Auto cuká.
Auto cuká.
Ahoj , poradi mi někdo? Posledních par dni po nastartovani cca do 5 km auto občas cukne, nekdy uplne zhasne motor 1,3 MPi, 40 kW. Jako by nesel do motoru benzin. Myslel jsem, ze by mohl byt zaneseny palivovy filtr, vymenen, ale potize pretrvavaji.
Na delší trase se to neprojevuje. Mohla by to byt zapalovaci civka? Rozdelovac? Diky za kazdou radu.
Na delší trase se to neprojevuje. Mohla by to byt zapalovaci civka? Rozdelovac? Diky za kazdou radu.
Re: Auto cuká.
velmi pravděpodobně bude problém se zapalováním nebo s distribucí benzínu. určitě bych jako první věc nahlédnul VAGem do paměti závad. pokud budeš měnit věci jen tak nazdařbůh, může to být až ta osmá věc v řadě. z palivové soustavy to může být ještě přidřené čerpadlo, pokud měl filtr hodně přetaženo, případně jeden ze vstřiků. Cukání může způsobovat třeba i vadné čidlo (voda, vzduch), lambda sonda, snímač otáček.Ze zapalování svíčky nebo zapalovací lišta (případně rozdělovač nebo je vadný některý VN kabel).
Pokud jsi někdy jezdil na E85, může být rozpadlé těsnění u čerpadla, zasviněný celý palivový okruh a některé případně všechny jeho součásti budou vyžadovat výměnu...
Pokud jsi někdy jezdil na E85, může být rozpadlé těsnění u čerpadla, zasviněný celý palivový okruh a některé případně všechny jeho součásti budou vyžadovat výměnu...
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto cuká.
rozdělovač ani VN kabel to 100% nebude .... v autě žádný není
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Auto cuká.
Dekuji za odpověď. E85 jsem ve Felicii nepouzival, pouze v Peugeotu, kde jsem ale po několika km vymenil palivovy filtr, pac to dokonale stahlo spinu Felicii mam cca 6 mesicu a tankuji jen Natural. Jinak, rozdelovac vlastne asi ne, když je to MPi.
Tak jsme vymenil svicky, byly tam puvodni Brisk 3 diody a dal sjem tam nove ten samy typ a zda se, ze by to mohlo byt ono, zatím uz se cukani neprojevilo.
Tak jsme vymenil svicky, byly tam puvodni Brisk 3 diody a dal sjem tam nove ten samy typ a zda se, ze by to mohlo byt ono, zatím uz se cukani neprojevilo.
Re: Auto cuká.
... no myslel jsem to tak, že buď zapalovací lišta, nebo rozdělovač a VN kabely. Někdo koupí BMM a píše do fóra o MPI, navíc byl rozdělovač zmíněn v prvním příspěvku, což nahrávalo tomu, že to bude tento případ. Nicméně hlavní je, že se povedlo vyřešit a už to necuká.
Re: Auto cuká.
Tak bohužel, dnes se problem znovu projevil. Jel jsem po meste zacukalo to a 2x jakoby prestal jit benzin do motoru, plyn nereagoval a pak to chciplo. Asi na po 3 se podarilo nastarvovat a jelo to. Takze asi to palivove cerpadlo. Ve 3 servisech mi rekli, ze me nevemou, ze mají plno. Cili asi 1/ palivove cerpadlo, 2/ zapalovaci lista, 3/ nejake cidlo, 4/ klapka?
Pustup vymeny cerpadla jsme nasel zde: https://www.youtube.com/watch?v=s3rE6O8gD-o
Pustup vymeny cerpadla jsme nasel zde: https://www.youtube.com/watch?v=s3rE6O8gD-o
Re: Auto cuká.
Návod je to parádní, akorát úplně na ho*no. Není tam vidět rozdělání sacího koše čerpadla a pak zase montáž válečku čerpadla do něj, uchycení všech těsnění atd. Není to hračka pro člověka kterej to nikdy nedělal. To bych raději asi vyměnil komplet čerpadlo i se sacím košem, než se s tím takto prcal. Zvlášť ta čína... tomu bych nevěřil už vůbec.
Mimochodem, proč to nenapíchneš na VAG? Budeš se tady prcat s výměnou čerpadla a dost možná že zbytečně... může to bejt třeba lambda, vstřiky nebo další věci co jsem vypsal výše. Takto dáš za zbytečně vyměněné věci několik tisíc a kdybys to napíchnul můžeš jít třeba rovnou na jistotu. VAG kabel stojí na aukru okolo 300 Kč a rozhodně se vyplatí ho mít... případně si ho někde půjčit. Ale měnit takto nazdařbůh.... nevím nevím
Mimochodem, proč to nenapíchneš na VAG? Budeš se tady prcat s výměnou čerpadla a dost možná že zbytečně... může to bejt třeba lambda, vstřiky nebo další věci co jsem vypsal výše. Takto dáš za zbytečně vyměněné věci několik tisíc a kdybys to napíchnul můžeš jít třeba rovnou na jistotu. VAG kabel stojí na aukru okolo 300 Kč a rozhodně se vyplatí ho mít... případně si ho někde půjčit. Ale měnit takto nazdařbůh.... nevím nevím
Re: Auto cuká.
