Lambda sonda 1.3 MPI
Lambda sonda 1.3 MPI
Mám dotaz ako preverit funkcnost lambdy. Po kontrole sviecok som zistil ze maju dost silne nanosy ciernej sadze. Su len mesiac stare - NGK BKUR5ET. Motor ma najazdene 120t km. Mam lambdu odpojit a na zahriatom motore merat voltmetrom? Kolko tam mam namerat ked je motor zahriaty? Kolko asi vydrzi lambda? Konkretne u mna sa jedna o motor 1.3MPI 50kW. Dík za tipy a rady
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
HMM pokial viem lamda sonda má 5 káblov . A pokial viem podla nej motor dávkuje palivo a upravuje bohatosť zmesi a keď ju odpojíš tak motor bude mať buď nepravidelný chod alebo zhasne . A takéto niečo sa kontroluje počas prevadzkovej teploty motora a cez Diagnostiku (VAG , VAG-COM ... )
EDIT: A malo vy tam byť od 0.2 V - 0.9 V cez Diagnostiku
EDIT: A malo vy tam byť od 0.2 V - 0.9 V cez Diagnostiku
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
No kdyz ti odejde lambda tak ti to chcipa na volnobeh a mas vysokou spotrebu tak okolo 10litru i vic .. me se to teda takhle delalo na stare felde ...
MOD
MOD
Tomy píše:Mám dotaz ako preverit funkcnost lambdy. Po kontrole sviecok som zistil ze maju dost silne nanosy ciernej sadze. Su len mesiac stare - NGK BKUR5ET. Motor ma najazdene 120t km. Mam lambdu odpojit a na zahriatom motore merat voltmetrom? Kolko tam mam namerat ked je motor zahriaty? Kolko asi vydrzi lambda? Konkretne u mna sa jedna o motor 1.3MPI 50kW. Dík za tipy a rady
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
No ja mam kombinovanu tak 7-8l, ale mam po mesiaci čierne sviečky. Čím to môže byť? Typ je presne taky ako odporuča výrobca - BKUR5ET.
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
Nie, povedal by som že nežerie v podstatne nič. Asi tak 1dcl medzi výmenami.
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
Myslím,že by diagnostika napověděla víc.
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
No Vag by ti to mohl vyluštit, i když ti to nepoví závadu, tak diagnostika ti řekně, jak reguluje. Musí se její hodnota pohybovat na diagnostice kolem 0,97-1,03, jakmile je to v jiném (asi spíš ve vyšším rozmezí), tak to je buď načatá a nebo špatná, ale zase to neni jednoznačný - např. mě lambda dělala to, že auto pocukávalo a otáčky se sem tam motaly, jak chtěly (720-1000 a atd.) a nebo také při dojezdu na křižovatku, tak chcípla, ale diagnostika jen řekla sporadický signál... Už to tady tak nějak bylo také zmiňovaný. Ale jestli nejsou dobře vypálené a nežere ti to olej, tak to takhle těžko radit. A co jiné svíčky? zkoušel si také, než ty, co tam máš teď?
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
Ano, BOSCH FLR8LDCU+, a okrem toho že auto nejazdilo bohvie ako, boli tiež čierne. Olej to nežerie. Teplota motora sa drží vždy na cca 82 - 88stC. Dnes skusim premerať tu lambdu multimetrom.
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
No tak som to premeral a rovno aj porovnal s otcovou feliciou 1.3BMM. U lambdy som to nameral rovnako u oboch aut - napätie bolo 0,3 - 0,8 (u zahriatych motorov). ALE. Pri rovnako zahriatych motoroch som nameral rozne odpory na snimačoch teploty vody. U mojej boli hodnoty pri 88stC 133/265 ohm, u otcovej to bolo 135/365 ohm. Predpokladam že tá druhá hodnota je pre RJ, kedže ručičky ukazovali rovnako. Môže to byť tým, a následne RJ presycuje zmes pre motor?
Koľko je správna hodnota snímača? Predpokladám že je rovnaký typ pre 1.3MPI @ 1.3BMM.
