Výměna oleje
Re: Výměna oleje
Tak když píšou,že je to němčíkovic prvovýroba,tak asi ok.Jinak se to nezdá,ale toho oleje takhle za určitou dobu uteče docela dost.Ještě mi řekni,co jsi vlastně dělal,že se ti to podařilo ulomit?
Re: Výměna oleje
JoS píše:Tak když píšou,že je to němčíkovic prvovýroba,tak asi ok.Jinak se to nezdá,ale toho oleje takhle za určitou dobu uteče docela dost.Ještě mi řekni,co jsi vlastně dělal,že se ti to podařilo ulomit?
No.... protože mi to prolínalo a já si myslel, že když to víc dotáhnu, tak to bude víc těsnit....trochu sem s tím pohnul a lup jak když zlomíš tuhu v tužce a bylo to... Já nevěděl jak ten šroub vypadá...zdálo se že bude masivní ale ono ne.... Naštěstí u dalších dvou už jsem to nezkoušel:)
Re: Výměna oleje
JoS píše:Kamaráde,to ti neprolíná.To teče jak Dunaj!A je to na druhý straně.V každým případě je v háji těsnění,takže to chce nový těsnění,číslo dílu 030 103 483 K.Mě to vychází 10Eu,ale v Kč to bude asi levnější.Hlavně koupit origo a všechno to nejdřív pořádně očistit-palici i ventildekl. A uvidíš,že auto olej nepapá.
To doslova chčije...
Re: Výměna oleje
No dobře, ale snad se tím těsněním nemůže stratit 1L za 3000km ne? Pod autem ani kapička...
Re: Výměna oleje
Jurka píše:No dobře, ale snad se tím těsněním nemůže stratit 1L za 3000km ne? Pod autem ani kapička...
To ti rozfouká vzdušný vír za jízdy.Když nejedeš a neběží motor,tak to neteče.Řeknu ti to ještě jinak.Dokud tohle nevyřešíš,tak se stejně nedozvíš,jak hodně to je.
Re: Výměna oleje
Tak na to koukám eště jednou ano to opravdu leje jako prase.Část toho ti teče na parohy,tam se to odpařuje a část vzdušnýho víru ti to žene přes ventildekl někam nahoru.Takže proto pod autem ani kapka.
Re: Výměna oleje
Takže kluci.... problém vyřešen....dopadlo to následovně:
Ohledně toho urvanýho šroubu, tak říkal, že to zkusí tatka vytáhnout at du a sundám víko ventilů at se to líp dělá...moc velká sranda protože jak sem se to snažil povolit urval sem další:( Moch sem se zbláznit.... až třetí se nějak záhadně neurval.... Naštěstí se to vytáhlo a to tak, že tatík úplně takovou megamini bruskou do toho šroubu udělal drážtičku jakoby na obyč šroubovák a pak se to zkusilo malým šroubováčkem a šlo to oba dva... Musel sem koupit nové dva šrouby ve škodovce 1ks 125Kč. Pak sem to dával dohromady a namazal pořádně ty šrouby aby šli krásně dotáhnout až na ten dosed...koupil sem taky to těsnění, ale nějak sem tomu nevěřil tak ještě červený tmel na motory z každé strany toho těsnění hlavně po stranách, kde to utíkalo ten olej.... Všechno se zkrátka povedlo a moc to nestálo... tady sou fotky před a po....
Teď už jen aby to dál olej nepapalo....
Ohledně toho urvanýho šroubu, tak říkal, že to zkusí tatka vytáhnout at du a sundám víko ventilů at se to líp dělá...moc velká sranda protože jak sem se to snažil povolit urval sem další:( Moch sem se zbláznit.... až třetí se nějak záhadně neurval.... Naštěstí se to vytáhlo a to tak, že tatík úplně takovou megamini bruskou do toho šroubu udělal drážtičku jakoby na obyč šroubovák a pak se to zkusilo malým šroubováčkem a šlo to oba dva... Musel sem koupit nové dva šrouby ve škodovce 1ks 125Kč. Pak sem to dával dohromady a namazal pořádně ty šrouby aby šli krásně dotáhnout až na ten dosed...koupil sem taky to těsnění, ale nějak sem tomu nevěřil tak ještě červený tmel na motory z každé strany toho těsnění hlavně po stranách, kde to utíkalo ten olej.... Všechno se zkrátka povedlo a moc to nestálo... tady sou fotky před a po....
