EGR a vše kolem něj

AEF
Odpovědět
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

Obchodnik ho chvalil ako vysoko kvalitny polosynteticky motorovy olej,cena mi trochu nesedela,bol zo suda. Inak nemozem vediet,ako sa o motor starali v nemecku,odtial je dovezena.....tacho ukazoval 127 tis,ale to je vseobecne,pri vymene ziarovky v pristrojovke bola nalepka na nej rozlepena,tak kolko ma 200/300tis? nikto nevie....na tych par tisic mu Cinol neublizil....
Poradil mi ho kamos. Uz ked verim skodovke,chcel som uverit aj ceskym vyrobkom,no nevyslo to....(motory vw su dobre,ale vraj do felicie 1,6-1,9 sli len preto,aby sa vyprazdnili sklady a tak naladene,aby proste neboli lepsie ako samotny VW kvalitou) na cinole mam necelych 3000tis Km a pouzil som ho v podstate len ako preplach,o par dni tam pojde VALVOLINE. A dnes som pozeral prirucku original v nemcine ku Golf 2 a tam je pisany interval vymeny 7500 Km,alebo 6 mesiacov, norma CD alebo VW 505.00 a v pohode aj do turbodiesla mineral 15W40 ako celorocny,len musi splnat spominane normy.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pon 17. lis 2008 10:08:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Ano, ohledně olejů už jsme to tu probírali někdy dříve v jiných tématech, kde jsem to myslím i docela rozepisoval. Cinol je opravdu šmejd a to už řadu let. Valvoline chválím, to je krok správným směrem, když už ne něco ještě lepšího.
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

Porad teda,mam dat 15W-40 turbo,alebo 10W-40turbo, EGR je OFF,setri trosku olej a menit ho budem po 8000tis/Km
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pon 17. lis 2008 10:06:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Záleží hlavně za jak dlouho ten olej budeš měnit, tedy jaký máš nájezd. Tenhle motor obecně raději 15w40, se kterým lépe běhá. Ovšem hlavně na zimu a těžké starty je lepší 10w40. Tedy pokud najezdíš třeba za zimu těch 8tkm pro výměnu a na jaře budeš měnit, jak to tak bývá, tak klidně na zimu 10w40 a pak 15. Pokud máš v pořádku baterku a startér, klidně bych tam dal 15w40 a jezdil na něj pořád. Ten motor si s ním libuje a jsou rozumně vytěsněny vůle na vyběhaných čerpadlech.

EDIT: jinak máš nějaký odkaz na ty oleje? Protože nechápu kde by jsi ještě u Valvoline vzal oleje v provedení Turbo.
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

Naposledy upravil(a) emilio52 dne pon 17. lis 2008 10:06:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

No, tak jestli ho ještě někdo z nich bude mít vážně skladem, tak ať se pak případně nezhrozíš data výroby. Může to být už pěkně stará skladová zásoba, protože "Turbo" oleje od Valvoline se už pěkně dlouho nevyrábí.
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

Dlho stojaci olej vo flaskach a sude asi tiez nieje dobre,ze? Musim na flaskach v regaloch pozriet datum vyroby....Inak v metre som kupil pred rokom original 15W-40 5litrovku Diesel Turbo a sla super....Takze budem asi nuteny kupit Durablend,ten je myslim aktualny,ale maju len 10W-40....sice po preplachu cinolom by to mohlo byt OK.....co povies,mam este pred vymenou naliat aj preplachovu plechovku na par minut?
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Cinol jako proplach nebyl špatný nápad, ale jedině v případě, že by jsi to tam nechal sotva pár set kilometrů a pak ven s ním. Takhle se tam spíš začalo usazovat ještě více nečistot, protože ten olej se doslova pálí. Po něčem takovém bych tedy použil průplach. Budeš se divit co z toho motoru poteče za hnus. Diablo by ti mohl vyprávět. No a pak pořádný olej s novým kvalitním filtrem (Mann). Jinak na originálně zabaleném oleji se stáří moc neprojeví, pokud už to není stáré několik let tedy. Pokud by se ti podařilo sehnat to turbo od valvoline z roku 2008, přinejhorším 2007, tak bych ho tam klidně dal.
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

