škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

MPi 1AV
AEE

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod smrcek » ned 21. říj 2012 17:07:01

smrcek píše:robin1: Jj. Když dám v ŘJ motoru, základní nastavení a dám 001 tak klapku slyším taky, ale neslyším ji, když vyndám pojistku č.1 a pak ji zase zandám. Každopádně mi to pořád hlásí chybu 00282, dokonce mi ji zahlásilo hned potom co jsem vyzkoušel akční členy a poslechl si klapku.

Kód: Vybrat vše
00282 - Ovladac skrtici klapky (V60)
        16-00 - signal mimo toleranci


Teď už zahřátý motor drží klasické otáčky, tak uvidíme co to udělá za studena :( Ještě podezřívám čerpadlo, ale nevím jak vyzkoušet jeho funkci, kdepak zjistím jestli funguje správně?


Tak jsem si hrál s diagnostikou a furt nic, dílenská příručka taky nic...včera jsem se vrátil z delší trasy autem a řekl jsem si, že to zkusím ještě jednou, a hle najednou to funguje jak má :hlava: Ten proces jsem pokaždé dělal stejně, ale zabral až na poněkolikáté, nevím proč, nevím jak, hlavně, že už se nebojím jezdit se studeným motorem :lol:

P.S. V jedné z diskuzí jsem objevil i tip na výměnu palivového filtru, takže ten teď vyměním, abych měl klid ;)
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
Uživatelský avatar
smrcek
Palec nahoru! 37 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 11:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod cenz - FK » ned 21. říj 2012 23:28:35

S rozdělovačem se nehýbalo, palec a víčko je dobré. Kdyby byly rozvody spatně tak by to asi normalně nestartovalo ne? Už tak jezdím delší dobu ale je to horší a horší.
cenz - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod robin1 - FK » pon 22. říj 2012 20:28:22

Neviem to naisto, ale keby boli rozvody preskočené o jeden zub, tak si myslím, že by to ešte išlo.
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Tom1 » úte 30. říj 2012 17:17:15

mám další problém s Feldou 1,6 MPi, stává se mi, že když jedu pomalu třeba v koloně a pak sešlápnu spojku a vyřadím do neutrálu na křižovatce, tak motor zhasne a musím znovu startovat. Objevuje se to nepravidelně a většinou to zhasne při pomalé jízdě, třeba když motor chvíli držím někde mezi 1500 - 1800 ot/min. na druhý nebo třetí rychlostní stupeň. Minulý týden jsem jel dlouhou trasu a celkem jsem najel skoro 600 km tam i zpět a za tu dobu motor zhasnul po vyřazení do neutrálu asi 6x, někdy se stane, že za 1000 km nezhasne ani jednou. Škrtící klapka je čistá a nastavená správně, udělal jsem i základní nastavení, ale problém je pořád stejný. Když třeba stojím v koloně delší dobu, motor drží volnoběh normálně a otáčky vůbec nekolísají, zhasne to jen někdy při vyřazení do neutrálu během jízdy. Najeto mám podle tachometru 178000 km. Poradí někdo?
Tom1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod error - FK » pát 02. lis 2012 22:18:03

Co ukazuje diagnostika? Zakladni nastaveni delal jak - odpojenim pojistky/baterii nebo pres diagnostiku+VAG-COM?
error - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Tom1 » sob 03. lis 2012 11:37:30

základní nastavení se udělalo přes diagnostiku, ale nepomohlo to, motor pořád nepravidelně zhasíná po vyřazení do neutrálu
Tom1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod robin1 - FK » sob 03. lis 2012 12:44:23

