Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Simos 2P
135M, 136M
Odpovědět
smazany clen - FK

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od smazany clen - FK »

mi přijde že řj s tím asi vůbec nesouvisí a je to pouze záležitost klapky, která buď po vyčištění propouští více vzduchu nebo musí posílat špatné hodnoty/je blbě nastavená... Řekl bych ale, že ani jedno z toho nemám a přesto otáčky padaj pomalu.
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od favo »

Já mám soft ME a blbne to čili softem to nebude. Bohužel nemohu udělat reset protože řj ME se s tím co tu popisujete resetnout nedá (zkoušel jsem to ). Co se týká spotřeby tak auto sice jede pěkně ale že by bylo úsporné to tedy ne :D
Ještě zkusím koupit jiný kabel k VAGu s COM portem a udělám reset přes něj a potom už zbývá jen nová klapka. Jinak blbne mi to už cca 3 týdny a denně najedu 50km čili těch 200 km už mám dávno za sebou a pořád stejná situace. Kabely na snímačích a řj a klapce jsem všechny sundal vyčistil prostříkal a nasadil zpět a nic nepomohlo. Dostal jsem ještě tip na to abych vyměnil to čidlo na sání (tlak a teplota) a zkusil to zda to není tímto čidlem, protože mě to začalo blbnout aniž bych šahal na klapku, prostě z ničeho nic.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Ivarek »

favo píše:Jo funguje aby taky né za 505,- kč :mrgreen:

Na klapce se ti nemá co připéct neboj tam žádný extra teploty nehrozí ;)

Ty bláho...no pětikilo je celkem dost. :(

Na kolik vyčištění tak odhaduješ že by ten sprej mohl vydržet?
smazany clen - FK

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od smazany clen - FK »

Hmm, taky mě už napadlo... Ale chce to přehodit z nějaké jiné feldy jestli je to opravdu ono, kupovat ho jen tak na zkoušku, když stojí skoro 3000Kč, rozhodně nebudu... :)

Jdu hledat co má ukazovat za hodnoty, abych se mrkl co to ukazuje mě...
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od favo »

Mě se v garáži jedno funkční válí a druhý se válí v otcově autě přesněji je na sání :D a třetí se zase válí na sání v autě mé sestry :D stačí si jen vybrat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jen kdybych nebyl tak líný. Bojím se že to dopadne jako s tím alternátorem, dokud neupadne tak tu kapotu neotevřu. :D :D :D
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Návštěvník

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od Návštěvník »

já mám právě klapku úplně novou! tak půl roku starou...dřív to bylo v pohodě, ale jak mi dal známej novou tak mi to i řekl že ted pujdou otacky pomaleji dolu, že si to postupem sedne...ale víc jak 6000t km za mnou a nesedlo si vůbec nic
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

Jak fungujou spreje za 500 fakt nevim, ale já to pokaždý čistil benzínem...buď motorovým, nebo technickým, podle toho co bylo po ruce....náklady minimální, výsledek perfektní... :lol:
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
smazany clen - FK

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od smazany clen - FK »

Ahoj, něco jsem tu četl, ale odpověď na můj problém bohužel ne! K věci: při studeném motoru když nastaruji mám otáčky při volnoběhu kolem 1200. Po zahřátí motoru však stoupají až k 2000. Když už je ale motor zahřátý úplně a jedu po městě, tak mi otáčky při volnoběhu drží až na 2500 a nedají se nijak setřást. Když se je snažím setřást tím, že stojím na brzdě, mám zařazenou jedničku a trochu povolenou spojku, otáčky samozřejmě klesnou na 1000, ale po vyřazení a ponechání volnoběhu mi otáčky vylezou k 2000, tam se chvíli "zdrží" (cca 2 vteřiny) a potom zase vzroustou až k 2500. Můžete někdo poradit, prosím? Nejsem vůbec opravář, ale třeba to pochopím. Klapku jsem nechal čistit cca před rokem. Díky za odpovědi

Jo a mám 1,3, rok 98, 40kW!!!
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od favo »

Zkus někoho kdo má VAG a udělá ti základní nastavení popřípadě i reset ŘJ teoreticky by to mělo pomoc.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od favo »

Ivarek když to uděláš pořádně tak maximálně na dvě ale když si pomůžeš štětcem a nebudeš přehnaně náročný tak i na tři ale mě jen na jedno , zbytečně jsem plýtval a líbilo se mi jak se při tom motor dusí :mrgreen: ale běžně se ty spreje dají koupit mnohem levněji ovšem mě se nechtělo nikde běhat a zhánět.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Dedla »