Pac me v servise nikde nechteji 14 dni vzit, ale sehnal jsem servis, kde 3.8. me vezmou, rikali, zrejme skrtici klapka, ze potřebuje vyčistit a vyresetovat, pak napisu, jak to dopadlo, kdyby ještě někdo hledal informace.
Jinak ten kabel bych si koupil, posles mi prosim odkaz na Aukru? To pak pripojim k notebooku?
Jinak ten kabel bych si koupil, posles mi prosim odkaz na Aukru? To pak pripojim k notebooku?
Re: Auto cuká.
tady je to o tom čerpadlu pěkně popsaný i s fotkama: http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... lo#p557972
jo, to je von ten kabel. je to tak, připojit k notesu a nainstalovat VAG. Já používám VAG IHR304.0 . Dá se stahnout na netu. Pokud si koupíš VAG kabel, vyčištění reset a základní nastavení klapky je práce tak na 20 min a nebude tě to stát ani korunu. Rozhodně je dobré to udělat, nic to nestojí, zvláště pokud to nikdo dlouho nedělal. Ale nevím, jestli to bude pravá příčina tvých problémů; nezdá se mi to. Ale nic nepokazíš když tím začneš, nic to nestojí.
O čištění a resetu klapky jsou tady na FK stohy, krásně i s fotkama je to popsané tady: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... -ecu-simos
Klapku stačí demontovat a vypucovat hadrem a benzínem. Já to dělám starým zubním kartáčkem a benzínem, tím pustí i letitá připečená špína a hadrem pak jen vyčistím. Rozhodně je dobré klapku celou sundat a vyčistit z obou stran, ne jen z jedné.
Tak sem pak napiš, kde byl zakopanej pes, až kabel koupíš a připíchneš
jo, to je von ten kabel. je to tak, připojit k notesu a nainstalovat VAG. Já používám VAG IHR304.0 . Dá se stahnout na netu. Pokud si koupíš VAG kabel, vyčištění reset a základní nastavení klapky je práce tak na 20 min a nebude tě to stát ani korunu. Rozhodně je dobré to udělat, nic to nestojí, zvláště pokud to nikdo dlouho nedělal. Ale nevím, jestli to bude pravá příčina tvých problémů; nezdá se mi to. Ale nic nepokazíš když tím začneš, nic to nestojí.
O čištění a resetu klapky jsou tady na FK stohy, krásně i s fotkama je to popsané tady: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... -ecu-simos
Klapku stačí demontovat a vypucovat hadrem a benzínem. Já to dělám starým zubním kartáčkem a benzínem, tím pustí i letitá připečená špína a hadrem pak jen vyčistím. Rozhodně je dobré klapku celou sundat a vyčistit z obou stran, ne jen z jedné.
Tak sem pak napiš, kde byl zakopanej pes, až kabel koupíš a připíchneš
Re: Auto cuká.
Tak klapka v servise vycistena, vyresetovana, bohužel zadna změna. Když chci nastartovat, starter toci, to je cele, motor chytne asi az na 8. pokus a když uz chytne, tak po par mertrech zase chcipne. Jakmile s tim dokazu ujet par km, pak uz jede bez problemu třeba 100 km.
Re: Auto cuká.
hmmm... asi bych je soudruhy opraváře navštívil a něco bych jim pověděl. a snažil bych se, aby závadu odstranili, pokud diagnostikovali problém s klapkou a vyčištěním se problém neodstranil, měli by z toho vyvodit zodpovědnost a problém na svoje náklady odstranit. Lépe se to říká než udělá . Moc nevěřím tomu, že s tím uspěješ, nejspíš tě pošlou někam. Ale minimálně bych to vyzkoušel a pokud to dopadne jak předpokládám, můžeš jim za odměnu udělat "reklamu" .
Za peníze už bych jim nic nesvěřil, protože by to tímto způsobem mohli "servisovat" do té doby dokud z tebe polezou peníze a výsledek se nedostaví.
Bylo by určitě dobré pořídit si VAG kabel, aby ses podobným návštěvám a odborníkům v budoucnu vyhnul. No a pak podle diagnostiky nakoupit co bude potřeba a vyměnit. Pokud bys měl zájem, hodně věcí mám doma a můžu nabídnout.
Za peníze už bych jim nic nesvěřil, protože by to tímto způsobem mohli "servisovat" do té doby dokud z tebe polezou peníze a výsledek se nedostaví.