Tom1:
Ten problém s kolísaním voľnobehu po zopnutí ventilátora si už vyriešil?
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Tom1 » sob 03. lis 2012 17:07:31

problém se zhasínáním motoru po sepnutí ventilátoru se mi zatím nepodařilo vyřešit, zkusil jsem vyměnit regulátor napětí a to nepomohlo, v servisu také na nic nepřišli a kromě toho občasného zhasínání motoru po sepnutí ventilátoru se objevuje i zhasínání po vyřazení do neutrálu třeba na křižovatce, v servisu jsem to měl 2x, ale nakonec to stejně nevyřešili. Ještě dodám, že všechny tyto problémy se zhasínáním motoru se objevili až poté, co v servisu nastavovali škrtící klapku a udělali základní nastavení pomocí diagnostiky, do té doby byl klid. Vše je podle nich nastaveno správně a škrtící klapka je čistá. Kromě té klapky ještě nastavovali předstih, tak se chci zeptat, jestli s tím zhasínáním motoru může souviset to nastavení předstihu?
Tom1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod robin1 - FK » ned 04. lis 2012 13:19:45

Kvôli čomu v servise nastavovali predstih? S akou závadou si k nim išiel?
Ak by bol aj zle nastavený, nemyslím si, že by to spôsobovalo zhasínanie motora.

Ak klapku v servise aj čistili a potom spravili len základné nastavenie, bez vymazania adaptačných údajov, mohlo by to robiť problémy.
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Tom1 » ned 04. lis 2012 23:54:36

předstih nastavovali kvůli tomu, že byla zvýšená spotřeba paliva a na volnoběh bylo slyšet z výfuku, jak motor spaluje nepravidelně, po nastavení předstihu se spotřeba snížila na normální úroveň (asi 6,5 l/100 km) a motor už spaloval pravidelně, ale objevil se problém s tím nepravidelným zhasínáním motoru po sepnutí ventilátoru a po vyřazení do neutrálu, jak jsem už psal. Může to nepravidelné zhasínání nějak souviset s tím nastavením předstihu?
Tom1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod robin1 - FK » pon 05. lis 2012 22:13:46

Podľa mňa to s tým nesúvisí. Ale môžeš si to overiť, či to bude mať na to vplyv. Môžeš skúsiť trochu pootočiť rozdeľovačom a pojazdiť s autom. Ale najprv si označ terajšiu polohu rozdeľovača, aby si to potom vedel vrátiť späť.
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod 00Inferno00 » pon 05. lis 2012 22:49:04

Mi tak připadá, že tě chtějí donutit vyměnit klapku.
Vici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...

VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogbone
Uživatelský avatar
00Inferno00
Palec nahoru! 7 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 1722
Registrován: úte 02. zář 2008 10:51:55
Bydliště: Dolní BenešoVW

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod error - FK » čtv 08. lis 2012 21:57:05

No a co ukazuje diagnostika? Treba je to opravdu tou klapou? 175 000 km je docela pravdepodobny termin.
Dale, co znamena ze klapa je vycistena? - Vycisten jen otvor, krerym proudi vzduch, nebo uvnitri take? (myslim potenciometr a motorek)
error - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Tom1 » pát 09. lis 2012 11:33:17

klapka je vyčištěna i uvnitř, tedy kompletně, bylo provedeno základní nastavení pomocí diagnostiky, smazány adaptační hodnoty a diagnostika nehlásí žádnou chybu
Tom1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Atnarfus » čtv 13. pro 2012 20:36:42

Mám teď v péči 1.6ku, která občas chcípne po vyšlápnutí spojky. Vyčistil jsem klapku, udělal základní nastavení. Týden to fungovalo a pak zase začalo chcípat. To už byla zapsána i chyba 00282 - Ovladac skrtici klapky (V60) 36-10 - preruseni - Sporadicky. Zkusil jsem tedy namontovat klapku z jiného auta, které normálně funguje. Auto opět asi týden jezdilo normálně a pak začalo chcípat. To už jsem s ním jezdil já. Zpozoroval jsem, že ráno trochu pomaleji točí startér. Pak jsem dokonce zaznamenal, že po zapnutí zapalování řídící jednotka vyhledávala krajní polohy klapky. Uvědomil jsem si, že auto vždy přes léto jezdilo normálně a problémy jsou jenom v zimě.
Odhaduji tedy, že řídící jednotka zapomíná základní nastavení. Možná je to slabším akumulátorem (tři roky starý), nebo jsou v háji kondenzátory v řídící jednotce a ta krátkodobý pokles napětí při startování neustojí.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4118
Registrován: úte 25. pro 2007 15:31:06
Bydliště: Vysočina

