Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

MPi 1AV
AEE
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

Dovoluji si založit samostatné téma o jednom neduhu našich motorů. Jedná se o hrubý, nepravidelný volnoběh po nastartování studeného motoru za teplého počasí. Nepravidelný volnoběh sám zmizí za 10-30s. Do to doby se motor při přidání plynu dusí.

Já mám vypozorováno:
problém je od asi 15-20st
začne to časem dělat každá 1.6ka
volnoběh se uklidní v okamžiku, kdy se zahřeje lamdasonda a začne z ní lézt signál
čichem hodnotím že je motor po nastartování přelitý benzínem - má velmi bohatou směs

vyzkoušel jsem všechno možné, ale svíčky, kabely, rozdělovač, snímač teploty chladící kapaliny, snímač teploty nasávaného vzduch... nic se nezměnilo

Moje řešení:
zapnu zapalování, počkám až se vypne čerpadlo, vypnu zapalování a hned zase zapnu a nastartuju - je to zvláštní, ale při tomhle postupu se mi ještě nestalo, že by motor chrchlal, pokaždé běží ihned naprosto hladce

A právě ten postup mi mimořádně leží v hlavě. Proč je volnoběh hned normální, když nastartuju až na druhé zapnutí zapalování? Lamda se zahřát nestihne a přesto řídící jednotka motor neulejvá.

Pravděpodobně jde o nějakou zradu v programu řídící jednotky a nic na tom nezměníme. Pokecat o tom můžeme ;)
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

čtyři ze čtyřech co jsem s nima osobně jezdil
kolega má taky 1.6ku a dělá to taky

tedy pět z pěti

začalo to kolem 100k km a stáří víc než sedm let
Uživatelský avatar
Vici
Příspěvky: 1278
Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
Bydliště: Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Vici »

dela to jednotka s AJ na konci.......... je to jeji vlastnost
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

Já typuju že je to chyba SW v řídící jednotce. Proč se to ale začne projevovat až časem, to netuším. Nové auto to nedělalo. Jednoho krásného letního dne udělalo a od té doby už spolehlivě.

Kouknu na svá současná dvě auta, co mám za řídící jednotky. Dvě služební už jsou prodané.
Uživatelský avatar
Vici
Příspěvky: 1278
Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
Bydliště: Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Vici »

Ono to dělá relativně teda každé auto... těch prvních 20-30s než se zahřeje lambda. ale to debilní AJčko to dělá huř a dýl. Však to kdysi řešil i PavelZ....
Já ji z auta vyhodil, sralo mě to strašně
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
smazany clen - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od smazany clen - FK »

Jak jsi psal o tom zapnutí a vypnutí klíčku,tak já to zkoušel dvakrát,potom třikrát,šestkrát a pokaždé lepší.Není náhodou vyhřívání lambdy na stejné větvi jako relé čerpadla.Tím by se totiž také víc vyhřála a dřív by dávala signál.Potom by byl problém v opotřebení lambdy,respektive by se prodlužovala doba,za kterou poleze z lambdy nějaký rozumný signál.Do tý doby jede podle přednastavených hodnot apokud je v ŘJ nahrán blbý soft,je problém na světě.Já osobně si myslím,že je ta směs příliš chudá,protože otevřením klapky přidáš vzduch.Chudá směs prohořívá pomaleji a tak se spálí nedokonale,proto ten smrad.Mě se to o dost zlepšilo po výměně spojky.Bohužel nevím,jestli byl zoxidovaný konektor lambdy,který jsem rozpojil,aby se při sklesnutí agregátu nepřetrhl kabel nebo jestli pouze pomohlo vymazání adaptačních hodnot,protože jsem i odpojoval baterku.
Po té výměně se mi to změnilo takto:Start nadrc okamžitě.Potom to začne sice chrchlak a kuckat,ale když mírně přidám plyn a podržím to asi 5-10 sekund na cca 1200 otáček,tak už se nedusí a normálně běží.Takže jsem z toho jelen......... :)
smazany clen - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od smazany clen - FK »

Vici:Mám AG a dělá to stejně.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

