Lambda sonda 1.3 MPI

Simos 2P
135M, 136M
Karel-1987 - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Karel-1987 - FK »

Ahoj,koupil jsem si Felicii a řeším menší problém.Po zahřátí motoru se motor začne dusit a škubat,když vyšlápnu spojku a přidám motor jde do otáček normálně,za chvíli je vše v pořádku jede dobře a za pár minut je problém opět zpět zase se dusí,hlavně když ji přišlápnu plyn z nízkých otáček.Tak jsem ji napojil na VAG-našel mi závadu Lambda sonda a další byla Lambda regulace-nevím co znamená lambda regulace je to spojené s lambda sondou?Potřeboval bych radu jestli to cukání a dušení motoru může dělat lambda sonda a co je to lambda regulace jestli zmizí po výměně sondy nebo jestli je to samostatný prvek.Ještě mě napadl palivový filtr jestli by to mohl dělat.Tak děkuji za Vaše rady Karel
big.jedla - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od big.jedla - FK »

cukání/vynechávání/přechlastávání toto dělá lambda a pokud ji máš i v poruchách tak je skutečně vadná
pro jistotu můžeš zkontrolovat průběhy ve VAG Scope - špatné a správné průběhy jsou na mém webu
Denoo - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Denoo - FK »

nazdar, mam taky problem, mam feliciu 1.3 MPI 50kw, 1997 , v podstate ju mam v 100% , vsetko menim ako sa ma, len malickost este , co mi robi, pri nizkych otackach ked pridam to pocuka ako keby dusi, ale ked dam viac plynu a ide do otacok tak uz je to v pohode uplne, ono sa to sprava aj tak , ze ked idem napriklad na 5 prevodovom stupni, a 80 km/h, teda 2000ot, jemne sa dotykam plynu, tak citim ako keby ma trosku brzdilo, ako keby fukal vietor do mna z predu, ale pritom je bezvetrie, na tachometri neni vidiet ze rychlost klesa, teda ani neklesa, ale citim nieco ako keby brzdilo, vzdy ked s aiba jemne dotykam plynu, ako nahle dam viac plynu, tak uz je to v pohode a ide. Je jedno akym mam zaradeny prevodovy stupen, na dia mi hlasi vadnu lambdu sondu akurat,ako trvalu zavadu,,, moze to byt tym??
Denoo - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Denoo - FK »

vyriesene , vymenena lambda a zapalovacia rampa, a vse jede ako ma, dik za pomoc aj tak 8-)
Pav

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Pav »

Zdravim,mam taky asi problem s lambdou(Fel 1,3 BMM) a zajimalo by me kdyz podle rady tady v diskuzi nastartuju auto s rozpojenou lambdou a zmerim multimetrem napetí jestli neskoci do nouzaku. Muj problem je takovy ze auto se na benzin dusi,skube a temer prestane jet, na Lpg jede dobre.Zkousel jsem sondu vymontovat a dat druhou ale bohuzel soundou pootocim jen o pul otacky a pak ztvrdne.Zkousel jsem i zahrati a nic ale po tomto zahybani auto jede i na benzin normalne.
Denoo - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Denoo - FK »

zdravim Vas, mam problem s lambdou, auto sa spravalo tak ze pri lahkom pridani plynu ako keby prestalo ist na chvilu a potom trhlo a islo, hlavne s lahkym plynom, pred mesiacom som menil lambu sondu lebo bola podla VAG pc zla, tak som zmazal chybu z pc, dal lambu sondu novu, a potom vlastne nastal problem, a auto sem tam robi to co som pisal vyssie, dnes ma napadlo mozna velka chyba, ja som kupil lacnejsiu verziu lambdy , teda nie original, ale nieco okolo 20 euro myslim stala, tak som ju dnes skusil natvrdo odpojit z konektora, a ist vlastne bez lambdy a auto ide v pohode bez problemov, tak teraz neviem, mam kupi novu original lambdu sondu, alebo behat takto s odpojenou :?
big.jedla - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od big.jedla - FK »

s natvrdo odpojenou lambdou budeš mít větší spotřebu, přechlastaný motor, možná neprojdeš emisema a určitě časem zabiješ katalyzátor... tak si spočítej jestli se ti to vyplatí... pokud to auto má větší budoucnost než pár kilometrů do STK a pak vrakač, tak by se to mělo vyměnit.
Já kupoval univerzál BOSCH za já už nevím snad 1200???

