škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

MPi 1AV
AEE
Odpovědět
redroker
Příspěvky: 185
Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od redroker »

Ten kyslík mám na té sjetině hledat pod čím?
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

Myslel som hodnotu kyslíku vo výfukových plynoch. Keď merali emisie.
redroker
Příspěvky: 185
Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od redroker »

Ano, já chápu, mám výsledek vytištěný a těch hodnot je tam několik,ale nevím,pod čím hledat.Výše jsem uvedl CO2 a lambdu,
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

Ja som bol na emisiách včera a na tom výstupnom protokole kyslík nemám. Hodnotu som sledoval na monitore. Mala by byť do 0,5%.
panacik - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od panacik - FK »

tak aj ja sa pripajam ktym ktorych neposlucha škrtiaca klapka na mojej felde 1.6 combi !kotuha!aj som vycistil,aj nepomohlo ,lebo na diagnostike sa zistilo ze je mrtva!takze neostava nic ine len kupit novu,na nete maju akciu len "188"evri, uf!takze zrejme pojdeme po pouzivanej s nejakej inej feldy!

mim,mechanik mi poradil ,ze ked navrtam do klapky dierku tak trochu jej pomozem,urobil som tak,ale startovat sa jej stale nechce,ale po 2 sekundach sa chyti a je to takmer ok,otacky sa vystverali na 750 cez volnobeh!

ake mate stym skusenosti?
kolko moze takto klapka a auto este vydrzat?
redroker
Příspěvky: 185
Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od redroker »

Já jsem objednán ve ST v CIMBU v Ml.Boleslavi,předpokládám,že to tam vyřeší!
redroker
Příspěvky: 185
Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od redroker »

Problém vyřešen!V poledne jsem dorazil ze Sukorad (CIMBU),p.Janda připojil k diag.,otáčky se zhouply a hned určil diagnózu.Vůle v rozdělovači.Nahrál do ŘJ nový soft,zaplatil jsem 4tis. a za půl hodiny jsem vyrazil (150km) zpět domů.Otáčky drží stabilně při volnoběhu na 800ot.A mimochodem,víte čím p.Janda jezdí? FELICIÍ!Jiné a hlavně nové by nechtěl.
error - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od error - FK »

Ahojte. Jelikoz ma klapka uz nevydrzi ani par tisic km, budu muset neco podniknout. Samozrejme ze vyhazovat 5000 za novou se mi nechce, mozna uz nekomu se podarilo ji opravit treba cestou nahrady potenciometru za bezkontaktna (opticka, magneticka a t.d.) cidla.
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

"mozna uz nekomu se podarilo ji opravit treba cestou nahrady potenciometru za bezkontaktna (opticka, magneticka a t.d.) cidla."

Sranduješ? :)
error - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od error - FK »

Ne. Prave ted' lezi rozebrana na stole a priznam se, nevidim nec nemozneho. Proto mi to napadlo zeptat.
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

Ako by si si predstavoval také optické snímanie uhlu natočenia klapky?
error - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od error - FK »

LEDka a fotodioda. Mezi nima folie z promennou pruhlednosti. Ale "optickou" cestou uz bych nesel.
Uživatelský avatar
smrcek
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od smrcek »

Teď mi začal zlobit Modřín. Nastartuji a otáčky jsou okolo 500rpm a motor chcípne, když mu nepomůžu plynem. Dá se to obejít tím, že přidávám plyn na cca. 1000rpm, ale přijde mi to prasácký :pig: , zítra klapku vyčistím, udělám základní nastavení a uvidíme.
Diagnostika ukázala pouze chybu, že klapka byla mimo povolené hodnoty, nebo tak něco, po vymazání chyby už se neobjevila.

