Felicia 1.9D studeny start

AEF
lubos55 - FK

Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od lubos55 - FK »

Zdravim forum,mam problem so studenym startom mojej felicie.Tato zavada sa prejavuje nasledovne.Ked auto stoji aspon 5 hodin pridem nazhavim dvakrat a startujem.Motor naskoci na dve prevalenia bez problemov no tacky su odhadom podla rucicky okolo 800 a asi za cca 5 sekund pekne nabehnu na cca 1100 presne na hodnotu s predsuvnikom ked je motor studeny.V tomto stave je vsetko OK nieje citit ziadne trasenie ako ked nabehne na tych spominanych cca 800.Ked teraz motor vypnem a hned nastartujem hned nabehne zvyseny volnobech cca 1100 a motor si pekne pradie.Po cca 3 minutach vypne predsuvnik a otacky pekne klesnu na 960 podla VAG-u.Tento vikend som dal vymenit rozvody vsetky zhavice NGK a myslel som ze tento problem ustane.No zial nadalej pretrvava sice v mensej miere ale proste si myslim ked je vonku +2 tak ten motor musi nabehnut a viem ze nabiehal nakolko to bola otcova felda bez kadejakeho drglovania.Myslim ze podtlak pre ovladanie predsuvnika sa berie z brzdoveho systemu a ako tu mam vlakno s nadpisom divne brzdenie nemoze byt prave tento podtlak spolocnym problemom jednak brzdenia ako aj tohto startu????Dakujem za rady.
nebulus - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od nebulus - FK »

Teplota vo Vagu sedí s reálom?
Ten predsuvník sa ovláda el. mag. ventilom, možno blbe ten.
lubos55 - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od lubos55 - FK »

Cidlo origo zelene a teplota sedi s Vagom.Ano podtlak spina el.mag .ventil to znamena ked je zopnuty mal by byt vyradeny predsuvnik a motor by mal tocit 960 ot.Ked je vypnuty mal by byt zaradeny predsuvnik studeny motor a zvyseny volnobech 1100.Skusim este odpojit hadicku od ovladaca predsuvniku teda bude ako keby stale aktivny zvyseny volnobech a uvidim ci hned nabehne zvyseny bez drglovania.Ak ano to by potom znamenalo ze prepusta el.mag ventil rezp.uzavrie sa za tych 5 sek co drgluje motorom.Chapem to dobre???
lubos55 - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od lubos55 - FK »

Takze nove zistenie.Vcera vecer z prace auto stalo 8 hodin ,teplota vonku -2C a pred startom som odpojil hadicku od ovladaca predsuvniku,co je v podstate stav zvysenych otacok.No ziadna zmena,prvych par sekund asi 3 motor drgluje na otackach asi 800 z vyfuku ide biely dym-zle spalovanie a potom pekne stupnu otacky na cca 1100 a je klud.El mag.teda funguje a neprepusta nakolko som necitil ziaden podtlak prstom na hadicke.Tak som hadicku nasadil nazad a po cca 3 min oskrabavania okna sa vypol predsuvnik a otacky klesly na 960.Dnes po svetle som kontroloval este volu medzi tiahlom predsuvniku a lankom , vola nepatrna tam je cize mechanicky lanko branit ovladacej pake nemoze.No a teraz babo rad.
nebulus - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od nebulus - FK »

Tak potom môže byť zrada dnu v čerpadle....
lubos55 - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od lubos55 - FK »

