Škubání / cukání / pocukávání motoru

AEF
KND
Příspěvky: 17
Registrován: pon 21. pro 2009 17:54:39
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

Škubání / cukání / pocukávání motoru

Příspěvek od KND »

Cukání za jízdy se studeným motorem má zesilující tendenci od jara, během července se přidala závada při startování studeného motoru, kdy naskočí až po několikasekundovém točení a z výfuku se zakouří světle šedě. Nová baterie 680 A, nové žhaviče, EGR zaslepený. Startér je slabší, má sice vyměněná ložiska, horký motor nastartuje dobře, ale nenažhavený teplý motor nutno točit pár sekund nebo na start odpojit čidlo, aby se nažhavil. Čerpadlo repasováno před pár tisíci km. Může být problém se startováním studeného motoru a cukání studeného motoru za jízdy způsoben sytičem? Díky.
Zbysek - FK

Re: 1,9D špatně startuje studená a cuká za jízdy,než se zahřeje

Příspěvek od Zbysek - FK »

Problém je v nastavení předvstřiku, tedy je nutné upravit jej buď přímo pootočením čerpadla, nebo pouze jemně potenciometrem. Více info viz. www.felicia-diesel.ic.cz
maka - FK

Poškubávání motoru

Příspěvek od maka - FK »

Mám felicii 1,9 combi 1997. EGR ventil odpojen,sání vyčištěno-dělám každý rok-30000km,naftový filtr originál. U mého auta začne škubání když se ucpe vzduchový filtr cca. 10000km.Po jeho výměně to přestane.Zkoušel jsem zapojit EGR ventil ,když je všechno vyčištěné,tak motor neškube.Teď jsem si nechal poradit a sundal jsem trumpetky,traktorový zvuk nepřestal je ještě silnější.Musím říci auto je opravdu živější.U mého auta je důležité měnit vzduchový filtr.
Zbysek - FK

Re: Poškubávání motoru

Příspěvek od Zbysek - FK »

Vzduchový filtr je důležité měnit na všech autech, ale u atmosféry to jde cítiti opravdu dost. Právě proto je každý rozumný člověk mění společně v intervalu olejů po 15tkm (připadně přepere bavlňák). Jen jsem nepochopil ten originál palivový filtr - to tam je jako iriginál ještě od výroby :o , nebo jako vyměněn nový za originál škodovácký?
maka123

Re: Poškubávání motoru

Příspěvek od maka123 »

Ne je meněný po 30000km a dávám origo.
lesek - FK

Re: Poškubávání motoru

Příspěvek od lesek - FK »

jesli to má traktorovej zvuk uber na předvstřiku, ale zase aby to startovalo... Lešek
maka - FK

Re: Poškubávání motoru

Příspěvek od maka - FK »

Nerad bych něco měnil,když auto dobře startuje, dobře jede a málo žere ,v létě 4.8l v zimě 5.2l a to jezdím skoro pořád naložený a do kopců 90-120km/h.
nebulus - FK

Re: Poškubávání motoru

Příspěvek od nebulus - FK »

Skús trošíčka ( tak 0,5mm ) pootočiť potenciometrom na čerpadle v smere hodinových ručičiek.
maka - FK

Re: Poškubávání motoru

Příspěvek od maka - FK »

Docela mám strach měnit něco co dobře funguje.Mám s ní najeto cca 100000km ze 3roky.
nebulus - FK

Re: Poškubávání motoru

Příspěvek od nebulus - FK »

Presne si poznač pôvodnú polohu a prípadne sa to môžeš vrátiť naspäť... A pokiať nechceš robiť nič, tak sa nestažuj že to nefunguje ako má :D
maka - FK

Re: Poškubávání motoru

Příspěvek od maka - FK »

Já si nestěžoval ,jenom jsem psal,kdy mě začne motor škubat.řeším to výměnou vzduchového filtru a vyčištěním sání.
kubula - FK

Pokuckavani kolem 1500 ot.

Příspěvek od kubula - FK »

Posledni dobou pozoruju, ze kdyz jedu a tocim motor kolem 1.500 ot/min., felda zacne jakoby "kuckat", jak kdyby vzdycky do motoru chvilku sla nafta a chvilku ne a jel naprazdno. Takze ve vysledku je z toho takovej trhavej, skakavej pohyb, jak sebou trhne dopredu kdyz zrychli a dozadu kdyz zpomali.