Takový hadr namočenej v nitro-ředidlu udělá stejnou práci jako sprej na "čištění karburárorů" za 500
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od favo »

Ale to bych si musel ušpinit ruce a to se mi před barákem moc nechce , leda bych byl v garáži tam mi to nevadí.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od mikka »

Tak to vidíte. Prý čistit klapku se nedoporučuje, mohla by utrpět poškození. Takže vyměnit, a pro přizpůsobení řídící jednotky k nové klapce stačí zapnout zapalování na 10 sekund. :D
Člověk by si myslel, že článek od firmy Pierburg by měl být na výši, a zatím je to pěkná hovadina.
Nebyla ona firma Pierburg nějak zainteresovaná na výrobě klapek pro 1,3 MPI?
smazany clen - FK

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak za studena je to už OK, ale za tepla je to furt, ikdyž možná v menší míře :?: Od vyčištění klapky a namontování nové řj najeto přes 700km
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od favo »

Mikka ne nebyla ona je přímo vyráběla :lol:
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Legolas19 - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Legolas19 - FK »

kluci se zeptam me na volnoběh otačky litaj zhruba +-20 škrtíčka je čista a venku nejak nejde slyšet kolísdavy zvuk motoru je neco špatně mam duvod se znepokojit ? :lol:
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od favo »

Myslíš +-20 ot/minutu ? Jestli jo tak prdel si dělej z plastelíny :D :D :D
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Legolas19 - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Legolas19 - FK »

no jo tak nějak když na to mrknu tak se ta ručička tak trochu houpe jinak pohoda :lol: jen sem se chtěl svěřit :lol:
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

:lol: :roll:
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
sirup

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od sirup »

holy píše:Pak už mě napadá jen udělat tzv. reset Felicie...prográmek se dá stáhnout na netu zdarma, alew musíš mít funkční kabel na diagnostiku a VAG. Nejdřív se udělá reset Simosu - obnoví se původní nastavení adres a potom se udělá ve VAGu na adrese 098 přizpůsobení škrtící klapky...kterou jsi předpokládám už vyčistil. ;)
nevis kde a nacim se da stahnout ten program
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Ivarek »

http://www.motordiag.cz/msm/index.php

Samozřejmě že na to potřebuješ kabel na propojení pc s autem.
smazany clen - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od smazany clen - FK »

Zdravím, měl bych dotaz s volnoběhem (podotýkám tlačítko Hledat jsem použil!!!) nastartuju motor, počkám ažcerpadlo načerpe benzín a pak startuji. Motor naskočí ale otáčky jsou tak 400 a má to tendenci zdechat, ale nezdechne. a po přidání plynu se otáčky normálně vrátí na 800 a vše je ok.

diagnostika: Vag com nic nepověděl, profiVag taky nic, nastavení pomocí simos taky nic, vyčištění škrtící klapky hotovo, palivový filtr vyměněn.

prosím poraďte. mám podezření na tu škrtici klapku ale diagnostika nic neukázala. Díky všem za rady

//edit: ještě jsem se teď dočetl že to může být čidlem teploty takže zítra pro něj zajedu a vyměním. namáte náhodou někdo napsany ty odpory toho čidla?

//edit 2: velice se omlouvám, jsem myslel, že ta škrtící klapka je opravdu čistá, čisltili jsme to před pul rokem a dnes sem s hrůzou zjistil, že je špinavá jak dobytek xD takže pardón. Mimochodem po novém vyčištění vše OK
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od favo »

Takže po výměně řídící jednotky za novou je vše v pořádku a otáčky padají jak mají a volnoběh je taky klidný i za studena. Takže ještě zkusím sehnat jiný kabel k VAGu a udělat reset jednotky ME a uvidíme zda reset stačí. Každopádně výměna ŘJ pomohla. A to mám klapku ještě původní a najeto má kolem cca 280 000 km ;) Jen upozorňuji že řídící jednotku jsem použil úplně novou čili nikdy použitou.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

Hezky sis poradil... :D
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od favo »

Beru zpět, po ujetí cca 5km se vše vrátilo do původního stavu tedy otáčky opět zůstavají viset a nebo se sami přidávají. Takže už mi zbývá jen výměna škrtící klapky.
Naposledy upravil(a) favo dne ned 01. bře 2009 20:45:18, celkem upraveno 1 x.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
smazany clen - FK