Dakujem za zaujem o pomoc.No dufam ze nebude problem v cerpadle,to by ma asi piclo.Teraz som do toho vrazil 250E rozvody ,zhavice ,drazkovy remen druhy altiernator + robota.Jazdit sa s tym da len ma stve to prve natocenie za studena po dlhsom odstati.Nemoze mat na to vplyv nastavenie potenciometra???Evidentne podla farby nim bolo robene a ,urcite nieje niekde v strede ale podla pohladu v jednej z krajnych poloh.Vo vagu inak ziadna chyba nieje hlasena.Hodnoty napatia vo vagu pozriem cez vikend.Pisalo sa tu toho o tom uz hodne ,ale aj tak sa spytam.
-ma v mojom pripade zmysel skusit natocenie potenciometru??
-nastavenie prevadzat pri teplom motore beziacom ,alebo staci iba pri zapnutom kluciku??
-spravne hodnoty vo vagu su 0.3V bez stlacenia plynu a 4,7V max plynu??
-v pripade inych hodnot skusit dostavit podla vagu,alebo podla sluchu??povodnu polohu samozrejme dokonale oznacit

Dakujem za odpoved
nebulus - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od nebulus - FK »

Ja som mal čerpadlo na repase, základná cena je 200E ( plus 150E za súčiastky )..... A potom som aj tak musel potenciometer poštelovať, lebo motor trhal v nízkych otáčkach. Potenciometer stačí nastaviť pri zapnutom zapaľovaní, pre každý motor môžu byť vhodné hodnoty kúsok iné.
Možno je chytený vstrekovač....našťastie cena diagnostiky je vcelku lacná.
Vratislav - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od Vratislav - FK »

Dá se říct že jsem měl stejný problém. Typoval bych že ti padá nafta. Na filtru ten plastový ventil, pod nim je o kroužek. Dál jsem nový, ale ne origo ten stojí 60 kč a je na prd. Normální 16 x2 a musí ti ten ventil tam jít dost na těsno. Nesmí tam vklouznout jak do maminy. Otevři ten filtr a mrkni dovnitř, jestli tam neni nafta tak tam je ten problém.
Vráťa
lubos55 - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od lubos55 - FK »

Dakujem za ochotu.Dnes som sa ktomu nedostal.Mal som v plane to napojit na VAG a skusit postelovat potenciometer,rezp.najskor preverit hodnoty vo vagu.Nejako ma zmorila nadcha a dnes cely den leje ,jak z nosa tak z oblohy ,tak som sa na to vykaslal.Inak trysky maju dva roky a boli dane nove.Ohladne padania nafty- neviem ci je to spravne pre tento pripad ,ale mozem to preverit.Auto inak pekne naskoci na drnc ,ja neviem snad jednu otacku startera a potom ako som uz pisal za 2-3 sekundy otacky 750-800 a skoci do normalu na tych cca 1100 ot.Keby padla nafta pre filter alebo zavzdusnenie nebol by prejav -motor ani nenabehne a ked nabehne za kratky cas vybehne do otacok a skape???
Ja uz asi tusim aky to bude mat scenar.Teraz pride oteplenie ranne teploty budu plusove a bude razom do dalsej zimy bez problemov.Co som sa pytal okolia ohladne rad aj chlapika co robil rozvody tak take odpovede ze sak je to stary diezel,to je v norme,nech si pohrgluje mi pridu trosku z cesty.Neverim ze sa to neporiesi a tiez neverim ze je to OK.
lubos55 - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od lubos55 - FK »

Dnes som opat skusal riesit moj problem.Medzicasom boli ranne teploty okolo +5C a auto pekne hned nabehlo na zvyseny volnobeh tzv.sytic.Dnes do rana trosku primrzlo a opat sa popisovany problem vratil.Poobede som dal auto na VAG ze preverim ten potenciometer.Noha z pedalu dolu napatie 0.38V pedal na podlahe 4.6V tu si myslim je vsetko OK.
Vsimol som si este jednu vec kde by som chcel niekoho poprosit ci by mi vedel v reale preverit jednu vec.Pred vymenou rozvodov sa mi poskodila volnobezka alternatora ,Vzhladom na cenu volnobezky som zvolil variantu kupu druheho altiku presne rovnakeho z jazdenej feldy.Pred vymenou rozvodov a altiku som mal pocit ze spravne funguje zatazovy regulator to znamena pri poklese otacok pri zatazi sa ako keby automaticky vplyvom zataze zvysili aby boli konstatne.Prakticky overene -zaradim jedna mierne rozbehnem auto dam dvojku a nepridam plyn.Tu sa mi vtedy zvysili otacky asi na 1040 same.Teraz ked to iste urobim tak mi otacky nestupnu ostanu mierne znizene pod volnobezne.
Niekde na fore som cital ze predsuvnik sa ma aktivovat pri zatazeni kedy by mohol motor zhasnut a tiez pri pustenu pedalu z otacok na volnobezne.No mne sa snim nic nedeje.Je to takto v poriadku ,alebo mam tam nejaky problem????
nebulus - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od nebulus - FK »

