Zimní starty
Zimní starty
Zdravím, mám 1.3 50kw,r.v. 95, najeto 117 000, velmi dobře udržovaná a pravidelně servisovaná. Při poklesu venkovní teploty pod bod mrazu nestartuje. Dám klíček do zapalování, pootočím do polohy start a nic, jen cvakání relé pod přístrojovkou a startér se netočí. Když podržím několik sekund klíček v poloze start, startér se po chvíly začne točit a motor ihned naskočí a vše OK. Mám vypozorováno, čím nižší teplota, tím déle musím držet klíček v poloze start. Startér vyměněn (nový originál díl Škoda) na jaře ( Z jiného důvodu), svíčky, filtr OK. Akumulátor Banner 55Ah OK, nový teď na podzim, kontrolky nepohasínají auto dobíjí. Od jara do zimy bez problémů, auto denně v provozu, startuje na škubnutí. Dík za rady.
Re: Zimní starty
změř napětí na startéru, zkontroluj všecky kontakty, jestli někde nemrzne vlhkost, ale stejně je todivný.. každopádně bych načet VAG jestli nejsou nejake zavady..
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní starty
Závadu VAG nenajde tutově žádnou.Zkus očistit všechny kontakty na starteru.Jak silný kabel tak tenký.Pokud nepomůže ani to tak to vypadá na cívku na starteru.Při držení klíčku v poloze startu se někde musí něco vlivem přechodového odporu zahřívat tak to zkus projít.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Re: Zimní starty
jen pro mé info...
startuje to, tim že klíčkem se sepne relátko a rovnou pak do starteru, nebo nejdriv něco dělá ŘJ, kerá před startem natlakuje benzín atd, proto ty závady, nevim jak to je, tak to i pro moje info mě celkem zajímá... dík
startuje to, tim že klíčkem se sepne relátko a rovnou pak do starteru, nebo nejdriv něco dělá ŘJ, kerá před startem natlakuje benzín atd, proto ty závady, nevim jak to je, tak to i pro moje info mě celkem zajímá... dík
Re: Zimní starty
Startér spouští spínací skříňka. V poloze startování pustí 12V žlutým tenkým drátem do cívky startéru, cívka vcucne jádro a to sepne +12V ze silného kabelu od baterie do startéru.
Řídící jednotka to nijak neovlivňuje, ani žádné relátko.
To relátko, které cvaká v pojistkovce, je odlehčovací relé, zvané "X", které během startování odpadne a vypne tím různé el.spotřebiče, aby se odlehčilo zatížení baterie během startování (hlavní světla, topení, stírače, vyhřívání zad.skla, mlhovky).
Cívka relé X je ukostřená přes cívku startéru. Kostra se přenáší tenkým žlutým drátem na spínací skříňku, odkud vede další žlutý drát do pojistkovky, přes svorku BF/9. Při startování se na tyto žluté dráty dostane přes pohyblivý kontakt spínací skříňky +12V a relé X odpadne, protože tak má na své cívce na obou koncích +12V.
Problém bych viděl někde ve velkém přechodovém odporu na vedení z baterie ke startéru, nebo na ukostření cívky startéru, případně celého startéru, nebo na napojení hmoty motoru na mínus pól baterie.
Jelikož tobě relé X cvaká, tj. funguje, vypadá to, že jeho ukostření včetně ukostření startéru je dostatečné. Případný přechodový odpor se ale může projevit až když startér odebírá větší proud.
Řídící jednotka to nijak neovlivňuje, ani žádné relátko.
To relátko, které cvaká v pojistkovce, je odlehčovací relé, zvané "X", které během startování odpadne a vypne tím různé el.spotřebiče, aby se odlehčilo zatížení baterie během startování (hlavní světla, topení, stírače, vyhřívání zad.skla, mlhovky).
Cívka relé X je ukostřená přes cívku startéru. Kostra se přenáší tenkým žlutým drátem na spínací skříňku, odkud vede další žlutý drát do pojistkovky, přes svorku BF/9. Při startování se na tyto žluté dráty dostane přes pohyblivý kontakt spínací skříňky +12V a relé X odpadne, protože tak má na své cívce na obou koncích +12V.
Problém bych viděl někde ve velkém přechodovém odporu na vedení z baterie ke startéru, nebo na ukostření cívky startéru, případně celého startéru, nebo na napojení hmoty motoru na mínus pól baterie.
Jelikož tobě relé X cvaká, tj. funguje, vypadá to, že jeho ukostření včetně ukostření startéru je dostatečné. Případný přechodový odpor se ale může projevit až když startér odebírá větší proud.
