Únik chladící kapaliny
Únik chladící kapaliny
Auto děsně žere vodu, zajímá mě co s tím? Případně kdyby to byla hlavou co všechno to obnáší? V jakých cenách se pohybují díly?? Jinak jízdní vlastnosti super, za autem je bílý kouř-smrdí dle mého normálně, v létě po výměně těsnění emulze vůbec nebyla za to teď se objevuje ho¨jně..Navíc včera jsem jí utíral a po dojetí asi 50Km už je na víčku lehce náběh že se bude dělat..Nejel jsem to ale v kuse: cesta 25km pak 6km a 6km. Pod autem nic neteče, ale v tomhle počasí se to dá těžko zjistit..
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Děsně žere vodu co s tím?
Tak to bude asi jen těsnění pod hlavou, ten bílý kouř je pára právě z té vody, co se ti ztrácí. Kdyby to byla prasklá hlava, nejspíš by ti to foukalo do expanzky a vařil by jsi.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Děsně žere vodu co s tím?
Začni tím, že to natlakuješ. Myslím jako chladící systém. Kdo ví, kde to teče.
Nedávno jsem na Favu měnil chladič. Taky nic nebylo vidět, ale když jsem to natlakoval, tak z chladiče voda skoro stříkala.
Nedávno jsem na Favu měnil chladič. Taky nic nebylo vidět, ale když jsem to natlakoval, tak z chladiče voda skoro stříkala.
Re: Děsně žere vodu co s tím?
Těsnění mám nové ani ne rok...Voda se vaří až opravdu po delší době co stojím...Takže o hlavu se nemusím bát? Nemůže to ani trošku netěsnit??
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Děsně žere vodu co s tím?
Když je prasklá hlava ,tak to nemusí za každou cenu foukat do vody,záleží kde.Když bude do sacího potrubí tak si to tu vodu bude naopak přisávat do paliva a v některých případech to může i líp jezdit.Tady bych se pozastavil nad tou emulzí na víčku,jako by šla do oleje,ale stačila se odpařovat,nestačí se utvořit emulze z oleje.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Děsně žere vodu co s tím?
Covece jak jsem ti uz jendou rekl ty se ty feldy zbav a porid jinou v poradny stavu tadle je v hajzlu(z vodpustenym) vyjde te to levnejs a jeste z toho bude vetsi pozitek. Na tomhle aute uz nevis co driv opravovat.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Děsně žere vodu co s tím?
Když jde voda do oleje, tak je ze samotného oleje emulze. Když se do oleje dostane litr vody, tak je z něj za chodu motoru bílé kafe a samozřejmě je taky oleje čím dál víc.
Jestli má olej normální barvu, je ho normální množství a přitom se voda ztrácí po litrech, tak do oleje opravdu nejde
Může být propálené těsnění do válce, pak to ale nafukuje chladící systém, bublá v bandasce ...
Jestli voda mizí bez jakýchkoli těchto příznaků, tak je to pravděpodobně netěsnost. Netěsností to většinou teče až po zahřátí a natlakování chladícího systému. Proto to normálně nikde není vidět.
Už jsem to tu psal několikrát. Odpoj tu tenkou hadičku co jde k nádobce s vodou. Hadičku něčím zazátkuj. Na hrdlo nádobky připoj hadici od menšího kompresoru. Víčko nádobky ti bude automaticky udržovat bezpečný tlak v chladícím systému. Můžeš to takhle nechat běžet klidně hodinu a nic se nemůže stát. Už za okamžik ale začne kapat voda pod autem. Pak jenom vypátrat kde.
Jestli má olej normální barvu, je ho normální množství a přitom se voda ztrácí po litrech, tak do oleje opravdu nejde
Může být propálené těsnění do válce, pak to ale nafukuje chladící systém, bublá v bandasce ...
