Za tepla nestartuje,ale zhavi.

AEF
VLADON
Příspěvky: 5
Registrován: stř 19. říj 2016 10:53:40

Za tepla nestartuje,ale zhavi.

Příspěvek od VLADON »

Ahoj Vsem,

par let jsem tu nebyl a musel se znovu zaregistrovat, ani nevim zda jsem tu předtím byl jako Vladon a nebo LADA3.
Kazdopadne mam poslední 2-3 tydny co jezdim takovy problém:

Auto za studena startuje uplne na brnknuti. Za tepla nejprve startovalo hodne spatne, ted uz vůbec. Zhavice jsem mel vymontovane a každý zvlast zkousel nažhavit na baterce a OK. Motor se mi v poslední době zda ze ztratil tak tretinu vykonu, včera se mi dokonce stalo, ze me při rozjezdu 2x chcipnul, jakoby ztratil kroutak. Poprvé jsem stal nastesti na mirnem kopecku, takze jsem to poslal dolu a nastartoval přes rychlost, podruhe me musel roztáhnout na lane.

K tomu startovani přes rychlost: Když je motor teply a nestartuje, staci když je auto jen lehce v pohybu a když nastartuji přes rychlost, naskoci jako hodinky.
Starter který mi nedavno odesel, mam ted jiny, který toci vyrazne lepe nez stary,takze startérem to urcite není.

Včera uz jsem ze zoufalstvi zkusil vymenit i palivovy filtr. Po spusteni z kopce, motor naskocil a vzapeti chcipl.
Predtim jsem novy filtr az po okraj naftou a ještě natahl naftu z nadrze do predradneho filtru, který pouzivam jednak aby hlavni filtr dele vydrzel a druhak abych mel prehled o hladine nafty zda nepada. Auto jsem spoustel z kopce několikrát, pokazde chytl, chcipl a tak porad dokola, odhadem jsem ho takhle startoval cca 100m, nez se cerpadlo odvzdusnilo. Potom bez problemu na start přes rychlost startoval okamzite,ale startérem nic.
Auto jsem zaparkoval do garaze, vecer nez sel spat jsem zkusil ještě ho natocit a nic, ani neskytl.

Dnes rano jsem zkousel startovat a nic, toci,ale nechyta, není poznat ani sebemensi snaha.
Ted jsem zkousel po dobiti baterie nažhavit rucne pripojenim +12V z baterie na zhavice, opet motor uplne mrtvy.
Zkusil jsem pro jistotu povolit matice u vstriku, všechny 4 vstřiky mokre.
Zkousel jsem i posunout predvstrik cerpadla, opet uplne mrtvy. Protože mam garaz z kopce, nechci otravovat souseda, aby me zkousel roztáhnout na lane,ale myslim ze bych snad nastartoval,ale nepovazuji to za reseni.

Včera jsem se na VAGu dival, potenciometr zateze plynu ukazuje 0,44V, coz je myslim malo,ale na start by to nemelo mit zadny vliv ne ?
Zkousel jsem i start kdy jsem rucne mackal ten sytic, rsp. jestli chápu jeho funkci spravne jsem defakto sytic vypnul zatazenim za lanko.

Ještě podotykam ze jsem donedavna jezdil na vyfritovany olej smichany s naftou, dojizdel jsem nejae stare zasoby,ale ted poslední dve nadrze jsem jezdil na cistou naftu.

Omlouvam se za mensi roman, snazil jsem se detailne popsat co me napadlo. Napada nekoho kde by mohl byt problém? Ja si myslim ze to bude asi čerpadlem.
Pak me ještě napadlo, pokud by byl vadny jeden vstrik, jestli by to mohlo mit na něco vliv,ale moc se mi to nezda. Spis si opravdu myslim ze to cepradlo.
VLADON
Příspěvky: 5
Registrován: stř 19. říj 2016 10:53:40

Re: Za tepla nestartuje,ale zhavi.

Příspěvek od VLADON »

Ještě pridam dodatek.

Při pocatku problemu se ze zacatku stavalo ze po delší době kolisaly volnobezne otáčky, pak to prestalo,ale volnobezne se mi zdaly dle budiku kolem 800.

Ted před chvili jsem auto nastartoval ze jsem do sani splichnul cistic na brzdy a během 2 vterin startovani chytlo.
Asi po po 5 minutach jsem to chcipl a hned zkusil nastartovat a chytlo to.
Pak jsem to nechal bezet asi pet minut a znovu chvipl a zkusil start a uz to chytlo o poznani hur.
Vyjel jsem ven na kopec, chcipl to a zkusil start, uz to chytlo opravdu po delší době, chyta to, jako když je to zavzdusnene, urcite ten stav znate a netřeba to rozvadet.
Pak jsem dojel zpet domu asi 1km a v garazi uz jsem zcela teply motor nenastartoval, asi po 5 vteřinách jsem startovani vzdal.