Lambda je zapojená na rele palivového čerpadla. Když se vypne čerpadlo, vypne se i vyhřívání lambdy.
Já když zapnu zapalování, nechám to až se vypne čerpadlo a nastartuju, tak to chrchlá. Když zapalování vypnu a hned zase zapnu a nastartuju, tak to nechrchlá. Víc ohřát se lambda nemohla stihnout.
smazany clen - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od smazany clen - FK »

:) Nemůžete někdo půjčit a zkusit nějakou novější lambdu? Ještě mě napadlo dát to vyhřívání rovnou na 15-ku za klíček a potom zapnout zapalování,10sekund počkat a pak startovat......Nevím.Možná se časem ta spirála vyhřeje a pak to dlouho trvá.
smazany clen - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od smazany clen - FK »

cca před měsícem mi začalo dělat podobné, po nastartování ten nepravidelný volnoběh, houpalo to celým autem, po těch 30s to bylo ok, po natankování mi to přestalo dělat (nevím už jaké tenkrát panovalo počasí), po dalším natankování se to vrátilo a k tomu přibylo velké cukání motoru, otáčky spadly na 400 a zas vyletěly, když jsem přidal plyn tak se to trochu dusilo, pak to zase spadlo na těch 400 otáček a drželo se to tam a začalo to hodně lomcovat s celým autem. Takže čekám třeba dvě minuty než se to uklidní, vyjedu a začne se třeba dusit, někdy i zdechne. Pak se to uklidní a udělá to až při dalším nastartování (pouze studené). Vyměnil jsem teplotní čidlo - zhoršilo se to a budík mi ukazuje tak o 20 stupnů víc, klapka je měněná, otáčky jsou při zahřátém motoru konstantní. Svíčky taky měněny. Auto je ještě u lakýry a musím s tím něco udělat bo asi pojedu do chorvatska, takže to musím mrsknout na VAG ale ten zas hov*o poví :roll:
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

Já jsem asi před rokem a půl dával lambdu novou a dělá to dál bez pozorovatelné změny.
Uživatelský avatar
Vici
Příspěvky: 1278
Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
Bydliště: Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Vici »

já měl novou lambdu + AJ jednotku a byla to hrůza. s jinou jednotkou (M, AG, nebo něco upraveného)je to OK
jinak to AJ tam evidentně po startu tlačí strašně moc benzínu, je to vidět na palubáku...
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
smazany clen - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od smazany clen - FK »

Že by program v jednotce AJ obsahoval kurvítko,tzn.,aby se to po záruce podělalo?Já jenom pořád chci přijít na to,proč to do těch 100tkm nedělá a teprv pak to začne?Pořád jsem na začátku. :twisted:
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

Mrknul jsem na svoje auta

1.6ka z roku 98, řídící jednotka AG
po nastartování má hrubší chod, při prvním přidání plynu se přidusí, ale hned se volnoběh srovná, i bez přidání plynu se volnoběh srovná poměrně rychle

1.6ka s klimou z roku 2000, řídící jednotka AJ
po nastartování má hrubý chod, při přidání plynu se opakovaně dusí a tvá tak dvojnásobek času než se volnoběh srovná
navíc při nastartování studeného motoru pokaždé vyletí otáčky na 1500 a hned slezou na 1000-1200 podle teploty, to AG nedělá
smazany clen - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od smazany clen - FK »

ja vam zase muzu rict,ze mam opacny problem,po nastartovani perfektni chod,muzu rict,ze toho benzinu do toho motoru jde vic,to take pozoruji,otacky mam po nastartovani 1200,motor necuka nic,jen je trosku hlasitejsi,po chvilce jizdy to klesne na 800ot nejak tak,ale kdyz nekde stojim v kolone nebo na krizovatce a motor se dost zahriva(ke 100C) tak mam ten chod velmi nizky a nepravidelny,to nevite cim to? jinak teda,lambda na to ma zrejme vliv,ja ted jezdim bez ni,pac mi odesla,hlasila malo paliva a na LPG me motor nejel a na benzin mi felicie kourila tak,ze sem mel cernou znacku,tak to bude mozna tim,bude nova,ale po tom zahrati,ze felicie mela blby chod,sem pozoroval ikdyz byla jeste lambda dobra,todle se taky nekomu stalo?
smazany clen - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od smazany clen - FK »