Do 1.3MPi patří BOSCH LS-05, univerzální lambda se jednoduše překonektoruje takto:
http://aa.bosch.cz/download/Autoprislus ... -bosch.pdf

já ji mám 10tis km a zatím OK
Denoo - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Denoo - FK »

ok, tak som kupil Bosh original aj s kabelazou , cena 85 euro, celkom palka, ale zato auto ide ako hodinky, ked to porovnam s lambdou novou od Vika ci aka to bola znacka za 30 euro, tak tam skakalo auto ako kon, nevedel som ze lambda urobi taky velky rozdiel v jazde,,, uz nikdy lacne diely :? aj ked na felde co je auto za par korun uz chce asi kazdy aj diely za par korun.

No mne sa oplati nova lambda original, lebo jazdim na tom aute takmer 50 000km rocne, uz mam 150 000km za tri roky,,, inak neznicitelne auto a to nakladam tovar do neho kazdy den do plna, nehovoriac o tom ked som vozil strk na stavbu 700-800kg plus osoby dve a bez najmensich problemov na jeden krat ,, pick up :) felda je stroj za par korun..
big.jedla - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od big.jedla - FK »

páni a kolik už ten stroj má najeto při takovém nájezdu???

jinak člověk si musí spočítat jestli se mu vyplatí 3x měnit stejnou věc a nikdy to není ono nebo raději rovnou koupit originál co vydrží a funguje jak má... ty VIKA shity sou fakt jen na chvilku a mnohdy už nové to funguje hůře než 10let jetý originál :D
Denoo - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Denoo - FK »

ma nabehane necelych 500 000 km,
Denoo - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Denoo - FK »

No tak neviem, po cca 400km, opat troska zacina pocukavat s jemnym plynom, aj ked nie moc, tak zeby opat lambda sonda? No ked ju odpojim je to ok , neviem co mam furt s tu lambu, este ma napadlo, raz za cas sa mi stane ze prebija alternator , ide az k 17V , svetla sa rozsvietia ovela jasnejsie , niekedy to spravi na minutu, teraz sa mi stalo ze aj 10 min prebijalo. Ked to prestane prebijat a skoci do normal nabijania, tak trosku cukne s autom. Moze prebijanie odpalovat Lambdu sondu??

Dnes idem menit regulator napatia , predpokladam ze to bude hlavna zavada prebijania, len neviem potom co dalej
Uživatelský avatar
SatandaS
Příspěvky: 1553
Registrován: pon 11. srp 2008 16:45:56
Bydliště: Frýdek-Místek / Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od SatandaS »

myslím že ti bude stačit vyměnit jen ten regulátor a přebíjet to nebude, to bys musel mít v čudu už celí altík ( můstek atd..) s cukáním ti neporadím. Poslední dobou se mi taky zdá že malinko začíná cukat. Já zkusím první vyměnit svíčky pak se uvidí.
Denoo - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Denoo - FK »

sak prave nad tym katalyzatorom rozmyslam, lebo som jazdil asi dva roky , a potom som nahodne siel na pc, a tam ukazazlo zlu lambdu, len neviem ako dlho bola zla, auto neblblo, tak ci za ten cas neodisiel katalyzator, len ako mam zistit ci je katalyzator zly ? :oops:
OUTDOOR
Příspěvky: 57
Registrován: sob 23. dub 2011 10:48:26
Bydliště: Jaroměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od OUTDOOR »

Ahoj, měl bych takový dotaz ohledně lambda sondy.. Dneska jsem měl auto píchnutý na diagnostice a zjistil jsem, že když mám klíček otočený pouze do I. polohy (svítí kontrolky atd..), tak se napětí na lambda sondě neustále postupně zvyšuje, tak jsem nastartoval a koukl do Vag-Scope a podle grafu se napětí stále snižovalo, při tom sonda nepracovala až klesla pod ten 1V, tak se chytila, takto jsem to zkusil 3x, zkusil jsem taky při tom klesání drbnout do plynu, ale ničemu to nepomohlo. Auto jede tak jak má, spotřeba je taky tak nějak rozumná, teď jsem ji sice měl na poslední 2 tankování o něco vyšší než normálně (od 7 - 7,5l/100km), ale to přisuzuji spíš jízdnímu stylu (jinak bývala něco pod 7). Teď jsem si taky namontoval palubák a ukazuje mi průměrnou spotřebu cca 6,5l/100km. Jinak v chybách nic není. Je to normální chování lambda sondy nebo se mám připravit na její budoucí výměnu?
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 198
Registrován: ned 25. bře 2007 9:40:47
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Tomy »

Zdravím. Tiež mám asi problém so sondou. Vie mi niekto z obr povedať či sú hodnoty ok? - vdaka
Motor mi vynecháva ked je zahriaty a chvíľu beží na voľnobehu. Niekedy nechce ísť ani cez 2tis ot. Po chvíli ak ho dusím je to už ok. No len kým zas nie je na voľnobehu. Potom znova..

http://uloz.to/x59Vthh/vag-jpg
robin1 - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od robin1 - FK »

Nefunguje ti lambdaregulácia.