Jestli voda mizí bez jakýchkoli těchto příznaků, tak je to pravděpodobně netěsnost. Netěsností to většinou teče až po zahřátí a natlakování chladícího systému. Proto to normálně nikde není vidět.
Už jsem to tu psal několikrát. Odpoj tu tenkou hadičku co jde k nádobce s vodou. Hadičku něčím zazátkuj. Na hrdlo nádobky připoj hadici od menšího kompresoru. Víčko nádobky ti bude automaticky udržovat bezpečný tlak v chladícím systému. Můžeš to takhle nechat běžet klidně hodinu a nic se nemůže stát. Už za okamžik ale začne kapat voda pod autem. Pak jenom vypátrat kde.
Re: Svistot u alternátoru
Furt mi to děsně žere vodu...K natlakování se ale furt nemám...Ale myslím že to malinko teče chladičem, po 600km a dvou měsících,klesla voda v nádobce asi o 3cm A to jsem nevařil...No přemýšlím o GO motoru, ale nevím kdo by mi to udělal a za kolik..
- Mexikan
- Příspěvky: 784
- Registrován: úte 12. úno 2008 2:10:20
- Bydliště: Branka u Opavy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svistot u alternátoru
Tak únik chladící kap. je vždycky nepříjemný.
Mě to například prosakovalo kolem těsnění vodní pumpy. Stačilo dotáhnout a OK.
Mě to například prosakovalo kolem těsnění vodní pumpy. Stačilo dotáhnout a OK.
- DuDe
- Příspěvky: 799
- Registrován: sob 08. črc 2006 12:46:58
- Bydliště: Velky Tynec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svistot u alternátoru
Mexikan píše:Mám 1,3MPi a v zimě, než se mi zahřeje trochu motor tak mi podobné zvuky vydává řemen. Nejdřív jako by mi kvílel a pak to přechází do svistu (Dana Nekonečného tam ale nemám) až to úplně přestane.
Přesně tohle mi to dělá taky , když nastartuju studenej motor . Jak se zahřeje je vše OK . Nějak tomu nevěnuju pozornost .
Re: Svistot u alternátoru
jestli ti uniká někde voda do motoru, tak buď, kdyby ti to unikalo do prostoru válce (špatný těs. trochu pod hlavou), tak by při nastartování studeného motoru by ti kuckal na tři třeba chvíli a pak by se ti přidal po chvilce ten čtvrtý válec a nebo se to po dlouhodobém působení vody ve válci pozná i na svíčce, že je smytá a špatně je opálená oproti ostatním svíčkám.
A kdyby pod vložkama ti unikala voda, tak by si měl emulzi v oleji, což by si už dávno poznal při kontrole oleje a i na víčku nalejvacím od oleje na ventilovém víku si myslim.
A kdyby pod vložkama ti unikala voda, tak by si měl emulzi v oleji, což by si už dávno poznal při kontrole oleje a i na víčku nalejvacím od oleje na ventilovém víku si myslim.
Re: Svistot u alternátoru
Tak emulzi na víčku mám (ale v létě nebyla a v zimě to je prej normální), startuje normálně (i když dnes snad poprvé co jí mám se o sekundu dýl točila než chytla), na oleji nic není, altík je asi rok starej-uvidíme už by to ale byl 4 během 3let...To bych se asi posral...Uvidím jak je na tom chladič, auto po přistání dostalo ránu, třeba si to uvědomil až teď a někde neviditelně teče...Nemohu to v tomhle počasí řešit a taky se i to zatím nehodí do krámu..Dokud jezdí bez problémů nechám to být ..Svíčky jsou nové počkám až bude tepleji a mrknu na ně..
Re: Svistot u alternátoru
Tak jestli je tomu tak - jedině někde ta voda uniká, jinak to nevidim-dost často to neviditelně teče u spojů hadic chladiče.
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svistot u alternátoru
Taky se voda ráda ztrácí na hřídeli pumpy,když je v háji gufero tak to pak odkapává tou dírkou zespodu na pumpě.
