Spotřeba a věci kolem nafty
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
felda na kapky jezdila a rada obcas jsem ji dal (furt) 2x tolik co mohla, ale nehulila:( (ani kdyz mi "ujela" ruka s M2T)
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
S opičíma kapkama se ani nedá najet moc, když pak člověk furt blbne . Jinak já dříve neměl problém najet kolem 900km na nádrž, ale teď jsem rád za 600km. Nějak mi stoupla spotřeba z 4,8 na 5,9. Asi by to chtělo vyměnit řidiče
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
hele vzdycky je problem mezi sedackou a volantem kor u nakladaku, hele me octa jezdila 900km na nadrz, ted uz jen 500 Asi to mam nejaky posrany nevis cim to bude?
btw nadrze je 55 litru oproti felde 47
btw nadrze je 55 litru oproti felde 47
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
To se ti určitě jenom zmenšuje nádrž. Ten mezičlánek mezi volantem a sedačkou přece nemůže bejt pokaženej
No u mě hodně udělalo to, že jsem začal více spěchat a jezdím tedy Mohelnice-Bělotín 160 a Bělotín - Ostrava 120 (abych se stále vešel do případného obodování bez možnosti přijít o papíry). Přece jen felda je dělaná tak do těch 130 aby to bralo těch svých max. 5 litrů, pak už je to mimo. Ale na druhou stranu covíc si přát při plným autě za spotřebu při svižnější jízdě. To ještě můžu být rád jak se podařilo motor naladit.
Až bude někdy čas, musím si zase nalítat pár tisíc kiláků podle předpisů, aby se mi statistiky zase snížily
No u mě hodně udělalo to, že jsem začal více spěchat a jezdím tedy Mohelnice-Bělotín 160 a Bělotín - Ostrava 120 (abych se stále vešel do případného obodování bez možnosti přijít o papíry). Přece jen felda je dělaná tak do těch 130 aby to bralo těch svých max. 5 litrů, pak už je to mimo. Ale na druhou stranu covíc si přát při plným autě za spotřebu při svižnější jízdě. To ještě můžu být rád jak se podařilo motor naladit.
Až bude někdy čas, musím si zase nalítat pár tisíc kiláků podle předpisů, aby se mi statistiky zase snížily
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
no felda je krasny stroj na spotrebu, ja jsem pospichal hodne a jezdil jsem za 6,5 a z toho litr byl na muziku
hele kdyz mam jeste 10 bodu a prekrocil jsem o 140kmh na 70tce budou mi stacit body? ja jen ze to bliklo svine
hele kdyz mam jeste 10 bodu a prekrocil jsem o 140kmh na 70tce budou mi stacit body? ja jen ze to bliklo svine
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
To je dobrý překročení , ale body by ti měly stačit. Jen až uděláš ještě jednou přestupek za 5bodíků, tak si kpupíš jízdenky.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
neni to hned o papiry? no ja ti nevim, prestupky z nemecka se taky prevadeji u nas na body????
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
To jsou ty opiči kapky tolik vážně znat
Jen tak orinetačně kolik stoji ten Bezaromatik od balakomu a +- ten olej M2T...
Jen tak orinetačně kolik stoji ten Bezaromatik od balakomu a +- ten olej M2T...
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
nene nejsou, ale mam 145k octu II vis ta je znat
hele ten balakom prodavaji tady v roudnici, u nas v libo ne, ale je to pixla 800ml a stoji snad 60-70kc a vyjde ti to na 2 nadrze i vic. Jinak ten OIL nestoji tolik
na jednu nadrz te to bude stat mozna 40kc
hele ten balakom prodavaji tady v roudnici, u nas v libo ne, ale je to pixla 800ml a stoji snad 60-70kc a vyjde ti to na 2 nadrze i vic. Jinak ten OIL nestoji tolik
na jednu nadrz te to bude stat mozna 40kc
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Ani s opičíma kapkama nehrozí překročit rychlost o 140km/h na sedmdesátce To už chce fakt výměnu auta
- DonSalieri
- Příspěvky: 111
- Registrován: sob 13. zář 2008 22:37:14
- Bydliště: Prostějov
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
prosimvas co jsou ty opici kapky ?
chci presny nazev + kde to koupim a jede to jako lip jo ?
chci presny nazev + kde to koupim a jede to jako lip jo ?
