Stránka 1 z 3

Mazání 1.6, kontrolka oleje

Napsal: úte 14. dub 2009 15:59:38
od Jalan-Aajav - FK
Preblikáva mi olejová kontrolka a to som menil olej pred niečo vyše mesiacom... Ked kontrolujem hladinu, tvári sa OK... tušíte čím to môže byť?
Mám tam Shell Helix Ultra 5W-40 (taký istý som mal aj pred výmenou a v pohode som na ňom odjazdil celú celú jeho životnosť).

Re: Kontrolka oleja

Napsal: úte 14. dub 2009 19:51:14
od Atnarfus
Když svítí kontrolka, tak není dostatečný tlak oleje. S hladinou to nemá přímo nic společného. Muselo by už být sakra málo oleje, aby ho přestávalo čerpadlo nasávat.
Tlak může být malý z několika důvodů:
-nevhodný olej
-závada na čerpadle, nebo obtokovém ventilku
-velké opotřebení motoru

Může být ale v háji jenom snímač tlaku oleje a i když to maže a tlak je dostatečný, tak svítí kontrolka. Já bych začal tím snímačem a pak bych tam dal olej co tam patří (10W-40)

Re: Kontrolka oleja

Napsal: úte 14. dub 2009 20:13:57
od 103457
A co filtr, je tam nějaký lepší nebo čína ap.??

Re: Kontrolka oleja

Napsal: stř 15. dub 2009 6:33:41
od Atnarfus
Ano může. Výrobce uvádí, že je možné použít oleje 5W.
Když neklepou zdvihádka a udrží se tlak oleje, tak proč ne.

Re: Kontrolka oleja

Napsal: stř 15. dub 2009 19:27:15
od ka-spel
Není tam náhodou filtr z 1,3? Vypadá sice stejně, ale má zcela jiné hodnoty obtokového ventilu. Mě to s ním taky občas problikávalo (zvlášť v zatáčkách). :D

Re: Kontrolka oleja

Napsal: pát 08. kvě 2009 18:11:23
od Tomastik23
Měl jsem to samé,vyměnil jsem filtr a bylo po problému.

Kontrolka oleja

Napsal: čtv 25. čer 2009 10:53:18
od Jozi
Ahoj. Na felicii mi zacala svietit kontrolka oleja pri volnobehu pri zahriatom motore. Ak pridam plyn a otacky zvysim o 100ot/min, tak zhasne. Pri studenom motore nesvieti, ani nepreblikuje, vsetko je OK. Co mam pozriet/skontrolovat?

Re: Kontrolka oleja

Napsal: čtv 25. čer 2009 16:05:13
od Atnarfus
Dávat tam minerální olej by byla fakt ptákovina. Nic takového se už tak třicet let nedá sehnat, proto pochybuji, že to někdo dělá.
15W-40 je stejně jako 10W-40 polosyntetický. Výrobci sice na obalech někdy podporují nesmylsné dělení olejů na minerální, polo a plně syntetické, ale dnes je 99 procent olejů polosyntetických. Několik speciálních olejů je syntetických. Ze strany výrobců je to hlavně marketing.

V každém případě je do 1.6ky lepší dávat 10W-40, ale určitě se nic nestane při provozu na 15W-40. Podívejte se na tabulky viskozity a mezi těma olejema je zanedbatelný rozdíl. Daleko víc záleží na výkonostní specifikaci, než na viskozitě.

Re: Kontrolka oleja

Napsal: čtv 25. čer 2009 16:09:05
od Atnarfus
Olejové čerpadlo je zubové, tak se ani nezanese, ani se neolámou lopatky. Problém u zubového čerpadla jsou vůle. Když se zvětší, tak čerpadlo neudělá tlak. Mazací tlak se dá změřit, tak než na zkoušku měnit čerpadlo, začal bych tím čidlem tlaku a pak případně nechal změřit tlak oleje.

Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: ned 16. srp 2009 12:45:55
od karelliska
Prosím o radu, u mé felicie 1,6 došlo asi po dvou minutách jízdy kolem 160 km/h k problikávání oleje a následnému trvalému rozsvícení kontrolky mazání. Teplota motoru byla v pořádku. Začal klepat ventil jako při startu studeného motoru. Po odstavení jsem ucítil jakoby spálený olej. Po půl hodině jsem se pomalu rozjel asi kolem 90km/h. Motor se dostal podle zvuku do normálního režimu. Další jízda již bez problému. Ošem už ne 160. Olej je BP, je sice 15w/40 ale podle specifikace jej lze použít i do 1.6 s hydroštely. Nemáte někdo podobnou zkušenost ?

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: ned 16. srp 2009 12:55:31
od lukydm
Kolko mas tam oleja?15W40 je docela husty olej,takze nevidim prekazky jazdit snim v lete...
Dufajme,ze ti neodchadza zubove cerpadlo alebo nieco take...skontroluj olej ;)

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: ned 16. srp 2009 19:46:18
od Atnarfus
Se služební feldou jsme to jednou valili asi 20km na plný kotel. 180 kopec nekopec. Nebyl problém s mazáním ani chlazením.
Se svojí jsem jednou jel asi 200km rychlostí 140-150 a žádný problém jsem taky nezaznamenal. Až na tu spotřebu.

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: ned 16. srp 2009 19:58:25
od DanoSK - FK
Presne podobny problem som pred nedavnom popisoval ja. Pri dlhsej jazde vo vyssich otackach, ked som auto prehnal po dialnici okolo 150km/h, mi zacali klepat ventily, ale kontrolka sa mi nerozsvietila... Auto som nezastavil, len som spomalil a postupne to utichlo. U mna to mohlo suvisiet so zaseknutym termostatom, pretoze prevadzkova teplota mi neklesala pod 100°C... Este asi pred tyzdnom som zaregistroval ten isty "cvakot" po nastartovani a rozohriati motora. Cvakalo mi to aj ked motor uz bol zohriaty. Kym som auto nevytocil do vyssich otacok, tak to neprestalo. Nechapal som. Snad zavzdusneny niektory z hydrostelov? Neviem. Odvtedy ticho.
Teraz, ked nemam termostat, som to valil po dialnici len raz, a to len cca 10 min, tiez cca 150km/h a teraz to bolo v pohode... Dlhsiu trasu som v poslednom case nerobil. Lejem 10W/40 Castrol Magnatec

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: pon 17. srp 2009 8:07:26
od Atnarfus
Že začne cvakat hydroštel, když motor nastartuješ a necháš ho zahřát na volnoběh, to není nic tak zvláštního. Některé motory to dělají.
Když to třeba po kilometru jízdy přestane, tak to vůbec neřeš.

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: pon 17. srp 2009 16:07:41
od lukydm
Podla mna karelliskovy chybal olej,proste 1.6 pojde z olejom hlboko pod minimom,setra tak jazdila a nic sa nestalo,ked som vytiahol mierku tak sa iba ,,prasilo,, :lol: jazdila samozrejme v nizkych otackach,takze jej neublizila...
,,karelliska,,urcite si mal olej hlboko pod hodnotou minima a preto ti vo vysokych otackach proste nestihalo mazat...V momente rozsvietenia kontrolky mazania mozes zadret agregat,preto je aj cervena :!:

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: pon 17. srp 2009 17:59:12
od aRmiS
zdarec tak taky mi tak trochu po zahřáti a nebo když to proženu začne blikat olej ale, z prva mi valila voda do oleje a měl sem ohlou hlavu a ta je po přebrusu aji nové těsnění pod hllavou nove tlakové čidlo oleje ale na co sme došli z mechanikem který mě všechno dělá na autě tak to že asi uz nebude na tom nejlíp čerpadlo a tak jak olej se zahřeje pak zřídne a tak se motoru nedostavá co by chtěl prej hustější olej to vše vyřeší takže tam budu dávat mineral prej by mělo být po problémech

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: pon 17. srp 2009 21:44:52
od ka-spel
lukydm píše:Kolko mas tam oleja?15W40 je docela husty olej,takze nevidim prekazky jazdit snim v lete...
Dufajme,ze ti neodchadza zubove cerpadlo alebo nieco take...skontroluj olej ;)


Hustý? Maximálně za studena (15W40). Kde se furt berou ty bludy. Rozhodující je číslo za W a i tam jsou mezi W40 rozdíly. A i když má minerál podobné parametry viskozity při 100 C, tak z podstaty nemá minerál takovou odolnost vysokým teplotám jak synt.

