Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
- Karlosito
- Příspěvky: 43
- Registrován: stř 04. dub 2007 19:17:55
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: skrtiaca klapka
Ahoj je tady toho na toto téma hodně zodpovězeno.Musíš to připojit na vag-com vyresetovat klapku a nastavit základní hodnoty a pak to bude ok.
Re: skrtiaca klapka
Taky mi to teď blbne po vyčištění.... Zvládnul by to člověk sám s kabelem a notebookem? Nebo je to moc komplikované? Jinak je tu někdo z Brna kdo by mi to mohl půjčit nebo třeba toto udělat s tou klapkou? Samozřejmě bych se odvděčil
Re: skrtiaca klapka
já ji taky čistil,ale jenom sem nastavil základní hodnoty.... přes vaga by nemělo jít resetovat..nebo jo?
Re: skrtiaca klapka
Po vyčištění klapky je nutno v řídící jednotce smazat adaptační hodnoty pro klapku a nastavti hodnoty jako pro novou klapku. U řj SIMOS 2P pro motory 1,3 to nejde udělat programem VAG COM. Ala na http://www.motordiag.cz/msm/index.php je volně ke stažení program, který to umí.
Re: skrtiaca klapka
Je tu někdo z Brna kdo by mi půjčil ten kabel na diagnostiku nebo mi provel to základní nastavení?
Re: skrtiaca klapka
tak som sa teda pripojil cez soft na feldu a nakoniec sa to podarilo,kolisanie otacok na volnobehu bolo sposobene zlym kontaktom na sacom cidle,co aj vag identifikoval ,nasledne som opravil kontakt zahnutym ,nasledne sme sa opet pripojili cez vag resetli jednotku a felda tararadam ide:),inak znecistenie klapky sa fakt prejavi na behu motora normalne ten motor nezposznavam
takze este raz diky chalani
takze este raz diky chalani
Re: skrtiaca klapka
Strč hlavu mezi motor a vzduchový filtr a tam ho dole na tom sacím plastovým potrubí uvidíš.Má konektor,je přišroubován dvěma torxy.Je z černého plastu,proto splývá z barvou sacího potrubí.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne stř 12. lis 2008 9:47:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Důvod: předchozí citace
Re: skrtiaca klapka
Je to 1.3, ta nemá sací potrubí plastové, ale hliníkové.
Prosim o radu Felda 1.3MPi volnoběh
Ahoj..
Řeším problem. Felicie 1.3Mpi r.v99. Auto chípalo na volnoběh. Když jsem to dal na diagnostiku tak to hlasilo Lambdu a snímáč otáček. Tak sem vymenil snímač otáček vymazal chyby a po nastartování uz to teda nechcipalo na volnoběh, ale když přidám plyn tak se to dusí.Zkusil jsem omrknout kat a ten je OK. Jinak to jede pěkně az na to dusení. Ještě mě překvapilo když chvilí držím plyn tak mi z výfuku začne kapat voda..
Jeste jsem skousel odpojit ten podtlak co jde z sání do toho ventilu ve střik, liste, tak otacky se trosku zvýši i se zmenší to dusení při přidání, ale furt to není ono..Jako by ten motor měl málo vzduchu (filtr nový).
Poradte prosim díky..
Řeším problem. Felicie 1.3Mpi r.v99. Auto chípalo na volnoběh. Když jsem to dal na diagnostiku tak to hlasilo Lambdu a snímáč otáček. Tak sem vymenil snímač otáček vymazal chyby a po nastartování uz to teda nechcipalo na volnoběh, ale když přidám plyn tak se to dusí.Zkusil jsem omrknout kat a ten je OK. Jinak to jede pěkně az na to dusení. Ještě mě překvapilo když chvilí držím plyn tak mi z výfuku začne kapat voda..
Jeste jsem skousel odpojit ten podtlak co jde z sání do toho ventilu ve střik, liste, tak otacky se trosku zvýši i se zmenší to dusení při přidání, ale furt to není ono..Jako by ten motor měl málo vzduchu (filtr nový).
Poradte prosim díky..
Re: Prosim o radu Felda 1.3MPi volnoběh
Tak ten snímač určitě dělal to chcípání, to dušení by mohlo dělat i čerpadlo. Špatné čerpadlo může způsobit to, že RJ vypíše chybu lambdy. Nech si změřit tlak paliva
Ta "voda z výfuku" je normální.
