Problémy s termostatem

Simos 2P
135M, 136M
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 198
Registrován: ned 25. bře 2007 9:40:47
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Tomy »

Chcel by som upozornit na termostaty z druhovýroby pre feldy 1.3. Nakolko mam vo felde v priebehu cca 1,5 roka uz 3. termostat. Mal som 2 polske (ale od 2 roznych vyrobcov) a jeden cesky, ktory mi bol v mototechne ponuknuty ako original. Neskor som zistil, ze to original nemohol byt, pretoze original sa predava LEN cely komplet aj s prirubou na hlavu motora. Ten "original" ma na veku znak škodovky, ale vyzerá ako "padelek".

Ani jeden z tychto termostatov mi nevydrzal dlhsie ako pol roka. Termostat ako taky funguje, ale po otvoreni ma zasadny problem privriet, nakolko v zime drzi teplotu na cca 70 - 72 st C. Uplne rovnaky problem bol s predoslymi termostatmi.
Zajtra prilozim foto aj toho "originalu".

Toto je teplota motora po cca 20km:
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewIma ... b0e012af3b a podotýkam, že čidlo teploty vody je ok.
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Mě by taky zajímalo jestli nemám nějakej šmejd... Dost mi kolísá teplota, za studena to nechá občas teplotu vyhnat skoro až na 110 a potom najednou otevře a spadne někam mezi 70 a 90, po chvíli to doleze na těch 90, ale stačí jet trochu volněji a vyřazovat z kopců a teplota hned jde pod 90...
host

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od host »

Měl jsem úplně stejný problém jako Tomy! Pokud bylo teplo vše fungovalo jak mělo, ale když se ochladilo tak jsem zjistil nemilou věc a to tu, že se motor dostatečně neprohřeje.
Termostat jsem koupil asi před 1/2 rokem a teplota nevylezla vice jak 70-72°C. Jedíně, když auto stálo tak se to ohřálo na 90°C.
Při koupi termostatu jsem chtěl origoš a byl mi prodán taky tento šmejd. Na venkovní straně má vyražené malé logo škodovky.
Stál kolem 550 Kč. Škoda, že jsem vyhodil paragon jinak bych ho šel reklamovat. Teď to mám vyřešené trošku jinak. Teplotu to drží krásně 90°C, jsem spokojený, akorát mi to po zahřátí a následném chladnutí trošku kape u skříně termostatu, nic vážného. Zatím to neřeším, ale budu kupovat originál přímo u škodovky sice to bude pálka, ale budu mít jistotu. :)
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Pred nedavnem mi taky odesel puvodni originalni termostat tak sem koupil jen to plastovy viko s termostatem vyrobeny nekde v polsku a musim vam rict, ze ma spatne nastavenou teplotu, otevira pri cca 77st. a pak udrzuje teplotu nekde mezi 74 az 78 ted v zime, coz je samozrejme malo, je to proste smejd polskej. Asi koupim original, da se sehnat z eshopu za 680 Kc i za min. Jinak v normalni mototechne mi rekli, ze stoji origo 1150Kc http://autodilykrc.cz/eshop/skoda/felic ... termostat#
pnd23 - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od pnd23 - FK »

Já mám už přes rok polský termostat i s přírubou a funguje jak má. Akorát ten plast stojí za hovno, když jsem tam chtěl zaháčit ten bovden od tachometru nebo co to tam bylo(teď z hlavy nevím), tak se ten zobáček ulomil jak zápalka. Stál 270 Kč.
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Já koupil český za 299 a ty samý problémy od začátku. Prostě to při klidné jízdě drží teplotu okolo 70 stupnu. Až po cca 15km to je na cca 85. A mělo by to oscilovat kolem 88 jestli se nemýlím a to sice už po cca 5km..
Mám paragon, tak půjdu reklamovat. Tohle není možný. A co koupit příště? Někdo chválí polský se ségrovkou někdo český někdo origo s domečkem..
Tady jsem koupil ten český. A mají tam ůdajný originál v domečku za 599Kč. Je to možné?
http://www.autobyznys.cz/katalog/zbozi/ ... =&trideni=
Uživatelský avatar
emilio52
_________________
_________________
Příspěvky: 4134
Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od emilio52 »

jojo taky mám ten polský a už skoro rok a bez problémů .Dřív mě ručička lezla až do červenýho a pak zase spadla až pod devadesát. Po výměně za ten polský se drží lehce nad devádesati.
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od 103457 »

