Stránka 10 z 11

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: stř 01. dub 2009 12:19:11
od Zbysek - FK
Pro tebe by možná bylo lepší hodit tam obvůdek od signálu pedálu plynu, kde by to při prudkém přidání zaklopilo a zahulilo. Aby jsi při běžné jízdě měl výkon normální, ale když by jsi chtěl někomu začoudit sklo, tak by jsi to jen prošlápnul a měl by clonu :)

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: stř 01. dub 2009 12:24:55
od Diablo - FK
no a nebo si dat dozadu zetorackou padesatku s pernamentne zamacknutym cudlem :D

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: stř 01. dub 2009 12:31:27
od Zbysek - FK
No jelikož si neustále stěžuješ že ti nějaký auto nehulí, tak by to šlo vyřešit celkem jednoduše právě nějakou blbinou alespoň na občasné hulení (klidně by to stačilo na nějaký tlačítko vždy jen zaclonit vzduch a zahulilo by to jako kráva. Ty by jsi byl spokojen, ti za tebou by mohli týden umývat auto a svět by byl pro tebe zase veselejší :D

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: stř 01. dub 2009 15:40:14
od stevo2
Hosanci,ako malo staci a hned su z vas zase deti. Cierny dym je cista rakovina pri dychani,to dufam viete,(sice pise o tom len literatura vami podcenovana) tak nie ze si pojdete zabehat so sackom na hlave,ako to tu v tuning jazyku pisete...

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: stř 01. dub 2009 17:57:50
od Kovi
Jo a taky je nezdravý kouření, chlastání, tlustý maso, stres, ponocování, .......Stevo chod s tym do riti.
Diablo, a od koho si tu dezinformaci slyšel? Já chtěl pašíka, ale teď plánuju bankovní loupež ,páč chci DODGE CHARGER SRT!
Sice přejdu k benzinákům, za což mě sice vydědíte,ale sami uznejte, že toto už je kus auta. ;)

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: stř 01. dub 2009 20:21:21
od Diablo - FK
kovi kovi, asi dostanes BAN :lol: no ja jsem jel s nejakou kravou necim podobnym motor od hemi V8 6,5l obsah snad a to jen pri pusteni spojky hrablo :D ale pri to jezdi do 35l :D takze to bezny clovek uzivi :D nevim kdo mi to rikal, nekdo mi rikal, ze jsi si snad koupil octuli, fakt nevim

to STŘEVO: uz bez fakt do p r d e l e k o k o t e :evil: Kdyz nechapes o co tu bezi, tak se nam do toho prosim te laskave neser a bez si dal cist ctyrlistek. Popr si predci neco o tve modle jmenem EGR, pokud ho tak milujes, tak si vyved hadicku do kabiny, at se cejtis jak motor a pak budes mluvit jinak o odpojeni//neodpojeni egru

kovi sry za reakci, ale muselo to ven
pozn. moderátora: v pořádku, je to sice jouda a pije mi krev,ale musíme zachovávat určitá pravidla. Kdo chce zvětší si to.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: stř 01. dub 2009 20:56:09
od Lars1 - FK
Kovi píše:Jo a taky je nezdravý kouření, chlastání, tlustý maso, stres, ponocování, .......Stevo chod s tym do riti.
Diablo, a od koho si tu dezinformaci slyšel? Já chtěl pašíka, ale teď plánuju bankovní loupež ,páč chci DODGE CHARGER SRT!
Sice přejdu k benzinákům, za což mě sice vydědíte,ale sami uznejte, že toto už je kus auta. ;)

Každej podle svého gusta - já mam spadeno na Hamiho 3 ale zatím je to trochu nereálné ale uvidíme

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: stř 01. dub 2009 22:15:11
od Diablo - FK
Kdyz uz hama tak jedine H1 Hum vee :lol: ale, ze bych se citil jako ropny sejk se rict neda :D

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: čtv 02. dub 2009 8:47:22
od stevo2
to STŘEVO: uz bez fakt do p r d e l e k o k o t e :evil: Kdyz nechapes o co tu bezi, tak se nam do toho prosim te laskave neser a bez si dal cist ctyrlistek. Popr si predci neco o tve modle jmenem EGR, pokud ho tak milujes, tak si vyved hadicku do kabiny, at se cejtis jak motor a pak budes mluvit jinak o odpojeni//neodpojeni egru

Taketo vase vyroky ma dost mrzia a to sme si este pred par rokmi hovorili BRAŤJÁNCi.....uz nie sme v sociku,uz neplati vsetko riesit jednohlasne,mozno len na takomto sebeckom fore..kto nieje s nami je proti nam???

