Žhavení a svíčky

AEF
Uživatelský avatar
Jojin
Příspěvky: 295
Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčka - opakovaně KO

Příspěvek od Jojin »

Pantheria píše:MMáte někdo fígl, jak tam vrátit ty minimatky na svíčky? Já ji nasadím na drátek a pak se snažím přes klíč chytit závit. Ruce tam prostě nedostanu. Idkyž předloni jsem zneužil synovce. Ten vám má malé ručičky.... :lol:

... ty nemravo :!: :!: :!: :shock:
FELICIA 1,9D GLX cca 300 000 km
Obrázek

Velké závady mívají banální příčiny. (můj otec)
Je těžké být debilem, protože konkurence je veliká. (Miroslav Horníček)
Moudrost přichází s věkem. Někdy však věk přijde sám.
Lars1 - FK

Re: ŽHAVIČE

Příspěvek od Lars1 - FK »

Já je mám a jsou super pomálu ani benzin tak nechytá.
octavan - FK

Re: ŽHAVIČE

Příspěvek od octavan - FK »

Ok,díky za radu.Koupím je uvidím :)
Milos

Re: výmena žhavičov

Příspěvek od Milos »

prešiel rok a v inom servise, kde som požadoval výmenu doposiaľ nevymenených dvoch žhavičov to zvládli bez problémov. Buď sa za ten rok uvoľnili, alebo nemali mindrák z použitia väčšej sily a staré kusy pri vyberaní neprdli... V každom prípade však žhavenie a štartovanie zatiaľ bez problémov, aj keď je doposiaľ pomerne teplo, však v zime uvidím.
Inak servisák mi tvrdil, že problém je aj z použitia rôznych typov žhavičov (aj keby mali papierové parametre zhodné), pretože vraj nemajú úplne rovnaké odpory a tým pádom prúd tečie len do tých s menším odporom. Takže určite používať zhodné typy, a najlepšie meniť súčasne všetky 4 novými z jednej šarže.
Zbysek - FK

Re: výmena žhavičov

Příspěvek od Zbysek - FK »

Ano, to ti servisák povídal správně. Právě proto pokud se pokazí jen jeden žhavič, jde ho ještě vyměnit, ale i tak budou ty ostatní pomaličku odcházet proti němu. Když ale odejdou dva, je dobré dát všechny nové, protože když by tam zbyly dva staré a dva nové, půjde většina proudu jen do těch jedněch a brzo odejdou. To samé právě platí i u těch různých značek a typů. Tedy pokud jsou dva v háji, vyměnit všechny, ty dva dobré schovat a případně příště ve stejné situaci zkombinovat dva a dva staré dobré.
Milos

Re: výmena žhavičov

Příspěvek od Milos »

spravili to dobre, síce po týchto mrazoch potreboval ráno trochu dlhšie, asi 5-10 sekundové potrápenie štartéru, ale žhaviče evidentne fungujú :o)
Falken - FK

Re: výmena žhavičov

Příspěvek od Falken - FK »

protože když by tam zbyly dva staré a dva nové, půjde většina proudu jen do těch jedněch a brzo odejdou. :D :D :D Že by se tam nějak dělily proudy? :scratch: Já myslel že na všechny jde uplně stejně Voltů. To sou mi věci.
vladon - FK

Re: výmena žhavičov

Příspěvek od vladon - FK »

Tato informace o tech zhavicich a "deleni proudu" se mi moc nepozdava. Zhavice pokud vim maji 50A pojistku a to je jedine relativne mozne omezeni odberu proudu.
Zhavic si bere proud jaky potrebuje, pokud by ciste teoretickydo dvou zhavicu misto radove 16A sel proud 32 A, tak potom (opet ciste teoreticky) by si klidne mohl vzit kazdy zhavic klidne 16A a to je odber 64A a tim padem odpalena pojistka.
Nema to sice hlavu ani patu to me teoretizovani,ale zkratka si zhavic bere proud jaky potrebuje (pokud baterka da) a je jedno jestli jsou 2,3,4 nebo jeden.
Pokud se mylim, tak bych rad, aby me to nekdo logicky vysvetlil. Verim ze podle znacky, rsp. vyrobce a kvality kusu z linky toto ma vliv na zivotnost (a poctu zhaveni samozrejme),ale to by mel byt jediny mozny ukazatel jejich vydrze.
nebulus - FK