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod burningsoul - FK » sob 22. pro 2012 13:36:44

čau, můj problém bych zařadil sem:
mám problém, že mi zemře motor, když vyřadím. respektive otáčky spadnou na 200 a někdy to ten nmotor už nezvládne a chcípne. někdy si toho všimnu a přidám plyn a pak to zas drží. dělá to při studenym i zahřátým motoru. nějaký návrhy co mám řešit?

díky
burningsoul - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Atnarfus » úte 25. pro 2012 21:59:45

Nemáte někdo šajna, jaké je pro felicii nejnižší napětí při startování? To auto co se v něm hrabu má sice tři roky starou baterku, ale při startování jde pod 8V. Tak nějak prakticky beru, že by napětí mělo být 9-10, když je baterka OK.
Felda sice při osmi ještě pohodlně nastartuje, ale evidentně to občas klesne ještě víc a řídící jednotka se restne.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4118
Registrován: úte 25. pro 2007 15:31:06
Bydliště: Vysočina

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod ferdamravenec » úte 25. pro 2012 23:13:53

nemělo by jít pod devět , stejně jako při zátěžovým testu (tam se zatěžuje baterka víc než startování)
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3952
Registrován: čtv 13. led 2011 7:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Atnarfus » stř 26. pro 2012 0:05:37

Zkusim dva tydny prikrmovat baterku nabijeckou, a kdyz ridici jednotka zakladni nastaveni nezapomene, dam novou baterku.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4118
Registrován: úte 25. pro 2007 15:31:06
Bydliště: Vysočina

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Atnarfus » stř 26. pro 2012 21:31:21

Protože to majitel chce mít vyřešené as soon as possible, jdu zítra schánět novou baterku.
Včera to hned po sundání z nabíječky udrželo 10V. Dnes už to zase točilo pomaleji a naměřil jsem 8V. Baterka je tady evidentně kaput. Věřím, s novou baterkou to po provedení základního nastavení bude makat zase jak má.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4118
Registrován: úte 25. pro 2007 15:31:06
Bydliště: Vysočina

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Atnarfus » ned 30. pro 2012 21:19:42

Sakra, tak baterka nepomohla. Už to zase občas chcípne. Už fakt nevím.

Klapku jsem prohodil s jiným autem. To druhé auto nechcípalo a ani po výměně klapky nechcípá.
Zkusil jsem prohodit snímač podtlaku v sání a také žádná změna.

Auto jezdí normálně, startuje normálně, spotřebu má normální, diagnostika nic neukazuje. Běžně to volnoběh drží perfektně bez cukání a kopání. Stejně se ale stává, že když brzdím motorem a pak vyšlápnu spojku, tak to zdechne. Stane se to jak při částečně, tak při úplně zahřátém motoru. Ještě vyzkouším jestli se to bude stávat i se zapnutou klimou (zvýšený volnoběh).
Uživatelský avatar
Atnarfus
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4118
Registrován: úte 25. pro 2007 15:31:06
Bydliště: Vysočina

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod ferdamravenec » ned 30. pro 2012 21:22:13

a co čidlo teploty vody ? nejni onemocnělý ?
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3952
Registrován: čtv 13. led 2011 7:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Atnarfus » ned 30. pro 2012 21:50:16

Diagnostika píše na zahřátém motoru 90st. Volnoběh klesá po nastartování přiměřeně v souladu s rafičkou i s hodnotou vypisovanou diagnostiou. I rozpoznání studeného motoru dle diagnostiky funguje přesně tak jak má. Stejně tak spínač volnoběhu funguje zdá se správně. Může ale být někde uhnilý drát a občas to funguje špatně. Musím ještě podrobně prohlédnout kabeláž a proměřit dráty od škrtící klapky k řídící jednotce. Být to ale kabeláží, nebo snímačem, tak se závada neprojevuje pouze při tak pevně daných podmínkách.