Jinak 15W40 není olej pro 1,6.

http://pegasoil.otestuj.cz/PDF/auta.pdf
BP Visco 2000 15W40
Viskozita při 40 C 121,50 mm2/s, při 100 C 15 mm2/s, viskozitní index 143, bod vznícení 218

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GT ... _(SLCFA2B2).pdf
Shell Helix 10W40
Viskozita při 40 C 94,80 mm2/s, při 100 C 14,3 mm2/s, viskozitní index 155, bod vznícení 210

http://www.lubstar.info/cz/technicke-li ... %20new.pdf
Mobil 1 5W50
Viskozita při 40 C 104,90 mm2/s, při 100 C 17,5 mm2/s, viskozitní index 184, bod vznícení 236

http://www.lubadmin.com/upload/produit/ ... 1/1175.pdf
Total 9000 5w40
Viskozita při 40 C 86,30 mm2/s, při 100 C 14,30 mm2/s, viskozitní index 172, bod vznícení 230

Na to tvoje řádění jedině Mobil 1 5W50, lepší v dané kategorii nenajdeš. Očekávat, že minerál vydrží trvale velké teploty je naivita. Ten olej prostě při uvedeném režimu podstatně dříve degraduje a tolik nevydrží.

Sám používám Total 5W40 a i při dlouhé štrece s plně naloženým autem a klimou 130-140 jsem kontrolku nezaznamenal. Max. jsem zjistil větší spotřebu oleje, která je při velké zátěži obvyklá. Po 1500 cca 0,3 l. Při běžném provozu uvedené dolití tak po dvojnásobné porci km.

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: úte 18. srp 2009 22:03:40
od mikka
Ono je taky matoucí říkat, že olej 15Wxx je minerál, olej 10Wxx polosyntetika a 5Wxx plná syntetika.
Dnes už to neplatí. Všechny oleje vycházejí z dost podobných základů, které můžou být směsí synteticky vyrobených olejů i olejů minerálních. Klidně se tak může stát, že v oleji 15Wxx je větší podíl syntetiky, než v některém oleji 5Wxx.

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: úte 18. srp 2009 23:12:43
od ka-spel
To máš pravdu. Jen jsem tím chtěl říct, oleje vyrobené na syntetickém základě lepší vlastnosti v mezních podmínkách a méně tepelně degradují. A BP (~Castrol) 15W40 není rozhodně žádný zázrak. A vzhledem k ceně za kolik se to prodává jsou to vyhozené peníze.

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: stř 19. srp 2009 8:40:16
od lukydm
Ja som jazdil Dynamic 15W40 cca 2roky...v lete mi svietila kontrolka,az ked som ho mal na minime.Motor zral 1L na 1000km,takze preto tato lacna varianta...ale pre dobre zabehnutu 1.6tku je 10W40 a 5W40 najlepsia varianta.(Motor svoje odsluzil,teraz je v dielni a caka na rozobratie...liat do motora liter oleja za 250korun kazdy druhy tyzden by bola trosku drahsia prevadzka,teraz mam druhy agregat a lejem Valvo10W40,ale chcem prejst na Total5W40)

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: pát 23. říj 2009 12:25:01
od palach - FK
Mě se včera stalo něco podobného, při tempu 150-160, chvíly 170, na 75km po dálnici jsem sjel z dálnice, auto na na křížovatce za sjezdem odmítalo skoro reagovat na plyn, zastavil jsem na benzince a slyšel jak cvaká ventil. Po asi minutě ventil přestal cvakat, a auto pak už jelo jak má.

