škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ten kyslík mám na té sjetině hledat pod čím?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Myslel som hodnotu kyslíku vo výfukových plynoch. Keď merali emisie.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ano, já chápu, mám výsledek vytištěný a těch hodnot je tam několik,ale nevím,pod čím hledat.Výše jsem uvedl CO2 a lambdu,
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ja som bol na emisiách včera a na tom výstupnom protokole kyslík nemám. Hodnotu som sledoval na monitore. Mala by byť do 0,5%.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
tak aj ja sa pripajam ktym ktorych neposlucha škrtiaca klapka na mojej felde 1.6 combi !kotuha!aj som vycistil,aj nepomohlo ,lebo na diagnostike sa zistilo ze je mrtva!takze neostava nic ine len kupit novu,na nete maju akciu len "188"evri, uf!takze zrejme pojdeme po pouzivanej s nejakej inej feldy!
mim,mechanik mi poradil ,ze ked navrtam do klapky dierku tak trochu jej pomozem,urobil som tak,ale startovat sa jej stale nechce,ale po 2 sekundach sa chyti a je to takmer ok,otacky sa vystverali na 750 cez volnobeh!
ake mate stym skusenosti?
kolko moze takto klapka a auto este vydrzat?
mim,mechanik mi poradil ,ze ked navrtam do klapky dierku tak trochu jej pomozem,urobil som tak,ale startovat sa jej stale nechce,ale po 2 sekundach sa chyti a je to takmer ok,otacky sa vystverali na 750 cez volnobeh!
ake mate stym skusenosti?
kolko moze takto klapka a auto este vydrzat?
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Já jsem objednán ve ST v CIMBU v Ml.Boleslavi,předpokládám,že to tam vyřeší!
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Problém vyřešen!V poledne jsem dorazil ze Sukorad (CIMBU),p.Janda připojil k diag.,otáčky se zhouply a hned určil diagnózu.Vůle v rozdělovači.Nahrál do ŘJ nový soft,zaplatil jsem 4tis. a za půl hodiny jsem vyrazil (150km) zpět domů.Otáčky drží stabilně při volnoběhu na 800ot.A mimochodem,víte čím p.Janda jezdí? FELICIÍ!Jiné a hlavně nové by nechtěl.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ahojte. Jelikoz ma klapka uz nevydrzi ani par tisic km, budu muset neco podniknout. Samozrejme ze vyhazovat 5000 za novou se mi nechce, mozna uz nekomu se podarilo ji opravit treba cestou nahrady potenciometru za bezkontaktna (opticka, magneticka a t.d.) cidla.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
"mozna uz nekomu se podarilo ji opravit treba cestou nahrady potenciometru za bezkontaktna (opticka, magneticka a t.d.) cidla."
Sranduješ?
Sranduješ?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ne. Prave ted' lezi rozebrana na stole a priznam se, nevidim nec nemozneho. Proto mi to napadlo zeptat.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ako by si si predstavoval také optické snímanie uhlu natočenia klapky?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
LEDka a fotodioda. Mezi nima folie z promennou pruhlednosti. Ale "optickou" cestou uz bych nesel.
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Teď mi začal zlobit Modřín. Nastartuji a otáčky jsou okolo 500rpm a motor chcípne, když mu nepomůžu plynem. Dá se to obejít tím, že přidávám plyn na cca. 1000rpm, ale přijde mi to prasácký , zítra klapku vyčistím, udělám základní nastavení a uvidíme.
Diagnostika ukázala pouze chybu, že klapka byla mimo povolené hodnoty, nebo tak něco, po vymazání chyby už se neobjevila.
Nevykouzlí někdo z křišťálové koule něco zázračného co by mohlo být příčinou?
Diagnostika ukázala pouze chybu, že klapka byla mimo povolené hodnoty, nebo tak něco, po vymazání chyby už se neobjevila.
Nevykouzlí někdo z křišťálové koule něco zázračného co by mohlo být příčinou?
