kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Zdarec feldaři mám menší problém z feldou za teplého motoru normální otáčky ale jak zapnu světla začne houpat mezi 150-900 ot/min vypnu světla a vše ok klapka ok +základní nastavení pořád to samé a nesvítí mi kontrolka dobijeni předem dekuji za rady a tipy
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Koukni jak funguje škrticí klapka. To co popisuješ ukazuje na špatnou funkci elektromotoru, který otevírá klapku. Sice funguje ještě natolik, aby bylo možné udělat základní nastavení, kdy plnou rychlostí otevírá a zavírá klapku od dorazu po doraz, ale už má problémy s jemnou regulací volnoběhu.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
helej nejdřív vyřeš to dobíjení , nebo aspoň zasuň do zapalovače voltmetr a zjisti hodnoty
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
tak dobijí 13,9 což je málo pokusím sem to pořešit a dá se opravit ten el motor ??? dík
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Opravit se dá snadno, stačí vyčistit komutátor. Trochu problém je ho z té klapky vydolovat. O vánocích budu jednu klapku dělat, tak pořídím nějaké fotky.
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Tento problém mě té trápí a nevím co s tím.
Při studeném startu otáčky kolísají. Nejdříve otáčky vylítnou 1500 a poté klesnou na 300 - 600 a i zhasne motor. Takřka se nejde rozjet , protože při sešlápnutí plynu motor zhasíná a jako by se dusí . Začal jsem výměnou filtru sání poté i vyměnil klapku. A stále nic?
Při studeném startu otáčky kolísají. Nejdříve otáčky vylítnou 1500 a poté klesnou na 300 - 600 a i zhasne motor. Takřka se nejde rozjet , protože při sešlápnutí plynu motor zhasíná a jako by se dusí . Začal jsem výměnou filtru sání poté i vyměnil klapku. A stále nic?
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
když jsi vyměnil klapku smazal jsi původní hodnoty a nahrál nové?
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Jestli se to dusí při přidání plynu, tak to klapkou nebude. Při její poruše jsou problémy s volnoběhem.
Když se studený motor po přidání plynu dusí, bude to něco se zapalováním. Dal bych nové svíčky, kouknul do rozdělovače a nevylučoval bych ani zapalovací cívku. Stačí když je někde poškozená izolace a auto špatně startuje, nebo se dusí.
Když se studený motor po přidání plynu dusí, bude to něco se zapalováním. Dal bych nové svíčky, kouknul do rozdělovače a nevylučoval bych ani zapalovací cívku. Stačí když je někde poškozená izolace a auto špatně startuje, nebo se dusí.
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
"Novou" - starší , ale v autě fungovala. Tak to jsem nevěděl, že se musí smazat původní hodnoty a nahrát nové. Jak se člověk ve stáří učí :D .
Kwiku, poraď, jak se tato operace dělá a co k tomu potřebuji. ? Ještě jedna informace , mám 1,3 MPI rok výroby 2000.
Atnarfusi i tobě díky za rady .Na svíčky jsem zapomněl . Ty byly vyměněny jako první , pak následoval filtr a poté klapka.
Ještě jednou díky všem za rady a porady. MBX
PS: dnes už si to dělá zase něco jiného - točí stále 2 200 -2 500 .Chudinka moje malá :( :hlava:
Kwiku, poraď, jak se tato operace dělá a co k tomu potřebuji. ? Ještě jedna informace , mám 1,3 MPI rok výroby 2000.
Atnarfusi i tobě díky za rady .Na svíčky jsem zapomněl . Ty byly vyměněny jako první , pak následoval filtr a poté klapka.
Ještě jednou díky všem za rady a porady. MBX
PS: dnes už si to dělá zase něco jiného - točí stále 2 200 -2 500 .Chudinka moje malá :( :hlava:
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Jestli jsi neudělal základní nastavení, tak se to může chovat takto podivně.
Základní nastavení se dělá pomocí diagnostického software. Smyslem základního nastavení je to, aby se řídící jednotka naučila krajní hodnoty klapky. V tělese klapky je potenciometr, který snímá polohu klapky. Aby nemusel být potenciometr přesně kalibrovaný, dohání se to softwarově.
