přišel nato, proč nesvítí kontrolka žhavení.

Re: Žhavení

od skyline87 » pon 08. dub 2013 9:44:51

Dobrej, chci se zeptat.... vcera me spadnul od racny orech mezi zhavici svicky a motor a od ty doby mi nesviti zhaveni a rele je OK i pojistky nevite nekdo prosim cim to je??? dekuji vsem

Re: Žhavení a svíčky

od zelenac - FK » sob 05. kvě 2012 17:30:35

Ja som to rele prepojil na tlacitko,takze sa uz zhavi rucne :D ,akurat uz asi odisli zhavice,lebo mi zena volala ze uz felda nestartuje.Dvere nemali na zhavenie vplyv,bolo jedno co su otvorene,alebo zavrete,zhavenie nefungovalo.ale po nastartovani,respektive hned po zopnuti startra sa pridana kontrolka okamzite rozsvietila a zhasla az pri nejakych 70C.Pritom origo kontrolka nesvietila.Neviem ako to tam byvaly majitel dobastlil,bolo tam hodne poodcvikanych kablov.Riadiacka asi funguje,vypina sytic a aj reaguje na tocenie potakom,len sa nespaja s vagom.To este musim poriesit,ked pridem domov,alebo tam rovno dam dakyVW motor.Zatial musi zas makat nezmar 1.6tka :D

Re: Žhavení a svíčky

od Mafino - FK » pát 04. kvě 2012 21:39:12

ja mam taky feldu 1,9d a nezhavi me to jen jak se to dostane nad 90°C pak je znicena ridici jednotka zhaveni a musis budto koupit novy to je tak na 8000Kč nebo proste cekat az to trochu vychladne a pak uz to funguje, doporucuji kdyz je to teply otevrit kapotu, a vyndat rele aby se vychladlo :-) zatim zdar :-)

Re: Žhavení a svíčky

od Mafino - FK » pát 04. kvě 2012 21:36:26

muzu se zeptat kdyz to nezhavi tak kdyz zavres dvere tak to funguje ??? :-) :-) :-)

Re: Žhavení

od Mafino - FK » pát 04. kvě 2012 21:32:50

smazany clen - FK píše:Tak to je pak problém opravdu s řídící jednotkou žhavení


Jo mas problem s ridici jednotkou zhaveni ale jestli si chces kopit novy tak si priprav minimalne 8000 :-) me to blbne taky tak vzdycky vyndam rele aby vychladlo poboucham na nej a kdyz ho dam zpatky tak to jde :-)

Re: Žhavení a svíčky

od zelenac - FK » pát 04. kvě 2012 21:03:48

Ja som presedlal z 1,6tky na 1,9tku a pomaly sa s nou zoznamujem.Po otvoreni dveri nezhavi,zato po nastartovani zhavila,kym sa motor nezohrial na 85 stupnov,Byvaly majitel mal asi riadnu spotrebu zhavicov.Neviem,ci uz aj mne nejaky neodisiel,kym som zhavenie prerobil na manualne.Bolo tam modre cidlo z 1,6tky,dal som zelene,to vyplo zhavenie pri 70 stupnov,ale zas nechcela chytit okolo tych 70.Teraz je tam tlacitko a zhavi sa rucne.Riadiacka sa mi nedari pripojit na vag,nemoze ju najst,ale motor akotak maka,len je uz asi pred smrtou.Cez nalievaci otvor ide hadam tolko plynov,ako z vyfuku,tak rozmyslam tam dat motor z golfa aj s mechanickym cerpadlom,bez tych elektronickych blbiniek.Co na to poviete?

Re: Žhavení a svíčky

od nebulus - FK » čtv 12. dub 2012 20:39:04

Ja som mal dosť, už len keď som potreboval elektriku zo žhavičov odpojiť. Hadičky "ventylov" tam nemám, ale trubky k vstrekovačom tam teda dosť zavadzajú. :D

Re: Žhavení a svíčky

od vladon - FK » stř 11. dub 2012 20:59:37

Celkem blbe,ale da se to. Rozhodne tam ale nejvic vadi potrubi. Je vhodne mit kratky stranovy klicek c. 8 a na zhavky c. 12,take stranovy. Na chytani matek a jejich zpetne nasazovani je naprosto idealni mit magnetku na teleskopickem sroubovaku.