Naposledy upravil(a) smrcek dne ned 09. zář 2012 18:36:24, celkem upraveno 1 x.
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Kód: Vybrat vše
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 032 906 030 AG
Komponent a/nebo - verze: MARELLI 1AV F012
Kódodvání softwaru:
Kód opravny:
1 Nalezeny chyby:
00282 - Ovladac skrtici klapky (V60)
16-00 - signal mimo toleranci
Zkusil jsem provést základní nastavení, ale nevím jestli ten návod co jsem našel byl správně, protože změnu jsem nezaznamenal, po zahřátí to sice jakž takž drží otáčky, ale pouze okolo 500rpm
Budu rád, když někdo napíše stepbystep návod jak na základní nastavení u 1.6 a píchne ho na první stranu tématu, protože v tomhle přehledném vlákně něco najít...
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Pockej. Vzdyt jsi psal ze po vymazani chyby klapky uz se chyba neobjevila, ne?
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Návod na základní nastavení jsem tu napsal už asi desetkrát.
1. pořádně zahřát motor
2. vypnout zapalování
3. vytáhnout jedničku pojistku (první zleva)
4. chvilku počkat
5. nacpat pojistku zpět
6. zapnout zapalování (nešlapat na plyn) a počkat několik vteřin až přestane klapka bzučet
7. nastartovat a vše je nastaveno
Tento postup je nutné udělat vždy po odpojení akumulátoru a dokonce i po pokusu o startování s totálně vybitým akumulátorem. Řídící jednotka motoru je italského původu tak chápejme její speciality (Italové by se měli držet výroby bot a zmrzliny).
dělal jsem to tak již stokrát a je to plnohodnotný postup se stejným výsledkem jako přes VAG, dokonce i v dílenské příručce se o něm píše
1. pořádně zahřát motor
2. vypnout zapalování
3. vytáhnout jedničku pojistku (první zleva)
4. chvilku počkat
5. nacpat pojistku zpět
6. zapnout zapalování (nešlapat na plyn) a počkat několik vteřin až přestane klapka bzučet
7. nastartovat a vše je nastaveno
Tento postup je nutné udělat vždy po odpojení akumulátoru a dokonce i po pokusu o startování s totálně vybitým akumulátorem. Řídící jednotka motoru je italského původu tak chápejme její speciality (Italové by se měli držet výroby bot a zmrzliny).
dělal jsem to tak již stokrát a je to plnohodnotný postup se stejným výsledkem jako přes VAG, dokonce i v dílenské příručce se o něm píše
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Taky se ta chyba objevila dneska znova
Atnarfus: Díky. Já to prováděl přes VAG Vyzkouším tedy tvůj postup
Atnarfus: Díky. Já to prováděl přes VAG Vyzkouším tedy tvůj postup
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
No tak upřímně můžu říct že návod na reset od Atnarfuse mi teď spůsobil pouze takovou maličkost, že auto už vůbec nenatočim. Že já vůl to skoušel, doteď to běželo na píču ale běželo Takže teď už je felda opravdu zralá do sběru. Auto točí, točí a nechytne. Skusil jsem teda pak i vyměnit baterku, páč tamtu jsem vybil, a je to pořát mrtvý. Začínám si myslet že mi auto někdo proklel. Neznáte nějakýho vymítače zlejch duchů
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Atnarfus píše:Návod na základní nastavení jsem tu napsal už asi desetkrát...
Mel bych dotaz. Ten postum jsem zkousel nekolik krat, ale chyba porad nemizi a klapka porad blbne. Po adaptaci klapky a vymazani chyby pres VAG COM vsecko je v poradku. Kde muze byt problem?
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Třeba ve vadné klapce jak píšeš ve vedlejším vlákně.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ihned po napsani predchoziho postu jsem sel s not'asem a nastavil klapku a smazal chybu pres VAG COM. Pak jsem projel zhruba 20 km po mestu (prechody, krizovatky, semafory) - vse OK, chyba se neobjevila. Mozna behem tich 20 km ta jednotka se prizpusobila... uvidime.