Tohle se prostě chová nějak debilně. Stojím na místě, vytočím motor na 4000 otáček, pustím plyn a otáčky krásně hladce klesnou na volnoběžné. Pošimrám plyn jenom na 1100 otáček, pustím plyn a opět to krásně klesne a volnoběh spolehlivě drží.
Když brzdím motorem na 2500 otáček a vyšlápnu spojku, tak to spolehlivě klesne na volnoběh. Jak ale brzdím motorem na nízké otáčky (1100-1200) a pak vyšlápnu spojku, tak to tak jednou z deseti pokusů chcípne, třikrát klesnou otáčky na 500 a ještě se to vzpamatuje, šestkrát to přejde na volnoběh zcela normálně.
Když se zařazenou čtyřkou nechám auto na rovině zpomalovat, tak krásně cítím že to začalo při 1500 otáčkách zase vstřikovat benzín. Stejně ale když při 1100 otáčkách vyšlápnu spojku, tak to klidně chcípne. Už jsem s tím při zkušebních jízdách najel hromadu kilometrů a opravdu nikdy mi to nechcíplo v jiné situaci, než v té popisované.

Naprosto klasická situace nastává ve městě. Na čtyřku zpomaluji před křižovatkou, vyšlápnu spojku a než tam dám trojku tak to zdechne.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4118
Registrován: úte 25. pro 2007 15:31:06
Bydliště: Vysočina

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod ferdamravenec » ned 30. pro 2012 22:44:05

co přisávání falešnýho vzduchu ? hadice odzvzdušnění mot skříně v místě toho zku.. místa u karoserie
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3952
Registrován: čtv 13. led 2011 7:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Atnarfus » ned 30. pro 2012 22:53:33

Hadice odvzušnění je ještě před škrtící klapkou. Spíš jsem se zabýval myšlenkou nějaké netěsnosti na vedení k posilovači brzd, případně v posilovači samotném. Když ono to ale potvora volnoběh drží prvotřídní. Problém je pouze při tom přechodovém režimu.
Navíc posilovač brzd udrží podtlak klidně do druhého dne.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4118
Registrován: úte 25. pro 2007 15:31:06
Bydliště: Vysočina

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Bee - FK » pát 04. led 2013 15:00:17

Zdarec všem.
Tak jsem asi před měsícem pořídil felinku, 1.6 r.v. 98 nová maska, LPG sekvence
Kód: Vybrat vše
http://www.auto-plyn-lpg.cz/ac-autogaz
.
Už při koupi studené auto na volnoběh nedrželo otáčky, nešlo bez přidání plynu za studena ani nastartovat. Vždy bylo nutno pomoci přišlápnutím plynu.
Po zahřátí se otáčky houpaly mezi 480 - 550 otáčkami. Při jízdě po vyšlápnutí spojky nebo zastavení na křižovatce se otáčky zhouply skoro k nule, občas to jednotka už nedokázala vytáhnout a motor zdechnul, nebo problikly kontrolky na palubovce jako když se vypíná motor a řídící jendotka to nějak vytáhla a začalo pohupování mezi 480-550 otáčkami.
Tak jsem tady na foru sehnakl druhou klapku, včera jsem ji slavnostně nechal vyměnit. Přes notebook a VAG jsme se pokoušely nějak smazat původní hodnoty. Bez úspěchu, jako s minulou klapko se volnoběh houpal.
Ještě jsem zkoušel tady návody na odpojení baterky a podobně a stále se houpáme a houpáme a křižovatkách chcípáme.

