Svíčky pro 1.3 MPI

Simos 2P
135M, 136M
Ram512 - FK

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Ram512 - FK »

Auto se mi třáslo na volnoběch jak koza svíčky klasické BRISK DR 15 TC ,Dnes jsem dal nové NGK BKUR5ET-10,naprostá spokojenost.
Uživatelský avatar
00Inferno00
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
Bydliště: Dolní BenešoVW
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od 00Inferno00 »

Stejné NGK jsem jezdil taky, bez problémů.
Vici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...

VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogbone
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
TomasP. - FK

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od TomasP. - FK »

ahoj brisk super dr17yc mohu dát?
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Lugosy »

Jaký máš motor? Na 781.136M fungují jednobodovky (DR14 nebo 15 YC) dobře.
Ram512 - FK

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Ram512 - FK »

Mno mně ty brisky nesedly auto se třepalo na volnoběh tak sem tam dal ty NGK a jede tak jak má. Na netu sem je sehnal za 75,-kus.
TomasP. - FK

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od TomasP. - FK »

No uvidim co seženu u nas v prodejně,ale asi ty svičky budou ko rano to chytne na drc,ale motor se třepe a vynechava a celkově auto je line zatim jsem mrkl na vzduchač a ten je tedy pěkně zanesenej...
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Lugosy »

Tepelnou hodnotu svíček vol podle typu motoru. Protože nevím, jaký ho máš, nemohu dále radit.
Uživatelský avatar
emilio52
_________________
_________________
Příspěvky: 4134
Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od emilio52 »

Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
ObrázekObrázek
Rambo-x
Příspěvky: 861
Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Rambo-x »

Mám ty samé a zatím naprostá spokojenost :thumright:
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Honza_t »

DR15TC jsem jel 3 sady - 1. tam byla co jsem to koupil a nejelo to špatně. 2. sada ještě taky OK, ale 3. už po roce pálily nějak divně a i emise šly do háje. Taky volnoběh byl takovej divnej, ikdyž to pocitově jelo normálně. Takže podle mě šly s kvalitou dolu. Teď mám Champion RC89PYC se slepicí a řekl bych že to i znatelně líp jede a volnoběh je taky lepší.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Lugosy »

Když jsem tam teď dával DR14TC, tak jsem musel na všech elektrodách nastavovat odtrh na 0,7, všechny měly 0,9 - 1,0 mm. Ale jinak souhlas s Honzou_t co se kvality týče.
Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 225
Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
Bydliště: Nové Město nad Metují
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od kybrex »

Kontrolujete v jaký pozici je svíčka ve válci dotažená? Jestli si packou nestíní jiskru? Dočetl jsem se, že ideální je, aby u jednobodovek packa nestínila a její pozice byla "otevřenou stranou" směrem k ventilu sání. Co si o tom myslíte? Zkoušel to někdo pošéfovat?
Rambo-x
Příspěvky: 861
Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Rambo-x »

Problém možná spíš bude jak to poznat že je to ve správný poloze....do spalováku nevidíš a nikdy dle mě neodhadneš v které pozici začít svíčku zatáčet
Podle mě by jsi musel sundat hlavu,svíčky´´správně´´namontovat aby jiskra směřovala do spalováku a nasadit hlavu....a to je kvůli poloze svíčky docela nereálná práce
Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 225
Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
Bydliště: Nové Město nad Metují
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od kybrex »

No a co takhle rysku na svíčku, abych věděl, na který straně je ta packa otevřená a pozici směrem k sání už bych odhadnul - šlo mi spíš o to, aby svíčka neskončila přesně opačně, ale byly by na to potřeba asi nějaký podložky, ale to nevím, jestli se dá sehnat, nebo jestli chorobný puntíčkáři nějak improvizujou. Abych nezpůsobil nějakou netěsnost nebo nepoškodil závit.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Lugosy »

Teoreticky by to možná nějaký přínos mít mohlo, ale zřejmě zanedbatelný až nulový. Pokud svíčka hodí jiskru a je dobrá směs, expanze proběhne spolehlivě elektrodou k sání i od něj. Na Rapidu 136 neměla výměna YC za TC vůbec na nic vliv, jezdilo i žralo to furt stejně (komplet zapalko favo). A MPI zapalování je o cosi silnější než favo. U svíček spíš bacha na uvolněné hliníkové čepičky, brisk to snad při výrobě vůbec nedotahuje. Já ale nejsem ten správný puntičkář, tak jsem zvědavý, co o ryskách napíšou ti praví :) ;)
Naposledy upravil(a) Lugosy dne čtv 11. dub 2013 11:08:01, celkem upraveno 2 x.
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Honza_t »

To je zajímavá věc ;) Svíčka se dá díky těm poměrně pružnejm podložkám otočit víc nebo míň klidně o 1/4 otáčky, takže trochu by se s tím asi dalo pohrát. Přínos tam nějakej může bejt, bude to obdoba jako tvarování spalováku aby šla směs na svíčku = samo o sobě neznatelný, ale troška ke trošce... Ale nejspíš by to mělo vliv jen v případě že by vyšla elektroda zrovna k sacímu ventilu.