(Jen pro info, klapku mam neobycejnou, ale elektronickou. Zatim neni finalni verze, jen zkusebni prototyp.)
(Jen pro info, klapku mam neobycejnou, ale elektronickou. Zatim neni finalni verze, jen zkusebni prototyp.)
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
error:
to máš tú klapku na tom magnetickom princípe, ako si spomínal vyššie? Urob fotky, pochváľ sa.
to máš tú klapku na tom magnetickom princípe, ako si spomínal vyššie? Urob fotky, pochváľ sa.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Zatim to vypada naprosto hrozne a priserne, jako dratova pavoucina. Ale pak se urcite pohlubim
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Novej poznatek. Konečně se mi povedlo feldu rozchodit. Netušim jak a proč, ale po pár odpojení a znovu připojení baterie, opět naskočila. Běží teda strašně. Co je ale zajímaví, na 5litrů benzínu jsem najel jen 27km. MASAKR. Otáčky teď drží tak že jsem pošteloval závlačku na plyn lanku a drží cca1300-1500(tak nějak to poskakuje). Jet se s tim dá ale čas od času to chcípne a jde to nastartovat až po pár minutovim odpočinku. Co s ní proboha může bejt.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Kolega mel podobny problem, myslel si ze je to klapkou, ale po mesici patrani zjistil ze ma v haji jeden VN-drat.
Neco podobeho mel jsem ja, kdyz cistil klapku, hahodou skubnul jeden VN-drat, pak jsem na to zapomnel a kdyz nastartoval auto, motor mi naprosto blbnul. Nejdrive jsem si myslel ze jsem nejak znicil klapku, pak vsiml jsem ze jeden drat skoro se nedrzi na svicce.
Nerikam ze tohle je presne tva situace, ale na tvem miste bych zacal kontrolou drobnosi, jako VN-draty, palec rozdelovace, palivovy filtr (docela velka pravdepodobnost), palivove cerpadlo. Nektere veci jako VN-draty a vyseuvedeny palec ma smysl vymenit za nove vzdy po 10 letech.
Neco podobeho mel jsem ja, kdyz cistil klapku, hahodou skubnul jeden VN-drat, pak jsem na to zapomnel a kdyz nastartoval auto, motor mi naprosto blbnul. Nejdrive jsem si myslel ze jsem nejak znicil klapku, pak vsiml jsem ze jeden drat skoro se nedrzi na svicce.
Nerikam ze tohle je presne tva situace, ale na tvem miste bych zacal kontrolou drobnosi, jako VN-draty, palec rozdelovace, palivovy filtr (docela velka pravdepodobnost), palivove cerpadlo. Nektere veci jako VN-draty a vyseuvedeny palec ma smysl vymenit za nove vzdy po 10 letech.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ahojte. Mám obdobný problém, jako někteří výše. Asi před týdnem mi Felicia 1.6 začala při stání na volnoběžných otáčkách cukat (otáčky dle otáčkoměru 600-800 ot/min). Dnes jsem vyměnil palec a víko rozdělovače, a navrch i svíčky, a podařilo se mi tím dosáhnout pouze toho, že motor při volnoběhu občas chcípne (což se přetím nikdy nestalo). Sundal jsem sání z klapky a zjistil, že kolísání otáček má na svědomí klapka, která se tak dvakrát za vteřinu malinko pootevírá a zase zavírá. Při tom kolísání se z výfuku vyprskávají kapky vody. Abych s tím dojel se ctí domů, tak jsem odpojil čidlo teploty chladící kapaliny, 1200 ot/min, ale jízda i stání bez problémů... Poradí, prosím, někdo?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
malý dotaz, ak odmontujem škrtiacu klapku a odpojím hadičku od nej bude mi striekat palivo??