U termostatu si nevyberete, jde jen o štěstí, jestli narazíte na dobrej nebo ne. Výrobce nehraje roli. Měl jsem na 1,3ce stejný problémy, jako vy a až třetí termostat byl OK. Proto jsem na 1,6ce vyměnil komplet komoru s termostatem a čidlem. Koupil jsem origo za 1.600,-Kč, mám jí tam rok a už je termostat taky v prd... pravděpodobně zcela nedovírá, protože s mi teplota drží jen kolem 70°C :(
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 198
Registrován: ned 25. bře 2007 9:40:47
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Tomy »

1Radar píše:Já koupil český za 299 a ty samý problémy od začátku. Prostě to při klidné jízdě drží teplotu okolo 70 stupnu. Až po cca 15km to je na cca 85. A mělo by to oscilovat kolem 88 jestli se nemýlím a to sice už po cca 5km..
Mám paragon, tak půjdu reklamovat. Tohle není možný. A co koupit příště? Někdo chválí polský se ségrovkou někdo český někdo origo s domečkem..
Tady jsem koupil ten český. A mají tam ůdajný originál v domečku za 599Kč. Je to možné?
http://www.autobyznys.cz/katalog/zbozi/ ... =&trideni=


Podla kodu sa zda ze je to original, kod 047-121111A tomu odpoveda. Ale to by chcelo vidiet.... original lahko rozoznas podla plastovej priruby, original ma uvedeny rok a mesiac vyroby + znak skodovky je taky "pekny precizny".
Dnes sa chystam vyfotit original (co ma otec vo felde) a "original" co mam ja.
Inak casto v predajniach ponukaju original len termostat s vikom = blbost, Skoda dodava original jedine komplet cely dekel s cidlom. Ceny rozne, u nas od 900 do 2.890 SKK (ceny v predajniach Skoda jak z brucha...)
host

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od host »

Opravdu koupit jen originál!
Celý termostat i s čidlem, prostě co se prodává komplet.
Nevím jak jsou na tom ty polské, ale ty termostaty co jsou nabízeny jako české (prodává se jen termostat a plastová příruba) se tak jen tváří, že jsou originál! Má vyražený pouze znak škodovky. Asi nějaká výrobní chyba, protože všichni co ho mají píšou, že se motor při jízdě neohřeje více jak na 70-72°C! Můžu taky potvrdit.
Je několik možností.
1. Zkusit polské (nemám zkušenosti :roll: )
2. Koupit opravdu ORIGINÁL (celý komplet, nejlépe ve škodovce i když ta cena je šílená :o )
3. vyřešit to jinak (např. jiný domek termostatu a tím pádem i jiný termostat - není jistota, že to nepoteče :| pokud to funguje tak máte po starostech.:) )

Ale ty české napodobeniny opravdu nebrat jsou asi o 200 Kč dražší než ty polské. :!:
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Jozefj »

Mám posledně koupený termostat co ukazuje na obrázku ,,tajnej,,to je termostatová kuželka držená v pouzdře sponou.Po nastartování studeného motoru vyletí teplota za jízdy až na 110* a pak prudce spadne skoro na 70* a postupně se ustálí při 90* rysce.O topení není moc řeči,dokud se teplota neustálí.Po výměně za starý se topení zlepšilo,ale teplota cca 80*.U starých typů byla dírka s nýtem v termostatu,tak jsem do toho nového udělal 0,8 díru a uvidím jestli to pomůže s odvzdušněním motoru po nastartovaní.S výsledky se podělím.
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Kód: Vybrat vše

od Jozefj v Stř 31. Pro 2008 18:21 

Mám posledně koupený termostat co ukazuje na obrázku ,,tajnej,,to je termostatová kuželka držená v pouzdře sponou.Po nastartování studeného motoru vyletí teplota za jízdy až na 110* a pak prudce spadne skoro na 70* a postupně se ustálí při 90* rysce.O topení není moc řeči,dokud se teplota neustálí