Re: Svistot u alternátoru
jo jo-to má Ivánek pravdu, když to tam teče, tak jsou oko lé dírky vidět krápníčky nebo mapy po úniku fridexu a nebo taky v dost nepřístupném místě, kde se napojuje hadice s pumpou (přechod od pumpy z většího na měnší průměr), ale to je málo kdy,ale za kontrolu to stojí.
Re: Svistot u alternátoru
No mechanik na to koukal pod rampou..no já si to až bude trochu hezky zvednu a mrknu na to...Snad to na mě nespadne Potřebuju aby do prázdnin jezdila, až o prázdninách dojde řada (spíš příjdou finance) na výměnu chladící soustavy...
Re: Děsně žere vodu co s tím?
Po dvou měsících a asi 700km zmizelo s bandasky asi 3-4cm vody..Trik s kompresůrkem jsem nezkoušel, nemámkompresůrek a je na to děsná zima, v bandasce se voda nevaří, v oleji nic není na víčku je žlutá emulze. Když budu předpokládat že to nikde po okruhu neteče (u hadic, chladiče atd.) a bude to prosakovat někde v motoru, jaký postup mám dál zvolit? Když pořídím novou hlavu bude vyřešeno?
Re: Svistot u alternátoru
K tomu co už jsem psal v topicu žere vodu přibyl další problém. Při nastartování chvilku točí startér než naskočí motor (1-2s), pak na volnoběh svítí dobíjení a jede pomalu topení. Při šlápnutí na plyn se topení rozjede a baterka zhasne..Mechanik mi po telefonu řekl že je to v zimě normální...
Re: Děsně žere vodu co s tím?
když se měnilo to těsnění tak byla vyžraná hlava od vody??pokud ano a nezabrousila se tak je možné že těsnění nevydrží tak dlouho a může i po krátké době znovu odejít.já osobně bych to rozdělal nebo nechal rozdělat a vidělo by se co a jak.nemá smysl kupovat druhou hlavu která může (i nemusí) být v pořádku
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Děsně žere vodu co s tím?
A dalsi moznost je jeste utopeny vlozky. Ale pokud mas po 700km jen naky 3cm dole tak byc hto ted v tehle zime snad ani neresil todle vypada spin ze nekde to ne uplne tesni okoukni okoli termostatu. MAs tam doufam na aspon -30stupnu smes? na hlinikovem bloku apod bude videt ,, mapa,, kde to tece.
- jirkaf
- Příspěvky: 4539
- Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Děsně žere vodu co s tím?
Koukni jestli to neteče u vodního čerpadla.
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
Emisná kontrola BA+LPG
Stráca sa mi voda v expanzke,nieje to moc ale badám ubýtky ake predtým neboli.Mám podozrenie na netesnosť hadíc.Ako je priskrutkovaná expanzka hore tak aj tam mám chladiacu zmes a trochu otečenú spodnú hadicu od expanzky.Ojej je OK.Čítal som že keby bolo vadné tesnenie pod hlavou,tak by sa mohla dostávať voda do oleja no to som vylúčil,le že by sa mohla dostať aj do spaľovania.Potomby to vraj bielo dymilo.Mohlo by to byť,pretože mi felda dosť dymí oproti ostatným aj po zahriatí.Počas leta /tepla/ dym nevidno.
Ide mi hlavne o to že mám ísť na emisnú kontrolu BA+LPG a ak by to ozaj bolo spôsobené vodou v spaľovaní či by to malo vplyv na emisie.Pred dvomi rokmi boli emisie super či už BA alebo LPG,no začalo mi to tak viacej dymiť ne prelome 2008/2009.