Teď už jen aby to dál olej nepapalo....
Re: Výměna oleje
Přesně takhle to mám opatlaný já, tím silikonem... Uvidíš teď budeš mít klid.. S tím druhým šroubem jsi mě fakt dostal připadlo mi to komické, musel jsem se fakt smát... Ale ještě že to tak dopadlo...
Re: Výměna oleje
A když pomine veškerá komičnost,tak vyjde najevo ještě důležitější věc:moje felda už nepapá oil!!
Re: Výměna oleje
Jojo...taky sem to trocha opatlal po stranách, protože jak se to dotáhlo a vyvalilo, tak to vypadalo dost blbě, takhle ten červenej proužek vypadá dobře... A když to máš stejně teda, tak drží to dobře ten tmel? Nikde žádnej olej?
Jinak jak sem urval ten druhej šroub to si mě měl vidět.... já fakt nečekal, že to otec dostane ven...už sem se viděl v MHD než bych našetřil na blok atd.. No prostě štěstí no... a mám radši jeden šroub náhradní:)
Jinak jak sem urval ten druhej šroub to si mě měl vidět.... já fakt nečekal, že to otec dostane ven...už sem se viděl v MHD než bych našetřil na blok atd.. No prostě štěstí no... a mám radši jeden šroub náhradní:)
Re: Výměna oleje
Jo, drží to dost dobře, ani kapka oleje... Udělal jsi dobře že jsi to pojistil tím tmelem... Uvidíš, že to teď bude v pořádku... Tam ti to opravdu dost chcalo... Jsem rád, že ti to tak dopadlo... A poděkuj hlavně taťkovi! Kup mu nějakou pořádnou flašku za to... A příště šroubovat s citem!
Re: Výměna oleje
Bolthorn píše:Jo, drží to dost dobře, ani kapka oleje... Udělal jsi dobře že jsi to pojistil tím tmelem... Uvidíš, že to teď bude v pořádku... Tam ti to opravdu dost chcalo... Jsem rád, že ti to tak dopadlo... A poděkuj hlavně taťkovi! Kup mu nějakou pořádnou flašku za to... A příště šroubovat s citem!
Musím dělat celej týden nádobí....to snads stačí:)
Re: Výměna oleje
Jurka píše:Bolthorn píše:Jo, drží to dost dobře, ani kapka oleje... Udělal jsi dobře že jsi to pojistil tím tmelem... Uvidíš, že to teď bude v pořádku... Tam ti to opravdu dost chcalo... Jsem rád, že ti to tak dopadlo... A poděkuj hlavně taťkovi! Kup mu nějakou pořádnou flašku za to... A příště šroubovat s citem!
Musím dělat celej týden nádobí....to snads stačí:)
Tak to je krutý! To já bych tam raději ty šrouby nechal
Re: Výměna oleje
Jooo joo stejnej problem sem mel i ja.. jeden ten sroub sem taky urval.. zadna zabava.. nesel ani vydolovat ven klestema.. ani peanem.. takze nejdriv sem ho zkousel vyklepat a otacet tim nabrousenym dulcikem.. ale ten to zachvilku rozklepalo do kulata.. tak prislo na radu COocko.. a 10 maticek 6.. nechtelo to k tomu vubec chytat.. nakonec posledni matkou se to podarilo vysroubovat a bylo hotovo. vzal jsem sroub z druhyho motoru a byl pokoj.. nalil olej vymenil tesneni pod vikem.. ted je kolem ventilovyho vika cisto.. (relativne) ale podruhy uz to delat fakt nechci.. hlavne nejhorsi je ze se utrhnul ten u levy strany.. tzn.. u rozvodaku... nejhorsi pristup...
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
- Bydliště: Brno/Pisek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Měl bych dotaz k výměně oleje (snad je to tady tematicky správně ) - nevadí ničemu, když si před výměnou najedu předníma kolama na nájezdy (jsou vysoké odhadem tak 35 cm), abych se líp dostal pod auto? Předpokládám, že vadit by to snad nemělo, možná by to naopak bylo lepší, když bude při vypouštění olejová vana trochu nakloněná - možná by mohlo i případně vytéct víc bordelu, co by tam jinak zůstal usazený?
