Problém se žhavením

AEF
Jozef24

Problém se žhavením

Příspěvek od Jozef24 »

Zdravim Vas,
takze na uvod, mam Feliciu 1.9D GLX, roč. 1999.
A moj problem je nasledovny:
Uz niekolko rokov mam problem so zhavenim. Nespina mi totiz rele, ani na palubovke neukazuje zhavenie. Musim otvorit kapotu, rele uz mam rozobrate, rucne ho "niecim" zopnut, nastartovat, a napr. ten dreveny kolik vybrat. Ked je motor zohriaty, samozrejme nastartujem uz bez tohto. Problem je vsak ten, ze to nerobi vzdy. Napr. pol roka, je jedno v akom obdobi, auto ukazuje zhavenie, nazhavi, zhasne, nastartujem. A potom zrazu sek, a tyzden to kludne nejde. Potom zas zacne. V servise menili relatko, ale bez uspechu.
To sa vsak zmenilo minuly tyzden, nielenze totiz zhavenie prestalo ukazovat a teda aj zhavit, ale po "rucnom" nastartovani mi zacne zhavenie blikat. Blika cca. 4-5 minut potom zhasne.
Netusite niekto cim by to mohlo byt? Cital som viacero rad, ze by to mohlo byt spinacom brzd, ale mne brzdove svetla svietia. Samozrejme komplet rele som dnes vymenil za nove, ale je to uplne to iste stale.
Budem vdacny za kazdu radu, uz z toho zacinam byt zufaly. Samozrejme riesenie ist do servisu, ale vzdy ked som s niecim bol v servisu povedal som im aby sa pozreli aj na toto, a bud nevedeli cim by to mohlo byt, alebo tvrdili ze to spravili, no zacalo to znova.

Takze nejake napady?
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém so žhavením(elektrika?)

Příspěvek od denis15 »

POdle dokumentace je relé žhavení ovládané z řídící jednotky žhavení-pokud je relé vyměněné, pak projít kontakty u relé (kostry atd) a kouknul bych na teplotní čidlo-vadné nebo ujeté hodnotama.
Jinak to s tím žhavením (blikáním) znamená u VW a jejich koncernových vozů většinou vadný brzdový spínač spínač a nebo někdo dal 1vláknovou místo 2vláknové žárovky-viděl jsem to nesčetněkrát, ale toto pravděpodobně nebude problém Feldy.
S 1,9D nemám zkušenost, ale napíchnout by snad měla jít a tam by ses dozvěděl snad víc. To že to bliká může znamenat, že už je načtená závada, protože z toho relé je zavedena zpětná vazba do jednotky, aby věděla, že je relé sepnuté a funkční.
Pokud máš možnost zajet někam si vymazat závady, odpoj čidlo teploty a pokud to bude žhavit, je hyn na 99% čidlo, na 1% jednotka.
breta1 - FK

Re: Problém so žhavením(elektrika?)

Příspěvek od breta1 - FK »

Obvody žhavení u feldy jsou tak jednoduché, že na to musíš přijít sám.
Tady je část zapojení, kterou potřebuješ, potřebná místa na změření jsem označil A,B,C.
http://sklad.obrazku.cz/obr402178_haven.png
Když ti to nebude žhavit, a jak říkáš necvaká relé, nejdřívě změř napětí na A (musí být 12V), v místě B se musí objevit nula, když ne, podívej se přímo na kontakt C z ŘJ, tam musí být také nula.
Změřením napětí v těchto 3 místech ti jednoznačně odhalí závadu.
Jozef24

Re: Problém so žhavením(elektrika?)

Příspěvek od Jozef24 »

..co sa tyka premerania, skusim to hned z prace..inak som vcera skusil odpojit cidlo teploty, cize rele malo zopnut pri kazdom starte, ale nic.
O tom brzdovom spinaci viem, ale mne zadne brzdove svetla svietia. Takze tym to asi nebude.
58532 - FK

Žhavení

Příspěvek od 58532 - FK »

Zdravím včera se mi vyskytl takovy problém- příjdu do auta, otočím klíček a kontrolka žhavení nikde, objevila se až asi po desatem pokusu, dneska rano to samé, a při pokusu nastartovat bez žhavení sem taky neuspel, nevite nekdo cim by to moho být? :(
Uživatelský avatar
Chose
Příspěvky: 324
Registrován: stř 04. bře 2009 21:49:20
Bydliště: Hroznová Lhota

Re: Žhavení

Příspěvek od Chose »

Vadný snímač teploty chladící kapaliny ;)
Felicie 1.3 BMM 50kw,romantická červená
58532 - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od 58532 - FK »

dik, a je to jiste nebo muze byt i jina moznost?
vlastne s tim by mohlo byt spojene i to ze jsem v lete pri zahratem motoru nemohl nastartovat a i to ze i ted kdyz je venku chladneji a jedu treba i delsi trasu tak ze mam na teplomeru pres 90, spis kolem 100? a je tech cidel vice druhu nebo jenom jedno? moc se v tom nevyznam, budu rad za kazdou radu
nebulus - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od nebulus - FK »

Ak odpojíš 4 drotové čidlo pri hlave motora ( so zeleným prúžkom by malo byť ) tak to musí žhaviť, tým sa simuluje -50 stupňov ( tuším :D ). Ale skôr môže byť vadné relé žhavenia, poistka 50A, alebo spínačka. Pri teplom motore felda horšie chytá, to je bežná vec a je to práve preto, že žhavenie vtedy nezapína. teplota nad 90 nie nič tragické. Napichni to na Vag, jedna vec je teplota na palubovke a druhá to čo ide do riadiacej jednotky motora a podľa toho sa riadi žhavenie. Mne odišli už dve čidlá teploty, ale zakaždým ukazovali menej, takže mi to žhavilo skoro vždy.
58532 - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od 58532 - FK »

tak tim cidlem to nebude, dneska se mi to stalo o5, po asi peti miuntach usilovneho toceni klickem s obcasnymy pauzmi se to zase vzpamatovalo, nevite nekdo ktere relatko by to mohlo byt?
nebulus - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od nebulus - FK »

Relé žhavenia alebo vadná spínačka.
58532 - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od 58532 - FK »

a nevite nekdo nahodou ktere to rele by to mohlo byt? at nemusim hledat nekde v knihach? dik moc
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení

Příspěvek od Kovi »

rele žhavení je přímo u pojistky 50A v motorovém prostoru kousek od "ŘJ"
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
nebulus - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od nebulus - FK »

Je to v spoločnom kryte s RJ. :cat:
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení

Příspěvek od Kovi »

dyt řikám "kousek" :)
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
nebulus - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od nebulus - FK »

Ja len aby si to nepomýlil s poistkamy sahary :D
Návštěvník

Re: Žhavení

Příspěvek od Návštěvník »

Prosim vas pri akej teplote ma felda este žhavit? Dakujem.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení

Příspěvek od Kovi »

Tuším že 65 - 70 °C je strop
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Návštěvník

Re: Žhavení

Příspěvek od Návštěvník »

Mne to pri 70 stupnoch na pristrojovke stale žhavi.Zhasnem motor ,teplota je na 70 idem do obchodu a ked pridem za 5 minut auto žhavi a samozrejme ide dalšie 2 alebo3 minuty na sytič.Zda sa mi to nie celkom v poriadku.Feldu som kupil synovi,ma ju iba dva tyždne.Asi by sa zišlo odmerat odpor čidla pri roznych teplotach,len neviem ake to ma mat hodnoty.Inak zatial dakujem.
nebulus - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od nebulus - FK »

To je dobré že žhavý aj pri 70st, bez toho ťažko chytá.
Návštěvník

Re: Žhavení

Příspěvek od Návštěvník »

Hm to je teda na prd.Ked bude behat po meste a zakaždym,ked zastavi a potom naštartuje tak to vždy pojde na sytič. Spotreba asi pojde dost hore.Neda sa to nejak oklamat? :scratch:
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení

Příspěvek od Kovi »

Možná čidlo už je v hajzlu....oklamat se to dá...prostě jen odpojit sytič....Nebo protože je to na podtlak tam dát EP ventil a ovládat si ho sám
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Návštěvník

Re: Žhavení

Příspěvek od Návštěvník »

Asi maš pravdu,že bude čidlo zle.Len keby som vedel ake hodnoty odporu ma mat aby som ho mohol zmerat.Menit veci len tak naslepo neni moc ekonomicke.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení

Příspěvek od Kovi »

Zkus to tu prohledat...myslím, že se tou řešilo jaké jsou hodnoty dobrého. resp nového čidla
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
nebulus - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od nebulus - FK »

Aký sýtič, to je iba zvýšený voľnobeh. Čidlo má samostatné dva vývody ( jeden pre RJ a druhý pre budík teploty )a zelené by malo mať na obidvoch rovnaké hodnoty odporu. Ale aby si sa potom nečudoval že bez žhavenia bude štartér točiť možno 5 a viac sekúnd, miesto šklbnutia pri nažhavení.
Návštěvník

Re: Žhavení

Příspěvek od Návštěvník »

Nebulus si si isty,že je to iba zvyšeny volnobeh? To by som ho kludne vyradil.Ja mam pocit že to nejak meni aj predvstrek.Kedysi som mal fiat a na tom to tak bolo.
nebulus - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od nebulus - FK »

Tak sa uvádza v literatúre a je to z dôvodu hladkejšieho chodu pri studenom motore.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení

Příspěvek od Kovi »

No i tak bych bylo nejlepší sehnat si EP ventil. Třeba co se používá na LPG soustavu. A můžeš si pak "sytič" zavírat jak ty budeš chtít.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
nebulus - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od nebulus - FK »

Nepotrebuje nič, stačí mu tuším 70ohmový odpor. Ten zapojí miesto pôvodného ventilu, nech RJ nemá zapísanú chybu. A vypínačom si zapínať voľnobeh podľa potreby.
Radim

Re: Problém se žhavením

Příspěvek od Radim »

chtěl bych se zeptat, proč se u Feldy 1,9D rozsvítí kontrolka žhavení na několik sekund i při letních teplotách (je to stejné jako u novějších aut během žhavení v mrazech), pokud se startuje za studena a u novějších aut se kontrolka v létě rozsvítí při studeném motoru asi jen na 1s, takže se může ihned startovat. Vysvětlil by mi to někdo?
nebulus - FK

Re: Problém se žhavením

Příspěvek od nebulus - FK »

Lebo Felda má predpotopný :D komôrkový motor, ktorý potrebuje riadne žhavenie z princípu svojej konštrukcie.
Podryx - FK

Re: Problém se žhavením

Příspěvek od Podryx - FK »

Podobné problémy jsem měl i já po výměně všech relátek v motorovém prostoru jsem měl klid asi na púl roku, ale před dvěma dny mi přestali jít náhle hodiny a nesvítí žhavení.

Vzpoměl jsem si že jsem si před tím hrál se zapalovačem držel jsem ho zmáčknutý nějak se nechtěl rozpálit a druhý den přijdu do auta a hodiny stojí a žhavení nesvítí?

Ví někdo jaká pojistka tohle má na starost či co to může být?



Díky ;)
Odpovědět