Bylo by určitě dobré pořídit si VAG kabel, aby ses podobným návštěvám a odborníkům v budoucnu vyhnul. No a pak podle diagnostiky nakoupit co bude potřeba a vyměnit. Pokud bys měl zájem, hodně věcí mám doma a můžu nabídnout.
Re: Auto cuká.
Ted neslo nastartovat, tak sjem odpojil privodni hadici paliva do motoru, nasadil lahev na hadici a dlouho starovat. Ani kapka a pry by to mělo byt pod tlakem a strikat benzin. Takze by to opravdu mělo byt v distribuci paliva. Zítra by mělo prijit nove cerpadlo, pak dam veder. Diky Robe.
Re: Auto cuká.
Zkus ještě smrknout jestli není palivová hadička někde přiskřípnutá. Sice by v tom případě nešel benzín zřejmě vůbec a nikdy,ale jistota je kulomet
Nemáš zač...
Nemáš zač...
Re: Auto cuká.
Palivove cerpadlo vymeneno a pohoda. Uplne jiny zvuk nez to puvodni. Dekuji za rady.
Re: Auto cuká.
tak fajn
rádo se stalo....
rádo se stalo....
Re: Auto cuká.
Tak bohužel, zbytecna radost, zlobi to znovu. Odvezl sjem to do servisu, v patek to pichnou na diagnostiku.
Re: Auto cuká.
...a nemáš někde přiskřípnutou tu hadičku, jak jsi měnil ten palivovej filtr? jinak divím se, že si nekoupíš ten VAG kabel za 300 ká, už za ty návštěvy servisů co jsi absolvoval by se ti nákup bohatě vyplatil. A věř tomu, že toto nebude poslední návštěva, pokud jedeš opět k těm diletantům, co ti řešili problém tím, že ti čistili tu klapku. Ale je to na tobě, nutit ně nebudu...
Než startuješ, slyšíš pokaždé čerpadlo když otočíš klíčkem do polohy aby svítily kontrolky? Může být špatné třeba jenom relé od čerpadla... a ještě bych zkusil aspoň vyšroubovat svíčky, zasunout do lišty, opřít o blok a nechat někoho zastartovat, jestli dávají všechny svíce jiskru.
Ale bez diagnostiky to bude furt takový hledání jehly v kupce sena..
Než startuješ, slyšíš pokaždé čerpadlo když otočíš klíčkem do polohy aby svítily kontrolky? Může být špatné třeba jenom relé od čerpadla... a ještě bych zkusil aspoň vyšroubovat svíčky, zasunout do lišty, opřít o blok a nechat někoho zastartovat, jestli dávají všechny svíce jiskru.
Ale bez diagnostiky to bude furt takový hledání jehly v kupce sena..
Re: Auto cuká.
Bohuzel s tim WAG neumim, mas recht, cerpadlo dělalo zvuk jen občas, ale zavada zjistena. Znamy mi napsal, ze mel podobny problem, ze mu teklo za sklo do pojistkovy skrine, at zakvedlam kabelama. Takl sjem jel do servisu, tam zakvedlal kabelama a jel domu Ted jsem to prostrikal kontaktolem a startuje naprosto bez problemu. Obcas se mi i vybíjela baterie, coz jsme prisuzoval castemu startovani, ale bylo to tou pojistkovou skrini. Tak snad uz to bude dobry. Kazdopadne moc dekuji za rady
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto cuká.
jestli ti zatejká do pojistkovky tak je potřeba udělat přední okno , a do tý doby ji nezavírej
Re: Auto cuká.
to je fakt, jestli teče do pojistkovky, bude díra pod oknem - vytahnout čelní sklo a vyvařit. Jinak ten problém bude přetrvávat a nezbavíš se ho.
S VAGem není jak neumět, je to jednoduchý, je to česky, pokud si vybereš tu správnou verzi programu. Jeden konec kabelu píchneš do počítadla a druhej do auta. Malý dítě by s tím umělo. Závadu to oznámí česky, např: lambda sonda - spodní hodnota dorazu - sporadicky. Není čeho se bát.
S VAGem není jak neumět, je to jednoduchý, je to česky, pokud si vybereš tu správnou verzi programu. Jeden konec kabelu píchneš do počítadla a druhej do auta. Malý dítě by s tím umělo. Závadu to oznámí česky, např: lambda sonda - spodní hodnota dorazu - sporadicky. Není čeho se bát.
Re: Auto cuká.
Tak jsem tezce nastartoval, popojet 10 m a chciplo to. Po otoceni klicku 10x se cerpadlo ozvalo cca 5x, mozna tim, ze uz to bylo natlakovane. Nebudu tu uz spamovat, v patek mi udelaji diagnostiku, coz ještě nedelali a uvidi se. Pak sem napisu, co s tim bylo, pokud se to vyresi. Pry by to mohl byt ještě snimac otáček.