Lugosy: nezapomínej že ta silnější cívka žene najednou 2 svíčky, takže to v konečným důsledku taková výhra taky nebude. Nebylo by špatný zjistit jestli se nedá sehnat nějaká silnější alternativa, pak by se daly dělat pokusy s ještě šílenějšíma svíčkama (takový ty s kluznou jiskrou ve dvou fázích (s mezielektrodou)).
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Lugosy »

Honza_t: S těma dvěma svíčkama to je fakt. Pokud se ale nepletu, tak pálí vždy jeden válec natlakovaný směsí a druhý ne, takže potřeba energie pro ten nenatlakovaný je minimální. Což by mi vysvětlovalo, proč se u MPI a 0,6 mm opaluje střední elektroda rychleji, než u Favo nebo 743 a 0,6 mm - vyšší výkon. Je to ale jen domněnka :-)
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Honza_t »

A je to právě přesně naopak. "pálí", respektive přeskakuje jiskra na obou válcích. Rozdíl je jen v tom jestli je v jednom směs pod tlakem. Paradoxně to, že neni jedna svíčka pod tlakem, je pro tu druhou špatně. Ty svíčky jsou spojené po dvojicích na pevno. Ta nezatížená je pak výhodnější a vlastně dá silnější jiskru ona, ikdyž do prázdnýho válce. To že je výhodnější znamená že je prostředí vodivější, to znamená větší proud, což je větší odběr. Rychlejší opotřebení elektrod je právě proto, že svíčka maká 2x častěji než u BMM a ještě vlastně v tu zbytečnou chvíli pracuje s vyšším proudem.

Nebo ještě jinak:
Vycházíš z dobré teorie že pro přeskok jiskry na vzduchu není třeba tolik energie, ale špatně sis vyložil souvislosti. Ona tu energii sice nepotřebuje, ale jelikož ta druhá ano, musíš jim oboum dát víc - jsou spojený, to nejde změnit. Takže ona bude mít jiskru že by se s ní dalo svářet a ta pod tlakem tak akorát (kvůli většímu odporu prostředí).

Je to úplně jednoduchej princip, pro představu místo vzduchu vezměme rezistor. Válec pod tlakem dostane rezistor s vyšším odporem a ten druhý s nižším. Zapoj to na zdroj a měř. Do rezistoru s menším odporem poteče vyšší proud a dřív se z něj zakouří - to je ten válec který dá silnější jiskru.

Zkrátka a dobře, zapalovací lišta MPi je sice asi silnější než běžná cívka BMM, ale taky jsou na ní daleko větší nároky.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Lugosy »

Díky za vysvětlení, vidíš, to mě nenapadlo :-) Takže teď už jedině Saab Direct Injection, na každé svíčce jedna cívka. No, že si to až tak zjednoduší na úkor životnosti, to jsem si teda nemyslel :-( Zase se ale nemusíme starat o kabely, palec a vůli v unašeči rozdělovače.
Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 225
Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
Bydliště: Nové Město nad Metují
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od kybrex »

A já si furt říkal, jak to je v tý liště udělaný. Zrovna dneska jsem jí dával pryč, upravil odtrh na svíčkách z 1 na 0,7 a trochu ji očistil od bordelu a mastnoty. To jsem netušil, že to je takhle "na prd". Moc se mi to nelíbí. O:-)
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Honza_t »

Lugosy: Jo, jako rozdělovač a kabely bych taky už nechtěl. Proto jsem nechtěl 1.6 že vypadá jak z pravěku :D Cívka na každou svíčku by bylo řešení. A dokonce by se dalo využít přípravy na rozdělovač, hodit tam jen jeho torzo a snímat hallovým snímačem polohy a přes jednoduchej obvod nechat pálit vždy jen svíčku co chceme a pořád by nebyly žádný VN kabely. Taková vychytávka. Jen nevím jestli by se s tím někomu chtělo dělat jen kvůli delší životnosti svíček a pocitu že má něco navíc :) A zase na stejným principu by se dalo udělat aby se vstřikovalo i do jednoho válce, jen tam by musel bejt obvod co zdvojnásobí impulz (a nebo načíst datasheety a najít vstřiky co dodávaj přesně dvojnásobek za stejnej čas). To už by mohlo mít i pozitivní vliv na spotřebu a emise, protože vstřikovat před zavřenej ventil poloviční dávku asi taky nebude moc ideální stav jak vytvořit homogenní směs.

