Špatné teplé starty

AEF
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Zdravím

tak jsem si všiml jedné drobnosti, která mne ovšem provázela delší dobu (jen jsem o ní nevěděl).
Mám problém s teplými starty, v následujících situacích popíšu, jak a kdy se problém projevuje.

Var. 1 - start po delší odstávce (např. ráno) - svítí kontrolka žhavení, vše je OK >> normálně startuji
Var. 2 - start při teplém motoru po krátké odstávce (např. 30s) - kontrolka žhavení nesvítí, nicméně mám tlačítko na přižhavení (bez něj nenastartuji), podržím pár s >> nastartuji
Var. 3 - start při teplém motoru po středně dlouhé odstávce (např. 5 minut - 2 hodiny) - kontrolka žhavení nesvítí, případně při žhavení tlačítkem / samotném startování začne blikat - velké problémy se startem, občas vůbec nenastartuji >> pomáhá odpojení čidla teploty, nebo po chvíli při žhavení tlačítkem naskočí

Poradí mi někdo prosím, co s tím mám sakra dělat? :hlava:

Díky
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

ak máš VAG diagnostiku, skontroluj či nieje žiadna vážna závada v RJ
poistka žhavenia 50A predpokladám že je OK
inak máš klasický príznak, kedy je zle nastavený predvstrek ( nemyslím tým že rozvody sú na značkách) !
teda za tepla je znížená dávka paliva, a čo je horšie, ak už vstreky neprášia ako majú, potom tieto dve kombinácie spôsobia zlé štartovanie za tepla.
vyhladaj mechanika na dieslové motory čo nastaví predvstrek pomocou stroboskopu ( čerpadlo už nedáva dávku presne na aretačnej značke ale kúsok za ňou ) a zároveň si nechaj skontrolovať a nastaviť vstrekovacie trysky
žhaviče predpokladám OK všetky štyry.
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Pojistka je OK.

(VAG nemám)

Dobře, zkusím někoho najít a nechat nastavit předvstřik. Tím je tedy způsobeno i to, že nestartuje hned po vypnutí motoru bez žhavení? :)
Žhaviče jestli jsou OK netuším, zkusím zjistit

Jinak díky moc za extra rychlou odpověď!
Naposledy upravil(a) MikroTik_ dne stř 02. lis 2016 18:10:41, celkem upraveno 1 x.
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

jo je to tak. ja som mal auto u jedeného mechanika čo menil tesnenie pod hlavou, teda rozvody boli povolené, po oprave dal rozvody iba na značky
keď som na aute odchádzal domov, za studena štart na šup
po chvíli sa to ohrialo a zdochol som motor
a potom ani za pána naštartovať, strááášne dlho to točilo a potom chvalabohu odpálilo
klasika, zle nastavený predvstrek. tak som to dal odborníkovi a ten to pomocou stroboskopu nastavil
ale 5 rokov vzad po kúpe auta bol podobný problém, no to boli zasraté vstreky, tak ten istý mechanik ich čistil a nastavoval
ono čerpadlo pomaly ako sa ohrieva uberá predvstrek a teda aj motor stíchne. ale určitý tam musí byť aby to dobre štartovalo a išlo.
odvtedy mám pokoj a nemám problém naštartovať hocikedy a hocikde :)
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Ok, zkusím zítra zavolat do servisu a případně tam i zajet :)

Díky a dám vědět, jak to dopadlo

//Zatím mi v jednom servise řekli 1500,- a v druhým, že to nedělají... Tak nevím teda co je tady v Brně za servisy :? :?
Pickup 1.9D
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Tak mám další problém.

Jednak mi zatím ve všech servisech za seřízení předvstřiku řekli částku 1000 - 1500,-, tak nevím, jestli jen nehledám špatné servisy... :(

No a teď ten problém, včera jsem musel zajet na STK. Nejdříve mne vyhodili, že mám odpojený EGR ventil, což jsem vůbec netušil.Byla odpojená hadička co vede do podtlakového ventilu, na ventilu 'čepička' a v hadičce šroubek.
Tak jsem tedy zpátky zapojit a jel na druhý pokus. To jsem nakonec prošel, ale byl jsem velice důrazně upozorněn a příliš vysokou kouřivost. Nikdy předtím ale auto ani malinko nekouřilo. Tak jsem to neřešil, zase odpojil EGR a frčel domů.