Koľko je správna hodnota snímača? Predpokladám že je rovnaký typ pre 1.3MPI @ 1.3BMM.
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
Pro 1.3MPI má být odpor snímače pro ŘJ motoru v rozsahu 1500-2000 Ohmů při teplotě 30 st.C a 275-375 Ohmů při 80 st.C.
Jestli je to stejné i pro BMM, nevím.
Jestli je to stejné i pro BMM, nevím.
Re: Vadí vadná lambda?
Poznáš to podle spotřeby jestli hodně žere, tak ji vyměň. Jinak můžeš zničit katalyzátor.
Re: Vadí vadná lambda?
Týhle čínský bych moc nevěřil. originál škoda vydrží i 120000km. Tahle čína je levná, ale s kvalitou to nemá nic společnýho. zkus http://www.skoda-dily.cz/index.php?acti ... 6U0906265C
Re: Vadí vadná lambda?
Věřím pouze lambdě NTK.
6U0 906 265 E.
6U0 906 265 E.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
- Vici
- Příspěvky: 1278
- Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
- Bydliště: Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Půjde mi tahle lambda??
jo to je lambda NTK pro mpicko od 99. mela by byl lepsi nez boschka kterou montovali predtim (jak by rekl dedla). cili urcite neprohloupis
Naposledy upravil(a) Vici dne pát 09. kvě 2008 22:37:16, celkem upraveno 1 x.
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
Re: Půjde mi tahle lambda??
To je ta nejdokonalejší japonská lambda NTK,která byla kdy do Feldy vyrobená!
Říkám jí "nesmrtelná".
Říkám jí "nesmrtelná".
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Re: Půjde mi tahle lambda??
Jakákoliv chyba lambdasondy (v paměti závad) není v pořádku = lambdu samozřejmě vyměnit.
Spotřeba 8,5 mi přijde celkem normální,hlavně na kratší tratě.
Spotřeba 8,5 mi přijde celkem normální,hlavně na kratší tratě.
Naposledy upravil(a) Dedla dne ned 11. kvě 2008 21:00:22, celkem upraveno 1 x.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatná lambda sonda-funkčnost
Lambdu jsem měl v háji taky (1.6MPi). Byla totálně nefunkční, neměřil jsem na ní žádné napětí, jenom sem tam to vyskočilo a zase spadlo.
Tím že z ní nešlo vůbec nic, tak byla řídící jednotka v nouzovém režimu. Vypisovalo to chybu lambdy (zkrat, nebo přerušené vedení).
Auto jelo poměrně dost slušně, chlastalo to ale přes deset litrů a v zátěži v otáčkách byl motor hlučný (duněl)
Tím že z ní nešlo vůbec nic, tak byla řídící jednotka v nouzovém režimu. Vypisovalo to chybu lambdy (zkrat, nebo přerušené vedení).
Auto jelo poměrně dost slušně, chlastalo to ale přes deset litrů a v zátěži v otáčkách byl motor hlučný (duněl)
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatná lambda sonda-funkčnost
To jsem pochopil, že máš 1.3 benzín. Já jsem tam jenom pro upřesnění napsal, že jsem to řešil na 1.6ce.
Několikrát jsem četl, že se lamda dá probrat k životu tak, že zahřátý motor na neutrál na místě točíš na 4000 otáček po nějakou dobu. Zkus to, nic se nemůže stát.
Několikrát jsem četl, že se lamda dá probrat k životu tak, že zahřátý motor na neutrál na místě točíš na 4000 otáček po nějakou dobu. Zkus to, nic se nemůže stát.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatná lambda sonda-funkčnost
Lambda co je ve Feldě je velice podobná téhle http://www.mjauto.cz/newdocs/bosch/BENZIN_lambda_1.jpg
Ten tmavý sosák čouhá do výfukového potrubí. Drážkama na něm se do sondy dostávají výfukové plyny. Teoreticky se tak může stát, že se to ucpe. Ta moje nefunkční byla ale dokonale čistá.