Re: Zimní starty
Tomas6 píše:Závadu VAG nenajde tutově žádnou.Zkus očistit všechny kontakty na starteru.Jak silný kabel tak tenký.Pokud nepomůže ani to tak to vypadá na cívku na starteru.Při držení klíčku v poloze startu se někde musí něco vlivem přechodového odporu zahřívat tak to zkus projít.
Bingo! Přesně tak, rozebral jsem ten nový startér a byla přemazaná cívka vazelínou. Vazelína zřejmě zimou ztuhla natolik, že nepustila jádro cívky. Při podržení klíčku se to hřálo a povolilo. Tak jsem to omyl a lehce namázl. Teď potřebuju mráz, jestli se potvrdí zda to bylo tím. V každém případě dám vědět. Dík
Re: Zimní starty
mikka píše:Startér spouští spínací skříňka. V poloze startování pustí 12V žlutým tenkým drátem do cívky startéru, cívka vcucne jádro a to sepne +12V ze silného kabelu od baterie do startéru.
Řídící jednotka to nijak neovlivňuje, ani žádné relátko.
To relátko, které cvaká v pojistkovce, je odlehčovací relé, zvané "X", které během startování odpadne a vypne tím různé el.spotřebiče, aby se odlehčilo zatížení baterie během startování (hlavní světla, topení, stírače, vyhřívání zad.skla, mlhovky).
Cívka relé X je ukostřená přes cívku startéru. Kostra se přenáší tenkým žlutým drátem na spínací skříňku, odkud vede další žlutý drát do pojistkovky, přes svorku BF/9. Při startování se na tyto žluté dráty dostane přes pohyblivý kontakt spínací skříňky +12V a relé X odpadne, protože tak má na své cívce na obou koncích +12V.
Problém bych viděl někde ve velkém přechodovém odporu na vedení z baterie ke startéru, nebo na ukostření cívky startéru, případně celého startéru, nebo na napojení hmoty motoru na mínus pól baterie.
Jelikož tobě relé X cvaká, tj. funguje, vypadá to, že jeho ukostření včetně ukostření startéru je dostatečné. Případný přechodový odpor se ale může projevit až když startér odebírá větší proud.
Děkuji za vysvětlení, jsem zase o něco chytřejší. Že se jedná o odlehčovací relé co tam cvaká, mě nenapadlo. Člověk se učí celý život, já to dělám jenom 25 let. V tom případě to asi bude tím odstraněním vazelíny z cívky pravděpodobně opraveno, když není mráz tak vše funguje normálně. Moc děkuji.
Re: Zimní starty
Včera ráno -5C, dnes -7C a startuje to normálně, tak asi opravdu ta vazelína.
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní starty
JJ.Ta dokáže nadělat pěknou paseku. Když je jí moc i když chybí.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Re: Zimní starty
mikka píše:Startér spouští spínací skříňka. V poloze startování pustí 12V žlutým tenkým drátem do cívky startéru, cívka vcucne jádro a to sepne +12V ze silného kabelu od baterie do startéru.
Řídící jednotka to nijak neovlivňuje, ani žádné relátko.
To relátko, které cvaká v pojistkovce, je odlehčovací relé, zvané "X", které během startování odpadne a vypne tím různé el.spotřebiče, aby se odlehčilo zatížení baterie během startování (hlavní světla, topení, stírače, vyhřívání zad.skla, mlhovky).
Cívka relé X je ukostřená přes cívku startéru. Kostra se přenáší tenkým žlutým drátem na spínací skříňku, odkud vede další žlutý drát do pojistkovky, přes svorku BF/9. Při startování se na tyto žluté dráty dostane přes pohyblivý kontakt spínací skříňky +12V a relé X odpadne, protože tak má na své cívce na obou koncích +12V.
Problém bych viděl někde ve velkém přechodovém odporu na vedení z baterie ke startéru, nebo na ukostření cívky startéru, případně celého startéru, nebo na napojení hmoty motoru na mínus pól baterie.
Jelikož tobě relé X cvaká, tj. funguje, vypadá to, že jeho ukostření včetně ukostření startéru je dostatečné. Případný přechodový odpor se ale může projevit až když startér odebírá větší proud.
Tak přituhlo přes - 1OC a zase potíže. Než začnu s demontáží a rozborkou startéru, chci se pro jistotu zeptat (vím, cituji: Řídící jenotka to nijak neovlivňuje, ani žádné relátko) a to doplňující otázkou: co imobilizér? Mám ten jednostraný klíček s čipem uvnitř ( r.v.95). Jak se chová Felda s vadným imo nebo čipem? Startuje a nechytne? Nebo to po otočení klíčku nedělá nic?