Re: Zřídnutí oleje při vysoké rychlosti ?

Napsal: sob 24. říj 2009 2:39:25
od lukydm
panove,mne sa stalo to iste...a ked som vytiahol rysku tak som zistil,ze je sucha :lol: ...
...bolo to auto mojho kamosa,on olej nekontroloval,dolial som 1L olej a po chvili prestali tie ventile cvakat...

Kontrolka oleja

Napsal: pát 19. úno 2010 18:26:39
od johnny555
Zdravim. Zacala mi z nicoho nic preblikavat kontrolka oleja pri zahriatom motore, pri nizkych otackach v kuse svieti a pri vyssich aj pri 3tis ot. preblikava. Vymenil som olejovy filter za kvalitnejsi, menil som cidlo tlaku oleja a nepomohlo. Bude to olejove cerpadlo, alebo to moze byt este nieco ine? Auto ma nabehane 230 000km, olej je na vrchnej ciarke na mierke. Pri studenom motore je vsetko v pohode.

Re: Kontrolka oleja

Napsal: pát 19. úno 2010 18:39:20
od Atnarfus
Jestli tam nemáš nějaký extra řídký olej, tak to bude čerpadlo. Že by motor měl už takové vůle, tomu nevěřím.

Re: Kontrolka oleja

Napsal: pát 19. úno 2010 18:50:22
od johnny555
A olej mohol az tak z nicoho nic zriednut? Co stoji nove cerpadlo? Pomohol by hustejsi olej?

Re: Kontrolka oleja

Napsal: pát 19. úno 2010 21:04:01
od Atnarfus
Hustější olej těžko seženeš. Po zahřátí mají oleje cca stejné vlastnosti.
Proč by tak najednou zeřídnul netuším. Na zkoušku bych to ale vypustil a dal tam tři litry něčeho levného (cinol, divinol - 80Kč za litr)
Čerpadlo nevím kolik stojí.

Re: Kontrolka oleja

Napsal: sob 20. úno 2010 12:07:55
od Aleš
Sundej vanu a podívej se na sací koš, potom je tam tuším ještě "přetlakový ventil" (kulička s pružinkou) ta může být prasklá,zajeď si k někomu kdo ti změří tlakoměrem skutečný tlak oleje...

Re: Kontrolka oleja

Napsal: sob 20. úno 2010 14:35:27
od johnny555
Takze lej som vymenil a neprestalo to. Este co som vypozoroval, tak ked je auto v zatazi(motor), cize pridavam plyn a podobne, tak to neblika tak casto a ked pustim plyn, tak hned zacne. Niekedy sa stane ze na volnobehu to nesvieti a ked pridam otacky, tak az po zvyseni otacok zacne preblikavat, tak neviem, ci to je cerpadlo, lebo cerpadlo by s vacsimi otackami malo asi lepsie tlacit olej, tak kontrolka by mala zhasnut po zvyseni a nie sa rozsvietit. Ak je motor studeny, tak v pohode, zacne to az po cca 15km jazdy.

Re: Kontrolka oleja

Napsal: sob 20. úno 2010 16:22:47
od Saskyn - FK
Ještě zkus odpojit kabel od čidla, abys vyloučil že ho jenom nemáš prodřenej a neklepe se ti o kostru, jestli ti kontrolka přestane svítit a blikat, tak je fakt problém v čerpadle nebo přicpaném sacím koši, nebo redukčním ventilu, šel bych od toho nejjednoduššího, sundej vanu, okoukni koš, pak pružinku a kuličku v redukčáku, vůle v čerpadle...

