Záhada občasného nestartování

Simos 2P
135M, 136M
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

Zdravím všechny,
stále řeším problém s tím že mi občas Felda (1,3mpi 40kw benál) nechce startovat
Několik týdnů startuji a jezdím bezproblémově ani mi nepřišlo, že by něco mělo být špatně, ale najednou čtvrtek do práce v pohodě, zpátky nastal problém když jsem zastavil po cca 8km u obchodu došel na nákup a pak čerpadlo sepne vypne ale auto nechyta ikdyž točí - takže zbytek cesty domu na laně....Víkend mi pak stálo auto doma a v neděli jakoby nic chytlo a zase vše v poho...
Dal jsem auto do servisu tam co mi řikal servisák ozkoušeli tlak paliva, diagnostika = ukázala tři chyby - 1. Elektromagnetický ventil nádobky s aktivním uhlím, 2. vstřikovací ventil 1. válce a 3. vstřikovací ventil 2. válce, chyby vymazali provedli reset klapky, prohlíželi i jiné kontakty jako svíčky a nic jiného nenašli co by vykazovalo problém..... od té doby týden normálně jezdím.
Moje otázka zní jestli bych ten ventil a vstřiky měl vyměnit ??
předem děkuji za každou odpověď
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od 103457 »

Vstřiky zatím neměň, jestli máš druhý klíč zkus používat ten, zda se závada objeví.
Uživatelský avatar
miroslav.bk
Příspěvky: 148
Registrován: úte 12. zář 2017 15:20:54
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od miroslav.bk »

Možná napíšu kravinu, ale co rozdělovač - tedy víko a palec?
S tím jsem se 14 dnů nazř něco natrápil..
Felicia EFF61, 1.3, LXi, BMM, 50kW, 1996
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od Rob »

MPI nemá rozdělovač. zapalování řídí simos 2P pomocí zapalovací lišty. Problém může být ledaskde, od zapalování přes distribuci paliva (kdy byl měněn, respektive kolik km má najeto palivový filtr? interval=60 kkm), různá čidla a snímače (čidlo vody, čidlo tlaku a teploty vzduchu na sání, snímač otáček klikové hřídele), vzácně může odejít i samotná ŘJ. Chce to obrnit se trpělivostí a zkoušet anebo se obrátit na odborníky, kteří mají dostatek zkušeností aby závadu objevili.
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

auto dnes právě mírně překročilo 40tis km, je skoro jako nové a prý cca 3 roky stálo než jsem ho odkoupil, co vím tak baterka tam je nová kapaliny měnily a nějaké těsnění v motoru (svíčky nevim jestli byli měněné)...a já sám před několika kilometry měnil palivový filtr protože mi auto chcípalo už při jízdě při vyřazení kvaltu a pak jsem musel vždy chvilku počkat než to chytlo znovu tak mi bylo doporučeno začít filtrem.....potom mi to několik měsíců jezdilo a pak mi to až tedko občas dělá po stání vozidla.........druhý klíč už používám asi týden a už se mi stalo že mi to asi dvakrát chytlo až na potřetí a dne smi to zdechlo na křižovatce ale po chvilce stání to zase naskočilo a domů jsem už dojel
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ferdamravenec »

zaměř se na čidlo teploty vody - vyčistit kontakty , nakonzervovat , jak na čidle tak na svorkovnici
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od Rob »

no a jestli píšeš, že nevíš co svíčky, tak těma bych začal. pokud jsi to koupil od nějakého předpokládám důchodce nebo z pozůstalosti po nějakém, tak ti rádi ušetří na takových věcech jako jsou svíčky, vidím to u svého táty. Ten by je tam byl schopnej nechat deset let, bez ohledu na to, jak dostává se starýma svíčkama na zadek zapalovací lišta. Pak místo svíček za 150 korun se musí měnit i lišta za 1500 Kč. Ale hlavně že jsme ušetřili :-). Nehledě na různé experimenty, najdu nějaké svíce v garáži nebo je dostanu zadarmo od kamaráda co měl peugeota a po prodeji auta mu zbyly. Do 1,3 MPI patří pouze Champion RC89PYC nebo NGK BKUR5ET-10 anebo brisk DR15TC. Nic jiného tam nemá být. Svíčky se mění u feldy úplně skvěle, práce na 10 minut, když jsem je před měsícem měnil u octavie 1,6 BFQ, tak jsem na feldu vzpomínal se slzou v oku :shock:
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

ano přesně tak je to po důchodcích :D já jsem měl Forda Mondeo 97 1,8 benál, ale Feldu jsem si rychle oblíbil ikdyž nemá takovou výbavu :) .....děkuji za rady vše prověřím vyměním a uvidíme co to udělá, sehnal jsem si i kabelna diagnostiku tak jakmile rozchodím program tak se mrknu co mi to ukáže...
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