Dělá to jak na LPG tak na benzín

Na pořádnou profesionalní diagnsotiku se dostanu až nevím kdy (přes týden jsem mimo). Pročetl jsem půlku fora a jediné na co jsem přišel že větčinou když byla původní klapka špatná a vyměnila se za novou nebo dobrou tak byky volnobžné otáčky spíš vysoké, nebo ne?

Zítra zkusím vyměnit kabely ke svíčkám, svíčky, palec, a možná i čidlo teploty.
Nebo má někdo nějakou rado, popřípadě má zkušenosti a je ze Zlínského kraje?

Teď jsem vyzkoušel tenhle návod: Odpojíme ( - ) pól baterie, sešlápneme brzdový pedál (tím se vybije zbytkový náboj v elektrické soustavě) a necháme auto asi jednu hodinu stát. Pak připojíme baterii, zapneme klíček a počkáme ca 30s. Z motoru se může ozývat cvakání, to se motor snaží "naučit" škrtící klapku a najíždí s ní do krajních poloh. Když cvakání ustane, nastartujeme motor a necháme ho běžet ve volnoběhu až do dosažení provozní teploty. Volnoběh bude různě kolísat a postupně by se měl ustálit na nějakých 750-850 rpm.
Vše jsem tak provedl, chci nastartovat, motor hned zdechnul. Zkusím podruhé, po třetí pořád nic. Přidám trochu plynu, motor naskočil, ale s pomocí plynu.Po puštění plynu se houpaly otáčky mezi 200-380 podle budíku. Po 2 minutách motor zdechl. Tak jsem to zopakoval. Nechal klapat a žádnou změnu k lepšímu jsem nezpozoroval.

Zkusil jsem odpojit snímač tlaku (pokud to byl on- 4 pinový vbitřek růžový až fialový) bez nějaké odezvy.
Ještě zkusím změřit kabely, nevíte jaký mají mít odpor?
Bee - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Bee - FK » ned 06. led 2013 11:09:20

Nevíte jaké označení má takový ten mezikus mezi hrdlem škrtící klapky a plastovou trubkou od sání? Je to takový gumový mezikus s několika osazeníma které spojuje trubku od sání a hrdlo škrtící klapky. Já jsem koukal že je nějaké divně deformované, tak bych raději dal druhé. Díky za info.
Bee - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod JoS » pon 07. led 2013 16:53:24

Celý kus i s tím gum. těsněním je: vedení vzduchu 032 129 654D Třeba tady: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/004303106-hrdlo-vstupni-oe-7846.html Někde se to dá sehnat zvlášť,ale stojí to skoro stejně.
Uživatelský avatar
JoS
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 258
Registrován: čtv 07. led 2010 18:02:30
Bydliště: Pardubice/Seč

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Bee - FK » pát 11. led 2013 22:59:01

Auto jsem dal do servisu, tam mi bylo sděleno že řídící jednotka nedává pokyny škrtící klapce, verdikt - porucha řídí jednotky
Bee - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod zelenac - FK » sob 12. led 2013 9:47:42

Tiez mi haproval volnobeh.Chcipala,drzala 200 otacok,nefungoval sytic za studena.Na klapke vycistene co sa dalo,ale zakl.nastavenie sa nedarilo.Takze,jednotka KO.Zatial som len vypilnikoval do klapky drazku,aby mala urcity prietok vzduchu aj ked je zavreta.Volnobeh teraz drzi,akurat sa zdvihla spotreba z 0,8 na 1,2 litra za hodinu.To neriesim,priemerna spotreba sa drzi zhruba rovnaka,startuje dobre.Chcel som kupit inu riadiacku,ale sa na to asi vybodnem.
zelenac - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Atnarfus » ned 13. led 2013 19:42:14

Řídící jednotka se na inzerát dá koupit za stokoruny, tak proč hned ničit klapku.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4118
Registrován: úte 25. pro 2007 15:31:06
Bydliště: Vysočina

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod aee » úte 15. led 2013 10:01:23

Zelenac: Můžeš mi prosím říct, jak velkou drážku jsi "vypiloval" do té klapky? A v jakých místech? Nemáš foto? Ten volnoběh na AEE je opravdu bolest a tak to vidím jako jedno z řešení.
aee

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Atnarfus » úte 15. led 2013 22:03:39

Si do tělesa klapky udělej dirku se závitem, dej do toho šroubek s kůželovým zakončením a můžeš to štelovat jako u babety.