Ta "voda z výfuku" je normální.
Re: Prosim o radu Felda 1.3MPi volnoběh
Nekdo mi rikal ze by to mohlo byt škrtící klapkou.. Že se má vyčistit a nastavit.. Jinak ta felda ma 55000km nalitano
Re: Prosim o radu Felda 1.3MPi volnoběh
Pokud ještě nebyla čištěná tak určitě taky vyčistit.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne stř 12. lis 2008 9:48:59, celkem upraveno 2 x.
Důvod: předchozí citace
Důvod: předchozí citace
Re: Prosim o radu Felda 1.3MPi volnoběh
zkouni konektory... mě se to dusilo taky a měl jsem z oxidovaný konektor...
Re: Prosim o radu Felda 1.3MPi volnoběh
Návštěvník píše:A seridim tu klapku VAG 704??
jasný, mám stejnou verzi, ale musí se hlavně vyčisti a pak udělat základní nastavení
reset ŘJ
Ahoj, není náhodou někdo na Pardubicku nebo Chrudimsku, kdo by byl schopen resetovat ŘJ programem SIMOS Manager?
Po výměně škrtící klapky mám pořád problém s nepravidelným volnoběhem. Otáčky drží dobře, nekolísají, ale motor se klepe, jako kdyby to šlo chvílema na 3 válce. Díky.
Po výměně škrtící klapky mám pořád problém s nepravidelným volnoběhem. Otáčky drží dobře, nekolísají, ale motor se klepe, jako kdyby to šlo chvílema na 3 válce. Díky.
- Vici
- Příspěvky: 1278
- Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
- Bydliště: Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: reset ŘJ
otazka zda reset pomuze. jestli spis neni propalene tesneni pod sacim potrubim, ne bo nejaky jiny problem
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
Re: reset ŘJ
Těsnění pod sáním je nový, nová ŠK, lambda, vstřiky vyčištěný ultrazvukem, nový svíčky, vyzkoušená jiná zapalovací lišta. Už jsem vyzkoušel snad všechno.
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: reset ŘJ
A co tlak palivového čerpadla?
Re: reset ŘJ
To bude jen nějaká drobnost, prkotina. Podobnou věc mi dělalo kdysi Toledo - vyšší otáčky OK, ale volnoběh jakoby na tři válce, přitom všechny válce šly. Bylo to prodřenou hadicí podtlaku k posilovači brzd (hadice byla na sání umístená u prvního válce, na volnoběh si to přisávalo, ten první válec pak šel divně, až se od nepravidelnýho chodu motoru klepalo celý auto).
Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
sjednoceno asi 10 vláken ohledně klapky, jejího čištění a špatného volnoběhu
Re: reset ŘJ
Zkouěel si odpojit baterku na nejakou delsi dobu.. potom skrtnout kabelama k baterce.. aby se uplne vybily kondenzatory v ŘJ a zase ji připojit a zapnout tak na 5 minut klíček?? tohle dost pomáhá.. jestli ne tak bych hledal problem nekde jinde... jak uz tady kluci psali..
Re: reset ŘJ
Na 100% si nech udělat základní nastavení od někoho kdo má VAG nebo tím SIMOS Managerem . Až potom hledej něco jiného ! Odpojení baterky ti vůbec nepomůže. ( už tady na to téma byla vydatná debata s ,, Osobně " )
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
viewtopic.php?f=30&t=17731&start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
viewtopic.php?f=30&t=17731&start=150
Re: reset ŘJ
to je zajimavy?? a jak myslis ze ta pamet v ty ŘJ jednotce funguje?? ja myslim že je tam nějaka ROMka a takova kde je program vypálen. A potom nejaka RAM paměť která udrží data jen při napájení... to znamená že vybítí kondenzátorů vrátí jednotku do původního nastavení.. ale neznamená to že to pomůže jen to vyresetuje ŘJ..
Re: reset ŘJ
MagicanBlack: jeden myslel, vymyslel fúrik a musel ho tlačiť... v Simose je flashová pamäť. nepotrebuje žiaden zdroj na udržanie dát.
- Vici
- Příspěvky: 1278
- Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
- Bydliště: Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: reset ŘJ
presne tak. nic se nevyresetuje..