Moc děkuji za odpověď.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní starty
Jestli se nepletu startuje ale nechytne.
Re: Zimní starty
Pokud je to origo:
Startuje a chytne, ale po ca 2 sekundách zdechne.
Startuje a chytne, ale po ca 2 sekundách zdechne.
Startování v zimě
Zdravím. Už delší dobu mám problém se zimním startováním. V létě není absolutně žádný problém, ale stačí, aby příšli první mrazíky a teplota se dostala blízko nebo pod nulu a baterka má co dělat, aby motor roztočila. Dneska a nebylo to poprvé, musela baterka přetočit každý válec tak 2x, 3x, kontrolky už začaly méně svítit, ale nakonec motor naskočil. Kdysi tam byla starší baterka, tak přetočila v zimě tak jeden, dva valce a byl konec. Baterka byla mrtvá. Tahle to zvládá o dost líp, ale stejně ji to hodně vyčerpává. Mám podezření na olej, že není na dostatečně nízké teploty. Taky svíčky jsem pročistil, ale nic to nepomohlo ... taky si myslím, že to nebude žádná extra kvalita jelikož jsou bez jakéhokoliv potisku. Nikde náznak nějaké značky a jednu se mi dokonce podařilo zlomit. Jsou mé domněnky správné nebo máte s tím někdo zkušenosti a je to v něčem jiném?
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování v zimě
Zkusil bych zatím vyměnit ty svíčky a dobít baterku .
Jakej tam je olej ?
Jakej tam je olej ?
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
Re: Startování v zimě
To kdybych věděl ... ten kanistr se někde poděl ... na 90% to byl Mogul, ale netuším, jestli 10W40 nebo 15W40
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování v zimě
V autě jsme léta měli 15W40 a felda startovala v zimě jako kdykoli v létě. Svíčky ani olej bych neřešil, pokud startér nedokáže pořádně roztočit motor, tak bude chyba nejspíš v baterce. Kolik Ah má baterka, jak je stará?
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
Re: Startování v zimě
Ah ti z hlavy neřeknu a to stáří taky přesně né. Tipoval bych to na 4 roky. Jinak je to baterka co byla v autě otce, ale po tom co jsem měl s tou starou takové problémy tak jsme je prohodili. A on s tou mojí žádné problémy nemá. Ale rozdíl mezi náma je v tom, že on s tím autem jezdí každý den do práce a stojí v garáži. Já jsem venku a jezdím s ním tak 2-3 do týdne a to ještě většinou krátké trasy do 5 Km, ale stejně v létě problém není. To je na tom to zvláštní, že problém nastává až když teploty klesnou k nule.
PS. Ale víš co je nejlepší Že máme uplně stejné auta . Nejsem si sice jistý kW a taky ta moje červená je už dost vybledlá, ale jinak jak bych viděl to svoje
PS. Ale víš co je nejlepší Že máme uplně stejné auta . Nejsem si sice jistý kW a taky ta moje červená je už dost vybledlá, ale jinak jak bych viděl to svoje
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování v zimě
Zmer a dobij pripadne dolij baterku. Pak muzes zkontrolovat dobujeni a odber v klidu. Tim ze jezdis 2-3 tydne a tech5km sde to nestaci ani zhrat a dobit to co si vypotreboval startovanim tak hold to nekde musi byt videt.
Re: Startování v zimě
Tak jsem se díval a je to 55Ah. Nevím, jestli je to moc nebo málo? Jinak nějaké měření se provádí jak? Na elektřinu jsem byl vždycky levej.
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování v zimě
55Ah je naprosto vyhovujících. Problém tedy nejspíš bude s tím nedostatečným dobíjením, jak bylo psáno, za 5 km se ti baterka nedobije. Takže baterku pořádně nabít a určitě to bude v pohodě + smířit se s tím, že takto budeš občas dobíjet, pokud nebudeš jezdit delší trasy. A změřit dobíjení by to pro jistotu taky chtělo.
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování v zimě
Voltmetrem napětí na baterce na volnoběh bez zapnutých spotřebičů.
Více k tématu si přečti zde, budeš více v obraze.
Více k tématu si přečti zde, budeš více v obraze.