Ide mi hlavne o to že mám ísť na emisnú kontrolu BA+LPG a ak by to ozaj bolo spôsobené vodou v spaľovaní či by to malo vplyv na emisie.Pred dvomi rokmi boli emisie super či už BA alebo LPG,no začalo mi to tak viacej dymiť ne prelome 2008/2009.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emisná kontrola BA+LPG
Jak hodne ti ubyva voda? Mnozstvi? Pokud mas ty spony dotahle a stejne utika tak mozan proto ze je tam vetsi tlak nez by mel byt. Takze zase min tesneni pod hlavou. Co vicko na naleveni oleje neni na nem ten hnusnej slem? Resil bych nejdriv unik vody a az pak emise i kdyz pokud je to mini mnozstvi tak si myslim ze projdes v pohode.
Re: Emisná kontrola BA+LPG
Na víčku nalievania oleja nieje ani trošku emulzie,dobre to poznám neboj.Presne to nemám odsledované,ale aspoň približne.Príklad:ak mám chladiacu kvapalinu v strede medzi ryskami tak cca po 2 mesiacoch mám na spodnej ryske,dolejem.Mesačne cca 800km.Ešte sa chcem opýtať či môžem kombinovať G12 a Alycol.G12 je na báze monoetylenglykol a Alycol je na báze etylenglykol.neviem či to je miešateľné.
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emisná kontrola BA+LPG
Moje zkušenost s vodním okruhem na Feldě -LPG je fakt tragická.Neustále dotahuju svorky na hadicích,na hadicích se dělají prasklinky - ne z tlaku ale protože sou z nějakýho blbýho materiálu.Guma jako taková je tvrdá,špatně se hadice tvarujou no děs.Už jsem oběhnul pár mototechen a ve všech maj ty hadice skoro stejný.Na Favoritu mám ty hadice úplně jiný,jsou ze skoro stejnýho materiálu a síly jako origo na autě a tam jsem na to nesáhl ani nepamatuju.
Kdyby měl někdo tip na nějaký krám nebo shop kde maj nějaký hadice který jsou odzkoušený,tak mu budu zauzlován.
Jinak místa úniku hledej na studeným autě...osahávej všechny spoje a taky sáhni na vodní pumpu jakoby zespodu,je tam taková odkapní dírka,tou to taky rádo uniká.
A ještě dodatek...proč chceš míchat jinou kapalinu?Dej tam tu co tam máš.Ono to taky tou jinou kapalinou můžeš zhoršit.Těsnění a všechny díly jsou už na ní zaběhnutý.
Kdyby měl někdo tip na nějaký krám nebo shop kde maj nějaký hadice který jsou odzkoušený,tak mu budu zauzlován.
Jinak místa úniku hledej na studeným autě...osahávej všechny spoje a taky sáhni na vodní pumpu jakoby zespodu,je tam taková odkapní dírka,tou to taky rádo uniká.
A ještě dodatek...proč chceš míchat jinou kapalinu?Dej tam tu co tam máš.Ono to taky tou jinou kapalinou můžeš zhoršit.Těsnění a všechny díly jsou už na ní zaběhnutý.
Re: Emisná kontrola BA+LPG
Preto chcem zmeniť lebo som mal klubové body a nemusel som dávať 13€ za kvapalinu,takto som ju kúpil z karty,asi preto.
Myslíš že sa môže riediť,niekde som sa teraz dočítal že tieto ethylglykol a monoethylglykol sa dajú miešať.
Myslíš že sa môže riediť,niekde som sa teraz dočítal že tieto ethylglykol a monoethylglykol sa dajú miešať.
Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Pravdepodobne mám problém ako som sa tu mnohokrát dočítal a tesnením pod hlavou.Olej je OK,trochu ubúda ale to je krúžkami,pretože guferá boli menené.Ubúda chladiacej kvapaliny.Ani na víčku oleja nieje trochu emulzie.
teraz v chladnejšom období ide z výfuku biely dym,či je auto studené alebo zohriate.Počas jazdy to ani tak nebadať,no pri voľnobehu je to horšie.Predpokladám že sa chladiaca zmes dostáva do valca a preto para z výfuku.V teplejších mesiacoch nič z výfuku nevidno.Auto štartuje OK,ide OK či na BA alebo LPG,otáčky voľnobehu krásne držia.