Nevykouzlí někdo z křišťálové koule něco zázračného co by mohlo být příčinou?
Naposledy upravil(a) smrcek dne ned 09. zář 2012 18:36:24, celkem upraveno 1 x.
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
error - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od error - FK »

Treba palivovy filtr.
Uživatelský avatar
smrcek
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od smrcek »

Kód: Vybrat vše

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 032 906 030 AG
  Komponent a/nebo - verze: MARELLI 1AV        F012
        Kódodvání softwaru:
               Kód opravny:
1 Nalezeny chyby:
00282 - Ovladac skrtici klapky (V60)
        16-00 - signal mimo toleranci


Zkusil jsem provést základní nastavení, ale nevím jestli ten návod co jsem našel byl správně, protože změnu jsem nezaznamenal, po zahřátí to sice jakž takž drží otáčky, ale pouze okolo 500rpm :(

Budu rád, když někdo napíše stepbystep návod jak na základní nastavení u 1.6 a píchne ho na první stranu tématu, protože v tomhle přehledném vlákně něco najít... :(
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
error - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od error - FK »

Pockej. Vzdyt jsi psal ze po vymazani chyby klapky uz se chyba neobjevila, ne?
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Atnarfus »

Návod na základní nastavení jsem tu napsal už asi desetkrát.

1. pořádně zahřát motor
2. vypnout zapalování
3. vytáhnout jedničku pojistku (první zleva)
4. chvilku počkat
5. nacpat pojistku zpět
6. zapnout zapalování (nešlapat na plyn) a počkat několik vteřin až přestane klapka bzučet
7. nastartovat a vše je nastaveno

Tento postup je nutné udělat vždy po odpojení akumulátoru a dokonce i po pokusu o startování s totálně vybitým akumulátorem. Řídící jednotka motoru je italského původu tak chápejme její speciality (Italové by se měli držet výroby bot a zmrzliny).

dělal jsem to tak již stokrát a je to plnohodnotný postup se stejným výsledkem jako přes VAG, dokonce i v dílenské příručce se o něm píše
Uživatelský avatar
smrcek
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od smrcek »

Taky se ta chyba objevila dneska znova :(
Atnarfus: Díky. Já to prováděl přes VAG ;) Vyzkouším tedy tvůj postup :)
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
HorisFelda - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od HorisFelda - FK »

No tak upřímně můžu říct že návod na reset od Atnarfuse mi teď spůsobil pouze takovou maličkost, že auto už vůbec nenatočim. Že já vůl to skoušel, doteď to běželo na píču ale běželo :hlava: Takže teď už je felda opravdu zralá do sběru. Auto točí, točí a nechytne. Skusil jsem teda pak i vyměnit baterku, páč tamtu jsem vybil, a je to pořát mrtvý. Začínám si myslet že mi auto někdo proklel. Neznáte nějakýho vymítače zlejch duchů :(
error - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od error - FK »

Atnarfus píše:Návod na základní nastavení jsem tu napsal už asi desetkrát...

Mel bych dotaz. Ten postum jsem zkousel nekolik krat, ale chyba porad nemizi a klapka porad blbne. Po adaptaci klapky a vymazani chyby pres VAG COM vsecko je v poradku. Kde muze byt problem?
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Atnarfus »

Třeba ve vadné klapce jak píšeš ve vedlejším vlákně.
error - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od error - FK »

Ihned po napsani predchoziho postu jsem sel s not'asem a nastavil klapku a smazal chybu pres VAG COM. Pak jsem projel zhruba 20 km po mestu (prechody, krizovatky, semafory) - vse OK, chyba se neobjevila. Mozna behem tich 20 km ta jednotka se prizpusobila... uvidime.