Re: Auto cuká.
když čistili klapku, na diagnostice to být muselo. jen byl asi někdo shnilej se podívat do paměti závad. to už samo o sobě o něčem vypovídá....
no dělej jak myslíš, já se nebudu opakovat, svoje jsem už k tomu napsal. nicméně napiš co to bylo, jsem na to sám zvědavej...
no dělej jak myslíš, já se nebudu opakovat, svoje jsem už k tomu napsal. nicméně napiš co to bylo, jsem na to sám zvědavej...
Re: Auto cuká.
Problem vyresen. Do servisu jsem pak ani nejel, cetl ruzna fora, coz odpovídalo na snimac otáček, znamy mi take rikal, at ho vymenim. Koupil sjem novy a auto jezdi vyborne. Dekuji vsem za rady.
Re: Auto cuká.
Snimac tacek jsme vzal origo ten drazsi, ty levnejsi z ciny se snad všechny vratily na reklamaci.
Re: Auto cuká.
No tak fajn, to je dobře že se konečně podařilo vyřešit. Jj, snímače, čidla, svíčky a podobný funkční věci bych já osobně z číny nikdy nevzal. Možná blatník nebo nárazník jo, ale takový ty věci co jsou součástí motormanagementu tak nikdy. Potom dochází k situaci, kdy člověk má všechno už vyměněný a přesto nic nefunguje pořádně a stabilně. Přitom by stačilo koupit jednu věc, sice dražší, ale nákup deseti dalších zbytečných by odpadl.
Tak ať ti dobře a dlouho jezdí...
Tak ať ti dobře a dlouho jezdí...
Ten sami trochu jiny
Caute mel jsem stejný problém,vymenil jsem svícky,filtry cívku a jeto uz to jede akorad tedkom mi to zacalo při startování blbnout nekdy to neche naskocit bouchá to a když se povede tak na chvíly plyn nereaguje,vubec seslapnu a nic,prijdu k autu za 6 hodin a nastartuje bez problému jako ze nic.Pak jedu do práce a po praci opet nic nenastartuji a kdyz se povede z výfuku dym cerny a benzin jde citit.Sem bezradný uz sem vymenil co jde pomůžete??
Re: Auto cuká.
řekl bych, že bude špatná zapalovací lišta (cívka), zvlášť pokud parkuješ venku a prší nebo je zima, navlhne to a když není zapalování 100 % v pořádku, tak to blbne. Tu zapalovací lištu koupit nejlépe novou originální, určitě ne čínu. Ona sice stojí myslím okolo 1500 Kč, ale pokud koupíš starou, můžeš za měsíc řešit stejnej problém. Nebo si ji od někoho půjčit a zaplatit ji třeba po měsíci bezproblémového provozu - ale nevím, kdo na takový kšeft přistoupí .
Možná bych ještě před nákupem zapalovací lišty zkusil vyměnit svíčky, někomu zlobí Brisky, tak bych koupil třeba NGK, které jsou osvědčené anebo Championy. Rozhodně bych volil mezi těmito a vybíral pouze svíčky předepsané výrobcem, tzn. Brisk DR15TC, NGK BKUR5ET-10 a Champion RC89PYC. Nic jiného do felicie 1,3 MPI nepatří! A pokud to svíčkami nebude, tak to nebude tolik bolet, protože se stejně dříve nebo později budou hodit.
Ještě mě napadá poslední věc a to snímač otáček na převodovce - vyndat, zkontrolovat, otřít hadrem, případně zkusit prohodit za 100 % funkční. Nicméně spíše to ukazuje na tu lištu jak jsem psal výše....
Možná bych ještě před nákupem zapalovací lišty zkusil vyměnit svíčky, někomu zlobí Brisky, tak bych koupil třeba NGK, které jsou osvědčené anebo Championy. Rozhodně bych volil mezi těmito a vybíral pouze svíčky předepsané výrobcem, tzn. Brisk DR15TC, NGK BKUR5ET-10 a Champion RC89PYC. Nic jiného do felicie 1,3 MPI nepatří! A pokud to svíčkami nebude, tak to nebude tolik bolet, protože se stejně dříve nebo později budou hodit.
Ještě mě napadá poslední věc a to snímač otáček na převodovce - vyndat, zkontrolovat, otřít hadrem, případně zkusit prohodit za 100 % funkční. Nicméně spíše to ukazuje na tu lištu jak jsem psal výše....
Re: Auto cuká.
No svícky mam nove uplne na felicii primo ale s tou listou sem to skusil uz před mam doma dve ale zadna změna a předtím aspoň ta cotam ted mam normálne jela bez problému meljsem ji na starsí a nebyl problém :/ ale skusim to vymenit prosplíchnu a uvidí se :/