Ide mi hlavne o to či prejde auto emisnou kontrolou či už na BA alebo LPG keď to tak dymý bielo?Myslím že para by nemala mať vplyv na emisie,alebo sa mýlim?
teraz v chladnejšom období ide z výfuku biely dym,či je auto studené alebo zohriate.Počas jazdy to ani tak nebadať,no pri voľnobehu je to horšie.Predpokladám že sa chladiaca zmes dostáva do valca a preto para z výfuku.V teplejších mesiacoch nič z výfuku nevidno.Auto štartuje OK,ide OK či na BA alebo LPG,otáčky voľnobehu krásne držia.
Ide mi hlavne o to či prejde auto emisnou kontrolou či už na BA alebo LPG keď to tak dymý bielo?Myslím že para by nemala mať vplyv na emisie,alebo sa mýlim?
- bobas
- Příspěvky: 1438
- Registrován: stř 30. led 2008 13:05:58
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Nemas to jen odparujici se vodu z vyfuku?ja kdyz vytocim ke 3000ot/min tak mi z toho tece voda:-D jinak u me je to tim,ze auto jezdi pomalu a tak 7 km
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Jestli máš zakalenou nádobku chladící kapaliny či vodu tak vyměň těsnění pod hlavou.
Jestli ti ubývá olej tak tam nalij 15W a olejový filtr dej MANN.
Jestli jezdíš jen krátké trasy tak by nebylo naškodu auto někdy projet, aspoň 200km tam a 200km zpět, ať se voda z výfuku odpaří a nejen to.
V zimě každé auto při zimném startu čmoudí, i BMW, je to tím jak se teplý vzduch z výfuku dostává do zimného okolního vzduchu. I já když jdu pěšky v zimě někde tak mi z pusy jde bílý kouř, myslím, že to nemá cenu popisovat, určitě znáš
Felda mi taky kouří, je to normální jev. Jen jak začla zima tak na fóru takových témat začlo přibývat...
To že ti ubývá voda není z toho, že se tlačí do spalovacího prostoru, to by musela být zakalená, podle mě se s tvou Feldou vůbec nic neděje, jen to prostě trošku někde přes vodní pumpu nebo někde u chladiče lehounce teče.
Jestli ti ubývá olej tak tam nalij 15W a olejový filtr dej MANN.
Jestli jezdíš jen krátké trasy tak by nebylo naškodu auto někdy projet, aspoň 200km tam a 200km zpět, ať se voda z výfuku odpaří a nejen to.
V zimě každé auto při zimném startu čmoudí, i BMW, je to tím jak se teplý vzduch z výfuku dostává do zimného okolního vzduchu. I já když jdu pěšky v zimě někde tak mi z pusy jde bílý kouř, myslím, že to nemá cenu popisovat, určitě znáš
Felda mi taky kouří, je to normální jev. Jen jak začla zima tak na fóru takových témat začlo přibývat...
To že ti ubývá voda není z toho, že se tlačí do spalovacího prostoru, to by musela být zakalená, podle mě se s tvou Feldou vůbec nic neděje, jen to prostě trošku někde přes vodní pumpu nebo někde u chladiče lehounce teče.
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
No neviem lebo keď pozorujem ostatné vozy napr.na krožovatke na semafore tak iba z môjho ide dym a ostatné nič,takže tak,no nesmrdí iba biela para.
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Samozřejmě, že se tam voda tlačit může, ale to by přece musela být zakalená, pokud je těsnění pod hlavou diravé tak přece při 3. fázi spalovacího cyklu jak v prostoru vzniká tlak 12x vyšší než atmosférický by se musela část karbonu přetlačit do vody a tím ji zakalit, tak že bude černá. Máš ji čistou nebo špinavou?