No nicméně teď tedy ten problém. Dneska sednu do auta a hle - nechce naskočit. Startér se točil strašně těžce a kontrolka baterie silně pohasínala. Nakonec jsem to natočil - nicméně jsem si všiml, že auto začalo bíle dýmit. Tak jsem to pořádně okouknul, auto dýmilo tak středně. Po přidání plynu jsem měl za autem černý flek. Je pravda, že dneska bylo dosti chladno, tak bych to mohl přiložit nízké teplotě, ale nevím...

Když jsem chtěl teďka večer nastartovat, tak nic. Startér točil stále velmi těžce (hm... hm... hm... [nomrálně hm.hm.hm.hm]) a nenastartoval jsem.
Že by odešel startér? Nebo by to mohlo souviset s tím předvstřikem?

Neví někdo, co s tím? Zítra ráno zkusím ještě proměřit žhavičky.
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

vysoká dymivosť môže byť spôsobená zlým predvstrekom ale aj špinavým saním a EGR ventilom. som otvoril sanie a samé sadze s olejom tam boli. takže to chcelo všetko pekne očistiť v riedidle. a normálne nánosy pomaly až na sacích ventiloch :o

biely dym je teraz v zime normálny, aj to že keď pridáš u studeného motora trocha viac plyn, tak sadze vyletia.

žhaviče nie je na škodu skontrolovať, samozrejme teraz v zime je dôležitá aj baterka, takže zmeraj aspoň napätie na nej. a skontroluj aj správne dobíjanie. ten altík Bosch čo tam je dáva stále okolo 14,2 až 14,4V. ak je samozrejme všetko v poriadku. štartér sám o sebe by drhol jedine ak by boli vychodené puzdrá v ktorých je uložený rotor.

cena za nastavenie je trocha viac než som čakal, každopádne ako vieme zistiť že to nastavia pomocou stroboskopu ? niekto trúfalý to môže nastaviť aj sám "od ucha" po pol milimetri hýbať so stredom čerpadla, no presne to aj tak nebude úplne. no je to piplačka..
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Sání mě taky napadlo, tak jsem ho demontoval a vyčistil. Samozřejmě totální bordel, do teď to mám na rukách... Zaskočila mne jenom jedna věc, ve na ventilech bylo vidět, že tam je lehce olej, v tom čtvrtém (nejblíže rozvodům) jenom 'saze'. Stejně tak v potrubí sání, první tři (směrem od EGR) mazlavé od oleje, ten čtvrtý od sazí - nemazlavý. Trošku mne to zaskočilo a podle mne by to asi chtělo vyčistit komplet motor, ale to bez garáže v zimě dělat fakt nebudu... :D :D
//Tak ten olej tam asi určitě nalezl z klikovky... je tam ventil pro odvětrání přímo klikovky, úplně jsem na to zapomněl :roll: :roll:

Baterku změřím, dobíjení (když nenastartuji) už ne :( Proměřím ráno a dám vědět :)

Jako s tím nastavením mě to taky zaskočilo. Čekal jsem tak 500,-, nicméně mám ještě jeden kontakt, kam zavolám zítra ;)

Díky moc za rady :)
Pickup 1.9D
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Baterka 12.1V (bez zátěže), zkusím ji po víkendu dobít.
Zhaviče (nestihl jsem, doplním v neděli / pondělí)

Mám pocit, že bude třeba vyměnit baterku úplně, už jednou se mi vybila. Nicméně může být i vadný alternátor... Zkusím změřit po víkendu, až dobiju, pokud nastartuju.
Naposledy upravil(a) MikroTik_ dne pon 14. lis 2016 14:50:00, celkem upraveno 1 x.
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

ano sanie špianavé, druhá možnost je vadné guferá ventilo kade by žralo olej
baterka má malé napätie, tak vhodná na dobitie alebo vyhodenie :D
dobíjanie určite zmeraj, potom ti skape aj nová baterka ak nebude dobre dobíjať altík
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Tak mám k tomu všemu asi KO altik.