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Za předpokladu, že nemáš nastartováno, tak NEE pokud neotočíš klíčkem do polohy 1
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Tak niečo som objavil na tej škrtiacej klapke, ja sa domnievam, že nezatvára na doraz. Ten sivý kovový "kohútik" čo hýbe s klapkou, tak ten sa nedotýka toho dorazu na skrinke klapky, je tam medzera asi 3 mm a to by mohlo asi aj stačiť aby som mal otáčky voľnobehu na 1800.
Vyzerá to takto:
...a myslím si, že by to malo byť úplne zatvorené a vyzerať takto:
Môže byť toto dôvod toho, že mám otáčky voľnobehu 1800?
Vyzerá to takto:
...a myslím si, že by to malo byť úplne zatvorené a vyzerať takto:
Môže byť toto dôvod toho, že mám otáčky voľnobehu 1800?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Marek:
Tá medzera na klapke je v poriadku. Je tam preto, aby riadiaca jednotka mohla jemným natáčaním klapky regulovať voľnobeh.
Mimochodom, si v zlom fóre. O 1,3Mpi sa debatuje u susedov
Tá medzera na klapke je v poriadku. Je tam preto, aby riadiaca jednotka mohla jemným natáčaním klapky regulovať voľnobeh.
Mimochodom, si v zlom fóre. O 1,3Mpi sa debatuje u susedov
Klapka nedrží základní nastavení
Zdravim, mam takový problém a nikde jsem tu nic takového nenašel. Při každém vypnutí klíčku ztratí jednotka pamět a dělá základní nastavení znovu. Zapnu klíček počkám až klapka dovrčí nastartuju a otáčky 800 a všechno v pohodě ale vypnu motor nastartuju znovu bez čekání a otáčky přes 1000 a auto se chová blbě. Ve vagu se píše závada základní nastavení nebylo provedeno. Klapka je čistá odporové dráhy vypadají dobře. Z pojistky č.1 jde do jednotky stálé napájení. Neví někdo čím to muže být?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ak tú chybovú hlášku vymažeš z pamäte a základné nastavenie spravíš VAGom (nie kľúčom), ostane pamäť prázdna? Nemáš príliš napnuté plynové lanko?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
u Feldy 1,6 MPi se mi stává, že po vytočení do vyšších otáček, třeba 3000 ot/min., vyletí otáčky při přeřazování nejprve výše, třeba z těch 3000 ot/min. na 3500 ot/min. a pak teprve začnou klesat. Stane se to v okamžiku, kdy chci přeřadit, tedy když sešlápnu spojku a uberu plyn, dělá to i když uberu plyn rychle. V nižších otáčkám to snad ani nedělá. Je to normální? Čím to může být? Díky za radu
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Tak jeden problem vyřešen bylo to tím moc naplým lankem ale ted jak se ochladilo tak nastal problem další při studeném startu otáčky vyletí přes 2000 tam se drží a po cca 5s spadnou a začnou houpat 1200-1800 a pořád dokola dokud se trochu nezahřeje ale nedělá to vždy třeba jeden z 5 studených startů. A další problém když už chytne normálně a chci se rozjet tak střílí do sání a to tak, že už mě ustřelil "sportovní" filtr
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Tak problém přetrvává, volnoběh drží pouze se zahřátým motorem a ten taky není úplně 100%
Po nastartování to nechce ani chytnout, musím držet chvíli plyn, abych vůbec nastartoval a teď mi to dokonce i chcíplo na volnoběh v mírné zatáčce, kde jsem dojížděl auta na semaforu a zhasnul mi motor a byla docela prekérka to ubrzdit i utočit bez serva a brzd
Když jsem udělal základní nastaven, neslyšel jsem, že by klapka nějak jezdila, nebo se nastavovala - nemá někdo návod jak nastavit klapku přes VAG? Už opravdu zkusim cokoli......
