čidlo klepání motoru - absence - pouze záběh agregátu

Simos 2P
135M, 136M
zdeny10
Příspěvky: 42
Registrován: ned 16. bře 2014 11:26:25

čidlo klepání motoru - absence - pouze záběh agregátu

Příspěvek od zdeny10 »

Ahoj kluci,
o čidle klepání motoru a jeho funkci jsem si lecos přečetl v literatuře, lecos i tady v různých tématech. Chci tím říct, že nejsem z těch, co by si před napsáním příspěvku nepročetli témata, které tady někdo před nimi už založil :)
Ale můj dotaz je přeci jen trošku specifičtější. Děláme GO závodního motoru (klasický blok 1.3) a měli jsme myšlenku "spodek" motoru po výměně pánví a pístních kroužků nechat "zajet" v nižších, než "závodních" otáčkách, aby si sedl. Jelikož mám i Felicii na denní ježdění, napadlo nás motor nastrojit místo motoru, který je v sériovém autě teď. Závodního na tom spodku motoru nic není. Vše je sériové, maximálně vačku si přehodím. Hlavu mám rezervní také sériovou takže ani v ní problém nebude. Všechno ostatní přestrojíme ze sériového motoru. Tudíž by neměl být v žádném komponentu problém. Ovšem dnes jsme si uvědomili, že "závodní" blok je BMM a moje sériová Felicie je MPI. Takže tam přeci jen jeden problém je, a to ČIDLO KLEPÁNÍ. BMM ho samozřejmě nemá :(
A tak se ptám.....je to pro chod motoru zásadní problém, když budeme uvažovat, že takto najezdím dejme tomu 2000km? Nejde mi o vyšší spotřebu, nejde mi o nižší výkon. Prioritně chci, aby si motor sedl a půjde zase ven. Jediné, co by mi mrzelo, kdybych díky absenci čidla klepání motoru něco zbytečně zničil. V knížce jsem vyčetl, že nefunkční čidlo poníží celkem rapidně předstih a uživatel to pozná na výše zmíněné vyšší spotřebě a poklesem výkonu. Ale to, jak jsem psal, jsem ochoten obětovat.
Poradíte mi, třeba i ze zkušeností, zda-li lze tuto přestavbu realizovat a co mám s "volně plandacím" čidlem udělat?
Předem děkuji za odpověď.
Zdeny
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání motoru - absence - pouze záběh agregátu

Příspěvek od Rob »

ahoj, provoz motoru s demontovaným čidlem klepání nepovažuji za ideální. pokud chceš do MPI zabudovat BMM motor, udělal bych to včetně kompletního motormanagementu, který k motoru BMM patří, tzn. zejména ŘJ, klapky, čerpadla, sání, zapalování atd. nebo jedodušší varianta - šoupnout tam pouze rozdělovač a předstih nastavit na něm tak jak potřebuješ. odpadla by montáž dílů distribuce paliva a implementoval by se pouze rozdělovač místo standardního MPI zapalování přes lištu. čidlo klepání by tak mohlo zůstat nezapojené. další možnost by byla přeházet pouze generálkovaná "střeva" motoru, tzn. vložky písty klikovku ojnice... prostě všechno co s tím souvisí. to mi ale také přijde nesrovnatelně složitější, než pouze přehodit zapalování, což udělá v důsledku úplně stejnou službu za zlomek námahy.
zdeny10
Příspěvky: 42
Registrován: ned 16. bře 2014 11:26:25

Re: čidlo klepání motoru - absence - pouze záběh agregátu

Příspěvek od zdeny10 »

jestli můžu uvažovat nahlas....do toho MPI motoru, přijde pouze BMM blok....jinak všechno by zůstalo z běžné MPI (sání, ŘJ, klapka, zapalování atd.). Plus uvažujme, že vačka 50KW BMM je shodná s 50KW MPI a dokonce i hlava je dle literatury u 50KW motorizace shodná u BMM a MPI. Takže jediné, co by se lišilo by byl pouze a jen ten výlisek na čidlo klepání, které u BMM není.
Ale to není to nejzásadnější, na co bych chtěl reagovat. Jde mi o to zapalování. Řídící jednotka MPI dokáže regulovat předstih na systému BMM? Pokud vím, nastavení předstihu na BMM rozdělovači je prakticky nemožné protože při otočení rozdělovače si řídící jednotka sama inteligentně požadovaný předstih dohání sama. Ale řídící jednotka BMM. MPI má dle mého názoru odlišný princip sekvence zapalování, které je realizováno tou zapalovací lištou. Pokud to je vyzkoušené, tak se samozřejmě hádat nebudu, ale laickým rozumem mi přijde, že to fungovat moc dobře nemůže. Ale jak říkám, píši sem kvůli radám. Ne kvůli hádkám a spekulacím ;)
Takže díky za názor Robe ;) I z něho vyvodím důsledky....
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání motoru - absence - pouze záběh agregátu

Příspěvek od Rob »

Zdar, předešlu, že jsem tuto úpravu nikdy v praxi nerealizoval. Jen si myslím, že by to v praxi realizovatelné být mohlo. Nicméně jeden uživatel zde o tom psal, že to tak má nastavené u svého auta, zkus se na něj obrátit a pak dej vědět jak jsi dopadl. Dle mého názoru není důvod, proč by to nemělo fungovat. viz:
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 85#p598824
Prcek1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 10. led 2009 8:57:05
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání motoru - absence - pouze záběh agregátu

Příspěvek od Prcek1 »

Ještě vem v potaz, že BMM má jinej setrvačník než MPI. :idea:
zdeny10
Příspěvky: 42
Registrován: ned 16. bře 2014 11:26:25

Re: čidlo klepání motoru - absence - pouze záběh agregátu

Příspěvek od zdeny10 »

...no to je právě ono. I v setrváku je samozřejmě rozdíl. Každopádně minimálně ze zvědavosti se toho zmiňovaného uživatele na tuto problematiku optám. Rád se vzdělám ;)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání motoru - absence - pouze záběh agregátu

Příspěvek od Rob »

... tak sem potom napiš, co ses dozvěděl.taky by mě to zajímalo, jelikož mám LPG a rád bych nějak jednoduše zvedl předstih cca o 6°, abych lépe využil vlastností LPG, zejména jeho vyššího oktanového čísla. už jsem si dokonce sehnal i rozdělovač a ETZ skříňku, nicméně k implementaci jsem se ještě nedostal...

ještě vím, že existuje taková hračka, jmenuje se to variátor předstihu, viz: http://www.acstag.cz/produkty-stag/variatory-predstihu/

myslím, že to stojí kolem 2000 Kč, takže jsem to zavrhl, pokud by to šlo jednuduše s tím rozdělovačem, bylo by to daleko lepší...
zdeny10
Příspěvky: 42
Registrován: ned 16. bře 2014 11:26:25

Re: čidlo klepání motoru - absence - pouze záběh agregátu

Příspěvek od zdeny10 »

....zítra ho oslovím a uděláme rozborku :)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo klepání motoru - absence - pouze záběh agregátu

Příspěvek od Rob »

OK, tak jsem zvědavej co se dozvíš... a hlavně jak to bude fungovat v praxi :idea:
Odpovědět