Nad tou zazracnou decovou flastickou na preplach motora dobre porozmyslam, olej mi to nezere a nepotrebujem,aby to po nej zacal ozrat olej,ale ine som chcel...filtre uz kupujem len z elitu,tam maju original Bosch Robert,takze nieje o com....a dost nerozumiem roznym strankam o mazivach,kde ked zadas typ auta,tak ti vypise oleje,ake ti jednotlivy vyrobcovia doporucuju....potom tam mozes uvidiet take,ze 0W-30, 5W-30 pre feliciu atd,,,nerozumiem,ked motor je zastaraly,vyrobca ho plnil 15W-40 z vyroby a minimalna specifikacia je CD....navyse graf pouzitelnosti oleja v nasej zemepisnej sirke je pre 15W40 (-25az35C) a pre 10W je to len (-30az15C)
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pon 17. lis 2008 10:04:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Boshc nemá špatný filtry, ale o něco lépe je na tom Mann. Z nouze jsem už ale taky jednou dal někdy bosch. (sakra já už jsem jak reklama na mann, ale bohužel je to opravdu jediná firma s korektně nastavenými obtokáči). Jinak to že pro feldu na webu doporučí i 0w30 a podobné vody je normální, protože ony tu specifikaci splňují (dokonce i v manuálu jsou takové oleje myslím psány. Ale každý ozumný člověk by to samozřejmě do našich stařičkých motorů nenalil.
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

V pohode,len ja tu MANN asi nezozeniem,bud z elitu,jediny z najschopnejsich,alebo uz len kadejake NET a FIAMM a podbne shity. Tak isto ked som povedal v obchode cidlo teploty HELLA,tak nevedel,ci sa ma smiat,ci co ma so sebou robit,ze do skodovky hadam nechcem davat take cosi....tak som zlozil telefon
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pon 17. lis 2008 10:02:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

Nazdar. V knihe o felicii Jak na to pisu o olejoch toto: felicia diesel: viacrozsahovy motorovy olej 10W40, 15W40 alebo 15W50.......
teraz som trochu zavahal,aj na Valvoline 10W40 je napisane,ze je to viacrozsahovy olej,,,ale Shell ma napisane semi-syntetic.....tak je to to iste,alebo ako je to? v podstate felicia nema predpis ani zmienku o polosyntetike?
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Tyhle rozdělení už dávno nepasují a nereší se už, jestli je to minerál, polosyntetika, syntetika. Dnes i v oleji, který by dle značení byl minerál najdeš spoustu syntetiky a naopak. Pokud tedy olej splňuje specifikaci, lze ho použít. A Shell jednoznačně ano.
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

Shell ano,ale cena za liter 10W je na benzinke vyse 300,valvoline 10W max do 200. Buduci tyzden pojde Cinol von,dam tam asi 4,5l 15W40 a uvidime. Inak pri EGR OFF si myslim,ze sa moze olej aj po9-10tis menit. A tiez som niekde pocul,ze na vymedzovanie voli v motor (hydrohlava) je 15W najlepsi
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pon 17. lis 2008 10:02:20, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Náplň pěti litrů shellu vyjde na nějakých 1200,- za 10w40 a 900,- za 15w40. Samozřejmě je dražší než většina ostatních, ale i kvalita je někde jinde.
Zaslepené egr nemá vliv na čistotu oleje, protože olej znečištěný v sání se nevrátí do olejové vany, ale spaluje se. Proto doporučuji i tak měnit normálně. Sice kvalitní olej trochu méně "nasákává" naftou, ale nesmí se to přehánět. Samozřejmě ale nějaké to přetažení problémem není.
15w40 je samozřejmě lepší pro hydra, protože desítka dokáže více vytíkat ze zdvihátek a déle jí i trvá, než ji tam čerpadlo dostane správným tlakem. Patnáctka naopak vydrží více v hydrech, takže se toho nemusí tolik tlačit nahoru po startu a hlavně čerpadlo dokáže olej lépe dostat do hyder, díky hustotě. Na druhou stranu samozřejmě jsou horší zimní starty, protože rozdíl mezi 10 a 15 jde za zimy opravdu poznat. Pokud je ale v pořádku žhavení a startér, motor si s tím hravě poradí. Za tepla jsou charakteristiky obou olejů již téměř totožné a najít rozdíl mezi nimi je docela těžké.
Diablo - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Diablo - FK »

Ano je pravda, ze na 15tku to ma trosilinku vetsi problemy, ale taky se to da prezit
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

Pánové, co by ste řekli asi na dodlecto:

Recirkulácia výfukových plynov

V naftovom motore na rozdiel od benzínového sa stredný efektívny tlak a tým aj výkon nereguluje zmenou plnenia valca, ale vstrekovaným množstvom paliva, lebo náplň vzduchu vo valci je stále konštantná. Preto v oblasti čiastočného zaťaženia naftový motor pracuje s veľkým súčiniteľom prebytku vzduchu λ. Spaľovacia teplota a tepelné zaťaženie motora poklesnú. Preto sa kompresný pomer ε musí voliť taký veľký, aby aj v oblasti čiastočného zaťaženia a najmä pri ohreve studeného motora sa zabezpečilo dobré vznietenie a spálenie paliva. Použitím recirkulácie výfukových plynov stačí voliť kompresný pomer len s ohľadom na plné zaťaženie a preto môže byť nižší. Vysoká teplota potrebná pre dobré spaľovanie v oblasti čiastočného zaťaženia sa zabezpečí recirkuláciou výfukových plynov.
V oblasti čiastočného zaťaženia sa pri recirkulácií výfukových plynov časť výfukových plynov privedie spojovacím potrubím späť do nasávacieho potrubia. Regulácia množstva výfukových plynov sa robí pomocou snímača teploty motora tak, že pri klesajúcej teplote motora sa primieša viac výfukových plynov do nasávacieho potrubia. Tým sa udrží vysoká teplota aj v oblasti čiastočného zaťaženia. Pri spaľovaní nevzniká nedostatok kyslíka, pretože v oblasti čiastočného zaťaženia sa vstrekuje menšie množstvo paliva.
Recirkulácia výfukových plynov má tieto výhody:

1) Kompresný pomer sa musí voliť len taký veľký, aby motor spoľahlivo pracoval pri plnom zaťažení. Tým zostáva maximálny tlak nízky a mechanické zaťaženie motora sa zmenší. Konštrukcia motora môže byť ľahšia.
2) Zvýšením teploty nasávaného vzduchu v oblasti čiastočného zaťaženia je motor menej citlivý na kvalitu paliva, pretože sa zmenší prieťah vznietenia. Môžu sa spaľovať aj palivá veľmi ťažko zápalné, napr.alkohol.
3) Recirkuláciou výfukových plynov sa priebeh spaľovania ovplyvní tak, že výfukové plyny majú menej škodlivín.
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Nějak jsem nepochopil co tím chtěl básník říct.
Tento text platí výhradně pro konstruktéry motorů, kteří si právě díky egr vypočítají daný kompresní poměr. V tomto textu je celkem jasně popsáno, že jeho funkce je právě hlavně kvalitní spalování (to neznamená dobré spalování pro výkon, ale pro emise). Ostatně to, že motor je mnohem živější se studeným čerstvým vzduchem než s ohřívaným od egr pozná snad i absolutní laik, který auto jinak necítí. To také poznáváte při dlouhých jízdách, kdy je už airbox velice prohřátý od motoru a dodávaný vzduch je tak také mnohem teplejší (to i vlivem horkého sání). V této fázi je výkon motoru citelně nižší samozřejmě.
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

Je to odpisane z knihy o naftovych motoroch,autor je nemec a je to napisane v roku 1980.
Pozorne si precitajte text,su tam odpovede na celu nasu problematiku: na cidlo motora a s tym suvisiace aj zanasanie trumpetiek (ked tam mate benzinove cidla,dlhsie byva pootvoreny egr).
Rachot motora v ciastocnom zatazeni, ktore pripisujeme redsiemi oleju a podobne (pri odpojenom EGR ventile), dymenie motora pri natankovani ,,horsej nafty " (vidite sami,ze to vie spalovat aj alkohol,takze akaze ,,horsia nafta") a tak podobne....
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

A inak,ten palivovy filter ma včera už tak dožral,ze som ho vyhodil aj s tou robenou gumickou pod ventilom. Kupil som prvy,co mali sice FIAMM, zalial, zalozil ventil bez gumicky, chytil na brnk a slape to bez jedneho problemu....
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Kovi »

Monty píše:,su tam odpovede na celu nasu problematiku: na cidlo motora a s tym suvisiace aj zanasanie trumpetiek (ked tam mate benzinove cidla,dlhsie byva pootvoreny egr).

Dovolím si oponovat! Měl jsem tam vždy zelené čidlo, až teď sem dal žluté. A zajebané jak jetel to bylo už před tím.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Zanesené trumpetky jsou především důsledkem ježdění v nízkých otáčkách, nebo nejhůře dokonce něco málo nad volnoběhem, kdy je spalování opravdu příšerné a strašně se to zanáší (tedy hlavně městský provoz). Když se to hodně protahuje, tak se zanáší méně, protože lépe spaluje samozřejmě. Samozřejmě čidlo na to má velký vliv, protože je to jeden z hlavních údajů pro egr (společně s otáčkami)
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