Re: výmena žhavičov

Příspěvek od nebulus - FK »

Keď je už žhavič starší, tak má vyšší odpor, takže prúd cez neho tečie menší. Ale skôr by som to videl takto: Keď sú všetky 4 žhaviče nové ( rovnaké ), po nejakom čase 1-2 skôr odídu, sú vymenené za nové a tie zvyšné staršie ich trochu prežijú, ale skončia na starobu v nejakom blízkom časovom horizonte. Je to podobné ako žiarovky H4, často pri výmene oboch súčasne je ich životnosť veľmi podobná, niekedy jedna vydrží dlhšie iba o týždeň.
Zbysek - FK

Re: výmena žhavičov

Příspěvek od Zbysek - FK »

Falken píše:protože když by tam zbyly dva staré a dva nové, půjde většina proudu jen do těch jedněch a brzo odejdou. :D :D :D Že by se tam nějak dělily proudy? :scratch: Já myslel že na všechny jde uplně stejně Voltů. To sou mi věci.


Ano, voltů jde vždy stejně - a to překvapivě proto, že volty jsou napětí a ne proud.
Proud jde ale na žhavičky právě jak zde již někdo psal - dle potřeby každé ze žhaviček, tedy samozřejmě dle Ohmova zákona vzhledem k rozdílným odporům žhavičů.


Právě díky této změně odporu vlivem opotřebení poté platí to co jsem psal, což si každý může vyzkoušet pokud chce. Prostě pokud tam zůstanou dvě staré a dvě nové svíčky, tak se nerovnoměrně opotřebovávají a vzhledem k tomu, že na staré jde méně proudu, velmi často pak ještě stihnou přežít ty nové. Je tedy dobré měnit žhavičky vždy všechny, nebo max. 1novou a tři staré. Někdo nechává i 2:2, ale tam je uřž právě lepší výměna (nejen vzhledem k úmrtnosti svíček, ale hlavně kvůli rozdílnému chodu vznícení ve válcích díky naprosto jiným vlastnostem rozžhavení staré a nové svíčky.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Žhavící svíčky a žhavení

Příspěvek od Kovi »

Zde najdete vše co se týká žhavení a věcí okolo....nejdřív si to tu projděte a pak pokud nenajadete odpověd na svou otázku, zadejte dotaz. Ale sem do tohoto vlákna a ne někam jinam a třeba 3x vedle sebe jak to má ve zvyku třeba člen maka. Místním toto připomínat nemusím, takže to považujte za bezpředmětné,děkuji.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Badd
Příspěvky: 58
Registrován: sob 05. zář 2009 14:46:25

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Badd »

.....
Naposledy upravil(a) Badd dne stř 17. bře 2021 19:39:10, celkem upraveno 1 x.
Zbysek - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Zbysek - FK »

Nejlepší Beru, lepší Bosch, shit Brisk :)
Seženeš v kdejaké mototechně.
Kinkin - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Kinkin - FK »

Zdravíčko, měl bych dotaz ohledně žhavičů. Koupil jsem celou sadu Brisk svíček a samozřejmně po týdnu 2 odešly.! :evil: tak jsem je šel reklamovat a vzal jsem místo toho Bosche a ty mi vydržely asi o týden déle. Tak buď je to blbá náhoda nebo nevím. :shock: :o Tak jsem se chtěl zeptat jestli máte někdo zkušenosti s NGK D-POWER2 ??? :?: :?: Předem děkuju za reakce Víťa..
Návštěvník

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Návštěvník »

zdravim moje felda žhaví perfektně ale když nějakou dobu jezdím tedy když jí zahřeju potom chcípnu motor a chci opět nasttartovat a kontrolka nesvítí čím to muže býp přispusobeno četl jsem že to muže být čidlo teploty chci se jen ujistit a nechat si poradit od skušených
Alpinet
Příspěvky: 582
Registrován: ned 02. lis 2008 19:40:37
Bydliště: Regensburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Alpinet »

Felda od 70stupnů vody nežhaví,pokud nemáš upraveno jinak :mrgreen:
Bývalo: Felicia kombi LX 1.9D Egr-Off,Kat-Off
Pořízeno: VW Golf III Variant 1.9 TDI Egr-Off , Kat -Off, P764=95kw??
http://vw-cult.cz/
Dehet-Power
kubula - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od kubula - FK »

Ahoj, v aute byla od puvodniho majitele letita baterka Varta 61Ah/330A. Minuly dve zimy co auto mam byly trapeni, v mrazicich pod -5 uz kontrolky na palubce sotva zhnuly a starty staly za prd, to bylo spis premlouvani starteru aby se pohnul. V lete vsechno OK, studenej motor zhavil, vlaznej a teplej ne. Cidlo teploty se zelenym pruhem, kdyz se odpojilo, zhavilo to vzdycky.

Pred letosni zimou jsem koupil Tovelu (udrzbova Akuma) 61Ah a proud tusim mezi 510 nebo 570A.

Hned po vymene baterky jsem s autem jel kratkou trasu, obnasejici asi 5 startu, zhavilo vzdy a startovalo o trochu lip (rychleji) nez predtim.

Dnes cca po dvou dnech jsem potreboval jet, a kontrolka zhaveni je mrtva, auto nezhavi a tudiz nestartuje. Starter toci jako blazen, baterka je OK, ale zhaveni je mrtvy.

Napada me jedine, ze ta silnejsi baterka odpalila nejakou pojistku, nebo nejaky rele... nasel jsem si v odborny literature kde ma auto 5A a 50A pojistky zhaveni a rele zhaveni, rano za svetla na to mrknu. Kdyz mi nekdo poradi co dal zkusit, budu rad.

Ale porad nechapu duvod proc to odeslo, lidi tu maji mnohem silnejsi baterky a jsou v pohode... diky moc za pomoc...
kubula - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od kubula - FK »

Jj, tak 50A pojistka je spalena. Resim dva problemy, kde sehnat novou (zklamala pumpa Agip i hobbymarket) a hlavne proc... jestli uz byla nacnuta, nebo je nekde problem...
nebulus - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od nebulus - FK »

Ono pri zapnutí jeden žhavič berie vyše 20A, po zohriatí niečo cez 10A. Takže kľudne mohla byť načatá.
hans007 - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od hans007 - FK »

Ta pojistka sem tam odejde sama od sebe,za dvanáct roků mi odešla dvakrát,dá se to normálně koupit .
kubula - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od kubula - FK »

pojistku jsem nakonec shnal v mrnavym kramku s autopotrebama, ale prekvapilo me jak vsude maji akorat dementni sady od 3 do 25A a jinak nic.
Po vymene zatim vsechno v poradku.

PS. v jedny knizce co mam k felde pisou, ze spaleni 50A pojistky = neco spatne na kabelech od baterky, a v zadnym pripade se to nesmi resit jen vymenou pojistky, protoze hrozi pozar v motoru celyho auta. Tak doufam ze to nezakriknu. Ta pojistka vypadala ze uz fakt mela neco za sebou a ta nova baterka ji asi zasadila smrtelnou ranu.
Uživatelský avatar
McShort
Příspěvky: 400
Registrován: pon 29. led 2007 15:51:09
Bydliště: Nová Paka
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od McShort »

já jsem jí teď taky měnil, ale ne protože by odešla ale byl tam nějáký špatný kontakt, koupil jsem jí normálně v mototechně... a co čert nechtěl včera jsem přišel k autu otočil klíčkem a zase to nežhavilo, takže obvyklá procedura, otevření kapoty, odkrytování pojistky, vytáhnout, otočit a už to zase šlo... grr :)
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Kovi »

Baterkou to určitě nebude. Měl jsem tam baterku 74Ah / 750A kvuli muzice. A nikdy problém....
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Návštěvník

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Návštěvník »

Chlapci mam maly dotaz. Nepači sa mi,že po naštartovani felda žhavi dalšie 2-3 minuty.Zhaviče dostavaju riadne zabrat. Teraz som jeden menil a nerad by som to opakoval častejšie.Rozmyšlam spravit žhavenie tak aby vyplo po napr, 15 sekundach.Jednoducho oklamat riadačku že je motor už teply.A teraz ta otazka.Zapiše do počitača chybu ked sa takto skokovo zmeni hodnota odporu čidla teploty? Nemam VAG tak to nemam ako odskušat.Dik.
breta1 - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od breta1 - FK »

vím, co chceš udělat - po 15s chceš, pravděpodobně přes rozpínací kontakty relé nebo obyčejný vypínač ovládaný z kabiny, do série s čidlem vložit odpor (cca stovky Ohm).
Jestli ten jakoby skok teploty ŘJ pozná, to ví jen tvůrce programu v EEPROM v ŘJ, my tady můžeme házet svoje moudra a házet machry donekonečna a je to k ničemu.
Samozřejmě to můžeš ověřit experimentem a podívat se na výpis.
Samotného by mě to zajímalo.
Já jsem vyřešil otázku špatných teplých startů vložením odporu, který se ale po nastartování nevyřadí skokem, ale zmenšuje se postupně k nule po dobu cca 10s (obstará to automaticky tranzistor FET, který odpor postupně zkratuje).
Alpinet
Příspěvky: 582
Registrován: ned 02. lis 2008 19:40:37
Bydliště: Regensburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Alpinet »

čuss,nejsem absolutně elektrikář,ale co okolo toho odporu udělat další obvod s vypínačem a po nastartování tento obvod spustit a tím odpor vyskratovat?fungovalo by to?pokud je to absolutní kravina,tak tento příspěvěk vůbec neberte na zřetel :mrgreen: . taky jsem dal 80ohm odpor a a taky jsem dumal jak po nastartování ten odpor vyřadit
Bývalo: Felicia kombi LX 1.9D Egr-Off,Kat-Off
Pořízeno: VW Golf III Variant 1.9 TDI Egr-Off , Kat -Off, P764=95kw??
http://vw-cult.cz/
Dehet-Power
Návštěvník

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Návštěvník »

Ved jasne že by to fungovalo. Mal som to tak spravene na mojej felde pred 10 rokmi. Teraz ked som kupil feldu synovi tak som sa znova trochu začal o to zaujimat a tu na fore som čital,že by to nemuselo mat zrovna blahodarny vplyv na riadiacu jednotku.Preto som sa pytal,či to nema niekto vyskušane a otestovane na VAG či taketeto počinanie nezapisuje ako chybu.
quattromaniac

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od quattromaniac »

Mám dotaz , jestli s tím nemáte prosím někdo zkušenost ..... Je možné že když odešel alternátor (respektive most) i při vypnutém klíčku svítí kontrolka dobijení .... je možné že to je důvod proč auto nežhavý ??? Potřeboval jsem s autem přejet ale nezosvítí se žhavení at udělám cokoliv! Odpojil jsem čidlo teploty i jsem zkoušel natvrdo sepnout relé žhavení ale nic!
nebulus - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od nebulus - FK »

No pokiaľ manuálne zopneš relé žhavenia, tak predsa žhaviť musí, teda ak je v poriadku poistka, kabeláž a žhaviče.
Luki

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Luki »

Chlapi potrebuju poradit jak se sundavaji zhavicky bez sundani hadicek na ventyly. Ja sem se dostal akorat na jednu matku ??? :hlava:
vladon - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od vladon - FK »

Celkem blbe,ale da se to. Rozhodne tam ale nejvic vadi potrubi. Je vhodne mit kratky stranovy klicek c. 8 a na zhavky c. 12,take stranovy. Na chytani matek a jejich zpetne nasazovani je naprosto idealni mit magnetku na teleskopickem sroubovaku.
nebulus - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od nebulus - FK »

Ja som mal dosť, už len keď som potreboval elektriku zo žhavičov odpojiť. Hadičky "ventylov" tam nemám, ale trubky k vstrekovačom tam teda dosť zavadzajú. :D
zelenac - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od zelenac - FK »

Ja som presedlal z 1,6tky na 1,9tku a pomaly sa s nou zoznamujem.Po otvoreni dveri nezhavi,zato po nastartovani zhavila,kym sa motor nezohrial na 85 stupnov,Byvaly majitel mal asi riadnu spotrebu zhavicov.Neviem,ci uz aj mne nejaky neodisiel,kym som zhavenie prerobil na manualne.Bolo tam modre cidlo z 1,6tky,dal som zelene,to vyplo zhavenie pri 70 stupnov,ale zas nechcela chytit okolo tych 70.Teraz je tam tlacitko a zhavi sa rucne.Riadiacka sa mi nedari pripojit na vag,nemoze ju najst,ale motor akotak maka,len je uz asi pred smrtou.Cez nalievaci otvor ide hadam tolko plynov,ako z vyfuku,tak rozmyslam tam dat motor z golfa aj s mechanickym cerpadlom,bez tych elektronickych blbiniek.Co na to poviete?
Mafino - FK

Re: Žhavení

Příspěvek od Mafino - FK »

smazany clen - FK píše:Tak to je pak problém opravdu s řídící jednotkou žhavení


Jo mas problem s ridici jednotkou zhaveni ale jestli si chces kopit novy tak si priprav minimalne 8000 :-) me to blbne taky tak vzdycky vyndam rele aby vychladlo poboucham na nej a kdyz ho dam zpatky tak to jde :-)
Mafino - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Mafino - FK »

muzu se zeptat kdyz to nezhavi tak kdyz zavres dvere tak to funguje ??? :-) :-) :-)
Mafino - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Mafino - FK »

ja mam taky feldu 1,9d a nezhavi me to jen jak se to dostane nad 90°C pak je znicena ridici jednotka zhaveni a musis budto koupit novy to je tak na 8000Kč nebo proste cekat az to trochu vychladne a pak uz to funguje, doporucuji kdyz je to teply otevrit kapotu, a vyndat rele aby se vychladlo :-) zatim zdar :-)
zelenac - FK

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od zelenac - FK »

Ja som to rele prepojil na tlacitko,takze sa uz zhavi rucne :D ,akurat uz asi odisli zhavice,lebo mi zena volala ze uz felda nestartuje.Dvere nemali na zhavenie vplyv,bolo jedno co su otvorene,alebo zavrete,zhavenie nefungovalo.ale po nastartovani,respektive hned po zopnuti startra sa pridana kontrolka okamzite rozsvietila a zhasla az pri nejakych 70C.Pritom origo kontrolka nesvietila.Neviem ako to tam byvaly majitel dobastlil,bolo tam hodne poodcvikanych kablov.Riadiacka asi funguje,vypina sytic a aj reaguje na tocenie potakom,len sa nespaja s vagom.To este musim poriesit,ked pridem domov,alebo tam rovno dam dakyVW motor.Zatial musi zas makat nezmar 1.6tka :D
skyline87

Re: Žhavení

Příspěvek od skyline87 »

Dobrej, chci se zeptat.... vcera me spadnul od racny orech mezi zhavici svicky a motor a od ty doby mi nesviti zhaveni a rele je OK i pojistky nevite nekdo prosim cim to je??? dekuji vsem
Lakin

Re: Žhavení a svíčky

Příspěvek od Lakin »

Už jsi přišel nato, proč nesvítí kontrolka žhavení.
Odpovědět