Po nastartování to nechce ani chytnout, musím držet chvíli plyn, abych vůbec nastartoval a teď mi to dokonce i chcíplo na volnoběh v mírné zatáčce, kde jsem dojížděl auta na semaforu a zhasnul mi motor a byla docela prekérka to ubrzdit i utočit bez serva a brzd
Když jsem udělal základní nastaven, neslyšel jsem, že by klapka nějak jezdila, nebo se nastavovala - nemá někdo návod jak nastavit klapku přes VAG? Už opravdu zkusim cokoli......
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
smrček:
A keď dáš test akčných členov, vtedy počuješ klapku?
A keď dáš test akčných členov, vtedy počuješ klapku?
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
robin1: Jj. Když dám v ŘJ motoru, základní nastavení a dám 001 tak klapku slyším taky, ale neslyším ji, když vyndám pojistku č.1 a pak ji zase zandám. Každopádně mi to pořád hlásí chybu 00282, dokonce mi ji zahlásilo hned potom co jsem vyzkoušel akční členy a poslechl si klapku.
Teď už zahřátý motor drží klasické otáčky, tak uvidíme co to udělá za studena Ještě podezřívám čerpadlo, ale nevím jak vyzkoušet jeho funkci, kdepak zjistím jestli funguje správně?
Kód: Vybrat vše
00282 - Ovladac skrtici klapky (V60)
16-00 - signal mimo toleranci
Teď už zahřátý motor drží klasické otáčky, tak uvidíme co to udělá za studena Ještě podezřívám čerpadlo, ale nevím jak vyzkoušet jeho funkci, kdepak zjistím jestli funguje správně?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Čerpadlo nespôsobí takúto chybu v pamäti závad
Zameraj sa na na tú klapku. Nemáš príliš napnuté lanko?
Skús podľa dielenskej príručky skontrolovať, či ide do klapky napájanie (medzi pinmi č.4 a 7 má byť 5V a takisko aj medzi 3 a 7).
Tiež podľa DP vyskúšaj spínač voľnobehu a potenciometre klapky.
Zameraj sa na na tú klapku. Nemáš príliš napnuté lanko?
Skús podľa dielenskej príručky skontrolovať, či ide do klapky napájanie (medzi pinmi č.4 a 7 má byť 5V a takisko aj medzi 3 a 7).
Tiež podľa DP vyskúšaj spínač voľnobehu a potenciometre klapky.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
potřeboval bych od vás poradit. Před měsícem jsem měl Feldu 1,6 AEE v servisu - nastavovali předstih a škrtící klapku, od té doby se mi stává, že když sepne ventilátor chlazení, tak motor na volnoběh zhasne, stává se to ale nepravidelně, někdy to po sepnutí ventilátoru volnoběh normálně udrží. Měl jsem auto v servisu na reklamaci, připojili ho na diagnostiku a ta nehlásila žádnou závadu, říkali, že se na auto ještě podívají, ale závadu se jim nepodařilo odstranit, vše je prý nastaveno správně a žádnou chybu nenalezli. Auto se jinak chová normálně, volnoběh je také pravidelný a škrtící klapka je čistá. Když sepne ventilátor chlazení při běhu na volnoběh a motor v tu chvíli zrovna nezhasne, tak zakolísají otáčky - poklesnou a potom se zase vyrovnají, ale to mi auto dělalo ještě před nastavením v servisu, když ještě nezhasínalo. Je normální to zakolísání otáček na volnoběh po sepnutí ventilátoru u tohoto motoru? Poradí někdo, čím by mohl být způsoben můj problém? Docela mě to štve při popojíždění v koloně. Díky za radu
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Tom1: Pokles otáčok, prípadne zhasnutie motora pri zopnutí ventilátora bude mať pravdepodobne súvis s poklesom (napájacieho?) napätia pre riadiacu jednotku. Normálne to nie je.
O koľko tie otáčky asi poklesnú? O koľko mm sa vtedy vychýli ručička otáčkomeru?