Naštěstí naše vykopávky je možné obsloužit i bez počítače.
Zahřej motor na pracovní teplotu. Chladící kapalina musí mít přes 80st. Vypni zapalování. Vytáhni jedničku pojistku (první zleva). Počkej pár minut. Vrať pojistku na místo. Vypni větrák topení, vypni rádio, vypni světla. Zapni zapalování, nestartuj, na nic nešlapej. Měl by jsi slyšet, jak motůrek jezdí s klapkou od dorazu k dorazu. Až klapka přestane vydávat zvuky (5 sekund), klidně nastartuj. Teď už by mělo být vše v pořádku. Když by to sem tam chcíplo, tak jezdi a ono se to časem usadí samo.
Základní nastavení se dělá pomocí diagnostického software. Smyslem základního nastavení je to, aby se řídící jednotka naučila krajní hodnoty klapky. V tělese klapky je potenciometr, který snímá polohu klapky. Aby nemusel být potenciometr přesně kalibrovaný, dohání se to softwarově.
Naštěstí naše vykopávky je možné obsloužit i bez počítače.
Zahřej motor na pracovní teplotu. Chladící kapalina musí mít přes 80st. Vypni zapalování. Vytáhni jedničku pojistku (první zleva). Počkej pár minut. Vrať pojistku na místo. Vypni větrák topení, vypni rádio, vypni světla. Zapni zapalování, nestartuj, na nic nešlapej. Měl by jsi slyšet, jak motůrek jezdí s klapkou od dorazu k dorazu. Až klapka přestane vydávat zvuky (5 sekund), klidně nastartuj. Teď už by mělo být vše v pořádku. Když by to sem tam chcíplo, tak jezdi a ono se to časem usadí samo.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
mám pocit že mu to nepomůže , páč toto je o 1,6 a píše že má 1,3
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Na 1.3 to opravdu nezabere. Tam je to zásadně složitější.
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Díky moc za rady. Hned po práci se vrhnu na svého miláčka a pokusím se ho opravit. Snad to vyjde
MBX
MBX
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Dnes jsem čistil komutátor a zde jsou fotky
http://uloz.to/x4cAXipE/klapka-rar
http://uloz.to/x4cAXipE/klapka-rar
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
luxusní návod na to jak to udělat tak snad bude fungovat jinak už nevím a pak stačí udělat základní nastavení pojistkou nebo přes vag ??
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
luxusní návod na to jak to udělat tak snad bude fungovat jinak už nevím a pak stačí udělat základní nastavení pojistkou nebo přes vag ??
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
u 1,6 , pojistkou apod,
u1,3 jedině přes pc
u1,3 jedině přes pc
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
K fotkám mám pouze tři poznámky:
Ještě před vyrážením kolíku zezadu navrtávám větší díru. Origoš je tam díra tak 3mm a tak tenkou tyčkou je problém to vyrazit. Stačí to převrtat alespoň na pětku a už to jde snadno. Na fotkách to je vidět.
Po vyražení kolíku a vyndání ozubeného kola, je ještě nutné přeříznout plastový rámeček. To je ta fotka, jak tam cosi smažím trafopájkou. Prostě ten plast trafopájkou přefiknu. To je jediná destruktivní operace, ale následné funkci to vůbec nevadí.
Komutátor motoru běžně čistím bez sundavání ozubeného kolečka. Stačí rotor za hřídelku upnout do sklíčidla soustruhu, nebo vrtačky a na malé otáčky komutátor jemným jehlovým pilníkem očistit. Na komutátor nepoužívejte brusný papír/plátno. Po vyčištění je ještě nutné proškrábnout drážky mezi kontakty komutátoru. Nesmí tam zůstat vodivé nečistoty. Uhlíky většinou bývají OK.
Ještě před vyrážením kolíku zezadu navrtávám větší díru. Origoš je tam díra tak 3mm a tak tenkou tyčkou je problém to vyrazit. Stačí to převrtat alespoň na pětku a už to jde snadno. Na fotkách to je vidět.
Po vyražení kolíku a vyndání ozubeného kola, je ještě nutné přeříznout plastový rámeček. To je ta fotka, jak tam cosi smažím trafopájkou. Prostě ten plast trafopájkou přefiknu. To je jediná destruktivní operace, ale následné funkci to vůbec nevadí.