Taky mám chod motoru při 100st v koloně míň pravidelný,než při 90st. :roll:
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

Mě takhle prohřátý jenom ševelí. Nikdy jsem neklid volnoběhu nepozoroval. Dokonce ani nekope do sedačky. Pouze mi u jedné Feldy poklapkává převodovka, ale to dělá už deset let stejně.
Josh123456 - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Josh123456 - FK »

Vici píše:no tak si pujč AJ a teprv uvidíš .. :-))

To mohu jen potvrdit. Tátovi to dělá takový kraviny, že to je děs a běs.
Na Vagu jsou všechny hodnoty v pořádku, ale to je při zahřátém motoru a chtělo by to změřit nějak v rychlosti při startu studeného motoru. Třeba by se na to přišlo, který komponent to dělá a nebo je problém jen v té jednotce.
Ještě zkusim klapku, ale nevěřim tomu podle toho, jak se to chová, že nějak výrazně tomu klapka pomůže.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

Na VAGu nic neuvidíš. Do doby než leze signál z lambdy to prostě jede na nesmyslně bohatou směs.

Uvažoval jsem čím to obohacování ovlivnit. Jedině experimentovat, místo snímače teploty si dát potenciometr a pokusit se řídící jednotce namluvit, že už je motor trochu zahřátý.
Josh123456 - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Josh123456 - FK »

Lambda mi je jasná, ale myslel jsem jako hodnoty teploty a snímače v sacím potrubí. Tam ty hodnoty sledovat při studeném startu. Ale to je zase sporadický.
U mondea tohle s tou teplotou udělat jde, že se přidá určitá velikost odpůrku a pak taky jde udělat něco s váhou vzduchu, ale u mondea je tam drátek ve váze vzduchu, což u fel. není a jde to taky pomocí vloženého odpůrku ochcávat, že pak auto jede líp a přitom žere jen okolo 5 litrů/100km.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

Snímač teploty chladící kapaliny mi funguje.
Snímač teploty vzduchu má taky celkem přiměřenou hodnotu.
Snímač podtlaku je tak nějak mrtvý, nic rozumného jsem na něm nikdy nenaměřil.
Nonamed - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Nonamed - FK »

taky mi to dělá, nevím přesně co mám za jednotku, ale je to o zvyku, prostě nastartuju a nechám to těch pár desítek sekund běžet... pokud se snažím vyjet hned, je to tak akorát aby mi chcípnul motor :)
smazany clen - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od smazany clen - FK »

No a nemůže ten snímač časem odejít?Pokud vím,tak tenhle by měl být piezoelektrický,což taky není navěčnost.Nemůžete to změřit ještě někdo nebo si půjčit od někoho,komu funguje? :roll:
Jurka - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Jurka - FK »

Taky mi to dělá... a trochu smrdí na začátku, ale samo se to po chvilce srovná, ale to nikdy nesnesu a prošlápnu plyn okamžitě. A je skoro pravidlem, že když ten plyn prošlápnu ráno (o půl šesté je docela zima), tak to nezdechá... prostě prošlápnu plyn trochu a hend je to ok a nic nechrchlá... jak ale mi stojí dopoledne auto na slunci prohřáté, tak většinou se to dusí když šlápnu na ten plyn, takže an něj musím šlapat pomaleji a hne d je to taky v pohodě. Nevím co to dělá, ale tohle mi zrovna nevadí..prostě šlápnu na plyn a ok. A za tepla při zahřátém motoru si taky felda jen ševelí a nekope, tak kdoví
Uživatelský avatar
Jeronimo
Příspěvky: 224
Registrován: pát 19. zář 2008 22:37:55
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Jeronimo »

hele....a neni třeba možný...že to dělaj ty hydraulicky blbosti na ventily.....už to tu tušim někdo říkal že má tento problém.....stavítka se po těch deseti vteřinách srovnaj a pak už to přestane tak divně klapat a chrchlat. proto se u 1,6 tek nemusí seřizovat ventily. ae neberte mně nějak vážně ...to je jen takový můj poznatek :) já prostě nastartuju...počkam si chvilku až se to zklidní a jedu. a dělá to při každém startu´po delší době, když přes den jezdím je to ok. zaparkuju na noc a ráno to zas chvilku srovnáva a pak je cajk