Ten tmavý sosák čouhá do výfukového potrubí. Drážkama na něm se do sondy dostávají výfukové plyny. Teoreticky se tak může stát, že se to ucpe. Ta moje nefunkční byla ale dokonale čistá.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatná lambda sonda-funkčnost
Sondu jsem dával NGK, stála mne asi 1500.
Jestli je v paměti řídící jednotky závada lambdy, tak pravděpodobně lambda vadná bude. Aby jsi měl jistotu, tak je možné zkontrolovat výstupní napětí lambdy na osciloskopu. Já to dělám i obyčejným voltmetrem. I tím poznám když je Lambda KO. Asi bych nepoznal, že je načnutá.
Jestli je v paměti řídící jednotky závada lambdy, tak pravděpodobně lambda vadná bude. Aby jsi měl jistotu, tak je možné zkontrolovat výstupní napětí lambdy na osciloskopu. Já to dělám i obyčejným voltmetrem. I tím poznám když je Lambda KO. Asi bych nepoznal, že je načnutá.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatná lambda sonda-funkčnost
Od lambdy vedou čtyři dráty. Dva jsou na vyhřívání a dva jsou signál pro řídící jednotku. Dva silnější dráty jsou vyhřívání, dva slabší jsou signál. Barvy teď nevím, ale když koukneš na schema, tak to najdeš.
Vyhřívání je normálně na 12V, tak když změříš napětí mezi těma silnějšíma drátama, tak tam musí být 12V (při nastartovaném motoru - vyhřívání se ovládá společně s palivovým čerpadlem).
Když budeš měřit napětí mezi těma slabšíma, tak po zapnutí zapalování tam bude 0V. Když nastartuješ, tak za moment se zapětí začne zvyšovat a doleze tak na 0.8V. Na měřáku budou čísla lítat někde kolem, protože ve skutečnosti výstupní napětí stále kolísá v rozsahu cca 0.1-1V. Kolísání je ale tak rychlé, že to voltmetr tak nějak zprůměruje.
Já jsem na lambdě měřil trvale 0.05 voltu a to samozřejmě řídící jednotka vyhodnotila jako chybu a přepnula se do nouzového režimu.
Ona ta regulace funguje tak nějak, že po nastartování jede řídící jednotka podle nějakých předprogramovaných hodnot a čeká až se lambda prohřeje a poleze z ní signál, když se nedočká zvýšení napětí, tak ví že je někde chyba. Zrovna tak má naprogramované nějaké předpokládané hodnoty napětí a když z lambdy leze něco mimo rozsah, tak to vyhodnotí taky jako chybu.
Vyhřívání je normálně na 12V, tak když změříš napětí mezi těma silnějšíma drátama, tak tam musí být 12V (při nastartovaném motoru - vyhřívání se ovládá společně s palivovým čerpadlem).
Když budeš měřit napětí mezi těma slabšíma, tak po zapnutí zapalování tam bude 0V. Když nastartuješ, tak za moment se zapětí začne zvyšovat a doleze tak na 0.8V. Na měřáku budou čísla lítat někde kolem, protože ve skutečnosti výstupní napětí stále kolísá v rozsahu cca 0.1-1V. Kolísání je ale tak rychlé, že to voltmetr tak nějak zprůměruje.
Já jsem na lambdě měřil trvale 0.05 voltu a to samozřejmě řídící jednotka vyhodnotila jako chybu a přepnula se do nouzového režimu.
Ona ta regulace funguje tak nějak, že po nastartování jede řídící jednotka podle nějakých předprogramovaných hodnot a čeká až se lambda prohřeje a poleze z ní signál, když se nedočká zvýšení napětí, tak ví že je někde chyba. Zrovna tak má naprogramované nějaké předpokládané hodnoty napětí a když z lambdy leze něco mimo rozsah, tak to vyhodnotí taky jako chybu.
Re: Špatná lambda sonda-funkčnost
Čím namazat závit lambda sondy, pokud to není zbytečné ? V dílenské přír. doporučují tuším tuk G5. Nevíte kde ho sehnat a za kolik? díky
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatná lambda sonda-funkčnost
Na všechno co je horké je nejlepší grafit.