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
Já jsem taky kdysi poslechl rady a klapku vyčistil (byla dost špinavá) a dodnes si řikám že jsem to neměl dělat. Od tý doby mi totiž hodně pomalu padaji otáčky (třeba při řazení). Byl jsem s tim pak na Vagua i přímo ve škodaservisu kde mi jí nastavovali a já nevim co všechno ale stejně to nepomohlo. Jinak Vag neukázal žádnou jinou chybu. Nesetkal jste se s tim někdo?
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
v škoda servisoch vedia akurát tak to hovno a nie narábať s VAGom. diagnostika vyhodí problém až keď už je tá či oná časť motora totálne mŕtva (to už ti ju potom ale netreba).
treba nastaviť RJ do implicitného nastavenia. treba vymazať všetky adaptácie. zresetovať. a to zvláda skôr ako autorizovaný servis nejaký domáci kutil. s blbým káblom a jednoduchým softom zdarma stiahnutým z netu.
keby si ju btw nevyčistil, by si zase teraz nadával ako ti to zdochýna po vyradení a pod. a aký je felda kšunt. takže si zožeň SCHOPNÉHO človeka, čo do toho aspoň trochu vidí.
treba nastaviť RJ do implicitného nastavenia. treba vymazať všetky adaptácie. zresetovať. a to zvláda skôr ako autorizovaný servis nejaký domáci kutil. s blbým káblom a jednoduchým softom zdarma stiahnutým z netu.
keby si ju btw nevyčistil, by si zase teraz nadával ako ti to zdochýna po vyradení a pod. a aký je felda kšunt. takže si zožeň SCHOPNÉHO človeka, čo do toho aspoň trochu vidí.
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
Jeden takový návod,je to obšlehlý takže za chyby neručím...
Problémy se škrtícími klapkami vozů Škoda Felicia 1,3 l MPi se systémem řízení motoru Simos 2P od fy Siemens a jejich odstranění, či rady a návody, jak pomoci nastavit správnou zpětnou vazbu mezi ŘJ motoru a škrtící klapkou.
1. Úvod :
1.1. Problematika zpětné vazby mezi ŘJ motoru a škrtící klapkou
Tento typ řízení motoru (Simos 2P) od fy Siemens se liší od ostatních systémů (např. Magnetti-Marelli 1AV - Škoda Felicia 1.6 Mpi 55 kW, Škoda Octavia 1,6 MPi 55 kW …) zejména tím, že neumožňuje přepisování tzv. EEPROOM paměti v ŘJ motoru a najetí do základního režimu ŘJ motoru, kde by měla výchozí bod pro jinak bezchybný tzv. samoadaptivní (samoučící) program, kdy ŘJ si přepisuje svá pole charakteristik podle stylu jízdy (razantnost akcelerace, předstihová pole, brzdění motorem, spotřeba, předstih, doba vstřiku, rychlost a pružnost Lambda-regulace aj.). Z tohoto důvodu, tedy pokud dojde k zásahu regulace plnění motoru pomocí škrtící klapky ŘJ zvenčí (např. zanášení škrtící klapky vlivem olejových výparů z odvětrání klikové skříně motoru), tak budou překročeny hranice regulace volnoběhu pomocí servomotorku škrtící klapky. Tyto hranice jsou pevně zapsány v ŘJ a pokud tedy dojde k jejich překročení z hlediska mechanického, tak dojde ke kolísání volnoběžných otáček motoru, popř. ke zhasínání motoru na volnoběh apod.
2.1. Příznaky poruchy zpětné vazby škrtící klapky motoru a ŘJ motoru
1) Motor nejde nastartovat, nebo s velkými obtížemi.
2) Motor jde nastartovat s velkými obtížemi a nedrží volnoběžné otáčky, motor zhasíná.
3) Motor jde nastartovat, ale volnoběžné otáčky jsou po startu příliš nízké, motor má tendenci zhasnout, přichází zásah z ŘJ motoru a otáčky jdou nahoru, dochází k razantnímu kolísání volnoběžných otáček motoru.
4) Motor jde nastartovat, ale volnoběžné otáčky motoru jsou příliš vysoké a není možné je snížit ani prudkým sešlápnutím pedálu akcelerace.