Kdyz se prida plyn a zvednou se otacky na 1.800, 2.000 a vic, tak uz je to v pohode. Dela to na jakejkoli rychl. stupen, a driv to nedelalo.
Pred 10.000 (ve 150.000km) jsem menil palivovej filtr. Jinak ve spojeni s naftou se na nic nesahalo, vymenu oleje a filtru po 7.500km dodrzuju.

Nijak extremne mi to nevadi, ale dobre to neni, nevim na co to ukazuje (jako napr. odchazejici cerpadlo) a nerad bych nekde zustal viset...
Uživatelský avatar
Luka$
__________________
__________________
Příspěvky: 923
Registrován: stř 12. bře 2003 10:33:53
Bydliště: Pardubice / HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokuckavani kolem 1500 ot.

Příspěvek od Luka$ »

dela to vzdy nebo jen kdyz je motor studeny?
Co jina benzinka zkusil jsi? Ale tak az za 2-3 nadrze...
Luka$
administrátor
http://www.feliciaklub.cz

Ty znáš mé cesty a silnice a víš, že mnoho lidí jezdí nerozumně a lehkomyslně. Dej, ať mezi ně nepatřím, ale ať jsem ke každému zdvořilý a laskavý. Dej, ať se nestanu vrahem, a pomáhej mi, abych se vrátil zdráv a beze škody pro druhé i pro mne.
kubula - FK

Re: Pokuckavani kolem 1500 ot.

Příspěvek od kubula - FK »

Prave ze to dela (posledni dobou) vzdy, i za jizdy, prohraty, obcasne skubani po rozjezdu mam taky ale to neresim, to s ohratym motorem po 100-200m prestane.

Naftu beru ruzne podle toho kde se zrovna octnu kdyz se rozsviti hladovy oko, pravda beru vzdy spis levnejsi (Tank Ono apod.) nez znackovou (Shell apod.), ale ted bych mel v praci nafasovat kartu na slevu u OMV, diky ktery se ta cena u OMV srovna s levnejma pumpama, takze tohle bude odstraneno...
Zbysek - FK

Re: Pokuckavani kolem 1500 ot.

Příspěvek od Zbysek - FK »

předvstřik ! Upravit na čerpadle nebo potenciometru a máš vyřešeno.
vladon - FK

Re: Pokuckavani kolem 1500 ot.

Příspěvek od vladon - FK »

Hele takovy laicky dotaz, me to auto loni taky delalo, v jedne chvili uz me to opravdu sralo, tak jsem tomu dvakrat vytal asi na dve vteriny naprazdno bez kvaltu a chvili (radove tak minutu) byl pokoj, pak se to zaclo postupne vracet. Nakonec ten jez vymizel uplne a uz rok to nezlobi, napada nekoho cim by to mohlo byt? Jediny na co bych si vsadil jsou mozna rozvody, mam uz je tak 3-4 roky (bez kontroly), nic jineho me nenapada. Mozna jeste potak, ze by zlobil a pak se zase umoudril..
Zbysek - FK

Re: Pokuckavani kolem 1500 ot.

Příspěvek od Zbysek - FK »

Pocukávání dos často vzniká změnou "zasrání" motoru a především sání, jak se stále přiškrcuje průtok. Je tedy možné, že jsi některý z kanálků trochu pročistil tím ohulením. Rozvody mohou být také příčinou, ale to většinou spíše nahodilých cukání a ne že by to zmizelo (dělávají to hlavně vytahané řemeny, když chvilku jede rozumně a pak zase blbě. Jelikož je změna předvstřiku otázka setin milimetrů, tak to jde docela poznat. Právě proto je dobré občas předvstřik doladit, když to začne něco dělat. Dost to jde poznat když se dají nové rozvody, naladí se vše optimálně a po pár tisících kilometrů je to zase o kousek špatně jak si vše sedne.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokuckavani kolem 1500 ot.

Příspěvek od Kovi »

A hlavně, 1500 je málo!!! Netrap ho.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
vladon - FK

Re: Pokuckavani kolem 1500 ot.

Příspěvek od vladon - FK »

ja zatim nemam otackomer, ale spis to bylo pri vyssich rpm bych rekl. To jsen pripsal jem kvuli stejnym problemum.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokuckavani kolem 1500 ot.

Příspěvek od Kovi »

Já reagoval na těch 1500 rpm
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
KND
Příspěvky: 17
Registrován: pon 21. pro 2009 17:54:39
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,9D špatně startuje studená a cuká za jízdy,než se zahřeje

Příspěvek od KND »

Pootočením čerpadla vůči rozvodovému kolu (díky za návod na http://www.felicia-diesel.ic.cz) se mi podařilo odstranit cukání za jízdy. Pootáčel jsem nejdřív doleva (přírubou čerpadla vůči kolu proti směru hodinových ručiček), tím se cukání zvětšilo. Pak jsem pootočil doprava a cukání zmizelo. Vyndal jsem i trumpetky a připadá mi, že auto jede mnohem líp. Jen motor je možná trochu hlučnější. Špatné startování se však spíše zhoršilo - po delším stání (několika hodinách) je nutno dlouho točit, než motor naskočí. Teplý motor naskočí dobře. Navíc se teď z motoru ozývá kovové chrastění, jakoby z čerpadla. Může to však být i od řemenic, težko se to v tom kraválu lokalizuje. Prosím o radu, zda dál zkoušet pootáčet s čerpadlem - pootočit ještě víc doprava, nebo zase o chloupek zpátky? Může být špatné startování závadou čerpadla? Nafta nepadá - dal jsem průhlednou hadičku, je tam vidět.
Zbysek - FK

Re: 1,9D špatně startuje studená a cuká za jízdy,než se zahřeje

Příspěvek od Zbysek - FK »

Jestli ti kovově chrastí, máš už patrně nastaveno moc "na tvrdo" a chtělo by to kousek zpět. Je to dost o jemném ladění čerpadla a doladění potenciometru. Každopádně pokud máš ok žhavičky a celý okruh žavení a blbě to startuje za studena a za tepla ok, změřil bych taky tlaky, jestli je vše ok a hlavně by asi nebylo od věci mrknout na vstřiky.
KND
Příspěvky: 17
Registrován: pon 21. pro 2009 17:54:39
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,9D špatně startuje studená a cuká za jízdy,než se zahřeje

Příspěvek od KND »

Díky moc. Pootočil jsem čerpadlem o kousek zpátky a půjdu to projet, jestli necuká. Plechové chrastění z čerpadla se však ozývá pořád. Žhavičky zkontroluju, i když jsou měněné před rokem. Ten zbytek - kontrolu vstřiků a tlaků si domluvím.
KND
Příspěvky: 17
Registrován: pon 21. pro 2009 17:54:39
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,9D špatně startuje studená a cuká za jízdy,než se zahřeje

Příspěvek od KND »

Ještě jednou díky za rady. Cukání se nevrátilo, ale čerpadlo chrastí jak blázen. Přitom jsem s přírubou už skoro zase zpátky na rysce, kterou jsem si původně udělal. Je to fakt hodně citlivé. Objednal jsem změření tlaků a vstřiků. Přece jen je to motor z vrakoviště. Ale až na ty mizerné studené starty a to chrastění jede suprově, po sundání trumpetek jak ďas, s novým startérem pohodové teplé starty.
kubula - FK

Re: Pokuckavani kolem 1500 ot.

Příspěvek od kubula - FK »

Jak jsem napsal uz i jinde, vyresila to (snad!!) zmena nafty - tedka jezdim za OMV. Zatim pravda jen jedna projezdena nadrz, ale cuknuti ani jedno. Nektery firemni benefity nejsou zase tak spatna vec :)
falken - FK

Kouří, cuká a nejede

Příspěvek od falken - FK »

Dobrý den. Mám probém se svojí feldou se kterym jsem se ještě nesetkal. Když je motor studenej, vklidu nastartuju a jedu uplně normálně. Čim víc se motor ohřívá tím hůř to jede a hrozně to cuká a vynechává. Třeba po 1km mužu motor točit na 4tis, po 2km už jen na 3,5tis a takhle se to asi po deseti kilometrech dostane až na volnoběh a když pak i bez rychlosti přidám tak jen kucká, cuká, vynecháva a vytočí se max na 1500ot. Počkám až vychladne a vše se opakuje.
Nesetkal jste se s tim někdo?
Naposledy upravil(a) Jura_Favorit dne čtv 03. lis 2011 18:54:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Sloučeno - viz. bod č. 3 Pravidel pro vkládání příspěvků!
nebulus - FK

Re: Škubání / cukání / pocukávání motoru

Příspěvek od nebulus - FK »

Pozri na diagnostike koľko ukazuje snímač teploty motora a či tam nie sú zapísané nejaké závady.
falken - FK

Re: Škubání / cukání / pocukávání motoru

Příspěvek od falken - FK »

VAG ukázal 0 chyb. Potenciometr chodi plynule od 0,3 do 4,4 a smímač teploty ukazuje. Ale že by tohle způsoboval snímač teploty tomu bych moc nevěřil. Zkusim to projet až to začne zase blbnout a pak na to mrknu přes VAG znova. Zkusim ještě jen tak preventivně vyměnit naftovej a vzduchovej filtr.
nebulus - FK

Re: Škubání / cukání / pocukávání motoru

Příspěvek od nebulus - FK »

Tak ešte pre istotu skontrolovať predvstrek a potom asi ísť po zložitejších veciach. Napadlo ma či vstrekovacie čerpadlo nie je vybehané a teplá nafta má menšiu hustotu a tým pádom sa už nedosiahne taký tlak aby to dobre išlo. Tuším na Octávii oblievali čerpadlo studenou vodou, keď sa hľadala takáto závada ;)
falken - FK

Re: Škubání / cukání / pocukávání motoru

Příspěvek od falken - FK »

Tak jsem vyměnil vzuchovej a naftovej filtr, vypustil nádrž (netankuji totiž u benzinky), vyčistil vstřiky, nalil kvalitní naftu a už to jede. :D
Taky jsem přemejšlel o čerpadle, sice ho doma mám do rezervy ale nechtělo se mi ho jen tak pokusně měnit.
Fazol-rs - FK

Re: Škubání / cukání / pocukávání motoru

Příspěvek od Fazol-rs - FK »

Mám problém s motorem 1,9D felda nevím kde začit.
Když to běží na sytič(zvýšené otáčky cca 1000ot/min) motor jde dobře bez problému
vypne se, a motor jde nepravidelně skoro chcípá a začne kouřit modře nespálená nafta jako Avie:/ a nejde roztočit víc jak 3000tis

všechno jsem měl vyndaný už fakt nevím čím to snad jedině jiný funkční čerpadlo protože jsem už z toho zoufalej nad tím laborovat nikam to nevede.VAG nic nepíše v (41)

rozvody seděj,vstřiky vyčistěný a vyzkoušený na stolici.
falken - FK

Re: Škubání / cukání / pocukávání motoru

Příspěvek od falken - FK »

Fazol-rs. Presne tohle mi felda delala. Jezdis na naftu nebo i na neco jinyho?
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Škubání / cukání / pocukávání motoru

Příspěvek od 103457 »

Nevím, jestli sem někdo přijde a poradí, zkusím to, jsem v dieslu laik, mám ho už 4 roky, ale zatím nebylo poptřeba, tak jsem se v motoru nehrabal. Co to dělá:
Asi 14 dní dozadu jsem začal pozorovat větší hluk motoru.
Při jízdě na ustálené otáčky cca kolem 1800 se stává, že poklesne výkon, jako by vypadl jeden válec, a auto začne černě kouřit, ne moc, ale je to v zrcátku vidět. Přestane to v okamžiku, když hýbnu s plynovým pedálem, buď uberu nebo přidám, je to jedno, tak auto ožije a jede normálně i kouřivost zmizí. Objeví se to ihned, jak zase jedu na ustálených otáčkách.
Olej měním pravidelné po 8000km, vzduchový filtr také, nic jiného jsem na motoru nikdy nedělal, startuje bez problémů v létě, v uzimě, teplý i studený motor.
Na co se zaměřit? Mohl by to dělat vstřik, že chvíli rozprašuje chvíli ne?
Odpovědět