Nádobka, která se při výměně špatného těsnění pod hlavou neměnila, vypadá takto:
Nádobka, která se při výměně špatného těsnění pod hlavou neměnila, vypadá takto:
-
- Příspěvky: 1003
- Registrován: sob 19. led 2008 22:08:41
- Bydliště: Kojetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
¨ježiš to je přece blbost.. mám taky zakalenou nádržku.. a je to jenom tím že tam byla voda 10 let stará.. podívej se na jakoukoli škodovku a je to to samo a to nemá ani jedna špatné těsnění pod hlavou ...
kolik se ti té vody stratí??
bílý dým je normální a hlavně ráno.. záleží jak je zahřátý motor a zda se odpařila voda z výfuku...
kolik se ti té vody stratí??
bílý dým je normální a hlavně ráno.. záleží jak je zahřátý motor a zda se odpařila voda z výfuku...
bylo: felinka lechce poladěná...Myška
je: octule v kombajnu 1,9 tdi ALH zatím 66kw/90 hp + SPRINT 769...Chrochtadlo
:-)
http://www.youtube.com/watch?v=cIemgwmRgxk
Jawinka 350/638 -> 639
hranatá felicie - červený drak
je: octule v kombajnu 1,9 tdi ALH zatím 66kw/90 hp + SPRINT 769...Chrochtadlo
:-)
http://www.youtube.com/watch?v=cIemgwmRgxk
Jawinka 350/638 -> 639
hranatá felicie - červený drak
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Aj moja nádržka bola zakalená ale to bolo aj pred 5.rokmi a vtedy to nedymylo.Nemrznúca,ktorú som vymenil je zatiaľ čiatá a zatiaľ som nebadal úbytok,no od výmeny som prešiel iba cca 70km a to je málo Uvidím keď najazdím viacej km tak budem vedieť či sa kvapalina stráca akú má farbu.To že to tak dymý robí asi rok,začalo v januári primrzlo pod -14,pamätám si to presne.No chladiaca zmes nebola zamrznutá.
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Voda je v každém výfuku, vzniká přímo v motoru při spalování a vznikne jí ca 1 litr na litr spáleného benzínu nebo nafty. Pokud je výfuk horký, není pára z výfuku vidět.
Po odstavení auta tahle voda ve výfuku zkondenzuje - to je příčina, proč výfuky reznou hlavně zevnitř.
Po nastartování studeného auta se pára, vzniklá spalováním v motoru, ve studeném výfuku stráží a je za výfukem vidět. K tomu ještě se odpařuje ta voda, která ve výfuku zkondenzovala po předešlém odstavení auta.
Některé vozy mají výfuky udělané tak, že zkondenzovaná voda stéká do míst, odkud ji strhává proud spalin pryč a ven z výfuku. Taková auta pak přestanou bíle kouřit podstatně rychleji, než felda.
Po odstavení auta tahle voda ve výfuku zkondenzuje - to je příčina, proč výfuky reznou hlavně zevnitř.
Po nastartování studeného auta se pára, vzniklá spalováním v motoru, ve studeném výfuku stráží a je za výfukem vidět. K tomu ještě se odpařuje ta voda, která ve výfuku zkondenzovala po předešlém odstavení auta.
Některé vozy mají výfuky udělané tak, že zkondenzovaná voda stéká do míst, odkud ji strhává proud spalin pryč a ven z výfuku. Taková auta pak přestanou bíle kouřit podstatně rychleji, než felda.
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Mám sice ropáka ale s tou vodou ve výfukovém potrubí to sedí. Mě prakticky uhnil naráz celý 2. a 3. díl a po výměně(Bossal) mi mechanik sdělil že výrobce dělá do prvního dílu - tlumiče záměrně díru aby zkondenzovaná voda odcházela.