5) Motor jde nastartovat, ale volnoběžné otáčky po zahřátí motoru kolísají.
6) Motor jde na volnoběh celkem pravidelně, ale rozjezdy a akcelerace jsou doprovázeny silným škubáním motoru.
2.2. Řešení problému
Pokud dochází k těmto výše uvedeným problémům při silně zanesené škrtící klapce od olejových par z odvětrání klikové skříně motoru, přičemž byla ŠK vyčištěna, nebo zanesená není a problémy jsou podobné .
a) Škrtící klapku vyčistit chemickým přípravkem na čištění škrtících klapek a po té ji suchým a měkkým hadříkem vyčistit a vysušit. Po té provést normální základní nastavení ŠK pomocí testeru el. systémů V.A.G. 1551, 1552, nebo ATAL AT 510, 511, 520… . A to pomocí funkce 04-Uvedení do základního nastavení, volby kanálu 098 a potvrdit.
Tohle je oficiálně uznaný opravárenský postup !!!
b) Škrtící klapku vyčistit chemickým přípravkem na čištění škrtících klapek a po té ji suchým a měkkým hadříkem vyčistit a vysušit. Po té provést normální základní nastavení ŠK pomocí testeru el. systémů V.A.G. 1551, 1552, nebo ATAL AT 510, 511, 520… . V první řadě je důležité přečíst paměť závad a to pomocí funkce 02-paměť závad, případné tyto uložené závady si poznamenat a vymazat z paměti ŘJ. A to pomocí funkce 03-Vymazání paměti závad. Dále pokračujeme nastavením řídící ho sytému a jeho zpětné vazby a to pomocí funkce 04-Uvedení do základního nastavení, volby kanálu 098 a potvrdit. Pokud po tomto zásahu do řídícího systému motoru a zpětné vazby došlo k razantní změně v chování motoru, např. motor nedrží volnoběh, nebo je značně rozkolísaný, popř. drží vysoké volnoběžné otáčky a není je možné nijak snížit, tak přistoupíme k tzv. Alternativnímu nastavení řídícího systému a zpětné vazby mezi ŘJ a ŠK.
c) Alternativní nastavení řídícího systému motoru a zpětné vazby mezi ŘJ a ŠK
- zapnout zapalování, pomocí testeru provést základní nastavení a po potvrzení vypnout zapalování
- po té opět zapnout zapalování, provést kontrolu nastavení ŠK ve funkci naměřených hodnot a normálně vystoupit ze systému ŘJ motoru pomocí funkce 06-konec výstupu.
- Znovu zapneme zapalování, necháme jej asi 10 sec. zapnuté a po té jej vypneme. Řídící systém motoru by měl být nastaven.
- Pokud ani po tomto zásahu nedošlo ke zlepšení, tak odpojíme akumulátor a to jak mínus pól, tak i plus pól a tyto oba vodiče mezi ssebou spojíme a to na dobu asi 3-5 minut. Dochází tím k úplnému vybití kondenzátorů v ŘJ motoru. Po té budeme opakovat celý oficiální opravárenský postup znovu.
- Jestliže ani zde nemáme štěstí a řídící systém se ani nehne, tak počkáme, až motor zchládne zhruba na teplotu 20 Stupňů Celsia a po té ihned po zapnutí zapalování startujeme (nedáme tím ŘJ a motoru žádnou šanci, aby poznala, že se něco v nastavení ŠK po jejím vyčištění změnilo) a zhruba 20-25 x plně akcelerujeme v krátkých intervalech za sebou. Tato možnost většinou pomůže. Také se všeobecně radí, aby zákazník najel s takto vyčištěnou ŠK zhruba 1000-1500 km a systém měl možnost se zadaptovat.
- Máme-li podezření, že se obtíže tohoto charakteru budou nadále opakovat, nebo, nedošlo-li ke změně, přistoupíme k poslední možnosti a tou je nahrátí nového softwaru do ŘJ. A nebo je ještě šance, pokud disponujeme tzv. učící, tzn. dobrou a bezproblémovou ŘJ motoru, tak ji můžeme na nějaký čas a km nechat jezdit v tomto problémovém voze, s tím, že se ŠK naučí na tuto dobrou ŘJ jezdit a vše bude bez problému. Za nějakou dobu a ujeté km se jednotky opět vymění a řídící systém motoru by měl být v pořádku. Pokud ani tohle nepomůže, pak vyměnit ŠK, popř. ŘJ motoru.