Pomocí kabelu a programu, který jsem našel pomocí místních diskuzí se mi podařilo rozběhnout diagnostiku (naposledy dělaná servisem před 10-ti dny) a ukázalomi to jednu chybu a to Elektromagnetický ventil nádobky s aktivním uhlím - Může i tohle být možná příčina problému mého vozu???
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od Rob »

emg ventil odvětrání je klasické kurvítko, k ničemu není a je to pouze eko záležitost, která nemá na provoz motoru vliv. Jediné k čemu je dobré, je na to co se stalo tobě - dělat problémy. Nicméně nemyslím si, že by vadný elektroventil mohl popisovat tebou popisované problémy, i když ruku do ohně za to nedám. Řešení popsal můj známý zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... imos2p.php
zhruba ve druhé polovině stránky, tučně nadepsáno "zásobník s aktivním uhlím"
Měl jsem aktivní uhlí takto odpojené na třech feliciích včetně té, kterou jezdí otec a provoz naprosto bez problémů, žádné chyby v paměti závad. Nicméně pokud bys po funkčním elektroventilu toužil, mohu ho za symbolických 199 Kč včetně poštovného nabídnout. Nicméně začal bych kontrolou/výměnou svíček spíše než ventilem
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

děkuji za informace ;)
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ferdamravenec »

ne , ten ventil to opravdu nedělá ,
jak jsem psal , vyřeš ten snímač teploty a nečekej že bude ŘJ psát nějakou chybu
měl jsem obdobný problém , proměřování podle knížky mě téměř dovedlo k výměně ŘJ , jenže jsem ji neměl

jiný kolega zde na foru kvůli tomu jednotku vyměnil , to nepomohlo , sháněl jinou klapku , tak jsem s ním popsal ,
vyčistil kontakty a má opraveno

prostě stále platí že největší prkotiny se nejhůř hledaj
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

Děkuji ;)
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

Tak zatim stale se mi nedari auto rozhybat aby mi caplo, stale jen toci ....probehla vymena svicek, cidlo teploty a otacek vycistene, vzduchovy filtr vymenen , klapka ocistena byla mirne zaspinena....mel bych otazku pokud mi auto bez pokusu o startovani dva dny stoji a otocim klicem melo by relatko sepnout hned cerpadlo??? Prijde mi ze spina asi cca par vterinovym odstupem a pak se normal vypne
....palivo mi rikaly v servisu ze tlakuje dobre, pak by byla otazka jestli neprestali davat vstriky jinak uz nevim proc to nechce chytit
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

Jeste zitra probehne pro jistotu test svicek jestli hazi jiskru, protoze jsem jsem predchozi test delal bez ukostreni a nic se nedelo
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

Tak dnes jsem odhrnul z auta primrzly snih a potom ni to nedalo a zkusil nastartovat a palivak sepnul hned a auto nehem par vterin naskocilo.. tak snad to tak bude dal jinak uz nevim
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od Rob »

Co ty svíčky zkoušel jsi jestli hází jiskru? Jestli máš kde, zkus si půjčit ty čidla a snímače (vzduchu, vody, otáček) a postupně povyměňovat, vždy bych čidlo nechal tak týden (případě tak dlouho, jak často se problém vyskytuje), pokud se problém neobjeví vrátil bych původní čidlo a zkusil další. Ono zejména čidlo vzduchu je dost drahé a originální na vodu snad už nejde nové sehnat. Ale stačí vypůjčit od někoho známého. Jako nouzové řešení pokud nemáš od koho půjčit je čidlo odpojit že svorkovnice a ŘJ místo toho dosadí náhradní hodnotu 20°C. Ale s tím bych počkal až se trochu oteplí tak na 7-10°C.