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
a nemělo by náhodou auto stát při výměně v rovině
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
- Bydliště: Brno/Pisek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
To nevím, a proto se ptám . Nenapadl mě žádný důvod, proč by mělo vadit použití nájezdů, ale třeba mi to někdo osvětlí... trochu jsem kolem toho googloval a našel jsem taky několik doporučení na to najet si předními koly na něco, aby se pod auto dalo líp dostat.
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
- Yetti98
- Příspěvky: 1324
- Registrován: ned 08. čer 2008 21:46:35
- Bydliště: Praha 4 142 00
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Nato ti stačí 5ti cm kus prkna na povolení zátky u vany, ale pak je lepší mít auto na rovině: filrt analití oilu
-
- Příspěvky: 1116
- Registrován: pát 17. dub 2009 19:23:29
- Bydliště: Modřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
já třeba čumák zvednul aby se mi vešel kýbl pod vanu takže no problém.. pak sem to spustil a zbytek oleje nechal vykapat do mensi nadoby...jinej duvod pro zvedani podle mne neni, zatka jde povolit vpoho bez zvedani auta
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
- Bydliště: Brno/Pisek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Tak jsem olej vyměnil a mám z toho dost divný dojem... nájezdy jsem teda nechal být, jenom jsem přizvednul pravou stranu, abych se líp dostal ke šroubu na olejové vaně, byl docela dost utažený, ale nakonec jsem ho povolil... pak jsem auto spustil z heveru a nechal olej vytéct... Nalil jsem tam nový (mělo by to být akorát 3 litry, co vím, měl jsem balení 3x 1 l Total Quartz 7000), ale když jsem pak koukal na měrku, tak ho tam bylo nad horní rozsah rysky, což jsem přičítal tomu, že se ještě musí naplnit filtr atd... po nastartování a zahřátí motoru mi pak při několika kontrolách přišlo, že je ho tam snad ještě víc - je možné, že by v hrdle pro měrku nějak stoupnul a pak to ukazovalo na měrce špatně? Nakonec jsem teda ještě koukal, kolik jsem oleje vypustil (slil jsem ho do kanystru od kapaliny do ostřikovačů), a bylo to něco kolem 2 l (což mi přišlo divné), něco ještě asi zůstalo ve filtru, něco jsem vybryndal při vypouštění... kde může být chyba? Nechal jsem to vytékat/vykapávat snad půl hodiny.
Teď to nechám ještě vychladnout a stéct olej do vany a pak se na to půjdu znova podívat. Vůbec to nechápu :-/. Kdybych měl ten olej upouštět, tak z toho mám docela strach, abych ho zase neupustil moc (protože nevím, přes co bych ho pak zase přefiltroval, abych ho při opětovném dolévání nenalil i s nějakým bordelem). Pokud to tak ale je, tak to abych ho vyměnil za chvíli znova, co? (pokud by tam zůstala i část starého). Ach jo :-/
Teď to nechám ještě vychladnout a stéct olej do vany a pak se na to půjdu znova podívat. Vůbec to nechápu :-/. Kdybych měl ten olej upouštět, tak z toho mám docela strach, abych ho zase neupustil moc (protože nevím, přes co bych ho pak zase přefiltroval, abych ho při opětovném dolévání nenalil i s nějakým bordelem). Pokud to tak ale je, tak to abych ho vyměnil za chvíli znova, co? (pokud by tam zůstala i část starého). Ach jo :-/
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
Re: Výměna oleje
3 litry které jsi koupil jsou málo, dává se cca 3.5 litru takže ti to všechno nevyteklo při vypouštění... být tebou tak to co je nad měrku co nejdřív uberu
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Chyb je možná víc ,byl motor (olej) alespoň trochu zahřátý aby lépe vytekl,bylo auto v rovině ,bylo tam před výměnou tolik oleje ?
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
3 litry je tak akorát, dokonce víc než je potřeba. 3,5l se dává do nového (generálkovaného) motoru. Běžně při výměně oleje dávám 2,8l a je to těsně pod půlkou mezi MIN -- MAX. A mám vyzkoušené, že je to ta správná hranice, motor dobře maže, přitom má ještě malou rezervu a přitom se nezanáší klapka.mach píše:3 litry které jsi koupil jsou málo, dává se cca 3.5 litru takže ti to všechno nevyteklo při vypouštění... být tebou tak to co je nad měrku co nejdřív uberu
Musíš vzít v úvahu, že z motoru ti nevyteče úplně všechno, motor má samoštely, kde zůstává olej.