Re: Žhavení a svíčky

od Luki » čtv 16. úno 2012 15:40:21

Chlapi potrebuju poradit jak se sundavaji zhavicky bez sundani hadicek na ventyly. Ja sem se dostal akorat na jednu matku ??? :hlava:

Re: Žhavení a svíčky

od nebulus - FK » stř 04. led 2012 11:19:15

No pokiaľ manuálne zopneš relé žhavenia, tak predsa žhaviť musí, teda ak je v poriadku poistka, kabeláž a žhaviče.

Re: Žhavení a svíčky

od quattromaniac » úte 03. led 2012 18:10:11

Mám dotaz , jestli s tím nemáte prosím někdo zkušenost ..... Je možné že když odešel alternátor (respektive most) i při vypnutém klíčku svítí kontrolka dobijení .... je možné že to je důvod proč auto nežhavý ??? Potřeboval jsem s autem přejet ale nezosvítí se žhavení at udělám cokoliv! Odpojil jsem čidlo teploty i jsem zkoušel natvrdo sepnout relé žhavení ale nic!

Re: Žhavení a svíčky

od Návštěvník » sob 08. led 2011 15:01:50

Ved jasne že by to fungovalo. Mal som to tak spravene na mojej felde pred 10 rokmi. Teraz ked som kupil feldu synovi tak som sa znova trochu začal o to zaujimat a tu na fore som čital,že by to nemuselo mat zrovna blahodarny vplyv na riadiacu jednotku.Preto som sa pytal,či to nema niekto vyskušane a otestovane na VAG či taketeto počinanie nezapisuje ako chybu.

Re: Žhavení a svíčky

od Alpinet » pát 07. led 2011 22:39:30

čuss,nejsem absolutně elektrikář,ale co okolo toho odporu udělat další obvod s vypínačem a po nastartování tento obvod spustit a tím odpor vyskratovat?fungovalo by to?pokud je to absolutní kravina,tak tento příspěvěk vůbec neberte na zřetel :mrgreen: . taky jsem dal 80ohm odpor a a taky jsem dumal jak po nastartování ten odpor vyřadit

Re: Žhavení a svíčky

od breta1 - FK » pát 07. led 2011 13:06:20

vím, co chceš udělat - po 15s chceš, pravděpodobně přes rozpínací kontakty relé nebo obyčejný vypínač ovládaný z kabiny, do série s čidlem vložit odpor (cca stovky Ohm).
Jestli ten jakoby skok teploty ŘJ pozná, to ví jen tvůrce programu v EEPROM v ŘJ, my tady můžeme házet svoje moudra a házet machry donekonečna a je to k ničemu.
Samozřejmě to můžeš ověřit experimentem a podívat se na výpis.
Samotného by mě to zajímalo.
Já jsem vyřešil otázku špatných teplých startů vložením odporu, který se ale po nastartování nevyřadí skokem, ale zmenšuje se postupně k nule po dobu cca 10s (obstará to automaticky tranzistor FET, který odpor postupně zkratuje).

Re: Žhavení a svíčky

od Návštěvník » čtv 06. led 2011 12:32:52

Chlapci mam maly dotaz. Nepači sa mi,že po naštartovani felda žhavi dalšie 2-3 minuty.Zhaviče dostavaju riadne zabrat. Teraz som jeden menil a nerad by som to opakoval častejšie.Rozmyšlam spravit žhavenie tak aby vyplo po napr, 15 sekundach.Jednoducho oklamat riadačku že je motor už teply.A teraz ta otazka.Zapiše do počitača chybu ked sa takto skokovo zmeni hodnota odporu čidla teploty? Nemam VAG tak to nemam ako odskušat.Dik.

Re: Žhavení a svíčky

od Kovi » čtv 11. lis 2010 18:01:06

Baterkou to určitě nebude. Měl jsem tam baterku 74Ah / 750A kvuli muzice. A nikdy problém....