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Hledej už se to tu řešilo byla tu už dlouhá debata je to tu napsáno
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
to je aby ti narostl hrebinek v aute a zvedla se spotreba aspon vzdycky to tak bejva u TDI to uz byva i otazka vykonu
by clovek neveril jak to PDcku chutna
by clovek neveril jak to PDcku chutna
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Hlásím nejvyšší stav nouze nikde nemůžu ten Bezaromatik od Balakomu sehnat a to jsem byl už na hodně místech V jedné prodejně mi dokonce ženská řekla, že už se nevyrábí... Jo a to označení S 6006 značí že je to ten bezaromatik?
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Mám takovou prozbičku k čemu je ma čerpadle takové plastové tahlo asi 5cm dlouhé. Co se snim nastavuje popřípadě jaký má vliv prodloužení nebo jeho skrácení na chod motoru.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Je to táhlo přesuvníku předvstřiku, tedy úprava jeho délky má vliv na změnu předvstřiku, chod motoru a vše s tím spojené.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Tedy jeho zkrácením se předvstřik zmenšuje a prodloužením zvěčuje?
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Přesně naopak, zkrácením se předvstřik zvětšuje, prodloužením zmenšuje (jde to poznat, když máš nastartovaný motor, odpojíš to táhlo na kloubu a pohybuješ jím už jen přímo v čerpadle. Mění se podle toho zvuk, že je doprava tvrdší (větší předvstřik, kratší táhlo) a doleva měkčí.
Pokud máš nějaký problém na tomhle motoru, je ale táhlo přesuvníku to poslední do čeho se hrabat. Vesměs vše jde jednoduše nastavit potenciometrem, nebo rozvody. Hrabání na táhlo bych nechal fakt jen těm co tomu rozumí a slyší na tom motoru zda mu to prospělo nebo ne, jinak je to většinou na škodu.
Pokud máš nějaký problém na tomhle motoru, je ale táhlo přesuvníku to poslední do čeho se hrabat. Vesměs vše jde jednoduše nastavit potenciometrem, nebo rozvody. Hrabání na táhlo bych nechal fakt jen těm co tomu rozumí a slyší na tom motoru zda mu to prospělo nebo ne, jinak je to většinou na škodu.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Ok ale potom co sem délku táhla o 1 otočku(ca 1mm) zkrátil tedy pridal předvstřik tak se motor naopak sklidnil co se týče hluku a za jízdy v niších otáčkách se přěstal škubat.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
No, tak teď sám nevím kterým směrem se teda zmenšuje a zvětšuje. Musel bych to vyzkoušet, už jsem se v tom dlouho nehrabal. Jde to jasně slyšet při tom zkoušení pohybu přesuvníkem rukou při chodu motoru. Pokud se ti zklidnil chod a přestal cukat, tak se předvstřik snížil, tedy bylo by to tak jak jsi psal. Jak už jsem ale psal, tohle řešení není zrovna výhrou, i když to tak lze řešit. Lepší je vždy ladění čerpadla nejlépe na rozvodech, kde se nastaví jiný předvstřik. Táhlo už je jen upravovač chodu podle polohy pedálu a mělo by být pokud možno vždy nastaveno na stolici přesně k danému čerpadlu.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Tak sem to dnes zkoušel a je to tak že prodlužováním posuvníku se předstřik zvěčuje a zkracováním znemšeje. Spojením k plynovému pedálu to tedy funguje tak že čím více šlapete na plyn tím je větší předstřik. Já sem tedy udělal to, že sem si jeho zkrácením uklidnil chod motoru pri volnoběhu(tišsí chod) a pokud jedu tak si to postupně přidává předstřik podle toho jak moc se šlape na plyn. Hned sem to jel projet a musím ríct, že auto je opoznání klidnější. V niších otáčkách se přestat klepat, cukat a v80- 90kmh na 5 není teměř vůbec slišet. Ještě že je tam otáčkoměr, protože chvilkama sem měl pocit, že jedu bez motoru a on měl vektutečnosti caa 2500 - 3000 ot.