Mne to pripadá ako nejaký mechanický problém, že niečo pri chlade zatuhne a predsuvník nefachčí ako má. Ja som si všimol že sa mi zapína pri studenom štarte a beží zopár minút. Za jazdy neviem posúdiť, otáčkomer nemám a v tom rachote sa to stratí :D
lubos55 - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od lubos55 - FK »

Dakujem,to by sa muselo nieco zasekovat priamo v cerpadle,nakolko som urobil test ze som odpojil podtlak od ovaladaca predsuvniku ,predsuvnik som preveril rucne ci je vysunuty a startoval.Vysledok to iste.Ale ako som pisal vyssie bol den ked bolo rano +4C a motor nabehol hned na zvyseny volnobech.
Mozno by som to pripisoval zhavicom NGK ktore mozno sa mozno pomalsie nazhavia,nakolko ked nazhavim 3x a pockam na klapnutie rele je tam citelny rozdiel Pred tym tam boli Bosch ktore postupne odchadzali a daval som tam nejake lacne talianske no teraz ked sa robili rozvody som dal vsetky NGK.Asi som mal ist radsej do BERU bodla videa na youtube sa fakt najrychlejsie nazhavia.
Este by ma zaujimal ten predsuvnik ci sa nema kratko aktivovat pri velkej zatazi a pri pusteni plynu z otacok,nepreveroval to niekto???Zrejme uz taketo felinky moc po cestach nebrazdia.Dakujem
wladdo - FK

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od wladdo - FK »

nevies prosim com si mal chybu lebo ja maam podobnu
Uživatelský avatar
Wakis
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 18. čer 2015 9:01:20
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od Wakis »

Zdravím, mám taky problém se starty, ale je celkem jedno jestli je studený nebo teplý, startuje to pořád stejně naprd :-D startér točí o něco pomalejc než by měl, a po několika otáčkách začne motor škytat a pak až chytne. chová se to uplně stejně když je venku 15C i při -2C ... Všechny filtry i ventil na naftovým filtru mám nový, a řekl bych že po výměně toho ventilu se to hodně zlepšilo, ale jen na pár startů a teď už je to zase jako dřív... je ještě nějaká jiná častá závada kuli který by mohla padat nafta? .... ale když auto chcípnu a hned začnu zase startovat, tak to trvá taky dlouho, než chytne.
další problém je s předsuvníkem... motor má po studeném startu malý otáčky cca 800 a když se dotknu plynu tak se předsuvník hne, otáčky stoupnou tak na 1100 a tak za 3sec se zase vrátí a otáčky spadnou na 800 ... když je motor teplý, tak jsou pořád na 800... čidlo teploty mám zelený...
A nebo je někdo na vysočině kdo má zkušenost se štelováním tohodle motoru? a byl by ochotnej se na to podívat? :-)
Pickup 1,9d 47kW (pracant), BMW E46 325i 141kW (Daily) ... oboje mám rád stejně ;-)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od pipo444 »