Tak to mi udělalo taky, a to jsem koupil kompletní termostat s čidlem i s plastovym obalem. Teď se to vyšplhá nad 70 stupňů a to je vše.
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Zdenda19895 »

Já jsem měl původní termostat bez problémů deset let. Po deseti letech se zasekl v otevřené poloze. Protože jsem neměl zrovna čas a po šichtě jsem měl odjíždět na delší cestu, poslal jsem dceru s autem do Škoda servisu. To asi byla klika protože bych jinak možná koupil termostat asi za 400 Kč o kterém mě v jedné prodejně tvrdili že je to originál. V servisu holce dali komplet celý termostat i s čidlem. S prací asi kolem 1400 Kč. Za chvíli po nastartování se ručička usadí kousek nad 90°C stejně jako u starého, a tam je pořád. :D Už je to půl roku.
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Ja teda musim rict ze mam taky ten polskej ksindl,ale zatim funguje jak ma ( ale je tam mesic no :)
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak se musím chlapi smát, jak se vaše názory na teplotu motoru odvíjejí od momentálního počasí venku. V parném létě, co by každý za to dal, kdyby mu teploměr na palubní desce ukazoval 80 C, při nepatrném překročení 90 C už je každý nervózní. Sotva se rok sejde s rokem a máme tu zase mrazy, tak zase každý považuje jízdu s 80 C na teploměru za podchlazený motor. Já mám felicii 1.6 a rafika mi ukazuje od počátku běžnou provozní teplotu uprostřed mezi 70 a 90 C čárkou (čili asi těch 80 C) a vůbec to neřeším. Při překročení prostřední 90 C čárky o 2 mm (např. při stání na křižovatce) už spíná ventilátor. K horní 110 C čárce jsem se ještě zdaleka nikdy nedostal. Ono už ty teploměry na palubní desce prý stejně mají odzvoněno a brzy je nahradí kontrolky. Návod k obsluze pro felicie to řeší šalamounsky: Každá teplota v rozmezí hodnot 70 - 110 C je normální provozní teplota. Na jednom německém fóru jsem četl, že u některých posledních modelů VW je to zařízeno tak, že rafika teploměru drží na 90 C jak přikovaná, ale motor má ve skutečnosti třeba pouze 70 C. Takže bych řekl, že 5 mm na teploměru sem - tam nehraje žádnou roli.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od 103457 »

Keldon
Taky názor, ale nesouhlasím s tebou, 70°C není normální provozní teplota motoru. Normální provozní teplota je 90°C. 70 a 120°C jsou krajní meze a lze je tolerovat pouze krátkodobě. ;)
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od mikka »