kybrex: no ono to jinak nejde, jednotka ví jen kde jsou horní a dolní úvratě ale nerozezná jestli je už komprese nebo jen výfuk. Na to by musel bejt extra snímač vačky (a zase nemůže bejt jen tam aby to bylo přesný). Prostě se šetřilo...
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Lugosy »

Katastrofa. Do dneška jsem Simos 2 P považoval za celkem zdařilý. Asi si udělám rumunskou verzi MPI - Jikov 28-30 LEKR :-)
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Honza_t »

Nebo tak :D
Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 225
Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
Bydliště: Nové Město nad Metují
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od kybrex »

No to je bastl!!! :hlava: :D A já myslel, že dřív se všechno dělalo precizně a poctivě a ono prdlajs. to mi připadá jako když jsem byl na škole, programoval se projekt a někdo prohlásil na mojí námitku, že něco může běžet rychlejc, když se to udělá pořádně, že se s tím nebude srát a radši řekne provozovateli sowtware, ať si koupí silnější stroj. Fuj :safe:
Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 225
Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
Bydliště: Nové Město nad Metují
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od kybrex »

Jinak se stala zajímavá věc. Když jsem namontoval zpět ty svíčky a zapalovací lištu, tak jsem to nahodil, v pohodě to vrčelo. Akorát už delší dobu to občas vypadá za studena po prudkém přidání plynu a hned zase ubrání (takový rychlý otevření a zavření klapky rukou když jsem u motoru) a je slyšet, jak si to natáhne vzduch a jakmile uberu, tak to skoro vypadá, že to šlo až na otáčky kolem 500 a chtělo to zdechnout, ale nezdechne. Pak asi po 4. pokusu to zůstalo na 2000. Pákrát jsem to z kabiny prošlápnul a už je to v cajku, ale vyděsilo mě to.
Uživatelský avatar
a13sh
Příspěvky: 2071
Registrován: ned 20. pro 2009 22:54:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od a13sh »

Nasel nekdo nejlevnejsi a overeny eshop ze ktereho by se daly objednat ty NGK BKUR5ET-10 ?
Uživatelský avatar
P1azer
Příspěvky: 294
Registrován: ned 20. led 2013 22:12:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od P1azer »

Už od loňské koupě auta cítím, že volnoběh není úplně 100%, trošku to pocukává a chtěl bych zkusit (časem) vyměnit svíčky.
Jen se chci zeptat, jestli to dotahujete správným momentem (jestli mám sehnat momentové klíče) nebo "podle pocitu -> nepřervat" ? :) Díky.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Rambo-x
Příspěvky: 861
Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Rambo-x »

Já je dycky utahuju podle citu,žádný momentový klíč nemám :thumright: .....nesmíš je přervat,provozem se ještě přitáhnou(srostou s hlavou) a pak je povolit by bylo v ****,ale zase je nesmíš ani utáhnout málo,to by asi mělo ještě zhoubnější účinky
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Lugosy »

Používám tento postup dle Andrta:
- našroubuji rukou
- ořechem s krátkým nádstavcem je dotáhnu rukou, co jdou
- pak otočím o 90 stupňů (zalisování těsnící podložky) - to vynechávám, pokud jsou do kužele nebo už montované
- pak ještě o 15 stupňů +-
Zatím jsem neměl jediný problém, stržený či vytáhlý závit nebo snad nedotaženou svíčku :-)
Uživatelský avatar
a13sh
Příspěvky: 2071
Registrován: ned 20. pro 2009 22:54:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od a13sh »



Tak jsem je z tama vcera taky objednal. Jsem na ne zvedav.

Jinak k tomu dotahovani svicek - se mi zda,ze z toho delate trosku kovbojku :D Proste dotahnu s citem v ruce,radsi vic nez min,ale ne zase uplne na byka. Zkontroluju za tyden jednu jestli jde povolit (jakoze zatim jsem s tim nemel problem) a rejsinguju jako kral :king:
emge

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od emge »

Ja používam na závity medenú pastu (lepšia je vraj keramická).
Potom nemám problém s povolením sviečok ani po dlhšej dobe.
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Honza_t »

Svíčky dotahuju od oka, nic tam nepatlám a problém nemám ;)
Uživatelský avatar
P1azer
Příspěvky: 294
Registrován: ned 20. led 2013 22:12:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od P1azer »



Tak mi to nedalo a za ty penize jsem je o jednal taky.. Tak uvidime, jak dopadne moje prvni vymena svicek.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Uživatelský avatar
a13sh
Příspěvky: 2071
Registrován: ned 20. pro 2009 22:54:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od a13sh »

Mne z tama uz dorazily a mam je uz nejaky den v aute. Maximalni spokojenost jak s temahle svickama,tak i s tim obchodem. :thumright:
Uživatelský avatar
P1azer
Příspěvky: 294
Registrován: ned 20. led 2013 22:12:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od P1azer »

A jakej jste nastavili na těch NGK-čkách odtrh?

A ještě čím ho změřím, ventilové měrky nemám, změřím to i šuplerou? (nikdy jsem to nedělal, tak se blbě ptám :oops: )
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Uživatelský avatar
a13sh
Příspěvky: 2071
Registrován: ned 20. pro 2009 22:54:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od a13sh »

Nahod je a nevymyslej blbosti :D
Uživatelský avatar
P1azer
Příspěvky: 294
Registrován: ned 20. led 2013 22:12:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od P1azer »

Tak pardon :D
Takže všechno by mělo být od výroby v pohodě, jo?
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Uživatelský avatar
00Inferno00
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
Bydliště: Dolní BenešoVW
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od 00Inferno00 »

Jo - Plug&Play ;)
Vici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...

VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogbone
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
luk111
Příspěvky: 215
Registrován: ned 22. srp 2010 19:47:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od luk111 »

Ahoj při startu se auto neskutečně dusí. Mám zvýšený volnoběh a když sešlápnu plyn na podlahu dusí se to a pak to vystřelí. Občas to střílí i ve filtrboxu. Svíčky jsou nové. Dokáže někdo poradit co by to mohlo být? Díky za info.
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Faust »

co ventilová vůle .možná ti to nedovře a při zapaléní jde detonace zpět přes sání
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
luk111
Příspěvky: 215
Registrován: ned 22. srp 2010 19:47:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od luk111 »

To vše je seřízeno. Dělá to jen v letních měsících, v zimě to nedělá.
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Faust »

vag jsi neskoušel?zda nějaké čidlo související s teplotou když teda to v zimě neděla,což je divné :scratch:
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
luk111
Příspěvky: 215
Registrován: ned 22. srp 2010 19:47:20
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od luk111 »

Teploty plus minus hrajou, vag chybu nehazi. Jinak byl zkorodocany kontakt na cidlu nasavaneho vzduchu.
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Honza_t »

to je nejspíš ten problém ;) Jinak čerpadlo.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Lugosy »

netěsnost potrubí jsi kontroloval?
Martin

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Martin »

Takže, po 40 000 km jsem se rozhodl vyměnit NGK BKUR5ET-10. Auto sice jezdilo jak drak, ale na volnoběh už to trochu vibrovalo, občas jsem měl pocit, že jakoby vynechalo. Volnoběžná spotřeba dle PP vylezla o 0,1 l/h nahoru. Občas to po nastartování divně smrdělo z výfuku. Vyzkoušel jsem tentokrát originál Škoda Champion RC89-PYC z http://www.cc-autodily.cz. Auto po výměně jezdí stejně, motor se ztišil, na volnoběh nevibruje ani nesmrdí. Ty NGK měly po 40 000 km z prostředních elektrod vypálené trojuhelníky. Barvu měly takovou "studenější" dobrou :) Provoz mám přes týden takové lítání po Brně, o víkendu obyčejně nějaká 200 km vyjížďka směr Vysočina. Dlouhodobá průměrná spotřeba 6,5l/100 km. Takže teď bych NGK hodnotil jako dobrý svíce, ale udávaný 60 000 km proběh bude už za hranou.
Uživatelský avatar
P1azer
Příspěvky: 294
Registrován: ned 20. led 2013 22:12:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od P1azer »

Tak jsem se po 3 měsících dokopal k výměně. Bylo to další moje "poprvé" a nebylo to vůbec tak náročné, jak jsem si myslel. Takže aktuálně nahozeny NGK BKUR5ET-10 a zatím v pohodě.
Tady když tak stav vyměněných:
Obrázek
Docela by mně zajímalo, jak dlouho tam byly :).
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Uživatelský avatar
DDT
Příspěvky: 550
Registrován: pon 24. pro 2012 17:41:49
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od DDT »

Nevypadají tak zle,viděl jsem už horší :lol:
FELICIA GLXi 1.3 BMM r.v.1996 červená solitaire metalíza
FELICIA GLXi 1.3 MPi r.v. 1998 zelená pacific metalíza
Uživatelský avatar
Jonny
Příspěvky: 48
Registrován: ned 15. pro 2013 0:39:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

Příspěvek od Jonny »

Když se to tady tak roztrhlo s těma svíčkama :D ideální asi origo koupit co říkáte ?

Kód: Vybrat vše

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/101000049ae-zapalovaci-svicka-oe-6610.html
Odpovědět