Re: Žhavení a svíčky

od McShort » pát 05. lis 2010 13:14:11

já jsem jí teď taky měnil, ale ne protože by odešla ale byl tam nějáký špatný kontakt, koupil jsem jí normálně v mototechně... a co čert nechtěl včera jsem přišel k autu otočil klíčkem a zase to nežhavilo, takže obvyklá procedura, otevření kapoty, odkrytování pojistky, vytáhnout, otočit a už to zase šlo... grr :)

Re: Žhavení a svíčky

od kubula - FK » pát 05. lis 2010 12:03:14

pojistku jsem nakonec shnal v mrnavym kramku s autopotrebama, ale prekvapilo me jak vsude maji akorat dementni sady od 3 do 25A a jinak nic.
Po vymene zatim vsechno v poradku.

PS. v jedny knizce co mam k felde pisou, ze spaleni 50A pojistky = neco spatne na kabelech od baterky, a v zadnym pripade se to nesmi resit jen vymenou pojistky, protoze hrozi pozar v motoru celyho auta. Tak doufam ze to nezakriknu. Ta pojistka vypadala ze uz fakt mela neco za sebou a ta nova baterka ji asi zasadila smrtelnou ranu.

Re: Žhavení a svíčky

od hans007 - FK » stř 03. lis 2010 13:09:39

Ta pojistka sem tam odejde sama od sebe,za dvanáct roků mi odešla dvakrát,dá se to normálně koupit .

Re: Žhavení a svíčky

od nebulus - FK » stř 03. lis 2010 12:12:42

Ono pri zapnutí jeden žhavič berie vyše 20A, po zohriatí niečo cez 10A. Takže kľudne mohla byť načatá.

Re: Žhavení a svíčky

od kubula - FK » stř 03. lis 2010 9:55:43

Jj, tak 50A pojistka je spalena. Resim dva problemy, kde sehnat novou (zklamala pumpa Agip i hobbymarket) a hlavne proc... jestli uz byla nacnuta, nebo je nekde problem...

Re: Žhavení a svíčky

od kubula - FK » úte 02. lis 2010 19:20:12

Ahoj, v aute byla od puvodniho majitele letita baterka Varta 61Ah/330A. Minuly dve zimy co auto mam byly trapeni, v mrazicich pod -5 uz kontrolky na palubce sotva zhnuly a starty staly za prd, to bylo spis premlouvani starteru aby se pohnul. V lete vsechno OK, studenej motor zhavil, vlaznej a teplej ne. Cidlo teploty se zelenym pruhem, kdyz se odpojilo, zhavilo to vzdycky.

Pred letosni zimou jsem koupil Tovelu (udrzbova Akuma) 61Ah a proud tusim mezi 510 nebo 570A.

Hned po vymene baterky jsem s autem jel kratkou trasu, obnasejici asi 5 startu, zhavilo vzdy a startovalo o trochu lip (rychleji) nez predtim.

Dnes cca po dvou dnech jsem potreboval jet, a kontrolka zhaveni je mrtva, auto nezhavi a tudiz nestartuje. Starter toci jako blazen, baterka je OK, ale zhaveni je mrtvy.

Napada me jedine, ze ta silnejsi baterka odpalila nejakou pojistku, nebo nejaky rele... nasel jsem si v odborny literature kde ma auto 5A a 50A pojistky zhaveni a rele zhaveni, rano za svetla na to mrknu. Kdyz mi nekdo poradi co dal zkusit, budu rad.

Ale porad nechapu duvod proc to odeslo, lidi tu maji mnohem silnejsi baterky a jsou v pohode... diky moc za pomoc...