Jurka: zkus vyčistit klapku
ka-spel
Příspěvky: 1207
Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od ka-spel »

Jeronimo píše:já prostě nastartuju...počkam si chvilku až se to zklidní a jedu. a dělá to při každém startu´po delší době, když přes den jezdím je to ok. zaparkuju na noc a ráno to zas chvilku srovnáva a pak je cajk


Taky mám takovou zkušenost. Otočím klíčkem, počkám na cvaknutí relátka, pak teprve nastartuji. Nechám chvilku na volnoběh a pak teprve vyjedu. Když to tak udělám, tak mě přepne na plyn po pár metrech. Jinak až po cca 300m a má to nepravidelný chod.
ex nebožka 1,6 lpg Obrázek
Knoxville - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Knoxville - FK »

Koupil jsem 1.6 Feldu s 64000km na tachometru a dělá to přesně co popisujete. Docela mě uklidňuje, když tady čtu, že problém je spíše globální, bál jsem se kdy mě kde auto nechá na cestě. VAG samozřejmě taky neukázal žádnou chybu. Taky jsem zkoušel hned po nastartování lehce přidat plyn, reakce je sice s určitou prodlevou, ale jakmile otáčky alespoň kousek povylezou (max 1500rpm) tak pak už je volnoběh krásně pravidelný a po vibracích ani stopy. Pokud sešlápnu plyn prudšeji, motor má tendenci se přidusit a chcípnout. Mám v plánu nechait si upravit ŘJ od Cimbu, tak třeba to taky pomůže.
romanxx

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od romanxx »

Tak já mám odpozorováno:

při venkovní teplotě 15°C a více je po nastartování studeného motoru volnoběh velmi neklidný,jako by šel na tři válce,okamžitá spotřeba je 3,5 litru a lehce klesá,pokud ovšem po tomto nastartování lehce pohnu s plynovým pedálem tak se motor okamžitě zklidní a běží krásně a okamžitá spotřeba ihned spadne z 3,5 na 1,8 (podle teploty)a postupně klesá.

pokud zkusím postup dle ARNAFUSe a to že dvakrát po sobě zapnu klíček a až napotřetí startuju tak vždy je volnoběh naprosto perfektní a okamžitá spotřeba je na 1,8 litru a postupně klesá dle teploty.

Závěrem se dá říct že to souvisí s lambda sondou a jejím zahřátím a nebo možná ještě s natlakováním palivového okruhu,protože tyto dvě věci jsou v činnosti při zapnutém klíčku.

Nemá někdo vyzkoušeno zda to dělá i s novou originální lambda sondou,třeba se ta stará nestačí tak ohřát před startem.

Já zkusím ještě laborovat s "oblbnutím" teplotního čidla a jeho signálem pro řídící jednoku.

Takto se mi to začlo projevovat asi před rokem a to z ničeho nic ze dne na den.
Uživatelský avatar
lukydm
Příspěvky: 940
Registrován: sob 09. srp 2008 12:20:38
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od lukydm »

takze je na vine Lambda??? :cry:
Felicia Combi 1.6M-E 69kW 1998 Re-born
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

To bych si netroufnul tvrdit. Lamda mi na obou autech funguje jak má. Na vině je něco, co zbytečně obohacuje směs v době, než začne lambda fungovat. Bude to asi program v řídící jednotce.
Uživatelský avatar
lukydm
Příspěvky: 940
Registrován: sob 09. srp 2008 12:20:38
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od lukydm »

ja ju skusim rano odpojit a uvidim co sa stane... :roll:
Felicia Combi 1.6M-E 69kW 1998 Re-born
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
encore - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od encore - FK »

Tak já mam na první start na palubáku 3,5l - 4,2l/1500 - 1600ot, motor sebou háže, smrdí a syčí těch asi 30 sekund (jěště loni to bylo do 10ti sekund), potom se to uklidní a spotřeba spadne na 1,6/1200ot a potom pomalu klesá spotřeba i otáčky. Loni to dělalo jen na první start, letos jak ho nechám po jízdě kratší i delší déle než 3 hodiny vše se opakuje - smrad, syčení ale cukání motoru už ne a palubák při tom ukazuje kolem 2,2l.
¨
Je to ostuda škodovek a raději startuji když jsem u baráku sám než aby se sousedi smáli co to mam.