Ted je auto na nabijecce a na VAGU jsem nameril otáčky na sytic priblizne 960 a volnobezne 800.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Za tepla nestartuje,ale zhavi.

Příspěvek od pipo444 »

ahoj. to je dosť zaujímavý problém,no keď píšeš že žhaviče sú dobré, aj štartér - dúfam je tam Bosch 1,8kW originál a nie z 1,3MPi ten slabý 1kW na to pozor !
potom predvstrek - základné nastavenie pomocou značiek ale je aj presnejšie pomocou stroboskopu ( u niektorých špecialistov na diesle )
od filtra ku čerpadlu je dobré dať priehladnú hadicu a presne zistíš či tam ide čisto nafta alebo aj dáke bublinky
a nakoniec dodám, že ak si jazdil na iné veci než naftu, je možné že odchádza už čerpadlo a dal by som skontrolovať aj vstreky, popr. nastaviť otváracie tlaky a prečistiť.
ono ak chceš jazdiť na oleje a por. je vhodné na ten motor čerpadlo Bosch z VW 1,9D, ktoré s tým nemá problémy, zakial čo Lucas áno.
VLADON
Příspěvky: 5
Registrován: stř 19. říj 2016 10:53:40

Re: Za tepla nestartuje,ale zhavi.

Příspěvek od VLADON »

Starter original 1,8KW, hadici k cerpadlu pruhlednou zkusim, sice hladinu vidim v pridavnem filtru,ale pro jistotu..
Cerpadlo uz mam treti, dve jsem zadrel, vim ze nejsou vhodna, ja uz přes 2 roky na RO nejezdil, protože jsem si poridil skutr se spotřebou 2L namisto jezdeni na sracky, obzvlast když dosel bezplatny zdroj, chtěl jsem letos dojezdit posledních 200L.
Tlakovou pumpu s manometrem na vstřiky si budu pujcovat o vikendu, mam i druhy motor na ND, kde muzu popřípadě poskládat vstřiky, ale moc se mi to nezda ze by to bylo timto, problém vidim spis v cerpadle. Hodlam ho vymenit, nahradni mam,ale moc se mi do toho nechce, nicmene asi nebude zbyti.
Zítra si vyzvedavam i sadu na rozvody, uz nevim kdy jsem naposled menil, zase jsem si to zapomel napsat,ale 100tkm asi mit bude.

Nejvic me zarazi s jakou lehkosti motor startuje když staci ze me někdo potlaci na rovince a chytne na drc, nejsou odbornik přes cerpadla,ale prijde mi ze to nejak souvisi s tim ze ma volnobezne otáčky 800, nemam před sebou DP,ale mam pocit ze to ma byt kolem 950 ne?
Rikam si, jestli nahodou cerpadlo nenatáhlo trosku vody z filtru (nejakej bordel na dne byl) a mozna by stacilo jen zvýšit ty otáčky, popr. bohatost, ale nikdy jsem to nezkoumal,a ni nedelal. Kazdopadne vzhledem k tomu ze si to chci nechat ještě tri roky a mozna pak i na praci v lese, tak ho chci co nejdříve zprovoznit, at nemusim zneužívat sluzebak.
Napada nekoho ještě něco ? :)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Za tepla nestartuje,ale zhavi.

Příspěvek od pipo444 »

s tým roztláčaním a starým rozvoďákom zas opatrne :D
na roztlačenie mi chytilo vtedy ked sa nedalo normálne naštartovať. ale to boli vstreky KO, a na roztlačenie hneď. zaujímavé
volnobeh máš nízky, áno má byť okolo 940 - 960 ot.
zvýšenie volnobehu sa robí pri zahriatom motore a šteluje sa to tou páčkou najbližšie ku kolesu čerpadla, je tam skrutka s matkou. matku povoliť a skrtuku jemne pootočiť. šteluje sa to zrejme podla VAGu kde to ukazuje otáčky. a samozrejme aj ten potenciometer má mať svoje hodnoty,ak s ním bolo už hýbané
VLADON
Příspěvky: 5
Registrován: stř 19. říj 2016 10:53:40

Re: Za tepla nestartuje,ale zhavi.

Příspěvek od VLADON »

Takze problém vyrresen:

Byl vadny jeden vstrik, uplne zadreny,takze protikal. Vymenil jsem i cerpadlo preventivne, ted auto startuje za tepla i když ještě nezhavi, takze momentalne spokojenost.
Vsiml jsem si ze na cerpadle je v prirube ještě jedna dira na aretaci, mate někdo predstavu k cemu slouží, pro zajimavost?
Tyka se to jeceho když se serizuje na stolici?
Odpovědět