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od smazany clen - FK »

Najeto 1800km a pořád to není úplně ono... :? Promazával jsem i plynový lanko, takže teď jde nádherně zlehka a trochu to pomohlo... Asi to bude dělat škrt. klapka, možná ředidlo, kterým jsem to čistil, zateklo někam kam nemělo... :(
Návštěvník

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Návštěvník »

Dobrý den
potřeboval bych od někoho poradit. Mam hroznej problém.Mam felicii 1.3 najeto asi 158 tis. KM. Rok výroby 1995. Když přijdu k autu a chci nastartovat tak se mi to v pohode podaří, ale tak asi po 10-20 sekundách se auto začne klepat a má hroznou tendenci zdechnout a chcípnout. Vždycky přidám plyn a je to v pohodě (někdy) ale jak se auto zahřeje tak to už nedělá na volnoběh a ani při jízdě ne už je v pořádku..Nevíte někdo čím by to mohlo být?
Legolas19 - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Legolas19 - FK »

tak řekl bych bud svíčky pokud ne rozhodně vyčistit tu škrtící klapku a nebo i palivovy filtr by mohl byt pěkně znečištěn u kamarada sem ale vyčistil škrtící klapku a vyměnil svičky a bylo po problemmu
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od favo »

Takže dnes jsem namontoval jinou škrtící klapku a vyzkoušel jak seriovou řídící jednotku tak jednotku Motor Excel a konečně je klid . Ujel jsem cca 5 km a otáčky už konečně padají jak mají čili je to klapkou. A vzhledem k tomu, že jsem si koupil fungl novou klapku, kterou ještě nemám doma, tak kdyby byl zájem, mohu tuto co mám odzkoušenou že funguje nabídnout k prodeji.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Adam

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Adam »

Ahoj,
i přes shlédnutí komentářů a diskusí v tomto fóru stále nemám jasno. Proto se omlouvám, pokud jsem příspěvek špatně umístil, či je někde odpověď - fakt jsem se snažil...

Musím asi hned z kraje uvést, že jsem absolutní amatér, co se týká oprav aut (navíc muzikant - ti prý vědí o autech nejmíň :roll: ). Mám Felicii 1,6 LX combi z roku 1996 v provedení Laurin&Klement, pravděpodobně se zásahem tuningu od Cimbu (předchozí vlastník). Má najeto (snad) kolem 200000. K malým chuťovkám patří to, že nemá servo, ale už jsem si na to celkem zvykl... :geek:

Mým problémem je zhasínání na volnoběh, které se projevuje při zahrátém motoru. Projevuje se to hlavně při vyšlápnutí spojky, když dojedu například na semafor - auto tak v jednom případě ze tří chcípne, někdy to však normálně udrží otáčky okolo volnoběhu - cca 650 - 680. Škrtící klapku jsem měnil (kvůli pověstnému cukání - už nepomohlo ji jen vyčistit), je tam uplně nová originální, stejně tak řídící jednotka Mg M. Auto perfektně startuje a drží otáčky na 1200 a postupně klesají s ohříváním, pak teprve se shasínání projevuje.

Jinak všechno funguje prozatím úplně skvěle a motor jede parádně, takže bych chtěl auto provozovat nadále. Známý z ulice mi auto vozil do servisu Škoda, kde mi ho ze známosti opravovali a měnili (velmi levně), ale tuhle závadu nemohou odstranit, nebo by to stálo mnoho hledání a tím i peněz. Dělali na tom VAG, je to komplet čisté. Z toho, co jsem vyčetl by to možná ještě mohlo být čidlo teploty?, snímač otáček? Mám je zkusit vyměnit?

Nechám si jakkoli poradit a případně i rád opravu zaplatím, vyskytuji se mezi Prahou, Ostravou a Českými Budějovicemi, takže mám celkem široký rádius.

Díky za radu a ještě jednou se omlouvám, jestli je má otázka na nesprávném místě.
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

Neboj, jsi tu na správný adrese, určitě to tu společně nějak dáme dohromady.
1,6 moc neznám, ale určitě bych se zaměřil na čidlo teploty...ale nemám na mysli to u termostatu, ale myslím na čidlo teploty nasávaného vzduchu...to by mělo být umístěné někde za filtrem sání v airboxu...tam bych asi začal hledat....Jinak předpokládám, že vzduchovej filtr je OK, svíčky taky....
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od favo »

O 1.6 vím prd ale co vím tak se u těchto verzí vyskovalo více tipů softwaru v řídící jednotce a jeden ze způsobů projevu byly problémy s volnoběhem. Zkusil bych se zeptat Vičiho ten tento problém již řešila a sám má 1.6 ku a mohl by určitě poradit.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od favo »

Návštěvník píše:Dobrý den
potřeboval bych od někoho poradit. Mam hroznej problém.Mam felicii 1.3 najeto asi 158 tis. KM. Rok výroby 1995. Když přijdu k autu a chci nastartovat tak se mi to v pohode podaří, ale tak asi po 10-20 sekundách se auto začne klepat a má hroznou tendenci zdechnout a chcípnout. Vždycky přidám plyn a je to v pohodě (někdy) ale jak se auto zahřeje tak to už nedělá na volnoběh a ani při jízdě ne už je v pořádku..Nevíte někdo čím by to mohlo být?


Tady bych nehledal problém ve špinavé klapce protože dle roku výroby máš BMM a to má jednu výhodu a to v tom že na klapku je neustále vstřikován benzín z jednoho vstřiku který je nad ní a tudíš jí stále omývá a navíc BMM si proti MPi umí nastavit klapku do správné polohy sám. Pokud by tady nepomohla výměna čidla teploty chladící kapaliny nebo i lambda sondy (mě se projevovala podobně ale tu by nejspíš VAG objevil jako vadnou) tak bych se zaměřil i na výčko rozdělovače a palec samotný . Bohužel tyto díly moc nevydrží a stačí aby kontakty na výčku byli více opálené a už to nedělá dobrotu. Své mohou udělat i vadné kabely ke svíčkám ale mám za to že tyto věci by se projevovali stále ať za studena či za tepla takže nejspíš bych se soustředil na čidlo teploty a na lambdu. Ještě bych poradil preventivně sundat snímač otáček a vyčistit jej , pokud se to nikdy nedělalo bude pěkně zasraný , neříkám že to musí být nutně tím ale jako prevence to nic nestojí a je to práce na cca 5minut. U feldy mojí sestry to pomohlo při chcípání na volnoběh ale ona má MPi
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Adam

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Adam »

Jj, vzduchový filtr měním s olejem, svíčky i rozdělovač jsem měnil komplet i se zapalovacím modulem a baterkou.
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

Takže je to ten Pierburg co jsem myslel....tam doporučuju zkontrolovat hadičky od podtlaků...můžou bejt částečně zpuchřelý a pak to dělá rotiku....
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
Pan

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Pan »

No to nevim co to je. ale určitě to nebude ještě MPI takže asi to druhé...Svíčky nevim to asi ne před 2 měsícema jsem si kupoval nové svíčky takže to svíčkama asi ne, ale ta Klapka je možná nebo ten filtr...
smazany clen - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od smazany clen - FK »

Ahoj lidi,neumýte někdo nastavit šk tak aby normálně fungovala?Dneska jsem ji čistil,měl sem ji sundanou a odpojenou z motorua vyčistil jsem ji,po zpězné montáži má auto strašně velký otáčky a pomalu klesají,otáčky se pohybují kolem 1500 nebo i něco kolem 2000+-.nevíte co s tím???Předem děkuju za odpovědi.
borlan - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od borlan - FK »

Jakub - už to tu mnohokrát proběhlo. Buď po vyčištění necháš provést reset řj a základní nastavení šk a mělo by být ihned po problémech. Nebo to nějak zkousneš a počkáš x km až se to srovná samo (řj se postupně provozem adaptuje). Někomu stačí 200-400km, mě to "sedlo" po asi 1000km...do té doby jsem trpěl, často při těch visících otáčkách pomůže ťuknout na plyn. Jinak tu byly i případy, kdy se jim to nesrovnalo samo a nakonec museli na ten kabel...tak se rozhodni podle svých možností. 8-)
mause
Příspěvky: 1003
Registrován: sob 19. led 2008 22:08:41
Bydliště: Kojetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od mause »

jsou to 2 kila .. někam zajed at ti to resetne...
bylo: felinka lechce poladěná...Myška
je: octule v kombajnu 1,9 tdi ALH zatím 66kw/90 hp + SPRINT 769...Chrochtadlo
:-)
http://www.youtube.com/watch?v=cIemgwmRgxk
Jawinka 350/638 -> 639
hranatá felicie - červený drak
majkl - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od majkl - FK »

Po necelých dvou letech mi začalo auto samo přidávat a ubírat během jízdy... super stav. :-) Při jednom startu byl volnoběh na pokraji chcípnutí, při dalším osciloval mezi 2-3tis. Sundal a vyčištil jsem klapku. Najel jsem cca 20tis km a opět byla zadělaná od oleje a sajratu, ale ne tolik jako minule. Vyndal jsem i snímač teploty a tlaku vzduchu - byl obalen olejem a nečistotami. První start pohoda, lehce na 1000ot, reakce na plyn opět okamžitá. Nečekal jsem že se po tak krátké době zase tak zase...e klapka (mot. olej mezi ryskami, neubývá, nepřibývá). Po chvilce špapání na plyn, volnoběh cca 1800ot, ale po dalším startu zase OK. Když to vidim, tak tuto údržbu budu dělat každoročně a snad bude klid. Tož jsem se vykecal a podělil s dalšími poznatky. Čistotě zdar.
tope

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od tope »

já shánim škrticí klapku, kolik bys chtěl ty za tu tvou?
CARDIAG

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od CARDIAG »

Cau prosím Mám problém s felicí 1,3mpi nechtěla nastartovat potom jsem vyčitil všechny konektory v motorovém prostoru a chytla. vyčistil jsem Škrtící klapku opravil jednotku simos 2p programem od Motordiag a přispůsobil ale zase nenaskočila. Opět jsem vyčistil konektory u jednotky a naskočila ale hodně tarokuje. tak jsem bádal čím to může být a zjistil jsem že kolísá nějaké napět,í uložil jsem do do logu. prosím mrkněte se na to někdo. A nevíte kde se dá najít popis těch bloků ten co je ve vagu nestačí např u těchto Logů je jenom "napětí" ale není tam napětí čeho.
http://www.allcar-autodily.cz/vag/1.CSV
http://www.allcar-autodily.cz/vag/2.CSV
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Ivarek »

To napětí neřeš.To je lambda a maká jak z praku.
Co nějaké chyby...zapsali se ti v paměti?Snímač otáček nebo něco podobnýho.
CARDIAG

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od CARDIAG »

Žádné chyby zapsány nejsou ale v tom grafu je jasně vidět jak to ovlivňuje otáčky motoru a v autě to bylo ještě víc zřejmé napětí šlo dolů a otáčky taky a naopak.
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Ivarek »

Lambda je vpořádku,tu neřeš.A i kdyby nebyla tak bez ní auto natočíš.
Zaměř se tedy na věci které diag.nepozná.Tzn svíčky,zapalování,palivo.
CARDIAG

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od CARDIAG »

Podívám se na to. Zítra vyměním pal. filtr a svíčky. Jinak volnoběh kolísá mezi 864 až 960 to je hodně že. Čím to může být.
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Ivarek »

No žádnej zázrak to není.
Tu klapku jsi vypucoval dobře?
Jinak už se mi stalo že jsem vymazání + základní nastavení adaptací musel udělat víckrát po sobě (3x),měl jsem podezření že se adaptace nevymazaly správně ale to je jen můj dohad.
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Ivarek »

A jinak popis všech parametrů včetně rozsahu,závad a jejich řešení je třeba v dílenské příručce.
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od favo »

Tak jen sem napíši svuj postřeh . Nastavoval jsem novou řídící jednotku a při přizpůsobování imobilizéru se vše tvářilo jako že je OK ale auto nenaskočilo. Tak jsem to udělal asi 5x a pořád nic. Tak jsem obvolal kamarády a vše jsem dělal dopbře ale prostě to nepomohlo. Tak už ze zoufalství jsem si řekl že jsem ke kabelu dostal i VAG sice trochu jiná verze ale VAG jako VAG že jo, ale ouha jakmile jsem nainstaloval ten co byl ke kabelu tak najednou po nastavení IMO mi auto chytlo jako by se nechumelilo. Tak mi to nedalo a udělal jsem to znovu s původním VAGem a zase to nefungovalo. Přitom to byli obje stejný verze jen překlad u nich dělal pokaždé někdo jiný a takovou paseku to dokáže nadělat. Takže klidně věřím tomu ,že i nastavení klapky klidně nemusí být udělané ikdyž se VAG tváří že jo.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Odpovědět