- V dnešní době, kdy firma Škoda a.a.s. Mladá Boleslav již uvolnila softwary pro přepsání vadných a defektních adaptací ŠK na systémech SIMOS 2P, jsou tyto programy již nově obsaženy v měřících přístrojích ATAL – MULTI-DIAG, BOSCH KTS 520/550/650 apod. a tedy již není žádný problém tyto adaptace změnit !!!
Tyto informace mají pouze informativní charakter, není to oficiální verze opravárenských postupů fy Škoda-Auto a.a.s. Jsou to shrnuté informace a zkušenosti z jednotlivých poruch těchto systémů a jejich oprav s použitím nejmodernějších postupů a diagnostických přístrojů.
Problémy se škrtícími klapkami vozů Škoda Felicia 1,3 l MPi se systémem řízení motoru Simos 2P od fy Siemens a jejich odstranění, či rady a návody, jak pomoci nastavit správnou zpětnou vazbu mezi ŘJ motoru a škrtící klapkou.
1. Úvod :
1.1. Problematika zpětné vazby mezi ŘJ motoru a škrtící klapkou
Tento typ řízení motoru (Simos 2P) od fy Siemens se liší od ostatních systémů (např. Magnetti-Marelli 1AV - Škoda Felicia 1.6 Mpi 55 kW, Škoda Octavia 1,6 MPi 55 kW …) zejména tím, že neumožňuje přepisování tzv. EEPROOM paměti v ŘJ motoru a najetí do základního režimu ŘJ motoru, kde by měla výchozí bod pro jinak bezchybný tzv. samoadaptivní (samoučící) program, kdy ŘJ si přepisuje svá pole charakteristik podle stylu jízdy (razantnost akcelerace, předstihová pole, brzdění motorem, spotřeba, předstih, doba vstřiku, rychlost a pružnost Lambda-regulace aj.). Z tohoto důvodu, tedy pokud dojde k zásahu regulace plnění motoru pomocí škrtící klapky ŘJ zvenčí (např. zanášení škrtící klapky vlivem olejových výparů z odvětrání klikové skříně motoru), tak budou překročeny hranice regulace volnoběhu pomocí servomotorku škrtící klapky. Tyto hranice jsou pevně zapsány v ŘJ a pokud tedy dojde k jejich překročení z hlediska mechanického, tak dojde ke kolísání volnoběžných otáček motoru, popř. ke zhasínání motoru na volnoběh apod.
2.1. Příznaky poruchy zpětné vazby škrtící klapky motoru a ŘJ motoru
1) Motor nejde nastartovat, nebo s velkými obtížemi.
2) Motor jde nastartovat s velkými obtížemi a nedrží volnoběžné otáčky, motor zhasíná.
3) Motor jde nastartovat, ale volnoběžné otáčky jsou po startu příliš nízké, motor má tendenci zhasnout, přichází zásah z ŘJ motoru a otáčky jdou nahoru, dochází k razantnímu kolísání volnoběžných otáček motoru.
4) Motor jde nastartovat, ale volnoběžné otáčky motoru jsou příliš vysoké a není možné je snížit ani prudkým sešlápnutím pedálu akcelerace.
5) Motor jde nastartovat, ale volnoběžné otáčky po zahřátí motoru kolísají.
6) Motor jde na volnoběh celkem pravidelně, ale rozjezdy a akcelerace jsou doprovázeny silným škubáním motoru.
2.2. Řešení problému
Pokud dochází k těmto výše uvedeným problémům při silně zanesené škrtící klapce od olejových par z odvětrání klikové skříně motoru, přičemž byla ŠK vyčištěna, nebo zanesená není a problémy jsou podobné .
a) Škrtící klapku vyčistit chemickým přípravkem na čištění škrtících klapek a po té ji suchým a měkkým hadříkem vyčistit a vysušit. Po té provést normální základní nastavení ŠK pomocí testeru el. systémů V.A.G. 1551, 1552, nebo ATAL AT 510, 511, 520… . A to pomocí funkce 04-Uvedení do základního nastavení, volby kanálu 098 a potvrdit.