Taktiež to krátke "zvýšenie teploty" motora (nad 120°C) by tam nemalo byť. Zaujímavé je, že sa to stalo vtedy, keď si prudko zvýšil otáčky na skoro 4000.Chcelo by to vo VAG-Scope urobiť dlhší časový záznam (znížením hodnoty "pixelshift" na 3 a viackrát zvýšiť otáčky, či sa ten výpadok hodnoty teploty bude opakovať.

Pamäť závad je čistá?
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 198
Registrován: ned 25. bře 2007 9:40:47
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Tomy »

Teplota liezla hore lebo to som už stál na parkovisku so zohriatym motorom. ale za jazdy vyzerala krivka lambdy podobne. Skakalo to z nuly na 0.76, občas na 0.6.
Je normalne aby počas jazdy vykazovala 0? 0 bola za jazdy pri zaradenej rýchlosti a motor v zábere, pri povolení plynu vyskočilo na 0.76.

Pamäť závad je čistá, až na záznam o odpojených vstrekoch (jazdím na LPG).
robin1 - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od robin1 - FK »

Nemám na mysli pozvoľný ohrev motora pri státí, ale ten veľký teplotný skok z 97°C na vyše 120°C. Na obrázku v bielom krúžku: Obrázek




Ak je ten záznam urobený pri jazde na LPG, tak svoju poznámku o lambdaregulácií beriem späť. Nemám skúsenosti, ako sa chová sonda pri jazde na plyn.
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 198
Registrován: ned 25. bře 2007 9:40:47
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Tomy »

Tak pridám ešte z ďalšieho merania. Toto som už robil po vyčistení a vyfúkaní sondy. Nebola čierna, ale zľahka do hneda. Merané na voľnobehu. Kým sa motor zahrial reagoval na plyn normálne. Po zahriatí to už zas blblo pri pokuse zvýšiť otáčky z voľnobehu. Vyznačené v obr 2.

Obrázek

Obrázek


prvá polovica LPG, druhá benzín
Obrázek
luma - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od luma - FK »

Čau, mám vyšší spotřebu. Kolem 13l. Před nedávnem mi vytekla voda do oleje, tak bylo vyměněné těsnění pod hlavou. Od té doby to při neutrálu trošku cuká. Spotřeba byla vysoká už i předtím. Hodil jsem to na vag a zkontroloval lambdu.
V klidu je graf zde: (ze začátku se program sekl..tak po pauze to jelo dál. Pak se sekl znova a vyhodil nesmyslné hodnoty. Asi nekvalitní kabel)
Obrázek

A při jízdě:
Obrázek
Jde vidět, že někdy to vylítlo i přes 1V :? Chyby mi nepíše žádné. Podle mě asi bude v pořádku, nebo ne?
luma - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od luma - FK »

Neví někdo, jestli to vadí, když to vyskočí přes ten jeden volt?? Mám vysokou spotřebu kolem 13l.
Bugz22 - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Bugz22 - FK »

pokud jde o doporučení lambdy tak já jí měnil a vzal jsem z autokelly nějakou za 1400 na felinu byla i přesně na model a motor ale po 3 týdnech odešla nějak se rozsypala chrastí v ní a nefunguje tak jsem si tam nechal ve škodovce dát originál kterej stál mimochodem jen 1800 a vše ok se zárukou na funkčnost 2 roky :) takže určitě nekupovat neorigo
PavelZet
Příspěvky: 140
Registrován: čtv 30. dub 2009 16:13:11
Bydliště: Brno-okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od PavelZet »

pánové, já mám dotaz. Někde jsem četl na netu, že se doporučuje lambda sondu při 160000km vyměnit, je to tak? Dá se nějak lambda proměřit(ohmmetrem) mimo auto, v jakém je třeba stavu? Nebo jen VAG?
Mě teda felda nějak nežere, dlouhodobou spotřebu podle palubáku mám +- 6,3. Ale když jsem byl před skoro dvěma lety na stk, tak mě ten technik na emisích řekl, že už ta lambda není nic moc... (Mám najeto 176tis, 50kw,1.3mpi)

edit: dnes jsem pohledal v papírech z emisí a našel jsem tyto hodnoty na lambdě: v roce 2009 (najeto 146000km) 1,02 a v roce 2011 (161500km) 1,028 (Předepsané pro lambdu 0,97 - 1,03)
Škoda felicia 1.3Mpi 1997
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od denis15 »