Ja som tam mal zlte a bolo to ozaj zanesene,ale ako som tam dal zelene a paradoxne som to po 30 tis Km otvoril,tak to bolo OK. No a teraz mam zelene znackove a ten predvstrek vypina medzi prvou ciarkou teplomera a tou druhou,co je 70°C,teraz je to skutocne OK. Skusal som vsetko,restriktor,EGR aj potenciometer,tiahlo presuvnika....este vymenim olej a filter bez preplachu....
Diablo - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Diablo - FK »

no moe otacky komentovat nebudu :lol: ale sani mam ciste, cidlo mam zlute a egr jsem dal do depozitare resp odeslal na onen svet. Jinak se zelenym mi to hulilo :cry: Jinak kdyz jedu jako clovek tak po 2 nejdu, to Ferdisek nema rad. Jinak hodne lidi si mysli ze vyssi otacky = vyssi spotreba, casto to tak neni pokud nemyslime ...... bez komentare.
Monty

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Monty »

Diablo píše:no moe otacky komentovat nebudu :lol: ale sani mam ciste, cidlo mam zlute a egr jsem dal do depozitare resp odeslal na onen svet. Jinak se zelenym mi to hulilo :cry: Jinak kdyz jedu jako clovek tak po 2 nejdu, to Ferdisek nema rad. Jinak hodne lidi si mysli ze vyssi otacky = vyssi spotreba, casto to tak neni pokud nemyslime ...... bez komentare.



Konkretne tento diesel ma maximalny krutak a teda najnizsiu spotrebu uvadzanu v skodovackej prirucke medzi 2500 az 3200,takze s otackami okolo 2000 suhlasim,ze je to mozno podtacanie,aj ked ostatne poriadne auta s tym veru nemaju problemy. Povymienal a poskusal som na tomto aute uz skoro vsetko a stale nie som spokojny, obycajny VW II diesel/turbodiesel bolo citelne lepsie auto. Myslim si,ze VW skodovku kupil ale s tym,ze nebude nikdy lepsia,aj ked bude mat VW motor.
nebulus - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od nebulus - FK »

Dnes som zase riešil trhanie auta, napichli sme VAG a potenciometer na voľnobeh mal 0V a nezmazateľná chyba potenciometra bola v pamäti. Oblial ma studený pot :o ....
Potočil som potenciometrom v smere hodiniek a zrazu tam už bolo 0,4V na voľnobeh a pri 4000ot 2,5V ( naprázdno ). Auto prestalo z 90% trhať, akurát motor získal v kabíne nepríjemný dunivý zvuk. Zvonku je to menej znateľné. Najhorší zvuk je na voľnobehu, pri pridaní plynu to stíchne a nerezonuje to tak.
Spravili sme skúšobnú jazdu a za jazdy vyšlo napätie potenciometra až na 4,5V. Potom som skúšal točiť potenciometrom aby som mal na voľnobeh 0,3V ( proti smeru hodiniek ), ale dunivého zvuku som sa nezbavil a trhanie sa skôr zhoršovalo, tak som to vrátil. Auto ešte máličko niekedy trhne, uvidím čo to povie za studena, to bude iste ešte horšie.
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Pokud ti takhle skáčou hodnoty na potenciometru, tak je s ním něco opravdu špatně. Nejčastější závadou na nich bývá prosté opotřebení prošoupáním (to je většinou v oblasti největšího používání). Také může být na vině nějaký přechodový odpor na vedení kabeláže potenciometru k řídící jednotce.
nebulus - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od nebulus - FK »

Študoval som graf hodnôt a neboli tam žiadne skokové zmeny, pekne sa to menilo. Pri státii to išlo iba na tie 2V a za jazdy vyše 4. Už som z toho jeleň.
Jediné, čo ma ešte napadá, je poškodená izolácia na kábli pri konektore a zopár drôtikov z každého vodiča je prehrdzavených. Je to ale také miesto blízko konektora, že to asi budem musieť nahradiť čokoládkou.
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

S vypnutým i nstartovaným motorem musí ukazovat potenciometr téměř zcela stejně. Je naprostá blbost, aby tam šlo na vypnutém 2V a na nastartovaném 4V. To jedině v případě, kdy by jsi měl problém s napájením řídící jednotky, která by kvůli tomu ale řvala. Pokud je opravdu nějaká špatná kabeláž už od pohledu, tak vyměnit, ale určitě nespojovat čokoládou, ale vše pájet, jinak ti to bude dělat pěkné problémy.
nebulus - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od nebulus - FK »

A to som sa už tu chvíľku tešil, že je to OK :evil: . Neviem kto tam čo stváral, ale na oboch konektoroch z čerpadla je seknutá izolácia vodičov , na 4 pinovom bez následkov, ale na 3 pinovom je to horšie. A je to prakticky na jeho vstupe, takže nie je možné pre málo miesta to rozcvaknúť a spojiť nanovo. Takže celý konektor pôjde von a zletujem to na tvrdo.
Miro

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Miro »

Zbysek píše:S vypnutým i nstartovaným motorem musí ukazovat potenciometr téměř zcela stejně. Je naprostá blbost, aby tam šlo na vypnutém 2V a na nastartovaném 4V. To jedině v případě, kdy by jsi měl problém s napájením řídící jednotky, která by kvůli tomu ale řvala. Pokud je opravdu nějaká špatná kabeláž už od pohledu, tak vyměnit, ale určitě nespojovat čokoládou, ale vše pájet, jinak ti to bude dělat pěkné problémy.