Jinak jsem s autem spokojenej, akorát letos si to holka vybrala najednou - pravá tyč řízení, brzdovka, olej, filtr, zadní tlumiče,zadní přužiny, ložiska zadních kol, rozvody, vodní pumpa, 2+3 díl výfuku ale je to pořád méně než dal soused za pojistku na nové auto.
martin.mazec - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od martin.mazec - FK »

Zdarec,
mam blbej dotaz nemuze to byt kombinovanym cidelm teploty a tlaku nasavaneho vzduchu?,Dela mi to taky a dneska jsem ho vyndal a bylo pekne zasraty od oleje.Jinak kdyz staruju tak na palubaku mam 1,4l a pak klesa az na 0,9l jinak kdyz auto stoji na volnobeh tak mi na palubaku roste spotreba jako blazen treba z 8,5l na 10l.Nejak mi to hlava nebere nevim co by mohlo byt spatne.
encore - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od encore - FK »

čidlem to není já ho čistil i měnil a pořád stejné. Dnes jsem vyndal klapku ven, otevřel, vyčistil, natřel diavou, celé složil a při té příležitosti prostříkal HDčkem všechny spoje a přechodky včetně čidla klepání a světe div se na studený start nebláznila !!!!! Šla hned na 1200ot/1,6l a nesyčela!!!!!!!

Tak jsem zvědav zítra ráno :lol:
Naposledy upravil(a) Peters56 dne stř 02. zář 2009 18:48:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstraněna předchozí citace, viz bod č. 4
martin.mazec - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od martin.mazec - FK »

taky jsem vse prostrikal WDckem a mozna se to trochu vzpamatovalo,ale az na cidlo klepani jsem se nedostal.Nevim presne jestli je to ono je to nekde za rozdelovacem?Jo a jinak na diagnostice mi furt ukazuje teplotu nasavaneho vzduchu 30°C u zahrateho motoru.Pak jsem napichnul 1,6 me pritelkine a te ukazovalo cidlo teploti 52°C tak nevim v cem je chyba.
encore - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od encore - FK »

pozor WD je mazací olej, HD je na el. spoje - nezaměňovat!!! tak ty čidla zkus přehodit co to udělá je to otázka minuty. Čidlo klepání je zezadu motoru vedle toho plastového dílu jak z něj jde hadice ke klapce
martin.mazec - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od martin.mazec - FK »

No snad jsem tam tim WDcken neudelal vic skody nez uzitku :D
jajjcy - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od jajjcy - FK »

Stará felicie mi to dělala,nová dělá taky,ale neřeším to.Po 20s.je klid a pak vyrazím.
martin.mazec - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od martin.mazec - FK »

no ja to taky zatim moc neresim,spis mi dela problem spotreba.Zniceho nic se mi zvedla z 8,5l na 10l mereno palubnim PC.Vyfuk meneny 2a3 dil ,RJ v poradku bez zavad.Teda zavada tam je ale to neresim je to chyba na 1 vstriku ,ale ta se tam obevuje porad.Jak uz bylo psano na foru nikdo to neresi a jezdi dal.
jajjcy - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od jajjcy - FK »

To by mohla být lambda sonda.
martin.mazec - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od martin.mazec - FK »

No nevim ,Pri nastartovanem motoru odpojim lambda sondu a truchu zakolisaj otacky tak si myslim ze by mohla dyt v poradku. Jinak nejsem moc dobrej v elektrice abych ji nejak promeril jestli je OK.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

