seřízení motoru 1,9D

AEF
Doyle - FK

seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Doyle - FK »

zdravím, chtěl bych se optat co všechno se má na tomto motoru seřídit, vyštelovat a zkontrolovat?Budu dávat auto do servisu a potřebuju vědět, co všechno jim připomenout na co by se mohli kouknout.Motor má najeto 185 tis r.v.:98 a budou se měnit svíčky.Když už to tam bude, tak ať se na to podívají.Když to napíchnou na PC tak toho moc nezjistí u těchto starších modelů aut, že?
nebulus - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od nebulus - FK »

Diagnostika zistí nejaké závady, ale väčšina podstatných vecí sa prejaví chovaním motora. Takže pokiaľ motor dobre ide, dobre štartuje, nemá problémy s cukaním atď, tak sa neni treba niečoho chytať. Akurát bežná údržba, filtre, prípadne čistenie vstrekovacej sústavy. Nie je od veci vyčistiť sanie a trumpety, ale to sa dá ľahko spraviť aj na ulici svojpomocne.
Zbysek - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Zbysek - FK »

Především jde o to, že když to dáš slušnému mechanikovi, který se v těchto starých dieselech vyzná, seřídí ti ho komplet podle ucha a jízdy a motor bude běhat opravdu parádně. Naopak když to dáš do servisu, udělají to tam podle značek a rysek vše a na čerpadlo většinou ani nehrabou, protože se toho bojí.
Jinak podle diagnostiky nejdou zjistit jen závady, ale hlavně také hodnoty na motoru podle kterých se provádí jeho elektronické dolaďování a pokud jsou nějaké špatné, je potřeba je řešit. Bohužel ani toto většina servisů nedělá, pokud nejdou přímo po nějaké závadě. Samozřejmě pokud nemáš nějak aktuálně měněny filtry, ať ti je vymění (hlavně palivový pokud si na jeho výměnu netroufáš sám). Na samotném motoru nejde přímo moc co ladit a základ jsou rozvody, protože tam lze nastavit nejvíce věcí. Na dolaďování už potom ladění čerpadla samotného a elektroniky pro dobrou funkci za chodu.
Doyle - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Doyle - FK »

Auto budu dávat jednomu specialistovi do polska, je v okolí docela vyhlášený, dáváme mu firemní auta i dodávky.Dělá jen diesely, tak snad tomu bude rozumět.Filtr není měněný palivový, zbytek jsem měnil sám a dělal jsem si i rozvody.Motor zatím běží dobře, startuje taky parádně, ale když je velký mráz, tak nastartuje na tři válce až po chvíli naskočí čtvrtý.Proto měním ty svíčky.
Právě se mi motor zdá trošku hlučný, tak zkoumám čím by to mohlo být a případným vyštelováním to třeba eliminovat ;)
Zbysek - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Zbysek - FK »

Pokud to chytá na tři válce v zimě, pak nejpravděpodobnější je svíčka, tedy jdeš po správné příčině. To taky mechanik lehce zjistí jejich proměřením ještě než je bude muset vydělávat. Někdy je problém i v horší trysce, nebo tlaku na daném válci, což dělá za studena problém chviličku. I to jde změřit, takže není problém. Hlučný motor záleží jak moc. Přece jen jsou to staré atmosféry, které zrovna klidné nikdy nebudou, ale pokud ti připadá zvuk příliš traktorový, je tam moc velký předvstřik a jeho snížením se zvuk spraví. Ovšem pak se můžeš dostat do oblasti, kde to zase bude dělat neplechu v chodu motoru v některém z režimů. Je to vždy o kompromisu mezi pěkným zvukem, výkonem a chodem motoru to nastavení.
Doyle - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Doyle - FK »

No uvidíme, právě čekám kdy mi zavolá že už to bude hotové a kolik to bude stát.
Jde vidět, že se v těch motorech vyznáš.Zatím díky moc za rady, potom třeba napíšu jak to dopadlo ;)
Doyle - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Doyle - FK »

včera jsem si auto vyzvedl a výsledek je, že jedna svíčka byla úplně špatná, druhá dlouho žhavila, zbylé dobré(vyměněny samozřejmě všechny), svíčky byli teda to nejmenší.Dostal jsem sprda za palivový filtr jak už tady bylo zmíněno a byla to věc s kterou jsem dlouho otálel.Byl prý v dezolátním stavu a výměna přišla na poslední chvíli.Převody byly bez problémů tak se musím pochválit, že jsem výměnu zvládl napoprvé dobře.Pak ještě štěloval dvě věci, ale špatně jsem mu rozuměl, tak nevím přesně které :D
Celková výměna za práci a filtr vyšla na 245 zlotých, což je zhruba 1500,-
Celkově jsem spokojený, auto jde lépe za plynem jakoby plynuleji v rychlostech kolem 100km/h se mi zdá tišší, při rozjezdech to moc poznat nejde, ale startování na první šup ;)
Zbysek - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Zbysek - FK »