Můžeš zkusit digitálním multimetrem na rozsahu 2V ss-samozřejmě na autě a při nastartovaném motoru. Mělo by to jezdit nahoru a dolu, dle předpokladu. Zvládne to měřák za 150kč z bauhau a jiných.
Jinak najeto 185tis na původní lambdě a chodí. Problém cukání mě osobně dělaly vstřikovače-zajetelené a slabší palivová pumpa. Možností je více a není dle mého důvod měnit pořád dokola lambdu. Zkus i jiné možnosti. Měření lambdy napoví.
PavelZet
Příspěvky: 140
Registrován: čtv 30. dub 2009 16:13:11
Bydliště: Brno-okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od PavelZet »

denis15: mě to auto nezlobí, šlape jak hodinky, jen mě zaráží ty mezní hodnoty na stk(emisích), tak si říkám, jestli lambdu nechat úplně kleknout nebo ji preventivně raději vyměnit. Paliv.čerpadlo jsem měnil minulý rok.
Škoda felicia 1.3Mpi 1997
josef

1 6 jak pozmam vadnou lambda sondu

Příspěvek od josef »

Lambda má mať pracovný rozsah pri 90 C 0,2V - 0,9V a má sa meniť cca 30x za minútu 1V a viac je zle
mark.long - FK

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od mark.long - FK »

zdravim,

zeptal bych se na mou zvysenou spotrebu u 1.3MPI 50kW, jezdim okolo 9l na 100km...nejezdim kratsi trasy nez je 20km...a rozhodne to neni jen po meste....pred casem mi auto delalo to, ze se nekdy dusilo na volnobeh 500ot., ale nechciplo, ale nereagovalo treba vubec na plyn a az po proslapnuti poradnem to zase jelo normalne...vycistil jsem skrtici klapku, od te doby mam porad volnobeh na 1200ot a zustavaji otacky viset i na 2000ot. po lehkem proslapnuti spadnou zpet na 1200ot....restart RJ, adaptacni hodnoty vse provedeno, najeto kolem 2000km a porad ty otacky jsou stejne...zameril jsem se na lambdu, ve vagu to haze chybu G39 lambda vstup otevren sporadicky...nize prikladam screen jak lambda pracuje...pry by mela behat od 0,2V do 0,8V...nekeri rikaji, ze do 1,0V behat muze, nekteri zase do 0,9V atd...nevim tedy jake spravne hodnoty by mela byt...me proste beha od nejakych 0,45V az do 1,1V, ale spise ta horni hranice je do 1,0V...1,1V jsem zaznamenal jen chvilkama...co myslite podle popisu a screenu? Ovlivnuje mou spotrebu i zvysene otacky lambda?diky

Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

Zdarec máte někdo nápad, co může u felicie 1,3 MPI 40 kW způsobovat opakované poškození lambda sond? Mám již třetí lambdu v háji v průběhu 3 let, vždy vydrží cca 5-10 kkm a odejde. Původní byla origo NTK, najeto 70 kkm, odešla cca 5 kkm po montáži LPG, potom Bosch, také cca 5 kkm, potom použitá originál NTK s 90 kkm vydržela ca 10 kkm. Teď jsem si koupil novou originál NTK 6U0906265E, chystám se ji namontovat a pak na emise+STK. Mám docela obavu jak dlouho mi vydrží, nebyla úplně nejlevnější a rád bych případnému poškození předešel. VAG bez závad, kromě teda nefunkční lambdy. Přepětí snad také není, všechny žárovky mi drží a nepraskají. Budu rád za každý tip, díky....
Kroupa
Příspěvky: 131
Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
Bydliště: Zbysov 66411
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Kroupa »

