Teplota motoru

MPi 1AV
AEE
Hanzz

Teplota motoru

Příspěvek od Hanzz »

Zdravím.Nedávno jsem měnil termostat na feldě 1.6.Od té doby mi jinak ukazuje ukazatel teploty na polubovce.Předtím byl v půlce těd chodí jen do třetiny.Když jedu z kopce, tak mi ručička spadne úplně dolů.Neví někdo co s tím je?Díkes
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od 103457 »

To vypadá, že termostat nezavírá úplně, že je pořád pootevřenej.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Atnarfus »

Přesně. Termostat stojí za bačkoru.
Hanzz

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Hanzz »

Dneska jsem koupil část termostatu jak se nasazuje hadice.Pry že i to někdy blbme že tam zadrhává termostat.Tak vyměníma uvidím.snad to pumůže
Josh123456 - FK

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Josh123456 - FK »

No já měl ten samý problém a dal jsem jiný termostat (nový za nový) a pohoda. Víčkem si myslim to nebude. Dneska každý druhý termostat nějak blbne... Bych ho šel být tebou reklamovat,aby ti dali jiný nový.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Atnarfus »

Termostat z druhovýroby to je pokaždé sázka to loterie.
Přírubou to nebude. Být propíchnutá příčka, tak to naopak pořád vaří.
PavelZ - FK

Re: Teplota motoru

Příspěvek od PavelZ - FK »

Ty termostaty to je kapitola sama pro sebe. Mě teď po cca 60.000 km začíná asi taky odcházet. Dle VAGu to drží teplotu kolem 80-82 stupňů. Dříve jsem měnil komplet skříň, ale vzhledem k tomu jaká je drbačka s hadicema, tak asi jenom vyměním termostat. Tady http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/termostat-82c-102c-fahenschel:76a23dfb42d1f35a ho mají za 180 Kč
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od 103457 »

tgfh píše:Hlavně nekupujte termostaty za pár šupů ještě polské výroby

No to bych oponoval, až třetí termostat a zrovna polský mi na starý feldě konečně fungoval přesně, takže asi nezáleží na výrobci, ale prostě mít šťastnou ruku při koupi. :)
Josh123456 - FK

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Josh123456 - FK »

oni i ty originály termostaty nejsou jaký mají být, když jeden ze třech je funkční.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Atnarfus »

Blbý navíc je, že člověk ho nemůže před montáží vyzkoušet v hrnci jako ty staré.
Dřív byl termostat kompletní a při vaření v hrnci bylo krásně vidět kdy otevře. Tyhle dnešní skládačky prostě takhle vyzkoušet nejde.
PavelZ - FK

Re: Teplota motoru

Příspěvek od PavelZ - FK »

Tak jsem dneska měnil samotný termostat a napoprvý OK. Je to odsud: http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/termostat-82c-102c-fahenschel:76a23dfb42d1f35a Akorát soudruzi z NDR mohli udělat u chladiče nějaký výpustný kohout.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Atnarfus »

No to teda mohli a ještě nějaký šroub na bloku motoru. U 1.6ky mne hrozně točí, že se voda z motoru vůbec nedá vypustit.
Josh123456 - FK

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Josh123456 - FK »

u 1,6 je výpusť chl. kapaliny taková nedořešená-to je fakt :(
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Atnarfus »

Já se chystám na výměnu u té Feldy co jsem koupil v prosinci. Je z roku 2000 a přesto je ta narvaná zelená kapalina. Chtěl bych tam dát červenou tak jak tam má být a díky tomu, že to nejde vypustit, tak to budu muset tak pětkrát naplnit čistou vodou, aby se to vypláchlo i z motoru. Být tam někde šroub, tak to vypustím všechno, propláchnu a pohoda.

To už vůbec nemluvím o výměně čerpadla, která se snad bez polití všeho okolo nedá udělat. Jak se čerpadlo povolí, tak teprve vyteče to co zůstalo v motoru.
Phobos - FK

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Phobos - FK »