Takto ale nejde vyzkoušet snímač otáček,ten musí být připojený. Pak bych případně zkusil vyměnit tu zapalovací lištu
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

Teprve se na ne chystam :-)
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

https://ondrovic.rajce.idnes.cz/Felda/ (snad ten odkaz půjde :) ) takto mi včera běžel motor, dnes už jsem ho opět neroztočil
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

Zdravím všechny, tak můj problém stále nevyřešen a i se to začíná projevovat při jízdě nebo při běhu motoru......jezdil jsem týden bez problému a najednou v pátek mi to vyplo, jak když utneš přívod paliva ....
včera jsem vyměnil čidla otáček i teploty , v týdnu i vyčistil čidlo vzduchu (na výpary který se tam mohou usazovat mi to přišlo víc olejnaté) ...chod motoru se zdá být dobrý dám na posouzení další video po nastartování začíná asi na 1000 otáčkách pak postupně klesne na běžné otáčky a v klidu si běží motor a zahřívá cca 5 minut nebo kolik mi běžel a pak pokud blbě neslyším jsem zaznamenal nějaké mírné cvaknutí u pojistek a auto si v klidu chcíplo.....je možné že se takhle projevuje činnost špatného čerpadla?? http://ondrovic.rajce.idnes.cz/Felda/#2 ... 103350.jpg
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ferdamravenec »

asi tak , přijeĎ , je to lepší něž nějaký vymejšlení čím by to mohlo být

třeba to je jen odcházející spínačka
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

Bral bych to kdybych vedel ze to auto vydrzi...takhle se muze stat ze vypne hned za nasi vesnici :-D

Blizko baraku mam servis dam to tam a uvidime
Uživatelský avatar
Vasek
Příspěvky: 1196
Registrován: úte 19. srp 2008 14:12:32
Bydliště: Mladá boleslav/ Žatec

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od Vasek »

já mam taky jeden tip: vyměň (třeba za relé z mlhovek) relé palivovýho čerpadla.

Kolega měl taky problém na 136M s občasnym nestartováním. Startér točil jak o život, ale felda občas nechtěla chytnout.
Nemam rád způsob opravy, kdy vyměním x věcí, který by na to mohly mít vliv...
Tak jsme vzali osciloskop a měřili. A zjistili jsme, že jak se točí startér, tak auto přestane házet jiskru a stříkat benzín. Pohledem do schémat jsem zjistil, že vstřiky i pal. čerpadlo je na stejném relé. Prohodili jsme tedy relé a problém byl vyřešen.
V práci jsme vyndané rele otestovali a zjistili jsme, že při poklesu na cca 7V se odpojí kontakty. To by vadit nemělo. Jenže jak to relé bylo už "opálený", tak oni se ty kontakty ještě nespojily ani při 10V. A to vadilo, protože při startu to může být takto: zapneš kl15-> na cca 5s se sepne ono relé -> pak začneš startovat-> při tom klesá napětí v závislosti na stlačování jednotlivých válců a dle kapacity a kondice baterky kolísá napětí. A to "padlo" dostatečně na to, aby ono relé už neseplo kontakty.
škoda 791.136M 4/99
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat ;-)
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

Tak relatko jsem vymenil otocim klicem a cerpadlo se ani neseplo jen ukazuje hladinu...vratim puvodni relatko a taky se cerpadlo nespusti tak mi to nedalo a vymenil jsem cerpadlo a to same ani se nespusti jedine co to dela ze mi to ukazuje hladinu benzinu v nadrzi .. ze by neco v elektrine ??
ondrov..
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. srp 2017 20:43:58

Re: Záhada občasného nestartování

Příspěvek od ondrov.. »

Zdarec.....tak to vypada ze jsem asi objevil moznou pricinu sveho problemu ...doslo na rozebrani cele pojostkovky (vymena rele palivaku, i nektere pojistky co se mi nezdali tak probehla vymena)prostriknuti nekterych kontaktu jak v ni tak na kabelech ktere k ni jdou plus prostriknuti kontaktu v motoru ......prvni dobre znameni spustil se palivak tudis nastartovano pres pul hodiny auto slapalo nejen na miste i pri jizde ....pote druhe dobre znameni zaclo to i startovat i pri opetovnem startu coz se posledni dobou skoro nedelo.....a treti dobre znameni bylo ze se projevila zavada znovu s tim ze jsem pote pri opetovnem nastartovani zahybal s rele od vstriku a hle motor si chcipl ...tak jsem vymenil rele a zatim to slo tak uvidime jestli to bude slapat dal
Odpovědět