Tohle je oficiálně uznaný opravárenský postup !!!
b) Škrtící klapku vyčistit chemickým přípravkem na čištění škrtících klapek a po té ji suchým a měkkým hadříkem vyčistit a vysušit. Po té provést normální základní nastavení ŠK pomocí testeru el. systémů V.A.G. 1551, 1552, nebo ATAL AT 510, 511, 520… . V první řadě je důležité přečíst paměť závad a to pomocí funkce 02-paměť závad, případné tyto uložené závady si poznamenat a vymazat z paměti ŘJ. A to pomocí funkce 03-Vymazání paměti závad. Dále pokračujeme nastavením řídící ho sytému a jeho zpětné vazby a to pomocí funkce 04-Uvedení do základního nastavení, volby kanálu 098 a potvrdit. Pokud po tomto zásahu do řídícího systému motoru a zpětné vazby došlo k razantní změně v chování motoru, např. motor nedrží volnoběh, nebo je značně rozkolísaný, popř. drží vysoké volnoběžné otáčky a není je možné nijak snížit, tak přistoupíme k tzv. Alternativnímu nastavení řídícího systému a zpětné vazby mezi ŘJ a ŠK.
c) Alternativní nastavení řídícího systému motoru a zpětné vazby mezi ŘJ a ŠK
- zapnout zapalování, pomocí testeru provést základní nastavení a po potvrzení vypnout zapalování
- po té opět zapnout zapalování, provést kontrolu nastavení ŠK ve funkci naměřených hodnot a normálně vystoupit ze systému ŘJ motoru pomocí funkce 06-konec výstupu.
- Znovu zapneme zapalování, necháme jej asi 10 sec. zapnuté a po té jej vypneme. Řídící systém motoru by měl být nastaven.
- Pokud ani po tomto zásahu nedošlo ke zlepšení, tak odpojíme akumulátor a to jak mínus pól, tak i plus pól a tyto oba vodiče mezi ssebou spojíme a to na dobu asi 3-5 minut. Dochází tím k úplnému vybití kondenzátorů v ŘJ motoru. Po té budeme opakovat celý oficiální opravárenský postup znovu.
- Jestliže ani zde nemáme štěstí a řídící systém se ani nehne, tak počkáme, až motor zchládne zhruba na teplotu 20 Stupňů Celsia a po té ihned po zapnutí zapalování startujeme (nedáme tím ŘJ a motoru žádnou šanci, aby poznala, že se něco v nastavení ŠK po jejím vyčištění změnilo) a zhruba 20-25 x plně akcelerujeme v krátkých intervalech za sebou. Tato možnost většinou pomůže. Také se všeobecně radí, aby zákazník najel s takto vyčištěnou ŠK zhruba 1000-1500 km a systém měl možnost se zadaptovat.
- Máme-li podezření, že se obtíže tohoto charakteru budou nadále opakovat, nebo, nedošlo-li ke změně, přistoupíme k poslední možnosti a tou je nahrátí nového softwaru do ŘJ. A nebo je ještě šance, pokud disponujeme tzv. učící, tzn. dobrou a bezproblémovou ŘJ motoru, tak ji můžeme na nějaký čas a km nechat jezdit v tomto problémovém voze, s tím, že se ŠK naučí na tuto dobrou ŘJ jezdit a vše bude bez problému. Za nějakou dobu a ujeté km se jednotky opět vymění a řídící systém motoru by měl být v pořádku. Pokud ani tohle nepomůže, pak vyměnit ŠK, popř. ŘJ motoru.
- V dnešní době, kdy firma Škoda a.a.s. Mladá Boleslav již uvolnila softwary pro přepsání vadných a defektních adaptací ŠK na systémech SIMOS 2P, jsou tyto programy již nově obsaženy v měřících přístrojích ATAL – MULTI-DIAG, BOSCH KTS 520/550/650 apod. a tedy již není žádný problém tyto adaptace změnit !!!
Tyto informace mají pouze informativní charakter, není to oficiální verze opravárenských postupů fy Škoda-Auto a.a.s. Jsou to shrnuté informace a zkušenosti z jednotlivých poruch těchto systémů a jejich oprav s použitím nejmodernějších postupů a diagnostických přístrojů.