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Pokud jsi pro tento stav motoru musel pohnout přesuvníkem předvstřiku, máš špatně nastavený předvstřik na čerpadle. Tímhle náhradním řešením jsi to teď přeladil částečně, ale jelikož se základní předvstřik nepohnul, ještě to blbě pohybuje elektronicky. Pokud je ale chod motoru dobrý, je to celkem jedno, hlavně když to jede tak jak chceš.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Jestli máš namyslí předvstřik nastavený potenciometrem tak ten je vpohodě je nastavenej na vagu na předepsané hodnoty. Tím upravením posuvníku sem defakto jen upravil jeho puvadní velikost. Protože jak sám určitě víš tak se ten posuvník časem ohrká v vznikne tam vůle. Rozmezi vůle co tam bylo na starém posuvníku je vlastně ten 1-2mm které sem tím padem stočil na posuvníku novém a tak sem dostal předvstřik do mezí kde má bejt. Novej posuvník sem koupil ve škodovce a podle vnitřního kraje jamky toho původního jsem upravil jeho délku. Když sem je pak položil vedle sebe tak te starej byl viditelně delší celkově.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Nemyslím potenciometr, ten je pouze na jemné dolaďování. Mám na mysli normální nastavení rozvodů a předvstřiku pootočením čerpadla, což je vždy ten nejlepší způsob. Vzhledem k tomu, že jsi měl už vyběhané kloubky na táhlu a pořídil nové, chápu, že jsi to ladil hlavně pomocí jej.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Diablo píše:u nas v roudnici ho maji, vyrabi
Tak ja se dneska bavil s jednou ženskou na skladě barev atd. jestli by to šlo objednat a ona řikala, že se to už pry nevyrabí
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
keca.. musi, protoze ja to hojne kupuju a krmim stim octu taky takovej trakturek koukam jen to nejak netahne uz asi zvyk ale aspon to cas od casu pohuluje
jinak hadr v sani vzdy splni muj sen
jinak hadr v sani vzdy splni muj sen
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Ja už nevím kde to sehnat ptal jsem se tu v okoli snad už všude a nic ja to chci vyzkoušeeeeeeeeet
hadr v sání?? to jsem nějak nepochopil
hadr v sání?? to jsem nějak nepochopil
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
hadr v sání zabrání přístupu vzduchu a když jeho tam pak málo, hulí to s tím přebytkem nafty jak blbé (ale taky nejede). Ale Diablovi šlo vždy stejně jen o to hulení
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
jinak ted jsem byl na mimoni, tak jsem tam ujizdel kde cemu i bez kapek, ale meli tam golf 3 variant a ten byl nakrmenej fest a to za sebou nechavalo takovej cernej plot, ze na to byla radost pohledet chtel jsem se ho zeptat, kde znej udealli takovyho stastnyho muze a uz jsem ho nestihl, to bylo neco pro me jinak chipnuty to mam co to jde, ale asi bude problem v plnicim tlaku, mam to z 0,8 baru na 1,7 baru, asi tam bude chyba v tom tlaku, ze kdyby ho nechali, tak by to coudikovalo kdyz se zvedla i davka nafty, protoze jinak to snad za 18 litru jezdit nemuze
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
No tyjo, 1,7 je už dost. Do 1,5 je to ještě rozumný na dlouhou výdrž. Ale jak tak koukám, tak s tím autem asi na dlouho nepočítáš
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
proc myslis? kdyz jsem ji rval po dalnici ve vichru proti vetru tak natlacila 2,1bar a spadla do nouzaku v tu chvili by se ve me krve nedorezali jsem si rikal prostitutka rozvody skocili, pak rikam to ne to by hulilo bile a nic, tak rikam hadice od turba, to bude v pici, kouknu a nehuli to ani cerne skoda pak me napadl nouzak, tak jsem to chcipnul a nahodil a bylo a pak jsem jel jak prizdisrac no tak ono je to tezky dohnat kone, intercooler je tam docela kravskej takze tam asi jinej nesezenu, pak me napadlo vetsi turbo zda by pomohlo, ale uz ted tlaci dost a tamto by taky tlacilo,jedine ze by melo vetsi objem vzduchu, ale asi by hur tahlo odspoda, pak do roka by meli seriove vyrabet kompresor na eletriku tak jeste ten a pak me napadli lepsi vstriky, tusim ze jsou od nejaky italsky znacky, na dieselpoweru je snad maji. Co myslis?