Za takych k.... vas mozu mat vasi susedia zo zapadu,dakedy ste im pomohli vypraznit sklady od vyradenych motorov 1,6-1,9 a teraz to robite znova...len dnes to uz ma nazov TDi-PD....nazdar

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: čtv 02. dub 2009 9:12:29
od Kovi
O tom co kdo komu leze do řiti bych být tebou vůbec nemluvil!

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: čtv 02. dub 2009 16:32:45
od Zbysek - FK
stevo opravdu to tu není o tom, že bychom si hráli na svém písečku a ty jsi nás urazil, ale ty jako absolutní laik jsi přišel s nějakou vizí, že odpojení egr je na škodu a my ti to celkem jasně vysvětlili, že na tomto motoru tomu tak není (pokud jako jediný kladný přínos nebereme lepší prohřívání hlavy v zimě, o což tu ale nejde). No a i když jsme ti to zcela jasně vysvětlili a potvrdili nejen technicky, ale i prakticky, tak ty zase začneš o tom samém znovu, že podle teba (tedy laika) je to stejně špatně. Proč se potom divíš, že lidé, kteří vědí o čem mluví se s tebou nehodlají dále bavit?
A s tím lezením do prdele je to z pozice tebe coby slováka opravdu více než úsměvné, ale to sem vůbec nepatří :D

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: čtv 02. dub 2009 23:28:36
od Diablo - FK
Nechci bejt hnedopich, ale jeste porad tu dozniva : Slovak -hec my mame EURO a Cech rika a my mame plyn... ;)

takze o tom lezeni doprdele bych bejt tebou pomlcel, nevim, komu dosel plyn a zebral, slovaci tezko, v tu chvilku by jste lezli doprdele kazdymu i za malou propanbutanovou lahev s plynem, tak bejt tebou pomlc a k tem bratrum, nezlob se na me, ale ja vas nikdy poradne jako bratry nebral, kdyz uz se v tom chces dloubat, notabene, kdyz nam to lezeni do prdele tak zavidite, ze lezeme do prdele zapadu, tak zakonite budete doprdele lest nam ci ukrajincum, jenze na vychod nevim nevim ceho by jste se dohrabali, kdyz i ten plyn vyschnul.

Jen tak mimochodem, stojim za klukama, protoze at jsme ti to sebe vic vysvetlili jak teoreticky tak prakci a neli jak pro debila tak stejne bez uspechu, u nas se rika " chytrymu napovez blbeho kopni..." nic proti, ale tobe by nepomohl snad ani panzerfaust

a pokud te to tu tak sere, tak si muzes jit srat lidi na slovenske forum. Mozna jsou uz moje reakce prehnane, ale uz me serou ty kecicky, typu Lezeni do prdele, vyrabovani skladu, ted tomu rikaji PD... mi ty hlavo vysvetli, klidne i teoreticky, co chces menit na bloku????? Nejvic toho zmenis na hlave, vstriku, pistech, popr ventilech a vacce a pak serepeticek jako cerpadlo apod. Ale co chces menit na bloku, ze 1.3 blok a 1.4 (tusim jen ze jina klika) neni co menit, je to osvedcena koncepce tak co chces na tom menit? ty si myslis, ze skopcaci s jeji CDI apod mrd**** delaji nejakou diru do sveta? Ty myslis, ze ty bloky jsou novejsi nez nakrajenej salam v obchode? Jo ano muzes na bloku udelat zmenu, ale mozna tak ve slitine, mozna udelas dalsi platformu, pro nejaky dalsi mechanismus, popr mu pridas na sile ci pridas zebro, ale co vic?

At je mezi nami motorar, technik, udrzbar, mechanik, strojnik apod tak ti co se ti tu neco snazi vysvetlit, tak maji bud sve zkusenosti, nebo pracuji v tom oboru, ci ho studovali a studuji, ale hlavne TY kluci ten motor meli a sakra dobre vedi, o cem mluvi...