(Jen pro info, klapku mam neobycejnou, ale elektronickou. Zatim neni finalni verze, jen zkusebni prototyp.)
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

error:
to máš tú klapku na tom magnetickom princípe, ako si spomínal vyššie? Urob fotky, pochváľ sa.
error - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od error - FK »

Zatim to vypada naprosto hrozne a priserne, jako dratova pavoucina. Ale pak se urcite pohlubim :mrgreen:
HorisFelda - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od HorisFelda - FK »

Novej poznatek. Konečně se mi povedlo feldu rozchodit. Netušim jak a proč, ale po pár odpojení a znovu připojení baterie, opět naskočila. Běží teda strašně. Co je ale zajímaví, na 5litrů benzínu jsem najel jen 27km. MASAKR. Otáčky teď drží tak že jsem pošteloval závlačku na plyn lanku a drží cca1300-1500(tak nějak to poskakuje). Jet se s tim dá ale čas od času to chcípne a jde to nastartovat až po pár minutovim odpočinku. Co s ní proboha může bejt.
error - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od error - FK »

Kolega mel podobny problem, myslel si ze je to klapkou, ale po mesici patrani zjistil ze ma v haji jeden VN-drat.

Neco podobeho mel jsem ja, kdyz cistil klapku, hahodou skubnul jeden VN-drat, pak jsem na to zapomnel a kdyz nastartoval auto, motor mi naprosto blbnul. Nejdrive jsem si myslel ze jsem nejak znicil klapku, pak vsiml jsem ze jeden drat skoro se nedrzi na svicce.

Nerikam ze tohle je presne tva situace, ale na tvem miste bych zacal kontrolou drobnosi, jako VN-draty, palec rozdelovace, palivovy filtr (docela velka pravdepodobnost), palivove cerpadlo. Nektere veci jako VN-draty a vyseuvedeny palec ma smysl vymenit za nove vzdy po 10 letech.
Hanyz - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Hanyz - FK »

Ahojte. Mám obdobný problém, jako někteří výše. Asi před týdnem mi Felicia 1.6 začala při stání na volnoběžných otáčkách cukat (otáčky dle otáčkoměru 600-800 ot/min). Dnes jsem vyměnil palec a víko rozdělovače, a navrch i svíčky, a podařilo se mi tím dosáhnout pouze toho, že motor při volnoběhu občas chcípne (což se přetím nikdy nestalo). Sundal jsem sání z klapky a zjistil, že kolísání otáček má na svědomí klapka, která se tak dvakrát za vteřinu malinko pootevírá a zase zavírá. Při tom kolísání se z výfuku vyprskávají kapky vody. Abych s tím dojel se ctí domů, tak jsem odpojil čidlo teploty chladící kapaliny, 1200 ot/min, ale jízda i stání bez problémů... Poradí, prosím, někdo?
marek.v - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od marek.v - FK »

malý dotaz, ak odmontujem škrtiacu klapku a odpojím hadičku od nej bude mi striekat palivo??
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od 103457 »

Za předpokladu, že nemáš nastartováno, tak NEE pokud neotočíš klíčkem do polohy 1
marek.v - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od marek.v - FK »

jasne, dakujem ti
marek.v - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od marek.v - FK »

Tak niečo som objavil na tej škrtiacej klapke, ja sa domnievam, že nezatvára na doraz. Ten sivý kovový "kohútik" čo hýbe s klapkou, tak ten sa nedotýka toho dorazu na skrinke klapky, je tam medzera asi 3 mm a to by mohlo asi aj stačiť aby som mal otáčky voľnobehu na 1800.
Vyzerá to takto:
Obrázek

...a myslím si, že by to malo byť úplne zatvorené a vyzerať takto:
Obrázek

Môže byť toto dôvod toho, že mám otáčky voľnobehu 1800?
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

Marek:
Tá medzera na klapke je v poriadku. Je tam preto, aby riadiaca jednotka mohla jemným natáčaním klapky regulovať voľnobeh.