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
- Bydliště: Brno/Pisek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
No, popravdě si připadám poněkud jako blbec, ale fakt tam bylo oleje víc, než mělo být. Pochopitelně jsem před výměnou motor pořádně zahřál a auto při výměně (a kontrole hladiny) stálo na rovině (dělal jsem to v garáži). Kolik přesně oleje tam bylo před výměnou, na to jsem se nedíval, ale odhaduju tak do půlky rozsahu na měrce. Teď jsem upustil tak 0,6 litru a je to tak někde mezi 2/3 a 3/4 rozsahu na měrce. Jenom ten olej, co vytekl, se zdaleka tomu novému ani nepodobal (byl dost tmavý)... možná teda i proto, že teď jsem to pořád odkládal a nakonec jsem to měnil po 15 tisících, i když bych byl radši daleko dřív, jenom jsem se pořád k tomu nemohl dostat (doma garáž nemám)... takže starý olej byl docela černý. Musím říct, že mě to množství oleje dost překvapilo, co jsem četl, tak právě většinou se doporučovalo koupit 3 litry oleje, že to je tak akorát. I když jsem nechával minule měnit olej (stejný jako teď - Total Quartz 7000), taky jsem dodal k výměně 3 litry (otázka je, jestli ho tam dali všechen - asi teda nedali). Znamená to teda, že celkem je v motoru něco přes 3 litry, ale něco kolem litru v něm zůstane (vč. filtru)?
Odhaduju teda, že nový olej bude obarvený tím zbytkem starého, co zůstal při výměně v motoru, ale je to tak víceméně OK? Tzn. že třeba 10 tisíc na to můžu najet do další výměny? Nebo bych to měl preventivně vyměnit dřív?
A ještě jeden dotaz - koupil jsem si taky nový těsnicí kroužek, ale nakonec jsem ho tam nedal, protože ten starý na tom šroubu byl tak natěsno, že mi nešel sundat a nechtěl jsem používat násilí. Je to normální, že tam je takhle těsně? Nepoznal jsem, co to bylo za materiál, možná měď. Ten, co jsem koupil, byl hliníkový a byl o poznání tenčí a měl větší vnitřní průměr.
Omlouvám se za asi poněkud blbé otázky, když výměna oleje by měla být v podstatě prkotina, ale holt chybama se člověk učí (a nejlíp, když ty chyby nejsou fatální ).
Odhaduju teda, že nový olej bude obarvený tím zbytkem starého, co zůstal při výměně v motoru, ale je to tak víceméně OK? Tzn. že třeba 10 tisíc na to můžu najet do další výměny? Nebo bych to měl preventivně vyměnit dřív?
A ještě jeden dotaz - koupil jsem si taky nový těsnicí kroužek, ale nakonec jsem ho tam nedal, protože ten starý na tom šroubu byl tak natěsno, že mi nešel sundat a nechtěl jsem používat násilí. Je to normální, že tam je takhle těsně? Nepoznal jsem, co to bylo za materiál, možná měď. Ten, co jsem koupil, byl hliníkový a byl o poznání tenčí a měl větší vnitřní průměr.
Omlouvám se za asi poněkud blbé otázky, když výměna oleje by měla být v podstatě prkotina, ale holt chybama se člověk učí (a nejlíp, když ty chyby nejsou fatální ).
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Kontroluj hladinu, aby neklesla pod minimum a bude to OK. Olej nikdy nevyteče všechen, a pokud už jsi protočil motorem, tak se nový olej smíchal se zbytkem starýho a taky spláchnul černej film z vnitřních stěn, proto je ten novej již černej.
Můžeš pro svůj klid před další výměnou přidat proplachovací přísadu.
Těsnící kroužek výpustného šroubu by se měl měnit, ale není to nutnost, pokud ti drží. Používaj se měděné a hliníkové. Pokud se měděnej vyžíhá, tak vydrží věky. Na šroubu je na fest, jelikož se po dotažení trošku rozmáčkl a drží v závitu.
Můžeš pro svůj klid před další výměnou přidat proplachovací přísadu.