Tak startování jistě ty žhavičky prospěly a chodu zase filtr, pokud byl tedy vážně před smrtí :) Jsem koukal na ty zloté a ty jsi vlastně u Polska, tak to pak jo :D
Doyle - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Doyle - FK »

mám to do polska kousek a jezdí tam od nás dost lidí.Docela i česky rozumí akorát já mu moc nerozuměl, teda spíš těm odborným výrazům :D
Chavier - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Chavier - FK »

Ahoj Doyle, jak si byl u me, tak si mel motor po oprave nebo pred? Protoze podle meho Pickupku, mi prisel ten tvuj krasne tichy :)
Doyle - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Doyle - FK »

Chavier píše:Ahoj Doyle, jak si byl u me, tak si mel motor po oprave nebo pred? Protoze podle meho Pickupku, mi prisel ten tvuj krasne tichy :)

Kdybych já jen věděl, kdy jsem u tebe byl :D
Oprava proběhla 9.února, když je motor už zahřátý, tak jede krásně hlavně teď po tom servisu
nebulus - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od nebulus - FK »

Keďže mám stále problémy so trhaním motora za studena, tak som sa bol informovať v diesel servise, čo by stála kontrola vstrekovačov. Vrátane montáže a demontáže cca 1000Sk. Nakoniec ma ale chlapík presvedčil na diagnostiku a nastavenie celého motora za 1900Sk. Keď to absolvujem, budem informovať o výsledkoch.
nebulus - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od nebulus - FK »

Takže stav auta sa pred jazdou do servisu rapídne zhoršil, voľnobeh kolísal, čmudil som ako lokomotíva, na zemi zostala riadna čierna škvrna. Teraz mi volali zo servisu, že všetko je poriadku, motor v super stave ( tlaky, vstreky OK ), ale že vidia to na čerpadlo Lucas. Ponúkajú pretesnenie a nastavenie čepadla za 6000sk + najhoršia závada by mohla byť výtlačná hlava za 4000sk. Tak teraz neviem...
Zbysek - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Zbysek - FK »

Pokud naměřili na motoru a tryskách vše ok, pak už skoro nic jiného ani nezbývá. Spíše jde o to, jestli do toho tedy cpát tolik peněz, protože je to dražší než celá felda. Tedy osobně bych si čerpadlo sám shodil z motoru a zanesl ho někomu kdo se v tom vrtá, aby řekl co a jak (a ne aby v servisu sice vše udělali, ale třeba zbytečně). Jinak na ten motor jde použít samozřejmě i Bosch čerpadlo, které patrně seženeš mnohem levněji než vyjde tahle oprava.
nebulus - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od nebulus - FK »

Nad Boschom som samozrejme rozmýšlal, ale keď som si predstavil jeho cenu + cenu na nastavenie+ jeho prípadný neznámy stav, tak som sa dostal k podobnej sume. Nehovoriac o tom, že som nezohnal nikoho, kto by sa do tej zámeny bol ochotný pustiť. Ale samozrejme ma to štve, najradšej by som dal celé auto zošrotovať a ešte by som dostal 2000 eur :twisted: na kúpu nového. Bohužiaľ ešte na to nemá potrebných 10 rokov. Ale už suma investovaná do auta pred opravou čerpadla pomaly presahovala reálnu predajnú cenu. Trošku som sa informoval v rôznych diesel servisoch na Lucasa, dával sa vraj kvôly nižšej cene a je vraj bežné, že jeho životnosť je cca 300 000km.
Zbysek - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Zbysek - FK »

No čerpadlo od bosche jde koupit většinou levněji a hlavně ho nastaví každý diesele servis a ne jako lucase. Tedy ve výsledku většina lidí co to takto předělává koupí čerpadlo třeba z golfa 1,6 tak za 2000,- a nechá ho přes nějakého známého za flašku přeladit (přidat dávku), aby to šlapalo. Samozřejmě je nutnost koupit to i s trubkama, protože jinak to nesedí.
nebulus - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od nebulus - FK »