Komutátor motoru běžně čistím bez sundavání ozubeného kolečka. Stačí rotor za hřídelku upnout do sklíčidla soustruhu, nebo vrtačky a na malé otáčky komutátor jemným jehlovým pilníkem očistit. Na komutátor nepoužívejte brusný papír/plátno. Po vyčištění je ještě nutné proškrábnout drážky mezi kontakty komutátoru. Nesmí tam zůstat vodivé nečistoty. Uhlíky většinou bývají OK.
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
ok děkuji za rady a dá se změřit potenciometr ? vím že se moc ptám ale jinak díky
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Dá se změřit. Někde mám i nakreslené zapojení, ale když sundáš kryt, tak si to lehko propískáš co kam vede. Potenciometr je dvojitý. Komentoval jsem to před lety na videu https://www.youtube.com/watch?v=RqzOAmhenac
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Ještě jednou děkuji vše funguje tak jako dřív
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
ahojte všem,
jsem tady nová, ale nevím jak můžu založit nový dotaz. tak to vložím k někomu jako koment.....
na podzim jsem si koupila moje první auto Felicie combi 1,6.....
ale jak přišla zima zjistila jsem že není něco ok..jak se ukázali první mrazíky tak jsem to nechtěla nechat náhodě koupila jsem si nemrznoucí směs - Fridex....dolila , a jezdili jsme normálně...je tomu tak 5 dní nám to přestalo držet otáčky, vždy mi to chcípne....mám nízké otáčky.... potom mi to netopí.... je to až tak po 20 km, začne topit, ale v okamžiku ať někde zastavím třeba jen na 2 min. okamžitě studený vzduch... říkám podíváme se pod kapotu... a zjistím že tam není voda s Fridexem... tak nevím co je špatně.... můžete mi někdo prosím pomoct? děkuji
jsem tady nová, ale nevím jak můžu založit nový dotaz. tak to vložím k někomu jako koment.....
na podzim jsem si koupila moje první auto Felicie combi 1,6.....
ale jak přišla zima zjistila jsem že není něco ok..jak se ukázali první mrazíky tak jsem to nechtěla nechat náhodě koupila jsem si nemrznoucí směs - Fridex....dolila , a jezdili jsme normálně...je tomu tak 5 dní nám to přestalo držet otáčky, vždy mi to chcípne....mám nízké otáčky.... potom mi to netopí.... je to až tak po 20 km, začne topit, ale v okamžiku ať někde zastavím třeba jen na 2 min. okamžitě studený vzduch... říkám podíváme se pod kapotu... a zjistím že tam není voda s Fridexem... tak nevím co je špatně.... můžete mi někdo prosím pomoct? děkuji
- el.tomas
- Příspěvky: 373
- Registrován: pon 09. dub 2012 17:44:58
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
S tim, že netopí je možné, že je zlomená přepážka v topení a nebo je termostat stále otevřený. A když mizí voda, tak může být špatné těsnění pod hlavou..
Felicia 1.6 Sportline
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
a jde nějak poznat že je špatné těsnění pod hlavou? ptala jsem se známého a ten mi řekl že to může být problém malého oběhu... nějak se mi to nechce dávat do servisu tak se do toho pustím sama....
- el.tomas
- Příspěvky: 373
- Registrován: pon 09. dub 2012 17:44:58
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Když je špatné těsnění pod hlavou tak mizí voda a pak se z oleje stává kapučíno. Pokud nevíš co a jak, tak to nech radši někomu zkušenějšímu..
Felicia 1.6 Sportline
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
no jasně... to jako určitě, ale jde o to abych nedala v servise několik tisíc a bude to něco malého
- el.tomas
- Příspěvky: 373
- Registrován: pon 09. dub 2012 17:44:58
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Takové těsnění pod hlavou nic malého není a v domácích podmínkách nebo na ulici se to dělá blbě. Když to dáš do servisu, tak tě to vyjde hold trochu dráž, ale pořád levněji než kdybys měla Fobii nebo Odstávku..