Těsnící kroužek výpustného šroubu by se měl měnit, ale není to nutnost, pokud ti drží. Používaj se měděné a hliníkové. Pokud se měděnej vyžíhá, tak vydrží věky. Na šroubu je na fest, jelikož se po dotažení trošku rozmáčkl a drží v závitu.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
jináč olej u 1,6 nevyteče všechen - stačí se podívat na šroub vany zůstavají cca 2dcl a samo to co zůstane v kanálech , pokud byl olej černej tak se neděs , i novej zčerná relativně rychle a to proto že už přes kroužky fouká dolů - opotřebený motor ,
- Yetti98
- Příspěvky: 1324
- Registrován: ned 08. čer 2008 21:46:35
- Bydliště: Praha 4 142 00
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
A co filtr, taky si měnil, vtom zůstává cca 1/2lit oleje a vyteče řekl bych všechno i co tam není,jinak po výměně oleje alespoň u mýho auta nový olej začíná tmavnout cca po 2.5- 3.500 km, a i teď kdy mám na oleji najeto 7.500 km je takovej jako lesní med myslím barvu nééé hustotu
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
- Bydliště: Brno/Pisek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Filtr jsem samozřejmě vyměnil, nejsem barbar - teď jsem dával Hengst, který by měl být doufám kvalitní, předtím tam byl Mann (mimochodem, existuje nějaký způsob, jak při výměně filtr nezakydat motor olejem, co má tendenci z filtru vytéct?). Olej, co jsem upouštěl, má barvu takového docela tmavého karamelu. Zatím to vidím tak, že na něj budu nějakou dobu jezdit (nějakých 5, max. 10 tisíc - asi do léta, zas nějak velký roční nájezd nemám) a pak ho preventivně vyměním znova.
Jinak jak jsem psal, auto jsem zvednul heverem, abych se tam líp dostal, šroub jsem povolil, auto spustil, vrazil jsem tam pekáč a šroub úplně vyšrouboval a nechal to vytékat, mezitím jsem odšrouboval filtr. Pak jsem to nechal nějakou dobu ještě vykapat (tak odhadem půl hodiny) a pak jsem si auto zase vpravo přizvednul, abych tam šroub vrátil a mohl ho dotáhnout. Jak jsem ho přizvednul, tak ještě z vany nějaký další olej začal téct (protože vypouštěcí šroub je na vaně vlevo, takže se otvor dostal ještě do o něco nižšího místa).
ferdamravenec: Ten olej ztmavnul proto, že se smíchal s tím zbytkem starého, ne že bych na něj předtím už něco najel. Jinak motor má najeto necelých 150 tkm, což si myslím, že není tak moc, ne? Celou dobu bylo o něj, pokud je mi známo, dobře pečováno (auto mělo servisku, když jsme ho koupili v Německu a i potom se servis rozhodně nezanedbával - myslím hlavně výměnu oleje atd.).
103457: Děkuju za objasnění, ta proplachovací přísada nezní jako špatný nápad (třeba něco od Liqui Moly?), ale nemůže to pak dělat v motoru bordel, když při výměně všechen olej nevyteče, a tudíž tam nějaká ta přísada v oleji zůstane i po výměně? Nebo udělat něco ve smyslu - naleju přísadu, něco na to najedu (asi pár stovek km?), vyměním olej za nějaký třeba levnější - jen na "propláchnutí", plus filtr, a pak třeba po 1000 km zase vyměním olej (nebo i filtr?) za osvědčený Total Quartz? Určitě tím nemůžu nic zkazit, jen nevím, jestli to má smysl .
Každopádně vám všem děkuju moc za rady!
Jinak jak jsem psal, auto jsem zvednul heverem, abych se tam líp dostal, šroub jsem povolil, auto spustil, vrazil jsem tam pekáč a šroub úplně vyšrouboval a nechal to vytékat, mezitím jsem odšrouboval filtr. Pak jsem to nechal nějakou dobu ještě vykapat (tak odhadem půl hodiny) a pak jsem si auto zase vpravo přizvednul, abych tam šroub vrátil a mohl ho dotáhnout. Jak jsem ho přizvednul, tak ještě z vany nějaký další olej začal téct (protože vypouštěcí šroub je na vaně vlevo, takže se otvor dostal ještě do o něco nižšího místa).
ferdamravenec: Ten olej ztmavnul proto, že se smíchal s tím zbytkem starého, ne že bych na něj předtím už něco najel. Jinak motor má najeto necelých 150 tkm, což si myslím, že není tak moc, ne? Celou dobu bylo o něj, pokud je mi známo, dobře pečováno (auto mělo servisku, když jsme ho koupili v Německu a i potom se servis rozhodně nezanedbával - myslím hlavně výměnu oleje atd.).