Zbysku porad. Je mozne,ze aj poloha potenciometra ovplyvnuje skorsie,alebo neskorsie vypinanie presuvnika pocas zahrievania motora jazdou po starte za studena? Teda bud do 70°C alebo az pri 90°C?
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Vypínání přesuvníka? myslíš vypínání sytiče a dožhavování? To ovlivňuje hlavně čidlo teploty, ale není to tak, že by to bylo třeba na těch 70 nebo 90, ale prostě se to kousek pohne jedním ze směrů. Potenciometr tohle ovlivní až když je mimo toleranci.
Nebo jaký přesuvnk myslíš?
miro

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od miro »

Zbysek píše:Vypínání přesuvníka? myslíš vypínání sytiče a dožhavování? To ovlivňuje hlavně čidlo teploty, ale není to tak, že by to bylo třeba na těch 70 nebo 90, ale prostě se to kousek pohne jedním ze směrů. Potenciometr tohle ovlivní až když je mimo toleranci.
Nebo jaký přesuvnk myslíš?



Myslim presuvnik na cerpadle,ktory riadi RJ. Niekedy ho vypinalo az pri rovnych 90°C. Ako som pootocil potenciometrom proti smeru hodiniek,tak ho vypina uz pri 80°C co mi aj vyhovuje,lebo motor skor prestane hrkotat. Buduci tyzden idem na diagnostiku,tak ma to zaujima,aby som uz potom nicim nehybal. Inak ked vytiahnes RJ,tak na svorke 5 a 6 viem krasne merat odpor pri hybani potenciometru. Poloha potenciometru (vychodzia) teda ta,ktoru ukaze ohmeter ked uplne uvolnis plyn nevies,aka ma byt?
A tak isto,ked idem po studenom starte do suvisleho stupania za mestom, uz na zaciatku kopca presuvnik vypne.....ako sa blizim ku vrchu kopca,zase ho zapne.....vypne ho znova niekedy pri 90°C,niekedy skor. Ak ho nevypne pri takych 80°C,pomaham mu tak,ze na chvliu vypnem motor (par sekund) potom hned naskoci a ide uz vypnuty.

Keby to odstranilo vymazanie chyb pamati,bol by som rad....ak nie,dam paralalelne odpor k cidlu,aby aj pri -20 nedavalo vacsiu hodnotu,ako 1000 Ohmov
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Přesuvník předvstřiku nevypíná a nezapíná po nějakém časovém úseku jak píšeš, ale neustále se pohybuje podle aktuálního chodu motoru v závislosti na zatížení především. Samozřejmě tam velkou roli hraje i teplota a tak se za tepla chová jinak jako za studena, ale není to věc, která by prostě nějak vypnula a pak by motor jel bez ní.
miro

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od miro »

Zbysek píše:Přesuvník předvstřiku nevypíná a nezapíná po nějakém časovém úseku jak píšeš, ale neustále se pohybuje podle aktuálního chodu motoru v závislosti na zatížení především. Samozřejmě tam velkou roli hraje i teplota a tak se za tepla chová jinak jako za studena, ale není to věc, která by prostě nějak vypnula a pak by motor jel bez ní.



Nehovorim,ze vypina v casovom useku,hovorim,ze ho vypinalo pri 90,ako som s nim pohol proti smeru,vypina ho skor,aj pri 70. A ak ho nevypne,pomozem mu tym,ze znovu nastartujem,teda RJ si nacita nove hodnoty. Pomoze vymazat register zavad?
miro - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od miro - FK »

Zbysek píše:Přesuvník předvstřiku nevypíná a nezapíná po nějakém časovém úseku jak píšeš, ale neustále se pohybuje podle aktuálního chodu motoru v závislosti na zatížení především. Samozřejmě tam velkou roli hraje i teplota a tak se za tepla chová jinak jako za studena, ale není to věc, která by prostě nějak vypnula a pak by motor jel bez ní.


Tak este raz ti opisem moj problem so 4 variantami:

1)Rano,nazhavim,nastartujem a idem. Motor je tvrdy. Pomaly sa jazdou zohrieva. Idem trebars 30Km trasu. Ked dosiahnem rovnych 90C,zhruba po 10 Km,motor stichne,teda vypne presuvnik,za jazdy to pocut na chode motora. Najviac ma na tom vsetkom trapi,ked sa niekam potrebujem ponahlat,ten hlupy rachot motora sposobeny presuvnikom,ked vypne neskoro (90°C),predsa len motor trpi.