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
Ahoj,mam felicii 1.3. Mpi. mam problem,když je auto studené jede jako šíp,ale když se zahřeje tak v tahu začne cukat,někdy až moc,občas mi střílí z výfuku.Vyměnil jsem palivový filtr,dva dny to jelo normálně a pak to začalo zase cukat.Zkoušel jsem vyměnit i vstřikovací jednotku,ale nic.Chtěl bych poprosit o radu....děkuji.Ríša
- Vlada320
- Příspěvky: 706
- Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
já to věděl že se v tom motoru nemám hrabat.jsem dnes vyčistil klapku a je to tady.zvýšený otáčky něco okolo 1000 na volnoběh a když řadím tak mi ještě otáčky vysočej výš než jak byly před přeřazením.pak se zasekávaj na 2000 a musím ťuknout do plynu aby spadli.teď jsem se vrátil od chlapa co to měl připíchlý na komp a nezlepšilo se.jsem z toho na větvy.teď nevím jestli těch 1000 až 1500 km mám najezdit na beznín nebo plyn.je v tom nějakej rozdíl?nebo můžu jezdit na plyn a čeakt jestli se to srovná?díky moc vláďa
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
Tak to ten chlap udělal s tím kompem blbě.Ty jsi z jakého Kostelce?Jestli na Labem tak můžeš přijet na Mělník a zkusíme to spolu dát dohromady.
Jinak vcelku je jedno na co jezdíš.Klidně můžeš na plyn.A mělo by se to samo spravit do cca 500 km.
Jinak vcelku je jedno na co jezdíš.Klidně můžeš na plyn.A mělo by se to samo spravit do cca 500 km.
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
Sice neporadím, ale ulevím si - všimněte si, že klapka je na tomto foru hit. Svědčí to o tom, že se škodovce podařilo vyrobit zmetek a měla by se stydět - slušný výrobce by auta stáhl a předělal to, protože se záhy ze servisů dozvěděl, co vlastně spáchal, ale dělal mrtvého brouka. Nechci spekulovat, jestli za to převážně může mechanika klapky nebo idiotský software v ŘJ - proboha jaképak pořád resetování a nastavení adaptací a další hovadiny, auto není na hraní ale na jěždění. Jen pár šťastlivců o klapce neví, ostatním z toho padají vlasy. Mám jak 1,3 MPI tak 1,9D kde zaplaťpánbůh ta pitomá klapka není a auto servis ještě nevidělo.
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
tak to predaj. nikto ti neprikazuje s tým jazdiť a sa tým zaoberať.
to že hitom je klapka tu pozorujem už 3 roky. je to hlavne preto, že sa tu nájde kopec ľudí, ktorí sú až príliš leniví sa prekliknúť o pár stránok fóra, kde to nájdu. poprípade sa až príliš bijú do hrude a vŕtajú sa v niečom o čom nemajú ani potuchy ako funguje a potom sú prekvapení čo sa deje.
na celú klapku existuje jednoduchý, úplne primitívny spôsob ako ju dať doporiadku. vyčistiť a potom vymazať adaptačné hodnoty... celá veda.
kto sa chce opýtať AKO a ČÍM ju vyčistiť, či vymazať adaptačné hodnoty nech sa prejde po fóre. je to tu na milión krát napísané, rozobrané až do jednotlivých úkonov. a komu to aj tak nepôjde, nech to predá, alebo dá niekomu kto vie ako na to (autorizované servisy to niesú)
ad chyba ktorá bola urobená pri vývoji: stačilo presunúť odvetranie za klapku.
to že hitom je klapka tu pozorujem už 3 roky. je to hlavne preto, že sa tu nájde kopec ľudí, ktorí sú až príliš leniví sa prekliknúť o pár stránok fóra, kde to nájdu. poprípade sa až príliš bijú do hrude a vŕtajú sa v niečom o čom nemajú ani potuchy ako funguje a potom sú prekvapení čo sa deje.
na celú klapku existuje jednoduchý, úplne primitívny spôsob ako ju dať doporiadku. vyčistiť a potom vymazať adaptačné hodnoty... celá veda.
kto sa chce opýtať AKO a ČÍM ju vyčistiť, či vymazať adaptačné hodnoty nech sa prejde po fóre. je to tu na milión krát napísané, rozobrané až do jednotlivých úkonov. a komu to aj tak nepôjde, nech to predá, alebo dá niekomu kto vie ako na to (autorizované servisy to niesú)
ad chyba ktorá bola urobená pri vývoji: stačilo presunúť odvetranie za klapku.