Ahoj,já měl podobný problém s lambdou.Když jsem si nechal udělat odbornou firmou plyn BRC.Tak mě omylem přerušili místo signálu od lambdy napájení vyhřívání.Nevím jakou máš soupravu LPG,já u své mám relé které mi tu lambdu přepne na jednotku pro plyn nebo benzín,bere si z ní signál.Mrkni na to.Barvu drátu,který je přerušen nevím z hlavy snad šedý.Tuším,že dva bílé jsou vyhřívání,jsou silnější.Pak je asi černý kostra.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

ahoj, mám STAG 100, AGC Strakonice. Dělaly mě to takový vemena v Brně, který tomu prd rozuměly. Nakonec jsem musel sám odpojit krokáč a bylo to v pohodě. Ale teď bych to chtěl zase zkusit zapojit na tu lambdu, už jen kvůli emisím, abych prošel. Na ten přerušenej drát se mrknu, u lambdy jsem ho určitě přerušenej neměl, spíš někde dál v kabelech k ŘJ. Divný je to, že to vždy chvíli (ca 5000 km) fungovalo normálně a neprojevilo se to okamžitě, což by v případě přerušení špatného kabelu určitě nastalo.
Kroupa
Příspěvky: 131
Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
Bydliště: Zbysov 66411
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Kroupa »

Ahoj,mě to taky dělali v Brně,u Čadka.Též to byli umělci.
Zkoušel jsi to napojit na Wag,aby jsi zjistil jak ta lambda chodí na plyn i benzín.
Mě na to po nějakém čase přišel při opravě plynař z Boskovic u kterého jsem to měl.Měl jsem problém ze startama a střílelo to do sání.
Tehdy vyměnil lambdu,přepojil zapojení a doporučil svíčky.Absolutní spokojenost.
Když napíšeš mail tak ti pošlu zapojení na lambdu co jsem používal pro její kontrolu během jízdy.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

mně to dělali na Jeneweniova 2, www.1-lpg.cz (teď koukám, že se asi před těmi rozlícenými zákazníky raději přestěhovali jinam). mám centální mix, podtlak a krokový motorek řízený lambdasondou. VAG jsem samozřejmě zkoušel, lambda mi nefungovala vůbec, ani na LPG ani na benzín. Je otázka, pokud by šmikli a napojili LPG řídící jednotku např. na drát vyhřívání jako tobě, jestli by třeba na benzín nefungovala bez problémů. Nebo jestli by nebyla nefunkční hned od začátku, protože po výměně mi několik tisíc km fakčila. Ale zas tolik tomu nerozumím, tak budu rád, když mi k tomu povíš svoje zkušenosti. Starty jsou ok, střílení do sání jsem zatím nezažil ani jednou. Ale na škrťák to mám seštelovaný tak nějak aby to jakž takž jelo, ovšem do otáček přes 3500 se už tomu moc nechce. A když to povolím více, tak to zase žere jako kráva ;-). Takže bych byl rád, kdyby to fungovalo na ten krokáč, tak jak to má být. Mejl jsem ti poslal do SZ, budu rád, když mi pošleš to zapojení. V pátek jdu na revizi, tak zkusím plynařovi povědět, ať mi mrkne na to zapojení, jestli je lambda tak jak má být. I když už jsem u něj byl a nic kromě toho, že nefunguje lambda, neobjevil. Ale někoho je třeba trochu popostrčit, i když oni to mistři nemají moc rádi ;)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

Takže dnes na revizi + seštelování LPG a nastavení krokového motorku. Včera jsem přišel na to, že pokračování šedého drátu lamda sondy dál ze svorkovnice - žlutý drát, dle mého mínusový pól (ukostření) bylo přelomené, takže jsem sletoval dohromady, vyzkoušel lambda regulaci na benzín a s novou lambdou to fungovalo. Dnes revize+seštelování proběhlo OK, lambda reguluje na LPG i na benzín. Ještě zkusím vyzkoušet tu původní lambdu, zdá se, že problém byl jen v tom přerušeném mínusovém drátu. Ovšem lambda je ukostřená i přes závit a koleno výfuku, i když zde je hodně spojů a můžou zde být různé přechodové odpory, ale stejně by zřejmě lambda měla fungovat i s přerušeným mínusovým drátem, nebo ne?