Vadnou lambdu ti ukáže diagnostika. Když z ní nejde žádný signál, tak se řídící jednotka přepne do nouzového režimu.
martin.mazec - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od martin.mazec - FK »

Diagnostika neukazuje nic,a hlavne mam problem kdyz jsem cistil klapku tak mi to porad pise nebylo provedeno zakladni nastaveni.Chybu smazu a udelam pres diagnostiku zakladni nastaveni,a za dva dny tam mam tu chybu znova.Nevim jestli to nrdelam nejak spatne.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Atnarfus »

Co pojistky? Řídící jednotka je napájená přes dvě pojistky. Když zblafne ta co jí napájí při vypnutém zapalování, tak řídící jednotka zapomíná i to základní nastavení.
Francois

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého počasí

Příspěvek od Francois »

WD bych teda na gumove ulozeni a konektory nestrikal, je to celkem agresivni, napriklad odporovou drahu potenciometru to vyzira celkem spolehlive...
Uživatelský avatar
smrcek
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého poča

Příspěvek od smrcek »

Takže závěr tohoto tématu je: Je to úplně normální? :)
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
millha
Příspěvky: 17
Registrován: sob 13. srp 2011 21:29:24
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Cukání motoru

Příspěvek od millha »

Ahoj.Jsem rád že tyto stránky existují.Dozvím de ledacos.Mě se taky objevil problém,nevím co stím třeba tady bude někdo vědět.Mám felici 1.6 r.v 2000. Když jsou pařáky a nastartuju při studenem motoru tak jakoby šel motor na tři válce.Cuká to tak 45vteřin motor se uklidní a vše je v úplným pořadku.Když je venku zima tak je vše vpoho.Svíčky.kabely,palec jsem měnil.Škrtící klapku jsme skusili prostříknout jakýmsi čistíčem.Nevím jestli nepotřebuje komplet vymontovat a pročistit.Do nádrže jsem nalil přípravek proti vodě a od tý doby tankuju na Shellce.Na diagnostice jsem byl,bez závád.400kč mě to stálo :hlava: Pořád to dělá nevím co to může být? Pomoct na servis nemám prachy :(
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne úte 04. říj 2011 14:47:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: porušení pravidla č. 3 - příspěvek sloučen
Jurka - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého poča

Příspěvek od Jurka - FK »

Přesně vím co myslíš dělá mi to už dva roky...jak je tak pod 13 stupnu a na auto nesviti slunko je to celkem ok a nstartuje dobre ale ve vedru to nastartuje a divnej chod a musim proslapnout plyn nebo poslední dobou spíš třeba 20 sekund podržet v otáčkách a pak ok... Já myslím, že už se pomalu blížím ktomu co to může být a dle mého (zkoušel sem už všechno všechyn čidla atd VAG atd...) to hned po startu dává moc benálu, protože je cítit a moc to detonuje nebo co... Jednou sem měl VAG v aute a pri startovani koukal na hodnoty a za studenýho stavu sem to nastartoval a při startu se v kolonce teplota motoru na chvilku objevilo -100stupnu a proto asi bohata smes jak krava...ale jen na chvilku se to tam objevilo a jen pri startovani, tak nevím, ale sem si jistej, že za tohle může ta moc bohatá směs... čili závada někde v elektrice nebo řídící jednotka?
millha
Příspěvky: 17
Registrován: sob 13. srp 2011 21:29:24
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého poča

Příspěvek od millha »

Nevím kde může být chyba.Jestli řídící jednotka dává stejný množství paliva za teplého počasí jako za studeného,přitom nemusí? já nevim.Kámoš povídal že je to normální vzhledem opotřebením a řídící jednotce to dýl trvá než příjde na to že je příliš bohatá směs.Ale docela mě to štve :roll: :roll: .Chtělo by to zjistit co stím.Zajmalo by mě jestli by to v servise škoda dokázali opravit. :?:
Nonamed - FK

Re: Nepravidelný chod motoru po nastartování za teplého poča

Příspěvek od Nonamed - FK »

jak se může jednotka opotřebit? :) mimochodem mě to už doslova se*e, ještě že je už zas chladnějc :)
Odpovědět