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
Re: Startování v zimě
No baterka je nabita. Startování samozdřejmě není problém, ale pořád se mi zdá, že ten motor baterka točí víc než by bylo zdrávo. Máme doma 2 feldy a prostě ta druha startuje hned. Je fakt, že je o dost líp udržována i když obě mají najeto zhruba 80-85k Km. Ale každopádně bych chtěl koupit nové svíčky. Brisk nabízí DR15YC, DR15TC, DOX15LE. Přemýšlel jsem o DOX15LE, ale netuším v čem jsou lepší než jiné dvě. Cena není tak vysoká, abych si je nemohl dovolit, jen mě zajímá jestli je to vubec k něčemu kupovat dražší. Co jsem viděl tak DOX mají životnost 60k Km což by bylo v mém případě zřejmě později než životnost samotného auta
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování v zimě
Radši bych koupil levnější a třeba dřív měnil. Já dávám vždy DR15YC a žádný problém, měním při cca 25-30tis.
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
- a13sh
- Příspěvky: 2071
- Registrován: ned 20. pro 2009 22:54:28
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní starty
Zeptam se i tady verejne.
Pravidelne kazdou zimu mivam pod nulou (i jen slabe) hodne spatne starty a kolikrat jsem rad,ze vubec nastartuju. Predevcirem jsem dokonce zustal stat. Baterka to hnala,starter tocil,ale proste to nechytlo az jsem baterku vystavil.
Zjisteno:
baterka ma pred nastartovanim 11,8 - 12 V,altik bez spotrebicu dobiji jak ma (13,8 - 14V)
svicky byly zacouzene do cerna,prvni zleva byla lehce vlhka (relativne vycisteno)
Kdyz mam baterku cerstve nabitou,tak po prvni zimni noci rano toci jak zbesila,dalsi den uz tak "akcni" neni. Jeste neni zadna kruta zima a ja uz mam (i loni jsem mel) problemy. Nejake tipy na co sem mam podivat jsem uz dostal,ale budu rad,kdyz mi tady napise i nekdo jiny,kdo mel treba stejny problem u BMM svoji zkusenost.
Jeste dodam,ze jinak behem roku zadny problem neni,auto chyta krasne. Baterka stara tusim 3 roky Banner 44Ah. Z 95ti % pohyb po meste,nejcasteji do prace (6km).
Pravidelne kazdou zimu mivam pod nulou (i jen slabe) hodne spatne starty a kolikrat jsem rad,ze vubec nastartuju. Predevcirem jsem dokonce zustal stat. Baterka to hnala,starter tocil,ale proste to nechytlo az jsem baterku vystavil.
Zjisteno:
baterka ma pred nastartovanim 11,8 - 12 V,altik bez spotrebicu dobiji jak ma (13,8 - 14V)
svicky byly zacouzene do cerna,prvni zleva byla lehce vlhka (relativne vycisteno)
Kdyz mam baterku cerstve nabitou,tak po prvni zimni noci rano toci jak zbesila,dalsi den uz tak "akcni" neni. Jeste neni zadna kruta zima a ja uz mam (i loni jsem mel) problemy. Nejake tipy na co sem mam podivat jsem uz dostal,ale budu rad,kdyz mi tady napise i nekdo jiny,kdo mel treba stejny problem u BMM svoji zkusenost.
Jeste dodam,ze jinak behem roku zadny problem neni,auto chyta krasne. Baterka stara tusim 3 roky Banner 44Ah. Z 95ti % pohyb po meste,nejcasteji do prace (6km).
Re: Zimní starty
záleží jak točí ten starter a kam spadne napětí při startování. Jinak může být zatuhlý-přemazaný starter,nebo něco s motorem. Dobrý motor musí i v zimě nastartovat na první ťuk. Tak je to u stříkaček. Buď chytne hned, nebo většinou vůbec. No a samozřejmně, že elektrika musí být taky v pořádku. Jezdím celé roky podobné trasy, stojím venku a nemám problém s dobíjením.Změř klidový odběr.
Naposledy upravil(a) Aleš dne stř 16. lis 2011 18:47:05, celkem upraveno 1 x.
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní starty
Za 6km jízdy se ti určitě dostatečně nedobije, to by mohl být jeden z důvodů...
Pak mě napadá - máš dobrý svíčky? Pokud si je čistil, nepoškodil si je mechanicky? (Jedno se mi to stalo, po vyčištění startoval studený motor na 3 válce, po zahřátí vše ok...)
Pak mě napadá - máš dobrý svíčky? Pokud si je čistil, nepoškodil si je mechanicky? (Jedno se mi to stalo, po vyčištění startoval studený motor na 3 válce, po zahřátí vše ok...)
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net