Pokiaľ by som mal k dispozícii Bosch čerpadlo, alebo možnosť ho zakúpiť bez toho, aby to bola mačka vo vreci, tak by som sa na prestavbu podujal. Uvidíme koľko tento špás s Lucasom nakoniec bude stáť :o a aký bude výsledok.
nebulus - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od nebulus - FK »

Tak dnes som pikápka vyzdvihol zo servisu. Suma za opravu bola dosť šokujúca. Z auta sa stal nepredajný kus :twisted: , pokiaľ by som nejako nechcel byť moc v strate pri predaji. Nakoniec bolo vadné podávacie čerpadlo, aj keď nedokážem posúdiť nakoľko sa podielalo na celkovom chovaní čerpadla. Výtlačná hlava je cca v polovici tolerančného poľa, takže aspoň jedna dobrá správa. Plný napätia sadám do auta, žhavím a motor chytá snáď v okamihu zopnutia cievky štartéra ( nie že by to predtým štartovalo zle, ale počul som že sa štartér otočí, teraz ani to nie ). Zvuk motora je máličko kultivovanejší. Pri jazde ide auto pekne plynulo za plynom ( predtým to bolo dosť nevyrovnané ). Trhanie v nízkych otáčkach zmizlo ( ale mám taký pocit že tam je dobre skryté :D , nejaké náznaky som cítil, ale to je už asi moja úchylka). Max výkon som ešte neskúšal, v meste na to nebola príležitosť. Pre ilustráciu tu máte faktúru zo servisu:
Obrázek
Zbysek - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Zbysek - FK »

Velmi často je to právě podávací část čerpadla, která má vliv na špatnou funkci, ale to se většinou neřeší, která část je toho příčinou. Prostě je čerpadlo špatné. Cena za repasi čerpadla není až tak hrozná, ale spíše za ostatní úkony jako je práce samozřejmě (právě proto většina lidí nechá jen opravit čerpadlo,přičemž si jej sama sundá a dá na auto a nastaví. Pokud byla vadná podávací část, je jasné, že to chvílemi cukalo, když to nedokázalo pravidelně dodávat potřebnou dávku. Jestli to cuká i teď, možná se s tím neštvali moc na nastavování a šlo by tím pohnout. Jinak info pro ostatní - na podávací část čerpadla a jehos tav má zásadní vliv kvalita nafty (tedy v česku bída) a stav palivového filtru (tedy nejlépe časté výměny). Samozřejmě svoje udělají najeté kilometry, to je jasné.
Jestli to tak zhruba počítám správně, tak oprava za 15kkč, což je tedy mazec. Ta diagnostika co je tam psaná je jako normální VAG, nebo je to idagnostika čerpadla na stolici? Jinak přeju ať autíčko dále dlouho vydrží a neposere se něco dalšího. Právě proto většinou říkám, že Lucase nemá cenu opravovat, protože cena převyšuje cenu auta.
nebulus - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od nebulus - FK »

Netrvrdím že to cuká, ale trošičku cítim tú oblasť kde to zvyklo robiť. Diagnostika sa týkala aj motora, zahrňovala meranie tlakov vo valcoch, kontrolu vstrekovačov atď. Nakoľko sa kontrolovalo samotné čerpadlo netuším, ale podľa mňa nebolo vonku z auta. Ohľadom čerpadla všeobecne: Môj mechanik tvrdí, že problémy s čerpadlami začali keď sa na ich mazanie prestal používať olej a sú mazané samotnou naftou.
Zbysek - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Zbysek - FK »

Mazání olejem už je doba dávno minulá a je pravda, že to mělo své klady. Ovšem dnešní čerpadla zvládají s přehledem mazáví naftou, jenže kvailtní. Proto třeba čerpadlo na autě v Německu vydrží mnohem déle a ne jako u nás :(
jerry

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od jerry »

Zdravim,
Neviete nahodou poradit, na aku hodnotu sa nastavuje cerpadlo,teda zdvih piestika od zakladne cerpadla v milimetroch????
Návštěvník

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Návštěvník »

Včera jsem byl znovu na diagnostice.Poprvé jsem byl na místní STk, kde mi odstranil chybu na ABS, ale do jednotky motoru se prostě nějak nedostal a říkal, že to nejde nebo to neuměl.A to tam měl dvě ty diagnostické skříně.No a včera jsem přijel do servisu, že to zkusím tam.Po dvaceti minutách přijel, že se nemůže napojit nebo vůbec dostat do celého toho softvéru.Že je buď špatný konektor nebo chyba někde v kabelech.
Tak nevím, ale jestli furt jezdím na nouzový režim.Po ránu je to děs, než se ten motor zahřeje, tak to strašně tříská, když mu přidám plynu tak jede dobře, ale jak uberu, tak to zase tak surově klepe.Četl jsem tady pár článků a může to být třeba i tím potenciometrem nebo nastavením předvstřiku, ale do toho bych se pustil až bych měl jistotu, že motor nešlape tak špatně v nouzovém režimu.