Ne, nemyslím to vážně, tudy cesta opravdu nevede.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4118
Registrován: úte 25. pro 2007 15:31:06
Bydliště: Vysočina

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod zelenac - FK » čtv 17. led 2013 17:44:46

To bolo vychodisko z nudze a oprava narychlo.Funguje prekvapivo dobre,s nepatrne vecsou spotrebou.Drazka je tam nato,aby mal kadial prudit vzduch,ale aby spinac zavretej klapky vedel ze sa brzdi motorom a nedaval benzin do vstrekovacov.Je tam zapilnikovane do supatka 5mm gulatym pilnikom do hlbky 4 mm,aby otacky naprazdno boli 900\min.Denne beha 4km do roboty a 4 naspet,vrazda pre motor.Ten ma chyteny 1 piest,tak pod zatazou klepe ako daky 1 valec.Uz 5 rokov,tak ma znicenie klapky nesere.Ked tak,mam este 1,obe zreparovane podla navodu tu na fore.Mozno sa dokopem ku kupe starsej riadiacky,ale kym to funguje,tak na to prdim,aj ked viem,ze teraz to nie je to prave orechove...
zelenac - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod aee » pát 18. led 2013 15:50:04

Zelenac: Díky za reakci. Nebylo by lepší tam vyvrtat malou díru uprostřed toho "šoupátka"? Tím pilníkem mně to nenapadlo, ale asi to bude mít stejný efekt. Pochopil jsem to tak, že jsi vlastně pilníkem vybrousil otvor z obvodu "šoupátka" směrem do středu?
aee

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod zelenac - FK » pát 18. led 2013 20:30:58

Hej,to je zajedno,ci tam budes vrtat,alebo pilnikovat.Napadlo ma to,ked motor zdychal na volnobeh a ja som odpojil hadicu,ktora ide k filtru s uhlim.Otacky hned vybehli na 1500.Tak som trocha natocil supatko a rotacnym pilnikom som vybrusil na jednej strane supatka taku polodierku,ci drazku s oblou hranou.Tak sa dobre odsavali spony vysavacom,lebo sa mi nechcelo vymontovat klapku.Keby som to vrtal,mohla by daka spona spadnut do sania.No a potom uz len zvecsovat drazku,kym otacky nie su ako treba.Je to prasacina,ale zas felda beha,tak na to serem :) ,hlavne dcera uz nema mindraky,ze jej to pri kazdom zastaveni chcipne.Spotreba tento mesiac na pocitaci 8,2 litra,tak som :lol:
zelenac - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod kovarskej - FK » stř 23. led 2013 21:55:02

Muze na volnobeh skubat diky diravemu vyfuku??
???:) dik za radu
kovarskej - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Bee - FK » pát 25. led 2013 11:55:17

Tak já už mám volnoběh jedna báseň.

Nejdřív jsem nakoupil klapku zde na foru. Vyměnil, a přes PC a WAG mi to nechtělo nastavit tovární hodnoty a i po odpojení od baterky na 24 hodin se to nezměnilo. Tak auto putovalo na diagnostiku. Verdikt - řídící jednotka odešla do věčných lovišť. Řídící jednotka koupena na vrakáči za 500 i s imo. Namontováno v servise a klapka stále neklapkovala. Takže jsem se nasral a po věčném vyhazování 500-700 Kč za olítané klapky jsem koupil novou. Siemens cena 4500 Kč.
Auto teď lítá jako kameň z praku.
Je fakt že mě takhle sranda stála přes 7 tisíc ale už mám dost těch slibů od lidí co prodávají ojeté klapky a dušují se jak jsou v perfektním stavu.
Mě auto stálo 12 000 když jsem jej kupoval koncem roku 2012 i s 2 roky starou zástavbou sekvenčního LPG. Tak se mi to ještě vyplatilo ale jinak by šla na díly.
Bee - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Bee - FK » pát 25. led 2013 11:55:59