ne mezi volantem a sedackou problem neni to je jen jednotka na spotrebu
ne mezi volantem a sedackou problem neni to je jen jednotka na spotrebu
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
No jelikož dělám právě hlavně do turbomotorů, tak mohu říct, že ten tlak je opravdu moc na auto, které má jezdit normálně a ne jen sprinty. To rozhodně není na dlouhou výdrž. Určitě bych šel raději cestou většího turba společně s lepšími tryskami (určitě mohu doporučit Fratelli Bosio z DP o kterých mluvíš) a pak k tomu doladit soft, aby to jelo optimálně a aby jsi si naladil otáčky tam kam chceš. Jinak pokud budeš chtít nějaké větší výkony, tak pak už jedině hybrid a ic taky nahodit mnohem větší na předek ve velikosti vzhledem k turbu.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
no OII maji relativne velkej IC myslis ze by se tam vesel i vetsi? akorat nevis cenovou relaci IC a TURB? blby slovo turb ja ti reknu cnovou relaci u nakladaku, ale u osobaku ne, hele ceho bych docilil vetsim turbem? nemuzes hodit nejaky cislo
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
No ICčko je v rozmezí 5 - 20 tkč dle druhu a provedení. Turbo záleží jestli by jsi tam dával jen z vyššího modelu motoru, nebo už nějaké celkově lepší. Tam by ty investice byly mezi 5 a 50tkč zhruba . To fakt nejde takhle říct a chce to pořešit případně s někým, kdo by ti to byl schopen sehnat, nebo dělat. Hodně záleží na současném výkonu motoru a stavu úprav a na tom na jaké hodnoty by jsi se chtěl dostat. Samozřejmě jelikož to máš na denní ježdění, tak ač z toho motoru není problém dostat rozumnýma úpravama kolem 300 koníků, tak na denní jízdy je rozumný max. něco nad 200. Celkově to je samozřejmě o investicích, protože pokud to má něco vydržet, je potřeba to stavět kvalitně a to dost stojí. Vždy jdou dát lepší komponenty a třeba zrovna to ic ač je jakž takž velké, vždy může být větší. To ale dost závisí právě na turbu, protože si těžko dáš větší ic na malý turbo a naopak.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
juuuu 300 koni to by na jezdeni do skoly stacilo ne delam si prdel, ale byl jsem na sprintu a ujel mi tam lancer Evo 9 tak me to docela nasralo to ze bavu 1,8 jsem hrave ujel me potesilo, ale ten lancer me nasral no jinak to turbicko stoji za zamysleni co myslis? ted tam mam + - 145k
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Jaký tam máš teď teda úpravy proti sérii? Jen čip? Pokud jen to, tak bych začal tryskama, uvidíš jak ti to bude stačit, pak případně turbo a max. mu doladit ic, kdyby nestačil (to ale není nutnost) a na závěr přeladit mapy, aby to přesně sedělo a jelo co nejlíp s konečnou konfigurací. Když dáš lepší turbo na origo trysky, tak si moc nepomůžeš. Celkově ale jakákoli úprava na PD je samozřejmě maličko dražší bohužel a samozřejmě je potřeba do toho napumpovat dost peněz. pak jde o to, jestli to za to stojí.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Oproti serii je narust o 40k, puvodne mam 105k, no o tryskach premyslim, ten kluk si stahnul muj soft a celej ho predelal a nahral mi zpet ten muj a ne nejakej "universal" co nejaci lidi delaj, udelal mi 3 verze a nahral postupne vsechny a at si vyberu co mi sedi nejlepe. Jinak uprava je zatim v cipu, pak jsem tam dal o "malinko" vetsi kola, aby to lepe sedelo a nemelo to tendenci tolik prohrabavat i s ASR, protoze kroutak se zvedl z 250 na 330nm tak to trosinku je znat, kor kdyz jsem tam mel 195 kola/15, tak mi to ted lip se v zatackach a lip sedi obecne, mam tam dunlopy sport MO1 225/45/17 na 7,5" rafku s tvrdsim podvozkem tak obcas cucim co vsechno se da ukocirovat, jen ta cena tech gum jinak casem bych vymenil i ridici clen mezi volantem a sedackou, to bude asi kamen urazu jinak o tech tryskach jsem cetl, ty posledni nazvali uz prutokacema no ja nevim zda i to PD neni prutokovy, protoze 18l na 100km uz je taky na zamysleni a pak ze naftak nezere to jsem v pocatcich na felde mel na 450km zhruba asi mam nejakou ameriku
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Ta spotřeba se tak moc zvýšila po čipu, nebo to tak bylo už před?
