ručné žhavenie
ručné žhavenie
zdravim Vas.chcel by som sa spytat,ci by sa dalo jednoducho vymysliet žhavenie na gombík.chcem to koli tomu že musim dlho točit ked je motor zohriaty.nechcem to riešit inym teplotnym čidlom.chcel by som to na priamo.len neviem ci staci len priviest prud na žhavice a medzi to dat spínač alebo je to komplikovanejsie.ak by mal niekto dake elektro znalosti tak by som bol velmi rad ak by mi opisal ako by to spravil.vdaka.
Re: ručné žhavenie
Žhaviče berú pri nábehu asi 80A, tak to musí byť kua dobrý spínač
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ručné žhavenie
Na to existuje taková věc jménem relé
Normálně, relé bude spínat proud do svíček, spínač bude spínat relé. Nejjednodušší zapojení jaký existuje. Jen to relé musí bejt pořádný jestli je to opravdu 80A. http://autoelektrik.inshop.cz/releapris ... 2000001%5D
A nezapomínat vypnout - některý žhavící svíčky nejsou stavěný na dlouhý provoz (ikdyž by se to zrovna těhle týkat nemělo)
Normálně, relé bude spínat proud do svíček, spínač bude spínat relé. Nejjednodušší zapojení jaký existuje. Jen to relé musí bejt pořádný jestli je to opravdu 80A. http://autoelektrik.inshop.cz/releapris ... 2000001%5D
A nezapomínat vypnout - některý žhavící svíčky nejsou stavěný na dlouhý provoz (ikdyž by se to zrovna těhle týkat nemělo)
-
- Příspěvky: 582
- Registrován: ned 02. lis 2008 19:40:37
- Bydliště: Regensburg
- Kontaktovat uživatele:
Re: ručné žhavenie
Lepší bude napájet na červený drát od teplotního čidla 80ohm odpor,tím se posune hranice žhavení,sám jsem to měl na feldě 100% to funguje.viewtopic.php?f=23&t=13050
Bývalo: Felicia kombi LX 1.9D Egr-Off,Kat-Off
Pořízeno: VW Golf III Variant 1.9 TDI Egr-Off , Kat -Off, P764=95kw??
http://vw-cult.cz/
Dehet-Power
Pořízeno: VW Golf III Variant 1.9 TDI Egr-Off , Kat -Off, P764=95kw??
http://vw-cult.cz/
Dehet-Power
Re: ručné žhavenie
ten odpor je asi najjednoduchsie riesenie len budem chodit dlhsie na sytič a to sa mi nelubi dako
Re: ručné žhavenie
tak za studena je to len zvysenie volnobehu?nic viac?
edit : tak som to spravil nakoniec s tym potenciometrom. umiestnil som ho pod páčku stieracov takze je hned poruke ked idem startovat.dik za pomoc.hodim sem par fotiek nech maju inspiraciu aj dalsi co sa na to chystaju.
edit : tak som to spravil nakoniec s tym potenciometrom. umiestnil som ho pod páčku stieracov takze je hned poruke ked idem startovat.dik za pomoc.hodim sem par fotiek nech maju inspiraciu aj dalsi co sa na to chystaju.
Re: ručné žhavenie
Zdravim všechny.Pročítám tu různé návody jak si vylepšit starty s né studeným a ani né teplým motorem.Já to vyřešil za 37 Kč.Žhavení mi funguje normálně originál a když potřebuju,tak si rozepnu rozepínacím tlačítkem červený kabel a přižhavím si tak jak je mi potřeba.Tlačítko mam pod přístrojovkou a nepřekáží.Také nemám problém s častým zapínáním automatického sytiče.Na VAGu také žádné chyby nenašli. Žhavící svíčky mam 5 let a denně 7 až 10 startů.Takže SUPER.Máme to tu na pěti feliciích a bez problému.
Re: ručné žhavenie
Ruční zhaveni je strašně jednoduchý. pod kapotou v právo u okna je relatko který spina zhavicky. je ovládány minusem. není problém dat někam do palubky tlačítko a tím jednym dratkem i bez pojistky ovládat rele na zhaveni.
Re: ručné žhavenie
Ahoj,to sa mi nejak nezda.Mam za to ze prave preusenie cerveneho vodica od cidla zapise chybu do RJ.Osobne to mam poriesene odporom v serii s cervenym vodicom a k odporu paralelne rozpinacie tlacitlo.Hodnota odporu cca 100R.Ked potrebujem prizhavit zatlacim tlacitko cim zaradim odpor do obvodu ,nazhavi ,pustim tlacitko a startujem.Ziadna chyba sa tym nezapise.clasak píše:Na VAGu také žádné chyby nenašli.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: ručné žhavenie
falken píše:Ruční zhaveni je strašně jednoduchý. pod kapotou v právo u okna je relatko který spina zhavicky. je ovládány minusem. není problém dat někam do palubky tlačítko a tím jednym dratkem i bez pojistky ovládat rele na zhaveni.