Ahoj mam podobnej problém, když bylo léto teplota motoru se pohybovala na budíku k půlce při parkování i sahara spínala, ale ted jak se ochladilo zvedne se ručička ve městě třeba kousek nad první rysku myslím těch 70 a jak vyjedu z města hned to klesne pod ní a je to skoro na dně, nemohlo by to být jen čidlem?? :) vadí to nějak motoru když se ohřeje tak na 65? :roll: :lol:
lui333
Příspěvky: 88
Registrován: stř 20. zář 2006 0:03:01
Bydliště: Zlaté Moravce
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od lui333 »

aj mne sa znovu objavil problem s chladenim,tentokrat avsak nie s prehrievanim ale s podchladenim...
felicia 1.6 sa mi nemôze zohriat pocas jazdy na prevadzkovu teplotu,rucicka ukazovatelu pocas jazdy vystupi iba po prvu ciarku ukazovatelu a dalej sa nepohne iba ked postojim na mieste a necham tak auto zahriat az potom sa pohne hore az kym sa nespusti ventilator okolo 100 stupnov.........avsak zase pocas dalsej jazdy sa rucicka vrati na prvu ciarku ukazovatela teploty......
inak okrem toho som spozoroval,ze mam vo vyrovnavacej nadrzke chladiacu kvapalinu na minimalnej ryske,kam mi zmizla chladiaca kvapalina???
ked som mal pred rokom problem s prehrievanim tak sa tam vymenilo vsetko co sa tyka chladenie,vodna pumpa,cele teleso termostatu s cidlom aj samotnym termostatom ako aj cidlom ventilatora a taktiez nova chladiaca kvapalina....
otazka znie:cim to môze byt,ze sa mi nemôze motor zohriat na prevadzkovu teplotu pocas jazdy a kam sa mi stratila zaroven aj chladiaca kvapalina???
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Atnarfus »

Voda může mizet vadným víčkem na expanzní nádobce - dost častý problém
Nebo to někde teče. Nejlépe se to najde natlakováním soustavy. Většinou to pod tlakem někde začne intenzivně kapat.

Když se auto nezahřeje, tak to nemůže být ničím jiným než termostatem. Otevírá moc brzo, netěsní...
Nastartuj studený motor a sleduj kdy se zahřeje hadice od příruby termostatu k chladiči. Musí být pořád studená a až když se ručička na teploměru dostane k vodorovné čárce tak se prudce zahřeje. Jestli se začne výrazně zahřívat už, když je rafička na první čárce dole, tak je jasně chyba v termostatu.
lui333
Příspěvky: 88
Registrován: stř 20. zář 2006 0:03:01
Bydliště: Zlaté Moravce
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od lui333 »

co sa tyka toho miznutia kvapaliny,tak mi zmizla po tom ako jazdim po novom na LPG,môze byt,ze system LPG si zobral ten liter vody do svojich hadic a reduktora,skusim doliat a budem to sledovat,ci bude miznut dalej...
no a problem s podchladenim,tak tiez ma ako prve napadol,ze sa mi zblaznil termostat,ale akurat som bol vyskusat,ten test co mi tu bol vyssie doporuceny,ale nezistil som nic,hadica od termostatu ku chladicu sa vyrazne zahriala az ked sa rucicka pomaly blizila k strednej ryske ukazovatelu teploty,druha hadica co ide od telesa termostatu sa pomali zahrievala hned od zaciatku ako som nastartoval motor
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Atnarfus »

Podle toho co píšeš o hadicích to vypadá, že termostat funguje. Jaký vliv na chlazení může mít to LPG netuším, protože jsem to ve Feldě nikdy neviděl. U starších aut to moc tepla na vyhřívání neodebralo a to samé bych předpokládal u Feldy.
Nevím co ti dál poradit. Nebýt tam LPG, tak jdu stejně na jistotu po termostatu.

Ta hadice od termostatu k chladiči musí být stále úplně studená a pak naráz se ohřeje. Ta druhá se zahřívá postupně.
lui333
Příspěvky: 88
Registrován: stř 20. zář 2006 0:03:01
Bydliště: Zlaté Moravce
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od lui333 »

no nemal som na mysli,ze by LPG odoberalo teplotu,ale mal som to na mysli v suvislosti s miznutim chladiacej kapaliny,dnes som dolial,tak uvidim,ci bude este miznut.....
ked mi felda prehrievala,tak som vybral termostat a auto sa chovalo presne takto ako sa chova teraz ked tam termostat mam,takze za jazdy sa zohrialo na nejakych 60-70 stupnou,ale ked som ho nechal na mieste zahriat tak islo to az do takej vysky,ze sa spustil ventilator ale po optovnej jazde zase rucicka teplomeru klesla na prvu rysku ukazovatelu teploty,takze problem,ktory mam teraz uplne nasvedcuje tomu ako keby som jazdil bez termostatu pripadne s otvorenym termostatom,no len ta hadica od termostatu mi tam nejak nesedi ked sa uplne zahreje az pri pribliznej prevadzkovej teplote
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Atnarfus »

Jestli se ti ale zahřívá třeba už když je rafičky u první čárky, tak termostat propouští. Ono té vody chladičem moc proudit nemusí, aby to motor ochladilo.
lui333
Příspěvky: 88
Registrován: stř 20. zář 2006 0:03:01
Bydliště: Zlaté Moravce
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od lui333 »

no takze skusil som vymenit cidlo teploty,ktore som mal v zasobe a uz je to v poriadku,to pôvodne mi nevydrzalo ani rok co som ho tam mal a to som kupoval cele komplet teleso a tu vodu som dolial,tak budem sledovat ci bude miznut alebo si ten liter stiahol splynovac
lui333
Příspěvky: 88
Registrován: stř 20. zář 2006 0:03:01
Bydliště: Zlaté Moravce
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od lui333 »

no takze este tu som vam dlzny odpoved:po doliati chladiacej kvapaliny a sledovani ci nemizne mam aspon o tento problemik menej,ta kvapalina co mi zmizla po montazi lpg zariadenia,tak si ju zrejme stiahli hadice,ktore su sucastou lpg zariadenia,avsak problem s podchladenym motoromn stale trva,ale o tom uz v inom prispevku
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od ferdamravenec »

jo vono to je 1,3 , tak to je termostat ,(můžeš zkusit ho vyndat , dát do hrnce s horkou vodou , zchladit, ohřát, zchladit a namontovat , ale nevím jestli to u polskýho pomůže) , wahler nebo motorad , pro fa nebo bmm , obstřihnu ho na správný průměr
jináč to normálně dělá výrazně 1-3x a apak už výkyv není téměř znát , hóóódně záleží na profilu cesty a potřebném výkonu motoru

a pak se tom může odrážet stav radiátoru topení , zanesený , nebo rozpadající se přepážka , - změny poměru tlaku v chl soustavě
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od 103457 »

felicia1 píše:když jsem vyměnili to teplotní čidlo kontroloval to přes počítač.
tenhle projev jsem zjistil až potom a rozhodně když přijdu v 6 večer z práce tak už mi to nikdo znovu nezkonroluje.

jinak dělá to i při stání na volnoběhu i při ostré jízdě rovina - kopec.
pouze to na volnoběh ten cyklus ohřívání trvá déle ale to spadnutí teploty je během 3 vteřin (ať jedu nebo stojím na místě)
když jsem to odvzdušŇoval přes to teplotní čidlo motor vrčel a nic nebublalo.

pokud by to byla vrtulka na čerpadle myslím si, že by to nebylo tak pravidelné ty intervaly.
nemůže to dělat to nové teplotní čidlo?


za to že jsem v 1.6 se omlouvám, kdyby tato část diskuze šla přesunout moc prosím zda se toho některý moderátor ujme.
Není v možnostech moderátora vyjmout část diskuse a celou jí někam přesunout. Pokračuj sám ve správný sekci.
Keldon
Příspěvky: 9
Registrován: pon 17. čer 2013 20:09:08
Bydliště: Ostrava - Zábřeh
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Keldon »

Tento týden mi byl v servise vyměněn termostat (pouzdro termostatu), protože se motor nezahříval. Jezdil jsem s teplotou pod prostřední 90 C čárkou, na dálnici teplota padala ještě níže. Nyní po výměně termostatu teplota při jízdě Ok, 1-2 mm nad prostřední čárkou nebo na ní. Problém však nastává v kolonách a zácpách. Ventilátor chlazení (sahara) spíná až těsně na hranici červeného pole, do něj se sice nedostane, ale přesto mi to připadá trošku pozdě. Před výměnou mi spínala sahara o hodně dříve. Po rozjetí se z kolony zase vše Ok, nápor to rychle ochladí zase na normál. Jedná se o 1.6. Co myslíte, je tento stav Ok?
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od 103457 »

Ano, neřeš to. Nevidím v tom problém. Budík je jen orientační, pokud to sahara zvládne a vychladí, tak není problém. Dřív ti sahara spínala dřív, protože se ti nedovíral termostat, takže se vroucí voda dostávala pozvolna pořád do chladiče, potažmo na termospínač, kdežto teď se vroucí voda dostane na termospínač až když otevře termostat, proto ta prodleva a ručička před červeným polem. Ovšem toto je teplota měřená na boku hlavy, voda, která se vrací do z chladiče do motoru je mnohem chladnější.
Keldon
Příspěvky: 9
Registrován: pon 17. čer 2013 20:09:08
Bydliště: Ostrava - Zábřeh
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Keldon »

Díky za pohotovou odpověď. Já jen z toho byl trošku zděšen, protože na hranici červeného pole mi ručička teploměru ještě nikdy nevystoupala.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od 103457 »

Vyčištěno od OT, příště debatujte ve správném topicu.
Děkuji mod.
Odpovědět