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: stř 05. zář 2007 16:50:57
- Bydliště: Dolné Saliby
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
Ahojte
Vyčistil som škrtiacu klapku,potom reset klapky+základné nastavenie podla postupu vo VIS-e.Všetko prebehlo v poriadku,len neviem či tá ľavá dolná hodnota má byť vždy rovnaká 4.29V? Ja som tam mal hodnotu 4.14V.Ostatné hodnoty boli rovnaké,ako su vo VIS-e.Chcel by som vedieť čo to je za hodnotu,či má vplyv na správny chod motora,popr. ako riešiť.Dakujem
Vyčistil som škrtiacu klapku,potom reset klapky+základné nastavenie podla postupu vo VIS-e.Všetko prebehlo v poriadku,len neviem či tá ľavá dolná hodnota má byť vždy rovnaká 4.29V? Ja som tam mal hodnotu 4.14V.Ostatné hodnoty boli rovnaké,ako su vo VIS-e.Chcel by som vedieť čo to je za hodnotu,či má vplyv na správny chod motora,popr. ako riešiť.Dakujem
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
Ta hodnota není stejná,je klapku od klapky jiná.
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: stř 05. zář 2007 16:50:57
- Bydliště: Dolné Saliby
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
Dakujem
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne pát 24. říj 2008 18:06:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: pravidlo č.4
Důvod: pravidlo č.4
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
zdravim vsetkych ja by som sa chcel opitat jednu malickost ohladom tej klapky. Haprovala nam skrtiaca klapka v servise ju vycistili ale po pol roku nam hapruje znova. servisak my povedal ze teraz ju uz asi treba vimenit ja som mu povedal nech ju znova skusi vycistit. kedy je potreba alebo dôvod klapku vimenit. pri akych pripadoch sa klapka meni. ma klapka vpliv na klesanie otacok? za info dakujem
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
aj ja chcem byť taký servisák že si od brucha poviem čo asi a tak aj bude
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
zdravim no ale keby ste my poradili na co som sa pytal dakujem
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
je to pokazené, niesom zázračný servisák so šiestym zmyslom. klapku treba meniť keď sa pokazí. vplyv na kolísanie otáčok samozrejme má (nemusí).
na základe toho čo je napísané sa nedá nič povedať. sviečky môžu byť v háji, snímač niektorý, kopec vecí. alebo jednoducho snaha servisáka dobre si privyrobiť. diagnostika by mohla pomôcť (nie prehľad pamäti závad) bližší popis, teda kedy sa závada prejavuje, čo presne to robí.
na základe toho čo je napísané sa nedá nič povedať. sviečky môžu byť v háji, snímač niektorý, kopec vecí. alebo jednoducho snaha servisáka dobre si privyrobiť. diagnostika by mohla pomôcť (nie prehľad pamäti závad) bližší popis, teda kedy sa závada prejavuje, čo presne to robí.
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
zdravim na 90percent je klapka mechanik nas celkom pozna sme staly zakaznici. mame LPG ako nahle prepne na plin zavada okamzite mizne asi tak ziadne sklbanie nic motor ako hodinky toto nam robi väcsinou ked je motor studeny. predminuli mesiac to bolo blbe dost tazko sa to rozbiehalo na tom benzine za studena. posledne 2 mesiace to citit len trosku malicko väcsinou pri prvom starte ale ako nahle prepne na plin pohoda takze vravim je to klapka 90percent. A uz ste my tam trocha poradili aj zato dakujem.
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
takže závada sa prejavuje len pokiaľ to ide na benzín. asi len za studena. klapku by som nemenil, chce to diagnostiku.
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
Zdravim dik za radu. ako som vravel ked sa motor trocha zohreje je OK väcsinou nam to robi len rano ked ideme do mesta studeny start potom cely den uz s tym nie je problem. ale dik
Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo
tak nech sa páči, pravdepodobne len snímač teploty chladiacej kvapaliny. cca do 300,- korún
čištění pomocí spreje
zdraavím, chci se zeptat jak je to s čištěním pomocí spreje musím pak taky nastavovat nulové hodnoty a nebo to stačí vystříat a nechat bejt ?