tak padanie nafty zistíš tým že dáš od filtra ku čerpadlu priehladnú hadicu a zbadáš. ja mám pre istotu spätný ventil pri nádrži na hadici.
žhaviče máš dobré ? teda žhavia všetky 4 ? najlepšia kontrola je vybrať von a kuknúť jako žhavia. mali by len konce.
zlé teplé štarty možu byť sposobene aj zlým nastavením rozvodov, čerpadlo je na to velmi citlivé. treba na to fachmana
podtlakové hadice máš OK ? nikde nieje prasknutá, dieravá, volný koniec.... ak to chytá kdesi luft tak budeš mať stále nízke otáčky. avšak pri studenom štarte sa majú zvýšiť a to na 3min. alebo dokial sa motor neohreje cca na 70°C. takže skontroluj to. ak sú staré tak je dosť možné že na koncoch kde sú nastrčené je to popraskané.
ak slabo točí štartér tak to môže byť chyba už samotného štartéru (je unavený, treba repas a namazať), slabá kapacita baterie, zlé kontakty sa silových kábloch atd.
Uživatelský avatar
Wakis
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 18. čer 2015 9:01:20
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od Wakis »

hmm, dobrý nápad s průhlednou hadicí, to bych mohl zkusit ;-) ... žhaviče nevím, protože se mi nechtěj rozdělávat všechny ty kovový hadice od vstřiků, abych se k žhavičům dostal :-D ale když nenažhavim, tak to nechytne, a když žhavim třeba 3x, tak je to uplně stejný, jako když žhavim 1x .... rozvody byly prý dělaný, tak je mžný že to někdo sprasil, ale právě že najít toho fachmana se mi nedaří :-D a ty podtlakový hadice to vůbec nevim, to jsou ty jak vedou z posilovače brzd? nebo ještě nějaký jiný? ... co když bych je zkusil všechny vyměnit za tvrdší Festo pneumatický hadice (jsou z snad nezničitelnýho materiálu :-D ) to bych pak mohl netěsnosti vyloučit, a třeba by to i pomohlo :-) ... a ten startée jsem měl celej rozebranej, vyčistil jsem ho, prostříkal kontakty kontaktolem, a pak to točilo líp, ale stejně to nechytalo... tam budu muset nejspíš vyměnit celej ten drát od baterky (je zoxidovanej až kdo ví jak daleko pod izolací) ale mám dojem že s tím chytáním to nemá moc společnýho :-) ... zatím děkuju za rady, vyzkouším ty hadice a uvidí se :-) ... a jinak fachman se pořád může hlásit :-D
Pickup 1,9d 47kW (pracant), BMW E46 325i 141kW (Daily) ... oboje mám rád stejně ;-)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od pipo444 »

tú hadicu určite skús ;) ak tam budú bubliny alebo velká bublina po dlhšom státí tak vieš kde máš hladať.
tak ešte je metóda merania prúdu do žhavičov. teda kliešťový DC ampérmeter a zmerať koľko Ampér ťahajú. ak sú funkčné všetky, tak jedna žere ale 8A teda celkovo 32A +-nejaké drobné :D ak sú KO tak to bude značne menej. (ja som pri zlých nameral niečo málo cez 20A)
tie podtlakové áno to sú tie co sa napájakú na tu tvrdú od posilovača, sú malého priemeru a idú do dvoch ventilov a potom do EGR a do toho predsuvníku. ešte je tu možnosť že niekto pohol tým potenciometrom na čerpadle s 3 káblami, to zbadáš že farba na šrobikoch bude olupana. potom to aj tak nejak funguje.
na to čerpadlo treba fakt nájsť poriadneho odborníka, ktorý má na to vybavenie a nastaví to presne na stupne ;)
inak ten kábel ku štartéru treba opraviť - vymeniť, prechodový odpor sa hreje a vzniká na ňom ubytok napätia čo nieje dobré. potom aj štartér môže slabšie točiť. kostra taktiež musí byť čistá a kábel OK. Ked budeš meniť kábel tak vymeň aj oká na batérii ak na štartéri. môžeš dať aj silnejší kábel , prierez 50 mm štvorcových
Uživatelský avatar
Wakis
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 18. čer 2015 9:01:20
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od Wakis »