Prever funkčnosť regulátora napätia, či dobre drží napätie pri zmenách záťaže.
O koľko tie otáčky asi poklesnú? O koľko mm sa vtedy vychýli ručička otáčkomeru?
Prever funkčnosť regulátora napätia, či dobre drží napätie pri zmenách záťaže.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
cenz píše:Tak jeden problem vyřešen bylo to tím moc naplým lankem ale ted jak se ochladilo tak nastal problem další při studeném startu otáčky vyletí přes 2000 tam se drží a po cca 5s spadnou a začnou houpat 1200-1800 a pořád dokola dokud se trochu nezahřeje ale nedělá to vždy třeba jeden z 5 studených startů. A další problém když už chytne normálně a chci se rozjet tak střílí do sání a to tak, že už mě ustřelil "sportovní" filtr
Poradí prosím nekdo?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
co snímače ? teplota vody vzduchu ,
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
snímače ve VAGu ukazují dobře. A další divná věc když jsem auto přivezl jelo 180 ted mám maximálku 140 a vic se nehne ani z kopce.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
robin1: pokles otáček podle otáčkoměru je různý, někdy to poklesne podle stupnice třeba až na 250 ot/min. a někdy třeba jen na 600 ot/min. Po poklesu se otáčky buď vyrovnají na původních 650 ot/min. nebo motor zhasne, dělá to nepravidelně. Může být chyba i v samotné řídící jednotce?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
cenz:
Nehýbalo sa s rozdeľovačom? Nepreskočil rozvodový remeň?
Nehýbalo sa s rozdeľovačom? Nepreskočil rozvodový remeň?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Tom1:
Teoreticky by mohla byť vadná aj jednotka, ale skôr nie, ako áno.
Keď si povolil to napnuté lanko, spravil si potom základné nastavenie? Vymazal si aj adaptačné údaje (reset jednotky)?
Teoreticky by mohla byť vadná aj jednotka, ale skôr nie, ako áno.
Keď si povolil to napnuté lanko, spravil si potom základné nastavenie? Vymazal si aj adaptačné údaje (reset jednotky)?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
robin1: ano, když jsem povolil napnuté lanko, tak jsem udělal i základní nastavení, ale problém se zhasínáním motoru při sepnutí ventilátoru nezmizel
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Tom1:
To ani nemal zmiznúť , len som chcel vedieť, či si to nastavenie spravil.
Pre istotu ešte vymaž adaptačné údaje.
Čo sa týka zhasínania motora (poklesu otáčok), tam by bolo najideálnejšie merať napájanie riadiacej jednotky osciloskopom, či je tam pri zopnutí ventilátora nejaký krátkodobý väčší napäťový pokles, ktorý by mohol jednotke robiť problémy. Len neviem, či vieš o niekom v tvojom okolí, kto má takýto prístroj.
Mohol by si spraviť malý pokus: pripoj na ventilátor dva hrubšie káble (1,5mm), ktoré priveď k baterke. Naštartuj motor a pripájaj k baterke ventilátor a sleduj, čo robia otáčky. Ak nebudú kolísať, mohol by byť problém v kabeláži.
To ani nemal zmiznúť , len som chcel vedieť, či si to nastavenie spravil.
Pre istotu ešte vymaž adaptačné údaje.
Čo sa týka zhasínania motora (poklesu otáčok), tam by bolo najideálnejšie merať napájanie riadiacej jednotky osciloskopom, či je tam pri zopnutí ventilátora nejaký krátkodobý väčší napäťový pokles, ktorý by mohol jednotke robiť problémy. Len neviem, či vieš o niekom v tvojom okolí, kto má takýto prístroj.
Mohol by si spraviť malý pokus: pripoj na ventilátor dva hrubšie káble (1,5mm), ktoré priveď k baterke. Naštartuj motor a pripájaj k baterke ventilátor a sleduj, čo robia otáčky. Ak nebudú kolísať, mohol by byť problém v kabeláži.