Taky mi to dost škube, ale to bude asi reakční vzpěra, to jsem si taky někde přečet
Doyle - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Doyle - FK »

Návštěvník píše:Včera jsem byl znovu na diagnostice.Poprvé jsem byl na místní STk, kde mi odstranil chybu na ABS, ale do jednotky motoru se prostě nějak nedostal a říkal, že to nejde nebo to neuměl.A to tam měl dvě ty diagnostické skříně.No a včera jsem přijel do servisu, že to zkusím tam.Po dvaceti minutách přijel, že se nemůže napojit nebo vůbec dostat do celého toho softvéru.Že je buď špatný konektor nebo chyba někde v kabelech.
Tak nevím, ale jestli furt jezdím na nouzový režim.Po ránu je to děs, než se ten motor zahřeje, tak to strašně tříská, když mu přidám plynu tak jede dobře, ale jak uberu, tak to zase tak surově klepe.Četl jsem tady pár článků a může to být třeba i tím potenciometrem nebo nastavením předvstřiku, ale do toho bych se pustil až bych měl jistotu, že motor nešlape tak špatně v nouzovém režimu.

Taky mi to dost škube, ale to bude asi reakční vzpěra, to jsem si taky někde přečet


To jsem já, sem se zapomněl přihlásit ;)
Zbysek - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Zbysek - FK »

A dostane se ti teda na ostatní jednotky v autě ale nedostane pouze na motorovou? Pokud by se nedostal na žádnou, tak to bude jen závada na konektoru diagnostiky (často přerušené napájení 12V, nebo K-line). Pokud se nedostane pouze na motorovku, ale na ostatní ano, tak potom buď chyba přímo v jednotce, nebo pravděpodobněji jen kabeláž někde.
Doyle - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Doyle - FK »

právě, že jen na motorovou.Tak mu to dám, ať se na to koukne, dík za info
Zbysek - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Zbysek - FK »

Tak to je blbé, kdyby to nebralo všechny, tak je to většinou jednoduchá oprava nějakého drátu ke konektoru, ale takhle se to blbě hledá a člověk musí složitě zjišťovat, jestli je to někde kabelem, nebo někdo oddělal jednotku (u tohohle motoru si toho ani člověk pomalu nevšimne že jezdí bez jednotky, ostatně to bez ní klidně i jezdí a taky spousta lidí jezdí v nouzáku a ani to netuší).
Doyle - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Doyle - FK »

no mě to právě taky na poslech nepřipadá jako že by jel motor v nějakém nouzovém režimu.
Jinak nevím, proč se na mě ti servisáci dívají jako na blbečka, když po nich chcu napíchnout feldu na diagnostiku.Většinou mi jen při pohledu na auto řeknou, že na takovém autě stejně nic nezjistí. :)
nebulus - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od nebulus - FK »

Vedia servisáci, že sa majú napojiť na adresu 41?
Zbysek - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Zbysek - FK »

No doufám že alespoň nějakého staršího diesela dělali a vědí, že se nenapojovat na 01 motor, ale na diesel čerpadlo. Snad to je nějaký rozumný servis.
Doyle - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Doyle - FK »

No zkusím jím příště napovědět :D
Zbysek - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od Zbysek - FK »

Už jsem to tedy také zažil, když mi přijelo auto s tím, že v servisu jim to nešlo připojit a došli jsme k tomu, že se přihlašovali blbě. Ale doufám že většina lidí od diagnostiky tuší co dělat (i když dnes s dostupností kabelů to dělá kdejaké hovado)
nebulus - FK

Re: seřízení motoru 1,9D

Příspěvek od nebulus - FK »

Ja som pri prvom napojení na VAG iba vedel, že sa to dá napojiť. Kamarát tiež presne nevedel, ale dal VAGu vyhľadať všetky dostupné jednotky a hneď to bolo jasné. Ale tiež najpr automaticky išiel na klasickú adresu RJ známu z benzína a čudoval sa, že tam nič nie je.
Odpovědět