Felicia 1.6 Sportline
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
sice píšeš do sekce 1,6 ,. ale je to opravdu 1,6 ?????
taky by to chtělo mít vyplněný bydliště je tu spousta ochotných lidí , co by se třeba podívalo a řeklo je to to a to , a ne měnit půlku věcí zbytečně ,
u 1,6 to zas tak často těsnění pod hlavou není , spíš netěsnosti hadi c nebo trubky , čidla , vodní pumpy , dnes i prohnilýho chladiče ,
pokud klesne voda pod minimum tak to opravdu netopí
edit: koukám že píšeš : auto Felicie combi 1,6..... takže nejdřív prohlídnout okolo motoru
taky by to chtělo mít vyplněný bydliště je tu spousta ochotných lidí , co by se třeba podívalo a řeklo je to to a to , a ne měnit půlku věcí zbytečně ,
u 1,6 to zas tak často těsnění pod hlavou není , spíš netěsnosti hadi c nebo trubky , čidla , vodní pumpy , dnes i prohnilýho chladiče ,
pokud klesne voda pod minimum tak to opravdu netopí
edit: koukám že píšeš : auto Felicie combi 1,6..... takže nejdřív prohlídnout okolo motoru
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Jestli mizí voda, tak je potřeba natlakovat chladící systém a najít kde to opravdu teče. Vrhnout se hned na těsnění pod hlavou mi nepřipadá rozumné.
Na 1.6 to velice rádo teče zezadu za čerpadlem. Stačí vyměnit kroužek za desetikorunu a vše je OK. Bez natlakování to ale nenajdeš.
Na 1.6 to velice rádo teče zezadu za čerpadlem. Stačí vyměnit kroužek za desetikorunu a vše je OK. Bez natlakování to ale nenajdeš.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
a taky to dost utíká pod komorou termostatu , kroužek 48x4,2
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: čtv 08. kvě 2014 14:45:04
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Je tu těch témat víc, tak to napíšu sem... Mám podobnej problém, mám už druhou klapku, protože jsem netušil, že se dá vyčistit ten motorek, což zkusím. Ale než bych ju měnil tak bych u současné zkusil ten reset, ale někde píšou, že je na to potřeba simos manager a vag, někde jenom vag a tady čtu jenom reset přes pojistku. Co mám teda u 1,6 provést? Hádám, že přes simos asi ne, když tam simos nic není.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Ideálně přes VAG, ale dá se to i tou pojistkou.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
a nejdřív koukni jestli nemáš prodřenou hadici odvzdušnění klikové skříně - pak to přisává vzduch pod klapku
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: čtv 08. kvě 2014 14:45:04
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
A sakra, on to omrkávasl mechoš (mechanik), protože byla vana od oleje tak jsem myslel, že teče vana, ale on říkal, že je popraskanej nějakej plast ohledně odvzdušnění klikové skříně, tak to bude asi ta hlavní chyba teda... Nechám to vyměnit, teď je zima a garáž nemám
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Odlučovač je na dvou šroubech, je to vyměněné raz dva, ale musíš k tomu zespodu.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
na třech ?
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: čtv 08. kvě 2014 14:45:04
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Todleto hento drahý? http://www.skoda-dily.cz/eshop/03610346 ... oleje.html nebo jenom tu hadici co vede od něj ven?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
jestli je to ruplý , tak tohle , ale dej si inzerátek seženeš podstatně levněji
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Nemá smysl to kupovat nové. Použitých musí být dost. Ještě jsem to prasklé neviděl.
Před montáží použitého odlučovače dej nové O kroužky, většinou to tam teče.
Před montáží použitého odlučovače dej nové O kroužky, většinou to tam teče.
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: čtv 08. kvě 2014 14:45:04
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
Měl bych ještě dotaz, nemůže to být svíčkama / zapalovacíma káblama / rozdělovačem? Napadlo mě to v souvislosti s tím, že u druhýho auta (hjundaj i10) to začlo dělat to samý a už má interval na výměnu svíček, tak jestli v tom nemůžou hrát roli?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání volnoběhu a někdy i chcípne
může , stejně jako 256 dalších věcí , pokud nevyřešíš přisávání falešnýho vzduchu ...............................