Re: Kontrolka oleja

Napsal: stř 10. bře 2010 10:36:59
od johnny555
Cidlo oleja som skusal odpojit a kontrolka zhasne, takze kontakty to nebudu. Olej som mal predtym 10W40, teraz tam mam 15W40

Re: Kontrolka oleja

Napsal: stř 10. bře 2010 14:49:45
od denis15
Někde si nechěj změřit tlak oleje-možná je jen hyn čidlo tlaku oleje. Pokud bude malý tlak, platí to, co psali kluci přede mnou. Já měl podobný problém, ale jel jsem cca 30km bez vody a olej byl tak horký, že začalo blikat mazání, ale to už bylo stejně fuk :D .Byla to stará micina a po dolití vody mě dovezla domů, ale voda v oleji, upečené těsnění pod palicí a 2,3 válce tlak 5bar takže kruhy KO. ;). Čeká na odvoz do věčných lovišť.

Mazání 1.6, kontrolka oleje

Napsal: stř 24. bře 2010 21:52:23
od Tommyk - FK
klucí mám takovej problém…

dneska se mi už po druhý rozsvítila kontrolka mazání na volnoběh.. (cca 570 ot/m podle otáčkoměru)
vypozoroval jsem že se to děje jen při zahřátým motoru..
poprvý se mi to stalo, když jsem jel trasu Louny-žatec a zpět. při cestě zpátky jsem si všiml že mi na volnoběh svítí olejnička :( jakmile malinko ťuknu do plynu, tak zhasne..
dneska jsem jel trasu cca 10km, ale docela jsem jí zatopil pod kotlem.. a za chvíli koukám a na volnoběh zas svítí kontrolka ! :(

co to?:( olej tam mám Mogul GX-FE 10W40 má najeto okolo 6tisíc km a je tam od května roku 2009…
jo jinak je ho tam dost ( na rysce měrky přesně v půlce )

… poslední dobou jsem jezdil hlavně krátký trasy okolo 5 km.. za studena to nic nedělá, kontrolka zhasne tesně před tím než motor naskočí..

čím to je? řídkej olej? je v něm voda? (chladičovka mi nemizí).. je možný že se mi přes zimu dostala do toho oleje voda tim jak se sráží vlhkost?
nebo je zanešenej sací koš emulzí? poraďte prosím :(

ještě jedna otázka.. jakej olej byste mi doporučili? chtěl bych teda nějakej kterej vydrží trošku vyšší teploty, ale nevadí mu ani studený starty…

DÍKY MOC ;)


případně se ještě ptejte..

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: stř 24. bře 2010 22:02:09
od Janyses
Zdarec tak tenhle problém mám taky asi cca 3 dny takže na 98% to bude zanešené čidlo tlaku oleje, ale ja mám taky problém už jsem ho koupil 50Kč a jen jsem tak mrknul na tu moji 1.6 a čidlo jsem nenašel, můžete mi poradit kde ho hledat :lol: bo jsem línej jak :alien:

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: stř 24. bře 2010 22:08:31
od Marty_pv - FK
Spínač je v hlavě válců - Dílenská učební pomůcka má i obrázek:
Obrázek

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: čtv 25. bře 2010 20:38:15
od TLukes - FK
mě to dělá to samé, taky jezdím krátké trasy. čidlo jsem vyměnil ale to pořád to samé

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: sob 27. bře 2010 19:06:58
od vojtam - FK
Bohužel mám ten stejný problém :(
Už se mě stalo dvakrát, že se mně rozsvítila kontrolka mazání při zastavení, ale při přidání plynu hned zhasla.
Mám tam olej Total 10W40 a filtr Mann.

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: ned 28. bře 2010 20:39:21
od Janyses
Tak jse dneska tam dal to nové čidlo tak zítra uvidím a asi to bude furt stejné no uvidím.

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: ned 28. bře 2010 20:58:27
od ka-spel
Mě problikne kontrolka jen občas a to v zatáčkách. A když tak nad tím přemýšlím, tak v levotočivých.