103457: Děkuju za objasnění, ta proplachovací přísada nezní jako špatný nápad (třeba něco od Liqui Moly?), ale nemůže to pak dělat v motoru bordel, když při výměně všechen olej nevyteče, a tudíž tam nějaká ta přísada v oleji zůstane i po výměně? Nebo udělat něco ve smyslu - naleju přísadu, něco na to najedu (asi pár stovek km?), vyměním olej za nějaký třeba levnější - jen na "propláchnutí", plus filtr, a pak třeba po 1000 km zase vyměním olej (nebo i filtr?) za osvědčený Total Quartz? Určitě tím nemůžu nic zkazit, jen nevím, jestli to má smysl .
Každopádně vám všem děkuju moc za rady!
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: čtv 08. kvě 2014 14:45:04
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Prosím vás, čím se povoluje / utahuje olejovej filtr? Asi se ptám fakt blbě ale když vidim napsaný klíč na filtr a tam páka s řetězem tak jsem znejistěl... A u některejch jsem si všiml, že mají na sobě matku, tak nevím...
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Když máš filtr s nálitkem ve tvaru matky, tak plochým klíčem. Pokud nikoliv, tak starej filtr prorazíš šroubovákem a vytočíš. Novej filtr se utahuje jen rukou, není potřeba dotahovat silou klíčem. Nové těsnění na filtru potřít olejem, aby se guma při dotahování neshrnula.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
když nechceš abys měl všecno poblitý olejem po propíchnutí fitru tak tzv. řetězový klíč na olejové filtry (jak jsi zmínil) , bývá i pásový ,
nebo klínovým řemenem
nebo klínovým řemenem
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Já mám na filtr toto http://klice.heureka.cz/nastavitelny-kl ... m-e117117/ akorát tady to mají předražený,jde koupit i za 100kč a naprostá spokojenost,nasadíš,utáhneš,povolíš,žádný problém-nemusíš nic propichovat šroubovákem nebo se u toho pos**. Nový se dotahuje jen rukou na plnou sílu
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
NEdotahuje se na plnou sílu
na filtrech udávají 20-30Nm .. což není nic moc
Jinak občas pokud máš sílu jde povolit i rukou
na filtrech udávají 20-30Nm .. což není nic moc
Jinak občas pokud máš sílu jde povolit i rukou
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: čtv 08. kvě 2014 14:45:04
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
No když jsem si dotahoval pásy na 40 Nm tak mi to přišlo jako celkem hafo síla už... Tak právě proto jsem se ptal na to utahování
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Starý filtr povoluji malým hasákem, nebo velkýma sikovkama. Nový filtr dávám zásadně Mann a ten má navařený šestihran na třicítku klíč. Na některých autech na klíč s řetězem stejně není místo. Např. Felicie 1.6 s klimatizací.
Nový filtr opravdu stačí utáhnout jenom rukou. Je tam jemný závit a bohatě to stačí. Když mám pocit, že ten den nejsem zrovna úplně ve formě, tak ho o fous tou třicítkou klíčem přitáhnu, stačí ale opravdu malinko.
Nový filtr opravdu stačí utáhnout jenom rukou. Je tam jemný závit a bohatě to stačí. Když mám pocit, že ten den nejsem zrovna úplně ve formě, tak ho o fous tou třicítkou klíčem přitáhnu, stačí ale opravdu malinko.
- a13sh
- Příspěvky: 2071
- Registrován: ned 20. pro 2009 22:54:28
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Ja filtr vzdycky obalim do nejakeho smirkoveho papiru a dotahnu/povolim rucne
Re: Výměna oleje
Já filtr dotahuju a povoluju rukama.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Alešku, u tebe žádný problém, myslím, že i jednou rukou by jsi to zvládl.a13sh píše:Ja filtr vzdycky obalim do nejakeho smirkoveho papiru a dotahnu/povolim rucne