kovarskej píše:Muze na volnobeh skubat diky diravemu vyfuku??
???:) dik za radu

Kde máš díravý výfuk? Na konci, ve středu a nebo někde na začátku?
Bee - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod zelenac - FK » pát 25. led 2013 19:40:31

Bee píše:Tak já už mám volnoběh jedna báseň.

Nejdřív jsem nakoupil klapku zde na foru. Vyměnil, a přes PC a WAG mi to nechtělo nastavit tovární hodnoty a i po odpojení od baterky na 24 hodin se to nezměnilo. Tak auto putovalo na diagnostiku. Verdikt - řídící jednotka odešla do věčných lovišť. Řídící jednotka koupena na vrakáči za 500 i s imo. Namontováno v servise a klapka stále neklapkovala. Takže jsem se nasral a po věčném vyhazování 500-700 Kč za olítané klapky jsem koupil novou. Siemens cena 4500 Kč.
Auto teď lítá jako kameň z praku.
Je fakt že mě takhle sranda stála přes 7 tisíc ale už mám dost těch slibů od lidí co prodávají ojeté klapky a dušují se jak jsou v perfektním stavu.
Mě auto stálo 12 000 když jsem jej kupoval koncem roku 2012 i s 2 roky starou zástavbou sekvenčního LPG. Tak se mi to ještě vyplatilo ale jinak by šla na díly.


No,mne klapka klapkuje,ked jej privediem stavu na kontakty.Komutator vycisteny,drahy potakov ok.Kontakty volnobehu tiez.Takze,riadiacka tiez vo vecnych lovistach.Ale ak mam vyhodit 50 E za riadiacku bez zaruky,ze bude fugovat,riesil som to tuo drazkou.Za Januar sa spotreba zdvihla na 8,7l,ale rana byvaju okolo -10-18C a beha 4km do prace a spet,takze na spotrebu mozem prdiet.
zelenac - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod kovarskej - FK » pon 28. led 2013 20:47:02

Vyfuk mam diravy od katalizatoru az k zadnimu tlomici na poslednim dilu vyfuku....:/
kovarskej - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod robin1 - FK » pon 11. úno 2013 22:03:11

Atnarfus píše:Mám teď v péči 1.6ku, která občas chcípne po vyšlápnutí spojky.
Podarilo sa to vyriešiť?
robin1 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Jaryn » čtv 14. úno 2013 20:32:41

také by mě zajímalo, jestli Atnarfus vyřešil problém s chcípáním motoru u 1,6ky po vyšlápnutí spojky, jak se ptal robin1, protože mám stejný problém, kromě toho mi motor někdy chcípne i když stojím v koloně a zapne se ventilátor chlazení. Nikdo nemůže přijít na to, čím to je, když se mechaniků v servisu zeptám, jestli něco zjistili, tak neřeknou ani slovo, prostě nedokážou přijít na to, čím by to mohlo být, už mi ti mechanici začínají rozčilovat, protože tuto závadu zavinili oni tím, že nastavovali předstih a škrtící klapku a už ji nedokážou odstranit! Budu rád za každou radu
Jaryn

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Jaryn » sob 16. úno 2013 18:37:23

to Atnarfus: podařilo se ti vyřešit problém s tím zhasínáním motoru po vyšlápnutí spojky? Moje Felda 1,6 se chová naprosto stejně, jak jsi popisoval a nikdo nedokáže tento problém odstranit. Kromě toho mi motor zhasíná i když mi na volnoběh sepne ventilátor chlazení, když stojím v koloně, ale teď to nedělá, protože při současných teplotách ventilátor nesepne, ale až budou vyšší teploty, určitě to zase začne. Zhasínal ti ten motor také po sepnutí ventilátoru? Pomohlo by mi, kdyby jsi mi napsal, co jsi s tím udělal a jak se ta závada objevila, jestli náhle nebo po nějakém nastavení. Díky za radu
Jaryn