2)Rano nastartujem,motor je tvrdy,idem napriklad do mesta,asi 5 minut. Odstavim niekde auto na par minut,pri zruba 50°C. Pridem,nazhavim a idem. Vtedy uz ale prepne pri necelych 70 °C,teda stichne.

3)Rano nastartujem,motor je tvrdy,idem po studenom starte do suvisleho stupania za mestom, ako zacnem do kopca stupat,presuvnik vypne,motor stichne.....ako sa blizim ku vrchu kopca a auto prestava mat taku zataz,zase ho zapne.....vypne ho znova niekedy pri 90°C.
Posledne mu zvyknem pomahat tak,ze vypnem na chvilu motor,ak je teplota uz cez 80°C a motor je stale tvrdy. Pri opatovnom nastartovani je hned stichnuty. Cez den je to v pohode,len v noci sa to blbo robi za jazdy :(

4)Idem na zohriatom motore suvislym klesanim take 2 Km,plyn je uplne uvolneny cely cas,brzdim motorom,pribrzdievam. Ked vsak zidem kopec a zacnem ist dalej na rychlosti,motor ide zase tvrdo,chvilu,par minut,hoci je teplota 90°C a potom opat stichne.

Buduci tyzden som rozhodnuty ist na diagnostiku. Nejaky cas bolo zalozene zlte cidlo,ked som auto kupil,ale dal som zelene. EGR pracuje,presuvnik vypina,hodnota potenciometra sa meni plynule. Tak sa pytam,ci to,ako to pracuje je normalne,alebo je to mimo limit,alebo ci a co moze ukazat diagnostika,pripadne ci pomoze vymazat register zavad?

Inak minule sa mi stalo,ze som pri zohriatom motore na prevadzkovych meral vodice do cidiel a mal som vybratu RJ. Nejak som sa pozabudol a nastartoval,auto normalne chytilo a islo (nevozil som sa,len na volnobeh bezalo). Podla schemy tam za tepla RJ nieje treba. Presuvnik je OFF za tepla s nou aj bez nej. EGR tiez OFF. Potenciometer tam asi tiez nechybal. A naftu pusta cidlo cez spinacku.takze nerozumiem,ze RJ obcas aj za tepla zapina presuvnik. Ak ten rachot a namahanie motora nevadi,tak mozme na toto cele zabudnut,ale aj tak sa mi to nezda. Inak zo zvedavosti som studoval zhavenie trebars Renaultu,tiez to ma zhruba tak isto,aj potenciometer,aj zvyseny volnobeh na 3 minuty,cidlo teploty,sice 3 polove atd..Tak porad volaco mudre...
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Pokud je motor správně sladěný a nemá nějaké závady, nesmí se při posunutí přesuvníku předvstřiku nějak výrazněě měnit zvuk motoru a nesmí to jakoby klepat. Pokud to jde poznat, je předvstřik nastaven špatně a v tom případě než se přesuvník pohne, tak je předvsřik horší a jde to slyšet (tedy u tebe je to když je studený motor). Přesuvník se hýbe v závislosti na teplotě, ale také na potenciometru a otáčkách (tedy zátěži). Je to normální elektromagnet, který uvolňuje kanálek tlakové nafty, která pak teprve hýbe přesuvníkem, tedy je to citlivější (kdyby to hýbalo přímo přesuvníkem přes elektromagnet, tak by byla poloha on/off, takhle je to závislé ještě na tlaku nafty, tedy na otáčkách čerpadla a zatížení a má to tedy větší citlivost).
Rozhodně pokud jsi měl odpojenou řídící jednotku a kdo ví co ještě, budeš mít v paměti závad spoustu věcí, tedy výmaz jistě pomůže. Pokud jsi měl odpojený i potenciometr, jako že asi jo, tak ti v současné době pravděpodobně také jezdí motor v nouzovém režimu. Každopádně jak píšu, posun přesuvníku a tedy změna předvstřiku kterou vyvolá (ona je to strašně malá změna) nesmí jít poznat na dobrém motoru. Pokud to jde poznat, jsou rozvody nesprávně nastaveny.