Teď jsem jen zvědav, jak dlouho lambda vydrží, doufám, že déle než ty 3 předchozí 5000-10000 km. Plynař povídal, že nejsou výjimkou felicie s původní lambdou a 200 000 km na LPG. Tož uvidíme...

edit: lambda reguluje, po instalaci nové lambdy a připojení krokového motorku lambda reguluje na benzín i LPG, ovšem zastudena se motor dusí i při jemném sešlápnutí plynového pedálu. Co je zajímavé, ne hned po přepnutí a rozjezdu, ale cca po ujetí 50-100 m po zařazení rychlosti z neutrálu (typický případ dojíždění na křižovatku na neutrál po zařazení kteréhokoliv převod.stupně). Při plynulé jízdě na kterýkoliv rychlostní stupeň stále OK. Zahřátý (cca po 2 km) už OK. Semtam i teplý motor (85°C) po zařazení rychlosti z neutrálu cca 1 vteřinu nereaguje na plynový pedál, ale pak se rozjede. Svíčky najeto lehce přes 20 kkm, vzduch.filtr zhruba také tak. Ventily štelovány před ca 10 kkm, klapka čištěná a reset Simos Managerem před ca 2000 km. Nějaký nápad, čím to? Díky...
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

...takže na vině byla bohatost volnoběhu, se kterou vím, že odborníci při štelování čachrovali. Ubral jsem skoro až nadoraz a je to ono. Lambda tentokrát na vině nebyla. I když měl jsem ji v podezření, po jejím odpojení se problém nevyskytoval...

Myslím, že jak byla bohatost na volnoběh relativně dobrá, krokový motorek byl zcela uzavřen a při přidání plynu samozřejmě bohatost volnoběhu nestačila - proto se to dusilo při přidání plynu. Než totiž krokový motorek zareaguje a otevře se natolik aby to stačilo na rozjezd, uplynou třeba 2-4 sec. Při plynulé jízdě tato rychlost reakce stačí, ovšem rozjezdy byly problém.

Tedy uškrcením bohatosti volnoběhu jsem zřejmě způsobil to, že krokový motorek neuzavírá zcela, je trochu otevřen a rozjezd je potom bez problému. Takže problém je vyřešen :thumright:
felicia

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od felicia »

Ahoj chci se zeptat mám felicii 1.3MPI 50kW 1997 potřebuju novou sondu a pročítám si tohle téma skusil bych tu NTK ale nevím kterou jestli je rozdíl mezi MPI do rv 99 a od 99 díky za odpověd ... myslel sem tuhle http://www.autobyznys.cz/x19504/lambda- ... 6u0906265b
felicia

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od felicia »

nebo spíše tuhle ? http://www.autobyznys.cz/detail19019/la ... 1/99-orig- tamta je asi na SPI ne ?
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od 103457 »

Pokud chceš na MPi, tak musíš koupit pro MPi, takže ta druhá. Ta oprvní je pro motor BMM, který se dával do favořitů a prvních feld. Máš to na popiskách všechno napsané.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

...nehledě na to, že ta první lambda je čína, kterou bych teda opravdu nikomu nedoporučil pro její velkou nespolehlivost. jinak co se týká tvého prvního dotazu, není vůbec žádný rozdíl mezi lambdou pro felicii MPI do r.99 a po r.99. Podmínkou je, aby opravdu byla pro MPI a ne pro BMM, jako ta čínská lambda v prvním odkazu. Nebral bych ani Bosch, který také své výrobky nechává dělat v číně a vzal bych tu NTK, podle obrázku by to měla být ta z druhého odkazu, Boschka vypadá jinak. Ale pro jistotu bych ověřil, zda to tak opravdu je.
Rozdíl mezi lambdami je takový, že lambda pro BMM (LSH 24) má kontinuální vyhřívání, kdežto lambda MPI (LSH 25) má vyhřívání periodické. Pro bezproblémový provoz bych rozhodně koupil takovou, která tam má být.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od Rob »

... víte někdo prosím, kde je lambda sonda ukostřená? Jedna kostra je přes závit na výfuku, která ale není úplně spolehlivá a druhá přes šedý mínusový drát, který vede do svorkovnice a odtud potom zřejmě do ŘJ. Ta by zřejmě měla být ukostřena tam kde je umístěna, tzn. na levé straně u LP tlumiče. Je to tak, anebo se mýlím?
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Lambda sonda 1.3 MPI

Příspěvek od mikka »

Vyhřívání lambda sondy je ukostřeno přes řídící jednotku, ta je ukostřena přes propojku č.86 v kabelovém svazku motoru na kostřící bod 12 v motorovém prostoru vlevo.
Stínění obou signálních kabelů k sondě je zapojeno taky k propojce č. 86 a pak na kostřicí bod 12.
Signál z lambda sondy je na řidící jednotku zapojený na piny 25 a 26 dvaapadesátipinové svorkovnice a ani jeden podle mě nebude přímo uzemněný, to by nemusely být oba dráty stíněné.
Odpovědět