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
predtim jsem nejel plzen - prahu za 20min jinak predtim to jezdilo tak 5,5 - 6 a ted tak 6 - 6,5 ale ted tomu vic davam
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Aha, já myslel že to máš teď normální průměr těch 18 litrů. Tak jestli to bylo jen při plným knedlíku, tak to je normální.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
prumerne mam tech 6,5 a to se musim hoooooodne krotit jinak umim i vic jinak pri plnym tempu mi staci nadrz na 250km
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Zdar, hele dotaz, jsem tu novy a i kdyz mam feldu mnoho let a snazim se jezdit ekonomicky, zajimalo by me jak je to s tou spotrebou. Kdosi tu kdysi psal ze nejlepsi rychlost pro spotrebu je 90-100kmh. Znamena to ze kdyz pojedu 80 (samozrejme na paty stupen), tak ta spotreba nebude jeste nizsi? Dik za odpoved.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
u feldy ti presne nereknu, ale u kamionu, resp actros 1844 a 1854 je to presne 82kmh, v tomhle bode je spotreba na 100km nejmensi, protoze pod a nad tuto rychlost je spotreba vyssi, je to primo od mercedesu vytisteny, resp udelali nam analyzu jizdy u aut a rekli toto, protoze nad tuto rychlost je vyssi odpor vzduchu, i kdyz ujedes tu vzdalenost za mensi cas a pod tuto rychlost je sice odpor vzduchu mensi, ale motor pracuje dele, takze tato rychlost je u TOHO auta nejidealnejsi, u feldy ti nereknu, ale driv jsem sni jezdil tak tech 90 a jezdil jsem za 4 litr a to i couracky a plnej, hodne jsem dojizdel a plyn jsem pridaval postupne, myslim si, ze 90 je idealni, btw vypni egr a vyndej trumpetky a restriktor a spotreba pujde taky dolu
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
Kolem 90 je to optimální. Pokud pojedeš 80 je spotřeba ještě nižší, to ano. Ovšem sejnou trasu jedeš déle s tou nepatrně nižší spotřebou a ve výsledku projedeš více. Kolem 90 mají majitelé diesel feld nejlepší spotřeby. Celkově to auto jezdí už tak skoro zadarmo, akže bych to moc neřešil. Pokud je ale někdo šetřílek, tak ať nejezdí více jak 100 a hlavně předvídavě a pak to jezdí kolem těch 4 litrů.
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
vladon píše:Zdar, hele dotaz, jsem tu novy a i kdyz mam feldu mnoho let a snazim se jezdit ekonomicky, zajimalo by me jak je to s tou spotrebou. Kdosi tu kdysi psal ze nejlepsi rychlost pro spotrebu je 90-100kmh. Znamena to ze kdyz pojedu 80 (samozrejme na paty stupen), tak ta spotreba nebude jeste nizsi? Dik za odpoved.
Přesně jak tu říkají Zbysek i Diablo je opravdu okolo ty 90 spotřeba nejnižší dá se držet okolo 4 litru
Re: Spotřeba a věci kolem nafty
at zije felina v nafte, ujeto 350km -> dalnice dlazka, rychlost 170km/h, furt levy pruh (kdyz fucel vetr doproti tak jenom 130 )+ popojizdky po Brne, zacpy asi 20 min, semafory atd+ okrsky taky dlazka... SPOTREBA 5,5L/100KM
a to mereno presne - od plne po plnou, zadne odhady pres konrolku rezervy atd...
a to mereno presne - od plne po plnou, zadne odhady pres konrolku rezervy atd...