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: úte 30. bře 2010 23:15:52
od Tommyk - FK

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: stř 31. bře 2010 16:24:55
od lukydm
ten karbon zapeceny je v "pohode"

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: čtv 08. dub 2010 16:05:22
od Tommyk - FK
už jsem měl olej venku, tvářil se docela v pohodě, tak jsem ho jen přefiltroval a nalil zpátky.. olejovej filtr je taky čistej..
tak jsem koupil čidlo, vyměnil dneska jedu do školy (30km), zastavím na křižovatce na červený a na volnoběh zas svítí kontrolka!!
takže čidlem to není :cry:

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: sob 10. dub 2010 15:37:06
od Tommyk - FK
jinak já to budu řešit new olejem +filtr a rovnou sundám i vanu a vyčistím to tam, hlavně sací koš, možná tam budou nějaký sračky

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: úte 20. dub 2010 21:49:10
od Tommyk - FK
kluci prosim vás, nechci zakládat nový téma…

jakej je imbus na vaně u FEL 1.6? 5ka nebo 6ka? a dostanu se tam v pohodě nástavcem na golu (hlavně okolo převodovky) ? normálním imbusem to nejde, to už jsem zkoušel…

díky

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: pát 23. dub 2010 14:43:22
od HERN - FK
Je to 5 inbus ,ja to povoloval malou golou a 2 nastavci ,dostal jsem se vsude chlavne tam ten inbus naklepni jinak ti preskoci a ocesas hlavu sroubu a pak je to na odvrtani.problem s mazanim uz jsem vyresil protikal regulacni ventil na telese cerpadla ,dosedaci plochu jsem zabrousil brusnou pastou.cele cerpadlo totiz stoji 5500Kc.a take byl ucpany olej.filtr v nem je take ventil.ted je mazani OK.Hodne zdaru a dej vedet

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: pát 23. dub 2010 18:32:48
od Tommyk - FK
včera jsem to měl dole - vanu.. takže nový těsnění, novej olej a filtr, tak uvidíme co to udělá...
jinak do starýho jsem ještě nalil vyplachovák, než se to vypustilo..

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: pát 23. dub 2010 19:17:29
od lukydm
tommyk v akom stave bola vana? Teda aka spinava bola? Nemas foto, pre zaujimavost :) a kolko km mas najazdene???

...premyslal som :scratch: ak mas ST feldu, otacky su min 640 na volnobeh...a co tak zohnat RJ z nove typu, ta ma vyssie otacky a mozno by ti nesvietila kontrolka, ale ak su loziska na kluke v prdeli, tak problem neodstrani :scratch:

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: ned 25. dub 2010 18:52:54
od Tommyk - FK
foto vany nemám, ale byla docela dobře zasraná.. kusy hnusu tam byly.. tak jsem to vyčistil a zatím teda v pohodě, musím zaklepat..
najeto 102.000km podle tacho, ale skutečně to nikdo neví..

jinak foto motoru tady http://img.skoda-virt.cz/forum_upload/4 ... -58_53.jpg

více tady viewtopic.php?f=16&t=18809

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: pát 09. črc 2010 9:11:53
od vojtam - FK
Takže můj problém s kontrolkou mazání, která svítila na volnoběh vždycky po dlouhé jízdě se asi vyřešil :D
Po výměně oleje (Total 5W40) a filtru (Mann) mám najeto asi 2000 Km mazání je od té doby v pohodě.

Re: Mazání FE 1.6

Napsal: pát 09. črc 2010 14:10:45
od Tommyk - FK
vojtam: já taky vyměnil za OMV 10W-40, filtr mann najeto cca 4ticíse a v pohodě ;)

svítící kontrolka mazání

Napsal: stř 28. črc 2010 21:11:42
od PavelJandak
Ahoj lidi,vím že už se to tady řešilo několikrát, ale mám problém s tím, že se mi na volnoběh rozsvěcí kontrolka mazání.Když přidám trochu plynu, tak je vše ok.Zajímá mě, jestli můžu motor zadřít.Spozoroval jsem, že teď když nastartuju, tak to má zvuk jako studený motor než se naplněj hydra a nechce ztichnout, tak mám obavy.Udivuje mě, že přišlo tak z ničeho nic.Díky moc.Pavel