Mimochodom, si v zlom fóre. O 1,3Mpi sa debatuje u susedov :)
cenz - FK

Klapka nedrží základní nastavení

Příspěvek od cenz - FK »

Zdravim, mam takový problém a nikde jsem tu nic takového nenašel. Při každém vypnutí klíčku ztratí jednotka pamět a dělá základní nastavení znovu. Zapnu klíček počkám až klapka dovrčí nastartuju a otáčky 800 a všechno v pohodě ale vypnu motor nastartuju znovu bez čekání a otáčky přes 1000 a auto se chová blbě. Ve vagu se píše závada základní nastavení nebylo provedeno. Klapka je čistá odporové dráhy vypadají dobře. Z pojistky č.1 jde do jednotky stálé napájení. Neví někdo čím to muže být?
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

Ak tú chybovú hlášku vymažeš z pamäte a základné nastavenie spravíš VAGom (nie kľúčom), ostane pamäť prázdna? Nemáš príliš napnuté plynové lanko?
Tom1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Tom1 »

u Feldy 1,6 MPi se mi stává, že po vytočení do vyšších otáček, třeba 3000 ot/min., vyletí otáčky při přeřazování nejprve výše, třeba z těch 3000 ot/min. na 3500 ot/min. a pak teprve začnou klesat. Stane se to v okamžiku, kdy chci přeřadit, tedy když sešlápnu spojku a uberu plyn, dělá to i když uberu plyn rychle. V nižších otáčkám to snad ani nedělá. Je to normální? Čím to může být? Díky za radu
cenz - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od cenz - FK »

Tak jeden problem vyřešen bylo to tím moc naplým lankem :hlava: ale ted jak se ochladilo tak nastal problem další při studeném startu otáčky vyletí přes 2000 tam se drží a po cca 5s spadnou a začnou houpat 1200-1800 a pořád dokola dokud se trochu nezahřeje ale nedělá to vždy třeba jeden z 5 studených startů. A další problém když už chytne normálně a chci se rozjet tak střílí do sání a to tak, že už mě ustřelil "sportovní" filtr :shock:
Uživatelský avatar
smrcek
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od smrcek »

Tak problém přetrvává, volnoběh drží pouze se zahřátým motorem a ten taky není úplně 100% :(

Po nastartování to nechce ani chytnout, musím držet chvíli plyn, abych vůbec nastartoval a teď mi to dokonce i chcíplo na volnoběh v mírné zatáčce, kde jsem dojížděl auta na semaforu a zhasnul mi motor a byla docela prekérka to ubrzdit i utočit bez serva a brzd :(

Když jsem udělal základní nastaven, neslyšel jsem, že by klapka nějak jezdila, nebo se nastavovala - nemá někdo návod jak nastavit klapku přes VAG? Už opravdu zkusim cokoli......
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

smrček:
A keď dáš test akčných členov, vtedy počuješ klapku?
Uživatelský avatar
smrcek
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od smrcek »

robin1: Jj. Když dám v ŘJ motoru, základní nastavení a dám 001 tak klapku slyším taky, ale neslyším ji, když vyndám pojistku č.1 a pak ji zase zandám. Každopádně mi to pořád hlásí chybu 00282, dokonce mi ji zahlásilo hned potom co jsem vyzkoušel akční členy a poslechl si klapku.

Kód: Vybrat vše

00282 - Ovladac skrtici klapky (V60)
        16-00 - signal mimo toleranci


Teď už zahřátý motor drží klasické otáčky, tak uvidíme co to udělá za studena :( Ještě podezřívám čerpadlo, ale nevím jak vyzkoušet jeho funkci, kdepak zjistím jestli funguje správně?
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

Čerpadlo nespôsobí takúto chybu v pamäti závad :)
Zameraj sa na na tú klapku. Nemáš príliš napnuté lanko?
Skús podľa dielenskej príručky skontrolovať, či ide do klapky napájanie (medzi pinmi č.4 a 7 má byť 5V a takisko aj medzi 3 a 7).
Tiež podľa DP vyskúšaj spínač voľnobehu a potenciometre klapky.
Tom1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Tom1 »