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Atnarfus » stř 20. úno 2013 21:31:59

Podařilo. Po namontování nové baterky a provedení základního nastavení to ještě nějakou dobu blblo, následně se to usadilo a chcípne vzácně. Sice i to vzácné chcípnutí není normální, ale lepšího výsledku již asi na té staré popelnici nedosáhnu.

Jak jsem již psal výše, napětí při startování klesalo pod 8V a pravděpodobně se již resetovala řídící jednotka. Proto základní nastavení pomohlo vždy na několik dní a pak to začalo zase chcípat. Vypadá to že řídící jednotka již není zcela OK
Uživatelský avatar
Atnarfus
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4118
Registrován: úte 25. pro 2007 15:31:06
Bydliště: Vysočina

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod RadekN70 - FK » stř 20. úno 2013 21:41:59

nebudu vytvářet další vlákno, ale pokud by někdo chtěl origo VDO klapku nepoužitou na f1.6, tak SZ.
RadekN70 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod zelenac - FK » pát 29. bře 2013 15:23:26

Tak mne zatial beha felda stale s tym spilnikovanym supatkom.Za 3 mesiace je priemerna spotreba 8.7l,tak to neriesim vymenou jednotky.Chyta dobre,akurat ked je pod -20,tak zo 2 sekundy trocha zakasle.Inak funguje normalne,pri brzdeni motorom tiez vypina vstrekovace,za jazdy zerie normalne,iba na volnobeh berie 1.2 - 1.3l.Ale na volnobeh moc nebeha :)
zelenac - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Mirek1 » stř 01. kvě 2013 11:48:35

chystám se vyčistit škrtící klapku u Feldy 1,6, zeptám se, jestli se musí kromě klapky vyčistit i to plastové sání, které je také znečištěné od oleje nebo stačí vyčistit jen tu klapku? Může se klapka rychle zanést, když nevyčistím i to plastové sání, které je znečištěné od oleje? Po kolika najetých km se u tohoto motoru klapka obvykle znovu zanese tak, že nastane problém s volnoběhem? Díky za rady
Mirek1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Mirek1 » úte 07. kvě 2013 18:28:57

klapka vyčištěna a provedeno i základní nastavení VAGem. Předtím jsem měl podobný problém, jak tady někteří psali, také mi motor občas zhasnul po vyšlápnutí spojky nebo když se při stání ve volnoběžných otáčkách rozběhl ventilátor chlazení, teď po vyčištění klapky a nastavení VAGem je vše v pořádku. Předtím mi v servisu pouze nastavili klapku, ale vůbec ji nevyčistili a právě potom začal motor zhasínat při sešlápnutí spojky nebo po rozběhnutí ventilátoru chlazení. Může to skutečně dělat tyto problémy, pokud se klapka jen nastaví, aniž by se vyčistila? Slyším na to různé názory, tak nevím
Mirek1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvekod Mirek1 » ned 12. kvě 2013 15:12:22

v servisu mi po vyčištění klapky dělali základní nastavení VAGem, v tu dobu měl motor podle diagnostiky cca 60°C a základní nastavení by se mělo dělat při provozní teplotě motoru, mně ho udělali při těch 60°C, ale vše je bez problémů, klapka funguje jak má. Proč výrobce uvádí, že by se základní nastavení mělo dělat při provozní teplotě motoru, když to spolehlivě funguje i pokud ho udělali třeba při 60°C? Nebo je to špatně, když ho nedělali při provozní teplotě?
Mirek1

PředchozíDalší

Zpět na 1,6 MPi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron