Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

AEF
Odpovědět
Uživatelský avatar
Wakis
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 18. čer 2015 9:01:20
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od Wakis »

taky špatně startuju, byl jsem dneska na diagnostice a ukázala 4 chyby. Ventil pro zvýšení volnoběžných otáček (vymazáno) ... kontrola žhavících svíček (vymazáno) ... Potenciometr zvýšení zátěže (nejde vymazat) ... snímač teploty motoru (nejde vymazat)...
takže potenciometrem vypadá že někdo předemnou už hýbal, tak je asi ve špatný poloze, tak s ním zkusím hnout nazpět, nebo nějaká jiná rada? :-)
No a snímač teploty zelený jsem se ptal v origo prodejně, a že stojí 600,- pak v neorigo prodejně tam říkaly 200,- no a na netu jsem našel za 60,- ... tak je jedno jakej z nich tam bude? nebo je to zásadní rozdíl ???
Pickup 1,9d 47kW (pracant), BMW E46 325i 141kW (Daily) ... oboje mám rád stejně ;-)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od pipo444 »

tak čidlo teploty teda vymeň a daj tam to zelené čo tam je. neviem ja som kúpim za 4-5€ http://www.skoda-diely.sk/eshop/3579195 ... ojite.html
tak mal by si ist potom tiez na diagnostiku skontrolovať a zmazať závady teda či sa znovu neobjavi to čidlo ak áno tak kukni či niekto neodpojil kábel ka svorkovnici ku nemu :D inak cez diagnostiku kdesi v bloku meranych hodnot sleduj ten potenciometer, na volnobeh by malo ukazovat nejake napätie a pri zvysovani plynu ine. len neviem už že či sa pridávaním plynu zvyšuje alebo znižuje :roll: hodnoty od 0 do 5 V, to možeš aj zmerat na kabloch ku potenciometru. stredny je bežec z ktoreho sa snima napätie. cez diag. bude ukazovať čo ja viem od 0,7 do 4,7V alebo tak neviem presne :)
Uživatelský avatar
Wakis
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 18. čer 2015 9:01:20
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od Wakis »

tak problém přetrvává :-/ potenciometrem jsem hnul od oka, nevím jak má správně běžet motor (je to moje první nafta) ale chyba už šla vymazat a má na volnoběh 4.0 V a v otáčkách asi 3.8 bylo nejvíc .... no ale čidlo jsem vyměnil za nový (febi) a chyba zůstává, na diagnostice je teplota vody -20C .. takže chyba někde v drátkách? jak to můžu najít?
Jinak po vymazání tý chyby potenciometru je teplý start o něco rychlejší, a za studena to má lepší chod (za tepla to mělo dobrej chod i předtim) ... a mín to cuká na malý otáčky, ale to jsem původně myslel že to je poloosama, nezdálo se že by za to mohl motor, ale každopádně se to zlepšilo ;-) .... no naopak se mi ale zdá, že to hůř jede v rychlostech nad 100km/h max jsem jel po rovině asi 120, víc ani prd (ale nedávno jsem nazul 14" nový Vraníky, tak to možná bude jen tím, a pocitově to přisuzuju až tomuhle ladění)
Pickup 1,9d 47kW (pracant), BMW E46 325i 141kW (Daily) ... oboje mám rád stejně ;-)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od pipo444 »

ten potenciometer neviem, je to na internete treba hladať ;) sa mi zdá že si až moc pohol s ním - čítaj a šteluj tu viewtopic.php?f=23&t=10281

inak hladaj problém v kabeláži ku čidlu, je tam 4 pinová svorkovnica na ňom, možno niekto odpojil jeden kábel, je možné že vačšinou červený, elbo ho cvakol kdesi kúsok od čidla a zamotal izolepou aby nebolo vidieť. alebo zi zober merák alebo žiarovku a jeden koniec daj na kostu a druhý ne ten červený kábel v tej svorkovnici a mal by svietiť v polohe kluča v 1.polohe. druhá možnost je že pod jednotkou je prehnitý kábel možno alebo zlý kontakt na RJ.
Uživatelský avatar
Wakis
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 18. čer 2015 9:01:20
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od Wakis »

To je děs tyhle nafty :-D (jsem zapřísáhlej benzíňák, co zkouší změnu) .... Takže čidlo teploty mělo záměrně přestřiženej jeden drát, tak jsem ho naletoval zpět a ranní starty jsou už teď paráda, kontrolka žhavení se ani nerozsvítí a auto chytne na druhé otočení, odpoledne když jedu z práce (o 9 hodin déle) už kontrolká žhávení svítí cca 5 sec a pak to chytne tak na pátý otočení se zakuckánim ... to by bylo zlepšení, ale problém přijde, když se auto ještě neohřeje a cestou z práce to zase chcípnu, pak už nežhaví, ani nechytá (proto asi bylo střihlý to čidlo) chytne až když nezdravě dlouho nechám točit startér. ... no a další den ráno zase paráda.
s potenciometrem jsem zkoušel znovu hýbat ale nepoznal jsem vůbec žádnou změnu během pohybu :-/ jen u jedný krajní polohy se hnul předsuvník, ale během zbytku otáčení se nic nedělo...

EDIT: ještě doplním, že když startuju za tepla tak to ani trošku neškytne, nezrychlí prostě jak kdyby nebyla nafta, a pak v jeden okamžik ihned chytne... je možný aby padala nafta jen za tepla? ale divný mi je, že za studena by tam zase byla...
Pickup 1,9d 47kW (pracant), BMW E46 325i 141kW (Daily) ... oboje mám rád stejně ;-)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od pipo444 »

ten drát si spravil dobre že si ho opravil tak to nechaj zapojené ;)
ku štartovaniu: toto je presne príznak kedy je zle nastavený predvstrek teda rozvody. aj keď sa može zdať že budú na značkách ale neni to ono... každé čerpadlo potrebuje svoje. nájdi dobrého mechanika na mechanické rotačné čerpadlá ktorý ti to presne našteluje teda aspoň taký čo to vie a má na to aj potrebné náradie a nie len tak od oka :D
Uživatelský avatar
Wakis
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 18. čer 2015 9:01:20
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od Wakis »

aha OK ... toho jsem se bál, protože zaplatit seřízení mi nedělá problém, ale najít dobrýho mechanika už celkem problém je :-D ... se mi zdá, že všichni jsou kolem hranic nebo v Praze (já jsem od Havl. Brodu) :-D
No ale děkuji za rady, moc mi to pomohlo ;-) zatím jsem to vyřešil tak, že když auto není uplně zahřátý, tak ho prostě nechávám nastartovaný :-D druhým klíčem zamknu dveře a jdu na nákup :-D
Kdyby někdo věděl o někom kdo to umí nastavit, tak říkejte :-) já jdu hledat po netu... Ještě jednou děkuji ;-)
Pickup 1,9d 47kW (pracant), BMW E46 325i 141kW (Daily) ... oboje mám rád stejně ;-)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od pipo444 »

tak nájsť takého mechanika bude ťažšie no skús sa popýtať kolegov a známych, niekde v okolí hádam budeš mať nejaký servis, čo štelujú aj bosch čerpadlá a tak... :D a hlavne aby vedeli štelovať mechanické. lebo dnes už vačšina šteluje tieto nové cez diagnostiku cez PC. :D
Toki
Příspěvky: 24
Registrován: sob 11. črc 2015 21:05:23
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od Toki »

Chlapci nechce sa mi zakladat novu temu, tak to napisem tu. Moja feldicka dostala novu baterku, zhavi v pohode, startuje ok. Len sa trosku bojim zamrznutia nafty (kvalita na slovensku nic moc). Aditivam neverim, lejem do kamiona a uz sa stalo
Ze aj tak nafta zhustla a zapchala filter. Preto sa chcem opytat, co poviete na to, ked na plnu nadrz (cca40litrov) nalejem cca 2-2,5litra benzinu (omv 95 oktan). Bojim sa hlavne o cerpadlo, aj ked viaceri mi povedali ze to je zanedbatelne mnozstvo a ze to pomoze proti zamrznutiu.

Ps: nehateujte ma hned. Diki :oops:
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od pipo444 »

aké mrazy u vás bývajú ? nestalo sa mi že by mi nafta zamrzla ešte a to tankujem v Tescu :D pravda najvačšia zima čo som tu mal -20 a felda naštartovala na šup ;) maximálne bude "hustejšia" a zhorší sa jej filtrovateľnosť. so zapchatým filtrom som sa nestretol no môj je tam už 5 rokov a myslím že je trocha pripchatý ... každopádne nový je nachystaný.
Tomas

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od Tomas »

Ahoj,

mám problém se startováním a elektrikou s mojí dieselovou 1,9tkou. Auto je po opravě a hned má zase tyto závady.

1. auto nechytá, po zapnutí klíčku studeného auta vyskočí rafička teploměru na 100 stupňů a nelze tedy nažhavit. Čidlo a žhavičky mám úplně nové.
2. stěrače mi nepracují v 1. poloze
3. nefunguje odstřikovač čelního skla, ani motorek nevrčí

Kdybyste někdo věděli jak na to, prosím o tuto informaci, už jsem vážně betzradnej.

Děkuju a přeji všem hezký den
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od pipo444 »

ahoj. čidlo teploty vravíš nové. skús ho odpojiť a sleduj ručičku teplomeru. ak zostane na tej 100vke tak je skrat niekde popr. zvod, najčastejšie pri konektore a tak. čidlá z druhovýroby sú nie vždy dobré a spolahlivé. najlepší je originál ELTH made in luxemburg ;)

stierače a ostrekovače - skontroluj poistky konkrétne č.2 druhá poistka z prava. potom môže byť problém v páčke samotnej-zlý kontakt. alebo viac závad naraz - zlý motorček ostrekovača (dá sa vyskúšať priamo na 12V) a kontakt, vinutie na motorčeku stieračov. alebo zasa problém v eletroinštalácii alebo cyklovač stieračov a poistková skrinka samotná napr. do nej zateká voda
Elkappi
Příspěvky: 2
Registrován: úte 28. čer 2016 17:03:19

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od Elkappi »

Zdravím nevím jestli to tu někdo už řešil. Mám 1.9 d r.v. 1998. Studený starty jsou na výbornou ale po delší cestě (zahřátí motoru). Nemůžu nastartovat (převaluje se jak při vybité baterce ale přes kabely se nechytí je to furt stejné). Už několikrát jsem měl ten startér rozebraný a mazal jsem ho suchými mazivy, chlívy fungoval ale pak se to vrátilo. Čím to může být nechci zbytečně kupovat startér aby to pak nedělal bordel ze spojky
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od pipo444 »

skontroluj spoje na baterke a silové káble teda plus a mínus, očistiť rozobrať a poskladať, niekde môže byť prechodový odpor. ako ti to chytá za tepla ? malo by to chytiť na pár otáčok. keď dlho dlho točíš to je chyba inde.
Elkappi
Příspěvky: 2
Registrován: úte 28. čer 2016 17:03:19

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od Elkappi »

pravě že za tepla to nechytá (při ohřátém motoru se startér neroztočí, otočí tak o jednu max dvě otáčky občas stačí prošlápnout plyn a chytne. Chová se jako by byla špatná baterka) Ten startér sem mel dole už třikrát, vždy po rozebrání a vyčištění funguje tak 14 dní úplně v pohodě (chytá i na zahřátý motor). A všiml jsem si že plusový kabel u baterky je celkem teplý. Obavám se že se mi startér respektive pastorek a bendix zanesou bordelem ze spojky. Ale nějak se mi nechce sundavat převodovku abych jí vyčistil.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od pipo444 »

no skús teda vylučovaciu metodu, požičaj si inú baterku alebo vymen plusový kábel aj s novou svorkou. treba skúsiť. plusový kábel by nemal byť teplý, je dosť hrubý na to aby vydržal odber štartéru a tak ďalej. zrejme bude už zlý kontakt medzi olovenou svorkou a samotným káblom.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od pipo444 »

a štartér máš aký ? ten čo je pre diesla teda bosch 1,8kW alebo poprípade magneton 1,7kW ? lebo štartér z benzinovej feldy toho vela neutiahne.
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,tipy,problémy a vše kolem startování

Příspěvek od ferdamravenec »

to jsou ložiska startéru
Odpovědět