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: čtv 02. dub 2009 23:39:22
od smazany clen - FK
je..te na politiku.ked sa niekto nevie spravat tak ho vybanujte a je.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pát 03. dub 2009 12:23:13
od Kovi
Schympanze, chalan, teba som tu dlho nevidel. kde si bol? Naco davat hned BAN? Ved je to jen chudak pomyleny a vseci si z nej robi emem pi*u :lol:

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: ned 12. dub 2009 12:15:41
od MARVITA
[quote[color=#FF00BF][color=#FF00BF][color=#FFFFBF][img][list=]

Kód: Vybrat vše

[code][/code]
[/list][/img]
[/color][/color][/color]="mytysek"]Zdravím Vás všechny. Po dlouhé době jsem dnes dodelal plánovanou akci a mimo el. ovládání světel jsem stvořil i vypínač na EGR takže můžu potvrdit, že vypnutí během jízdy je poznat, motor je subjektivně živější a lépe táhne. V té souvislosti jsem si všiml že hadice pro přívod vzduchu do filtrboxu(v kastli pod světlem) je zakončená podobnou trumetkou jako restriktor co si všichni hromadně oddělávají.Jsem laik ale vykopal jsem ji ven aby měl vzduch co nejméně odporů...Tak to sem píšu jako tip pro váš další tuninng.[/quote]

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: ned 12. dub 2009 12:18:40
od Zbysek - FK
To zúžení hrdla pro nasávání do filtrboxu je tam kvůli tomu, aby to bylo řádně vyvedeno až do míst, kde je minimální prašnost a kde to nemůže brát teplý vzduch. Pokud si ji někdo oddělá, měl by to zase dotáhnout zpět řádnou hadicí.
Jinak vypínání ventilu ti bude zapisovat chyby do řídící jednotky.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: ned 12. dub 2009 21:38:10
od Kovi
Ale nepojede na nouzák. Ale stejně je to úprava pojď me jeb*t. Když už tak co mám v plánu já, tedy vřazení dalšího el. mag. ventilu. Na zimu a studená rána.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: ned 12. dub 2009 23:03:26
od Diablo - FK
Me treba pomohl upraveny software :lol: panove, ale to vam musim rict, jesterka nam nesla natocit, tak jsem ji celou rozdelal, vsechny trubky procistil, pretahl spoje apod, po hodine snazeni na slunci, 4 panacich a 2 pivech jsem zjistil jako posledni vec, ze je prdla tesnici gumicka u sklenicky :D no nenasralo by to? :D

btw engine zetor 3,0 D :D

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pát 17. dub 2009 22:00:48
od smazany clen - FK
Kovi píše:Schympanze, chalan, teba som tu dlho nevidel. kde si bol? Naco davat hned BAN? Ved je to jen chudak pomyleny a vseci si z nej robi emem pi*u :lol:

serus.no nemam net doma tak iba ked som u priatelky sa dostanem na siet.je to na p. ked koli stromu nemožem mat net :evil: .vsetko by som to vyrubal. :D

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: úte 28. dub 2009 7:14:30
od Doyle - FK
Zdravím, tak jsem to taky spáchal, odpojil a zaslepil hadičku a zaslepil přívod do sání.Musím říct, že nejhorší bylo čištění a ten hnus se pěkně blbě likvidoval.Nicméně jezdím takhle asi týden a hned ze začátku to šlo poznat hlavně při rozjezdech.Včera jsem se koukal do motorového prostoru jestli to vše drží a někde nefouká.Trošku mě ale znepokojila kapka oleje, která se objevila při zadním šroubku toho plastového krytu sání a zboku od EGR ventilu je trošku vidět, že je sání taky něčím polité, přitom jsem sání i ten kryt docela pěkně vyčistil.Je něco v nepořádku?

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: úte 28. dub 2009 9:43:19
od nebulus - FK
To je olej, čo sa dostáva do airboxu z odvetrania motora. Diesel to tam celkom tlakuje, takže relatívne dosť olejových pár ide do odvetrania. Skús si pri naštartovanom motore dať dole nalievacie viečko oleja, ako a čo odtiaľ fúka. :D . Je to normálny jav, mal som to aj ja. Olej mi pritom nežerie a tlaky vo valcoch sú OK.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: úte 28. dub 2009 11:03:40
od Zbysek - FK
Kapka oleje je tam celkem běžná, protože i když sundáš sání, tak vidíš vše od oleje (právě ten ve spojení se špínou z egr dělá ten bordel usazovací). Když je egr zapojené, tak to tak nějak akorát stihá domazávat ten hnus co jde už jednou přepálený zpět. Když je odpojené, tak pak je toho oleje skoro až zbytečně moc, ale aspoň se to stoprocentně maže emulzí vzniklou přisáním oleje a vzduchu. Na airboxu je pod logem (VW nebo Škoda) ventil pro přisávání oleje, který může být také poškozen a pouští tam toho oleje moc už. Ale pokud jsi si toho všiml právě až teď po odpojení egr, bude vše v pořádku jestli to někde nechcalo dříve.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: úte 28. dub 2009 11:14:47
od Doyle - FK
tak to je dobrá zpráva, už jsem si mslel, že jsem to udělal blbě

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: čtv 18. čer 2009 20:07:37
od vladon - FK
Tak po odmlce zase zdravim, omlouvam se za svuj laicky dotaz,ale nestaci k vyrazeni EGR jen odpojit konektor vedouci k podtlaku? Toto jsem udelal a subjektivne zadnej rozdil nepocituju. Zatim jsem nenasel cas a chut to tu cele nastudovat, proto volim jednodussi cestu a rovnou se ptam.
Jinak na zimu se chystam zavrit s autem v garazi a udelat spoustu uprav a oprav, do te doby snad stihnu nasbirat rozumy :)

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pát 19. čer 2009 7:25:23
od nebulus - FK
Pokiaľ iba elektricky odpojíš konektor, tak máš hneď zapísanú chybu v RJ. Lepšie je zaslepiť hadičku vedúcu od podtlakového potrubia. Ale ešte je tu možnosť že samotný EGR ventil netesní, tak potom teba vložiť pod neho plechovú záslepku. Každopádne odporúčam vyčistiť sanie, vyhodiť trumpetky a napichnúť auto na VAG a zmazať závady.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: ned 21. čer 2009 21:25:12
od vladon - FK
ale pokud jen odpojim konektror, tak by se "zvyseni" vykonu melo i tak projevit ne ?

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: ned 21. čer 2009 21:58:47
od Kovi
Ne! :evil:

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: stř 24. čer 2009 18:10:18
od Diablo - FK
to je jako dat ti nohu do sadry, posprintujes rychleji? neres takovy koxovin a zaslep hadicku, bud rad, ze tto jde tak lehce, u OII to nejde tak lehce.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: ned 26. črc 2009 10:51:35
od Jojin
vladon píše:Tak po odmlce zase zdravim, omlouvam se za svuj laicky dotaz,ale nestaci k vyrazeni EGR jen odpojit konektor vedouci k podtlaku? Toto jsem udelal a subjektivne zadnej rozdil nepocituju. Zatim jsem nenasel cas a chut to tu cele nastudovat, proto volim jednodussi cestu a rovnou se ptam.
Jinak na zimu se chystam zavrit s autem v garazi a udelat spoustu uprav a oprav, do te doby snad stihnu nasbirat rozumy :)

To co popisuješ (zaslepit hadičku) jsem udělal už před dvěma lety. Před měsícem jsem otevřel airbox a málem mne omývali. Do kanálu sání se mě vešel prst,víc nic. Jak jsem už psal vyčistil jsem nahrubo kanály,vyoperovel to žesťové kvarteto (trumpetky) a protože není čas (různé pojíždění,dovolené,děti mě berou Felišovou) tak další krok bude shození celého airboxu z hlavy,generální vyčištění kanálů a zaslepení kanálu spalin za EGR ventilem protože mám dojem že nestačí jen utnout hadičku protože ten membránový ventil asi v nečinné (odpojené) poloze zůstane OTEVŘEN !

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 27. črc 2009 7:23:17
od nebulus - FK
Ventil EGR je v základnej polohe zatvorený ale pravdepodobne ti to zle tesní, alebo zostal zaseknutý.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: sob 01. srp 2009 13:27:48
od Jojin
To je docela možný,neznám bohužel životní pouť Felišový. Z papírů vím že to je reexport z Francie a že jsem v ČR třetí majitel (předchozí byla moje dcera která jí měla jako provozní vozidlo na firmě,umíte si asi představit jaká péče se jí dostala ... :evil: ). Stále mě už dost :D

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: ned 23. srp 2009 21:29:26
od Návštěvník
Páni, sledujem tú vašu diskusiu ohľadom vyradenia EGR. Som dvojročným majiteľom dieslovej feldy, takže sa riadim vašimi odporúčaniami,čo sa týka rôznych úprav. Skúšal som odpájať EGR ventil podľa vašeho návodu. Najazdil som s odpojením cca 300km roviny, ale aj kopce. Ale nemôžem sa zbaviť dojmu, že mi to akosi lepšie ťahá do kopca so zapojeným EGR ventilom. Keď ho odpojím motor má síce tichší chod, ale má taký tvrdší zvuk. A že by bol nejaký živší to tiež nepozorujem. Keď je EGR zapojený motor má taký dunivejší. ale mäkší chod. Tak teraz neviem, či nemám problém v nastavéní čerpadla(predvstriku, čo tu tiež riešite), alebo niekde inde. Moja felda má najazdené 162 000km a ide veľmi dobre, len z času začas si trochu zacuká, ale skoro to nepoznať. " Experti " (Zbyšek, Nebulus, Diablo.......) poraďte keď viete!!!

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: ned 23. srp 2009 21:50:53
od Kovi
Někde přisává vzduch do soustavy. kontrola ventilu na palivovým filtru!

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 24. srp 2009 9:03:07
od stevo3
igisvigi:
Si druhy,kto to sem napisal (ked seba neratam) Ale to si spravil chybu,hoci mas uplnu pravdu. Mne na tomto fore za moj nazor vulgarne nadavali. Padali rozne prirovnania,ze si mam ist zabehat so sackom na hlave,natiahnut si hadicu od vyfuku do interieru atd,atd-ved si precitaj.....,,Kto nieje s nami,je proti nam,,
So zapojenym EGR ma motor dunivejsi zvuk,je to vidiet aj pocut,ked ventil zatvara a otvara napriklad pri jemnom pridani z volnobehu,otvor si kapotu,divaj sa na ventil ,pridavaj a pocuvaj. Motor sa skor ohreje,ma pravidelny volnobeh, netrha s nim za studena pri jemnom plyne,nedymi do modra,nezapacha ako avia,urcite menej zere a co sa vykonu tyka,urcite mas pravdu,v kopci a zatazi sa dokonca rozbieha. Motor urcite menej klepoce,nakolko teply vyfuk nasavany spät do sania podporuje mäksie spalovanie.
EGR je tam hlavne koli emisiam a motor je s nim navrhnuty,takze netvarme sa chytrejsi,ako inzinieri z nemecka. Po jeho odpojeni stracas vykon. Ventil totiz pomaha vyplnat pracovny spalovaci priestor a zaroven znizuje teplotu spalovania. Zabranuje prehrievaniu piestov,hlavy,predchadza pukaniu komorkovych hlav,ktore radi praskaju. Nieco ine by to mohlo byt u TDi,ale tu hovorime o klasickom D.

S cerpadlom nemas co vymyslat, urob zakladne nastavenie na rysky a kolik. Ak za tepla pocukava, tak malicko zvac predvstrek,ale ozaj len malicko,povol 3 skrutky na cerpadle a pohni stredovou skrutkou,ale fakt maximalne pol milimetra,inak ti bude motor viac rachotat pri zapnutom predsuvniku za studena,ale aj za tepla,nakolko RJ ho zapina pri brzdeni motorom a kedykolvek to uzna za vhodne.

Ospravedlnujem sa,nemam opravnenie davat rady na cudzom fore...

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 24. srp 2009 13:30:48
od Zbysek - FK
Zapojené egr opravdu výkon nezvyšuje (ani u D, TD, či TDI motorů), ale naopak snižuje. Je to zapříčiněno vracením přepálených spalin zpět do válce, tedy již částečně znehodnocené směsi, která samozřejmě již nehoří tak dobře. Právě proto se používá egr ke snížení emisí, kdy dojde k několikanásobnému přepálení a zároveň snížení spotřeby. Ovšem pokud se egr odpojí, nesmí si samozřejmě každý myslet, že jen tak odpojí nebo zaslepí egr a auto prostě pojede lépe. Je nutné k tomu upravit nasávací cesty (trumpetky off, restriktor off, nejlépe celková úprava sání, a samozřejmě vhodně donastavit motor, neboli předvstřik na čerpadle, ať už potenciometrem, nebo nejlépe čerpadlem). Motor je od výroby zcela jinak nastaven a samozřejmě pak takováto změna bez zásahu neprojde.
Na německé inženýry bych se opravdu neodvolával, protože egr je opravdu pouze nástroj emisní, který musel být nuceně zaveden kvůli normám i za cenu snížení výkonu. Stejně tak tomu je i u nových systémů s DPF, kde bylo potřeba opět snížit emise, ale při odpojení jde výkon znatelně nahoru (zde si však nastavení pořeší sám motor). U mechanického dieselu je tedy nutné donastavení a doupravení motoru.

Poté jezdí felda v dieselu znatelně lépe, což potvrdily již desítky uživatelů samozřejmě.
Jediný záporný vliv má tedy odpojené egr na vyšší emise (ať klidně má), na vyšší spotřebu (naprosto nepatrné, pokud je motor správně nastaven k tomuto režimu, nelze ani pořádně naměřit), praskání hlav (pokud je hlava již načatá, může dojít opravdu k prasknutí, protože tyto motory na to jsou relativně citlivé, ovšem pouze u některých kusů. Tato výrobní vada už je na většině diesel feld dávno odstraněna) no a samozřejmě na pomalejší ohřev motoru (s tím souvisí právě i ta hlava, kde egr za chladného počasí rychleji rovnoměrně prohřeje hlavu).

Tedy jelikož s touto úpravou jezdí už desítky lidí, je zatím poměr spokojených lidí, kteří poznali zvýšení výkonu a zlepšení chodu motoru převyšující nad několika nespokojenými jedinci.

Je to prostě o celkové úpravě a nastavení motoru a ne jen o zaslepení jedné části. Samozřejmě jednou z nejdůležitějších částí je kompletní očista jak palivového, tak především vzduchového systému.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 24. srp 2009 17:51:09
od Kovi
Zbyšku, já Tě obdivuju za Tvou trpělivost se neustále dokola opakovat.... ;)

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 24. srp 2009 20:32:10
od nebulus - FK
Mne sa podarilo odlomiť nátrubok pre podtlak EGR, takže nemôžem robiť nejaké experimenty. Už som ale uvažoval, že by som si spravil pre EGR nejaký vypínač a pri studenom štarte ho na chvíľku zapol.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 24. srp 2009 22:02:59
od Iggi - FK
Ďakujem chlapi za reakcie. Už som si myslel, že mám nejaké výnimočné auto, keď mi to s odpojeným EGR, tak dobre nejde,ako ostatným(väčšine na tomto fóre), s výnimkou "stevo3".
Viac sa prikláňam k jeho názoru, že motor je na "EGR" konštrukčne postavený, a bez neho to síce dýcha čistý vzduch, ale s ním ten motor ide akosi lepšie(aspoň pre moje uši). Myslím , že čas ukáže, keď s odpojeným "EGR" niekto najazdí aspoň 50 000km, čo to s motorom urobí a potom si môžeme predávať skúsenosti.
Zbyšek, trumpetky a restryktor sú odmontované, sanie vyčistené, takže mi ostáva, iba nastavenie predvstriku, alebo potenciometra (ako to spomínaš vo svojej reakcii, že treba nastaviť motor, na režim odpojeného "EGR" ). Keď som to kontroloval na čerpadle, tak mám oproti ryskám predvstrik posunutý dozadu (takže zmešený). Takže som čakal, že mi poradíš nejaké závislosti odpojeného "EGR" a nastavenie čerpadla, keď to u mňa nefunguje.
Som rád za každý názor na tomto fóru všeobecne. Veľmi mi to pomohlo sa zorientovať v niektorých veciach na felde 1,9D (môj prvý nafťák).

pozn. igisvigi=iggi (prepáčte, ale je to moje prvé účinkovanie na podobnom fóre)

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 24. srp 2009 22:29:31
od vladon - FK
ja bohuzel taky zadny rozdil bez EGR nepozoruji,ani s temi opicimi kapkami. Tak jsem bul totalni ignorant a nebo holt bude jeste potreba si pohrat s cerpadlem. Jedine co se mi zdalo bez EGR, ze lehounce spadla spotreba...

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 24. srp 2009 22:33:22
od Jojin
Fajn. Všechno už mám spácháno až na to seřízení čepadla. Seřídit by ho měl umět někdo ... jde mě o to zda jde o normální nastavení nebo je podstatná informace že bylo amputováno žesťové kvarteto a EGR šel taky v p..ryč. Jinými slovy podle čeho seřidítel seříditeluje... :shock:

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: úte 25. srp 2009 21:44:18
od Iggi - FK
stevo3:
Až teraz som si pozorne prečítal, čo si musel podstúpiť za svoj iný názor, ako majú ostatní. Niektoré boli naozaj úbohé. Ja som si myslel, že je taký "haid park", kde si môže každý povedať čo chce a nikto mu nebude nadávať. Vyťahovať problémy typu ja Slovák a ty Čech je to posledné, čo som tu čakal. Já myslím, že je tu partia chlapov, ktorý fandia svojej Felicii a riešia spoločné problémy. Niekto tomu rozumie viac niekto menej a každý nech sa zariadi, ako uzná za vhodné.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: stř 26. srp 2009 20:47:21
od Zbysek - FK
Jojin píše:Jinými slovy podle čeho seřidítel seříditeluje... :shock:



Tyhle motory se sice obecně nastavují na kolík a rysky, ale každý dobrý mechoš to nastaví mnohem lépe dle ucha a toho jak vidí chod motoru. Není ted y vůbec podstatné, jestli je egr on, nebo off a jaké jiné věci se na motoru udělaly. Prostě se musí doladit na co nejlepší chod. S egr off a dalšími úpravami jde nastavením naladit motor na mnohem lepší chod a výkon.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 31. srp 2009 8:04:25
od hans007 - FK
Zbysek:s tím praskáním hlav mě teda fakt docela děsíš,jak často ty hlavy praskaj?jezdím s tím odpojeným EGR zatím jen rok tak snad to bude OK, spotřeba se mi pohybuje kolem 5-5.5 na sto,nějaký rozdíl v době zahřívání motoru nepozoruju,v hlučnosti taky ne,jak se to pořádně zahřeje tak ten motor přede jak kočka... :lol: a hlavní je že mi po odpojení zmizelo škubání motoru v určitých otáčkách,dělalo to kolem padesátky na čverku a to fakt hodně a pak trochu kolem devadesátky,to škubání začalo když mělo auto najeto něco kolem čtyřiceti tisíc,dneska má 230tisíc,ještě mi přijde že to jde líp za plynem,co to třeba nějak řešit tím vypínačem jak to někdo nedhodil výše a vypnout ho třeba až po zahřátí motoru nebo to zapojit přes nějaké čidlo na teplotu?

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 31. srp 2009 10:11:44
od Zbysek - FK
Odpojení egr je nejlepší přímým zaslepením a ne jen odpojováním ventilu. Ventil totiž málokdy těsní tak dobře.
Praskání hlav na těchto motorech se týká opravdu spíše náchylných kusů už od výroby a to především v mrazech (tedy když se ne zcela rovnoměrně prohřívá hlava na náhlou vysokou teplotu). Ještě jsem kvůli tomuhle tedy na vlastní oči nikdy prasklou hlavu na tomto motoru neviděl. Je to především takový strašák, kterým se někteří ohánějí. Samozřejmě je ale dobré na tuto možnost upozornit. Každému musí být jasné, že se hlava prohřívá zcela jinak s egr a bez něj (mimochodem ani s egr se neprohřívá právě rovnoměrně)
Moc bych to asi neřešil vzhledem k tomu, že celý motor (potažmo celá felda na díly) se dá dnes sehnat za směšné peníze.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 31. srp 2009 11:42:51
od Jojin
Cituji: Moc bych to asi neřešil vzhledem k tomu, že celý motor (potažmo celá felda na díly) se dá dnes sehnat za směšné peníze.
Zrovna tu borec nabízí komplet motor za 5000Kč.
viewtopic.php?f=49&t=14079&p=221198#p221198

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 31. srp 2009 19:01:36
od Zbysek - FK
To je drahý. Jde sehnat i podstatně levněji (někteří zde na fóru by mohli vyprávět). Ovšem když na to někdo třeba spěchá, tak to koupí.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 31. srp 2009 21:27:37
od Jojin
Jasně, já jen že to není zase takový problém.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 31. srp 2009 21:29:16
od Zbysek - FK
Jojo, to rozhodně. Alespoň v tomhle je klesající cena feld přívětivá.

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: pon 31. srp 2009 21:31:28
od vladon - FK
Jo souhlas, ja koupil komplet nastroneje motor funkcni za 1125kc, vc. cerpadla samozrejme. A prevodovku se starterem za 1000kc a jeste altik snad s novou remenici za 300kc, takze naprosta spokojenost. Sice najeto pres 200tkm,ale za ty penize to absolutne neresim..

Re: EGR a vše kolem něj

Napsal: úte 15. zář 2009 6:18:11
od Diablo - FK
maj to v Bille v akci jo? :D