Zdravím, asi před 5 měsíci jsem měl problém s volnoběhem, že felda vůbec nedržela žádné volnoběžné otáčky.
Když jsem chtěl nastartovat, musel jsem přidržet plyn a každé vyřazení nebo delší sešlápnutí spojky znamenalo chcípnutí.
Tento problém jsem tenkrát "vyřešil" následujícím způsobem:
1) čistil jsem klapku + odpojení baterie-reset nastavení (bez efektu)
2) všiml jsem si, že kostřící kabel, který od ní vede byl ukostřen na díl zasviněnej od oleje.
3) po vyčištění kostřícího místa + reset (pro jistotu), vše fungovalo
Jedinné "negativum" bylo, že otáčky byly za studena trochu vyšší (1100) a za tepla pro změnu zase docela nízko (600)
Teď se problém začína znovu projevovat i když ne tolik jako tenkrát.
Za studena je všechno OK (otáčky pořád 1100)
Za tepla se otáčky otáčky pohybují v rozmezí 600-500-400 - jak kdy, ale ne že by to kolísalo, spíš jak se tomu zrovna chce, tolik tam zrovna je
Pokud se do toho ještě intenzivněji brzdí, tak už to skoro chcípne (100 RPM, pak se to vzpamatuje)
Tak čím by to mohlo být? Založil jsem nové téma, protože v těch ostatních s volnoběhem jsou přecejen trochu jiné projevy než u mě, tak snad je to v pořádku.
Problém s otáčkami
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s otáčkami
Máš ho moc v motoru. Ideální výška hladiny je pod půlkou měrky, spíš v 1/4. Jak máš vyšší hladinu tak jde moc oleje do odlučovače, ten to nestíhá a sání si to bere nahoru až do klapky. Měl jsem stejný problém a snížení hladiny to vyřešilo. Nyní při výměně oleje dávám novou náplň jen 2,8l motorovýho oleje.
Re: Problém s otáčkami
... no a další možnost je ukostřit někde jinde, kde nehrozí tak brzké zasvinění a vytvoření přechodového odporu...
Re: Problém s otáčkami
Prosimvás, kde najdu na 1,6 olejový filtr?
Uvědomil jsem si, že by to už chtělo vyměnit olej a ten filtr, jenže to budu dělat poprvé a na netu jsem našel jen fotky jedna trojek, kde je to vcelku jasně vidět.
V garáži jsem pak čuměl a nikde nic.
Sorry za možná trochu hloupý dotaz, ale než to nakoupím, tak ať si jsem jistej, že to zvládnu...
Uvědomil jsem si, že by to už chtělo vyměnit olej a ten filtr, jenže to budu dělat poprvé a na netu jsem našel jen fotky jedna trojek, kde je to vcelku jasně vidět.
V garáži jsem pak čuměl a nikde nic.
Sorry za možná trochu hloupý dotaz, ale než to nakoupím, tak ať si jsem jistej, že to zvládnu...
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s otáčkami
úplně na stejném místě jako ho má 1.3 ... jen ty tam máš předtím svody od výfuku ...
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s otáčkami
Filtr je na přední straně motoru mezi alternátorem a vyfukovým potrubím.
Re: Problém s otáčkami
Ahojte. Dlouho jsem tu nebyl. Chtel bych radu. Ted resim na 1.6mpi u kamaradcinyho auta. Koupila auto nejakou chvilu jezdila vse bylo ok. Pak to den a dve noci stalo a uz nenastartovala, nastartuje jen s pridanim plynu a to jeste casto zdechne. Jakmile po nastartovani sunda nohu z plynu tak konec. Ale jakmile se zahreje tak uz nechcipne ale otacky drzi nepravidelny kolem 100rpm. Ale kdyz se s tim jede tak tahne normalne a chova se to pri jizde uplne v pohode. Uz nevim co by to mohlo byt. Diky za rady.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s otáčkami
Evidentně nefunguje elektrické ovládání škrtící klapky, nebo je klapka extrémně znečištěná. Rozebrat, zkontrolovat, kouknout na to diagnostikou.