Re: Špatná lambda sonda-funkčnost
Doporučuju Molyko, je ještě lepší, než grafit.
Míchám práškové molyko (MoS2) s mazacím tukem A4.
Míchám práškové molyko (MoS2) s mazacím tukem A4.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatná lambda sonda-funkčnost
Jestli jsi jenom vyměnil lambdu, ale chybu jsi nenechal vymazat, tak se nediv. Mě vadná lambda prostě řídící jednotku hodila do nouzáku a bez diagnostiky se z něj už nedostane.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatná lambda sonda-funkčnost
Jo, myslím tím vymazání chyby.
A po výměně se chyba už znovu neukázala?
Přestaň dělat pokusy a nech to pořádně změřit. Když to žere, tak je základ měření emisí. Podle toho co leze z výfuku se hned pozná jestli je regulace směsi OK, nebo ne. Stačí nějaká netěsnost potrubí před lambdou a všechno je v háji.
A po výměně se chyba už znovu neukázala?
Přestaň dělat pokusy a nech to pořádně změřit. Když to žere, tak je základ měření emisí. Podle toho co leze z výfuku se hned pozná jestli je regulace směsi OK, nebo ne. Stačí nějaká netěsnost potrubí před lambdou a všechno je v háji.
Diagnostika
Zdravím všechny, tak jsem dneska hodil felišku na počítač a zjistil asi důvod mých problémů. Napsalo mi to následující:
00537 - Lambda-regulace
19-10 - spodni hodnota dorazu - Intermittent
00525 - Lambda-sonda (G39)
05-10 - vstup otevren - Intermittent
00525 - Lambda-sonda (G39)
07-10 - signal prilis nizky - Intermittent
Asi se s lambdou můžu rozloučit co?
00537 - Lambda-regulace
19-10 - spodni hodnota dorazu - Intermittent
00525 - Lambda-sonda (G39)
05-10 - vstup otevren - Intermittent
00525 - Lambda-sonda (G39)
07-10 - signal prilis nizky - Intermittent
Asi se s lambdou můžu rozloučit co?
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diagnostika
No já myslím že se lambda již rozloučila s tebou. Ještě zkoukni kabeláž od lambdy včetně štekru jestli není někde nějaká zrada a pokud vše OK tak utíkej pro novou.
Re: Diagnostika
se spatnou lambdou muzes jezdit jen ti asi vyleze spotreba nahoru ... jednotka kdyz nedostava nejaky rozumny data tak tam misto nic soupne nejakej prednastavenej default ..
Re: Diagnostika
tak to je docela dobrá cena...ale i tak budu muset počkat do výplaty Díky moc kluci za pomoc...mám toho totiž na autě víc,,,musím ještě měnit čepy (mám je sice koupené, ale není čas) a manžetu na poloose
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
Josh123456 píše:No Vag by ti to mohl vyluštit, i když ti to nepoví závadu, tak diagnostika ti řekně, jak reguluje. Musí se její hodnota pohybovat na diagnostice kolem 0,97-1,03, jakmile je to v jiném (asi spíš ve vyšším rozmezí), tak to je buď načatá a nebo špatná, ale zase to neni jednoznačný - např. mě lambda dělala to, že auto pocukávalo a otáčky se sem tam motaly, jak chtěly (720-1000 a atd.) a nebo také při dojezdu na křižovatku, tak chcípla, ale diagnostika jen řekla sporadický signál... Už to tady tak nějak bylo také zmiňovaný. Ale jestli nejsou dobře vypálené a nežere ti to olej, tak to takhle těžko radit. A co jiné svíčky? zkoušel si také, než ty, co tam máš teď?
Lambda má mať pracovný rozsah pri 90 C 0,2V - 0,9V a má sa meniť cca 30x za minútu 1V a viac je zle
- juro111
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv 17. led 2008 11:52:51
- Bydliště: Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
Môžem sa spýtať, ako si premetal tú lambdu pomocou multimetra? Kam si to napojil aby Ti to meralo? Ja už som tiež nad tým rozmýšlal, že by som to preventívne premeral, ale nevedel som ako na to.
A ešte sa chcem spýtať. Minulý týždeň som vymenil sviečky. Elektródy boli také hnedo červené, na konci až do žlta. Ale na spodku pri konci závitu boli úplne čierne. Je to v pohode? Neviem ako dlho tam boli, ale boli to Champion so znakom škoda. Bolo na nich nejaké číslo 601. Môže to byť dátum výroby jún 2001?
A ešte sa chcem spýtať. Minulý týždeň som vymenil sviečky. Elektródy boli také hnedo červené, na konci až do žlta. Ale na spodku pri konci závitu boli úplne čierne. Je to v pohode? Neviem ako dlho tam boli, ale boli to Champion so znakom škoda. Bolo na nich nejaké číslo 601. Môže to byť dátum výroby jún 2001?
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
jak proměřit funkčnost lambdy multimetrem? měl bys tam mít tří nebo čtyřdrátovou lambdu-- šedý vodič-mínus,černý vodič-plusový signál,2x bílý vodič-vyhřívání lambdy,pokud máš tří drátovou lambdu tak tam nemáš šedý-mínus a jako mínus slouží tělo lambdy, odpoj lambdu z konektoru,nastartuj auto a měř multimetrem napětí mezi černým a šedým ( v případě tři drátové mezi černým a tělem lambdy nebo kdekoliv kostra auta) v případě že je lambda OK musí napětí rychle kmitat mezi 0V po cca 1V,pokud napětí stojí na určité hodnotě je lambda KO,nejlíp měřit osciloskopem,ale každý ho nemá, digit.multimetrem to jde taky,ručičkový multimetr vhodný není
- juro111
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv 17. led 2008 11:52:51
- Bydliště: Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
Ale keď ju odpojím, tak nebude behať, nie? Veď riadiaca jednotka nebude mať žiadne údaje od nej a tak bude dávkovať palivo podla prednastanevých hodnôt a nebude pomocou lambdy nič korigovať. To znamená, že zloženie zmesi bude stále rovnaké, čiže lambda bude dávať konštantné napätie. To napätie by malo behať len keď riadiaca jednotka robí úpravy v zmesi.
Ja myslím, že by sa to malo merať len keď je to zapojené a teda pracuje to. Ale vtedy sa tam tím multimetrom neviem nijako dostať.
Ja myslím, že by sa to malo merať len keď je to zapojené a teda pracuje to. Ale vtedy sa tam tím multimetrom neviem nijako dostať.
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
vůbec né,udělej to tak jak jsem napsal,vůbec nevadí když rozpojíš konektor lambdy a nastartuješ auto-nic se nestane,je uplně jedno jestli měříš napětí na přípojené nebo rozpojené lambdě,jednotka když pozná že je rozpojená lambda tak si nastaví optimální hodnotu kterou má danou v paměti,ale tohle neřešme,řešme to jestli je lambda OK,tak ji prostě změř tak jak jsem psal výše ( jinak chápeš to blbě- nejde napětí z řídící jednotky do lambdy,ale z lambdy do řídící jednotky,lambda funguje jako čidlo kyslíku ve splodinách a podle obsahu kyslíku generuje napětí které odesílá do řídící jednotky)
- juro111
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv 17. led 2008 11:52:51
- Bydliště: Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
Ja to chápem dobre. Viem že napätie ide od lambdy do RJ. Ale keď RJ dáva benzín podla prednastavených hodnôt, tak lambda bude dávať len jednu hodnotu napätia - podla toho či je zmes bohatá alebo chudobná. Ale keď chcem vedieť či je lambda OK, tak by som potreboval vedieť či na nej to napätie správne behá podla toho ako RJ koriguje zloženie zmesi. A vtedy musí byť pripojená. Určite nie je jedno či meriam napätie na pripojenej alebo odpojenej lambde. Pripojená by mala behať a odpojená by mala dávať zhruba konštantné napätie.
Alebo ako si ty zistil na odpojenej lambde či je OK?
Alebo ako si ty zistil na odpojenej lambde či je OK?
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
juro111 píše:Alebo ako si ty zistil na odpojenej lambde či je OK?
Já chápu to co psal pedre takto - pokud na odpojené lambdě naměříš konstantní hodnotu, tak je jasné že je jednoznačně ko, že prostě nereaguje. Pokud se na ní napětí nějak i nepatrně mění, tak reaguje a máme šanci, že je ok (další otázka pak je jestli dává správné hodnoty, ale základ, že reaguje máme). Beru to tak, že i když ŘJ nedostává od lambdy informace a používá nějaké nouzové hodnoty pro řízení spalování, tak nikdy to spalování nebude stále konstantní a tudíž se kolem lambdy budou měnit spaliny...a taky myslím, že lambda není jedinej zdroj informací pro ŘJ na řízení spalování, takže z ostatních zdrojů info dostane a bude moci korigovat. A tyto změny bychom měli na lambdě registrovat...jestli ne tak je ko.
Snad jsem to pochápal správně...
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
Toto literatura, je ji na NETu hafo, tak třeba hledej :
Pro dodržení optimálního složení směsi, které je velmi důležité pro činnost katalyzátoru, jsou moderní vstřikovací systémy vybaveny lambda sondou. Ta hlásí řídící jednotce prostřednictvím elektrického signálu iníormaci o okamžitém složení směsi a tím umožňuje řídící jednotce provést regulaci směsi na stechiometrický poměr.Lambda sonda je vystavena proudu výfukových plynů a reaguje na v něm obsažený kyslík. Aktivní keramika, nacházející se na vnější přední části sondy, je opatřena porézními platinovými elektrodami. Keramika se stává za vysoké teploty vodivou pro kyslíkové ionty. Vnitřní strana keramiky je spojena s okolním čerstvým vzduchem. Jeli koncentrace kyslíku na obou stranách keramiky různá, vzniká na elektrodách elektrické napětí. Signál napětí lambda sondy se mění skokově v oblasti odpovídající stechiometrickému složení směsi, tj. 1=1. Napětí blížící se 0,9 V charakterizuje bohatou směs, naopak napětí 0,1 V znamená, že je směs chudá. Napětí a vnitřní odpor sondy jsou veličiny závislé na teplotě. U vozidel Škoda je používána vyhřívaná lambda sonda, obsahující topný element, který ji vyhřívá. Regulační činnost lambda sondy s vyhříváním začíná od přibližně 300°C. V případě přerušení signálu sondy nebo jeho zkratu zůstává motor v chodu a závada se uloží do paměti závad řídící jednotky.
Jarda
Pro dodržení optimálního složení směsi, které je velmi důležité pro činnost katalyzátoru, jsou moderní vstřikovací systémy vybaveny lambda sondou. Ta hlásí řídící jednotce prostřednictvím elektrického signálu iníormaci o okamžitém složení směsi a tím umožňuje řídící jednotce provést regulaci směsi na stechiometrický poměr.Lambda sonda je vystavena proudu výfukových plynů a reaguje na v něm obsažený kyslík. Aktivní keramika, nacházející se na vnější přední části sondy, je opatřena porézními platinovými elektrodami. Keramika se stává za vysoké teploty vodivou pro kyslíkové ionty. Vnitřní strana keramiky je spojena s okolním čerstvým vzduchem. Jeli koncentrace kyslíku na obou stranách keramiky různá, vzniká na elektrodách elektrické napětí. Signál napětí lambda sondy se mění skokově v oblasti odpovídající stechiometrickému složení směsi, tj. 1=1. Napětí blížící se 0,9 V charakterizuje bohatou směs, naopak napětí 0,1 V znamená, že je směs chudá. Napětí a vnitřní odpor sondy jsou veličiny závislé na teplotě. U vozidel Škoda je používána vyhřívaná lambda sonda, obsahující topný element, který ji vyhřívá. Regulační činnost lambda sondy s vyhříváním začíná od přibližně 300°C. V případě přerušení signálu sondy nebo jeho zkratu zůstává motor v chodu a závada se uloží do paměti závad řídící jednotky.
Jarda
- juro111
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv 17. led 2008 11:52:51
- Bydliště: Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
No ja som to pochopil tiež tak nejako. Ale problém je v tom, že je len šanca že je OK. Ale s istotou to nevieme.
A neviem odkial by mohla RJ dostávať info na riadenie spalovania. Teda jedine čidlo podtlaku a teploty nasávaného vzduchu. Ale to nie je presné a preto je tam tá lambda, aby to dokorigovala na presný stechiometrický pomer.
A neviem odkial by mohla RJ dostávať info na riadenie spalovania. Teda jedine čidlo podtlaku a teploty nasávaného vzduchu. Ale to nie je presné a preto je tam tá lambda, aby to dokorigovala na presný stechiometrický pomer.
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
juro111 píše:No ja som to pochopil tiež tak nejako. Ale problém je v tom, že je len šanca že je OK. Ale s istotou to nevieme.
Beru to jako přibližující pomocné zjištění - buď mám jistotu, že je KO a nemusím dál zkoumat. Nebo nezjistím, že je KO - pak musím dále hlouběji zkoumat jestli je vadná nebo OK.
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
juro111 píše:West píše:ako jazdis? resp. do kolko ju tocis?
Bežne ju točím väčšinou do 2800, maximaálne 3000. Keď predbieham, tak som mal maximálne 4000.
Myslíš akože kvôli vypáleniu nečistôt? Občas ju trochu prevetrám, ale nie vela, lebo väčšinou nejazdím sám.
netusim nakolko je to aktualne, ale... obetuj trochu benzinu a toc to na mieste takych 3500 cca 3 az 5 minut. moze byt ze je 'zabita'
necistotami takze mozno sa potom preberie k zivotu.
- juro111
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv 17. led 2008 11:52:51
- Bydliště: Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.3MPI - jak poznam vadnu LAMBDU
Na mieste ju točiť do takých otáčok? Ja ju radšej vytočím pekne pri záťaži, keď zrýchlujem. Už to tak robím asi týždeň, možno dva a zdá sa, že auto dostalo silu. Ešte nie tak ako pred tým, ale postupne sa to polepšuje.
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí vadná lambda?
Lambdu kup tu dražší.Pokud jezdíš na lpg,tak moc tu spotřebu nepoznáš.Jinak já dával lambdu za 1400k bosch a myslím že je zas po ní.No asi jí nesvědčí ten olej co mi to sežere.Jinak po výměně jsem rozdíl nepoznal.Tak neví.Kat mi odejít nemůže bo žádný nemám.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
kyslikova sonda
jelikož už je čas na vyměnu zajimalo by me jakou tam mam strcit chci co mozna nejlepší ale nebranim se ani origo
Re: kyslikova sonda
Nejlepší a origo je: NTK - Japan. Číslo origo díllu s "E" na konci.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: stř 05. zář 2007 16:50:57
- Bydliště: Dolné Saliby
- Kontaktovat uživatele:
Re: kyslikova sonda
Len Ta opravím,ked nenahneváš,že je to číslo: 6U0 906 265 E.
Re: Škubání motoru - poraďte prosím
dobrý den, mám stejný, stále neřešený problém 1.3MPi 2000 107k km. Zkoušel jste čidlo otáček, někdo mi ho radil, je ale pravda že mi mnoho lidí radilo mnoho odlišných věcí, nadruhou stranu jsem rád že pár ste jich vyloučil. S tím čidlem je prej pakárna protože druhovýroby nezřídka nefungují zprávně takže originál je prý nejlepší. Jestli to nepomůže tak už to bude asi řj.. asi 2 lidi co mněli stejný problém ho tím vyřešili co sem čet na fórech..
Re: Škubání motoru - poraďte prosím
Lambda mně docela překvapuje, obzvláště když ji většina mechaniků hned vyloučila, protože auto je bez ni schopno v jakémsi nouzovém režimu fungovat "normálně" (aniž by chcípalo atd). Hlavně že jezdíte!!
Re: Škubání motoru - poraďte prosím
Zdravím, tak jsem taky vyměnil lambdu a je to OK. díky sanchezz.