potřeboval bych od vás poradit. Před měsícem jsem měl Feldu 1,6 AEE v servisu - nastavovali předstih a škrtící klapku, od té doby se mi stává, že když sepne ventilátor chlazení, tak motor na volnoběh zhasne, stává se to ale nepravidelně, někdy to po sepnutí ventilátoru volnoběh normálně udrží. Měl jsem auto v servisu na reklamaci, připojili ho na diagnostiku a ta nehlásila žádnou závadu, říkali, že se na auto ještě podívají, ale závadu se jim nepodařilo odstranit, vše je prý nastaveno správně a žádnou chybu nenalezli. Auto se jinak chová normálně, volnoběh je také pravidelný a škrtící klapka je čistá. Když sepne ventilátor chlazení při běhu na volnoběh a motor v tu chvíli zrovna nezhasne, tak zakolísají otáčky - poklesnou a potom se zase vyrovnají, ale to mi auto dělalo ještě před nastavením v servisu, když ještě nezhasínalo. Je normální to zakolísání otáček na volnoběh po sepnutí ventilátoru u tohoto motoru? Poradí někdo, čím by mohl být způsoben můj problém? Docela mě to štve při popojíždění v koloně. Díky za radu
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

Tom1: Pokles otáčok, prípadne zhasnutie motora pri zopnutí ventilátora bude mať pravdepodobne súvis s poklesom (napájacieho?) napätia pre riadiacu jednotku. Normálne to nie je.
O koľko tie otáčky asi poklesnú? O koľko mm sa vtedy vychýli ručička otáčkomeru?
Prever funkčnosť regulátora napätia, či dobre drží napätie pri zmenách záťaže.
cenz - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od cenz - FK »

cenz píše:Tak jeden problem vyřešen bylo to tím moc naplým lankem :hlava: ale ted jak se ochladilo tak nastal problem další při studeném startu otáčky vyletí přes 2000 tam se drží a po cca 5s spadnou a začnou houpat 1200-1800 a pořád dokola dokud se trochu nezahřeje ale nedělá to vždy třeba jeden z 5 studených startů. A další problém když už chytne normálně a chci se rozjet tak střílí do sání a to tak, že už mě ustřelil "sportovní" filtr :shock:


Poradí prosím nekdo? :(
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od ferdamravenec »

co snímače ? teplota vody vzduchu ,
cenz - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od cenz - FK »

snímače ve VAGu ukazují dobře. A další divná věc když jsem auto přivezl jelo 180 ted mám maximálku 140 a vic se nehne ani z kopce.
Tom1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Tom1 »

robin1: pokles otáček podle otáčkoměru je různý, někdy to poklesne podle stupnice třeba až na 250 ot/min. a někdy třeba jen na 600 ot/min. Po poklesu se otáčky buď vyrovnají na původních 650 ot/min. nebo motor zhasne, dělá to nepravidelně. Může být chyba i v samotné řídící jednotce?
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

cenz:
Nehýbalo sa s rozdeľovačom? Nepreskočil rozvodový remeň?
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

Tom1:
Teoreticky by mohla byť vadná aj jednotka, ale skôr nie, ako áno.

Keď si povolil to napnuté lanko, spravil si potom základné nastavenie? Vymazal si aj adaptačné údaje (reset jednotky)?
Tom1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Tom1 »

robin1: ano, když jsem povolil napnuté lanko, tak jsem udělal i základní nastavení, ale problém se zhasínáním motoru při sepnutí ventilátoru nezmizel
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od robin1 - FK »

Tom1:
To ani nemal zmiznúť :), len som chcel vedieť, či si to nastavenie spravil.
Pre istotu ešte vymaž adaptačné údaje.

Čo sa týka zhasínania motora (poklesu otáčok), tam by bolo najideálnejšie merať napájanie riadiacej jednotky osciloskopom, či je tam pri zopnutí ventilátora nejaký krátkodobý väčší napäťový pokles, ktorý by mohol jednotke robiť problémy. Len neviem, či vieš o niekom v tvojom okolí, kto má takýto prístroj.

Mohol by si spraviť malý pokus: pripoj na ventilátor dva hrubšie káble (1,5mm), ktoré priveď k baterke. Naštartuj motor a pripájaj k baterke ventilátor a sleduj, čo robia otáčky. Ak nebudú kolísať, mohol by byť problém v kabeláži.
Odpovědět