takže nové poznatky, start je teď už mnohem lepší, dalo by se říct i normální (když nepočítám trochu pomalejší startér) ;)
Šel jsem po těch hadicích podle rady, a jak jsem za všechno tak tahal a kroutil, tak jsem si všiml, že s přepadovýma hadičkama na vstřikách se dá celkem lehce točit dokola (směrem nahoru a dolů držely fest) ... tak jsem je vyměnil za ty pneumatický hadice, a paráda :mrgreen: zítra uvidím jak půjde ranní studenej start, teď jsem měl lehce zahřáto.
No a k předsuvníku: když jsem podtlak. hadičku vytáhl, tak se hned zvýšili otáčky... hadičku jsem ucpal prstem a byl v ní pěknej podtlak, takže asi těsní dobře.... když jsem lehce přidal plyn, tak podtlak zmyzel a cca za 3sec se zase objevil. takže problém musí být už v tom, co ten podtlak řídí... to dělá ten potenciometr? jo a barva na těch šroubkách se mi zdá že je odtrhlá ( je v jednom kuse, ale přilepená jen na šroubku, na tělu potenciometru nedrží )
Pickup 1,9d 47kW (pracant), BMW E46 325i 141kW (Daily) ... oboje mám rád stejně ;-)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od pipo444 »

no aj cez prepadove hadičky na vstrekoch može nafta padnúť, no neviem či je dobrý nápad dávať tam tie plastové pneumatické, predsa len je tam teplota ;) ja som kúpil pretkávané a max. spokojnosť.
s predsuvníkom som sa asi sekol, funguje to teda naopak presne ako si napísal (otáčky zvýši ak nieje podtlak). takže hadičku daj naspäť a skús odpojiť konektor na ventile čo otvára podtlak pre predsuvník (nájdeš ho ked pojdeš po hadičke). ak volnobeh zvýši, tak je zblbnutá RJ no ak sa nič neudeje take je KO ventil a je stále otvorený :)
tak ak si neni prvý majitel je možné že niekto laboroval aj s tým potenciometrom.jeho nastavenie sa dá zistiť aj pomocou VAGu, niekto jeho pohnutím vyrieši dymivosť a trhavosť....
Uživatelský avatar
Wakis
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 18. čer 2015 9:01:20
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od Wakis »

tak uvidím co vydržej, zatím se mi nestalo, že by něco takhle hadice nezvládla ;-) výrobce udává pracovní teplotu -30 až +60 ale řekl bych že vydrží o dost víc...
zkusím se na to ještě podívat zítra ;-) .. jen hýbat s tím potenciometrem mám trochu bobky, aby se to ještě nezhoršilo :-D ... asi napřed zkusím diagnostiku, to už jsem někde taky četl tady na fóru :-)
Pickup 1,9d 47kW (pracant), BMW E46 325i 141kW (Daily) ... oboje mám rád stejně ;-)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od pipo444 »

tak ja som mal takú hadicu plastovú na kompresore blízko valca bola nasadená a teplota toho ztlačeného vzduchu ju roztopila a roztrhla tak išla preč :D
aký chod má motor ? vela sa s tým nemá hýbať, ak možno vôbec lebo to rozšteluješ. dá sa to nastaviť aj pomocou VAG tam sleduješ napätie a popr. nastaviť.
ale najprv vyskúšaj otestovať ten ventil či zaviera vôbec. potom rieš potenciometer ;)
Uživatelský avatar
Wakis
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 18. čer 2015 9:01:20
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Felicia 1.9D studeny start

Příspěvek od Wakis »

tak jsem se přesunul do jiného tématu.....(Rady,tipy,problémy a vše kolem startování )..... protože teď je už celkem jasný problém s potenciometrem a snímačem teploty motoru ;-) Tak ať se to neřeší ve všech tématech
Pickup 1,9d 47kW (pracant), BMW E46 325i 141kW (Daily) ... oboje mám rád stejně ;-)
Odpovědět