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
ale to by zase muselo prdět a při emisích by mohl být problém
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Nějaké"prdění"je skutečně slyšet, kupodivu ale jen když je motor a potrubí studené. S emisemi to ale nemá nic společného, ty vznikají v motoru a část spalin se přeměňuje v katalyzátoru, potrubí a tlumiče jen odvádí spaliny za vozidlo.
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Uvidím,zajtra idem na emisnú,potom budem múdrejší,no pred dvomi rokmi bolo všetko OK,jak BA tak LPG a to sa ešte technik čudoval jak perfektné hodnoty nemeral,uvidíme,dám vedieť.
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
s emisema to společného má,protože musíš mět výfukový systém těsný,proto když máš díravý tlumič taky neprojdeš, protože si to nasává falešný vzduch a pak to ovlivňuje hodnoty na emisích
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Taková zásadní otázka ... Je ve výfukovém systému přetlak nebo podtlak?
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Takže dnes som bol na emisnej BA+LPG a výsledok bol zlý.Technik povedal že CO a HC je špatné.Na zariadení bolo vidieť že HC malo byť podľa noriem do 100 a bolo cca 200+- (pred 2 rokmi 37)a to ako na BA tak aj na LPG.Má zariadenie nové aj staré,meral to na starom aby som nemusel platiť,overenie funkčnosti.Voľnobežné otáčky nekolíšu.Povedal že je problém buď:sviečky,vyčistiť klapku,lambda alebo katalizátor.Ešte pripomenul dať na VAG skontrolovať chyby ak sú,napr.lambda.
Čo sa týka lambdy-zvýšenie spotreby som nebadal.
Čo sa týka sviečok-pred asi mesiacom kontrolované.auto hlavne na LPG netrhá,chod motora ok.
Čo sa týka klapky-s tým sa nikdy nič nerobilo.
Čo sa týka Katu aj ten je pôvodný,auto má niečo cez 210 000 km.
Čo sa týka výfukov,stredný aj zadný diel menený pred rokom.
Čo sa týka lambdy-zvýšenie spotreby som nebadal.
Čo sa týka sviečok-pred asi mesiacom kontrolované.auto hlavne na LPG netrhá,chod motora ok.
Čo sa týka klapky-s tým sa nikdy nič nerobilo.
Čo sa týka Katu aj ten je pôvodný,auto má niečo cez 210 000 km.
Čo sa týka výfukov,stredný aj zadný diel menený pred rokom.
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Jak jsem předeslal ... jsem ropák ... ale typuju to na ten katalizátor protože bude po tolika kilometrech po smrti.
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Aj ja si myslím že bude KAT v háji.Nieje problém kúpiť nový katalyzátor,namontovať,ale čo keď bude chyba niekde inde.Viem ako sa takéto veci robia v servisoch.Vymeníš 5 vecí a nakoniec je chyba niekde inde.Keby som na stopro vedel že je to kat tak kúpim nový namontujem a hotovo.ešte by som vyskúšal utobiť VAG,tým by som mohol vylúčiť lambdu možno.
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Tak začni lambdou, není tak drahá jako KAT takže tě to nezruinuje a pokud nenastane zlepšení tak nový katalyzátor. Kontrola VAGu by měla být samozřejmostí.
... a proč se nepřihlásíš do Feliciaklubu?
... a proč se nepřihlásíš do Feliciaklubu?
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
Teraz som niekde čítal že funkčnosť katalizátora sa dá zistiť aj teplotou.Pokiaľ je funkční tak je pred ním oveľa nižšia teplota ako za ním.Myslím si že to môže byť iba informatívne.
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Biely dym z výfuku a Emisná kontrola.
To je pravděpodobně pravda ale nezkoušej to zjišťovat dotykem, jsou to řádově stovky °C (kolem 35-400°C) leda že by jsi měl laserový bezdotykový teploměr.