V neděli jsem nabil na 13.4V, dneska 12.1V a po nastartování 11.8V...
Co myslíš, vyplatí se zkusit opravit? Mohly by to být třeba jenom uhlíky... Nebo koupit nějaký bazar?
(+ jak čtu, je to s tím dát altik dolů celkem mazec..., dalo by se zkontrolovat bez demontáže? že bych to jenom 'rozpůlil', přímo na řemenu)

(Ještě v srpnu jsem měl po nastartování 13.xV, tak se to muselo zesrat teď někdy...)
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

no tak altík KO, skontroluj čo sa dá
kontrolka dobíjania svieti ? zhasne po naštartovaní, zostane svietiť, nesvieti vôbec ?
ak máš ohybné ruky, možno sa dostaneš ku altíku keď je nahodený, no treba dať dole 3 skrutky samorezné na kryte, plus kryt držia po bokoch ešte 3 packy.
potom by si mal uvidieť regulátor, držia ho dve skrutky s krížovou hlavou. a teda skontroluješ uhlíky ako prvé počítam
nezaškodí pozrieť aj v akom stave sú krúžky zberné
oprava sa vyplatí jako kedy, niekedy je dobré vziať repasovaný alternátor.
môj dáva na volnobeh 14,4V čo je fajn, a to mám vyčistené aj všetky spoje od alternátoru po motor a baterku
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Až přestane pršet, kouknu na to, zkusím se podívat i na ten přístup případně na uhlíky :)
Kontrolka dobíjení zhasne okamžitě po nastartování.

díky moc za info
Pickup 1.9D
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Tak teď jsem totálně zmatený...

znovu jsem to byl měřit - a při nastartovaném motoru - 12.4V, baterka samotná 12.2V... ale i tak mám pocit, že ten altik dává nějak málo, čekal bych kolem 14V...
Každopádně altik asi KO, nicméně protože prší a pršet bude určitě do zítra, podívám sen a to zítra :)
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

kontrolka zhasne, takže napätie je mierne vyššie ako napätie na baterke, tipujem to na regulátor alebo uhlíky.
tieto altíky dávajú bežne na prázdno aj so záťažou 14,2-14,4V
ak sa ku nemu nedostaneš, musíš dačo rozobrať :D
chladič von, alebo servo von, alebo si šikovný a dostaneš ho nejak von pomedzi, a ešte sa dostaneš ku dvom skrutkám čo ho držia. to bude sranda :D
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

chladič už jsem venku měl a znova ho ven teda dávat fakt nechci, ale tak uvidím, co mi zbude - zítra se uvidí ;) :D :D :D
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

ale chladič je pohodka, dve hadice, dve skrutky a tri skrutky na sahare :D
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Už bych něco rád udělal, ale protože mám volno vždycky když už je tma a garáž nemám, musím odkládat... :hlava: :hlava:
Pickup 1.9D
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Tak jsem se konečně dostal k tomu, vyřešit dobíjení... rozebral jsem altik a zkontroloval uhlíky, no nejsou úplně OK. Nicméně jsem rovnou objednal regulátor a mám pocit, že mi něco nesedí :D :D

PŮVODNÍ REGULÁTOR
https://s8.postimg.org/4j8yut9gl/IMG_6067.jpg
https://s8.postimg.org/rai1h7uhx/IMG_6070.jpg
https://s8.postimg.org/6qi9ful2d/IMG_6073.jpg

NOVÝ REGULÁTOR
https://s8.postimg.org/pk42cujad/IMG_6074.jpg
https://s8.postimg.org/ple069l45/IMG_6075.jpg

++ teď jsem to ještě zkontroloval, ten nový co jsem koupil vrátím, protože jednak se tam nejde a jednak uhlíky dosedají vcelku obstojně na kroužky... :hlava: :hlava:
Naposledy upravil(a) MikroTik_ dne pát 31. bře 2017 13:49:46, celkem upraveno 1 x.
Pickup 1.9D
Uživatelský avatar
vodi
Příspěvky: 191
Registrován: úte 21. kvě 2013 13:21:33
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od vodi »

Ten novej je podle mě už s filtrem. Ten původní ho má zvlášť. Je vidět taková kostička na čele toho altíku.
Škoda Felicia 1.3 Mpi, 50kW, '98, Magic
Mazda MX-5 NB-fl 1.8, 107kW, '01
Subaru Legacy IV 2.0, 121kW, '07
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Asi seženu nový altik, protože pokud jsou kroužky OK, regulátor OK, nic jiného mne nenapadá :(
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

uhlíky na výmenu, ale mal som aj kratšie a išlo to :D
nový regulátor je na MPi feldu s Magneton altíkom, zasa somarinu ti predali :D ani žiadny káblový vývod na 1,9D nemá čo robiť :D
kúp si len uhlíky nové a bude, tie regulátory Bosch sú celkom spolahlivé a vydržia
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Já těm eshopům už nevěřím ani slovo :D :D :D Vždycky je tam napsáno, pro Felicia 1.9D a pak to vůbec nesedí :hlava: :hlava:

+ BTW jak z toho ty uhlíky dostanu??? :geek:
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

uhlíky bud odlomiť, a alebo odvrtať, videl som zajímavé video na YT : https://www.youtube.com/watch?v=bTcMD5_EznI
inak budeš potrebovať spájkovačku a cín, a to je asi tak všetko. jo a šikovnosť a pevné nervy :D
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Pecka, tak to vypadá docela v pohodě, díky moc :thumright: :thumright:

KROUŽKY
https://s3.postimg.org/5lunnx2xf/image.jpg
https://s3.postimg.org/6cndtp5ar/image.jpg
Pickup 1.9D
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Tak jsem koupil regulátor, po náhlém ochlazení v průběhu týdne jsem ho včera vyměnil.
No musím říct, že se asi něco pokazilo, protože mi jednak nesvítí kontrolka dobíjení po otočení klíčkem a jednak to ani nedobíjí. Za dvě nastartování mám z baterie 10 - 11V a při jízdě 11.6 - 11.9V...
Takže přemýšlím, zda-li je chyba v regulátoru, nebo odešel alternátor úplně... :( :( :(
(jinak žárovička svítila před výměnou, takže vylučuji, že by odešla)

Regulátor generátoru TOPRAN 100 134
Pickup 1.9D
Uživatelský avatar
vodi
Příspěvky: 191
Registrován: úte 21. kvě 2013 13:21:33
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od vodi »

Mě trochu zaráží regulátor za 108 Kč, když na skoda-dily.cz stoji originál BOSCH 360Kč...
Škoda Felicia 1.3 Mpi, 50kW, '98, Magic
Mazda MX-5 NB-fl 1.8, 107kW, '01
Subaru Legacy IV 2.0, 121kW, '07
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

žiarovku otestuješ lahko, odpojíš konektor od altíku, a zelený kábel ukostríš, ak svieti, je OK
inak regulátor jedine origo BOSCH
je to nejaké divné, máš tam nejaké 3 diody zvrchu, čo som ani nevidel na mojom mostíku
možno bude jednoduchšie zohnať druhý altík, alebo repasovaný altík a tento im poslať
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Já ho našel vždy za strašný prachy (regulátor BOSH)... viz tady seznam...
Tenhle jsem vybral náhodně z ostatních, co byly v nabídce :D

(jinak na skoda-dily je to tenhle regulátor a to je ten TOPRAN, co mám já :geek: )

//EDIT: Tak jsem prohodil zpátky na ten starý a "dobíjí" (zase stejně sporadicky jako předtím, ale alespoň něco), kontrolka dobíjení svítí...
Tak já nevim, asi jim to v pondělí půjdu omlátit o hlavu, proč to doprdele zase nefunguje :hlava:
Pickup 1.9D
Uživatelský avatar
vodi
Příspěvky: 191
Registrován: úte 21. kvě 2013 13:21:33
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od vodi »

Jo, fakt že to je on. Omlouvám se... :hlava:
Škoda Felicia 1.3 Mpi, 50kW, '98, Magic
Mazda MX-5 NB-fl 1.8, 107kW, '01
Subaru Legacy IV 2.0, 121kW, '07
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

No a teď babo raď, který koupit :lol: :lol: :lol:
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

ale Topran je šmejd :D jako kamarát kupil Topran trysky a nešla ani jedna :D
možno ale nebudeš mať zlý len regulátor, možno aj niečo na mostíku alebo aj kontakt.
ale fakt bud zožeň repasovaný od firmy alebo druhý funkčný a budeš mat tento na diely.
alebo ak auto nepotrebuješ denno denne tak vymontovať a opraviť
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Problém je, že já si ho tady v Brně nevyměním. Nejbližší garáž mám 350 Km a vše dělám venku na ulici... :( Řemen prostě nesudnám ani omylem :D

Případně půjde o něco takového, že https://www.sbazar.cz/...prodam-alternator-skoda-felicia-19d-47kw?

+ ještě, pokud bude čas, zkusím vrakáč...
Naposledy upravil(a) MikroTik_ dne úte 25. dub 2017 12:47:31, celkem upraveno 1 x.
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

90A je fajn. ale pozor na jeho remenicu ! častokrát je to z 1,6ky a má pevnu remenicu a 6 drážok. treba tam potom dať volnobežku a 5 drážok.
inak neviem či máš facelift alebo old face, ale pri vymene altíku som daval von chladič pre lepší prístup, takže tak :D
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Mám old face, takže chladič veeeen.... :hlava:

Jinak dneska jsem ještě vyzkoušel regulátor HITACHI. Zapojení šlo OK, jen má trošku vyšší plastovou část s uhlíky, takže je mezi kroužky a tou plast. části asi 2 - 3mm prostor - jenom. Po otočení klíčkem - DOBÍJENÍ SVÍTÍ! Začal jsem jásat a nastartoval. Voltmeter , co mám zapojený přes pojistkovku, najednou ukázal 14.1V! No nestačil jsem se divit, byl jsem štěstím bez sebe. Tak jsem zkusil s autem udělat kolečko kolem bloku, abych otestoval, zda-li je vše OK. Po asi 20m, začalo napětí stoupat, na 14.5V a poté rychle na 15V (a ještě pár desetin Voltu navíc) a pak spadlo na 12V... Volty po nastartování jsou lehce dole, v průběhu jízdy stoupají až na 12.8V, občas i 13... většinou je to však těsně kolem 12... no je to o nervy... :( :(
Takže super, zase je vše při starém, sháním nový alternátor, bo už na to nemám nervy... Navíc mi při tomhle lehce řhne kontrolka dobíjení, tak jsou v prdeli asi i diody...

A další věc, která teda s tim altikem asi 100% nesouvisí. Začlo mi strašně topit auto, neobvykle rychle se zahřeje motor a dokonce si lehce dýmí chladič... :hlava: :hlava: :hlava:

//EDIT: Dneska dobíjí na náladově, někdy 13.5 někdy 12.3... Přijdu si jak s elektromobilem... Baterka je také KO. Nevydrží dýl jak 4 dny...
Naposledy upravil(a) MikroTik_ dne úte 02. kvě 2017 15:50:25, celkem upraveno 1 x.
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

joo kašli na to, druhý altík a je to
baterka KO ? nevybíja ti ju niečo ? zmeral by som odber. a je možné že to robí aj tá dioda v altíku.
rýchlo ohrej to je ako ? :D mne sa tiež dobre ohreje aj ked je 8 stupnov ráno, po 2km už je 60 stupnov. parilo sa mi z chladiča ked bol teplý a frkala na neho voda z auta predomnou. inak dúfajme že nič vážne, že víčko drží tlak, pumpa funguje a termostat tiež. ak nie niečo z toho
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

Odběr změřím, to nebude problém...

A rychle znamená, že ujedu 1km od baráku, zastavím na světlech a už mám ručičku kolem 90°C... :D :D
Víčko je OK, termostat byl na podzim nový a pumpa taky :D
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

tak to je hooodne rýchkle ohriatie :D ja mám 90 tak po 5 km cca v týchto rannych teplotách
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

OK, tak altik odešel úplně, se štěstím mě nahodili na vrakáči startboxem...
Hned, jak jsem měl altik v ruce, šel jsem na věc. Řemen dolu, sahara dolu, chladič ven. Ten nový altik tam šel úpně na hovno, musel jsem ho tam tlačit asi tři hodiny kladivem...

No a když jsem chtěl nahodit řemen (přes kladku), tak se mi strhl závit na tom šroubu na kladce. M8x28 s levým závitem. V železářství na mě koukali jako na dementa, tak zkusím objednat ze škoda-dily... ale budu je mít až v pátek. Kus za 50 Kč.

Nevíš, jestli si to nahazování řemenu mohu nějak ulehčit? Zatím to dělám tak, že nasadím řemen na všechny kola a jakoby "pod" šroub (a klíč) na kladce. Potom stočím zatlačím na klíč, otočím kladku a snažím se narvat řemen pod kladku. No měl jsem na to jenom dva pokusy, pak se podělal ten závit... ale moc to něšlo
Pickup 1.9D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od pipo444 »

na altíku je dobré najprv tie "matice" zatlačiť aby sa tam lepšie nahadzoval
nahodiť remen je pohoda, ale treba očkový klúč. a zvrchu na to ísť. čiže či najnižšie nasadiť a potom smerom ku filtru potlačiť a druhou rukou remen nasadiť. inak postup OK.
obyčajným klúčom sa skurví ten šrob, alebo použiť golu ak sa dá.
MikroTik_
Příspěvky: 56
Registrován: stř 22. čer 2016 11:17:37
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné teplé starty

Příspěvek od MikroTik_ »

HOTOVO!!!!! Samozřejmě, že jsem používal očkový klíč :) Všechno funguje jak má, altík dobíjí :thumleft: :thumleft:

Díky moc za pomoc! :) :salut:
Pickup 1.9D
Odpovědět