Odpor k čidlu teploty (špatné starty při 70°C)
Odpor k čidlu teploty (špatné starty při 70°C)
prosim nemůžu tu najít radu kterej drátek vede z čidla teploty do řj. vim že to tu někde bylo ale nemůžu to najít,kamarád nemá na novej startér tak chce abych mu poladil to žhavení no a mě přijde že by to měl bejt ten červenej drátek kam se šoupne odpor,pokud se pletu dejte vědet díky
Re: start při 70st.
vanplus píše:prosim nemůžu tu najít radu kterej drátek vede z čidla teploty do řj. vim že to tu někde bylo ale nemůžu to najít,kamarád nemá na novej startér tak chce abych mu poladil to žhavení no a mě přijde že by to měl bejt ten červenej drátek kam se šoupne odpor,pokud se pletu dejte vědet díky
ja mam 1:9 combi tiez som mal s tym problem vyriesil som to tym ze som si zohnal cidlo teploty zelenej farby a bolo po probleme
po startu za studena padají otáčky
Zdravim, mám felicia 1.9D GLX naj. 257 000 Km r.v. 1996. Po startu za studena klesnou otáčky cca na 800 ot. a po zahřívání pomalu vylezou na cca 900 ot.. Ze začátku lehce auto cuká, ale jinak po zahřátí v pohodě. Navíc za studena chytne na poprvé, ale při teplotách kolem 70 špatně startuje (třeba až na po šesté). Při vyšším zahřátí kolem 100 se situace o něco zlepší (většinou točím dvakrát). Vím, že už se tento problém rozebíral, ale jednalo se o 1.3 benzín, Nevím, zda jsou to dvě odlišné věci, nebo to spolu nějak souvisí. Díky za pomoc.....
Re: po startu za studena padají otáčky
Tie zlé štarty pri 70 stupňoch sú úplne bežné a oprava jednoduchá: http://felicia-diesel.ic.cz/?p=48
Re: Odpor k čidlu teploty (špatné starty při 70°C)
Potřebuji poradit kde v motorovém prostoru 1.9d získat 12v ,ale až po nastartování. Také sem dával na kabel od čidla taploty odpor, ale chci to udělat ještě přes relátko které po nastartovaní propojí kabel a vyřadí odpor. Nevím kde vzít 12V na ovládání toho relátka a musí to bejt až po nastartování.
Re: Odpor k čidlu teploty (špatné starty při 70°C)
Uzemni ho cez olejové čidlo, to je signál o chode motora.
Re: Odpor k čidlu teploty (špatné starty při 70°C)
Moc děkuji
Pokud sem to dobře pochopil tak dám 12+ na 15 sínanou kličkem a uzemnění přes čidlo oleje.
Pokud sem to dobře pochopil tak dám 12+ na 15 sínanou kličkem a uzemnění přes čidlo oleje.
Re: Odpor k čidlu teploty (špatné starty při 70°C)
Potřebuji poradit ze zapojením relé které bude skratovat odpor.
Návod který jsem tu dostal je dobrej, ale je funkční za použití rozpojovacího relé a já mam jen spínací relé.
Dá se někde získat +12V, ale až po nastartování motoru a ne po zapnutí klíčku. Potřebuji ab relé zaplo až po nastartování a tím vyskratovalo odpor.
Návod který jsem tu dostal je dobrej, ale je funkční za použití rozpojovacího relé a já mam jen spínací relé.
Dá se někde získat +12V, ale až po nastartování motoru a ne po zapnutí klíčku. Potřebuji ab relé zaplo až po nastartování a tím vyskratovalo odpor.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpor k čidlu teploty (špatné starty při 70°C)
no tak kup relé přepínací a využij kontakty 30 a 87a kontakt 87zapojovat nebudeš
Re: Odpor k čidlu teploty (špatné starty při 70°C)
A co kdybich si vzal těch 12V ze svorky D na altíku. To bi mohlo chdit ne?
Na D je napětí až za chdu motoru a tak by během startu blo relé vypnute a jednotka bude dostavat info o teplotě přes odpor a jakmile nastartuju tak relé sepne a odpor vyskratuje.
Na D je napětí až za chdu motoru a tak by během startu blo relé vypnute a jednotka bude dostavat info o teplotě přes odpor a jakmile nastartuju tak relé sepne a odpor vyskratuje.
Re: Odpor k čidlu teploty (špatné starty při 70°C)
Tak sem odskoušel variantu z rozpojovacím relé,
kdy plus bylo napojeno na spínačku(15) a kostra na čidlo tlaku oleje. Bohužel tato varianta nefunguje????????????????
Netuším zda do felicijí dělali různa zapojení řídící jednotky žhavení, ale já mám feldu z r.97 GLX vyrobenou v německu a tam toto zapojení prostě nelze použít.
Jak už tu blo řečeno tak řídící jednodka 1.9D není až tak pitoná, že bi se dala snadno ochcat.
Ona si totiž to info o teplotě chladící kapaliny(motoru) načte už při otevření dveří řidiče a hodnota přes odpor která se oběví až po zapnutí klíčku už nená vliv nato zda bude žhavit. V praxi je to tak, že si při otevření dveří načte hodnotu teploty kdy je relé sepnuté tedy správná hodnota o teplotě a nežhaví. Po zapnutí klíčku(relé se rozpojí) už je to k ničemu že dostane hodnotu upravenou přes odpor protože žhavit nezačne.
kdy plus bylo napojeno na spínačku(15) a kostra na čidlo tlaku oleje. Bohužel tato varianta nefunguje????????????????
Netuším zda do felicijí dělali různa zapojení řídící jednotky žhavení, ale já mám feldu z r.97 GLX vyrobenou v německu a tam toto zapojení prostě nelze použít.
Jak už tu blo řečeno tak řídící jednodka 1.9D není až tak pitoná, že bi se dala snadno ochcat.
Ona si totiž to info o teplotě chladící kapaliny(motoru) načte už při otevření dveří řidiče a hodnota přes odpor která se oběví až po zapnutí klíčku už nená vliv nato zda bude žhavit. V praxi je to tak, že si při otevření dveří načte hodnotu teploty kdy je relé sepnuté tedy správná hodnota o teplotě a nežhaví. Po zapnutí klíčku(relé se rozpojí) už je to k ničemu že dostane hodnotu upravenou přes odpor protože žhavit nezačne.
Re: Odpor k čidlu teploty (špatné starty při 70°C)
Ja som predžhavenie pri otvorení zrušil odpojením vodiča príslušného vodiča v RJ. Normálne to nevadí a keď je pod -10 stupňov tak manuálne nažhavím ešte raz.
Re: Odpor k čidlu teploty (špatné starty při 70°C)
Napr. na pätici RJ, číslo teraz neviem, pozri schému zapojenia.