Jo a ještě dodatek: tento motor může jezdit v klidu bez řídící jednotky, pokud bereme jen to že motor nějak běží, protože ta je tam právě jen pro korekci chodu motoru v různých režimech (právě regulace předvstřiku například). Každý diesel má v sobě v základní výbavě imobilizér a tak aby se někdo nedivil že to jede i bez jednotky, tak imobilizér je obsažen přímo na čerpadle, kde je další řídící jednotka, která se stará o věci čerpadla.
miro - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od miro - FK »

Zbysek píše:Pokud je motor správně sladěný a nemá nějaké závady, nesmí se při posunutí přesuvníku předvstřiku nějak výrazněě měnit zvuk motoru a nesmí to jakoby klepat. Pokud to jde poznat, je předvstřik nastaven špatně a v tom případě než se přesuvník pohne, tak je předvsřik horší a jde to slyšet (tedy u tebe je to když je studený motor). Přesuvník se hýbe v závislosti na teplotě, ale také na potenciometru a otáčkách (tedy zátěži). Je to normální elektromagnet, který uvolňuje kanálek tlakové nafty, která pak teprve hýbe přesuvníkem, tedy je to citlivější (kdyby to hýbalo přímo přesuvníkem přes elektromagnet, tak by byla poloha on/off, takhle je to závislé ještě na tlaku nafty, tedy na otáčkách čerpadla a zatížení a má to tedy větší citlivost).
Rozhodně pokud jsi měl odpojenou řídící jednotku a kdo ví co ještě, budeš mít v paměti závad spoustu věcí, tedy výmaz jistě pomůže. Pokud jsi měl odpojený i potenciometr, jako že asi jo, tak ti v současné době pravděpodobně také jezdí motor v nouzovém režimu. Každopádně jak píšu, posun přesuvníku a tedy změna předvstřiku kterou vyvolá (ona je to strašně malá změna) nesmí jít poznat na dobrém motoru. Pokud to jde poznat, jsou rozvody nesprávně nastaveny.

Jo a ještě dodatek: tento motor může jezdit v klidu bez řídící jednotky, pokud bereme jen to že motor nějak běží, protože ta je tam právě jen pro korekci chodu motoru v různých režimech (právě regulace předvstřiku například). Každý diesel má v sobě v základní výbavě imobilizér a tak aby se někdo nedivil že to jede i bez jednotky, tak imobilizér je obsažen přímo na čerpadle, kde je další řídící jednotka, která se stará o věci čerpadla.


Predvstrek bol na vsetkych kontrolnych bodoch ok, no musel som na cerpadle malicko zvacsit,lebo na ryskach mi autom cukalo prave pri 90ke a za tepla dlho startoval a tiez to nejak netahalo. Ten tvrdsi chod je znatelny pri vytacani nad 2000 otacok. No ale ked sa tam uz motor dostane,mala by RJ prave podla zatazenia motora skrze potenciometer predsuvnik vypnut. Do 2000 je to OK,len ist na 5ke 80 je trapenie hlavne za studena. Hovorim,s pevnym startom a suvislou jazdou ho vypne pri 90°C. Pri preruseni jazdy,to vypne,ako ma,teda do 70°C. Vsetky snimace mam podla prirucky premerane,vsetko ma dobre hodnoty. Nestacilo byl len odpojit baterku cez noc? Nestacilo by to na vymazanie RJ?
smazany clen - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od smazany clen - FK »

Zdravím Vás všechny. Po dlouhé době jsem dnes dodelal plánovanou akci a mimo el. ovládání světel jsem stvořil i vypínač na EGR takže můžu potvrdit, že vypnutí během jízdy je poznat, motor je subjektivně živější a lépe táhne. V té souvislosti jsem si všiml že hadice pro přívod vzduchu do filtrboxu(v kastli pod světlem) je zakončená podobnou trumetkou jako restriktor co si všichni hromadně oddělávají.Jsem laik ale vykopal jsem ji ven aby měl vzduch co nejméně odporů...Tak to sem píšu jako tip pro váš další tuninng.
Sigy - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Sigy - FK »

To už taky víme a nemame tam :)
miro - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od miro - FK »

Zbysek píše:Pokud je motor správně sladěný a nemá nějaké závady, nesmí se při posunutí přesuvníku předvstřiku nějak výrazněě měnit zvuk motoru a nesmí to jakoby klepat. Pokud to jde poznat, je předvstřik nastaven špatně a v tom případě než se přesuvník pohne, tak je předvsřik horší a jde to slyšet (tedy u tebe je to když je studený motor). Přesuvník se hýbe v závislosti na teplotě, ale také na potenciometru a otáčkách (tedy zátěži). Je to normální elektromagnet, který uvolňuje kanálek tlakové nafty, která pak teprve hýbe přesuvníkem, tedy je to citlivější (kdyby to hýbalo přímo přesuvníkem přes elektromagnet, tak by byla poloha on/off, takhle je to závislé ještě na tlaku nafty, tedy na otáčkách čerpadla a zatížení a má to tedy větší citlivost).
Rozhodně pokud jsi měl odpojenou řídící jednotku a kdo ví co ještě, budeš mít v paměti závad spoustu věcí, tedy výmaz jistě pomůže. Pokud jsi měl odpojený i potenciometr, jako že asi jo, tak ti v současné době pravděpodobně také jezdí motor v nouzovém režimu. Každopádně jak píšu, posun přesuvníku a tedy změna předvstřiku kterou vyvolá (ona je to strašně malá změna) nesmí jít poznat na dobrém motoru. Pokud to jde poznat, jsou rozvody nesprávně nastaveny.

Jo a ještě dodatek: tento motor může jezdit v klidu bez řídící jednotky, pokud bereme jen to že motor nějak běží, protože ta je tam právě jen pro korekci chodu motoru v různých režimech (právě regulace předvstřiku například). Každý diesel má v sobě v základní výbavě imobilizér a tak aby se někdo nedivil že to jede i bez jednotky, tak imobilizér je obsažen přímo na čerpadle, kde je další řídící jednotka, která se stará o věci čerpadla.



Zbyšku,mam problem, Ked je (kluka-vacka-cerpadlo) na ryskach,na zelenom cidle po zohriati na 90°C autom trha a samozrejme v tomto pasme teploty dlho toci,kym chyti. Ak predvstrek malicko zvacsim na cerpadle,je to za tepla OK,ale za studena a teda do 70 az 90°C je motor citelnejsie tvrdy. (neviem,ci mu to vadi)
Ak vsak vlozim zlte cidlo,(kluka-vacka-cerpadlo) na ryskach,alebo 500 ohmovy odpor odpor medzi svorky 1 a 3 na koncovke cidla,auto jazdi ok,bez trhania,bez tvrdosti,za tepla,aj za studena. Ak by som takto jazdil,vadi to predsuvniku,teda elektromagnetu? Nemeral som,kedy ide donho napatie,ale zrejme po tomto kroku asi stale. Ovplyvni to spotrebu okrem zvyseneho 3 minutoveho volnobehu pri kazdom starte?
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Na spotřebě to nějak nepoznáš a ničemu to nevadí kromě toho, že to stále žhaví.
Diablo - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Diablo - FK »

Nejlepsi sani by bylo naporove :D
Uživatelský avatar
Mylen
Příspěvky: 114
Registrován: sob 08. črc 2006 19:19:36
Bydliště: Prešov

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Mylen »

co spravi EGR off u TDI ? myslim stare koncernove VW motory... moze to uskodit niecomu? okrem toho, ze ekologom by sa to nepacilo :D
Felicia 1.3MPi LX ;-)
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Uškodit to může chodu motoru stejně tak jako u každého jiného auta. Motory jsou naladěny právě na chod s egr a tak to někdy dělá u některých aut bordel. Pokud jde o koncernové TDI, tak je to většinou cesta k lepšímu.
Uživatelský avatar
Mylen
Příspěvky: 114
Registrován: sob 08. črc 2006 19:19:36
Bydliště: Prešov

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Mylen »

no je to stara octavia (r.v.98) TDI 81kW
len som rozmyslal ci to EGR nezaslepim nakolko je to sanie tiez pekne zasvinene (ma nalietane 290tiskm a vag pise, ze EGR funguje na 50% tak neviem ci je to tym bordelom alebo uz je ventil K.O.) ale ked pises, ze je to naladene k chodu motora tak to necham ;) inak motor ide pekne, akurat je hlucnejsi ked ide do otacok, take dunenie podla mna to bude tym sanim... no nic uvidim po vycisteni ;)
Felicia 1.3MPi LX ;-)
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Když to vyčistíš za chvíli je to tam zase. Hlavně pokud s autem jezdí někdo, kdo motor moc nevytáčí a spíše podtáčí. Na oktávce zrovna problém s odpojením nebývá a běžně to tak řada lidí dělá. Obecně je ale lepší nechat egr zapojené a motor nepodtáčet. Potom se usazují nečistoty opravdu jen málo.
smazany clen - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od smazany clen - FK »

Podtacenim se rozumi 2000 ot/m a mene?
Zbysek - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Zbysek - FK »

Ano, ale především režimy kolem 1600 otáček (což je třeba větinou jízda na čtverku padesát, na pětku 80 atd.). Tam už motor spaluje opravdu špatně.
Lars1 - FK

Re: EGR a vše kolem něj

Příspěvek od Lars1 - FK »

Aha tak proto čudila ze začátku. Jsem s sni jezdil tak 1800 až 2500. Od jisti doby ale otáčky pod 2000 neklesnou a motor nezačudil
Odpovědět