Tak tak, 90 st.C je správně. :)
V Návodu na obsluhu se sice píše: "Při normálním provozu musí být ručička v rozmezí hodnot 70 až 110 st.C.", ale Dílenská příručka předepisuje pro začátek otevírání termostatu u 1.3 MPI hodnoty 88+/-2st.C, plné otevření při 103 st.C a zdvih 8 mm, u 1,6 má být začátek otevírání termostatu 85 až 89 st.C.a plné otevření rovněž při 103 st.C a zdvih rovněž 8 mm.
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Souhlasím s Keldonem. Teplotu 80° neberu jako závadu (samozřejmě při jízdě :P ). Mám bohužel poslední dobou stejné zkušenosti s termostaty.
Z originálních se mi jeden klasicky rozpadl (ulomená packa), druhý se kupodivu zasekl v uzavřeném stavu :o a já vařil . Naštěstí jsem si toho všiml včas.
Tento termostat držel teplotu na 80°stejně jako polský, který mám nyní (stará stopětka se taky nikdy nedostala výš a jezdí dodnes).
Kdo dobře maže, má menší tepelné ztráty :lol: :lol: :lol: :lol:
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak mám novou informaci... Koupil jsem polský za 200Kč. Po cca 5km při teplotě -2 stupně a jízde cca 50km/h na 3 nebo 4(víc to v tom sněhu nešlo) se teplota dostala na cca 85 podle ručičky(NB s Vagem jsem měl vybitý :)) Poté to při klidné jízdě kolísalo pozvolna mezí 85 a 81, což už je o dost lepší než těch cca 70 u českýho. Při stání na místě a otáčkách 4000-5000 se do cca 2 minut sepne ventilátor při teplotě 96 stupňů, vypne při 93(to si ještě pamatuju z diagnostiky:) A při další klidné jízdě s nízkým zatížením opět pozvolna padá, až na cca 81.
Pokud bude fungovat pořád takto, tak si myslím, že je to dobrý výsledek. Topení už topí podstatně líp ;)

Akorát je mi divné, že když jsem ho zkoušel v hrnci na sporáku, začal otevírat až při 88 a plně se otevřel(cca 8mm) při těch cca 100 stupních. A co vím, tak teplota vody za studena v diagnostice ukazovala tu samou teplotu jako venkovni teploměr.

A jestli ten termostat nevydrží takhle chodit aspoň 2 roky, tak by mohla jít udělat ještě jedna věc. U polskýho je termostat pod ségrovkou. Je tam průměr 46mm, kolik má Wahler pro Favorita? :) ;)
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 198
Registrován: ned 25. bře 2007 9:40:47
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Tomy »

1Radar píše:Tak mám novou informaci... Koupil jsem polský za 200Kč. Po cca 5km při teplotě -2 stupně a jízde cca 50km/h na 3 nebo 4(víc to v tom sněhu nešlo) se teplota dostala na cca 85 podle ručičky(NB s Vagem jsem měl vybitý :)) Poté to při klidné jízdě kolísalo pozvolna mezí 85 a 81, což už je o dost lepší než těch cca 70 u českýho. Při stání na místě a otáčkách 4000-5000 se do cca 2 minut sepne ventilátor při teplotě 96 stupňů, vypne při 93(to si ještě pamatuju z diagnostiky:) A při další klidné jízdě s nízkým zatížením opět pozvolna padá, až na cca 81.
Pokud bude fungovat pořád takto, tak si myslím, že je to dobrý výsledek. Topení už topí podstatně líp ;)

Akorát je mi divné, že když jsem ho zkoušel v hrnci na sporáku, začal otevírat až při 88 a plně se otevřel(cca 8mm) při těch cca 100 stupních. A co vím, tak teplota vody za studena v diagnostice ukazovala tu samou teplotu jako venkovni teploměr.

A jestli ten termostat nevydrží takhle chodit aspoň 2 roky, tak by mohla jít udělat ještě jedna věc. U polskýho je termostat pod ségrovkou. Je tam průměr 46mm, kolik má Wahler pro Favorita? :) ;)


Keby to šlo aj do toho plastoveho (originalneho) puzdra, to by bolo idealne. je rozdiel dat za termostat 140 vs 1500
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Ivarek »

No tak tady čtu vaše anabáze o termostatech,asi to budu taky muset v budoucnu řešit jelikož se mi teplota dostává horko těžko na 90,v těchhle dnech spíš na 80.S téměř jistotou mi chrupla ta packa co drží ten termostat.Klasika.
Polský a jiný šunty budu brát jen v případě krize,kldně bych šel do origo ale co když zase vydrží prd a ta packa praskne.
Nekoumal někdo z vás jestli ten sytém paciček nejde vymyslet nějak jinak?Třeba tam ten termostat přidělat na nějaký malý smořezky nebo tak něco?
Nevím,třeba plácám,nikdy jsem ten termostat nezkoumal ale podle mě je nejlepší zkusit dát dohromady ten origo termostat než se trápit se zmetkama z Číny atd.Jeden otevírá tak,druhý onak,kroutí se u nich víka a pak chčijou...atd.
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Jak už jsem psal o něco výše, koupil jsem víko s termostatem, snad origo (s packama a znakem škodovky) a ten držel teplotu také
okolo 80°C. Asi po roce zůstal zavřený a já vařil. Tím dostalo na prdel moje přesvědčení, že s tímto termostatem feldu nikdy neuvařím. :roll: Od té doby jsem zkoušel dva polské (jeden přímo ze Škodaservisu) a chovají se stejně jak zmiňuje 1Radar.
Uživatelský avatar
00Inferno00
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
Bydliště: Dolní BenešoVW
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od 00Inferno00 »

Zdar hosi, takze co koupit? Ja budu po dvou mesicich opet menit termostat -> zaseknul se otevreny :x
Vici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...
VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogbone
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 198
Registrován: ned 25. bře 2007 9:40:47
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Tomy »

Takže som dnes kúpil originál a namontoval.... kedže som už nemal nervy na 70stC. Zatiaľ funguje ako má. A ten šmejd "original" sa ani nie že zasekol, ale proste pri 70st otvorí a hotovo.... ušká ulomené neboli, ani nebol zaseknutý.
cipikovka

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od cipikovka »

zdravim vsetkych nechcel som otvarat novu temu a tato sa mi zda asi k mojmu problemu najblissia mam feliciu 1,3 mpi r.v 2000 a nedokazem to auto normalne zohriat aj po prejdeny cca 15 kilometrov rucicka teploty sa ledva odlepy od nuly je sice pravda ze mam kurenie pustene na plno ale nebudem tam predsa mrznut mozno tak po hodine jazdenia sa to zohreje ale tiez to nieje uplne optimum ja viem ze mrzne a tak ale je to normalne??????
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od 103457 »

cipikovka
není, je vadný termostat, není zcela zavřený a propouští.
Uživatelský avatar
00Inferno00
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
Bydliště: Dolní BenešoVW
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od 00Inferno00 »

Osahej hadice, jestli nemas otevreny /vadny/ termostat. Nastartuj, nech motor chvili bezet a ochmatej hadici ktera vede od termostatu do chladice /tlusta, cerna, nemuzes minout :) /. Jestli se bude zahrivat, je to jasne, termostat je otevreny, voda jde prez velky okruh.

// 123456 byl rychlejsi :D
Vici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...
VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogbone
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
cipikovka

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od cipikovka »

ked necham auto nastartovane bez pohybu a vupnem kurenie tak ta rucicka vyleze nad 90 aj ventilator sa pusti problem je len za jazdy hned to zacne klesat v norme bi to bolo mozno keby som nekuril ale to bi som umrel od kosy
Uživatelský avatar
00Inferno00
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
Bydliště: Dolní BenešoVW
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od 00Inferno00 »

Osahej tu hadici, taky mam vadny termostat a rucicka vyleze nad 90°, ale za jizdy rychle pada :x
Vici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...
VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogbone
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od 103457 »

cipikovka píše:ked necham auto nastartovane bez pohybu a vupnem kurenie tak ta rucicka vyleze nad 90 aj ventilator sa pusti problem je len za jazdy hned to zacne klesat v norme bi to bolo mozno keby som nekuril ale to bi som umrel od kosy

Ano správně. jelikož má felda náporový chladič →chladí náporem vzduchu. Když stojíš, žádný nápor vzduchu není, tudíš ti teplota vyleze až na 90°C. Ovšem problém je s termostatem, protože ten má vodu do chladiče pustit až kolem teploty 87°C. Když termostat nefunguje, tak ti pouští vodu dřív, nápor vzduchu ji chladí a motor se neohřívá.
host

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od host »

Kamarád mi říkal, že po menších úpravách tam pasuje termostat s domkem z fabie. Tak se chci zeptat zda už tento problém někdo neřešil. S upravou problém nebude, ale co čidlo teploty vody. Dá se použít to z fabie nebo musí být z felicie a pokud jo bude pasovat místo původního čidla? Nemám možnost to porovnat tak budu rád za každou radu.
Tady je odkaz na termostaty z té fábie:

http://www.autodilykrc.cz/eshop/skoda/f ... termostat#
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od 103457 »

host
A v čem to bude lepší :?: :shock:
host

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od host »

103457 píše:host
A v čem to bude lepší :?: :shock:


Že by třeba lepší spolehlivost?
Doufám, že fábie už jsou na tom líp. Mám tu samou zkušenost jako ostatní, že jsem koupil nový termostat a 1/2 roce přestal fungovat. A nejsem jediný, je tu spousta lidí kterí řesí stejný problém. Koupíš termostat a když není posra.. hned tak za chviličku odejde.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od 103457 »

fóbie je na tom stejně, alespoň ta I řada. Máme v práci a cca 1 za rok je termostat KO
host

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od host »

103457 píše:fóbie je na tom stejně, alespoň ta I řada. Máme v práci a cca 1 za rok je termostat KO


To tam dáváte originál celý domek termostatu i s čidlem nebo jen tu polskou náhradu za 350.
Pokud originál tak to nemá smysl řešit, ale ten polskéj bude asi stejný šunt jako se prodává na felinu.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od 103457 »

originál neoriginál, je to jedno. Fábii servisujeme v značkovým servisu. Na mojí feldě 1,6 jsem měnil komplet komoru termostatu i s čidlem, značkovou v září 2007 a teď o svátcích jsem dával novej termostat, jelikož ten origo už od podzimu pořádně nedovíral. Takže životnost cca rok.
Uživatelský avatar
Vlada320
Příspěvky: 706
Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Vlada320 »

je to naprd s těma termostatama.já se s ním taky potrápil dosti ale nakonec jsem přišel na nejlepší varinatu.čidlo jsem koupil nový ve škodovce origo a termostat mám taky ze škodovky.oni ho prodávaj jako originál ale origo to není.je to srovnatelná kvalita a značka je to Vernet.a musím říct že jsem měl předtím v autě tři termostaty a všechny jsem vrátil protože byly naprd.každej otevíral jinak až na tento.mám ho tam zatím tak půl roku ale pořád odtvírá stejně a je fakt že jsme ho kupoval od týhle značky i předtím do bavoráka a fungoval bez problému rok a pak jsem to auto teda rozstřelil takže dál nevím.no a kupoval jsme rovnou ve škodovce i nový víčko na expanzce origo a termospínač na chladič ale to si teď nepamatuju jakej,jen vím že tu zapínací teplotu měl nižší a dýl pak drží sepnutej.sepíná mi asi dva milimetry nad 90stupňů.v kolonách super věc.neuvařím to teď ani náhodou.
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Zdravím,
jak je náročná výměna termostatu? Musím měnit celé těleso nebo jen termostat samotný?
Je potřeba u toho vypouštět chladící kapalinu? Zajímá mě to, protože koukám, že to tu měníte jak housky na krámě :)
Díky
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Zdenda19895 »

The_Gladiator píše: koukám, že to tu měníte jak housky na krámě :)
Jak kdo. ;) :D :D
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Zdenda19895 píše:Jak kdo. ;) :D :D

Hahaha :lol: :lol: To je pradva ... já to něměnil co tu Feldu mám.
Nicméně, jak je to s tou výměnou? Musí se vyndat celé těleso termostatu (čili odpojit hadice)? To by znamenalo vypustit chl. kapalinu atd., že?
Pokud jo, tak se s tím teda drbat na parkovišti před domem v tomhle mrazu nemůžu :( A holt to půjde do nějakého servisu.
Uživatelský avatar
Pawlick
Příspěvky: 674
Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Pawlick »

Popsaná výměna tu někde určitě je, zkus hledat (i na starém fóru). Jinak já jsem předloni termostat měnil před barákem 21.12., a to dokonce dvakrát (první běžel obratem do reklamace), takže to jde... ;)
Obrázek Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Hmmm...tak jsem vyhrabal doma knížku "Jak na to" a musí se skutečně vyndat celé těleso.
Takže pod auto, vypustit, rozpojit hadice, vyndat těleso, vyndat termosta, pak všechno naskládat zpátky a dolít znova chl. kap. ... je tak? :)
DeeKey - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od DeeKey - FK »

Když se bavíme o šmejdech co říkáte na tohle:
http://aukro.cz/item529155409_termostat ... mplet.html
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 198
Registrován: ned 25. bře 2007 9:40:47
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Tomy »

DeeKey píše:Když se bavíme o šmejdech co říkáte na tohle:
http://aukro.cz/item529155409_termostat ... mplet.html


Pokiaľ je to len teleso termostatu s bočným vikom, tak to original nemôže byť. Ako som už vyššie písal, už som mal dočinenia aj s "originalom" ktorý mal na sebe znak škodovky, ale ked sa na to pozrieš lepšie, tak vyzerá trochu inak ako u originálu.
DeeKey - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od DeeKey - FK »

tak zkus sem treba hodit odkaz kde myslis ze by se dal koupit original....
na aukru jsem se dival a je to o nicem :evil:
tohle mi treba prijde uplne na prd: http://aukro.cz/item529312845_termostat ... licia.html :x
Uživatelský avatar
Pawlick
Příspěvky: 674
Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Pawlick »

Vyměnit lze bez vypouštění, stačí upustit přes nádržku, případně někdo odmontuje nádržku a zapojenou na hadice jí sníží a tím sníží hladinu pod úroveň termostatu. Rozhodně je zbytečné vypouštět celý okruh.

Šmejdy na Aukru nebrat. Ani u jednoho odkazu není napsán výrobce = vyhozené peníze.

Originál Škoda se prodává pouze komplet domeček i s čidlem teploty, cena 900-1200Kč
Obrázek Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
DeeKey - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od DeeKey - FK »

ok Pawlicku, mas jednoznacne pravdu. mohl bys sem teda hodit nejaky link kde by se dal ten origo terrmostat koupit? ;)
Uživatelský avatar
emilio52
_________________
_________________
Příspěvky: 4134
Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od emilio52 »

Asi v každý prodejně ŠKODA a v každý pořádný prodejně náhradních dílů
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
ObrázekObrázek
smazany clen - FK

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od smazany clen - FK »

Termostat na segerovku má průměr 45, mám ho tady na stoel vytaženej a tohle se mě zatím podařilo najít že by tam mělo jít s teplotou 88 a průměrem 44mm maj Daihatsu, Nissan, Suzuky, jsou to všechny motory od 0,8 až po 1,6 16V tam je VERNET 3328.88
a jinak pak kdyby někdo chtěl na léto teplotu 82 tak také v průměru 44mm, Daewoo, Hyundai, Chevrolet, Suzuky, motory opět od 0,8 až po 1,6 a tam je VERNET 3328.82

ale jinak tyhle termostaty cenově nic moc, je to řádově 200-300,-
Uživatelský avatar
Speedbiker
Příspěvky: 128
Registrován: ned 08. čer 2008 11:37:50
Bydliště: JIZNI MORAVA
Kontaktovat uživatele:

Re: Pozor na šmejd termostaty

Příspěvek od Speedbiker »

Dnes jsem byl přímo ve škovce koupit komplet termostat na 1.3 mpi a pry už je nemaji , tak mi prodali na fabii 1.4 mpi 8v 50kw, pry je montuji do Felicii a vše je v pořadku. Ma trochu jinači konstrukci a uchyceni lambdy . O víkendu ho namontuji jo a cena byla 1150kč, tak jsem zvědavý, jak to bude fungovat!!!
Odpovědět