Jakse to potom chová když startuješ s ručním žhavení?
Dotáhl jsem feldu a ta má právě taky přídavný spínač. Je umístěn v záslepce, co se dává palubák, jde do něj kostra, když je vypínač vypnutý, tak se startuje klasika nažhavit, zhasne kontrolka a startuje se. Když spínač zapnu, tak je to stejný, otočím klíč, nažhavím, kontrolka zhasne nastartuju, ale po nastartování kontrolka žhavení bliká dokud vypínač nezhasnu. Je divný, že pokud zapnu to ruční žhavení, tak kontrolka nesvítí pořád až do doby, kdy vypínač vypnu. Asi tam místo vypínače dám tlačítko, bude s tím jezdit holka, tak aby to nezapomněla vypnout.
Re: ručné žhavenie
Hmm, s tim vypinacem to neni dobry. tlacitko je lepsi. tim sepnes rele na zhaveni, pouziva se jen pri startovani za tepla pokud to nezhavi a nechce chytit, rucne par vterin nazhavis a pak nastartujes.
Re: ručné žhavenie
Už tady byla o tom řeč, já jsem to vymyslel asi před 10 lety tak, že jsem tam vložil odpor 100 Ohm. K tomu odporu paralelně je unipolár BS170, který má v G článek RC, který postupně otevírá BS170 a tím zkratovává ten odpor, takže po cca 10s je vše v původním stavu pro ŘJ.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne úte 30. črc 2013 14:08:09, celkem upraveno 1 x.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: ručné žhavenie
"A jakým jazykom ste hovorili terazky" ..........breta1
Pokud jsi to vymyslel nějak lépe, nasekej moduly s návodem na zapojení a hoď to do nabídky. Určitě se tu zájemci najdou. Minimálně já.
S tím autem budou jezdit moje ženský a vysvětluj jim, kdy maj a kdy ne ručně žhavit. Si živě dovedu představit, až jim to chcípne na křižovatce, tak si na nějaké žhavení nevzpomenou a radši budou shánět někoho na odtlačení.
PS. pochopitelně ten vypínač jsem hned zlikvidoval a nahradil tlačítkem. Akorát chci sehnat oranžový, aby ladilo s kontrolkou, teď mám zelený a nelíbí se mi to.
Pokud jsi to vymyslel nějak lépe, nasekej moduly s návodem na zapojení a hoď to do nabídky. Určitě se tu zájemci najdou. Minimálně já.
S tím autem budou jezdit moje ženský a vysvětluj jim, kdy maj a kdy ne ručně žhavit. Si živě dovedu představit, až jim to chcípne na křižovatce, tak si na nějaké žhavení nevzpomenou a radši budou shánět někoho na odtlačení.
PS. pochopitelně ten vypínač jsem hned zlikvidoval a nahradil tlačítkem. Akorát chci sehnat oranžový, aby ladilo s kontrolkou, teď mám zelený a nelíbí se mi to.
Re: ručné žhavenie
Tak jsem ty teplý starty vyřešil tak, že jsem přerušil červený vodič od čidla teploty motoru a mám to na vypínač. Když pak chci nastartovat zahřátý motor, vypnu čidlo, tím se spustí žhavení a pak nastartuju bez problémů. Po nastartování zase zapnu čidlo a vše funguje jak má. Chtěl jsem udělat jen tlačítko na přižhavení, ale takhle to taky jde a zatím mi to vyhovuje.
Felinka, moje láska
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ručné žhavenie
omlouvám se pokud to tu už je nikde jsem to nenašel.
máme z pickupem takový problém, když ho roztlačíme tak v létě i zimě chytne na brnk, když chci startovat klíčkem rozbliká se žhavení a nechytne a nechytne, dva chlapi zatlačej a už vrčí.
nový kabely od baterky
nová baterka
nový spínač na brzdovky.
už nevim co s tim.....
máme z pickupem takový problém, když ho roztlačíme tak v létě i zimě chytne na brnk, když chci startovat klíčkem rozbliká se žhavení a nechytne a nechytne, dva chlapi zatlačej a už vrčí.
nový kabely od baterky
nová baterka
nový spínač na brzdovky.
už nevim co s tim.....
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ručné žhavenie
žádný nápad?