Re: Žhavení a svíčky

od Alpinet » úte 26. říj 2010 23:12:21

Felda od 70stupnů vody nežhaví,pokud nemáš upraveno jinak :mrgreen:

Re: Žhavení a svíčky

od Návštěvník » úte 26. říj 2010 22:29:09

zdravim moje felda žhaví perfektně ale když nějakou dobu jezdím tedy když jí zahřeju potom chcípnu motor a chci opět nasttartovat a kontrolka nesvítí čím to muže býp přispusobeno četl jsem že to muže být čidlo teploty chci se jen ujistit a nechat si poradit od skušených

Re: Žhavení a svíčky

od Kinkin - FK » sob 02. říj 2010 16:48:41

Zdravíčko, měl bych dotaz ohledně žhavičů. Koupil jsem celou sadu Brisk svíček a samozřejmně po týdnu 2 odešly.! :evil: tak jsem je šel reklamovat a vzal jsem místo toho Bosche a ty mi vydržely asi o týden déle. Tak buď je to blbá náhoda nebo nevím. :shock: :o Tak jsem se chtěl zeptat jestli máte někdo zkušenosti s NGK D-POWER2 ??? :?: :?: Předem děkuju za reakce Víťa..

Re: Žhavení a svíčky

od Zbysek - FK » ned 14. bře 2010 10:13:15

Nejlepší Beru, lepší Bosch, shit Brisk :)
Seženeš v kdejaké mototechně.

Re: Žhavení a svíčky

od Badd » sob 13. bře 2010 19:13:06

.....

Žhavící svíčky a žhavení

od Kovi » ned 24. led 2010 11:04:44

Zde najdete vše co se týká žhavení a věcí okolo....nejdřív si to tu projděte a pak pokud nenajadete odpověd na svou otázku, zadejte dotaz. Ale sem do tohoto vlákna a ne někam jinam a třeba 3x vedle sebe jak to má ve zvyku třeba člen maka. Místním toto připomínat nemusím, takže to považujte za bezpředmětné,děkuji.

Re: výmena žhavičov

od Zbysek - FK » sob 02. led 2010 19:13:04

Falken píše:protože když by tam zbyly dva staré a dva nové, půjde většina proudu jen do těch jedněch a brzo odejdou. :D :D :D Že by se tam nějak dělily proudy? :scratch: Já myslel že na všechny jde uplně stejně Voltů. To sou mi věci.


Ano, voltů jde vždy stejně - a to překvapivě proto, že volty jsou napětí a ne proud.
Proud jde ale na žhavičky právě jak zde již někdo psal - dle potřeby každé ze žhaviček, tedy samozřejmě dle Ohmova zákona vzhledem k rozdílným odporům žhavičů.


Právě díky této změně odporu vlivem opotřebení poté platí to co jsem psal, což si každý může vyzkoušet pokud chce. Prostě pokud tam zůstanou dvě staré a dvě nové svíčky, tak se nerovnoměrně opotřebovávají a vzhledem k tomu, že na staré jde méně proudu, velmi často pak ještě stihnou přežít ty nové. Je tedy dobré měnit žhavičky vždy všechny, nebo max. 1novou a tři staré. Někdo nechává i 2:2, ale tam je uřž právě lepší výměna (nejen vzhledem k úmrtnosti svíček, ale hlavně kvůli rozdílnému chodu vznícení ve válcích díky naprosto jiným vlastnostem rozžhavení staré a nové svíčky.

Re: výmena žhavičov

od nebulus - FK » sob 02. led 2010 18:10:18

Keď je už žhavič starší, tak má vyšší odpor, takže prúd cez neho tečie menší. Ale skôr by som to videl takto: Keď sú všetky 4 žhaviče nové ( rovnaké ), po nejakom čase 1-2 skôr odídu, sú vymenené za nové a tie zvyšné staršie ich trochu prežijú, ale skončia na starobu v nejakom blízkom časovom horizonte. Je to podobné ako žiarovky H4, často pri výmene oboch súčasne je ich životnosť veľmi podobná, niekedy jedna vydrží dlhšie iba o týždeň.

Re: výmena žhavičov

od vladon - FK » pát 01. led 2010 21:16:40

Tato informace o tech zhavicich a "deleni proudu" se mi moc nepozdava. Zhavice pokud vim maji 50A pojistku a to je jedine relativne mozne omezeni odberu proudu.
Zhavic si bere proud jaky potrebuje, pokud by ciste teoretickydo dvou zhavicu misto radove 16A sel proud 32 A, tak potom (opet ciste teoreticky) by si klidne mohl vzit kazdy zhavic klidne 16A a to je odber 64A a tim padem odpalena pojistka.
Nema to sice hlavu ani patu to me teoretizovani,ale zkratka si zhavic bere proud jaky potrebuje (pokud baterka da) a je jedno jestli jsou 2,3,4 nebo jeden.
Pokud se mylim, tak bych rad, aby me to nekdo logicky vysvetlil. Verim ze podle znacky, rsp. vyrobce a kvality kusu z linky toto ma vliv na zivotnost (a poctu zhaveni samozrejme),ale to by mel byt jediny mozny ukazatel jejich vydrze.

Re: výmena žhavičov

od Falken - FK » pon 28. pro 2009 23:45:08

protože když by tam zbyly dva staré a dva nové, půjde většina proudu jen do těch jedněch a brzo odejdou. :D :D :D Že by se tam nějak dělily proudy? :scratch: Já myslel že na všechny jde uplně stejně Voltů. To sou mi věci.

Re: výmena žhavičov

od Milos » pon 21. pro 2009 11:39:31

spravili to dobre, síce po týchto mrazoch potreboval ráno trochu dlhšie, asi 5-10 sekundové potrápenie štartéru, ale žhaviče evidentne fungujú :o)

Re: výmena žhavičov

od Zbysek - FK » čtv 26. lis 2009 19:09:01

Ano, to ti servisák povídal správně. Právě proto pokud se pokazí jen jeden žhavič, jde ho ještě vyměnit, ale i tak budou ty ostatní pomaličku odcházet proti němu. Když ale odejdou dva, je dobré dát všechny nové, protože když by tam zbyly dva staré a dva nové, půjde většina proudu jen do těch jedněch a brzo odejdou. To samé právě platí i u těch různých značek a typů. Tedy pokud jsou dva v háji, vyměnit všechny, ty dva dobré schovat a případně příště ve stejné situaci zkombinovat dva a dva staré dobré.

Re: výmena žhavičov

od Milos » čtv 26. lis 2009 17:27:42

prešiel rok a v inom servise, kde som požadoval výmenu doposiaľ nevymenených dvoch žhavičov to zvládli bez problémov. Buď sa za ten rok uvoľnili, alebo nemali mindrák z použitia väčšej sily a staré kusy pri vyberaní neprdli... V každom prípade však žhavenie a štartovanie zatiaľ bez problémov, aj keď je doposiaľ pomerne teplo, však v zime uvidím.
Inak servisák mi tvrdil, že problém je aj z použitia rôznych typov žhavičov (aj keby mali papierové parametre zhodné), pretože vraj nemajú úplne rovnaké odpory a tým pádom prúd tečie len do tých s menším odporom. Takže určite používať zhodné typy, a najlepšie meniť súčasne všetky 4 novými z jednej šarže.

Re: ŽHAVIČE

od octavan - FK » úte 10. lis 2009 22:41:19

Ok,díky za radu.Koupím je uvidím :)

Re: ŽHAVIČE

od Lars1 - FK » pon 09. lis 2009 23:03:01

Já je mám a jsou super pomálu ani benzin tak nechytá.

Re: žhavící svíčka - opakovaně KO

od Jojin » sob 07. lis 2009 23:19:10

Pantheria píše:MMáte někdo fígl, jak tam vrátit ty minimatky na svíčky? Já ji nasadím na drátek a pak se snažím přes klíč chytit závit. Ruce tam prostě nedostanu. Idkyž předloni jsem zneužil synovce. Ten vám má malé ručičky.... :lol:

... ty nemravo :!: :!: :!: :shock:

Re: žhavící svíčka - opakovaně KO

od Lars1 - FK » sob 07. lis 2009 23:07:19

Pantheria píše:MMáte někdo fígl, jak tam vrátit ty minimatky na svíčky? Já ji nasadím na drátek a pak se snažím přes klíč chytit závit. Ruce tam prostě nedostanu. Idkyž předloni jsem zneužil synovce. Ten vám má malé ručičky.... :lol:

Mám figl od kluku ze servisu na to je takový magnetový něco podobného jako šroubovák který má takový kloubek tím je to brnkačka :) :) :) :)

Re: žhavící svíčka - opakovaně KO

od vladon - FK » sob 07. lis 2009 21:55:59

Ja mam nastesti dlouhy a tenkry ruce,ale i tak s tim celkem dost zapasim.. :) Kdyzbych to delal na cas a vylozene nic nezkousel a rovnou menil, tak to mozna za hodinu taky zvladnu.

Re: žhavící svíčka - opakovaně KO

od Pantheria - FK » sob 07. lis 2009 21:51:51

MMáte někdo fígl, jak tam vrátit ty minimatky na svíčky? Já ji nasadím na drátek a pak se snažím přes klíč chytit závit. Ruce tam prostě nedostanu. Idkyž předloni jsem zneužil synovce. Ten vám má malé ručičky.... :lol:

ŽHAVIČE

od octavan - FK » sob 07. lis 2009 8:58:32

Ahoj,nemáte někdo zkušenosti s žhaviči Duraterm Chromium BOSCH? Díky

Re: žhavící svíčka - opakovaně KO

od Lars1 - FK » pát 06. lis 2009 22:35:55

Ahoj lidi taky jsem měnil svíčky bez demontáže trubek a do hodinky jsem byl hotovej - demontáž a zpětná montáž. Dával jsem Bosch celou sadu a cena 950 za všechny 4 starty super ani benziňák tak nechytá.

Re: žhavící svíčka - opakovaně KO

od Rowen - FK » stř 04. lis 2009 18:54:55

Taky mam stejny problem, ale nebyly to bosh, ale nejake noname. Koupil jsem Brisk. Mam je zatim jen chvili, ale dnes v noci pri -2°C jsem jen drcnul do motoru a jela. Ty predtim jsem zhavil i 3x pred prvnim startovanim pri 5°C a stejne to chytalo po valcich. Zatim spokojenost :-) Cena 200/ks

Re: žhavící svíčka - opakovaně KO

od vladon - FK » úte 03. lis 2009 20:23:31

Jj, taky nesundavam trubky, prijde mi to mene problematicke, nez potom resit problem s tlaky. Aspon me spousta lidi id tohoto zrazovala. Je to sice pakarna,ale cca za 2h udelam komplet, tj. montaz/demontaz/test.

Ja menim vzdy jen vadny, protoze mi je kamos dava vzdy zadarmo ze servisu (starsi), kdyz meni v aute sadu a ja vetsinou na ne jeste tak 2 roky odjezdim.
Spousta lidi urcite nebude souhlasit, uznavam ze si pridavam praci,ale me to za ty penize stoji kdyz mam casu dost. To same delam treba s brzdovymi deskami, kotouce a desticky mam take zdarma..

Re: žhavící svíčka - opakovaně KO

od Pantheria - FK » úte 03. lis 2009 18:50:03

to nedělám. Jo jsou to bošky. Vyměněno a zatím je klid, tak snad to bude jěn nějaká blbá náhoda. Ale je to opruz. Měním je bez sundání potrubí, tak je to mazec.

Re: žhavící svíčka - opakovaně KO

od vladon - FK » úte 03. lis 2009 18:17:50

No boschky by mely chvili urcite vydrzet, pokud teda extremne casto nestartujes za studena, popr. nechodis do auta, kdy otevres dvere u ridice a pusti se ti predzhaveni. Menil jsi celou sadu predpokladam.

Re: žhavící svíčka - opakovaně KO

od Pantheria - FK » úte 03. lis 2009 7:34:14

Takže jsem jediný, komu se to stalo??

žhavící svíčka - opakovaně KO

od Pantheria - FK » pon 02. lis 2009 12:49:08

Vážení,
opět se mi zhoršily starty. Studený motor se po ránu hodně třese. Drnčí celé auto. Loni jsem vyměnil svíšky (BOSCH) a letos jsou opět dvě mrtvé. nevydžely tan ani rok. Čím to může být?

Nahoru